Dat hangt af van de duur van de psychose.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:10 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja ach, het geeft me ook wel weer bepaalde voordelen.. Heb toen van alles voorbij horen komen, van autisme tot asperger, alleen dat het een momentopname was en je verder niks mankeert schijnt niet in de DSM te staan. En daarbij moesten ze wel een diagnose stellen aangezien er zonder niets valt te declareren bij de zorgverzekeraar..
Die eerste heeft best wel lang geduurd jaquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat hangt af van de duur van de psychose.
je kan het beide meten op een schaal. Dus ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:55 schreef TomAdorson het volgende:
Aan de hand van de topic of depressie meetbaar is, vroeg ik me ook af of psychose en schizofrenie meetbaar is. Is er een hersenscan dat iemand kan doen om te kijken of er sprake is van een psychose? Hebben mensen met schizofrenie een ander soort brein?
Ook goedemorgenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:46 schreef Woelwater het volgende:
Tuurlijk is dat niet te meten, 't is geen bloedarmoede of diabetes ofzo.. Geen enkele hersenziekte is te meten, daarom kan er zo grof geld mee verdiend worden, omdat ook genezing dus niet te meten is..
Om toch maar even te antwoorden.. Ik vond het raarder om elke ochtend weer tegen mijn natuur in wakker gemaakt te worden door een wekkerradio en met tegenzin naar mijn werk te gaan.. Toen ik schreef dat die psychose me ook voordelen heeft gebracht bedoelde ik daar oa afgekeurd voor werk mee. Kan nu gewoon mijn eigen dag indelen en de dingen doen waar ik wél zin in heb.. En die laatste zin is gewoon een aanname waar je niets over kan zeggen zonder me te kennen, en aangezien het niet te meten is, is het ook niet vast te stellen door mensen die er zogenaamd wel verstand van hebben.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:04 schreef Spellmeista het volgende:
Jij zegt dat je niet werkt (misschien heb ik het niet goed gelezen) omdat je er ongelukkig van wordt. Mocht dat zo zijn dan vind ik dat (sorry dat ik het zeg) een beetje raar. Ongeveer 2/3 van de NL heeft daar "last van" en dat zou geen reden moeten zijn om niet te werken; nou eigenlijk wel, maar daar zijn nog wel oplossingen voor te vinden. Ik denk dat als jij weer aan de bak moet dat de psychose weer terug komt bij je en dat maakt je wel degelijk schizofreen.
Lekker makkelijk dan! Dat vind ik dan echt profiteren van de maatschappij. Afgekeurd voor je werk door een psychose. Denk je dat ze je nog een keer zouden afkeuren wanneer zij weten dat je niet naar je werk wilt? Ik denk dat ze je daar niet voor gaan afkeuren namelijk. Ik vind dit echt een hele goedkope oplossing, maar ok jij wordt er gelukkig van! Dat is natuurlijk het belangrijkst. Je heb ook wel het een en ander meegemaakt en tjonge tjonge het is ook zo "lastig" om dingen te doen die je niet leuk vind..pff..weet je wat mijn moeder altijd zei: "werken moeten we allemaal..of je het nu leuk vind of niet"..ik hoop dat je er veel van leert!quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:19 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Om toch maar even te antwoorden.. Ik vond het raarder om elke ochtend weer tegen mijn natuur in wakker gemaakt te worden door een wekkerradio en met tegenzin naar mijn werk te gaan.. Toen ik schreef dat die psychose me ook voordelen heeft gebracht bedoelde ik daar oa afgekeurd voor werk mee. Kan nu gewoon mijn eigen dag indelen en de dingen doen waar ik wél zin in heb.. En die laatste zin is gewoon een aanname waar je niets over kan zeggen zonder me te kennen, en aangezien het niet te meten is, is het ook niet vast te stellen door mensen die er zogenaamd wel verstand van hebben.
Je moeder zit er naast. Veel werk kan gedaan worden door robots.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:11 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Lekker makkelijk dan! Dat vind ik dan echt profiteren van de maatschappij. Afgekeurd voor je werk door een psychose. Denk je dat ze je nog een keer zouden afkeuren wanneer zij weten dat je niet naar je werk wilt? Ik denk dat ze je daar niet voor gaan afkeuren namelijk. Ik vind dit echt een hele goedkope oplossing, maar ok jij wordt er gelukkig van! Dat is natuurlijk het belangrijkst. Je heb ook wel het een en ander meegemaakt en tjonge tjonge het is ook zo "lastig" om dingen te doen die je niet leuk vind..pff..weet je wat mijn moeder altijd zei: "werken moeten we allemaal..of je het nu leuk vind of niet"..ik hoop dat je er veel van leert!
Die laatste zin is geen aanname. Als je goed leest zie je dat het een gedachte is. Ik zeg duidelijk: Ik denk en niet ik weet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |