8-12 reps. en heavy ass goodmornings gaan bijna niet. Gaat vaak ten koste van je form (bolle rug). Tenzij je strongman wilt worden is dit niet echt gunstig.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ben trouwens een beetje aan het twijfelen betreft de reps op de good mornings. De good morning is uiteraard een hele goed assist voor je SQ. Ik moet mijn onderrug echt strong as fuck krijg omdat het een zwak punt is. In het begin deed ik 5 reps per set, gezien het feit dat je dan sterker wordt, terwijl Wendler aanraadt om light weight high reps te doen.
Als ik aan low reps denk dan denk ik aan de CNS, dus het zou toch inderdaad logischer zijn om voor hypertrofie (high reps) te gaan zodat de spieren in je onderrug groter en steviger worden?
Hopelijk is het duidelijk.
daytime sodium bloat, nighttime pr'squote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, dat deed ik ook een tijdje maar dat wordt eenzijdig. Deze mix is ook gebraden en shit, wel met zout, maarja, ben niet zo bang voor zout.
Ligt er maar net aan wat je definitie van heavy ass is lolquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
8-12 reps. en heavy ass goodmornings gaan bijna niet. Gaat vaak ten koste van je form (bolle rug). Tenzij je strongman wilt worden is dit niet echt gunstig.
Gebranden ongezouten noten mix van de markt/notenboerquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je zou deze eens moeten proberen:
[ afbeelding ]
Te koop bij de LIDL. Echt zo fucking goddelijk en het verveeld niet.
Heavy ass is < 3 (En nee het is geen hartje maar kleiner dan 3)quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:50 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je definitie van heavy ass is lol
wanneer ik triples zou doen als main exercise zou ik rond de 140-160 zitten, wanneer ik 8-12 doe, rond de 100-110. Voor sommige is 100-110 heavy ass
vind je? 13 euro per kg hier, vind ik wel meevallen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:50 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gebranden ongezouten noten mix van de markt/notenboer![]()
Wel expensive as fuck vergeleken met ^^
Haha.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:49 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
daytime sodium bloat, nighttime pr's
onderrug van beton:quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Yeah, alright. Ik deed vandaag dan ook high reps. Ga het dan omswitchen. Mijn onderrug moet echt van beton worden. Volgens mij zijn die diepere spieren in de onderrug ook een beetje fucked. Ik heb van Mr. J een goed deep tissue massage adresje gekregen. Wil dat ook eens doen. Een chiropractor lijkt mij ook wel nice voor een keer.
[..]
Haha. [ afbeelding ]
nee wel straps,wraps,belt,deadlift sokkenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Heeft iemand hier trouwens weightlifting shoes van Goodlift aangeschaft?
Nice thanks. Hyperextensions is het eerste wat ik ga doen zodra ik bij de sportschool zit. Dat apparaat is echt fucking goed voor je onderrug inderdaad. Train nu thuis, dus dan gaat dat helaas niet echt. De rest uiteraard wel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:57 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
onderrug van beton:
touch n go deadlift "high"(allemaal relatief) rep sets
romanian deadlift "high"(allemaal relatief) rep sets
weighted hyperextensions
idd goodmornings
paused lowbar squats
Zijn die sokken nou nog speciaal, behalve dat ze langer zijn? Op een gegeven moment zijn die schaafwonden ook niet meer ideaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 16:57 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
nee wel straps,wraps,belt,deadlift sokken
Ik heb geen straps, en in m'n gym heb ik ze nergens zien liggen. Hoe duur zijn die dingen/waar haal je ze?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:15 schreef -Menn0- het volgende:
Ik vind hem ook niet fijn met m'n polsen, dus ik gebruik straps.
[ afbeelding ]
K krijg op dit moment m'n polsen met geen mogelijkheid onder m'n schouders..zal dan wel heel vaak stretchen worden, en nog een hele tijd duren voordat ik een frontsquat uit kan voeren?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:31 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
1x geprobeerd met 120kg, toen verschoof de stang iets bij omhoog komen en leek het wel alsof mijn biceps bijna afscheurde...het is iig een hele awkward positie voor je armen met zware gewichten als je dat zo met die straps doet. Omdat je je biceps spant in een hammercurl movement. Met lichte gewichten wel te doen, maar met zware gewichten raad ik het af.
beter gewoon paar keer per dag je polsen/vingers stretchen en dan kan je het snel genoeg met een clean grip doen.
Wel voorzichtig met hyperextensions/backextensions, gisteren daarmee met lightweight mijn hamstring gepulled lol!!!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nice thanks. Hyperextensions is het eerste wat ik ga doen zodra ik bij de sportschool zit. Dat apparaat is echt fucking goed voor je onderrug inderdaad. Train nu thuis, dus dan gaat dat helaas niet echt. De rest uiteraard wel.
[..]
Zijn die sokken nou nog speciaal, behalve dat ze langer zijn? Op een gegeven moment zijn die schaafwonden ook niet meer ideaal.
Klopt hebben de onze ook, maar als je goed kijkt in mijn fotoboek, zie je dat het ruwe gedeelte wel over mijn schenen gaat.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Sommige stangen hebben precies waar je de benen neerzet gewoon een glad oppervlak, dus het schaven zal wel meevallen. Die van mij heeft dat niet, dus dat ruwe oppervlak gaat gewoon door de broek heen.
of als de clean grip je geen fuck boeitquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:01 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Ik heb geen straps, en in m'n gym heb ik ze nergens zien liggen. Hoe duur zijn die dingen/waar haal je ze?
[..]
K krijg op dit moment m'n polsen met geen mogelijkheid onder m'n schouders..zal dan wel heel vaak stretchen worden, en nog een hele tijd duren voordat ik een frontsquat uit kan voeren?
Ik denk dat ik straps ga proberen, en werken aan m'n flexibiliteit. Als ik dan naar hoge gewichten kan ga ik dan weer oefenen op frontsquaten zonder straps..
Auw, pijnlijk. En nu? Als je ze weighted doet zou je ook bands kunnen gebruiken ipv platen. Kan wat handiger zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:03 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Wel voorzichtig met hyperextensions/backextensions, gisteren daarmee met lightweight mijn hamstring gepulled lol!!!
Die sokken zijn gewoon langer idd. Ik bloed als een rund, dus vind het niet echt netjes voor andere mensen als ik bloed op de stang lol. Daarom zijn die sokken ideaal.
Ahja ik zie het. Goede pic. Heb je daar nou hardloopschoenen aan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Klopt hebben de onze ook, maar als je goed kijkt in mijn fotoboek, zie je dat het ruwe gedeelte wel over mijn schenen gaat.
Dan Green - Sumo Deadlift King.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:06 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
of als de clean grip je geen fuck boeit
cross grip
Ja stomme fout, was 3e oefening..licht gewicht ..maar ik ging veel te explosief naar beneden. Niets ernstigs.. minder dan graad 1.. wel eens eerder gehad. Ging vanochtend wel meteen kijken of mijn dijbeen niet blauw/zwart was ... door een partial tear ofzo lol.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Auw, pijnlijk. En nu? Als je ze weighted doet zou je ook bands kunnen gebruiken ipv platen. Kan wat handiger zijn.
[..]
Ahja ik zie het. Goede pic. Heb je daar nou hardloopschoenen aan?
netjes!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:08 schreef Ethanolic het volgende:
Over DL gesproken, gisteren voor het eerst sinds mijn rugknak 6 weken geleden weer 100 kg geDL. Ik ga nu 5kg per week opbouwen, ben nog steeds wat huiverig, maar ik heb absoluut geen last meer.Kan niet wachten om weer skyhigh te gaan.
Gelukkig is het niet zo erg man. Ik hoop echt dat ik nooit iets scheur. Ik heb laatst wat filmpjes gekeken van gasten die competen en iets gescheurd hadden; echt fucked up. Elliot Hulse heeft toen zijn bicep gescheurd en heeft er ook een serie filmpjes aan toegewijd. Erg interessant om te horen wat zijn ervaringen daarmee geweest zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:10 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ja stomme fout, was 3e oefening..licht gewicht ..maar ik ging veel te explosief naar beneden. Niets ernstigs.. minder dan graad 1.. wel eens eerder gehad. Ging vanochtend wel meteen kijken of mijn dijbeen niet blauw/zwart was ... door een partial tear ofzo lol.
Kan ook gewoon lopen, stretchen alles doen, maar beetje gevoellig als ik erop druk. Paar dagen niet belasten, dinsdag pas weer deadliften dus dat scheelt... voel dan met opwarmen meteen of het al goed is.
Bands is een goeie, die wil ik ook nog kopen om mee te nemen naar de gym
Haha nee nike blazers(waren mijn favoriete deadlifting/squat schoenen..soort van lucky shoes.. veel pr's op gezet, totdat ik over ging op sokken met deadlifts)
Hehe, die muscle tear shit moet je niet kijken, kruipt in je onderbewustequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gelukkig is het niet zo erg man. Ik hoop echt dat ik nooit iets scheur. Ik heb laatst wat filmpjes gekeken van gasten die competen en iets gescheurd hadden; echt fucked up. Elliot Hulse heeft toen zijn bicep gescheurd en heeft er ook een serie filmpjes aan toegewijd. Erg interessant om te horen wat zijn ervaringen daarmee geweest zijn.
Yeah, moet je zeker doen. Ik heb ze allemaal van Rogue Fitness, zijn erg ideaal. Vooral voor het verbeteren van je mobiliteit.Een ander voordeel voor mijzelf is dat ik ze kan gebruiken als bijv. een tricep pulldown omdat ik die machine niet heb.
Ik heb de filmpjes over hun ervaringen bekeken, niet de actual tear lol.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:24 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Hehe, die muscle tear shit moet je niet kijken, kruipt in je onderbewuste
Ja zelf hoop ik het ook niet, zelfde geld voor ziektes of ongelukken in het dagelijkse leven, gebeurt het wel;shit happens!
Zal eens gaan kijken voor die bands.
nice, thanks voor de link.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb de filmpjes over hun ervaringen bekeken, niet de actual tear lol.
Let er even op dat sommige in pairs verkocht worden en de andere in singles.
http://www.rogueeurope.eu/rogue-monster-bands.php
Ik zie dat ik ze niet allemaal heb trouwens. Ik heb de oranje (paar), rode (paar), groene, zwarte en paarse. De overige heb je niet echt nodig. De oranje is ideaal voor een shoulder warm-up.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |