Misschien is dat de oplossing. Een mix van blanke en zwarte pieten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, hij moet zelf zeker die cadeau's tillen op zijn leeftijd
De enigen die gediscrimineerd worden zijn wij blanken, wij mogen namelijk geen Piet zijn, terwijl dat een echte bazenbaan is.
quote:Zwarte Piet wordt voorlopig niet verbannen uit Curaçao. De geplande intocht van Sinterklaas op 16 november op het eiland gaat gewoon door, compleet met Zwarte Pieten. Curaçao is bekend met de discussie over of Zwarte Piet racisme is die Curaçaoënaar Quincy Gario is begonnen in Nederland. Maar de controverse lijkt op Curaçao niet aan te slaan. [Lees rest in bron].
Wat natuurlijk helemaal belachelijk isquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit moet toch haast verzonnen zijn door een Geert Wilders spindoctor. Die gaat met 80 zetels de kamer in.
En spleetogen en grote ogen, en grote oren en kleine oren en kleine pieten en korte pieten en pieten met een handicap en ....quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien is dat de oplossing. Een mix van blanke en zwarte pieten.
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Uitkeringspietquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
En spleetogen en grote ogen, en grote oren en kleine oren en kleine pieten en korte pieten en pieten met een handicap en ....
En seksueel misbruik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:52 schreef Koningin het volgende:
Die elfjes van de Kerstman is ook een vorm van slavernij........?!?
Dan schminken we negers blank.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd.
Zo'n traditie is juist leuk.
Bovendien kunnen de blanke Pieten herkend worden, dat lijkt me nogal onhandig.
denk niet dat andere partijen serieus stelling gaan nemen om zwarte piet, denk je wel?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat natuurlijk helemaal belachelijk isAlsof andere partijen dan maar wel vinden dat we Zwarte Piet moeten verbieden
Jij vindt het leuk, een hoop andere mensen dus niet. Sowieso snap ik de ophef niet dat zelfs de VN zich ermee moet bemoeien. Verander gewoon het uiterlijk van zwarte piet, noem het voortaan pieten en ga door met de orde van de dag.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, ik voel me niet gediscrimineerd.
Zo'n traditie is juist leuk.
Bovendien kunnen de blanke Pieten herkend worden, dat lijkt me nogal onhandig.
Elfjes bestaan niet, dat weet je wel he?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:52 schreef Koningin het volgende:
Die elfjes van de Kerstman is ook een vorm van slavernij........?!?
Enkele mensen ja. Het merendeel vind de traditie geweldig, wij als merendeel laten ons echter niet horen. Je hoort alleen de kleine minderheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij vindt het leuk, een hoop andere mensen dus niet. Sowieso snap ik de ophef niet dat zelfs de VN zich ermee moet bemoeien. Verander gewoon het uiterlijk van zwarte piet, noem het voortaan pieten en ga door met de orde van de dag.
Het staat je vrij om zoiets te doen. Moet je alleen niet pretenderen dat je Zwarte Piet bent, en ook niet tegen kinderen gaan volhouden dat je een echte Piet bent in plaats van een blanke die voor lul loopt in een pagepak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hulde!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het staat je vrij om zoiets te doen. Moet je alleen niet pretenderen dat je Zwarte Piet bent, en ook niet tegen kinderen gaan volhouden dat je een echte Piet bent in plaats van een blanke die voor lul loopt in een pagepak.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het staat je vrij om zoiets te doen. Moet je alleen niet pretenderen dat je Zwarte Piet bent, en ook niet tegen kinderen gaan volhouden dat je een echte Piet bent in plaats van een blanke die voor lul loopt in een pagepak.
Gewoon een mailtje sturen naar de VN. Heb ik zojuist gedaan. Baat het niet dan schaadt het niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:08 schreef H.FR het volgende:
[..]
Enkele mensen ja. Het merendeel vind de traditie geweldig, wij als merendeel laten ons echter niet horen. Je hoort alleen de kleine minderheid.
Dat is ook helemaal hun zaak niet. Maar goed, Wilders zal wel een paar leuke soundbytes tweeten over hoe de VN een fascistoïde club subsidieneukers is en Henk en Ingrid hebben hun stembiljetje alweer ingevuld.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
denk niet dat andere partijen serieus stelling gaan nemen om zwarte piet, denk je wel?
Tot volgend jaar. Dan begint er een discussie los te barsten waarom Sinterklaas altijd blank moet zijn en over herstelbetalingen aan nazaten van slaven in snoepgoed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
Verander gewoon het uiterlijk van zwarte piet, noem het voortaan pieten en ga door met de orde van de dag.
Natuurlijk, waarom zouden aziaten geen piet mogen zijn? Het pietenpak is herkenbaar zat, helemaal icm een juten zak met strooigoed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
En spleetogen en grote ogen, en grote oren en kleine oren en kleine pieten en korte pieten en pieten met een handicap en ....
precies, heel slim van 'mquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal hun zaak niet. Maar goed, Wilders zal wel een paar leuke soundbytes tweeten over hoe de VN een fascistoïde club subsidieneukers is en Henk en Ingrid hebben hun stembiljetje alweer ingevuld.
Waarom zijn ze dan al zwart als ze aan wal stappen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De schoorsteen is het 'gunstige' verhaal ja, alleen verklaart dat (zoals zovaak gezegd) niet het kroeshaar, de rode lippen en andere stereotyperingen.
Dat zou wel kunnen inderdaad.quote:
Klopt. Ik heb ze ook gezien. En ik hoorde mijn kinderen vragen waarom die meneer en mevrouw verkleed waren als Zwarte Piet. En ik hoorde kinderen zeggen dat dat geen echte Pieten waren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]![]()
Ik zie ze al wel eens lopen. Kan best.
Maak Sinterklaas zwart, met een witte baard. Opgelost!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan al zwart als ze aan wal stappen?
Gewoon een paar andere kleuren ertussen. Rode piet, roze piet. Kinderen geven toch geen fuck. Die willen alleen kadotjes. Wij maken ons allemaal druk om verzonnen figuren.
Hebben blanke elfjes een verleden van slavernij dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:12 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat zou wel kunnen inderdaad.
In ruil wil ik ook dat er zwarte elfjes komen voor de kerstman, want die discrimineert ook.
Nee, een handjevol mensen maakt zich druk en bepalen voor de overige 16 miljoen dat ze zich moeten aanpassen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Waarom zijn ze dan al zwart als ze aan wal stappen?
Gewoon een paar andere kleuren ertussen. Rode piet, roze piet. Kinderen geven toch geen fuck. Die willen alleen kadotjes. Wij maken ons allemaal druk om verzonnen figuren.
Dat is een kwestie van gewenning.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ze ook gezien. En ik hoorde mijn kinderen vragen waarom die meneer en mevrouw verkleed waren als Zwarte Piet. En ik hoorde kinderen zeggen dat dat geen echte Pieten waren.
Ik heb mijn kinderen toen maar gelijk gegeven. Wat moest ik anders? Een discusie over slavernij beginnen met een jochie van drie?
Je hebt het juiste gedaan.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb ze ook gezien. En ik hoorde mijn kinderen vragen waarom die meneer en mevrouw verkleed waren als Zwarte Piet. En ik hoorde kinderen zeggen dat dat geen echte Pieten waren.
Ik heb mijn kinderen toen maar gelijk gegeven. Wat moest ik anders? Een discusie over slavernij beginnen met een jochie van drie?
Oke joh meid. Blijf volhouden.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]![]()
Ik zie ze al wel eens lopen. Kan best.
Nee, een heden van slavernij. Nog veel erger.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hebben blanke elfjes een verleden van slavernij dan?
wat verklaard dan wel de rode lippen. Hier in Rotterdam barst het van de Antillianen, maar ik heb er nog nooit 1 gezien met lippen zo rood als een bavianenreet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De schoorsteen is het 'gunstige' verhaal ja, alleen verklaart dat (zoals zovaak gezegd) niet het kroeshaar, de rode lippen en andere stereotyperingen.
Dan kunnen ze hun slavermij-kaart niet en zal er lang niet zoveel ophef over ontstaan. Het is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tot volgend jaar. Dan begint er een discussie los te barsten waarom Sinterklaas altijd blank moet zijn en over herstelbetalingen aan nazaten van slaven in snoepgoed.
Types als Quincy en die onderzoekster houden nooit op met zeuren over racisme. Dat is hun raison d'être.
Dan ga jij lekker jouw kinderen laten wennen aan blanke Pieten. Als ik merk dat je mijn kinderen dat ook bij wil brengen heb je echter een probleem.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van gewenning.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nee, een handjevol mensen maakt zich druk en bepalen voor de overige 16 miljoen dat ze zich moeten aanpassen.
So what als Zwarte Piet vroeger een racistisch stereotype was? Er is wel meer folklore dat vroeger een heel ander doel diende. Het gaat er om dat hij nu niet meer zo beschouwd wordt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hebben blanke elfjes een verleden van slavernij dan?
Die zijn er ook niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Buiten dat dit natuurlijk volstrekte onzin is en dat het belachelijk is om het af te schaffen....
Kap aub met al die gare vergelijkingen met andere feestenHet komt daarnaast zwak over, alsof er geen betere argumenten zijn.
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
wat verklaard dan wel de rode lippen. Hier in Rotterdam barst het van de Antillianen, maar ik heb er nog nooit 1 gezien met lippen zo rood als een bavianenreet.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nee, een heden van slavernij. Nog veel erger.
Voor volwassenen. Voor kinderen niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van gewenning.
Mogen mensen alsjeblieft zelf bepalen of ze in het kader van een kinderfeestje schoensmeer op hun gezicht smeren?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]Het aanpassen is alleen maar tegen welke pieten je aankijkt. Alsof er 16 miljoen als Pieten verkleedde Nederlanders rondlopen
Dat is natuurlijk een onzinargument, want over 6 jaar is er geen kind meer die nog in Sinterklaas gelooft en Zwarte Piet nog heeft meegemaakt.quote:
quote:
Dan mogen ze toch ook zelf weten welke kleur de schmink is?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mogen mensen alsjeblieft zelf bepalen of ze in het kader van een kinderfeestje schoensmeer op hun gezicht smeren?
De bemoeizucht van sommigen. Get a life.![]()
vooral omdat je dan impliciet toegeeft dat het discriminatie was.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 14:18 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon onzin om een onschuldige, leuke, feestelijke traditie af te schaffen (dan wel te verkrachten), omdat een paar duizend mensen hier moeilijk over doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |