Omdat mensen er geen zin meer in hebben om een meerderheid van de zwarte Nederlanders niet blij te maken ? Zie onderzoek amsterdam 2012.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan ook zonder piet
de vraag is nog steeds waarom het niet met zwarte piet kan
mag wat mij betreft best veranderen hoor, mij om het even maar ik snap niet zo goed waarom
de rechtbank is geen denktank!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De verkapte dreiging in je post lach en knip ik even weg.
Wat voor gezeik? Mensen die zich beroepen op onze rechtstaat en naar de rechter gaan om te kijken of iets racistisch is?
nu is het weer een meerderheid, ieder onderzoek zegt wat andersquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat mensen er geen zin meer in hebben om een meerderheid van de zwarte Nederlanders niet blij te maken ? Zie onderzoek amsterdam 2012.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Negeer je nog steeds dat het buiten Amsterdam helemaal niet lijkt te leven? De allochtone medemens die "leven en laten leven" geassimileerd heeft, wat is het leven toch mooiquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Omdat mensen er geen zin meer in hebben om een meerderheid van de zwarte Nederlanders niet blij te maken ? Zie onderzoek amsterdam 2012.
http://www.os.amsterdam.nl/pdf/2013_zwarte%20piet.pdf
Dat is een oud volksverhaal. Dat moet je dus niet zien alsof mensen het willen verdoezelen dat zwarte piet van nature zwart is. Men vond dat indertijd een grappige verklaring.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:17 schreef tong80 het volgende:
Associated Press, The Washington Post en Britse media. De Zwarte Pietenkwestie blijft dit jaar niet beperkt tot de Nederlandse pers.
'Zonder meer racistisch', wordt het Nederlandse Sinterklaasfeest dinsdag genoemd in een blog van de Amerikaanse krant The Washington Post. Volgens schrijver Erik Voeten wordt in Nederland geprobeerd dit te verdoezelen door te stellen dat 'Black Pete' zwart is omdat hij door een schoorsteen kruipt, maar is dit onzin.
Volgens mij verzoekt Quinsy ook helemaal niet om het Sinterklaasfeest landelijk te verbieden, of wel ?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Negeer je nog steeds dat het buiten Amsterdam helemaal niet lijkt te leven? De allochtone medemens die "leven en laten leven" geassimileerd heeft, wat is het leven toch mooi.
In denial ???? Het leeft overal in het land.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Negeer je nog steeds dat het buiten Amsterdam helemaal niet lijkt te leven? De allochtone medemens die "leven en laten leven" geassimileerd heeft, wat is het leven toch mooi.
Ook de verplichte christelijke feestdagen moeten maar afgeschaft worden. Geef iedereen maar x aantal dagen om vrij te nemen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:33 schreef Friek_ het volgende:
De tijd is simpelweg gekomen om onze tradities aan te passen naar de moderne tijd. Een Zwarte Piet past niet meer in dergelijke tijden en dient vervangen te worden.
Nee, maar het steunt zijn punt uiteraard niet als alleen de Amsterdammers er een issue van maken. Pleit niet echt voor de diepe gekwetstheid die iedere rechtgeaarde zwarte voelt als hij geconfronteerd wordt met Zwarte Piet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij verzoekt Quinsy ook helemaal niet om het Sinterklaasfeest landelijk te verbieden, of wel ?
De "domme doos" is bizar genoeg ook nog eens hoogleraar geschiedenis, met een doctoraat van een van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld (Cambridge)...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Persoonlijk erger ik me vooral aan zo'n domme doos van de VN die uitspraken doet zonder dat ze er ook maar iets vanaf weet. En die moet dan met een vooringenomen standpunt een onderzoek doen.
truequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
de rechtbank is geen denktank!
ze gaan naar de rechter omdat ze vinden dat het racistisch is en om te kijken of het verboden kan worden, dat is totaal wat anders
Ik dacht het ook niet. Maar een woedende massa schept zijn eigen 'waarheden' over de vijand.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij verzoekt Quinsy ook helemaal niet om het Sinterklaasfeest landelijk te verbieden, of wel ?
Prem doet dat overigens wel. Openlijk. En luid schreeuwend naar kinderen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik dacht het ook niet. Maar een woedende massa schept zijn eigen 'waarheden' over de vijand.
Een professor die ten tijde van een lopend onderzoek een eigen mening over het onderwerp in de media ventileert.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:23 schreef Grouch het volgende:
[..]
De domme doos is bizar genoeg ook nog eens hoogleraar geschiedenis, met een doctoraat van een van de meest prestigieuze universiteiten ter wereld (Cambridge)...
Met wie heeft ze geneukt om deze titel en positie te krijgen ?
(en vallen deze personen ook op mannen ? Ik wil die functies ook wel...)
??quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef sp3c het volgende:
als gekleurde medemens schaam ik me voor figuren als Quincy net zo hard als ik me als Nederlander schaam voor die ene malloot die zwarte Piet wil opofferen zodat we hoofddoekjes kunnen verbieden
vraag me af of ik een zaak heb bij de VN om deze hele discussie te verbieden volgend jaar
En Powned trok in het bijzijn van kinderen de baard van Sinterklaas eraf. Toen was het hilarisch.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Prem doet dat overigens wel. Openlijk. En luid schreeuwend naar kinderen.
Dan voel ik me gekwetst, want er waren ook genoeg blanke slaven in de noord afrikaanse landen. Waar blijven de herstelbetalingen? Een boel grote beschavingen hielden er slaven op na, dus andere kleurtjes piet kunnen ook niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wees blij... zo ontwikkelt de jurisprudentie zich.
Kinderen maakt het toch niet zoveel uit als zwarte piet niet komt opdagen.
Als ze maar snoep en kadootjes krijgen. Kan ook van een witte piet
En wat voor foute "waarheden" roept hij dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:25 schreef Grouch het volgende:
[..]
Prem doet dat overigens wel. Openlijk. En luid schreeuwend naar kinderen.
nee die van mij ook niet maar ik vind het belachelijkquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
??
Ik ben ook een gekleurde Nederlander ... Ik schaam me niet hoor .
Wat andere Nederlanders allemaal roepen, is niet mijn verantwoordelijkheid.
Dat is toch niet het discussie-onderwerp.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan voel ik me gekwetst, want er waren ook genoeg blanke slaven in de noord afrikaanse landen. Waar blijven de herstelbetalingen?
Geen. De vraag was of er opgeroepen werd tot een totaalverbod op het vieren van het Sinterklaasfeest - en dat is wat hij doet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En wat voor foute "waarheden" roept hij dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |