Rente op rente, het achtste wereldwonder was het niet?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Shell als stabiele aandeel lijkt mij ook wel wat, maar als de koers gelijk blijft kan je dan wel genoeg rendement halen met alleen dividend? En hoeveel dividend krijg je ongeveer met Shell?
Vandaar dat ik nieuw ben en in dit topic mee lees, maar wat bedoel je hier dan mee?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:43 schreef ssebass het volgende:
[..]
Rente op rente, het achtste wereldwonder was het niet?
Dat is een quote van Albert Einstein:quote:Op maandag 13 januari 2014 16:06 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Vandaar dat ik nieuw ben en in dit topic mee lees, maar wat bedoel je hier dan mee?
Bedankt voor de link. Wat is de rede dat ze afgelopen jaar relatief zo weinig dividend hebben uitgekeerd?quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
http://www.beleggen.nl/Royal_Dutch_Shell_A/dividend
[..]
Daar klopt helemaal niets van.quote:Op maandag 13 januari 2014 15:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
http://www.beleggen.nl/Royal_Dutch_Shell_A/dividend
[..]
Ik moest dacht ik eerst geld over maken naar mijn dollar rekening. Die 1000 naar 100 is wel vreemd.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:23 schreef z0rz0r het volgende:
vraagje:
als je aandelen wil kopen in dollars, dan wordt dit toch automatisch verrekend vanaf euro's gezien?
verder hoef je er dan toch niks voor te doen?
Want net plaatste ik een order van 1000 aandelen en krijg ik er maar 100..
kan iemand me dit uitleggen of is dit te weinig informatie?
hij loopt nu steeds met 100 op. zit nu dus al aan 600.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:31 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik moest dacht ik eerst geld over maken naar mijn dollar rekening. Die 1000 naar 100 is wel vreemd.
Ook jij bedankt voor de link en uitleg, en weer een vraag van mij, ik dacht namelijk dat een bedrijf maar 1 keer per jaar dividend uitkeert, en niet elk kwartaal, of is dit per bedrijf verschillend?quote:Op maandag 13 januari 2014 16:48 schreef monkyyy het volgende:
http://s02.static-shell.c(...)history_q3_2013a.xls
Hier de historische dividend betalingen van Shell, als je aandelen aan de Amsterdamse beurs hebt, dan zijn Kolom K je dividend betalingen.
Dat verschilt, is hun eigen keuze.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:11 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Ook jij bedankt voor de link en uitleg, en weer een vraag van mij, ik dacht namelijk dat een bedrijf maar 1 keer per jaar dividend uitkeert, en niet elk kwartaal, of is dit per bedrijf verschillend?
Grote kans dat je rente betaald over het rood staan op je dollar rekening. Zou dus even kijken of je geld naar die rekening kunt overhevelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:33 schreef z0rz0r het volgende:
[..]
hij loopt nu steeds met 100 op. zit nu dus al aan 600.
EUR 1000
USD - 500
hier even 2 uit de lucht gegrepen bedragen maar eur staat dus in de plus en dollar in de min.
hmm, de aandelen die ik kocht in $ gingen wel gewoon van mijn kas in euro's af. In ieder geval heb ik net ff overgeboekt om de minstand weg te werken.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef ssebass het volgende:
[..]
Grote kans dat je rente betaald over het rood staan op je dollar rekening. Zou dus even kijken of je geld naar die rekening kunt overhevelen.
herinvestering van dividendenquote:Op maandag 13 januari 2014 16:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat is een quote van Albert Einstein:
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it ... he who doesn't ... pays it.”
Komt er op neer dat er geen lineaire groei is maar veel meer. Geld creëert geld "uit zichzelf". Je krijgt namelijk ook rente over de rente, waardoor je geld steeds harder gaat groeien.
Voor zoverre ik uit je verhaal kan opmaken; volgens mij haal je de vrij besteedbare ruimte en de kas in euro's door elkaar. Als je het bedrag aan dollars hebt bijgeboekt is alles weer in orde. Wellicht zul je je afvragen waarom de vrij besteedbare ruimte iets lager is nu je de dollars hebt overgemaakt. Dat komt omdat je broker een wisselkoersrisico hanteert van +/-5%.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:01 schreef z0rz0r het volgende:
hmm, de aandelen die ik kocht in $ gingen wel gewoon van mijn kas in euro's af. In ieder geval heb ik net ff overgeboekt om de minstand weg te werken.
kan je wel ergens zien of er eventueel rente betaald is?
Deze baas van een professor (RIPquote:Op maandag 13 januari 2014 15:43 schreef ssebass het volgende:
[..]
Rente op rente, het achtste wereldwonder was het niet?
Het belangrijkste wat ik geleerd heb daarvan is 70/%=verdubbelingstijdquote:Op maandag 13 januari 2014 21:38 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Deze baas van een professor (RIP) legt het goed uit
![]()
Precies 10 jaar 7 % pakken en je hebt het dubbelequote:Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het belangrijkste wat ik geleerd heb daarvan is 70/%=verdubbelingstijd
Hij heeft wel een heerlijke stem om naar te luisteren ipv die gare profs' die ik tijdens mijn bsc/msc tijd hadquote:Op maandag 13 januari 2014 21:38 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Deze baas van een professor (RIP) legt het goed uit
![]()
Maw, groei percentages van bedrijven die zeggen dat ze 7% aimen, is belachelijk. Dat soort logica staat ook in dit boek. Goed boek om de ins en outs van cijfers te begrijpen qua behavioral economics.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:40 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Precies 10 jaar 7 % pakken en je hebt het dubbele
Tot in de jaren 90 kon je nog wel >7% rente krijgen op 10 jarige Nederlandse staatsobligaties. Een rendement van 7%/jaar is niet heel uitzonderlijk op de lange termijn, al moet je daar tegenwoordig wel behoorlijke risico's voor nemen. Bedrijven kunnen ook wel jaren achter elkaar 7%/jaar groeien, alleen zal dat niet in de eeuwigheid lukken.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maw, groei percentages van bedrijven die zeggen dat ze 7% aimen, is belachelijk. Dat soort logica staat ook in dit boek. Goed boek om de ins en outs van cijfers te begrijpen qua behavioral economics.
vastgoedfondsen doen het zelfs per maand!quote:Op maandag 13 januari 2014 20:28 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat verschilt, is hun eigen keuze.
Sommige bedrijven keren uit per kwartaal om aandeelhouders aan zich te binden.
Heb eigenlijk wel interesse in vastgoedfondsen, maar nooit echt in verdiept. Iemand nog tips? Is voor lange termijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef zuchtje het volgende:
[..]
vastgoedfondsen doen het zelfs per maand!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |