quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:00 schreef sp3c het volgende:
youtube comments moet je ook eigenlijk gewoon niet lezen
ik geloof gewoon niet dat er iemand oprecht gekwetst is door Zwarte Pietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:05 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom mensen zo vijandig, agressief zelfs, reageren op mensen die zich oprecht gekwetst voelen. En ook van alles doen om die groep mar belachelijk te maken.
vind ik jammer, ik vraag me echt af waar het fatsoen gebleven is
Het is vreemdelingenhaat... De zgn sintfans schreeuwen het uit: .........wij discrimineren niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:05 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap gewoon echt niet waarom mensen zo vijandig, agressief zelfs, reageren op mensen die zich oprecht gekwetst voelen. En ook van alles doen om die groep mar belachelijk te maken.
quote:en dan blijkt dat die daadwerkelijk niets beters te doen hebben
Waarom? Omdat er altijd gezeik is met buitenlanders. De emmer begint aardig vol te raken. Maar dat snapt een linkse "intellectueel" zoals jij niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:05 schreef timmmmm het volgende:
komt dat idiote links/rechts gezeik ook nog de kop op stekenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:10 schreef asco het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er altijd gezeik is met buitenlanders. De emmer begint aardig vol te raken. Maar dat snapt een linkse "intellectueel" zoals jij niet.
Let maar eens op de komende jaren, het keerpunt is nabij. En daar gaan linkse praatjes niet meer helpen.
wees blij... zo ontwikkelt de jurisprudentie zich.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof gewoon niet dat er iemand oprecht gekwetst is door Zwarte Piet
dan heb je wel een heel teer hartje wat op zich ook nog wel kan maar ik word er idd best boos van als je het dan voor de rest wil gaan lopen verpesten via de rechter
het kan ook zonder pietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wees blij... zo ontwikkelt de jurisprudentie zich.
Kinderen maakt het toch niet zoveel uit als zwarte piet niet komt opdagen.
Als ze maar snoep en kadootjes krijgen. Kan ook van een witte piet
Ja die hebben we je al vaker zien lanceren en tis dus BS Kinderen vinden zwarte piet LEUKquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken mensen die er oprecht gekwetst door zijn. En die gaan niet naar de rechter, die zijn namelijk niet debiel. Maar mensen die iets racistisch vinden, hebben het volste recht naar de rechter te gaan. Die kan dat dan toetsen. Daar hebben we onze wet voor, om minderheden te beschermen. Echter, wat ik jammer zijn is dat iedereen die zwarte piet racistische trekjes vindt hebben voor achterlijk versleten wordt door de publieke opinie. Ook de mensen die zich oprecht gekwetst voelen, maar niemands feestje willen verzieken. Dat vind ik jammer. Al die mensen die op facebook, hier, op de youtubereacties, in de Telegraaf etc etc etc op die mensen gaan haten die zich hier gewetst door voelen, en mensen die dit racisme vinden belachelijk maken, vind ik even erg als mensen die zo naar zijn om naar de rechter te gaan. Allebei dnken ze alleen maar aan zichzelf en niet wat andren denken/willen/voelen. Jammer. Nederland op zijn kortzichtigstquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof gewoon niet dat er iemand oprecht gekwetst is door Zwarte Piet
dan heb je wel een heel teer hartje wat op zich ook nog wel kan maar ik word er idd best boos van als je het dan voor de rest wil gaan lopen verpesten via de rechter
De vrijwel unanieme woede en verontwaardiging is wel heel positief.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Mooi man. Men wil de Nederlandse cultuur veranderen en gelijk is iedereen op z'n pik getrapt.
Genieten dit
keerpunt is nabij ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:10 schreef asco het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er altijd gezeik is met buitenlanders. De emmer begint aardig vol te raken. Maar dat snapt een linkse "intellectueel" zoals jij niet.
Let maar eens op de komende jaren, het keerpunt is nabij. En daar gaan linkse praatjes niet meer helpen.
O, ja..... maar niet noodzakelijk voor het eigenlijke doel van kadootjes en snoep krijgenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja die hebben we je al vaker zien lanceren en tis dus BS Kinderen vinden zwarte piet LEUK
De verkapte dreiging in je post lach en knip ik even weg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:10 schreef asco het volgende:
[..]
Waarom? Omdat er altijd gezeik is met buitenlanders.
Die vinden ze doodeng.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
O, ja..... maar niet noodzakelijk voor het eigenlijke doel van kadootjes en snoep krijgen
en ze zouden net zo zeer een oranje piet of witte piet toejuichen.
Groot gelijk
Persoonlijk erger ik me vooral aan zo'n domme doos van de VN die uitspraken doet zonder dat ze er ook maar iets vanaf weet. En die moet dan met een vooringenomen standpunt een onderzoek doen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:05 schreef timmmmm het volgende:
ja tuurlijk, ik vind het ook jammer dat rare racisten het hele verhaal proberen te kapen, dat roep ik al 16 delen maar ieder zijn mening en mijn mening is dat je een beetje raar bent als je hier racisme in zietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ken mensen die er oprecht gekwetst door zijn. En die gaan niet naar de rechter, die zijn namelijk niet debiel. Maar mensen die iets racistisch vinden, hebben het volste recht naar de rechter te gaan. Die kan dat dan toetsen. Daar hebben we onze wet voor, om minderheden te beschermen. Echter, wat ik jammer zijn is dat iedereen die zwarte piet racistische trekjes vindt hebben voor achterlijk versleten wordt door de publieke opinie. Ook de mensen die zich oprecht gekwetst voelen, maar niemands feestje willen verzieken. Dat vind ik jammer. Al die mensen die op facebook, hier, op de youtubereacties, in de Telegraaf etc etc etc op die mensen gaan haten die zich hier gewetst door voelen, en mensen die dit racisme vinden belachelijk maken, vind ik even erg als mensen die zo naar zijn om naar de rechter te gaan. Allebei dnken ze alleen maar aan zichzelf en niet wat andren denken/willen/voelen. Jammer. Nederland op zijn kortzichtigst
Dit. De VN wordt door iedereen genegeerd, maar Rutte negeert geen enkele proefballon uit Brussel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:10 schreef sp3c het volgende:
als ze slim zijn stappen ze trouwens gewoon naar de EU, dat zit ook vol bleeding hearts en als die zeggen dat het niet kan dan verbied Rutte het diezelfde dag nog op straffe van 1 jaar cel en/of een boete in de vierde categorie
Nou ja, het is gewoon een melding van racisme. Ik vind het belangrijk dat de VN dat dan ook onderzoekt. Dat ze dan een gedegen onderzoek doen wat de gemiddelde VMBO'er nog kan overtreffen, dat is dan weer wel jammer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:08 schreef sp3c het volgende:
en dan nog naar de fucking VN stappen ook alsof die niets beters te doen hebben
en dan blijkt dat die daadwerkelijk niets beters te doen hebben
godverdomme
Omdat mensen er geen zin meer in hebben om een meerderheid van de zwarte Nederlanders niet blij te maken ? Zie onderzoek amsterdam 2012.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan ook zonder piet
de vraag is nog steeds waarom het niet met zwarte piet kan
mag wat mij betreft best veranderen hoor, mij om het even maar ik snap niet zo goed waarom
de rechtbank is geen denktank!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De verkapte dreiging in je post lach en knip ik even weg.
Wat voor gezeik? Mensen die zich beroepen op onze rechtstaat en naar de rechter gaan om te kijken of iets racistisch is?
nu is het weer een meerderheid, ieder onderzoek zegt wat andersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat mensen er geen zin meer in hebben om een meerderheid van de zwarte Nederlanders niet blij te maken ? Zie onderzoek amsterdam 2012.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Negeer je nog steeds dat het buiten Amsterdam helemaal niet lijkt te leven? De allochtone medemens die "leven en laten leven" geassimileerd heeft, wat is het leven toch mooiquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat mensen er geen zin meer in hebben om een meerderheid van de zwarte Nederlanders niet blij te maken ? Zie onderzoek amsterdam 2012.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Dat is een oud volksverhaal. Dat moet je dus niet zien alsof mensen het willen verdoezelen dat zwarte piet van nature zwart is. Men vond dat indertijd een grappige verklaring.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:17 schreef tong80 het volgende:
Associated Press, The Washington Post en Britse media. De Zwarte Pietenkwestie blijft dit jaar niet beperkt tot de Nederlandse pers.
'Zonder meer racistisch', wordt het Nederlandse Sinterklaasfeest dinsdag genoemd in een blog van de Amerikaanse krant The Washington Post. Volgens schrijver Erik Voeten wordt in Nederland geprobeerd dit te verdoezelen door te stellen dat 'Black Pete' zwart is omdat hij door een schoorsteen kruipt, maar is dit onzin.
Volgens mij verzoekt Quinsy ook helemaal niet om het Sinterklaasfeest landelijk te verbieden, of wel ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Negeer je nog steeds dat het buiten Amsterdam helemaal niet lijkt te leven? De allochtone medemens die "leven en laten leven" geassimileerd heeft, wat is het leven toch mooi.
In denial ???? Het leeft overal in het land.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Negeer je nog steeds dat het buiten Amsterdam helemaal niet lijkt te leven? De allochtone medemens die "leven en laten leven" geassimileerd heeft, wat is het leven toch mooi.
Ook de verplichte christelijke feestdagen moeten maar afgeschaft worden. Geef iedereen maar x aantal dagen om vrij te nemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:33 schreef Friek_ het volgende:
De tijd is simpelweg gekomen om onze tradities aan te passen naar de moderne tijd. Een Zwarte Piet past niet meer in dergelijke tijden en dient vervangen te worden.
Nee, maar het steunt zijn punt uiteraard niet als alleen de Amsterdammers er een issue van maken. Pleit niet echt voor de diepe gekwetstheid die iedere rechtgeaarde zwarte voelt als hij geconfronteerd wordt met Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij verzoekt Quinsy ook helemaal niet om het Sinterklaasfeest landelijk te verbieden, of wel ?
De "domme doos" is bizar genoeg ook nog eens hoogleraar geschiedenis, met een doctoraat van een van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld (Cambridge)...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Persoonlijk erger ik me vooral aan zo'n domme doos van de VN die uitspraken doet zonder dat ze er ook maar iets vanaf weet. En die moet dan met een vooringenomen standpunt een onderzoek doen.
truequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
de rechtbank is geen denktank!
ze gaan naar de rechter omdat ze vinden dat het racistisch is en om te kijken of het verboden kan worden, dat is totaal wat anders
Ik dacht het ook niet. Maar een woedende massa schept zijn eigen 'waarheden' over de vijand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij verzoekt Quinsy ook helemaal niet om het Sinterklaasfeest landelijk te verbieden, of wel ?
Prem doet dat overigens wel. Openlijk. En luid schreeuwend naar kinderen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik dacht het ook niet. Maar een woedende massa schept zijn eigen 'waarheden' over de vijand.
Een professor die ten tijde van een lopend onderzoek een eigen mening over het onderwerp in de media ventileert.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:23 schreef Grouch het volgende:
[..]
De domme doos is bizar genoeg ook nog eens hoogleraar geschiedenis, met een doctoraat van een van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld (Cambridge)...
Met wie heeft ze geneukt om deze titel en positie te krijgen ?
(en vallen deze personen ook op mannen ? Ik wil die functies ook wel...)
??quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef sp3c het volgende:
als gekleurde medemens schaam ik me voor figuren als Quincy net zo hard als ik me als Nederlander schaam voor die ene malloot die zwarte Piet wil opofferen zodat we hoofddoekjes kunnen verbieden
vraag me af of ik een zaak heb bij de VN om deze hele discussie te verbieden volgend jaar
En Powned trok in het bijzijn van kinderen de baard van Sinterklaas eraf. Toen was het hilarisch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Prem doet dat overigens wel. Openlijk. En luid schreeuwend naar kinderen.
Dan voel ik me gekwetst, want er waren ook genoeg blanke slaven in de noord afrikaanse landen. Waar blijven de herstelbetalingen? Een boel grote beschavingen hielden er slaven op na, dus andere kleurtjes piet kunnen ook niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wat voor foute "waarheden" roept hij dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Prem doet dat overigens wel. Openlijk. En luid schreeuwend naar kinderen.
nee die van mij ook niet maar ik vind het belachelijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
??
Ik ben ook een gekleurde Nederlander ... Ik schaam me niet hoor .
Wat andere Nederlanders allemaal roepen, is niet mijn verantwoordelijkheid.
Dat is toch niet het discussie-onderwerp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan voel ik me gekwetst, want er waren ook genoeg blanke slaven in de noord afrikaanse landen. Waar blijven de herstelbetalingen?
Geen. De vraag was of er opgeroepen werd tot een totaalverbod op het vieren van het Sinterklaasfeest - en dat is wat hij doet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wat voor foute "waarheden" roept hij dan?
Wanneer heeft Prem gezegd dat sintfeest verboden moest worden? Linkje ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:29 schreef Grouch het volgende:
[..]
Geen. De vraag was of er opgeroepen werd tot een totaalverbod op het vieren van het Sinterklaasfeest - en dat is wat hij doet.
de mod in mij wilde niet maar ik moest lachenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:30 schreef DrMabuse het volgende:
Amerikaanse Sinterklaas.
[ afbeelding ]
Je begint zelf over witte pieten. Wel ontopic blijven!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is toch niet het discussie-onderwerp.
Open een apart topic daarover.
Missie geslaagd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
de mod in mij wilde niet maar ik moest lachen
Zo aan die handen te zien African-American en met een biertje. Beter dan een brandend kruis, toegegeven.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:30 schreef DrMabuse het volgende:
Amerikaanse Sinterklaas.
[ afbeelding ]
Jij wilde over herstelbetalingen beginnen. Ik niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je begint zelf over witte pieten. Wel ontopic blijven!
Het enige brandend kruis waar Sint en Piet last van hebben is als Sinterklaas te lang op z'n schimmel heeft gereden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zo aan die handen te zien African-American en met een biertje. Beter dan een brandend kruis, toegegeven.
Ben je het er over eens dat de VN er niet goed aan doet om dit onderzoek te mixen met het vraagstuk van herstelbestalingen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij wilde over herstelbetalingen beginnen. Ik niet.
Open een ander topic daarvoor
haha... dat is ontopic.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ben je het er over eens dat de VN er niet goed aan doet om dit onderzoek te mixen met het vraagstuk van herstelbestalingen?
alleee......... niet zo depri.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:34 schreef sp3c het volgende:
die VNdame is wel het toppunt idd
misschien moeten we de hele boel toch maar afblazen want hier gaat echt niemand overheenkomen volgend jaar hoor tenzij god zichzelf laat zien en zegt 'wtf is deze nu weer, waarom denken jullie dat ik dit hele land onder water heb gezet de laatste keer dat ik hier was'
dan ist oke...als je maar genietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:38 schreef sp3c het volgende:
het was een goede grap vriend![]()
volle zalen hoor
Die dame die het onderzoek leidt heeft dat gezegd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha... dat is ontopic.
Heeft iemand van de VN dan iets gezegd daarover ? 1 persoon? of 300 personen ....?
Algemene uitspraak van de hoogste vergadering ? Hoe heet dat geval ?
Klopt .... niet dit mixen . Is niet goed
Hehe, eindelijk ergens over eensquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
haha... dat is ontopic.
Heeft iemand van de VN dan iets gezegd daarover ? 1 persoon? of 300 personen ....?
Algemene uitspraak van de hoogste vergadering ? Hoe heet dat geval ?
Klopt .... niet dit mixen . Is niet goed
wat zei ze letterlijk ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die dame die het onderzoek leidt heeft dat gezegd.
quote:
Niet perfekt letterlijk, maar NRC lijkt me gerenommeerd genoeg.quote:Eind november overleggen de VN-rapporteurs over het Nederlandse antwoord. Een van hen, de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shepherd, gaat eerst naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Financiële genoegdoening voor de slavernij moet in de discussie worden betrokken, zegt zij telefonisch. Die commissie onderzoekt de mogelijkheid schade van de slavernij op Nederland te verhalen.
Bron: http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)-knecht-zwarte-piet/
Dankje. Ik was het tegengekomen in één van de topics hierover, maar kon het niet meer terugvinden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
[..]
Niet perfekt letterlijk, maar NRC lijkt me gerenommeerd genoeg.
Ik zie het.Kennelijk refereerde ze naar de sintdiskussie , volgens de NRC.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
[..]
Niet perfekt letterlijk, maar NRC lijkt me gerenommeerd genoeg.
Dat is toch discriminatie?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:49 schreef eigendeegcookie het volgende:
Verbod op discriminatie
Discriminatie is in Nederland bij wet verboden. In artikel 1 van de grondwet staat dat iedereen in Nederland recht heeft op een gelijke behandeling. Aanzetten tot haat en discriminatie is ook strafbaar.
Discriminatiegronden
Volgens de grondwet is discriminatie verboden op grond van:
ras; bijvoorbeeld wanneer iemand de toegang wordt geweigerd tot een café vanwege zijn huidskleur.
aldus Rijksoverheid.nl.
Dus Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht, tenzij hij zwart is , dan komt hij er niet in!
vervelende aan zo'n lange reeks is dat je iedere keer dezelfde grappen tegenkomt en ze zijn niet allemaal even goed voor herhaling vaatbaarquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:49 schreef eigendeegcookie het volgende:
Verbod op discriminatie
Discriminatie is in Nederland bij wet verboden. In artikel 1 van de grondwet staat dat iedereen in Nederland recht heeft op een gelijke behandeling. Aanzetten tot haat en discriminatie is ook strafbaar.
Discriminatiegronden
Volgens de grondwet is discriminatie verboden op grond van:
ras; bijvoorbeeld wanneer iemand de toegang wordt geweigerd tot een café vanwege zijn huidskleur.
aldus Rijksoverheid.nl.
Dus Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht, tenzij hij zwart is , dan komt hij er niet in!
En als mod lees je ze al-le-maalquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
vervelende aan zo'n lange reeks is dat je iedere keer dezelfde grappen tegenkomt en ze zijn niet allemaal even goed voor herhaling vaatbaar
ja dat is de lolquote:
shit... was dat een grap van hem?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
vervelende aan zo'n lange reeks is dat je iedere keer dezelfde grappen tegenkomt en ze zijn niet allemaal even goed voor herhaling vaatbaar
deze is wat minder
Petra's zijn leuker.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik niet hoor, ik heb daar Zwarte Pieten voor.
it's funny because it's true!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik niet hoor, ik heb daar Zwarte Pieten voor.
Combineer dat met dit en je kan je voorstellen waarom mensen het vermoeden hebben dat haar agenda niet zo onbevangen is als je zou hopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:54 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zie het.Kennelijk refereerde ze naar de sintdiskussie , volgens de NRC.
Slecht hoor zo..
Nederland hoeft helemaal niet herstelbetalingen te doen. Dat is onzin.
Gewoon een excuus blanke Piet erbij doen. En laat die dan maar de domme piet zijnquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is de lol
dat is ook totaal het punt niet, probleem zit hem niet in het feit dat Piet zwart is maar in het feit dat alleen zwarten Piet zijn
laat de sint maar de domme oude man zijn, kijkt niemand meer van opquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gewoon een excuus blanke Piet erbij doen. En laat die dan maar de domme piet zijn
Geen jota aan het feest veranderen. Ook niet voor het excuus. Wie het feest niet bevalt mag lekker opdonderen naar Afrika. Alsof het daar allemaal zo prima geregeld is door de lokale pieten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gewoon een excuus blanke Piet erbij doen. En laat die dan maar de domme piet zijn
Oh...maar dat vermoeden is juist.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Combineer dat met dit en je kan je voorstellen waarom mensen het vermoeden hebben dat haar agenda niet zo onbevangen is als je zou hopen.
Dat doen die Pieten ook, Sinterklaas kan zelf helemaal niks behalve op een paard zitten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
laat de sint maar de domme oude man zijn, kijkt niemand meer van op
bovendien moesten we van Rutte meer gaan mantelzorgen geloof ik
Onderzoek moet nog beginnen toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Oh...maar dat vermoeden is juist.
Ik hoorde vandaag haar zeggen op de radio: "... this is a throwback to slavery"
And 'this' is het zwartepietenspel .
En dan zei ze nog...'waarom moeten jullie twee santaclausen hebben'
Tjaaaa.. ze heeft geen serieus onderzoek gedaan dus naar het sintfeest in west-europa
Ja, maar ze liep alvast op de zaken vooruit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Onderzoek moet nog beginnen toch?
Da's dus net het kwalijke, dat het onderzoek nog moet beginnen, maar dat haar niet belet om al een conclusie te hebben en die de pers in te slingeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Erg onprofessioneel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, maar ze liep alvast op de zaken vooruit.
Nou...nou.. nogal dictatoriaal en discriminerend weer.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen jota aan het feest veranderen. Ook niet voor het excuus. Wie het feest niet bevalt mag lekker opdonderen naar Afrika. Alsof het daar allemaal zo prima geregeld is door de lokale pieten.
én er van af vallen, vergeet die pret niet ! Elke x weer lachenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:05 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat doen die Pieten ook, Sinterklaas kan zelf helemaal niks behalve op een paard zitten.
Ze was al bezig en ze had al een mening zei ze.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het onderzoek is begonnen in januari van dit jaar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze was al bezig en ze had al een mening zei ze.
Tjaaaaa.... Dat wordt weer rellen als haar rapport uitkomt.
Maar wat is haar rol precies?
Zij moet beoordelen of het sintfeest op een lijst komt te staan van cultureel werelderfgoed?
En wat is de bedoeling van die lijst?
Extra subsidies voor sintcomité's ?
Aha dat wist ik nog niet. Vreemd dan dat ze zo slecht op de hoogte is.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:10 schreef Grouch het volgende:
[..]
Het onderzoek is begonnen in januari van dit jaar.
Dus nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |