Volgens mij staan aandeelhouders als schuldeisers achteraan in de rij dus ben je in de meeste gevallen al je geld kwijt. Zal ook niets snel gebeuren, maar wel als je bijvoorbeeld in de penny stocks gaat (hele goedkope aandelen in de hoop dat het ooit nog wat wordt).quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Stel dat je echt heel veel aandelen van een bedrijf zou bezitten dat failliet zou gaan, hoe werkt dat dan?
Het is uiteraard iets van een b.v. maar hoe zit dit bij onbehoorlijk bestuur?
Heb geen plannen maar is puur interesse hoe dat werkt.
Als ze meer dan 95% van de aandelen hebben kunnen ze de overgebleven <5% uitkopen, ook wel een squeeze out genoemd (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Squeeze_out).quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
over overnames gesproken, stel je hebt 5 aandelen ziggo en je gaat als laatste niet in op het bod van upc. Hoe gaat het dan verder?
Dan kan upc het nooit helemaal overnemen.
Dan gaan de aandelen richting de nul euro in waarde (al zal het vaak altijd nog een paar cent waard blijven in de hoop dat er nog wat scherven overblijven). Aandeelhouders zijn verder niet aansprakelijk, dus het wordt niet minder dan nul euro waard.quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Stel dat je echt heel veel aandelen van een bedrijf zou bezitten dat failliet zou gaan, hoe werkt dat dan?
Het is uiteraard iets van een b.v. maar hoe zit dit bij onbehoorlijk bestuur?
Heb geen plannen maar is puur interesse hoe dat werkt.
Maar dat kun je niet weigeren.quote:Op maandag 30 december 2013 12:31 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Als ze meer dan 95% van de aandelen hebben kunnen ze de overgebleven <5% uitkopen, ook wel een squeeze out genoemd (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Squeeze_out).
Die laatste 5% kunnen inderdaad niet meer weigeren. Als een bieder zelf al 30% heeft en ze willen het hele bedrijf overnemen, dan zullen ze minimaal 65% van de aandeelhouders moeten overtuigen vrijwillig over de brug te komen. De nog resterende aandeelhouders kunnen onvrijwillig afgescheept worden.quote:Op maandag 30 december 2013 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar dat kun je niet weigeren.
Jammer had graag geïnvesteerd zodat upc het niet kan vernaggelen hier.quote:Op maandag 30 december 2013 14:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Die laatste 5% kunnen inderdaad niet meer weigeren. Als een bieder zelf al 30% heeft en ze willen het hele bedrijf overnemen, dan zullen ze minimaal 65% van de aandeelhouders moeten overtuigen vrijwillig over de brug te komen. De nog resterende aandeelhouders kunnen onvrijwillig afgescheept worden.
Ik ben ook maar een beginner, maar volgens mij kan je beter niet met sprinters of turbo's beginnen. Verder is dat ook niet echt beleggen, maar speculeren lijkt me.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef RunForestRun het volgende:
Onlangs ben ik begonnen met beleggen en ik heb een vraag aan jullie. Ik snap het principe van sprinters/turbo goed alleen vraag ik me af hoe het precies zit met de financieringskosten. Als ik een sprinter long koop hoeveel ben ik kwijt aan de financieringskosten? Bij de ING lees ik 2% opslagkosten en daarnaast de dagrente. Hoeveel bedraagd de dagrente, word dit elke ochtend verrekend en wanneer worden de opslagkosten in rekening gebracht?
Bij voorbaat dank!
De rente zit ingecalculeerd in de prijs van de turbo/sprinter, het is niet zo dat je naderhand een rekening krijgt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef RunForestRun het volgende:
Onlangs ben ik begonnen met beleggen en ik heb een vraag aan jullie. Ik snap het principe van sprinters/turbo goed alleen vraag ik me af hoe het precies zit met de financieringskosten. Als ik een sprinter long koop hoeveel ben ik kwijt aan de financieringskosten? Bij de ING lees ik 2% opslagkosten en daarnaast de dagrente. Hoeveel bedraagd de dagrente, word dit elke ochtend verrekend en wanneer worden de opslagkosten in rekening gebracht?
Bij voorbaat dank!
Duidelijk. En hoeveel wordt de sprinter minder waard na een dag, week, maand?quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:14 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De rente zit ingecalculeerd in de prijs van de turbo/sprinter, het is niet zo dat je naderhand een rekening krijgt.
Als jij een sprinter/turbo koopt en de koers veranderd niet zal na verloop van tijd de sprinter/turbo minder waard worden vanwege de rente die berekend word.
Gemiddeld zo'n 3,5% per jaar. Niet heel erg veel aangezien je de turbo's niet koopt voor een jaar en je je richt op een hoog rendement dat hier ver boven zit. Houd er rekening mee dat wanneer je turbo's koopt in bijv dollars, je ook rekening moet houden met de schommelende valuta. Let ook op de spread, maar ja dat geldt natuurlijk niet alleen voor turbo's.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:57 schreef RunForestRun het volgende:
[..]
Duidelijk. En hoeveel wordt de sprinter minder waard na een dag, week, maand?
3,5% maar? Dat is heel weinig inderdaad. Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag/hoe kan je het berekenen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:43 schreef ssebass het volgende:
[..]
Gemiddeld zo'n 3,5% per jaar. Niet heel erg veel aangezien je de turbo's niet koopt voor een jaar en je je richt op een hoog rendement dat hier ver boven zit.
Volgens mij kwam dat uit een brochure voor turbo's van de ABN. Gewoon even zoeken op kosten turbo's. Dacht dat de rente iedere dag wordt vastgesteld, dus fluctueert. Houd mijn turbo's ook vaak redelijk lang vast, meestal wel maanden en moet zeggen dat ik weinig merk van die rente. Betekent niet dat die er niet is natuurlijkquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:33 schreef RunForestRun het volgende:
[..]
3,5% maar? Dat is heel weinig inderdaad. Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag/hoe kan je het berekenen?
Daar zie ik idd ook wel toekomst in echter welke bedrijven zijn dat.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.
Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.
3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.
Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
Bron: http://www.fool.com/inves(...)ng-stocks-in-20.aspxquote:How many pure-play 3-D printer manufacturers are there?
There are five pure-play 3-D printer manufacturers trading on U.S. stock exchanges, to my knowledge: 3D Systems, Stratasys, ExOne, Arcam, and voxeljet. (I'm excluding more speculative tiny companies, as well as Organovo Holdings, which "bioprints" human cells to produce tissues, because it's a biotech play.)
All but Arcam are listed on major exchanges. Arcam trades on the OMX Nasdaq in Stockholm, though it can also be bought over the counter in the U.S. It's thinly traded, which means that it can be extra volatile.
betrouwbare stijgend dividend aandelen , vanwege de dalende rentes op de bankenquote:Op maandag 13 januari 2014 13:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.
Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.
3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.
Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
Ik vermoed dat waterstof een belangrijke brandstof gaat worden in de toekomst.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.
Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.
3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.
Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
Voor auto's zit je nog met de veiligheid. Je wilt geen rijdende bommen op de snelweg. Weet niet of dat probleem al is opgelost.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:16 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Ik vermoed dat waterstof een belangrijke brandstof gaat worden in de toekomst.
De productiekosten liggen nu nog te hoog maar er zijn pas geleden nieuwe technieken succesvol getest.
Met LPG is het ook gelukt dus met waterstof zal het ook wel lukken.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef ssebass het volgende:
[..]
Voor auto's zit je nog met de veiligheid. Je wilt geen rijdende bommen op de snelweg. Weet niet of dat probleem al is opgelost.
Shell als stabiele aandeel lijkt mij ook wel wat, maar als de koers gelijk blijft kan je dan wel genoeg rendement halen met alleen dividend? En hoeveel dividend krijg je ongeveer met Shell?quote:Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
betrouwbare stijgend dividend aandelen , vanwege de dalende rentes op de banken
en dan vooral shell, omdat die koers al ruim tien jaar niets doet
quote:Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Shell als stabiele aandeel lijkt mij ook wel wat, maar als de koers gelijk blijft kan je dan wel genoeg rendement halen met alleen dividend? En hoeveel dividend krijg je ongeveer met Shell?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |