Nou zeg dat is ook overdreven. We hebben toch al eens gekleurde pieten gehad?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:16 schreef Mylene het volgende:
Net op het journaal, een groep mensen die met gekleurde pieten wilde beginnen zijn het initiatief gestopt omdat ze met de dood werden bedreigd en uit werden gemaakt voor nsb'ers.
de enigen die er zo'n punt van maken dat ze zwart zijn, zijn zijzelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:45 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Precies. Zwarte mensen worden nog steeds als een soort beschermd diersoort behandeld
Het gaat hier om dubbele slachtofferrol.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, is ook al een paar keer gepost. Diep triest. Uiteindelijk gaat het natuurlijk erom dat je gewoon leuk sinterklaas kan vieren, zoiets is dan een pyrrusoverwinning
Wat wil je hier precies mee zeggen? (En ja, ik ben bekend met het spreekwoord.)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:17 schreef TLC het volgende:
[..]
maarja stinkende heelmeesters maken stinkende wonden he
Zonder doodsbedreiging stel je niks voor in dit land. Ik krijg zoveel kogelbrieven dat lijkt wel spam.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:16 schreef Mylene het volgende:
Net op het journaal, een groep mensen die met gekleurde pieten wilde beginnen zijn het initiatief gestopt omdat ze met de dood werden bedreigd en uit werden gemaakt voor nsb'ers.
Het brengen van enige nuance hier zorgde er al voor dat ik blijkbaar het gedrag van Marokkaanse criminelen goed zou pratenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Altijd leuk, zulke verbanden leggen.
Er zijn vast ook meer mensen in Nederland die zich druk maken over het fietstunneltje onder het Rijksmuseum in Amsterdam, dan die zich druk maken over de slachtoffers die rond de grens tussen Noord- en Zuid-Soedan vallen. Zo is het leven nou eenmaal.
Eg nie. Het is zachte heelmeesters niet stinkende heelmeesters. Al kunnen zachte heelmeesters wel stinken, dat is niet uitgesloten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:22 schreef KreKkeR het volgende:
En ja, ik ben bekend met het spreekwoord.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:20 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
de enigen die er zo'n punt van maken dat ze zwart zijn, zijn zijzelf.
Interessant linkje: http://www.meertens.knaw.(...)4371-faq-zwarte-piet
Wtf, dat hebben ze volgens mij gewoon overgenomen van mijn posts hier op FOK!quote:De aankleding van de zwarte knecht kan wel associaties opwekken met de slavernij, maar een directe connectie tussen het Sinterklaasfeest, Zwarte Piet en slavernij in 1850 valt, op basis van de historische bronnen, niet hard te maken. De stereotyperende veranderingen in de afbeeldingen van Zwarte Piet omstreeks 1850 kunnen natuurlijk wel zijn beïnvloed door het toenmalige discours over en de beeldvorming van kolonialisme en slavernij.
Scherp!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eg nie. Het is zachte heelmeesters niet stinkende heelmeesters. Al kunnen zachte heelmeesters wel stinken, dat is niet uitgesloten.
En het is hier potdorie nog middernacht ook. Ik ga pitten, morgen de FB even bekijken.quote:
Nee, geen wet die er tegen is, maar wel een hele volksmassa.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:19 schreef Individual het volgende:
[..]
Nou zeg dat is ook overdreven. We hebben toch al eens gekleurde pieten gehad?
Als tegenstander van zwarte Piet kleur je je gezicht toch groen? Geen wet die ertegen is.
Dan is er toch nog hoop.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:23 schreef TLC het volgende:
Een kindje net op radio 1 die zei dat hij het zich wel kon voorstellen dat donkere mensen het niet leuk vinden die zwarte Piet, maar dan moesten ze zich er maar niks van aantrekken![]()
Nu wel. Tot een paar weken terug gaf niemand er een zier om. Men vond regenboogpieten er niet uitzien en stom, maar dat was het dan ook wel. Men haalde de schouders op als men ze zag lopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Nee, geen wet die er tegen is, maar wel een hele volksmassa.
Het zou jammer zijn als het gekleurde pieten moeilijk wordt gemaakt, net als dat voor zwarte pieten geldt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Nee, geen wet die er tegen is, maar wel een hele volksmassa.
Laten we ze in elkaar slaan! Of op z'n minst beboeten!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu is een Regenboogpiet een politiek statement.
De publieke omroep heeft een aantal jaren geleden ook dreigbrieven mogen ontvangen toen de pakjesboot door de regenboog was gevaren met als gevolg kleurige pieten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:30 schreef Ulx het volgende:
Nu wel. Tot een paar weken terug gaf niemand er een zier om. Men vond regenboogpieten er niet uitzien en stom, maar dat was het dan ook wel. Men haalde de schouders op als men ze zag lopen.
Vind ik ook niet, maar het moet niet verboden worden. Ook moeten ze niet worden 'aangevallen'.quote:
Ja en? De Zwarte Piet toch ook niet en die loopt er toch ook nog steeds gewoon zo bij?quote:
Ik denk dat je idioten gaat krijgen die dat zullen doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Laten we ze in elkaar slaan! Of op z'n minst beboeten!
ik vind niet dat je van negers mag verlangen dat ze hun uiterlijk aanpassen alleen maar omdat ze toevallig uiterlijke gelijkenissen vertonen met zwarte piet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:25 schreef Heufd het volgende:
Nouja, ik kan me goed voorstellen dat het pijnlijk is om als donker persoon het fenomeen Zwarte Piet onder ogen te zien. Ik denk dat het gewoon redelijk is om een kleine aanpassing te doen aan het uiterlijk.
Leuk voor de smurfen ook, dit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Het zou jammer zijn als het gekleurde pieten moeilijk wordt gemaakt, net als dat voor zwarte pieten geldt.
[ afbeelding ]
Kan me herinneren dat ze dat al minstens 15 jaar doen.
Mja, dat is het jammere in dit soort situaties. Er zijn altijd weer lui die, overmand door emoties en/of met gebrek aan hersenen, extreem moeten reageren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:34 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk dat je idioten gaat krijgen die dat zullen doen.
Ik snap dat je een grap probeert te maken, maar dit vind ik dan weer een beetje jammer. Suggereren dat het gaat om toevallige gelijkenissen en het historisch verband ontkennenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:35 schreef Danny het volgende:
[..]
ik vind niet dat je van negers mag verlangen dat ze hun uiterlijk aanpassen alleen maar omdat ze toevallig uiterlijke gelijkenissen vertonen met zwarte piet.
Maak er een enorm verkleedfestival van zolang er maar zwarte Pieten zijn. Super-carnaval met Sinterklaas en zwarte pieten.quote:
Over subjectieve gevoelens gesproken.quote:
Kies een ander beroep joh ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Zonder doodsbedreiging stel je niks voor in dit land. Ik krijg zoveel kogelbrieven dat lijkt wel spam.
Dat is hetzelfde als een halfje brood en een liaan naast elkaar te leggen en te zeggen 'Tjsa...'quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:54 schreef remlof het volgende:
Tsja...twitter:Kos_ twitterde op woensdag 23-10-2013 om 14:11:41Nederland snakt om mensen die zich aanmelden als donor, geen hond reageert. Pietietie: 800.000 mensen in 1 dag. #faalland #donorweek reageer retweet
Wat ik bedoel is dat een Zwarte Piet geen mens is maar Zwarte Piet. Een echte Zwarte Piet roept bij mij geen associatie op met negers.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt maar dat gaat ook op voor een oude vent met een baard in een jurk op een oude knol.
het historisch verband (hoewel niemand precies lijkt te weten waar en hoe de hele traditie is ontstaan) is precies dat; historisch. Er is hedentendage niemand meer die bij het zien van een zwarte piet denkt aan een neger. Behalve een klein groepje gepikeerde negers en een iets groter groepje rare blanken die proberen een hippe wigger uit te hangen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik snap dat je een grap probeert te maken, maar dit vind ik dan weer een beetje jammer. Suggereren dat het gaat om toevallige gelijkenissen en het historisch verband ontkennen
juist niet, veel mensen komen uit hun werk en gaan na het eten nog even op facebook kijken. ik verwacht voor het eind van de avond dat ze wel op 1,5 miljoen zitten. minstens.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:46 schreef IntensiveGary het volgende:
100.000 per uur nu. Al zal het zo wel wat temperen.
Me dunkt .... een meerderheid van de zwarte Nederlanders is niet happy met Piet die zogenaamd ineens geen neger is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:47 schreef Danny het volgende:
[..]
het historisch verband (hoewel niemand precies lijkt te weten waar en hoe de hele traditie is ontstaan) is precies dat; historisch. Er is hedentendage niemand meer die bij het zien van een zwarte piet denkt aan een neger. Behalve een klein groepje gepikeerde negers en een iets groter groepje rare blanken die proberen een hippe wigger uit te hangen.
De concurerende site heeft er al 7000 likesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:48 schreef Danny het volgende:
[..]
juist niet, veel mensen komen uit hun werk en gaan na het eten nog even op facebook kijken. ik verwacht voor het eind van de avond dat ze wel op 1,5 miljoen zitten. minstens.
Nederland in een culturele psychose .quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:48 schreef Danny het volgende:
[..]
juist niet, veel mensen komen uit hun werk en gaan na het eten nog even op facebook kijken. ik verwacht voor het eind van de avond dat ze wel op 1,5 miljoen zitten. minstens.
Zwarte Piet is Zwarte Piet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Me dunkt .... een meerderheid van de zwarte Nederlanders is niet happy met Piet die zogenaamd ineens geen neger is.
Op een gegeven moment heb je het volledige Nederlandse ledenbestand van Facebook wel gehad natuurlijk.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:46 schreef IntensiveGary het volgende:
100.000 per uur nu. Al zal het zo wel wat temperen.
Nee. Zwarte Piet is geen neger. Zwarte Piet is Zwarte Piet. Die andere figuren hebben ook een zwartgemaakt gezicht en zijn geen negers.quote:
Yup, en daar en daar verwacht ik dat het ongeveer eindigt. Zes miljoen NL'ers die regelmatig inloggen. Een kwart daarvan vind ik een fors aantal...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:48 schreef Danny het volgende:
[..]
In twee jaar tijdquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De concurerende site heeft er al 7000 likes![]()
![]()
Ok ik geef het op.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Zwarte Piet is geen neger. Zwarte Piet is Zwarte Piet. Die andere figuren hebben ook een zwartgemaakt gezicht en zijn geen negers.
Welke feiten? Zwarte Piet bestaat niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ok ik geef het op.
Als mensen dogmatisch feiten gaan ontkennen dan kan leuk matten zijn soms, maar nu even niet.
Negers zijn zwart door hun eigen pigment, niet door schoensmeerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:56 schreef Bluesdude het volgende:
Ok ik geef het op.
Als mensen dogmatisch feiten gaan ontkennen dan kan leuk matten zijn soms, maar nu even niet.
Sssssssssst, er zijn ook kinderen die meelezenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke feiten? Zwarte Piet bestaat niet.
Weet je hoe moeilijk dat spul van je gezicht is af te krijgen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Negers zijn zwart door hun eigen pigment, niet door schoensmeer
De exacte details over waarom bepaalde dingen zijn ontstaan (waarom precies een neger in knechtenpak en waarom werd later de karikatuur van de neger gebruikt), dat staat inderdaad niet vast.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:47 schreef Danny het volgende:
[..]
het historisch verband (hoewel niemand precies lijkt te weten waar en hoe de hele traditie is ontstaan) is precies dat; historisch. Er is hedentendage niemand meer die bij het zien van een zwarte piet denkt aan een neger. Behalve een klein groepje gepikeerde negers en een iets groter groepje rare blanken die proberen een hippe wigger uit te hangen.
bron?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Me dunkt .... een meerderheid van de zwarte Nederlanders is niet happy met Piet die zogenaamd ineens geen neger is.
ja, die gaan ook hard. aangezien ik net lees dat de meerderheid van de negers in nederland zwarte piet racisme vinden wonen er minder dan 14.000 zwarten in nederland, óf wonen er niet meer dan 14000 zwarten met een internetverbinding in nederland. Beiden niet heel geloofwaardig, en vooral frappant dat de zwarten in MIJN vriendenkring geen enkel probleem hebben met zwarte piet. Toch raar. Maar ik moet wel zeggen dat het daarbij gaat om goed geïntegreerde, nederlands sprekende, werkende negers. Misschien dat 'm daarin de crux zit.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De concurerende site heeft er al 7000 likes![]()
![]()
Als je op die manier wilt blijven hangen in het verleden dan is een duitser die Nederland binnen rijdt reden om de schuilkelders op te zoeken. Het verleden laten rusten misschien en je niet druk blijven maken over dingen die 200 jaar geleden speelden? In plaats van inzien dat er in Nederland nauwelijk meer gediscrimineerd wordt doelbewust gaan lopen zoeken naar dingen om je beledigd over te kunnen voelen is gewoon aandachtstrekkerij en zielig doen om niks.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De exacte details over waarom bepaalde dingen zijn ontstaan (waarom precies een neger in knechtenpak en waarom werd later de karikatuur van de neger gebruikt), dat staat inderdaad niet vast.
Dat je het historisch verband puur en alleen ziet als historisch verband is ook prima. De gedachte erachter kan dan wel anders zijn, het uiterlijk verband blijft echter bestaan. Ik vind het daarom een beetje flauw wanneer mensen het verband gewoon glashard gaan ontkennen (wat je nu niet doet, maar wat je wel doet wanneer je spreekt over 'toevallige gelijkenissen').
Wanneer iets is gebaseerd op een karikatuur van de neger en mensen klagen dat anderen nog steeds als karikatuur v/d neger rondlopen, dan moet je niet opeens doen alsof de klagers dat verband uit hun duim zuigen. Dat je van mening bent dat ze er niet over moeten klagen omdat je er geen racistische gedachte achter ziet, dat is wat anders.
De claim dat er nauwelijks meer gediscrimineerd wordt, waarop is die gebaseerd? En is het janken over meningen van minderheden niet ook een vorm van aandachttrekkerij en zielig doen om niets?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je op die manier wilt blijven hangen in het verleden dan is een duitser die Nederland binnen rijdt reden om de schuilkelders op te zoeken. Het verleden laten rusten misschien en je niet druk blijven maken over dingen die 200 jaar geleden speelden? In plaats van inzien dat er in Nederland nauwelijk meer gediscrimineerd wordt doelbewust gaan lopen zoeken naar dingen om je beledigd over te kunnen voelen is gewoon aandachtstrekkerij en zielig doen om niks.
Inderdaad. De anti Zwarte Piet activisten proberen krampachtig om van Zwarte Piet een echt bestaand persoon te maken. Alleen dan pas kunnen zij zich daar hun verontwaardiging over op projecteren en racisme roepen. Maar zelfs dan nog kan de racisme claim niet waar worden gemaakt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zwarte Piet is Zwarte Piet.
Hij is geen neger. Schmutzli is ook geen neger. Dat iraanse figuur is ook geen neger.
Wishfullthinkingquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:04 schreef Danny het volgende:
In plaats van inzien dat er in Nederland nauwelijk meer gediscrimineerd
1e linkje: 76% vindt dat zwarte piet moet veranderen, maar zegt niets over of ze het racistisch vindenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
wederom een slecht geïnformeerde buitenlandse bron die geen weet lijkt te hebben van het feit dat Santa Clause en Sinterklaas dezelfde persoon zijn, maar dat Santa Clause de meer commerciële, Amerikaanse variant is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:09 schreef Individual het volgende:
De Nederlandse overweldigende reactie wordt over de hele wereld gevolgd.
http://www.globalpost.com(...)k-pete-racism-charge
klopt ... dat werd ook niet gevraagd... dus kan men daar ook niks over antwoorden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:09 schreef Danny het volgende:
[..]
1e linkje: 76% vindt dat zwarte piet moet veranderen, maar zegt niets over of ze het racistisch vinden
samenvattend.... een meerderheid is niet happy met die doorgaans blanke piet die doet alsof ie niet-blank is.quote:2e linkje: Hoogste percentage is onder surinamers. daar vindt 27% het discriminerend voor zichzelf.
Dat hier en daar 50-55% DENKT dat het discriminerend is voor anderen is een kul cijfer. 27% vindt het daadwerkelijk discriminerend, blijkt uit de eerste kolom.
Ik schreef ook niet "aangevallen" .quote:Dat zijn de mensen die duidelijk zien dat in Nederland iedereen wel degelijk welkom is en dat er geen reden is je aangevallen te voelen om niks.
Wat een onzin. Welke zwarte mensen in welk gebied zijn hiervoor gevraagd?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
Ik schreef ook niet "aangevallen" .
Maar de onderzoekingen zijn hartstikke duidelijk. Echte zwarte mensen zijn in meerderheid niet happy met hoe zij worden uitgebeeld. En de Nederlandse bevolking weet dat niet, wilt dat niet weten, veegt gevoelens van echte zwarte mensen rigide van tafel.
Vandaar dus die nationale psychose.
Anderzijds..... als je het bekijkt als compensatie dan kun je stellen dat die twijfel er wel zeker is en dat er veel wél aangevoeld wordt, dat er iets mis is met de mythe: er is niks aan de hand met onze knuffelpiet.
ja precies..... dat nieuwe slachtofferspel van de natie van : ze willen ons feest afpakken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De slachtofferrol discriminatie begint mij inderdaad ook de keel uit te hangen.
Dan vier je Sinterklaas toch niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
Maar ik schreef dat een meerderheid niet happy is met pietcult
amsterdam zo te zien.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Welke zwarte mensen in welk gebied zijn hiervoor gevraagd?
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:09 schreef Danny het volgende:
[..]
1e linkje: 76% vindt dat zwarte piet moet veranderen, maar zegt niets over of ze het racistisch vinden
2e linkje: Hoogste percentage is onder surinamers. daar vindt 27% het discriminerend voor zichzelf.
Dat hier en daar 50-55% DENKT dat het discriminerend is voor anderen is een kul cijfer. 27% vindt het daadwerkelijk discriminerend, blijkt uit de eerste kolom.
We kunnen huidskleur niet direct afleiden, maar gaan we er vanuit dat surinamers, antillianen en ghanezen allemaal een donkere huidskleur hebben dan blijft er percentagegewijs maar verdomd weinig over.
Gelukkig.
Dat zijn de mensen die duidelijk zien dat in Nederland iedereen wel degelijk welkom is en dat er geen reden is je aangevallen te voelen om niks.
Hou toch eens op met het verspreiden van die leugens. Je lijkt wel een Nazi.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375156 op 7.30 minuten
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Nee, de slachtoffer discriminatie van idioten die alsmaar denken dat je mensen moet pamperen en vertroetelen omdat ze een kleurtje hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja precies..... dat nieuwe slachtofferspel van de natie van : ze willen ons feest afpakken.
Voor die twee onderzoeken ?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Welke zwarte mensen in welk gebied zijn hiervoor gevraagd?
Ik ageer tegen het ontkennen van bepaalde zaken, niet tegen de Zwarte Piet. En verder gaat je vergelijking m.i. niet echt op, aangezien er een verschil is tussen de hedendaagse Duitser en de nazi's die NL binnenvielen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Als je op die manier wilt blijven hangen in het verleden dan is een duitser die Nederland binnen rijdt reden om de schuilkelders op te zoeken. Het verleden laten rusten misschien en je niet druk blijven maken over dingen die 200 jaar geleden speelden? In plaats van inzien dat er in Nederland nauwelijk meer gediscrimineerd wordt doelbewust gaan lopen zoeken naar dingen om je beledigd over te kunnen voelen is gewoon aandachtstrekkerij en zielig doen om niks.
Ja precies... dat soort mensen huilen ook dat hun feest afgepakt wordt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee, de slachtoffer discriminatie van idioten die alsmaar denken dat je mensen moet pamperen en vertroetelen omdat ze een kleurtje hebben.
In mijn kennissenkring heb ik heel wat gekleurde mensen (ja ook Ghanezen) en die lachen allemaal even hard mee met Piet. Er zitten er zelfs tussen die met 5 december voor Zwarte Piet spelen op school.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Voor die twee onderzoeken ?
Dat weet ik niet.
Maar bij voorbaat vind je dat het allemaal niet deugt?
Echte zwarte mensen zijn ook dol op knuffelpiet ?
Als dat al zo is, wat uit je linkjes niet duidelijk naar voren komt, dan is dat een kleine meerderheid binnen die toch al niet grote bevolkingsgroep. Als we voor elke groep van 7000 man die ergens boos over wordt maar meteen buigen dan kunnen we net zo goed krom blijven staan.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
klopt ... dat werd ook niet gevraagd... dus kan men daar ook niks over antwoorden.
samenvattend.... een meerderheid is niet happy met die doorgaans blanke piet die doet alsof ie niet-blank is.
mja, ik vind het een compleet flauwekulpunt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ageer tegen het ontkennen van bepaalde zaken, niet tegen de Zwarte Piet. En verder gaat je vergelijking m.i. niet echt op, aangezien er een verschil is tussen de hedendaagse Duitser en de nazi's die NL binnenvielen.
De uiterlijke karikatuur v/d neger wordt nog steeds gebruikt in de vorm v/d Zwarte Piet. Als je dan toch over de Duitsers begint zou de vergelijking meer opgaan wanneer je het vergelijkt met mensen die zich gekwetst voelen wanneer iemand, overduidelijk zonder nazistische of foute gedachten of bedoelingen, in een nazi-pak loopt. En dan kun je inderdaad van mening zijn dat mensen zich daar niet druk om moeten maken omdat de gedachte daarover niet fout is, prima. De gelijkenis gaan ontkennen, wanneer er mensen zijn die er wel aanstoot aan nemen, dat vind ik gewoon zielig. En dat was het punt dat ik probeerde te maken.
Nee. Dat soort mensen wil alles wat dit land is het liefst zo gauw mogelijk opgeven en zichzelf overleveren aan een cultuur die niet de onze is. Waarom gaan die mensen niet gewoon lekker in Zimbabwe wonen als ze die cultuur en mensen zo fijn vinden?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja precies... dat soort mensen huilen ook dat hun feest afgepakt wordt.
Get real...crybabies
Goed tegenargument.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, ik vind het een compleet flauwekulpunt.
Nou nou...... de indicatie van eenvandaag is toch dat een meerderheid van Antillianen en Surinamers niet happy zijn .quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Als dat al zo is, wat uit je linkjes niet duidelijk naar voren komt, dan is dat een kleine meerderheid binnen die toch al niet grote bevolkingsgroep. Als we voor elke groep van 7000 man die ergens boos over wordt maar meteen buigen dan kunnen we net zo goed krom blijven staan.
dat moet ook. kinderen zijn de dupe van het gejank van een kleine groep huilebalkjes. laten we in godsnaam proberen de kinderen daar zo min mogelijk van mee te laten krijgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het grappige is dat degene die er het meeste plezier aan beleven bij de hele discussie voornamelijk buiten beeld blijven.
ik heb al tientallen tegenargumenten gegeven. maar het is lastig echt door te dringen tot mensen die zo diep voorovergebukt staan om huilebalken hun zin te geven.quote:
Dat weet ik niet hoor. Het gaat sowieso alleen over Amsterdam en dan nog is 'denken dat het discriminerend is voor anderen', nogal een twijfelachtige maatstaf.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
klopt ... dat werd ook niet gevraagd... dus kan men daar ook niks over antwoorden.
[..]
samenvattend.... een meerderheid is niet happy met die doorgaans blanke piet die doet alsof ie niet-blank is.
[..]
Hoeft natuurlijk totaal niet representatief te zijn, maar vind 't wel het vermelden waard.quote:Zwarte Piet-heisa alleen in Amsterdam
Uit een rondgang van De Telegraaf langs gemeenten in Nederland blijkt bovendien dat buiten Amsterdam eigenlijk vrijwel niemand zich druk maakt om Zwarte Piet. Ook niet in plaatsen met grote Antilliaanse of Surinaamse gemeenschappen zoals Den Helder en Dordrecht of in andere grote steden als Rotterdam en Den Haag.
Volgens een peiling associeert 4 procent van de Nederlanders Zwarte Piet met slavernij. Dat bleek dinsdag uit onderzoek van Peil.nl. onder bijna 1700 mensen. Van de ondervraagden ziet 92 procent Zwarte Piet niet als de slaaf van Sinterklaas en meer dan 91 procent is tegen het aanpassen van zijn uiterlijk.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_sinterklaas__.html
je raaskalt... ga zelf ergens raaskallen in een ver land en fantaseren over slechte Nederlanders die geen Nederlanders willen zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. Dat soort mensen wil alles wat dit land is het liefst zo gauw mogelijk opgeven en zichzelf overleveren aan een cultuur die niet de onze is. Waarom gaan die mensen niet gewoon lekker in Zimbabwe wonen als ze die cultuur en mensen zo fijn vinden?
Die paar mensen kunnen gewoon behandeld worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou nou...... de indicatie van eenvandaag is toch dat een meerderheid van Antillianen en Surinamers niet happy zijn .
Tuurlijk...... er is gewoon meer onderzoek nodig. Met meer wetenschappelijke basis.
Voorlopig neem ik de conclusies voor waar aan en het is heel triest dat Nederland zo massaal mensen zo buitensluit.
Het is je niet opgevallen dat het de zeurpieten zelf zijn die zich buiten sluiten? Ik heb niemand horen zeggen dat negers niet mee mogen doen met Sinterklaas, noch hoor ik kinderen en masse de donkere medemensen uitmaken voor Zwarte Piet met de achterliggende raciale bedoelingen die jij eraan toe lijkt te dichten.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou nou...... de indicatie van eenvandaag is toch dat een meerderheid van Antillianen en Surinamers niet happy zijn .
Tuurlijk...... er is gewoon meer onderzoek nodig. Met meer wetenschappelijke basis.
Voorlopig neem ik de conclusies voor waar aan en het is heel triest dat Nederland zo massaal mensen zo buitensluit.
omfg, je spoort ECHT niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga ergens anders heen met je discrimerende praktijken, kijk eens verder dan een huidskleur.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
je raaskalt... ga zelf ergens raaskallen in een ver land en fantaseren over slechte Nederlanders die geen Nederlanders willen zijn
Zeker te vermelden waard.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:23 schreef KreKkeR het volgende:
Hoeft natuurlijk totaal niet representatief te zijn, maar vind 't wel het vermelden waard.
Even voor de duidelijkheid: mijn post had 0,0 betrekking op het 'huilenbalken de zin geven'. Mijn post had puur betrekking op het bij de feiten blijven inclusief onderscheid tussen feit en emotie/gevoel/mening.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:23 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb al tientallen tegenargumenten gegeven. maar het is lastig echt door te dringen tot mensen die zo diep voorovergebukt staan om huilebalken hun zin te geven.
Nee, het gaat erom dat de tegenargumenten die gegeven worden net zo doordrenkt zijn met emotie. Het slachtofferolisme spat er vanaf. De grote zwarte man die ons mooie blanke feest wil verstoren, daar komt het goed gezegd op neer. Je kan prima iemands mening respecteren zonder het ermee eens te hoeven zijn. Men plaatst zich als meerderheid in een slachtofferrol die nogal ver gezocht is, dat maakt de pro-Pieten brigade niet beter dan de anti-Pieten brigade.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:23 schreef Danny het volgende:
[..]
ik heb al tientallen tegenargumenten gegeven. maar het is lastig echt door te dringen tot mensen die zo diep voorovergebukt staan om huilebalken hun zin te geven.
Ja dat beeld herken ik dus ook, vaak zat Surinamers, Molukkers of Antilianen gezien die vrolijk meededen. En daar ben ik dan ook blij om want het kan dus wel. Mensen die aanstoot nemen aan zwarte piet zitten volgens mij dan ook niet goed in hun vel. Vervelend voor ze maar afschaffen van zwarte piet gaat ze daar echt niet mee helpen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
In mijn kennissenkring heb ik heel wat gekleurde mensen (ja ook Ghanezen) en die lachen allemaal even hard mee met Piet. Er zitten er zelfs tussen die met 5 december voor Zwarte Piet spelen op school.
Dat gejank werkt niet meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Zeker te vermelden waard.
Hoe groot zijn de oogkleppen niet van de Telegraaf.
iemand die zijn huis beschermt met dezelfde middelen als degeen die zijn huis aanvalt is wel degelijk beter.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat de tegenargumenten die gegeven worden net zo doordrenkt zijn met emotie. Het slachtofferolisme spat er vanaf. De grote zwarte man die ons mooie blanke feest wil verstoren, daar komt het goed gezegd op neer. Je kan prima iemands mening respecteren zonder het ermee eens te hoeven zijn. Men plaatst zich als meerderheid in een slachtofferrol die nogal ver gezocht is, dat maakt de pro-Pieten brigade niet beter dan de anti-Pieten brigade.
Dat is echt wishfullthinking van je.... durf eens te erkennen dat Nederlanders ook maar gewone mensen zijn en niet een soort verlichtheidquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:24 schreef Danny het volgende:
[..]
omfg, je spoort ECHT niet.
geen land ter wereld is zo gastvrij en zo makkelijk met het toelaten van mensen, wie dan ook, als Nederland.
Verwijt je mij nou dat ik zeg dat we niks waard zijn? Waar zeg ik dat?quote:En omdat we graag aan een prachtige traditie voor onze kinderen vast willen houden zijn we opeens geen knip voor de vinger meer waard. Echt. Te. Fucking. Sneu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |