Nou om even wat achtergrond van mijn vraag te geven, als inademing beter werkt, waarom gebruiken we dan eigenlijk normaal vaccinaties?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:46 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ik ken het specifieke vaccin niet, maar in het geval van verzwakt-virus-vaccine zou je een zekere mate van virus replicatie kunnen hebben via inademing (de normale infectieroute) en dus een hogere immuun-reactie.
Voor de vaccinatie tegen influenza heb je grofweg deze keuze:quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou om even wat achtergrond van mijn vraag te geven, als inademing beter werkt, waarom gebruiken we dan eigenlijk normaal vaccinaties?
Ok helder, thanks!quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:18 schreef .SP. het volgende:
[..]
Voor de vaccinatie tegen influenza heb je grofweg deze keuze:
1. dood virus
2. halfdood virus
3. virus eiwitten uit insectencellen/e.coli
Nummer 2 is beter werkzaam als het nog een tijdje kan vermenigvuldigen. Dit kan alleen in de neus/longen. Vandaar dat dit type als neusspray, en nu, poeder wordt gebruikt.
Nummer 1 en 3 zijn alleen werkzaam als ze ingespoten worden omdat dat de enige manier is waarop het lichaam ze kan herkennen en antilichamen maakt.
Welke de beste keus is, is afhankelijk van de prijs en patient.
Jij stelt dat veel van de BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk zijn. Ik stel dat mensen zoals jou die dat vinden (en dus vrijheid van meningsuiting niet hoog achten) aantoonbaar schadelijk zijn. Plus je bent van mening dat ik een ban verdien omdat ik in jou ogen weiger om op een normale manier te discussieren. Een normale manier is zeker om het met jou eens te zijn?quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Zohee, behalve oogkleppen heb je nu ook de expertise ontwikkeld om uit één zinnetje iemands algehele staatsinrichtitingvoorkeur te analyseren??
[..]
Ik vind dat gras rood is, is dat een uiting van mijn vrijheid (die op grond van vrijheid van meningsuiting niet belachelijk gemaakr mag worden) of is dat aperte onzin die je met argumenten moet bestrijden?
[..]
Als je gaat pleiten voor wetenschap zonder statistiek is elke andere vorm van onderbouwing onzinnig.
[..]
Als je continu weigert op normale manier te discussiëren kan dat denk ik wel. Maar dat is aan de mods.
Zinnen als deze, sluit elke vorm van discussie uit..quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij stelt dat veel van de BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk zijn. Ik stel dat mensen zoals jou die dat vinden (en dus vrijheid van meningsuiting niet hoog achten) aantoonbaar schadelijk zijn. Plus je bent van mening dat ik een ban verdien omdat ik in jou ogen weiger om op een normale manier te discussieren. Een normale manier is zeker om het met jou eens te zijn?
Ach gos. Je kunt het niet op inhoud winnen dus ga je op de man spelen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:33 schreef Japie77 het volgende:
Jij stelt dat veel van de BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk zijn. Ik stel dat mensen zoals jou die dat vinden (en dus vrijheid van meningsuiting niet hoog achten) aantoonbaar schadelijk zijn. Plus je bent van mening dat ik een ban verdien omdat ik in jou ogen weiger om op een normale manier te discussieren. Een normale manier is zeker om het met jou eens te zijn?
Dit al gelezen ?quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:33 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als je een ding overneemt van een site, word je het gelijk je hele leven nagedragen of niet? Heb al eerder verklaard hier dat ik niet zo heel veel verstand heb van dit onderwerp maar dat de meesten hier het totaal niet kritisch bekijken. Maar ik wel. Er zit gewoon een hele hoop troep in die vaccins en er zitten enorm veel haken en ogen aan het hele vaccinatie gebeuren. Maar als jullie je allemaal lekker willen laten vaccineren met vaccins waarvan je niet weet wat er in zit, be my quest.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Zinnen als deze, sluit elke vorm van discussie uit..
Dat is allemaal gebaseerd op statistische gegevens. Geen wetenschappelijk bewijs dus.
Want daar zijn de meeste meningen van de overigen nou eenmaal op gebaseerd,
Vraagje Jappie77 jij wil je neem ik aan niet meer in enten mocht het nodig zijn..
Maar wat is nu de reden dat je niet wil..
Bedoel ben je bang dat je gelijk het loodje legt ofzo?
Op de man spelen? Ik constateer slecht iets wat jij zegt en ga daar op in. Mijn posts zijn doorgaans erg goed geargumenteerd. Maar goed, als je praat in termen van winnen, zegt dat wel hoe open je staat voor de ideeen en argumenten van anderen....quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ach gos. Je kunt het niet op inhoud winnen dus ga je op de man spelen?
Zielig, maar tekenend.
En de bron is het RIVM, lekker objectief...quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit al gelezen ?
Meisje (17) overleden aan mazelen
Een 17-jarig meisje uit de provincie Zeeland is afgelopen zaterdag overleden aan de complicaties van de mazelen.
Dat heeft het RIVM maandag bekendgemaakt. Het meisje, leerling op een middelbare school met ''reformatorische grondslag'', overleed in Tholen. Ze was niet ingeënt tegen de infectieziekte.
In Nederland heerst sinds een aantal maanden een mazelenepidemie. Volgens officiële cijfers raakten tot nu toe ruim tweeduizend mensen besmet, maar het werkelijke aantal ligt waarschijnlijk hoger omdat veel patiënten niet naar de huisarts gaan.
Het meisje is het eerste dodelijke slachtoffer van deze epidemie. In Zeeland werd tot 11 oktober in totaal 233 keer melding gemaakt van mazelen, meldt Omroep Zeeland.
Bij de vorige uitbraak, tussen 1996 en 2000, overleden drie mensen aan de gevolgen van mazelen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)erleden-mazelen.html
Als je iets kritisch bekijkt, maar je hebt er eigenlijk geen verstand van... Dan luister je dus heel erg naar je onderbuik. En is je onderbuik je belangrijkste argument.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als je een ding overneemt van een site, word je het gelijk je hele leven nagedragen of niet? Heb al eerder verklaard hier dat ik niet zo heel veel verstand heb van dit onderwerp maar dat de meesten hier het totaal niet kritisch bekijken. Maar ik wel. Er zit gewoon een hele hoop troep in die vaccins en er zitten enorm veel haken en ogen aan het hele vaccinatie gebeuren. Maar als jullie je allemaal lekker willen laten vaccineren met vaccins waarvan je niet weet wat er in zit, be my quest.
Welke bron had jij dan liever gehad?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de bron is het RIVM, lekker objectief...
Als er een meisje overlijdt aan de mazelen die wel de inenting heeft gehad zal het RIVM dit natuurlijk nooit zo naar buiten brengen.
Je weet er niet heel veel van af maar je weet wel zeker dat er heel veel troep in vaccins zit?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:27 schreef Japie77 het volgende:
Heb al eerder verklaard hier dat ik niet zo heel veel verstand heb van dit onderwerp maar dat de meesten hier het totaal niet kritisch bekijken. Maar ik wel. Er zit gewoon een hele hoop troep in die vaccins en er zitten enorm veel haken en ogen aan het hele vaccinatie gebeuren. Maar als jullie je allemaal lekker willen laten vaccineren met vaccins waarvan je niet weet wat er in zit, be my quest.
Oh ja?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:28 schreef Japie77 het volgende:
Op de man spelen? Ik constateer slecht iets wat jij zegt en ga daar op in.
Wie wilde ook alweer alles verklaren zonder statistiek?quote:Mijn posts zijn doorgaans erg goed geargumenteerd.
Als je normaal je punten ook beargumenteert, en antwoord geeft op de vragen van anderen, sta ik prima open voor ideeën die voor mij anders zijn.quote:Maar goed, als je praat in termen van winnen, zegt dat wel hoe open je staat voor de ideeen en argumenten van anderen....
Waarom niet?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:30 schreef Japie77 het volgende:
Als er een meisje overlijdt aan de mazelen die wel de inenting heeft gehad zal het RIVM dit natuurlijk nooit zo naar buiten brengen.
Ik wil je best geloven..quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja als je een ding overneemt van een site, word je het gelijk je hele leven nagedragen of niet? Heb al eerder verklaard hier dat ik niet zo heel veel verstand heb van dit onderwerp maar dat de meesten hier het totaal niet kritisch bekijken. Maar ik wel. Er zit gewoon een hele hoop troep in die vaccins en er zitten enorm veel haken en ogen aan het hele vaccinatie gebeuren. Maar als jullie je allemaal lekker willen laten vaccineren met vaccins waarvan je niet weet wat er in zit, be my quest.
Het RIVM brengt ook gewoon opgenomen mensen naar buiten die wel inge-ent waren, dat heb ik een aantal dagen geleden nog gepost, weet je nog die 11(?) van de 14 medewerkers?quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En de bron is het RIVM, lekker objectief...
Iedereen weet dat vaccins niet 100% werken. Sommige mensen maken gewoon niet genoeg antilichamen, daar kan je geen enkel bedrijf voor aanklagen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:59 schreef theguyver het volgende:
Als er iemand verleid aan een ziekte waar ze wel voor ingeënt is, dan zou dat aardig dik in het nieuws komen.
Als famillie zijnde is de kans heel erg groot dat ze de media opzoeken en het bedrijf aanklagen die de vaccinaties zou maken.
Of ze worden gelijk geliquideerd en in de media naar buiten gebracht als gezinsdrama.
Welke haken en ogen? Noem ze eens, wellicht kunnen we je helpen met het verhelderen van deze moeilijke materie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
klopt, maar kans is ook gewoon dusdanig klein dat vaccin niet werkt + de persoon overlijdquote:Op maandag 28 oktober 2013 17:53 schreef .SP. het volgende:
[..]
Iedereen weet dat vaccins niet 100% werken. Sommige mensen maken gewoon niet genoeg antilichamen, daar kan je geen enkel bedrijf voor aanklagen.
Er zijn dus ook versies van 3 die wel met een inhaler toegediend kunnen wordenquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:18 schreef .SP. het volgende:
[..]
Voor de vaccinatie tegen influenza heb je grofweg deze keuze:
1. dood virus
2. halfdood virus
3. virus eiwitten uit insectencellen/e.coli
Nummer 2 is beter werkzaam als het nog een tijdje kan vermenigvuldigen. Dit kan alleen in de neus/longen. Vandaar dat dit type als neusspray, en nu, poeder wordt gebruikt.
Nummer 1 en 3 zijn alleen werkzaam als ze ingespoten worden omdat dat de enige manier is waarop het lichaam ze kan herkennen en antilichamen maakt.
