90% van de fokkers heeft een wajong.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:08 schreef Waterdrinker het volgende:
Half FOK! doet dit al jarenlang ongestraft
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:08 schreef Queller het volgende:
Onder welke steen heb jij de laatste jaren gelegen?
Jij betaalt zijn uitkering (als je zelf een baan hebt dan), dus:quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef mua het volgende:
ach zolang ik naar mijn buurman kijk weet ik genoeg dat "men" er weinig aan "wilt" doen...
Verteld lang en breed dat hij een uitkering heeft omdat hij niet "kan" werken door lichamelijke problemen, en dan netjes vele ochtenden bij een familielid / kennis de bedrijfswagen instapt weet ik wel genoeg.
werkt hij daadwerkelijk bij ? geen idee het is alleen verdomd verdacht dat het gebeurd...
En hoe zit het dan met je ziektebeeld opvoeren? Dat kost wel knaken, neem ik aan?!quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De tegenwoordige WIA is superstreng en je komt er pas voor in aanmerking als je inderdaad zowat niks meer kan, aangezien de wet uitgaat van wat je nog wèl aan arbeid kunt verrichten. Dit in tegenstelling tot de (afgeschafte) WAO, die nogal eens werd misbruikt door zowel werknemers als werkgevers als 'oplossing' voor overtollige werknemers.
En ja, er vinden regelmatig herkeuringen plaats, ik geloof zelfs dat het plan bestaat/bestond om dat jaarlijks te laten gebeuren. Voor zover ik weet dan.
Wat bedoel je met "ziektebeeld opvoeren"?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef Queller het volgende:
En hoe zit het dan met je ziektebeeld opvoeren? Dat kost wel knaken, neem ik aan?!
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef Queller het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met je ziektebeeld opvoeren? Dat kost wel knaken, neem ik aan?!
Iets met d's en t's. Ik vermoed dat als je ze structureel andersom gebruikt, dat je het vaker juist hebt dan nuquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef mua het volgende:
ach zolang ik naar mijn buurman kijk weet ik genoeg dat "men" er weinig aan "wilt" doen...
Verteld lang en breed dat hij een uitkering heeft omdat hij niet "kan" werken door lichamelijke problemen, en dan netjes vele ochtenden bij een familielid / kennis de bedrijfswagen instapt weet ik wel genoeg.
werkt hij daadwerkelijk bij ? geen idee het is alleen verdomd verdacht dat het gebeurd...
Dat ze er zijn weet ik wel. Mij gaat het om de controle hierop..quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef RTB het volgende:
Wat bedoel je nou eigenlijk?
Of er mensen zijn die doen alsof ze ziek zijn?
Nou gewoon: je ziektebeeld opvoeren om een uitkering te krijgenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat bedoel je met "ziektebeeld opvoeren"?
Dat je je ziektebeeld gebruikt om de uitkering te trekken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "ziektebeeld opvoeren"?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ker-opgespoord.dhtmlquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Spellmeista het volgende:
Dat ze er zijn weet ik wel. Mij gaat het om de controle hierop..
Hoe-oe-oe-oe moeilijk kan je het maken...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Spellmeista het volgende:
Dat je je ziektebeeld gebruikt om de uitkering te trekken.
Bijvoorbeeld: je hebt griep, dan voer je je ziekte op en heb je Spaanse griep?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:16 schreef Queller het volgende:
Nou gewoon: je ziektebeeld opvoeren om een uitkering te krijgen
op·voe·ren (voerde op, heeft opgevoerd)quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:16 schreef Queller het volgende:
Nou gewoon: je ziektebeeld opvoeren om een uitkering te krijgen
Bel eens eventjes met het UWV, kom je er vanzelf achter.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Dat ze er zijn weet ik wel. Mij gaat het om de controle hierop..
Doe nou niet TS en mij door elkaar halen, want daar krijg je praatjes vanquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bijvoorbeeld: je hebt griep, dan voer je je ziekte op en heb je Spaanse griep?
Denk je dat je naar het UWV gaat, zegt "hoi, ik heb hoogtevrees, kijk maar naar dit briefje van de dokter." waarop de UWV-miep meteen haar chequeboekje trekt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Spellmeista het volgende:
Of je hebt juk op je rug en zegt dat je een hernia hebtquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bijvoorbeeld: je hebt griep, dan voer je je ziekte op en heb je Spaanse griep?
Dat is gewoon gebruik maken van de vooraf gemaakte afspraken, niets verkeerds aan dus..quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Dan moet je wel echt ziek zijn natuurlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:20 schreef Woelwater het volgende:
Dat is gewoon gebruik maken van de vooraf gemaakte afspraken, niets verkeerds aan dus..
Of opvoerenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef lunamatic het volgende:
Dan moet je wel echt ziek zijn natuurlijk.
Als je niet echt ziek bent, heb je ook geen ziektebeeld.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef lunamatic het volgende:
Het stikt helaas nog van de mensen die denken dat het zó werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Denk je dat je naar het UWV gaat, zegt "hoi, ik heb hoogtevrees, kijk maar naar dit briefje van de dokter." waarop de UWV-miep meteen haar chequeboekje trekt?
Te lang een juk op je rug en krijgt vanzelf een hernia.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef Queller het volgende:
Of je hebt juk op je rug en zegt dat je een hernia hebt
Ja, daar is TS een beetje vaag in.. Bedoelt hij nou een ziekte faken, of gewoon een bestaande ziekte gebruiken om een uitkering te ontvangen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Heb geduld; ik heb zojuist om een toelichtend paint gevraagdquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja, daar is TS een beetje vaag in.. Bedoelt hij nou een ziekte faken, of gewoon een bestaande ziekte gebruiken om een uitkering te ontvangen?
Ik kan ook zeggen dat ik elke dag hoofdpijn heb en vaak moe en misselijk ben en dat dit het ziektebeeld is van iemand met kanker, dus dat ik daarom graag geld wil vangen. Ik bedoel dat het door een arts moet worden vastgesteld...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je niet echt ziek bent, heb je ook geen ziektebeeld.
Dat dus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het stikt helaas nog van de mensen die denken dat het zó werkt.
Een ziektebeeld wordt vastgesteld door een arts. Als je dat zelf "verzint", lacht de UWV-miep je vierkant uit en verwijst je door naar de arts.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:23 schreef lunamatic het volgende:
Ik kan ook zeggen dat ik elke dag hoofdpijn heb en vaak moe en misselijk ben en dat dit het ziektebeeld is van iemand met kanker, dus dat ik daarom graag geld wil vangen. Ik bedoel dat het door een arts moet worden vastgesteld...
My point exactly...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Een ziektebeeld wordt vastgesteld door een arts. Als je dat zelf "verzint", lacht de UWV-miep je vierkant uit en verwijst je door naar de arts.
Het zoú nog kunnen... Misschien...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je niet echt ziek bent, heb je ook geen ziektebeeld.
De "ze" zijn artsen. Dus is het officieel vastgelegd dat er symptomen zijn, maar dat er nog geen labeltje op geplakt kan worden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:27 schreef Queller het volgende:
Het zoú nog kunnen... Misschien...
Dat je wel iets lijkt te mankeren, maar dat ze toch niets kunnen vinden...
Nou psies; het zou kunnen. En als je dat dan nog wat opvoert, dan zou je wellicht een uitkering kunnen krijgen...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De "ze" zijn artsen. Dus is het officieel vastgelegd dat er symptomen zijn, maar dat er nog geen labeltje op geplakt kan worden.
Als het al gebeurd zal het slechts een klein percentage zijn, dus daar zou ik niet al teveel van wakker liggen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou psies; het zou kunnen. En als je dat dan nog wat opvoert, dan zou je wellicht een uitkering kunnen krijgen...
Mwah... We hebben het grootste percentage 'arbeidsongeschikten' ter wereld. Geloof jij het?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Als het al gebeurd zal het slechts een klein percentage zijn, dus daar zou ik niet al teveel van wakker liggen.
Heb je hier een bron van?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah... We hebben het grootste percentage 'arbeidsongeschikten' ter wereld. Geloof jij het?
Bron?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah... We hebben het grootste percentage 'arbeidsongeschikten' ter wereld. Geloof jij het?
Ja, en nee. Beperkt is eerder het woord wat ik zou gebruiken daarvoor. Iemand kan altijd iets doen natuurlijk, zelfs al kruipend kun je interne post afleveren, en met een dwarslaesie kun je best de telefoon aannemen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef Queller het volgende:
[..]
..quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat is gewoon gebruik maken van de vooraf gemaakte afspraken, niets verkeerds aan dus..
Datum van bron: 28 JANUARI 1999quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:45 schreef Queller het volgende:
Bron, bron, bron...
Heb me er een aantal jaar geleden beroepshalve een beetje in verdiept. Echt schokkend, maar gewoon ook het gevolg van onze eigen keuzes in beleid. Het trekt wel weer bij
Als het voor verkeerde doeleinden gebruikt wordt is het wel opzienbarend ja, dat is niet de bedoeling ervan natuurlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:45 schreef Queller het volgende:
Bron, bron, bron...
Heb me er een aantal jaar geleden beroepshalve een beetje in verdiept. Echt schokkend, maar gewoon ook het gevolg van onze eigen keuzes in beleid. Het trekt wel weer bij
iemand heeft bijv. een psychose en gebruikt dit al jaren om onder het werken uit te komen onder het motto: ik moet niksquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het stikt helaas nog van de mensen die denken dat het zó werkt.
Het is een bron van letterlijk vorige eeuw....quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:45 schreef Queller het volgende:
Bron, bron, bron...
I agree.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:41 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Ja, en nee. Beperkt is eerder het woord wat ik zou gebruiken daarvoor. Iemand kan altijd iets doen natuurlijk, zelfs al kruipend kun je interne post afleveren, en met een dwarslaesie kun je best de telefoon aannemen.
Je moet ook gaan kijken naar wat iemand kan verrichten voor een werkgever, en wat hij of zij persoonlijk nog aankan, zowel lichamelijk als psychisch. Dat is een behoorlijke opgave om dat allemaal mee te rekenen en dan is het de vraag wat het oplevert voor beide partijen.
Wait, wut?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:41 schreef Wespensteek het volgende:
Komt vaak voor, laatst nog iemand met een stijve nek: van een flat afgesprongen om zijn nek te breken en een uitkering te kunnen krijgen.
Had ik niet gezien, maar je kan zomaar gelijk hebben. Zo ik al zei: het begint al een beetje bij te trekken. Dus mea culpa als 'hoogste percentage' inmiddels niet meer helemaal klopt.quote:
Als je een verzekering afsluit dat zodra je ziek wordt en niet meer kan werken en vervolgens aanspraak kan maken op een uitkering, waarom zou dat dan als ten onrechte worden gezien?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:47 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Met opvoeren bedoel ik onterecht gebruik maken van..
We hebben ook best lang ons best gedaan om zover te komenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:50 schreef RTB het volgende:
Het is een bron van letterlijk vorige eeuw....
Ik vraag het me af. Maar voor ik straks een uur zit te zoeken naar bronnen en weer van alles zit te lezen (want ik vind het interessant): je kan zomaar gelijk hebben. Maar nog blijft het sneu: een van de welvarendste landen en dan zoveel arbeidsongeschikten.quote:Daarnaast denk ik dat "wereldkampioen' gezien moet worden als een poging tot versterking van het argument, niet als daadwerkelijke claim.
DOORBRAAK!!!!!quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:47 schreef Spellmeista het volgende:
NOG EEN DOORBRAAK!!!quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:54 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als je een verzekering afsluit dat zodra je ziek wordt en niet meer kan werken en vervolgens aanspraak kan maken op een uitkering, waarom zou dat dan als ten onrechte worden gezien?
Je moet nu idd behoorlijk je best doen, qua acteren en qua mensen manipuleren, om een uitkering te krijgen voor een ziekte die je niet hebt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:56 schreef Queller het volgende:
Antwoord: ongetwijfeld, maar het is een stúk minder makkelijk dan in de vorige eeuw
Misschien ook omdat ik de vraagstelling van deze TS te persoonlijk opvat, gezien zijn reactie in een ander topic op mijn zienswijzequote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef Queller het volgende:
[..]
NOG EEN DOORBRAAK!!!
Woelwater begrijp het nog niet
Dat doe je goed danquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Misschien ook omdat ik de vraagstelling van deze TS te persoonlijk opvat, gezien zijn reactie in een ander topic op mijn zienswijze
Die mensen zullen er misschien wel zijn. Maar de meeste mensen die ik ken die een Wajong-uitkering hebben, vinden dat heel vervelend en proberen zelf aan het werk te komen, ook al hoeft het met hun uitkering niet. Nu zijn dit overigens wel allemaal hoogopgeleiden, dus geen goede afspiegeling van de samenleving.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:47 schreef Spellmeista het volgende:
ik wilde je er eigenlijk buiten latenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Misschien ook omdat ik de vraagstelling van deze TS te persoonlijk opvat, gezien zijn reactie in een ander topic op mijn zienswijze
Ik denk dat het er ook een beetje vanaf hangt hoe oud je bent. Ik heb de indruk dat ze de 55-plussers wel een beetje met rust laten (wat heeft het voor zin om iemand die al 30 jaar arbeidsongeschikt is nu nog achter de broek te zitten). Maar ik weet het niet eens zeker!quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Gwywen het volgende:
Mensen die een ziekte faken om lekker thuis te kunnen zitten en/of zwart bij te klussen? Ik ken ze persoonlijk niet, mijn persoonlijke ervaring is wel dat het extreem moeilijk is om überhaupt als "ziek" aangemerkt te worden door de officiële instanties.
Het zou zomaar kunnenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Woelwater het volgende:
Je vergeet dat er daarna zeer strenge herkeuringen zijn geweest dus een meer actuele bron zou fijn zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:45 schreef Queller het volgende:
Bron, bron, bron...
Nee hoor, dat vergeet ik niet. Sterker nog: ik zeg zelf al dat het begint bij te trekken. Een actuele bron zou heerlijk zijn, maar zo ik boven al schreef: die heb ik niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:16 schreef trovey het volgende:
Je vergeet dat er daarna zeer strenge herkeuringen zijn geweest dus een meer actuele bron zou fijn zijn.
Ik ken vier mensen dus iedereen kent vier mensen.. nee dus. Ik ken eigenlijk niemand die ziekte faked voor een uitkering.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ken in elk geval 4 arbeidsongeschikten die er prima neveninkomsten op nahouden. Beetje zwart natuurlijk en niet meer dan een uurtje of 30 per week. Niet als het hoogzomer is (want camping) en niet als het vriest (want te koud). Als ik er 4 ken, dan zullen er vast nog wel andere mensen zijn die er ook een paar persoonlijk kennen.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Jij betaalt zijn uitkering (als je zelf een baan hebt dan), dus:
http://www.uwv.nl/particu(...)en_fraude/index.aspx
Ik kan schrijven, dus jij kan lezen...quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:25 schreef Nemephis het volgende:
Ik ken vier mensen dus iedereen kent vier mensen..
Heb jij nog wat zinnigs bij te dragen? Kom dan met je argumenten en informatie. Of ben jij er zo eentje die even snel mij denkt te kennen? Helaas je kent me niet dus doei doei.quote:
In het buitenland ken ik genoeg voorbeelden. Blinden die konden zien, manken die de halve marathons konden lopen en ga maar door. Na een ongeval was het vaak erg vermakelijk wat mensen allemaal bedachten aan schade die vergoed moest worden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik ken vier mensen dus iedereen kent vier mensen.. nee dus. Ik ken eigenlijk niemand die ziekte faked voor een uitkering.
Maar wat die vier betreft die jij kent:
[..]
je op is ongefundeerd; doe er wat meequote:Op maandag 21 oktober 2013 19:21 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Heb jij nog wat zinnigs bij te dragen? Kom dan met je argumenten en informatie. Of ben jij er zo eentje die even snel mij denkt te kennen? Helaas je kent me niet dus doei doei.
Het verbaast mij (eigenlijk niet meer) hoe snel altijd de zeikopmerkingen komen op een "verkeerde topictitel" of weet ik veel wat.
Laat ik het dan anders zeggen: ik vind het belachelijk dat wanneer iemand zegt bijv. helemaal nergens meer last van heeft te hebben toch blijft profiteren van een ziekte die in het verleden is "opgedoken" en waar hij/zij geen ruk moeite in steekt om weer aan de slag te gaan als hij/zij dat wel zou kunnen.
..en daar staan de mensen dan buiten waarmee echt wat mee aan de hand is.
Zo kan ik mij voorstellen dat het bij heel veel mentale ziektebeelden mogelijk is om de boel bewust te faken wanneer je toentertijd afgekeurd werd e.d. Dan zou het maar al te goed uitkomen om dat spelletje te blijven spelen.
Hangt een gesprek dan alleen van de OP af? Nopequote:Op maandag 21 oktober 2013 19:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
je op is ongefundeerd; doe er wat mee
Ik ken ze wel. Niet kunnen werken want 'niet tegen autoriteit kunnen' maar vervolgens wel doodleuk straatje leggen bij een kennis voor een envelopje of een schutting timmeren voor een paar kisten bier.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:25 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik ken vier mensen dus iedereen kent vier mensen.. nee dus. Ik ken eigenlijk niemand die ziekte faked voor een uitkering.
Maar wat die vier betreft die jij kent:
[..]
Ja maar als ze bij die kennis vandaag niet komen want geen zin dan vindt die kennis dat misschien lastig, maar die kan er wel mee leven want het kost 'm alleen een kratje bier. Maar doen ze dat bij een werkgever dan zijn ze eind van de week weer ontslagen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ken ze wel. Niet kunnen werken want 'niet tegen autoriteit kunnen' maar vervolgens wel doodleuk straatje leggen bij een kennis voor een envelopje of een schutting timmeren voor een paar kisten bier.
Ja logisch toch? Ik heb ook wel eens geen 'zin' om te gaan werken, maar man the fuck up ofzo.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja maar als ze bij die kennis vandaag niet komen want geen zin dan vindt die kennis dat misschien lastig, maar die kan er wel mee leven want het kost 'm alleen een kratje bier. Maar doen ze dat bij een werkgever dan zijn ze eind van de week weer ontslagen.
Mwoah, mensen die 'moeite met autoriteit' hebben moeten gewoon maar even hun best gaan doen die moeite in te slikken, anders korten op de uitkering.quote:Dus ik ben er wel voor dat iedereen die kan werken daar ook toe verplicht wordt, maar voor sommige mensen is het echt heel lastig geschikt werk te vinden.
Prima, maar dan ook geen gratis geld. Kijken hoe lang meneer niet wil werken.quote:Als iemand echt niet wil wordt het gewoon helemaal niks.
Gewoon een keer melden?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef mua het volgende:
Dat is zo sinds de invoering van de huidige wet WIA.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Gwywen het volgende:
Mensen die een ziekte faken om lekker thuis te kunnen zitten en/of zwart bij te klussen? Ik ken ze persoonlijk niet, mijn persoonlijke ervaring is wel dat het extreem moeilijk is om überhaupt als "ziek" aangemerkt te worden door de officiële instanties.
Het was een prachtig systeem, want het werkte bijna altijd. Maar feit is dat de groep veel te groot werd en er echt iets moest gebeuren om de mindset wat aan te passen. Het was té gemakkelijk en niet meer op te brengen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Veel van de Telegrof-praat in dit topic is afkomstig uit het verleden, toen de toegang tot de WAO inderdaad veel eenvoudiger was en de WAO vaak werd gebruikt door werkgevers om overtollige werknemers in te dumpen - met hun instemming, aangezien de WAO veel gunstiger was dan de bijstand.
Dat oude systeem (de WAO dus) was inderdaad véél te 'gemakkelijk', dat ben ik volledig met je eens hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Het was een prachtig systeem, want het werkte bijna altijd. Maar feit is dat de groep veel te groot werd en er echt iets moest gebeuren om de mindset wat aan te passen. Het was té gemakkelijk en niet meer op te brengen.
Ik vol het niet helemaal meer, maar ik denk wel dat het een beetje doorgeschoten is...
Geen idee of je op mij doelde, maar ik ken er écht 4. Niet van horen zeggen, maar van naam. En van 'groeten als je mekaar op straat tegenkomt'.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
En, dit eventjes voor de duidelijkheid: mensen die de boel besodemieteren moeten hard worden aangepakt. Al is het maar om de regelingen voor de mensen die wèl arbeidsongeschikt zijn en echt niet kunnen werken, te handhaven dan wel te herstellen.
Juustem.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat oude systeem (de WAO dus) was inderdaad véél te 'gemakkelijk', dat ben ik volledig met je eens hoor.
Natuurlijk moest er ingegrepen worden, het werd veel te duur, maar de eisen die de huidige WIA stelt zijn inderdaad weer het andere uiterste. Die mevrouw waar ik het over had werd afgewezen, want tsja, ze kon nog loempia's vouwen inderdaad. Waar ze daar die betaalde baan mee zou kunnen scoren werd er helaas niet bij verteld.
Mevrouw is een cliënte van mij en geloof me, ze wil dolgraag aan het werk. Ik probeer nu voor haar een omscholing te regelen zodat ze in de toekomst - na haar operatie - in de zorg kan gaan werken.
Het is verdomd jammer, maar er is in het verleden gewoon veel te makkelijk geoordeeld over 'zieken' en 'ziektes', maar nu schieten we weer door naar het andere uiterste.
En, dit eventjes voor de duidelijkheid: mensen die de boel besodemieteren moeten hard worden aangepakt. Al is het maar om de regelingen voor de mensen die wèl arbeidsongeschikt zijn en echt niet kunnen werken, te handhaven dan wel te herstellen.
Ik snap wat die insulinepomp en die hernia met elkaar te maken hebben ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik ken een dame die met een insulinepomp op haar buik rondloopt en op de wachtlijst staat voor een hernia-operatie. Werd afgewezen voor de WIA. Ik heb een bezwaarprocedure voor haar gevoerd. Wederom afgewezen.
Ho, wacht even..dit is iets veel anders..niet willen werken..haha..ik ken 10 mensen die niet willen werken, maar het wel doen..quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Als iemand echt niet wil wordt het gewoon helemaal niks.
Noem eens een voorbeeld van zo'n ziektebeeld dat volgens jou makkelijk te faken is bij een Arboarts?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:09 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ho, wacht even..dit is iets veel anders..niet willen werken..haha..ik ken 10 mensen die niet willen werken, maar het wel doen..
Het gaat mij om bepaalde personen die bijv. getest zijn op een bepaald ziektebeeld en in het verleden daardoor in de WAJONG kwamen te vallen en die nu dus die ziekte nog steeds gebruiken om onder het werk uit te komen omdat ze niet willen werken. Ze hebben bijv. een schijthekel aan het moeten werken of het verplicht worden gesteld om te moeten werken. Deze mensen vallen nu bijv. voor 100% in de WIA waardoor ze teringveel geld opstrijken (iig meer dan de bijstand).
Tuurlijk weet ik dat die mensen er zijn. Daar gaat het mij even niet om. Ik vroeg mij "gewoon" af hoe de regelingen nu lopen op dit gebied en of iemand door die testen van een Arboarts kan glippen omdat deze denkt dat je zo gek als een deur bent.
half nederland toch?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:08 schreef Waterdrinker het volgende:
Half FOK! doet dit al jarenlang ongestraft
die afwijzign vind ik wel logisch. Er lopen toch heel vel mensen met een insuline pomp in hun buik tegenwoordig. Daar wordt een diabeet alleen maar beter van.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik ken een dame die met een insulinepomp op haar buik rondloopt en op de wachtlijst staat voor een hernia-operatie. Werd afgewezen voor de WIA. Ik heb een bezwaarprocedure voor haar gevoerd. Wederom afgewezen.
Een psychose die in het verleden is ontstaan en waar je nu voor getest wordt en zegt dat wanneer je gaat werken je weer bergafwaarts zal vallen met de hele bullshit erbij. Dus als persoon zelf niet de stappen zetten om weer in een "normaal" werkpatroon te rollen en je schuilen achter een ziektebeeld wat in het verleden eens is gebeurd. De arts zou bijv. kunnen denken (als het je beste maatje is) dat het inderdaad beter zou zijn dat als je thuis blijft zitten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van zo'n ziektebeeld dat volgens jou makkelijk te faken is bij een Arboarts?
Ja, ik sluit het niet uit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:31 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Een psychose die in het verleden is ontstaan en waar je nu voor getest wordt en zegt dat wanneer je gaat werken je weer bergafwaarts zal vallen met de hele bullshit erbij. Dus als persoon zelf niet de stappen zetten om weer in een "normaal" werkpatroon te rollen en je schuilen achter een ziektebeeld wat in het verleden eens is gebeurd. De arts zou bijv. kunnen denken (als het je beste maatje is) dat het inderdaad beter zou zijn dat als je thuis blijft zitten.
Zo ook misschien bij andere mentale ziektebeelden. Het valt toch lastig te zeggen of iemand dan in de toekomst nog zou kunnen werken. Als iemand dan echt niet wil..dan zal de arts zich er ook bij neer moeten leggen. Dan zou deze persoon bijv. kunnen zeggen dat hij het echt niet kan.
Als die arts al net zo helderziend is als jij dan helpt dat wel jaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:31 schreef Spellmeista het volgende:
De arts zou bijv. kunnen denken (als het je beste maatje is) dat het inderdaad beter zou zijn dat als je thuis blijft zitten.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:04 schreef Spellmeista het volgende:
Ik denk dat als jij weer aan de bak moet dat de psychose weer terug komt bij je en dat maakt je wel degelijk schizofreen.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:41 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb wel 20 jaar geblowd, maar in die tijd altijd normaal gewerkt.. In 2005 raakte ik werkeloos, hing toen heel de dag voor de tv, werd depressief en raakte in een psychose. Als gevolg daarvan een jaartje onder behandeling geweest en daarna mijn nieuwe woning betrokken.. In 2009 nog even een terugval gehad die echter maar een week of 3 geduurd heeft en daarna 2 jaar medicatie blijven gebruiken om herhaling te voorkomen. Heb geen werk aangezien ik voor heel veel procent ben afgekeurd en het dus ook niet meer hoef. (Als ik aangeef dat werken mij minder gelukkig maakt dan niet werken zien ze dat als slecht voor mijn geestelijke welzijn en gaan ze ook niet over tot herkeuring) Momenteel geen vriendin, en ook niet zo'n behoefte aan, en een paar goede vrienden.
[..]
Maarja, je kunt zelf toch ook wel zien dat ik nog last heb van paranoide wanen, aangezien ik sterk het gevoel heb dat dit topic een reactie is op mijn gedachtewisseling met jou..quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef spijkerbroek het volgende:
Denk je dat je naar het UWV gaat, zegt "hoi, ik heb hoogtevrees, kijk maar naar dit briefje van de dokter." waarop de UWV-miep meteen haar chequeboekje trekt?
Ben je toch nog van enige betekenis in deze wereldquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:04 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Maarja, je kunt zelf toch ook wel zien dat ik nog last heb van paranoide wanen, aangezien ik sterk het gevoel heb dat dit topic een reactie is op mijn gedachtewisseling met jou..
Ik ben van wel meer betekenis op deze wereld hoor, buiten het inspireren van iemand voor een topic op Fokquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:08 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ben je toch nog van enige betekenis in deze wereld
Klopt ook wel wat je zegt..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:05 schreef Iwanius het volgende:
[..]zoiets maar dan minus de chequeboek.
TS, je moet je vraag wel duidelijker stellen want zo lijkt het net alsof je bedoelt dat men een ziekte opvoert zoals vroeger ten tijde van de diensttijd, en waar je toen vrij gemakkelijk een afkeuring( S5 o.i.d.) kon krijgen. Als je dat bedoelt, dan is dat zo goed als onmogelijk omdat men tegenwoordig zo streng is inzake het toekennen van geld dat je werkelijk dood moet worden verklaart eer men je vrijstelt van werk/traject en je lekker thuis kan gaan zitten en vervolgens elke maand geld krijgt.
Ja, maak je ook de schutting voor een kratje bier?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:11 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ik ben van wel meer betekenis op deze wereld hoor, buiten het inspireren van iemand voor een topic op Fok
Oh nee hoor, dat niet.. Wat werken betreft ben ik wel vrij consequent..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ja, maak je ook de schutting voor een kratje bier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |