abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134869006
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Stel dat je echt heel veel aandelen van een bedrijf zou bezitten dat failliet zou gaan, hoe werkt dat dan?
Het is uiteraard iets van een b.v. maar hoe zit dit bij onbehoorlijk bestuur?

Heb geen plannen maar is puur interesse hoe dat werkt.
Volgens mij staan aandeelhouders als schuldeisers achteraan in de rij dus ben je in de meeste gevallen al je geld kwijt. Zal ook niets snel gebeuren, maar wel als je bijvoorbeeld in de penny stocks gaat (hele goedkope aandelen in de hoop dat het ooit nog wat wordt).
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_134869471
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
over overnames gesproken, stel je hebt 5 aandelen ziggo en je gaat als laatste niet in op het bod van upc. Hoe gaat het dan verder?
Dan kan upc het nooit helemaal overnemen.
Als ze meer dan 95% van de aandelen hebben kunnen ze de overgebleven <5% uitkopen, ook wel een squeeze out genoemd (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Squeeze_out).
pi_134869589
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 13:53 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Stel dat je echt heel veel aandelen van een bedrijf zou bezitten dat failliet zou gaan, hoe werkt dat dan?
Het is uiteraard iets van een b.v. maar hoe zit dit bij onbehoorlijk bestuur?

Heb geen plannen maar is puur interesse hoe dat werkt.
Dan gaan de aandelen richting de nul euro in waarde (al zal het vaak altijd nog een paar cent waard blijven in de hoop dat er nog wat scherven overblijven). Aandeelhouders zijn verder niet aansprakelijk, dus het wordt niet minder dan nul euro waard.
pi_134870529
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als ze meer dan 95% van de aandelen hebben kunnen ze de overgebleven <5% uitkopen, ook wel een squeeze out genoemd (zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Squeeze_out).
Maar dat kun je niet weigeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_134873897
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar dat kun je niet weigeren.
Die laatste 5% kunnen inderdaad niet meer weigeren. Als een bieder zelf al 30% heeft en ze willen het hele bedrijf overnemen, dan zullen ze minimaal 65% van de aandeelhouders moeten overtuigen vrijwillig over de brug te komen. De nog resterende aandeelhouders kunnen onvrijwillig afgescheept worden.
pi_134885051
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:18 schreef jaco het volgende:

[..]

Die laatste 5% kunnen inderdaad niet meer weigeren. Als een bieder zelf al 30% heeft en ze willen het hele bedrijf overnemen, dan zullen ze minimaal 65% van de aandeelhouders moeten overtuigen vrijwillig over de brug te komen. De nog resterende aandeelhouders kunnen onvrijwillig afgescheept worden.
Jammer had graag geïnvesteerd zodat upc het niet kan vernaggelen hier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135234010
Onlangs ben ik begonnen met beleggen en ik heb een vraag aan jullie. Ik snap het principe van sprinters/turbo goed alleen vraag ik me af hoe het precies zit met de financieringskosten. Als ik een sprinter long koop hoeveel ben ik kwijt aan de financieringskosten? Bij de ING lees ik 2% opslagkosten en daarnaast de dagrente. Hoeveel bedraagd de dagrente, word dit elke ochtend verrekend en wanneer worden de opslagkosten in rekening gebracht?

Bij voorbaat dank!
pi_135248509
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef RunForestRun het volgende:
Onlangs ben ik begonnen met beleggen en ik heb een vraag aan jullie. Ik snap het principe van sprinters/turbo goed alleen vraag ik me af hoe het precies zit met de financieringskosten. Als ik een sprinter long koop hoeveel ben ik kwijt aan de financieringskosten? Bij de ING lees ik 2% opslagkosten en daarnaast de dagrente. Hoeveel bedraagd de dagrente, word dit elke ochtend verrekend en wanneer worden de opslagkosten in rekening gebracht?

Bij voorbaat dank!
Ik ben ook maar een beginner, maar volgens mij kan je beter niet met sprinters of turbo's beginnen. Verder is dat ook niet echt beleggen, maar speculeren lijkt me.
pi_135249123
Ik ken de risico's en zal ook zeker niet een sprinter met een hele hoge hefboom nemen. Het is eigenlijk ook meer een informatieve vraag. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel het hebben van een sprinter werkelijk kost als je een sprinter meerdere weken wil houden. :)
pi_135266633
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef RunForestRun het volgende:
Onlangs ben ik begonnen met beleggen en ik heb een vraag aan jullie. Ik snap het principe van sprinters/turbo goed alleen vraag ik me af hoe het precies zit met de financieringskosten. Als ik een sprinter long koop hoeveel ben ik kwijt aan de financieringskosten? Bij de ING lees ik 2% opslagkosten en daarnaast de dagrente. Hoeveel bedraagd de dagrente, word dit elke ochtend verrekend en wanneer worden de opslagkosten in rekening gebracht?

Bij voorbaat dank!
De rente zit ingecalculeerd in de prijs van de turbo/sprinter, het is niet zo dat je naderhand een rekening krijgt.
Als jij een sprinter/turbo koopt en de koers veranderd niet zal na verloop van tijd de sprinter/turbo minder waard worden vanwege de rente die berekend word.
pi_135290311
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:14 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De rente zit ingecalculeerd in de prijs van de turbo/sprinter, het is niet zo dat je naderhand een rekening krijgt.
Als jij een sprinter/turbo koopt en de koers veranderd niet zal na verloop van tijd de sprinter/turbo minder waard worden vanwege de rente die berekend word.
Duidelijk. En hoeveel wordt de sprinter minder waard na een dag, week, maand?
pi_135306979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:57 schreef RunForestRun het volgende:

[..]

Duidelijk. En hoeveel wordt de sprinter minder waard na een dag, week, maand?
Gemiddeld zo'n 3,5% per jaar. Niet heel erg veel aangezien je de turbo's niet koopt voor een jaar en je je richt op een hoog rendement dat hier ver boven zit. Houd er rekening mee dat wanneer je turbo's koopt in bijv dollars, je ook rekening moet houden met de schommelende valuta. Let ook op de spread, maar ja dat geldt natuurlijk niet alleen voor turbo's.

Oh net trouwens een mail terug gehad. Orders voor fondsen worden pas na 1 tot 2 dagen uitgevoerd, afhankelijke van het fonds. Ik zit nu al op twee dagen te wachten dus verwacht dat die nu eindelijk door gaat komen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135318567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:43 schreef ssebass het volgende:

[..]

Gemiddeld zo'n 3,5% per jaar. Niet heel erg veel aangezien je de turbo's niet koopt voor een jaar en je je richt op een hoog rendement dat hier ver boven zit.
3,5% maar? Dat is heel weinig inderdaad. Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag/hoe kan je het berekenen?
pi_135321238
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:33 schreef RunForestRun het volgende:

[..]

3,5% maar? Dat is heel weinig inderdaad. Waar heb je die info vandaan als ik vragen mag/hoe kan je het berekenen?
Volgens mij kwam dat uit een brochure voor turbo's van de ABN. Gewoon even zoeken op kosten turbo's. Dacht dat de rente iedere dag wordt vastgesteld, dus fluctueert. Houd mijn turbo's ook vaak redelijk lang vast, meestal wel maanden en moet zeggen dat ik weinig merk van die rente. Betekent niet dat die er niet is natuurlijk ;) Als je alle kosten bij elkaar optelt begint het toch noemenswaardig te worden, maar spread en transactiekosten merk ik veel meer.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135324221
Hartelijk dank voor je antwoorden! Ik heb de brochure gevonden en het is me helemaal duidelijk. :)
pi_135328348
8% ING perpetual uit 2008 Deze achtergestelde obligatie van de ING geeft 8% rente maar de ING kan onder bijzondere omstandigheden afzien van rentebetaling. Als je op de beurs een obligatie koopt vindt er naast het aankoopbedrag ook een verrekening plaats van de tot op heden opgebouwde rente. Hoe gaat dit bij een perpetual ? Of zit deze "nog te ontvangen" rente per de aankoopdatum verdisconteerd in de aankoopkoers. Op dit moment staat de koers op ca 103,64 waardoor het effectieve rendement op zo'n 7,7% komt. Iemand ervaring hiermee ?
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_135433251
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.

Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.

3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.

Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
pi_135433990
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.

Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.

3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.


Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
Daar zie ik idd ook wel toekomst in echter welke bedrijven zijn dat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135434126
quote:
How many pure-play 3-D printer manufacturers are there?
There are five pure-play 3-D printer manufacturers trading on U.S. stock exchanges, to my knowledge: 3D Systems, Stratasys, ExOne, Arcam, and voxeljet. (I'm excluding more speculative tiny companies, as well as Organovo Holdings, which "bioprints" human cells to produce tissues, because it's a biotech play.)

All but Arcam are listed on major exchanges. Arcam trades on the OMX Nasdaq in Stockholm, though it can also be bought over the counter in the U.S. It's thinly traded, which means that it can be extra volatile.
Bron: http://www.fool.com/inves(...)ng-stocks-in-20.aspx

Een search op Google levert dit op, ik heb al een keer gekeken naar 3-d systems, nu maar weer een keer inlezen.
  maandag 13 januari 2014 @ 14:06:56 #145
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135434954
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.

Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.

3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.

Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
betrouwbare stijgend dividend aandelen , vanwege de dalende rentes op de banken
en dan vooral shell, omdat die koers al ruim tien jaar niets doet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_135435385
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 13:22 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil binnenkort gaan kijken naar een nieuw aandeel voor de lange termijn, maar ik weet totaal niet wat voor een soort aandeel. Daarbij als ik de grafieken bekijk van diverse aandelen zie ik dat vrijwel alle aandelen de laatste tijd gigantisch zijn gestegen en ben ik bang dat deze trend binnenkort afloopt.
Op dit moment heb ik BAM en Imtech, hier blijf ik voorlopig ook in zitten, dus mijn nieuwe aandeel wil ik liever niet in de bouw hebben.

Het afgelopen jaar heb ik Boeing en Airbus een beetje in de gaten gehouden, dit vind ik ook wel hele mooie aandelen, maar ik ben bang dat ik ook hier te laat voor ben, aangezien zij beiden het afgelopen jaar zo'n 100% zijn gestegen en omdat ik vermoed dat ze nu wel door hun recordorders heen zullen zijn.

3d printing aandelen lijken mij ook wel mooi, maar meer risico.

Wat lijken jullie mooie aandelen voor de lange termijn en waarom? Of welke aandelen hebben jullie nu en waarom voor deze aandelen gekozen?
Ik vermoed dat waterstof een belangrijke brandstof gaat worden in de toekomst.
De productiekosten liggen nu nog te hoog maar er zijn pas geleden nieuwe technieken succesvol getest.
pi_135436958
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:16 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik vermoed dat waterstof een belangrijke brandstof gaat worden in de toekomst.
De productiekosten liggen nu nog te hoog maar er zijn pas geleden nieuwe technieken succesvol getest.
Voor auto's zit je nog met de veiligheid. Je wilt geen rijdende bommen op de snelweg. Weet niet of dat probleem al is opgelost.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_135438144
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:54 schreef ssebass het volgende:

[..]

Voor auto's zit je nog met de veiligheid. Je wilt geen rijdende bommen op de snelweg. Weet niet of dat probleem al is opgelost.
Met LPG is het ook gelukt dus met waterstof zal het ook wel lukken.
Een uitdagend probleem was de dichtheid van waterstof.
Het is moeilijk om een flink aantal liters in een kleine tank te krijgen dus je heb een beperkte actieradius.
pi_135438331
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

betrouwbare stijgend dividend aandelen , vanwege de dalende rentes op de banken
en dan vooral shell, omdat die koers al ruim tien jaar niets doet
Shell als stabiele aandeel lijkt mij ook wel wat, maar als de koers gelijk blijft kan je dan wel genoeg rendement halen met alleen dividend? En hoeveel dividend krijg je ongeveer met Shell?
pi_135438741
http://www.beleggen.nl/Royal_Dutch_Shell_A/dividend


quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:31 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Shell als stabiele aandeel lijkt mij ook wel wat, maar als de koers gelijk blijft kan je dan wel genoeg rendement halen met alleen dividend? En hoeveel dividend krijg je ongeveer met Shell?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')