Welke de beste keus is, is afhankelijk van de prijs en patient.
Zelfde verhaal voor de pil. Vreemd genoeg worden daar een stuk minder fabels over verzonnen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt, maar kans is ook gewoon dusdanig klein dat vaccin niet werkt + de persoon overlijd
In je onderbuik zit je gevoel. En je gevoel (mijn gevoel in ieder geval) heeft het meestal bij het juiste eind. Daarnaast luister ik wat dit onderwerp betreft naar mensen die er wel veel verstand van hebben als van der Linde, onderzoeker als Desiree Rover en kritische moeders die zelf veel onderzoek gedaan hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je iets kritisch bekijkt, maar je hebt er eigenlijk geen verstand van... Dan luister je dus heel erg naar je onderbuik. En is je onderbuik je belangrijkste argument.
Geen wonder dat jullie discussies hier zo beroerd verlopen.
Omdat het RIVM bewezen banden met Big Pharma heeft en ook bewezen heeft te sjoemelen met de cijfers wat betreft vaccinatie gevallen in Nederland. Als jij dan denkt dat ze feiten gaan brengen die tegen hun werken ben je erg naief.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:34 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je weet er niet heel veel van af maar je weet wel zeker dat er heel veel troep in vaccins zit?
[..]
Klopt. Ga maar eens op onderzoek uit. Oa kwik een van de meest giftige stoffen op aarde. Feit.
Oh ja?
Ik zie nergens een opmerking van jou waarin je beargumenteert dat het ontkennen van feiten onder de vrijheid van meningsuiting valt en daarom niet ter discussie staat.
[..]
Wie wilde ook alweer alles verklaren zonder statistiek?
Is dat niet dezelfde persoon die weigert peer-reviewed literatuur überhaupt te lezen?
[..]
Ik weiger niks. Veel van dat soort onderzoeken zijn alleen geen objectieve bronnen aangezien veel wordt betaald door bedrijfsleven en dus gebeurt voor een bepaalde agenda. Lees ik liever wat meer objectieve media.
Als je normaal je punten ook beargumenteert, en antwoord geeft op de vragen van anderen, sta ik prima open voor ideeën die voor mij anders zijn.
Het feit dat ik dat bij jou niet ben zegt meer over jouw argumentatie dan over mijn oogkleppen.
En het feit dat jij mij meteen verdenkt van een politiestaatadept zonder ook maar één ding écht van mij te weten, zegt al genoeg over jouw manier van deduceren.
Als jij mij geband wil hebben (wat je aangaf in een van je vorige berichten) en stelt dat BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk zijn, dan is dat een vrij logische conclusie van mij.
Ad hominem, dus.
[..]
Waarom niet?
hmm maar wat dit betreft je gelooft eerder 1 onafhankelijke onderzoeker tegenover een paar honderd?quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In je onderbuik zit je gevoel. En je gevoel (mijn gevoel in ieder geval) heeft het meestal bij het juiste eind. Daarnaast luister ik wat dit onderwerp betreft naar mensen die er wel veel verstand van hebben als van der Linde, onderzoeker als Desiree Rover en kritische moeders die zelf veel onderzoek gedaan hebben.
Vind je dat niet een beeeetje overmoedig? En om nou te zeggen dat de bezorgde huismoeders nou zoveel verstand van zaken hebben...quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
In je onderbuik zit je gevoel. En je gevoel (mijn gevoel in ieder geval) heeft het meestal bij het juiste eind. Daarnaast luister ik wat dit onderwerp betreft naar mensen die er wel veel verstand van hebben als van der Linde, onderzoeker als Desiree Rover en kritische moeders die zelf veel onderzoek gedaan hebben.
In plaats van pas op is een leer van deze wijze vrouw meer op zijn plaats. Maar in jullie wereld is biologisch eten, liefde en aanraking en vitamine C natuurlijk onzin.....Liefde en aanraking is in ieder geval al wetenschappelijk bewezen gezond. En biologisch eten is natuurlijk voor ieder logisch denkend mens gezond. Maar goed voor mensen wie het niet uitmaakt wat er in vaccinaties zit, zal het waarschijnlijk ook niet uitmaken dat er flink gespoten wordt met chemische troep over hun eten. Wist je dat de meeste boeren een klein hoekje hebben in hun veld waar ze niet spuiten? En dat eten ze zelf. Maar goed meeste mensen zijn zo dom dat ze Marck Zuckerberg veroordelen als hij besluit om alleen nog maar dieren te eten die hij zelf heeft geslacht omdat ze vinden dat hij gewoon vlees uit de supermarkt moet halen net als alle andere mensen omdat dat veel diervriendelijker is.......quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:48 schreef theguyver het volgende:
Pas op voor mevrouw Désirée Röver
heksie.pngAttentie attentie, charlatanpreventie! De lobby van onbetrouwbare kruidenvrouwtjes die met hun geklets labiele mensen bang proberen te maken begint nu echt los te komen. Eerder schreven we al over deze analoge spambrief waarin vermeld wordt dat de Tacohoest een uit het lab afkomstig virus is om de wereldbevolking in te dammen, vandaag presenteren we u mevrouw Désirée Röver. Deze 'medisch research journaliste' wil duidelijk serieus genomen worden (hoeveel leestekens krijg je in zo'n naam gefrot) en waarschuwt in dit filmpje voor de gevaren van vaccinatie. Mèvrôúw deed ooit iets soortgelijks in het vakblad voor apothekers en kreeg toen de hele beroepsgroep achter zich aan, maar op internet boekt ze duidelijk meer succes. Vandaar deze waarschuwing. Want wat zegt Dêsírëe eigenlijk allemaal? Komt 'ie dan hè. Vaccins tasten alle menselijke organen aan, en zijn dus levensgevaarlijk. Ieder vaccin veroorzaakt een mini-herseninfarct (dat kun je zien aan de ogen van gevaccineerde kinderen) en afwijkingen als ADHD of autisme zijn ook de schuld van griepprikken en dergelijke. Ja, die goedbedoelde spuitjes zijn in feite 'weapons of mass destruction' aldus Dêsírëe. Daarom luidt haar advies aan alle moeders van Nederland: laat uw kind nooit ergens tegen vaccineren, maar kies in plaats daarvan voor biologisch eten, liefde en aanraking, vitamine C en lavendelolie. En oh ja, ook adviseert Dêsírëe (hoofd voor 60% bestaande uit kunstmatige haarverf van de Aldi) vooral veel 'colloidaal zilver' tot u te nemen. Want 'Hier is een heel vreemd verhaal aan de gang, er is veel mis en disinformatie over.
Op je gevoel vertrouwen overmoedig? Nee hoor. Lees mijn onderschrift maar. Wijze mensen zijn het met me eens. Zeker in deze wereld waar je eigenlijk niks meer kunt vertrouwen (en dan wijs ik bv op alle schandalen wat betreft eten wat we de laatste tijd gehad hebben) is dat het beste wat je kunt doen. Probeer het maar eens wat vaker!quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:41 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vind je dat niet een beeeetje overmoedig? En om nou te zeggen dat de bezorgde huismoeders nou zoveel verstand van zaken hebben...
Zo jammer dat dat meisje van 17 overleden is. Daar hielp geen biologisch eten, liefde, aanraking en lavendelolie aan. Ouders hadden wijzer moeten zijn, denk ik dan, dan hadden ze hun dochter nog gehad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op je gevoel vertrouwen overmoedig? Nee hoor. Lees mijn onderschrift maar. Wijze mensen zijn het met me eens. Zeker in deze wereld waar je eigenlijk niks meer kunt vertrouwen (en dan wijs ik bv op alle schandalen wat betreft eten wat we de laatste tijd gehad hebben) is dat het beste wat je kunt doen. Probeer het maar eens wat vaker!
Tuurlijk. Vaccinaties zijn DE oplossing voor alles.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo jammer dat dat meisje van 17 overleden is. Daar hielp geen biologisch eten, liefde, aanraking en lavendelolie aan. Ouders hadden wijzer moeten zijn, denk ik dan, dan hadden ze hun dochter nog gehad.
Je chargeert.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Vaccinaties zijn DE oplossing voor alles.
Heb het bericht even opgezocht en dit stond bij de comments:quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo jammer dat dat meisje van 17 overleden is. Daar hielp geen biologisch eten, liefde, aanraking en lavendelolie aan. Ouders hadden wijzer moeten zijn, denk ik dan, dan hadden ze hun dochter nog gehad.
quote:What we found
There were marked differences in suicide SDR/thousand persons/day rates across Europe, but also high consistency in those countries with the lowest and highest rates of suicide over the study period.
The greatest reductions in suicide rates tended to occur in European countries where there had been a greater increase in prescription of antidepressants.
Portugal was the only country where there was a positive correlation over time between antidepressant utilization and suicide. Perhaps this result might be explained by a lack of precision in the Portuguese suicide registry, with some overestimate of undetermined violent deaths at the expense of estimates of suicide.
The results held when the control variables were introduced.
Overall, our analyses indicated that for 15 years of data on average for the 29 countries included in our study, the use of antidepressants increased by 20% per year by the end of this time period for the whole study area and there had been an average increase of 40.33 units of DDD per thousand people per day. Over a mean period of 28 years the overall SDR for suicide decreased at a rate of .81% per year.
What does this mean in practical terms? For each additional person per 1000 population who receives a defined daily dose of antidepressant, the age-adjusted absolute risk of death from suicide in that 1000 population decreases by a small but significant 0.088 fewer deaths. Put differently, providing 650 persons at risk for suicide with antidepressants could save one life. While we cannot talk about causality, within the limits of our methods, our results provide an endorsement of a role for antidepressant prescriptions in reducing rates of suicide on a public health basis.
Want mensen met een zwakkere gezondheid mogen gewoon dood?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef Japie77 het volgende:
Nog even wat reacties:
Ingezonden door cc (bezoeker) op ma 28-10-2013, 22:05
Wat een respectloze reacties! Waarom moet het überhaupt zo breed uitgemeten worden? Ik ken haar en ze was al zwak van gezondheid. Het was daarom al extra heftig! Mensen kom op, gaan geen discussie houden, maar denk ook aan de nabestaanden!
Ingezonden door Daisy (bezoeker) op ma 28-10-2013, 21:36
Ze had al een hele lage weerstand en sowieso was ze al niet gezond. Bovendien kunnen ook ingeënte mensen mazelen krijgen. Wat is trouwens het probleem? Ze is dood, daar gaat het om. Ze is er niet meer, en dat is heel erg, en dan maakt het niet uit waardoor. Het was waarschijnlijk haar tijd gewoon.
Ingezonden door Klasgenoot (bezoeker) op ma 28-10-2013, 21:32
Er wordt op het moment in de media veel aandacht besteed aan de oorzaak dat het 17-jarige meisje niet was ingeënt. Ik wil hierover zeggen dat het een meisje was dat kwetsbaar was wegens haar gezondheid. Volgens de ouders had zij de laatste tijd een zwakker wordende gezondheid, waardoor de complicaties van de afgelopen dagen haar teveel werden. We moeten de keuze van de ouders van dit meisje accepteren als het gaat over vaccinatie. De ouders hebben de toekomst van hun dochter niet ontnomen, maar hebben hun dochter wegens geloofsopvattingen niet ingeënt. En doet de oorzaak van haar overlijden er nu nog toe? De ouders hebben het al zwaar genoeg en dan komt al dit negatieve commentaar er nog eens bij. Bovenal was het Gods tijd dat mijn klasgenoot weggenomen zou worden. God bepaalt wanneer we geboren worden en wanneer we zullen sterven. We kunnen er beter allemaal bij stil staan dat wij nog niet weggenomen zijn, maar nog in de genadetijd leven! Ik hoop dat het een roepstem voor velen zal mogen zijn.
Maar de RIVM gebruikt dit geval natuurlijk heel duidelijk in hun strijd voor de vaccinaties. Triest is het inderdaad. Dat ben ik met je eens.
Alles nee!quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Vaccinaties zijn DE oplossing voor alles.
Interessant dat je ene Rita klakkeloos op haar blauwe ogen gelooft terwijl je wel hevig kritisch bent over alle nieuwsberichten die niet in je straatje passen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb het bericht even opgezocht en dit stond bij de comments:
Ingezonden door Rita (bezoeker) op ma 28-10-2013, 22:46
Mijn man ligt nu in het ziekenhuis. Mazelen.Vreselijk ziek! Hij is ingeënt. Wij zijn niwt gelovig, maar wij vinden het ongelooflijk dat de propaganda vóór inenten de boventoon voert. Als deze vorige zin geen dubbele bodem heeft, weet ik het ook niet meer! Laat die christelijke mensen met rust. Verder denken we veel aan die nabestaanden. Sterkte!
Die vaccinaties werken me toch zo enorm goed!
quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:45 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb het bericht even opgezocht en dit stond bij de comments:
Ingezonden door Rita (bezoeker) op ma 28-10-2013, 22:46
Mijn man ligt nu in het ziekenhuis. Mazelen.Vreselijk ziek! Hij is ingeënt. Wij zijn niwt gelovig, maar wij vinden het ongelooflijk dat de propaganda vóór inenten de boventoon voert. Als deze vorige zin geen dubbele bodem heeft, weet ik het ook niet meer! Laat die christelijke mensen met rust. Verder denken we veel aan die nabestaanden. Sterkte!
Die vaccinaties werken me toch zo enorm goed!
Volgens de RIVD zelf:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 00:44 schreef GoCanucksGo het volgende:
[..]
Interessant dat je ene Rita klakkeloos op haar blauwe ogen gelooft terwijl je wel hevig kritisch bent over alle nieuwsberichten die niet in je straatje passen.
Als je zwak van gezondheid bent zul je inderdaad sneller overlijden aan mazelen, als je het oploopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:47 schreef Japie77 het volgende:
Nog even wat reacties:
Ingezonden door cc (bezoeker) op ma 28-10-2013, 22:05
Wat een respectloze reacties! Waarom moet het überhaupt zo breed uitgemeten worden? Ik ken haar en ze was al zwak van gezondheid. Het was daarom al extra heftig! Mensen kom op, gaan geen discussie houden, maar denk ook aan de nabestaanden!
Ingezonden door Daisy (bezoeker) op ma 28-10-2013, 21:36
Ze had al een hele lage weerstand en sowieso was ze al niet gezond. Bovendien kunnen ook ingeënte mensen mazelen krijgen. Wat is trouwens het probleem? Ze is dood, daar gaat het om. Ze is er niet meer, en dat is heel erg, en dan maakt het niet uit waardoor. Het was waarschijnlijk haar tijd gewoon.
Ingezonden door Klasgenoot (bezoeker) op ma 28-10-2013, 21:32
Er wordt op het moment in de media veel aandacht besteed aan de oorzaak dat het 17-jarige meisje niet was ingeënt. Ik wil hierover zeggen dat het een meisje was dat kwetsbaar was wegens haar gezondheid. Volgens de ouders had zij de laatste tijd een zwakker wordende gezondheid, waardoor de complicaties van de afgelopen dagen haar teveel werden. We moeten de keuze van de ouders van dit meisje accepteren als het gaat over vaccinatie. De ouders hebben de toekomst van hun dochter niet ontnomen, maar hebben hun dochter wegens geloofsopvattingen niet ingeënt. En doet de oorzaak van haar overlijden er nu nog toe? De ouders hebben het al zwaar genoeg en dan komt al dit negatieve commentaar er nog eens bij. Bovenal was het Gods tijd dat mijn klasgenoot weggenomen zou worden. God bepaalt wanneer we geboren worden en wanneer we zullen sterven. We kunnen er beter allemaal bij stil staan dat wij nog niet weggenomen zijn, maar nog in de genadetijd leven! Ik hoop dat het een roepstem voor velen zal mogen zijn.
Maar de RIVM gebruikt dit geval natuurlijk heel duidelijk in hun strijd voor de vaccinaties. Triest is het inderdaad. Dat ben ik met je eens.
Moet je vooral doen!quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:48 schreef theguyver het volgende:
Pas op voor mevrouw Désirée Röver
[...]
En oh ja, ook adviseert Dêsírëe (hoofd voor 60% bestaande uit kunstmatige haarverf van de Aldi) vooral veel 'colloidaal zilver' tot u te nemen.
Dus grofweg: de ratio van gevaccineerden tegen ongevaccineerden die mazelen in ernstige vorm oplopen is ongeveer 1:20 (alle mazelenpatiënten) tot 1:30 (alleen ziekenhuisopnames).quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:15 schreef oompaloompa het volgende:
Volgens de RIVD zelf:
Sinds 1 mei 2013 zijn 2016 patiënten met mazelen, opgelopen in Nederland, gemeld. Signalen uit diverse GGD-regio’s geven aan dat dit een grote onderschatting is van het werkelijk aantal ziektegevallen.
De meeste mazelenpatiënten zijn ongevaccineerd (95%) en in de leeftijdsklasse 4-12 jaar (59%).
In totaal zijn er 121 mensen opgenomen in het ziekenhuis waarvan er 4 wel gevaccineerd waren.
kortom, self-selected n = 1 is niet zo heel erg inzichtelijk.
Zou ik wel doen. Is 10 jaar geldig, dus mocht je al een herhaling gehad hebben binnen 10jr dan hoef je niet te herhalen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:46 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe zit het met tetanus injecties? De paramedics hebben me zondag na een val het advies gegeven er een te halen...?
Doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:46 schreef motorbloempje het volgende:
Hoe zit het met tetanus injecties? De paramedics hebben me zondag na een val het advies gegeven er een te halen...?
Zonder de ervaring en kennis om dat gevoel te informeren heb je daar niet zo veel aan. Stel jouw blinde darm zou er uit moeten. Zou je mij die er dan op gevoel uit laten halen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op je gevoel vertrouwen overmoedig? Nee hoor. Lees mijn onderschrift maar. Wijze mensen zijn het met me eens. Zeker in deze wereld waar je eigenlijk niks meer kunt vertrouwen (en dan wijs ik bv op alle schandalen wat betreft eten wat we de laatste tijd gehad hebben) is dat het beste wat je kunt doen. Probeer het maar eens wat vaker!
Is dat zo, heb je een linkje met meer info?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zijn dus ook versies van 3 die wel met een inhaler toegediend kunnen worden
_-edit-quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op je gevoel vertrouwen overmoedig? Nee hoor. Lees mijn onderschrift maar. Wijze mensen zijn het met me eens.
"Op je gevoel vertrouwen" is dus niets anders voor jou dan een ongefundeerde mening aanhangen. Interessant.quote:Zeker in deze wereld waar je eigenlijk niks meer kunt vertrouwen (en dan wijs ik bv op alle schandalen wat betreft eten wat we de laatste tijd gehad hebben) is dat het beste wat je kunt doen. Probeer het maar eens wat vaker!
Door die vergelijking niet af te maken kun je hem op twee hele tegenovergestelde manieren interpreterenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:35 schreef ems. het volgende:
[..]![]()
Je klinkt me een portie simpel. Maargoed, mijn gevoel zegt dus dat elke keer dat ik iets van jou lees dat ik net ietsjes dommer ben.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zou ik wel doen. Is 10 jaar geldig, dus mocht je al een herhaling gehad hebben binnen 10jr dan hoef je niet te herhalen.
't Was niet écht een serieuze vraagquote:
[Lambiekje modus ON]quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
't Was niet écht een serieuze vraagalthans... de situatie was wel serieus, maar uiteraard ga ik zo'n shotje halen
Maar zij was ook niet in het beste van gezondheid....vaccine of niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daarom alleen al erg jammer dat ze die prik niet gekregen heeft.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar zij was ook niet in het beste van gezondheid....vaccine of niet.
Dus niet perfect gezonde mensen verdienen te sterven, of wat bedoel je?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar zij was ook niet in het beste van gezondheid....vaccine of niet.
Wat een onzin. Alsof je met vaccinatie niet zult sterven en zonder wel zult sterven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dus niet perfect gezonde mensen verdienen te sterven, of wat bedoel je?
Bijna goed.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof je met vaccinatie niet zult sterven en zonder wel zult sterven.
ook dat is natuurlijk verkeerd gebruik van statistiekquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bijna goed.
Ze is aan mazelen gestorven.
Vaccinatie daartegen heeft een 98% kans op werken.
Als ze wel gevaccineerd was, was er een 98% kans dat ze niet zou zijn gestorven omdat ze geen mazelen had gekregen en een 2% kans dat ze toch mazelen zou hebben gekregen, maar binnen die 2% krijgen mensen minder zware mazelen omdat de inenting deels effectief is geweest.
Dus ja de kans dat ze er aan dood was gegaan als ze wel gevaccineerd was, zou tussen de 0 en 2% hebben gelegen, in plaats van de 100% die het nu was.
Dat is het verschil tussen russisch roulette spelen met een gun met een magazijn van 50 kogels waar 50 kogels in zitten, en 1 met 49 lege plaatsen en 1 kogel. Ik weet wel welke ik zou prefereren.
Hoezo? We weten dat ze er aan gestorven is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:06 schreef Re het volgende:
[..]
ook dat is natuurlijk verkeerd gebruik van statistiek
Het is ten eerste helemaal niet zeker dat ze overleden is aan mazelen. (zie onderschriften op site omroep Zeeland). En ten tweede waar komt die 98% vandaan? RIVM zeker? Lekker betrouwbaar en objectief dan.....quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Bijna goed.
Ze is aan mazelen gestorven.
Vaccinatie daartegen heeft een 98% kans op werken.
Als ze wel gevaccineerd was, was er een 98% kans dat ze niet zou zijn gestorven omdat ze geen mazelen had gekregen en een 2% kans dat ze toch mazelen zou hebben gekregen, maar binnen die 2% krijgen mensen minder zware mazelen omdat de inenting deels effectief is geweest.
Dus ja de kans dat ze er aan dood was gegaan als ze wel gevaccineerd was, zou tussen de 0 en 2% hebben gelegen, in plaats van de 100% die het nu was.
Dat is het verschil tussen russisch roulette spelen met een gun met een magazijn van 50 kogels waar 50 kogels in zitten, en 1 met 49 lege plaatsen en 1 kogel. Ik weet wel welke ik zou prefereren.
Niet dus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoezo? We weten dat ze er aan gestorven is.
je interpoleert een individueel geval naar een algemene statistiek, de kans dat ze er dood aan zou gaan is niet 100% aangezien er nu zo'n 2000 gevallen zijn die allen nog levenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:07 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoezo? We weten dat ze er aan gestorven is.
Ja maar dat maakt niet uit voor de vergelijking binnen de persoon, ik doe ook alleen een uitspraak over die persoon.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:09 schreef Re het volgende:
[..]
je interpoleert een individueel geval naar een algemene statistiek, de kans dat ze er dood aan zou gaan is niet 100% aangezien er nu zo'n 2000 gevallen zijn die allen nog leven
Ik begrijp niet wat je bedoelt hier? Mijn berekening ging niet over "iedereen" hij ging over het meisje dat aan mazelen gestorven is. Dat is dus geen onzekerheid of onbekende factor we weten dat die kans voor haar 100% was want ze is dood.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:26 schreef Re het volgende:
ja of je leeft 0% of je sterft 100%, maakt verder niet uit hoor, niet iedereen die de mazelen krijgt, ingeënt of niet gaat dood, dat zit niet in je berekening. Dat ze een verhoogde kans had om aan de mazelen dood te gaan staat niet ter sprake, dat is gewoon zo
Maar dat klopt juist weer niet. Als je in een gebied woont met een hoge vaccinatiegraad daalt de kans met veel minder dan 95%quote:als je zegt dat de kans te sterven door mazelen met 95% daalt door vaccinatie dan heb je een punt
Waar vind ik die onderschriften?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is ten eerste helemaal niet zeker dat ze overleden is aan mazelen. (zie onderschriften op site omroep Zeeland). En ten tweede waar komt die 98% vandaan? RIVM zeker? Lekker betrouwbaar en objectief dan.....
Volgens mij bedoelt hij de commentsquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waar vind ik die onderschriften?
Aha. Dus God heeft het bepaald.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij de comments
Want die zijn inderdaad betrouwbaarder dan het RIVD
Comments van mensen die haar kenden. Die schat ik inderdaad een stuk betrouwbaarder in als het RIVM wat bewezen (in doc van Zembla) sjoemelt met cijfers om hun eigen vaccins erdoorheen te drukken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij de comments
Want die zijn inderdaad betrouwbaarder dan het RIVD
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat God het heeft bepaald? Dat zijn de mensen die jij 'gelooft'?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Comments van mensen die haar kenden. Die schat ik inderdaad een stuk betrouwbaarder in als het RIVM wat bewezen (in doc van Zembla) sjoemelt met cijfers om hun eigen vaccins erdoorheen te drukken.
Ik heb de docu vorige week bekeken omdat je claims maakte over wat er in die docu gezegd zou worden wat helemaal niet gezegd werd. Toen ik je om een minuut:seconde vroeg gaf je geen reactie.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Comments van mensen die haar kenden. Die schat ik inderdaad een stuk betrouwbaarder in als het RIVM wat bewezen (in doc van Zembla) sjoemelt met cijfers om hun eigen vaccins erdoorheen te drukken.
quote:More than four million Syrians have been displaced internally by the conflict
The World Health Organization (WHO) has confirmed 10 cases of polio in war-torn Syria - the first outbreak in the country in 14 years.
The UN body says a further 12 cases are still being investigated. Most of the 22 people who have been tested are babies and toddlers.
Before Syria's civil war began in 2011, some 95% of children were vaccinated against the disease.
The UN now estimates 500,000 children have not been immunised.
Polio has been largely eradicated in developed countries but remains endemic in Nigeria, Pakistan and Afghanistan.
The BBC's Imogen Foulkes in the Swiss city of Geneva says there has been speculation that foreign groups fighting in Syria may have imported it.
WHO spokesman Oliver Rosenbauer said the source of the virus had to be one of the endemic areas.
"That's from where it would have always spread, and that's why it is so important to eradicate in those areas, because otherwise you are going to keep seeing polio in polio-free areas," he told the BBC.
......
"Anytime where you have areas with complex emergencies where health systems deteriorate, where immunisation levels deteriorate, children are much more vulnerable to diseases such as polio," Mr Rosenbauer told the BBC.
Since the first suspected polio case was reported 10 days ago, Syria's Health Ministry has begun an immunisation drive and aid agencies have begun developing emergency immunisation plans at Syrian refugee camps.
Mr Rosenbauer said most victims were under two years old and were thought never to have been vaccinated against polio.
Dan heb jij het niet goed doorgelezen. Alleen enkelen hebben het daar over. En trouwens wil je zeggen dat mensen die gelovig zijn minder betrouwbaar zijn dan mensen die niet geloven? Dat riekt naar discriminatie....quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat God het heeft bepaald? Dat zijn de mensen die jij 'gelooft'?
Dan interpreteer je het niet goed.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan heb jij het niet goed doorgelezen. Alleen enkelen hebben het daar over. En trouwens wil je zeggen dat mensen die gelovig zijn minder betrouwbaar zijn dan mensen die niet geloven? Dat riekt naar discriminatie....
Heb trouwens een leuke gevonden over dat onderschrift van jequote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou hoe zij het bedoelt?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan interpreteer je het niet goed.
Omdat ik het goed lees. En hoe jij daar discriminatie uit kunt halen is mij een raadsel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou hoe zij het bedoelt?
Mmensen die vanuit hun geloofsovertuiging kiezen om niet te vaccineren doen dat om heel andere redenen dan die waar jij je op baseert.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan heb jij het niet goed doorgelezen. Alleen enkelen hebben het daar over. En trouwens wil je zeggen dat mensen die gelovig zijn minder betrouwbaar zijn dan mensen die niet geloven? Dat riekt naar discriminatie....
Precies het tegenovergestelde zelfs.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mmensen die vanuit hun geloofsovertuiging kiezen om niet te vaccineren doen dat om heel andere redenen dan die waar jij je op baseert.
Nee Jappie gelooft niet omdat het niet 100% werktquote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Precies het tegenovergestelde zelfs.
Gelovigen enten niet in omdat ze geloven dat het werkt, je mag niet in gods plannen ingrijpen. Als vaccinaties niet zouden werken zouden gelovigen er geen probleem mee hebben.
Japie en cornuiten zijn er tegen omdat ze niet geloven dat het werkt
Ik had het over Jappiequote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef Japie77 het volgende:
Grappig al die mensen die zeggen Japie dit en Japie dat. Jullie weten blijkbaar beter wat ik geloof dan ik zelf.....
En dat zegt degene die uit een zin van 2 woorden kan bepalen dat ik voor een politiestaat zou zijnquote:Op woensdag 30 oktober 2013 10:48 schreef Japie77 het volgende:
Grappig al die mensen die zeggen Japie dit en Japie dat. Jullie weten blijkbaar beter wat ik geloof dan ik zelf.....
Je wou mij geband hebben en vind BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk.......quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:00 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En dat zegt degene die uit een zin van 2 woorden kan bepalen dat ik voor een politiestaat zou zijn
Zeg Jappie77, wat vind je van mijn linkjes die aantonen dat men in de jaren 70 al wist dat vaccins wel werken en welke specifieke aspecten van vaccins staan jou tegen?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je wou mij geband hebben en vind BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk.......
Als je de context er ook even bij zet hebben we een discussie.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:14 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je wou mij geband hebben en vind BNW onderwerpen aantoonbaar schadelijk.......
Wat mij vooral tegenstaat is dat men blindelings achter de vaccinatiepushers zoals het RIVM en Big Pharma aanloopt zonder in staat te zijn tot het zien van de belangenverstrengeling die er heerst bij de adviezen van het RIVM etc. Dat men het RIVM als een objectief instituut ziet vind ik waanzinnig. Hoe denk jij daar over?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 11:38 schreef .SP. het volgende:
[..]
Zeg Jappie77, wat vind je van mijn linkjes die aantonen dat men in de jaren 70 al wist dat vaccins wel werken en welke specifieke aspecten van vaccins staan jou tegen?
Waarom vraag je mij om de context? Het zijn jouw woorden uit een van jouw posts. Dat van die politiestaat komt uit dezelfde context. Dus als ik het uit de context haal, heb jij dat net ook gedaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 12:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Als je de context er ook even bij zet hebben we een discussie.
dat van die Politiestaat is ff niet relevant, mocht je daar een leuk topic voor hebben, zou zeggen maak er 1 aan ik vind het wel interresant.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom vraag je mij om de context? Het zijn jouw woorden uit een van jouw posts. Dat van die politiestaat komt uit dezelfde context. Dus als ik het uit de context haal, heb jij dat net ook gedaan.
Welke belangenverstrengelingen heersen er bij het RIVM, een adviesorgaan van de overheid, dan? Welke van hun adviesen zijn niet verifieerbaar?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat mij vooral tegenstaat is dat men blindelings achter de vaccinatiepushers zoals het RIVM en Big Pharma aanloopt zonder in staat te zijn tot het zien van de belangenverstrengeling die er heerst bij de adviezen van het RIVM etc. Dat men het RIVM als een objectief instituut ziet vind ik waanzinnig. Hoe denk jij daar over?
Het RIVM is bij wet onafhankelijk, dus daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:14 schreef .SP. het volgende:
[..]
Welke belangenverstrengelingen heersen er bij het RIVM, een adviesorgaan van de overheid, dan? Welke van hun adviesen zijn niet verifieerbaar?
Er zal wel zo'n wollig "guilty by association" rant komen waar geen feitelijke informatie tegenop kan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het RIVM is bij wet onafhankelijk, dus daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |