Haha. Het is toch één grote zwartepietengrap!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:05 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Jij maakt er wel een heel mooi verhaal van.
Ik vind het van de zotte dat zwarte piet vreselijk slecht is, tenzij we betalen..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:05 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ehm, hoe belachelijk die 30 miljard ook is, je snapt zelf ook wel dat dit niet gaat om de Zwarte Piet maar om het slavenverleden. Blijft belachelijk, maar is wel wat anders.
Dat mevrouw Shepard deze zaken blijkbaar probeert te koppelen is natuurlijk nog vele malen belachelijker, maar dat maakt niet opeens dat er 'vanwege de Zwarte Piet om 30 miljard wordt gevraagd'.
Net als dat mooie gedicht van jou zeker? Jij staat 10-0 voor met op de man afspelen. Goed zo! Wat ben ik belachelijk gemaakt zeg!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 22:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goeie reactie!
Voolopig maak je je redelijk belachelijk met je gebrek aan inleveringsvermogen en het tot in den treure afspelen van de racismeplaat van Quinsy.
Of... nee.... het zal toch niet?
Quinsy, ben jij het?![]()
![]()
Ik kan het zelfs nauwelijks geloven dat ze dit gezegd heeft...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind het van de zotte dat zwarte piet vreselijk slecht is, tenzij we betalen..
Als haar oordeel over de Sinterklaasviering moet afhangen van de herstelbetalingen, dan is zij zo fout als maar kan.
Is hier een bron voor te vinden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Ik vind het van de zotte dat zwarte piet vreselijk slecht is, tenzij we betalen..
Als haar oordeel over de Sinterklaasviering moet afhangen van de herstelbetalingen, dan is zij zo fout als maar kan.
Ja joh! En iedereen die minimaal één keer naar Suriname op vakantie geweest is krijgt ook wat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef Ulx het volgende:
Hoe aat die verdeelsleutel eigenlijk zijn? Een kennis van me heeft een zoon die voor 25% zwarte surinamer is (vader is halfbloed). Op uitzondering van een bos zwarte krullen zie je niets dat er op wijst, maar hij heeft dan toch ook recht op een portie van die centen wegens het leed dat hem is aangedaan?
Alsof er ook maar 1 cent gaat naar de nazaten van de slaven anders dan een groepje zakkenvullersquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef Ulx het volgende:
Hoe aat die verdeelsleutel eigenlijk zijn? Een kennis van me heeft een zoon die voor 25% zwarte surinamer is (vader is halfbloed). Op uitzondering van een bos zwarte krullen zie je niets dat er op wijst, maar hij heeft dan toch ook recht op een portie van die centen wegens het leed dat hem is aangedaan?
Ze heeft het gisteren gezegd en wil er nu geen commentaar meer op geven. Zie voor meer info de uitzending van nieuwsuur van vanavond. Zal zo wel op uitzending gemist te vinden zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik kan het zelfs nauwelijks geloven dat ze dit gezegd heeft...
Ik krijg het sterke gevoel dat dit er steeds achter zat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel heeeeeeel frappant dat de ZP discussie aangezwengeld wordt en gevoed wordt door de partij die achter herstelbetalingen aan zit van Nederland voor slavernij. Die partij heeft er heel veel baat bij als Nederland een schuldgevoel wordt aangepraat.
Dat gedicht was gewoon top.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Net als dat mooie gedicht van jou zeker? Jij staat 10-0 voor met op de man afspelen. Goed zo! Wat ben ik belachelijk gemaakt zeg!
Zoals je zelf ook wel kan bedenken zal het hoogstwaarschijnlijk van ons belastinggeld worden betaald. Dat betekent dus dat zowel de werkende blanke als zwarte meebetaalt aan de herstelbetalingen die weet ik veel waar terechtkomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
Moeten Nederlanders van wie de voorvaderen zeker geen slavenhandelaren geweest zijn ook meebetalen? Of gaat het zuiver op huidskleur? Dus blank sowieso betalen, zwart sowieso vangen. Dat lijkt mij sowieso dan ook racistisch.
Wij moeten gewoon de rekening doorsturen naar Noorwegen; wij krijgen nog wat voor de plunderingen verkrachtingen en moorden van de Noormannen.. die 100den jaren duurden die aanvallen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
Moeten Nederlanders van wie de voorvaderen zeker geen slavenhandelaren geweest zijn ook meebetalen? Of gaat het zuiver op huidskleur? Dus blank sowieso betalen, zwart sowieso vangen. Dat lijkt mij sowieso dan ook racistisch.
Thank you!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Nieuwsuur van vanavond. Zometeen wel te vinden op uitzending gemist
Vraag het aan de VN Miep, die weet het vast wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
Boutersequote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alsof er ook maar 1 cent gaat naar de nazaten van de slaven anders dan een groepje zakkenvullers
In de zakken van de corrupte VN onderzoekers bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zoals je zelf ook wel kan bedenken zal het hoogstwaarschijnlijk van ons belastinggeld worden betaald. Dat betekent dus dat zowel de werkende blanke als zwarte meebetaalt aan de herstelbetalingen die weet ik veel waar terechtkomen.
Er werd eerder vandaag ook gezegd dat ze voor haar beurt en louter voor eigen rekening had gesproken over sinterklaas, maar vanavond werden er weer wat quotes afgespeeld en daar werd toch echt "wij, de commissie" gezegd... stuitendquote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef Scorpie het volgende:
Die VN Miep is dus zo corrupt als maar zijn kan. Is ze al afgevoerd van het lijstje?
In de jaren 80 mocht je het milieu vervuilen zolang je maar betaalde. Nu lijkt het zo dat racisme niet bestaat zolang er betaald wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |