90% van de fokkers heeft een wajong.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:08 schreef Waterdrinker het volgende:
Half FOK! doet dit al jarenlang ongestraft
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:08 schreef Queller het volgende:
Onder welke steen heb jij de laatste jaren gelegen?
Jij betaalt zijn uitkering (als je zelf een baan hebt dan), dus:quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef mua het volgende:
ach zolang ik naar mijn buurman kijk weet ik genoeg dat "men" er weinig aan "wilt" doen...
Verteld lang en breed dat hij een uitkering heeft omdat hij niet "kan" werken door lichamelijke problemen, en dan netjes vele ochtenden bij een familielid / kennis de bedrijfswagen instapt weet ik wel genoeg.
werkt hij daadwerkelijk bij ? geen idee het is alleen verdomd verdacht dat het gebeurd...
En hoe zit het dan met je ziektebeeld opvoeren? Dat kost wel knaken, neem ik aan?!quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De tegenwoordige WIA is superstreng en je komt er pas voor in aanmerking als je inderdaad zowat niks meer kan, aangezien de wet uitgaat van wat je nog wèl aan arbeid kunt verrichten. Dit in tegenstelling tot de (afgeschafte) WAO, die nogal eens werd misbruikt door zowel werknemers als werkgevers als 'oplossing' voor overtollige werknemers.
En ja, er vinden regelmatig herkeuringen plaats, ik geloof zelfs dat het plan bestaat/bestond om dat jaarlijks te laten gebeuren. Voor zover ik weet dan.
Wat bedoel je met "ziektebeeld opvoeren"?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef Queller het volgende:
En hoe zit het dan met je ziektebeeld opvoeren? Dat kost wel knaken, neem ik aan?!
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef Queller het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met je ziektebeeld opvoeren? Dat kost wel knaken, neem ik aan?!
Iets met d's en t's. Ik vermoed dat als je ze structureel andersom gebruikt, dat je het vaker juist hebt dan nuquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef mua het volgende:
ach zolang ik naar mijn buurman kijk weet ik genoeg dat "men" er weinig aan "wilt" doen...
Verteld lang en breed dat hij een uitkering heeft omdat hij niet "kan" werken door lichamelijke problemen, en dan netjes vele ochtenden bij een familielid / kennis de bedrijfswagen instapt weet ik wel genoeg.
werkt hij daadwerkelijk bij ? geen idee het is alleen verdomd verdacht dat het gebeurd...
Dat ze er zijn weet ik wel. Mij gaat het om de controle hierop..quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:09 schreef RTB het volgende:
Wat bedoel je nou eigenlijk?
Of er mensen zijn die doen alsof ze ziek zijn?
Nou gewoon: je ziektebeeld opvoeren om een uitkering te krijgenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef spijkerbroek het volgende:
Wat bedoel je met "ziektebeeld opvoeren"?
Dat je je ziektebeeld gebruikt om de uitkering te trekken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "ziektebeeld opvoeren"?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ker-opgespoord.dhtmlquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Spellmeista het volgende:
Dat ze er zijn weet ik wel. Mij gaat het om de controle hierop..
Hoe-oe-oe-oe moeilijk kan je het maken...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Spellmeista het volgende:
Dat je je ziektebeeld gebruikt om de uitkering te trekken.
Bijvoorbeeld: je hebt griep, dan voer je je ziekte op en heb je Spaanse griep?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:16 schreef Queller het volgende:
Nou gewoon: je ziektebeeld opvoeren om een uitkering te krijgen
op·voe·ren (voerde op, heeft opgevoerd)quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:16 schreef Queller het volgende:
Nou gewoon: je ziektebeeld opvoeren om een uitkering te krijgen
Bel eens eventjes met het UWV, kom je er vanzelf achter.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Dat ze er zijn weet ik wel. Mij gaat het om de controle hierop..
Doe nou niet TS en mij door elkaar halen, want daar krijg je praatjes vanquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bijvoorbeeld: je hebt griep, dan voer je je ziekte op en heb je Spaanse griep?
Denk je dat je naar het UWV gaat, zegt "hoi, ik heb hoogtevrees, kijk maar naar dit briefje van de dokter." waarop de UWV-miep meteen haar chequeboekje trekt?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Spellmeista het volgende:
Of je hebt juk op je rug en zegt dat je een hernia hebtquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bijvoorbeeld: je hebt griep, dan voer je je ziekte op en heb je Spaanse griep?
Dat is gewoon gebruik maken van de vooraf gemaakte afspraken, niets verkeerds aan dus..quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:17 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Dan moet je wel echt ziek zijn natuurlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:20 schreef Woelwater het volgende:
Dat is gewoon gebruik maken van de vooraf gemaakte afspraken, niets verkeerds aan dus..
Of opvoerenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef lunamatic het volgende:
Dan moet je wel echt ziek zijn natuurlijk.
Als je niet echt ziek bent, heb je ook geen ziektebeeld.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef lunamatic het volgende:
Het stikt helaas nog van de mensen die denken dat het zó werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Denk je dat je naar het UWV gaat, zegt "hoi, ik heb hoogtevrees, kijk maar naar dit briefje van de dokter." waarop de UWV-miep meteen haar chequeboekje trekt?
Te lang een juk op je rug en krijgt vanzelf een hernia.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:19 schreef Queller het volgende:
Of je hebt juk op je rug en zegt dat je een hernia hebt
Ja, daar is TS een beetje vaag in.. Bedoelt hij nou een ziekte faken, of gewoon een bestaande ziekte gebruiken om een uitkering te ontvangen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef lunamatic het volgende:
[..]
Heb geduld; ik heb zojuist om een toelichtend paint gevraagdquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ja, daar is TS een beetje vaag in.. Bedoelt hij nou een ziekte faken, of gewoon een bestaande ziekte gebruiken om een uitkering te ontvangen?
Ik kan ook zeggen dat ik elke dag hoofdpijn heb en vaak moe en misselijk ben en dat dit het ziektebeeld is van iemand met kanker, dus dat ik daarom graag geld wil vangen. Ik bedoel dat het door een arts moet worden vastgesteld...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je niet echt ziek bent, heb je ook geen ziektebeeld.
Dat dus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het stikt helaas nog van de mensen die denken dat het zó werkt.
Een ziektebeeld wordt vastgesteld door een arts. Als je dat zelf "verzint", lacht de UWV-miep je vierkant uit en verwijst je door naar de arts.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:23 schreef lunamatic het volgende:
Ik kan ook zeggen dat ik elke dag hoofdpijn heb en vaak moe en misselijk ben en dat dit het ziektebeeld is van iemand met kanker, dus dat ik daarom graag geld wil vangen. Ik bedoel dat het door een arts moet worden vastgesteld...
My point exactly...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Een ziektebeeld wordt vastgesteld door een arts. Als je dat zelf "verzint", lacht de UWV-miep je vierkant uit en verwijst je door naar de arts.
Het zoú nog kunnen... Misschien...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je niet echt ziek bent, heb je ook geen ziektebeeld.
De "ze" zijn artsen. Dus is het officieel vastgelegd dat er symptomen zijn, maar dat er nog geen labeltje op geplakt kan worden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:27 schreef Queller het volgende:
Het zoú nog kunnen... Misschien...
Dat je wel iets lijkt te mankeren, maar dat ze toch niets kunnen vinden...
Nou psies; het zou kunnen. En als je dat dan nog wat opvoert, dan zou je wellicht een uitkering kunnen krijgen...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De "ze" zijn artsen. Dus is het officieel vastgelegd dat er symptomen zijn, maar dat er nog geen labeltje op geplakt kan worden.
Als het al gebeurd zal het slechts een klein percentage zijn, dus daar zou ik niet al teveel van wakker liggen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:30 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou psies; het zou kunnen. En als je dat dan nog wat opvoert, dan zou je wellicht een uitkering kunnen krijgen...
Mwah... We hebben het grootste percentage 'arbeidsongeschikten' ter wereld. Geloof jij het?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:33 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Als het al gebeurd zal het slechts een klein percentage zijn, dus daar zou ik niet al teveel van wakker liggen.
Heb je hier een bron van?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah... We hebben het grootste percentage 'arbeidsongeschikten' ter wereld. Geloof jij het?
Bron?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef Queller het volgende:
[..]
Mwah... We hebben het grootste percentage 'arbeidsongeschikten' ter wereld. Geloof jij het?
Ja, en nee. Beperkt is eerder het woord wat ik zou gebruiken daarvoor. Iemand kan altijd iets doen natuurlijk, zelfs al kruipend kun je interne post afleveren, en met een dwarslaesie kun je best de telefoon aannemen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:37 schreef Queller het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |