abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132497691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik vind het van de zotte dat zwarte piet vreselijk slecht is, tenzij we betalen..

Als haar oordeel over de Sinterklaasviering moet afhangen van de herstelbetalingen, dan is zij zo fout als maar kan.
Is hier een bron voor te vinden? :P
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:09:06 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_132497702
Haters everywhere but I don't really care.
pi_132497724
Het is natuurlijk wel heeeeeeel frappant dat de ZP discussie aangezwengeld wordt en gevoed wordt door de partij die achter herstelbetalingen aan zit van Nederland voor slavernij. Die partij heeft er heel veel baat bij als Nederland een schuldgevoel wordt aangepraat.
pi_132497728
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef Ulx het volgende:
Hoe aat die verdeelsleutel eigenlijk zijn? Een kennis van me heeft een zoon die voor 25% zwarte surinamer is (vader is halfbloed). Op uitzondering van een bos zwarte krullen zie je niets dat er op wijst, maar hij heeft dan toch ook recht op een portie van die centen wegens het leed dat hem is aangedaan?
Ja joh! En iedereen die minimaal één keer naar Suriname op vakantie geweest is krijgt ook wat.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:09:54 #35
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132497740
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef Ulx het volgende:
Hoe aat die verdeelsleutel eigenlijk zijn? Een kennis van me heeft een zoon die voor 25% zwarte surinamer is (vader is halfbloed). Op uitzondering van een bos zwarte krullen zie je niets dat er op wijst, maar hij heeft dan toch ook recht op een portie van die centen wegens het leed dat hem is aangedaan?
Alsof er ook maar 1 cent gaat naar de nazaten van de slaven anders dan een groepje zakkenvullers :')
Krekker is de bom!
pi_132497759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik kan het zelfs nauwelijks geloven dat ze dit gezegd heeft... :{
Ze heeft het gisteren gezegd en wil er nu geen commentaar meer op geven. Zie voor meer info de uitzending van nieuwsuur van vanavond. Zal zo wel op uitzending gemist te vinden zijn.
pi_132497761
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Het is natuurlijk wel heeeeeeel frappant dat de ZP discussie aangezwengeld wordt en gevoed wordt door de partij die achter herstelbetalingen aan zit van Nederland voor slavernij. Die partij heeft er heel veel baat bij als Nederland een schuldgevoel wordt aangepraat.
Ik krijg het sterke gevoel dat dit er steeds achter zat.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:10:47 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132497783
Moeten Nederlanders van wie de voorvaderen zeker geen slavenhandelaren geweest zijn ook meebetalen? Of gaat het zuiver op huidskleur? Dus blank sowieso betalen, zwart sowieso vangen. Dat lijkt mij sowieso dan ook racistisch.
The End Times are wild
pi_132497788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef Messina het volgende:

[..]

Is hier een bron voor te vinden? :P
Nieuwsuur van vanavond. Zometeen wel te vinden op uitzending gemist
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:11:04 #40
28167 matthijst
pi_132497791
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:08 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Net als dat mooie gedicht van jou zeker? Jij staat 10-0 voor met op de man afspelen. Goed zo! Wat ben ik belachelijk gemaakt zeg! :')
Dat gedicht was gewoon top.
En humoristisch bedoeld. Maar goed, gebrek aan humor is een van je kwaliteiten, dat is wel duidelijk.

Sint zat te denken wat hij Quincy eens zou schenken
Deze neger met sjacherijnig hoofd,
had hij al jaren publiciteit beloofd.
Maar quincy was te lui om te werken,
Dat kon Sint overal aan merken;
Subsidie hier, uitkering daar,
Van Quincy's luiheid werd sint helemaal naar.
Maar wacht, dacht de oude slavenbaas,
misschien een beetje overhaast.
Ik laat Quincy gewoon landelijk janken,
als rasneger tussen al die blanken.
Laat hem huilen en jammeren dat het echt niet meer kan:
een neger als slaaf van een blanke man.
Dan heeft Quincy publiciteit en wordt hij blij,
en wordt elke blanke beticht van slavernij.
"Nee", dacht sint. Dit gaat allemaal te ver.
Die zwarte was altijd de grote ster;
Ik betaal de kadoo's en hij maakt schone schijn,
alsof al die kadoos van hemzelf zijn.
Piet blijft zwart, dat kost geen centje pijn
Laat hem kapot vallen, dat jankende pietenzwijn.
pi_132497822
Die VN Miep is dus zo corrupt als maar zijn kan. Is ze al afgevoerd van het lijstje?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:12:10 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132497848
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef LXIV het volgende:
Moeten Nederlanders van wie de voorvaderen zeker geen slavenhandelaren geweest zijn ook meebetalen? Of gaat het zuiver op huidskleur? Dus blank sowieso betalen, zwart sowieso vangen. Dat lijkt mij sowieso dan ook racistisch.
Zoals je zelf ook wel kan bedenken zal het hoogstwaarschijnlijk van ons belastinggeld worden betaald. Dat betekent dus dat zowel de werkende blanke als zwarte meebetaalt aan de herstelbetalingen die weet ik veel waar terechtkomen.
Krekker is de bom!
pi_132497850
quote:
Wij moeten gewoon de rekening doorsturen naar Noorwegen; wij krijgen nog wat voor de plunderingen verkrachtingen en moorden van de Noormannen.. die 100den jaren duurden die aanvallen.
pi_132497853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nieuwsuur van vanavond. Zometeen wel te vinden op uitzending gemist
Thank you! :s)
pi_132497878
quote:
Vraag het aan de VN Miep, die weet het vast wel.
pi_132497881
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Alsof er ook maar 1 cent gaat naar de nazaten van de slaven anders dan een groepje zakkenvullers :')
Bouterse :')
  Overall beste user 2022 woensdag 23 oktober 2013 @ 23:13:20 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_132497906
Moet Ghana ook meebetalen? De heersers daar vingen de slaven en verkochten ze door.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_132497908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zoals je zelf ook wel kan bedenken zal het hoogstwaarschijnlijk van ons belastinggeld worden betaald. Dat betekent dus dat zowel de werkende blanke als zwarte meebetaalt aan de herstelbetalingen die weet ik veel waar terechtkomen.
In de zakken van de corrupte VN onderzoekers bijvoorbeeld.
pi_132497922
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef Scorpie het volgende:
Die VN Miep is dus zo corrupt als maar zijn kan. Is ze al afgevoerd van het lijstje?
Er werd eerder vandaag ook gezegd dat ze voor haar beurt en louter voor eigen rekening had gesproken over sinterklaas, maar vanavond werden er weer wat quotes afgespeeld en daar werd toch echt "wij, de commissie" gezegd... stuitend
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:13:44 #50
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_132497933
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik vind het van de zotte dat zwarte piet vreselijk slecht is, tenzij we betalen..

Als haar oordeel over de Sinterklaasviering moet afhangen van de herstelbetalingen, dan is zij zo fout als maar kan.
In de jaren 80 mocht je het milieu vervuilen zolang je maar betaalde. Nu lijkt het zo dat racisme niet bestaat zolang er betaald wordt.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_132497979
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Er werd eerder vandaag ook gezegd dat ze voor haar beurt en louter voor eigen rekening had gesproken over sinterklaas, maar vanavond werden er weer wat quotes afgespeeld en daar werd toch echt "wij, de commissie" gezegd... stuitend
Zouden we ergens een formeel protest kunnen organiseren tegen haar betrokkenheid?
pi_132497995
ik snap nog steeds niet hoe een mythisch figuur, kan toebehoren aan ras? En heeft iemand de pieten zelf al gevraagd of ze gediscrimineerd worden? Oh wacht, dat is niet mogelijk, gezien het feit dat ze fictief zijn, een rol gespeeld door anderen.

Bovendien snap ik de mensen niet die zwarte pieten als belediging zien? Zwarte pieten hebben enkel positieve eigenschappen: zijn goedlachs, grappig, aardig, behulpzaam, rechtvaardig. Als iemand mij uit zou maken voor zwarte piet, zou ik het juist opvatten als een compliment.

Zijn de zwarte pieten zelf al eens gevraagd over het al dan niet 'slaaf' zijn van sint? Volgens mij is de aanduiding 'hulpje' en zijn ze zelf al die tijd bij Sint gebleven, zonder dwang

Voor een kind (zeker in bepaalde delen van het land) kan het een eerste (positieve) ontmoeting met een 'negroid' aandoend personage, en op een positieve manier nog wel. Het is dus zelfs educatief verantwoord te noemen. Daarnaast is het hele sinterklaas bestaat niet idee ook een goede inleiding in de niet altijd zo rooskleurige maatschappij, waarin je niet al te goedgelovig dient te zijn.

Waar ik me het meest over stoor, is de negatieve houding van de tegenstanders. het is volgens hun niet politiek correct. Dus moet het verboden worden, ongeacht dat er miljoenen mensen er wel plezier uit halen, en het feest niet met dezelfde negatieve boodschap associeren als de tegenstanders. Dat stoort mij enorm.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_132498029
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zouden we ergens een formeel protest kunnen organiseren tegen haar betrokkenheid?
Nog meer loze protesten die niets gaan veranderen! Ja, doen! *O*
pi_132498075
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het schijnt dat dat onderdeel is van de 'pietitie'?

Maar misschien kan iemand een 'Verene Shepherd is niet welkom in NL'-pagina aanmaken? :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:16:54 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132498129
Gisteren nog bij Man Bijt Hond een 'zwarte' man gezien die jaarlijks zwarte piet speelt en dat steeds met vol plezier doet, dus dadelijk zit ie nog zonder werk ;( of hij moet zijn gezicht wit schminken natuurlijk... is dat dan geen discriminatie ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132498241
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:11 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dat gedicht was gewoon top.
En humoristisch bedoeld. Maar goed, gebrek aan humor is een van je kwaliteiten, dat is wel duidelijk.

Sint zat te denken wat hij Quincy eens zou schenken
Deze neger met sjacherijnig hoofd,
had hij al jaren publiciteit beloofd.
Maar quincy was te lui om te werken,
Dat kon Sint overal aan merken;
Subsidie hier, uitkering daar,
Van Quincy's luiheid werd sint helemaal naar.
Maar wacht, dacht de oude slavenbaas,
misschien een beetje overhaast.
Ik laat Quincy gewoon landelijk janken,
als rasneger tussen al die blanken.
Laat hem huilen en jammeren dat het echt niet meer kan:
een neger als slaaf van een blanke man.
Dan heeft Quincy publiciteit en wordt hij blij,
en wordt elke blanke beticht van slavernij.
"Nee", dacht sint. Dit gaat allemaal te ver.
Die zwarte was altijd de grote ster;
Ik betaal de kadoo's en hij maakt schone schijn,
alsof al die kadoos van hemzelf zijn.
Piet blijft zwart, dat kost geen centje pijn
Laat hem kapot vallen, dat jankende pietenzwijn.
Nah, ik doelde eigenlijk op dat andere gedicht van je uiteraard. ;)
pi_132498339
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:16 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Het schijnt dat dat onderdeel is van de 'pietitie'?

Maar misschien kan iemand een 'Verene Shepherd is niet welkom in NL'-pagina aanmaken? :D
of we stoppen stiekem drugs in haar koffer als ze arriveert en nog door de douane moet... hihihi dat zal haar leren :@ ~O> :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 23 oktober 2013 @ 23:22:14 #59
28167 matthijst
pi_132498354
Oh, help me even?
pi_132498480
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 23:09 schreef Scorpie het volgende:
Het effect is tamelijk averechts te noemen, heb ik het gevoel. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')