Misschien is dat de oplossing. Een mix van blanke en zwarte pieten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, hij moet zelf zeker die cadeau's tillen op zijn leeftijd
De enigen die gediscrimineerd worden zijn wij blanken, wij mogen namelijk geen Piet zijn, terwijl dat een echte bazenbaan is.
quote:Zwarte Piet wordt voorlopig niet verbannen uit Curaçao. De geplande intocht van Sinterklaas op 16 november op het eiland gaat gewoon door, compleet met Zwarte Pieten. Curaçao is bekend met de discussie over of Zwarte Piet racisme is die Curaçaoënaar Quincy Gario is begonnen in Nederland. Maar de controverse lijkt op Curaçao niet aan te slaan. [Lees rest in bron].
Wat natuurlijk helemaal belachelijk isquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit moet toch haast verzonnen zijn door een Geert Wilders spindoctor. Die gaat met 80 zetels de kamer in.
En spleetogen en grote ogen, en grote oren en kleine oren en kleine pieten en korte pieten en pieten met een handicap en ....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is dat de oplossing. Een mix van blanke en zwarte pieten.
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uitkeringspietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
En spleetogen en grote ogen, en grote oren en kleine oren en kleine pieten en korte pieten en pieten met een handicap en ....
En seksueel misbruik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:52 schreef Koningin het volgende:
Die elfjes van de Kerstman is ook een vorm van slavernij........?!?
Dan schminken we negers blank.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd.
Zo'n traditie is juist leuk.
Bovendien kunnen de blanke Pieten herkend worden, dat lijkt me nogal onhandig.
denk niet dat andere partijen serieus stelling gaan nemen om zwarte piet, denk je wel?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat natuurlijk helemaal belachelijk isAlsof andere partijen dan maar wel vinden dat we Zwarte Piet moeten verbieden
Jij vindt het leuk, een hoop andere mensen dus niet. Sowieso snap ik de ophef niet dat zelfs de VN zich ermee moet bemoeien. Verander gewoon het uiterlijk van zwarte piet, noem het voortaan pieten en ga door met de orde van de dag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd.
Zo'n traditie is juist leuk.
Bovendien kunnen de blanke Pieten herkend worden, dat lijkt me nogal onhandig.
Elfjes bestaan niet, dat weet je wel he?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:52 schreef Koningin het volgende:
Die elfjes van de Kerstman is ook een vorm van slavernij........?!?
Enkele mensen ja. Het merendeel vind de traditie geweldig, wij als merendeel laten ons echter niet horen. Je hoort alleen de kleine minderheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij vindt het leuk, een hoop andere mensen dus niet. Sowieso snap ik de ophef niet dat zelfs de VN zich ermee moet bemoeien. Verander gewoon het uiterlijk van zwarte piet, noem het voortaan pieten en ga door met de orde van de dag.
Het staat je vrij om zoiets te doen. Moet je alleen niet pretenderen dat je Zwarte Piet bent, en ook niet tegen kinderen gaan volhouden dat je een echte Piet bent in plaats van een blanke die voor lul loopt in een pagepak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hulde!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het staat je vrij om zoiets te doen. Moet je alleen niet pretenderen dat je Zwarte Piet bent, en ook niet tegen kinderen gaan volhouden dat je een echte Piet bent in plaats van een blanke die voor lul loopt in een pagepak.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het staat je vrij om zoiets te doen. Moet je alleen niet pretenderen dat je Zwarte Piet bent, en ook niet tegen kinderen gaan volhouden dat je een echte Piet bent in plaats van een blanke die voor lul loopt in een pagepak.
Gewoon een mailtje sturen naar de VN. Heb ik zojuist gedaan. Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Enkele mensen ja. Het merendeel vind de traditie geweldig, wij als merendeel laten ons echter niet horen. Je hoort alleen de kleine minderheid.
Dat is ook helemaal hun zaak niet. Maar goed, Wilders zal wel een paar leuke soundbytes tweeten over hoe de VN een fascistoïde club subsidieneukers is en Henk en Ingrid hebben hun stembiljetje alweer ingevuld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
denk niet dat andere partijen serieus stelling gaan nemen om zwarte piet, denk je wel?
Tot volgend jaar. Dan begint er een discussie los te barsten waarom Sinterklaas altijd blank moet zijn en over herstelbetalingen aan nazaten van slaven in snoepgoed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Verander gewoon het uiterlijk van zwarte piet, noem het voortaan pieten en ga door met de orde van de dag.
Natuurlijk, waarom zouden aziaten geen piet mogen zijn? Het pietenpak is herkenbaar zat, helemaal icm een juten zak met strooigoed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
En spleetogen en grote ogen, en grote oren en kleine oren en kleine pieten en korte pieten en pieten met een handicap en ....
precies, heel slim van 'mquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal hun zaak niet. Maar goed, Wilders zal wel een paar leuke soundbytes tweeten over hoe de VN een fascistoïde club subsidieneukers is en Henk en Ingrid hebben hun stembiljetje alweer ingevuld.
Waarom zijn ze dan al zwart als ze aan wal stappen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De schoorsteen is het 'gunstige' verhaal ja, alleen verklaart dat (zoals zovaak gezegd) niet het kroeshaar, de rode lippen en andere stereotyperingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |