abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:18:52 #205
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132397777
Belangrijke getuigen brand melden zich

quote:
Laatste update: 21-10-2013 | 15:14

Leeuwarden - Maandag 21 oktober hebben zich naar aanleiding van berichtgeving in de media twee belangrijke getuigen, een jongeman en vrouw, bij de politie gemeld. Beiden waren in de winkel Wonderstyle aan de Kelders 29 in Leeuwarden toen de brand rond 17.20 uur uitbrak.

Naar aanleiding van de oproep in de media heeft de politie al tientallen tips binnengekregen. Het rechercheteam is hier bijzonder blij mee. Alle informatie kan helpen bij het helder krijgen van de oorzaak van de brand.
Onderzoek

Het technische onderzoek op de plaats delict in de panden aan de Poststraat en de Kelders in Leeuwarden is nog in volle gang. Branddeskundigen van de forensische opsporing de politie in Noord Nederland voeren dit onderzoek uit. Dat is de reden waarom bewoners nog niet terug kunnen naar hun woning.
Veilig

Zodra het onderzoek ter plekke is afgerond, worden de panden overgedragen aan de gemeente. Samen met de brandweer wordt dan gekeken of mensen weer veilig terug kunnen naar hun woning. Vanwege instortingsgevaar wordt het afgezette gebied uitgebreid. Gedurende het onderzoek wordt de plaats delict bewaakt door een beveiligingsbedrijf.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:16 schreef drakin het volgende:
Maar in het interview zaterdag met Wyb zei hij dat er boven zijn pand 4 mensen wonen en dat ze alle 4 eruit waren. Nu blijkt hij de verhuurder te zijn van Idsarts woning.
Daarom dacht ik ook dat die vrouw de eigenaar was in de eerste instantie...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_132398212
Als je het interview naluistert zegt hij inderdaad in eerste instantie dat ze er alle vier uit waren, maar later zegt hij wat anders...
pi_132398736
Er was ook veel verwarring en misinformatie in het begin. En ik weet niet hoeveel panden hij heeft, maar als dat er veel zijn kent hij misschien ook niet alle huurders uit zijn hoofd bij naam. Ik weet niet of hij het beheer van die woningen zelf doet of heeft uitbesteed.
pi_132401892
Ik ben ook erg benieuwd wat nou de uiteindelijke oorzaak blijkt.
Stofzuiger of gasleiding..
Of misschien wel iets heel anders ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:25:31 #209
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_132402087
Mooie column van Asing Walthaus vandaag in de papieren LC:

Ramptoerisme
Het is goed te begrijpen wat iemand bezielt die bij een brand gaat kijken. Een mengeling van nieuwsgierigheid, ontzetting en zelfs hulpvaardigheid. Heel menselijk en niks verkeerds aan, zo lang ze niemand in de weg staan. Als het om iets huiveringwekkends gaat als de brand van zaterdag komt daar nog medelijden bij met die man van 24 en zijn afschuwelijke lot.

Wat iemand bezielt om mensen die bij de brand gaan kijken voor ‘ramptoeristen’ uit te maken, is minder te begrijpen. Het woord is opzettelijk negatief, om anderen weg te kunnen zetten als onnozelaars met het morele benul van een pissebed. Wie een ander voor ‘ramptoerist’ uitmaakt, zet zichzelf op een voetstuk: ‘Ik ben niet zo. Ik doe daar niet aan. Ik ben een beter mens door thuis te blijven.’

Samuel Pepys bleef gelukkig niet thuis. Hij was een Brit uit de zeventiende eeuw, aan wiens dagboek we een levendige beschrijving danken van de grote brand van Londen in 1666, die drie dagen heeft geduurd. Vanaf een boot zag hij hoe arme mensen zich op de oevers verdrongen en hoe – gek detail – duiven soms zo lang in raamkozijnen en op balkons bleven zitten dat ze met brandende vleugels omlaag stortten.

Die brand was begonnen in de bakkerij van Thomas Farriner, die zijn oven niet helemaal gedoofd zou hebben. Dat ontkende de bakker later. ,,A strange thing, that so horrid an effect should have so mean and uncertain a beginning’’, schreef Pepys. Vreemd, dat zo’n gruwelijk gevolg zo’n klein, onduidelijk begin heeft. Hij had het ook over Leeuwarden kunnen zeggen, waar de brand begonnen schijnt te zijn met een vonk uit een stofzuiger.

Pepys zou nu voor ramptoerist zijn uitgemaakt. Net als de mensen die zaterdag de brandweerlieden onvermoeibaar zagen strijden met vlammen die uit het dak sloegen. Of die zondag na een blik op de ruïnes anders kijken naar de Leeuwarder binnenstad, met die stegen en dicht op elkaar staande huizen. Een goede ramptoerist let op en leert, net als Pepys. Thuisblijvers weten alles al.

En voor mensen weer beginnen te piepen, bedenk voor je dat doet even waarom je in deze topicreeks zit te F5en ;)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:27:25 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132402148
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:18 schreef Vlindur het volgende:
Ergens hoop ik dat het niet zoiets stoms als een stofzuiger is want dat maakt het geheel nog triester dan het al is.
pi_132402211
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:25 schreef Paladijn het volgende:

Ramptoerisme
Het is goed te begrijpen wat iemand bezielt die bij een brand gaat kijken. Een mengeling van nieuwsgierigheid, ontzetting en zelfs hulpvaardigheid. Heel menselijk en niks verkeerds aan, zo lang ze niemand in de weg staan. Als het om iets huiveringwekkends gaat als de brand van zaterdag komt daar nog medelijden bij met die man van 24 en zijn afschuwelijke lot.

Wat iemand bezielt om mensen die bij de brand gaan kijken voor ‘ramptoeristen’ uit te maken, is minder te begrijpen. Het woord is opzettelijk negatief, om anderen weg te kunnen zetten als onnozelaars met het morele benul van een pissebed. Wie een ander voor ‘ramptoerist’ uitmaakt, zet zichzelf op een voetstuk: ‘Ik ben niet zo. Ik doe daar niet aan. Ik ben een beter mens door thuis te blijven.’

Samuel Pepys bleef gelukkig niet thuis. Hij was een Brit uit de zeventiende eeuw, aan wiens dagboek we een levendige beschrijving danken van de grote brand van Londen in 1666, die drie dagen heeft geduurd. Vanaf een boot zag hij hoe arme mensen zich op de oevers verdrongen en hoe – gek detail – duiven soms zo lang in raamkozijnen en op balkons bleven zitten dat ze met brandende vleugels omlaag stortten.

Die brand was begonnen in de bakkerij van Thomas Farriner, die zijn oven niet helemaal gedoofd zou hebben. Dat ontkende de bakker later. ,,A strange thing, that so horrid an effect should have so mean and uncertain a beginning’’, schreef Pepys. Vreemd, dat zo’n gruwelijk gevolg zo’n klein, onduidelijk begin heeft. Hij had het ook over Leeuwarden kunnen zeggen, waar de brand begonnen schijnt te zijn met een vonk uit een stofzuiger.

Pepys zou nu voor ramptoerist zijn uitgemaakt. Net als de mensen die zaterdag de brandweerlieden onvermoeibaar zagen strijden met vlammen die uit het dak sloegen. Of die zondag na een blik op de ruïnes anders kijken naar de Leeuwarder binnenstad, met die stegen en dicht op elkaar staande huizen. Een goede ramptoerist let op en leert, net als Pepys. Thuisblijvers weten alles al.

En voor mensen weer beginnen te piepen, bedenk voor je dat doet even waarom je in deze topicreeks zit te F5en ;)
Want alles wat deze columnist schrijft is waar? Je bent een ramptoerist als je bij een grootse brand gaat staan kijken, er is gewaarschuwd en d'r tegelijkertijd iemand ligt dood te gaan. Of het nou positief of negatief is (de columnist vindt het overduidelijk negatief om een ramptoerist te zijn), het is gewoon een feit.
pi_132402217
Ik vind het een mooie column.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:40:22 #213
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_132402558
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:29 schreef Letsstaytogether het volgende:
Want alles wat deze columnist schrijft is waar? Je bent een ramptoerist als je bij een grootse brand gaat staan kijken, er is gewaarschuwd en d'r tegelijkertijd iemand ligt dood te gaan. Of het nou positief of negatief is (de columnist vindt het overduidelijk negatief om een ramptoerist te zijn), het is gewoon een feit.
Ik denk dat je aardig wat assumpties maakt. Tel eens tot 10 en lees zijn column nog eens rustig door.

Het staat je overigens vrij Asing te mailen, onderbouwde kritiek stelt hij ongetwijfeld op prijs.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:42:02 #214
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132402641
quote:

Ramptoerisme

Ramptoerisme.... nieuwsgierig....
Er word gewaarschuwd.. (bijna gesmeekt) om niet te komen.... en dat dan toch doen omdat je er van leert..??

Wat gebeurde er in Haren ook al weer...? Had ie het daar ook van kunnen zeggen..? En welke ramp/brand/etc begint niet klein..?

Verschil met toen en nu, is dat niet de halve wereld kwam kijken.... daar ontbraken de communicatiemiddelen voor... (en juist om die reden begrijp ik niet dat mensen "moeten" komen kijken, je krijgt het 10x beter mee als je thuisblijft)

Ramptoeristen zijn ramptoeristen.... geen ramp.. geen toerist...
(ik ben een rampthuisblijver zeg maar..... leer je ook prima van)
pi_132402750
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:40 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Ik denk dat je aardig wat assumpties maakt. Tel eens tot 10 en lees zijn column nog eens rustig door.

Het staat je overigens vrij Asing te mailen, onderbouwde kritiek stelt hij ongetwijfeld op prijs.
Nee, het is niet pakkend genoeg om verder te lezen na 2 bagger alinea's gelezen te hebben. Tweede alinea is sowieso al zeer onjuist en irritant.

Wat goed van Asing.
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:56:26 #216
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132403126
quote:
Getuigen brand melden zich

21 oktober, 2013 - 16:56 -

Twee belangrijke getuigen van de grote brand in Leeuwarden van zaterdagavond hebben zich bij de politie gemeld. Het gaat om de man en vrouw die in de winkel aan de Kelders waren toen de brand uitbrak. Ook heeft de politie al tientallen tips over de brand gekregen. De forensische recherche doet maandag onderzoek op de lokatie van de brand. Als dat klaar is, worden de woningen overgedragen aan de gemeente.

De brandweer en de gemeente besluiten dan gezamenlijk of en wanneer de bewoners weer terug kunnen naar hun woningen.
pi_132403177
quote:

Wat is nou je bedoeling?
Verkondigen dat iedereen hier verkeerd gedrag vertoont?
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:33:25 #218
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_132404632
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:57 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat is nou je bedoeling?
Verkondigen dat iedereen hier verkeerd gedrag vertoont?
Wat een ferme taal en assumpties weer... en dat van een moderator :')

Mijn bedoeling achter de laatste opmerking was om te voorkomen dat er weer één à twee pagina's volstaan met "jij bent stom, want je bent ramptoerist!!111" posts en reacties daarop. Een groot gedeelte van deze topicreeks wordt nota bene gevuld met foto's, filmpjes en verhalen van mensen die ter plekke zijn gaan kijken. Als dank voor het niet op afstand bedenken van de verhalen worden die mensen dan maar negatief betitelt als ramptoerist. Daarnaast, het is een column - het staat iedereen vrij om er een andere mening over te hebben. Asing kennende ben je vrij om met hem hierover in discussie te gaan, mits je dat maar onderbouwd doet.

Ik gebruik deze topicreeks vooral als aggregator van het nieuws. Om die reden zul je mij en ongetwijfeld vele anderen hier en in andere NWS topics niet zien posten tenzij ik er zelf wat over te melden heb. Verder laat ik de waardeoordelen over "iedereen" en "verkeerd" wel over aan de mensen op ivoren torens, of is het tegenwoordig verpicht om daar aan deel te nemen voor je hier mag reageren?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 21 oktober 2013 @ 19:44:19 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_132405095
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:18 schreef Vlindur het volgende:
het lijkt op dit moment de stofzuiger te zijn. De gasleiding heeft wel bijgedragen aan het lastiger kunnen bestrijden van de brand. Het is niet voor niets dat Enexis de kraan in het gebied dichtgedraaid heeft om zo brandstof voor de brand voor een gedeelte weg te kunnen nemen en het bestrijden van de brand makkelijker te maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:54:01 #220
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_132405547
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:29 schreef Letsstaytogether het volgende:

Je bent een ramptoerist als je bij een grootse brand gaat staan kijken, er is gewaarschuwd en d'r tegelijkertijd iemand ligt dood te gaan. Of het nou positief of negatief is (de columnist vindt het overduidelijk negatief om een ramptoerist te zijn), het is gewoon een feit.
Er is sprake van toerisme als je iets opzoekt. Een toevallige voorbijganger of buurtbewoner die blijft staan kijken kan ik met de alle beste wil geen toerist noemen. Mensen zijn nieuwsgierig van aard en zijn geïnteresseerd in de dingen die ongewoon zijn, zelfs dieren doen dat. Je moet je zorgen maken als mensen hun schouders ophalen bij een dergelijke brand, want dan is het kennelijk iets dagelijks :X Nieuwsgierigheid is van alle tijden, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Hieronder het pand er tegenover, nu de Intertoys:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_132406049
ach, dat ramptoerisme is ook wel te begrijpen vind ik. De mensch is nou eenmaal nieuwsgierig aangelegd. Uiteraard moet je niet de hulpdiensten het werk belemmeren of gaan rellen.

En hier erover praten - ja wat kunnen we anders doen? Ja spullen doneren bij 058helpt wellicht. Iemand dat al gedaan? :) Lees net op Facebook dat er al voldoende spullen zijn verzameld. ^O^
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:09:32 #222
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132406250
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:05 schreef Apotheose het volgende:
ach, dat ramptoerisme is ook wel te begrijpen vind ik. De mensch is nou eenmaal nieuwsgierig aangelegd. Uiteraard moet je niet de hulpdiensten het werk belemmeren of gaan rellen.

En hier erover praten - ja wat kunnen we anders doen? Ja spullen doneren bij 058helpt wellicht. Iemand dat al gedaan? :) Lees net op Facebook dat er al voldoende spullen zijn verzameld. ^O^
Je kunt ook geld doneren via www.dreamordonate.nl (o.i.d.)
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:15:52 #223
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132406571
quote:
spullen doneren bij 058helpt wellicht.
Nee ik heb niets gedoneerd... het lijkt me ook dat je met karrevrachten spullen komt te zitten van mensen door heel NL.. Maar als het in mijn omgeving was, bood ik alle hulp die ik kon... woonruimte zat beschikbaar hier.. maar daar zit niemand op te wachten, zo'n eind uit de buurt..

Alhoewel ik het een hele mooie warme actie vind.. vraag ik me af, hoe zoiets nou echt gaat als je brand hebt gehad...?
Het lijkt me dat je via stichting salvage/club van verzekeraars, gewoon een goede regeling krijgt aangemeten... waarmee dus ook (op hele korte termijn) de eerste zaken weer aangekocht kunnen worden...?

(Gelukkig...) heb ik geen enkele ervaring met hoe zoiets werkt...
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:28:27 #224
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132407110
Je krijgt natuurlijk nooit genoeg geld om alle spullen weer mee terug te kunnen kopen. Plus op sommige meubels zit bijv. een behoorlijke levertijd, dus dan zijn spullen om die periode te overbruggen wel fijn.
pi_132407225
Omrop Fryslan heeft nu een programma over de brand. Hij stelt de vragen in het Fries, de burgemeester praat Nederlands terug, dus het is voor de niet Friezen wel te volgen.
De brandweercommandant is wel Fries.
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:37:52 #226
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_132407581
quote:

Volgens mij heeft nog niemand verkondigd dat het "verkeerd" is om er hier over te praten O-)

In ieder geval goed om te horen dat er zo snel voldoende spullen binnen zijn.
Snowballed: Dat wat overblijft kan gewoon naar de kringloop zodat iemand anders er nog iets aan heeft lijkt me.
pi_132410550
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef Vlindur het volgende:
Omrop Fryslan heeft nu een programma over de brand. Hij stelt de vragen in het Fries, de burgemeester praat Nederlands terug, dus het is voor de niet Friezen wel te volgen.
De brandweercommandant is wel Fries.
De burgemeester is dan ook geen Fries.
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:31:58 #228
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132410715
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:28 schreef kwiwi het volgende:
Je krijgt natuurlijk nooit genoeg geld om alle spullen weer mee terug te kunnen kopen. Plus op sommige meubels zit bijv. een behoorlijke levertijd, dus dan zijn spullen om die periode te overbruggen wel fijn.
Tja dat ligt eraan wat voor verzekering je hebt volgens mij... (na een inbraak ben ik er financieel niet slechter van geworden, wel emotioneel btw)
en als je zo nodig zaken wilt uitzoeken die niet direct leverbaar zijn, dan lijkt me het vreemd dat je dan gebruik gaat maken van de goedheid van een ander...

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 20:37 schreef Paladijn het volgende:
Snowballed: Dat wat overblijft kan gewoon naar de kringloop zodat iemand anders er nog iets aan heeft lijkt me.
Dat vind ik een beetje vreemde redenatie... die kringloop doet echt niets voor nop weg.. er staat vaak een afvalcontainer achter een hek met een groot slot (tenminste hier wel)

En je doneert het toch voor de slachtoffers van die brand?
Dan zou ik het gewoon terug willen.. ik beslis zelf wel wie ik er dan blij mee maak...
Daarom vind ik dat rekeningnr. ook zo vreemd.... ;)

Maar voor dit een F&F discussie word.... :X
Laten we t gauw weer over t nieuws hebben

Instortingsgevaar: afzetting brandgebied uitgebreid
quote:
LEEUWARDEN - Auto- en busverkeer op Over de Kelders in Leeuwarden, de straat tegenover de uitgebrande winkelpanden, blijft voorlopig verboden.

Gemeentelijke deskundigen hebben maandagochtend instortingsgevaar vastgesteld voor de kledingwinkel, waar het vuur zaterdagmiddag is ontstaan. Zondagavond bestond dit gevaar niet en was Over de Kelders weer opengesteld.

Maandagochtend laaiden de vlammen boven in het pand weer op en moest de brandweer een hoogwerker inzetten, die veel water in het pand heeft gestort. Hierdoor is de voorgevel verzwakt. Winkels op Over de Kelders zijn wel bereikbaar, voor het wandelend publiek via de stoep.
Ik vond t al zo raar dat die hekken zo dicht bij de panden stonden.. want als het gaat waaien, dan komt er nog wel meer naar beneden...

En nog een filmpje (met luchtbeelden) van jullie grote vriend :7 :

[ Bericht 4% gewijzigd door Snowballed op 21-10-2013 21:49:07 ]
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:56:54 #229
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_132412133
Crone zit straks ook bij RTL late night.
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:36:05 #230
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132417651
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:31 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Tja dat ligt eraan wat voor verzekering je hebt volgens mij... (na een inbraak ben ik er financieel niet slechter van geworden, wel emotioneel btw)
en als je zo nodig zaken wilt uitzoeken die niet direct leverbaar zijn, dan lijkt me het vreemd dat je dan gebruik gaat maken van de goedheid van een ander...
Het is voor die mensen al erg genoeg, dus dan help ik ze graag met spullen die ik zelf niet meer gebruik zodat ze niet 2x aan het inrichten zijn (1x met cheap ass ikea spul omdat je toch iéts moet hebben, en 1x de spullen die je eigenlijk wilde hebben).
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:37:59 #231
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_132417755
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Gnittoo het volgende:
Crone zit straks ook bij RTL late night.
Ben normaal niet kapot van humerto z'n interviews/gesprekken bij dit programma maar het stuk over de brand was eigenlijk wel aardig om naar te kijken.
pi_132418310
quote:
15s.gif Op maandag 21 oktober 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het lijkt op dit moment de stofzuiger te zijn. De gasleiding heeft wel bijgedragen aan het lastiger kunnen bestrijden van de brand. Het is niet voor niets dat Enexis de kraan in het gebied dichtgedraaid heeft om zo brandstof voor de brand voor een gedeelte weg te kunnen nemen en het bestrijden van de brand makkelijker te maken.
Gas en elektriciteit zo snel mogelijk afsluiten is standaard bij een grote brand.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2013 23:50:21 ]
  maandag 21 oktober 2013 @ 23:54:24 #233
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132418516
quote:
3s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Gas en elektriciteit zo snel mogelijk afsluiten is standaard bij een grote brand.
Ja maar met het gas hadden ze nog wat problemen mee om alles af te sluiten geloof ik..
En nu zitten/zaten er nog 11 huizen zonder, omdat bij het aansluiten nog ergens een lek bleek te zijn..

Ben ik heul vergeten naar Rtl te kijken... :X
pi_132418760
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja maar met het gas hadden ze nog wat problemen mee om alles af te sluiten geloof ik..
En nu zitten/zaten er nog 11 huizen zonder, omdat bij het aansluiten nog ergens een lek bleek te zijn..

Logisch wel, een gasexplosie richt nog iets meer schade aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2013 23:59:51 ]
pi_132419614
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 23:54 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ben ik heul vergeten naar Rtl te kijken... :X
mee too. Zapte net te laat.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 02:08:33 #236
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_132421614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:20 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mee too. Zapte net te laat.
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)c9-88e3-86c1594d16f1
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:34:18 #237
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_132422975
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:31 schreef zorro28 het volgende:
Als je het interview naluistert zegt hij inderdaad in eerste instantie dat ze er alle vier uit waren, maar later zegt hij wat anders...
Ah, de man van de kapperszaak. Die al vroeg op de avond wist te vertellen dat alle verdiepingen in het Hari-pand naar beneden waren gekomen en dat alles verloren was gegaan. Terwijl zelfs nu de verdiepingen er nog braaf in zitten en de flesjes haarlak onbeschadigd in de kast staan op de benedenverdieping.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:02:02 #238
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_132427586
in lunch op radio1 straks over waarom omrop fryslan in het fries uitzond.
pi_132428327
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:02 schreef Gnittoo het volgende:
:|W
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:28:30 #240
370431 drakin
vurig typje
pi_132428403
quote:
Ik wilde meteen gaan luisteren is het alweer voorbij
http://www.radio1.nl/

En terugluisteren lukt (nog) niet
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:37:17 #241
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132428615
quote:
:D

Hoewel ik snap dat het een Friese omroep is, zouden ze bij dergelijke gebeurtenissen mensen wel in het Nederlands op de hoogte mogen houden vind ik, want velen vroegen zich af wat er nou precies aan de hand was en wat ze moesten doen. En bij lange na niet iedereen in Leeuwarden spreekt/verstaat Fries. Die informerende taak heeft suksuwat op zich genomen, ik zag zelfs berichten in het Engels langskomen, maar dat lijkt me toch eigenlijk een taak voor de regionale/lokale omroep.

Heb het niet kunnen luisteren, wat was nu het verhaal eigenlijk dat daar werd verteld?
pi_132428795
ja misschien is duits ook een optie. Je weet nooit of er een verdwaalde duitser rondloopt daaro. ^O^
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:22:18 #243
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132431975
Hmm tja.. het klopt wel... als het ook echt een grote bedreigende ramp zou zijn geweest....
Maar (hoe erg het ook was..) dat was niet aan de orde..

Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval 3/4 in het abn doet en een kleine samenvatting in het fries, (of andersom)
Wat ik meer storend vond, is dat ze ertussenuit knepen... beetje overwerk tot er brandmeester of iig meer duidelijkheid was, zou wat beter zijn geweest
pi_132432084
Jongens kap nou. Fries is gewoon een taal. Omrop Fryslan heeft gedaan wat ie moest doen. De regionale zenders hadden het gewoon moeten oppikken.
pi_132432143
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:22 schreef Snowballed het volgende:
Hmm tja.. het klopt wel... als het ook echt een grote bedreigende ramp zou zijn geweest....
Maar (hoe erg het ook was..) dat was niet aan de orde..

Ik kan me voorstellen dat je in zo'n geval 3/4 in het abn doet en een kleine samenvatting in het fries, (of andersom)
Wat ik meer storend vond, is dat ze ertussenuit knepen... beetje overwerk tot er brandmeester of iig meer duidelijkheid was, zou wat beter zijn geweest
Dat laatste ja. @112fryslan kapte er gewoon mee. Hallo?! Werk even door ofzo. Morgen mag je weer uitslapen :{w
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:38:00 #246
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132432550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:44 schreef Apotheose het volgende:
ja misschien is duits ook een optie. Je weet nooit of er een verdwaalde duitser rondloopt daaro. ^O^
Verdwaalde? Het stikt van de Duitsers in Leeuwarden :D Maar die spreken op zich wel allemaal Nederlands heb ik het idee.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:39:01 #247
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132432588
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:27 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat laatste ja. @112fryslan kapte er gewoon mee. Hallo?! Werk even door ofzo. Morgen mag je weer uitslapen :{w
Dat was inderdaad wel apart :') "Zo jongens, onze werkdag zit er op, toedeloe!". Gelukkig heeft de brandweer een andere mentaliteit :P
pi_132432768
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:39 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat was inderdaad wel apart :') "Zo jongens, onze werkdag zit er op, toedeloe!". Gelukkig heeft de brandweer een andere mentaliteit :P
haha dat zou wat zijn :')
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Vlindur het volgende:
Jongens kap nou. Fries is gewoon een taal. Omrop Fryslan heeft gedaan wat ie moest doen. De regionale zenders hadden het gewoon moeten oppikken.
En dit!! _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:52:10 #249
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132433054
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:43 schreef Apotheose het volgende:

[..]

haha dat zou wat zijn :')

Dat je op vrijdag om 17:05 belt i.v.m. een brand en dat je hoort: "wij zijn op dit moment gesloten, spreek u bericht in en op maandag om 9:00 bent u de eerste!".
pi_132435633
quote:
Mee eens en de NOS had het gewoon moeten oppikken, het is echt maar een stukje rijden naar Leeuwarden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:09:12 #251
24533 ACT-F
pi_132436036
quote:
De keuze om te kappen of niet ligt bij de ander. Dingen pik je niet 'gewoon' op. Dingen pik je op door communicatie. Voor communicatie is het essentieel dat beide partijen elkaar verstaan. Dat was niet altijd het geval.
pi_132436390
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De keuze om te kappen of niet ligt bij de ander. Dingen pik je niet 'gewoon' op. Dingen pik je op door communicatie. Voor communicatie is het essentieel dat beide partijen elkaar verstaan. Dat was niet altijd het geval.
Ik kan me vergissen hoor. Maar binnen 2 uur had er een verslaggever aanwezig kunnen zijn. Dat er bij zo'n brand geen verslaggevers van andere zenders ter plekke waren vind ik echt gewoon ronduit belachelijk.

Om 22:00 was er nog niemand. :{w

Dat ze het niet konden verstaan is één. Maar je kan toch met je eigen doppen zien dat het echt huge was.
Ze hadden gewoon iemand moeten sturen. Maar nee. Het is Friesland maar :')
En Friesland is echt zoooooo ver weg! :|W :|W
pi_132436491
het was all over social media! IEDEREEN pikte het op!! Journalisten zoeken elkaar echt niet op om te horen wat er gaande is in hun regio.

maar misschien was hun paspoort verlopen en konden ze Friesland niet binnen komen. :+
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:24:24 #254
24533 ACT-F
pi_132436629
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen hoor. Maar binnen 2 uur had er een verslaggever aanwezig kunnen zijn. Dat er bij zo'n brand geen verslaggevers van andere zenders ter plekke waren vind ik echt gewoon ronduit belachelijk.

Om 22:00 was er nog niemand. :{w

Dat ze het niet konden verstaan is één. Maar je kan toch met je eigen doppen zien dat het echt huge was.
Mooi om te lezen dat je geen kloot van journalistiek weet. Verslaggevers komen niet uit Hilversum, ze hebben doorgaans freelance verslaggevers in de regio. Als er niemand in de regio is die de landelijke media tipt dan weten ze het ook niet. Het zijn NB de eigen Friese verslaggevers die het kennelijk niet belangrijk vinden om het gebeuren met de landelijke media te bespreken :')
pi_132436690
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mooi om te lezen dat je geen kloot van journalistiek weet. Verslaggevers komen niet uit Hilversum, ze hebben doorgaans freelance verslaggevers in de regio. Als er niemand in de regio is die de landelijke media tipt dan weten ze het ook niet. Het zijn NB de eigen Friese verslaggevers die het kennelijk niet belangrijk vinden om het gebeuren met de landelijke media te bespreken :')
nogmaals SOCIAL MEDIA. Overal ter wereld te lezen.
pi_132436810
quote:

Ze hadden gewoon iemand moeten sturen. Maar nee. Het is Friesland maar
En Friesland is echt zoooooo ver weg!
Het Noorden - Randstad is maar een klein stukje.
Randstad - He Noorden is altijd een enorme reis. Ik had kennissen die broodjes gingen smeren voor onderweg als ze naar mijn verjaardag kwamen :D :'( :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:30:28 #257
24533 ACT-F
pi_132436861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nogmaals SOCIAL MEDIA. Overal ter wereld te lezen.
Nogmaals, LOKALE VERSLAGGEVERS.
pi_132436866
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nee, het is niet mijn afdeling nee. Maar overal was het te lezen. OVERAL in de nieuwsgangen. Alleen de grote zenders bleven stil. Aan wie ligt het dan :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:30:56 #259
24533 ACT-F
pi_132436882
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, het is niet mijn afdeling nee. Maar overal was het te lezen. OVERAL in de nieuwsgangen. Alleen de grote zenders bleven stil. Aan wie ligt het dan :')
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nogmaals, LOKALE VERSLAGGEVERS.
pi_132436911
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Randstad - He Noorden is altijd een enorme reis. Ik had kennissen die broodjes gingen smeren voor onderweg als ze naar mijn verjaardag kwamen :D :'( :D
Herkenbaar, mijn familie ging standaard eten bij de Haje, wanthet was zo'n eind :')
pi_132436944
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het niet met je eens :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:33:55 #262
24533 ACT-F
pi_132436989
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:32 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens :)
Het hoeft niet, blijft gerust wachten op Hilversum en blijf je gerust verbazen dat communicatie uitblijft.
pi_132437176
ja maar dan nog... Je kijkt vast wel eens op twitter buiten je werktijd. Dan zie je dat er een heftige brand is in hartje leeuwarden. Fotos en alles. Misschien google je even om toch even de bron te checken. En je hebt nog niks gehoord van die lokale verslaggevers. Een beetje journalist wordt dan toch wakker? Zijn dan ALLE lokale verslaggevers van ALLE niet Friese omroepen lui? Lijkt me sterk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:41:23 #264
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437251
quote:

[..]

:D Hoorde dat laatst ook al: was er een lunch geregeld voordat het feest begon speciaal voor alle mensen die he-le-maal uit Friesland moesten komen :')
pi_132437276
quote:

[..]

2 uurtjes max :|W Sommige mensen rijden dat dagelijks naar werk.
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:48:58 #266
24533 ACT-F
pi_132437522
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:39 schreef Apotheose het volgende:
ja maar dan nog... Je kijkt vast wel eens op twitter buiten je werktijd. Dan zie je dat er een heftige brand is in hartje leeuwarden. Fotos en alles. Misschien google je even om toch even de bron te checken. En je hebt nog niks gehoord van die lokale verslaggevers. Een beetje journalist wordt dan toch wakker? Zijn dan ALLE lokale verslaggevers van ALLE niet Friese omroepen lui? Lijkt me sterk.
Ik had binnen een kwartier na de eerste melding al door dat er brand was. Maar ik ga vanuit Overijssel echt niet naar Friesland om daar verslag te doen. Ik heb mijn eigen gebied en communiceer dit door naar de landelijke media. De gemaakte beelden leveren misschien geld op, misschien ook niet. Want ik ben echt niet de enige. Kennelijk was er in Friesland niemand die contact heeft met de landelijke media. Tja, dan houdt het op.
pi_132438226
Nee maar jij kunt wel je mannetjes tippen. Nieuws komt niet aanwaaien.

Maar goed.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:23:58 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132438805
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik had binnen een kwartier na de eerste melding al door dat er brand was. Maar ik ga vanuit Overijssel echt niet naar Friesland om daar verslag te doen. Ik heb mijn eigen gebied en communiceer dit door naar de landelijke media. De gemaakte beelden leveren misschien geld op, misschien ook niet. Want ik ben echt niet de enige. Kennelijk was er in Friesland niemand die contact heeft met de landelijke media. Tja, dan houdt het op.
Misschien hadden die landelijke media ook geen zin, weet jij veel. Dat niemand in Friesland contact opnam is nogal een aanname.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132438888
^ inderdaad
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:29:25 #270
24533 ACT-F
pi_132438955
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef Lienekien het volgende:

Misschien hadden die landelijke media ook geen zin, weet jij veel. Dat niemand in Friesland contact opnam is nogal een aanname.
Een grote brand wordt meestal wel vermeld, maar over het algemeen wachten ze op beelden die door lokale verslaggevers worden gemaakt. Het is nogal kostbaar om voor elke grote brand een satellietwagen te sturen, terwijl in de meeste gevallen al beelden worden geschoten door lokale verslaggevers. Pas vele uren later kwam er vanuit de kennissenkring van het slachtoffer het bericht dat hij vermist werd. Weer vele uren later werd bekend dat er een slachtoffer gevonden is. Pas toen werd het nieuws groot genoeg om vanuit Hilversum satellietwagens te sturen, maar toen was het al middernacht....
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:31:04 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132439008
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een grote brand wordt meestal wel vermeld, maar over het algemeen wachten ze op beelden die door lokale verslaggevers worden gemaakt. Het is nogal kostbaar om voor elke grote brand een satellietwagen te sturen, terwijl in de meeste gevallen al beelden worden geschoten door lokale verslaggevers. Pas vele uren later kwam er vanuit de kennissenkring van het slachtoffer het bericht dat hij vermist werd. Weer vele uren later werd bekend dat er een slachtoffer gevonden is. Pas toen werd het nieuws groot genoeg om vanuit Hilversum satellietwagens te sturen, maar toen was het al middernacht....
Oh, ik dacht dat het gebrek aan communicatie was.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:32:18 #272
24533 ACT-F
pi_132439052
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het gebrek aan communicatie was.
Ja, het initiatief om de beelden te sturen ligt lokaal.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:37:34 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132439244
Ah, helder verhaal.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:16:46 #274
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_132445895
quote:
En Friesland is echt zoooooo ver weg! :|W :|W
Doe eens niet zo zielig zeg. Eenzelfde brand in de Randstad had ook geen onderbroken programmering, extra journaals of urenlange thema-uitzendingen opgeleverd. Het was 'gewoon 'een fikse brand, basta. Vermelding in de reguliere journaals is dan genoeg. Het landsbelang stond niet op het spel of zo.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:07:40 #275
370431 drakin
vurig typje
pi_132453537
Ken 2 mensen die in het pand ernaast nu alles kwijt zijn, wist helemaal niet dat hun galerij zo pal ernaast zat, wel dat het in die straat zat.
Ik zei steeds mijn favoriete breiwinkeltje zit ernaast, maar het pand van hun zat er ook nog tussen. (8 kunstenaars die sinds kort daar hun ruimte hadden)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_132454267
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:31 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Herkenbaar, mijn familie ging standaard eten bij de Haje, wanthet was zo'n eind :')
die van mij bij de McD op 2.9 km vanaf waar ik toen woonde :/
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:19:08 #277
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132454445
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

die van mij bij de McD op 2.9 km vanaf waar ik toen woonde :/
Zijn je kookkunsten zo belabberd? :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:38:52 #278
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_132455930
Minister praat met helpers
quote:
22 oktober, 2013 - 16:22 -
Minister Ivo Opstelten van veiligheid en justitie komt dinsdagmiddag naar Leeuwarden om te praten met hulpverleners over de gevolgen van de grote brand van afgelopen weekeinde. Bij de brand werden vijf winkels en elf appartementen vernietigd. Een 24-jarige student kwam om het leven.
(Video op de site)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:07 schreef drakin het volgende:
Ken 2 mensen die in het pand ernaast nu alles kwijt zijn, wist helemaal niet dat hun galerij zo pal ernaast zat, wel dat het in die straat zat.
Ik zei steeds mijn favoriete breiwinkeltje zit ernaast, maar het pand van hun zat er ook nog tussen. (8 kunstenaars die sinds kort daar hun ruimte hadden)
Zo zie je maar hoe klein de wereld is....

Hier verteld een nieuwe buurvrouw hoe ze nog mee geholpen heeft om de galerij leeg te halen..
Vanaf 7:35:

Edit: en nog wat luchtbeelden:

[ Bericht 0% gewijzigd door Snowballed op 22-10-2013 22:45:07 ]
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:55:48 #279
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132456870
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:38 schreef Snowballed het volgende:

[..]

(Video op de site)

[..]

Hier verteld een nieuwe buurvrouw hoe ze nog mee geholpen heeft om de galerij leeg te halen..

Die Hjoed van gisteren is wel interessant, vooral dat plaatje met de getroffen panden.
pi_132457029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:19 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Zijn je kookkunsten zo belabberd? :P
die zijn beter dan hun eigen kookkunsten ;) ( en sowieso ook beter dan die van de mcd..)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:01:12 #281
370431 drakin
vurig typje
pi_132457189
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:38 schreef Snowballed het volgende:

[..]

(Video op de site)

[..]

Vlak voor die buurvrouw zie ik idd alle 2 in beeld.
Freaks like me drink tea
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:22:57 #282
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132514719
Er is zo een persconferentie op omroep friesland, de politie schijnt iemand te hebben aangehouden ivm de brand.

De Leeuwarder Courant doet ook live verslag zo te zien:
http://www.lc.nl/frieslan(...)ie-brand-Leeuwarden-
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:42:48 #283
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132515308
Oorzaak brand: Medewerker van de winkel is met de gaskachel bezig geweest waar een losse gasfles naast lag en er is een steekvlam ontstaan.
Die man is als verdachte gehoord en opgepakt want het wordt hem verweten dat hij door onvoorzichtig handelen de brand heeft veroorzaakt. Max. 2 jaar gevangenisstraf i.v.m. het dodelijke slachtoffer.

Maximaal 2 jaar, dat is ook niks.... :{ of er moet nog een flink bedrag bovenop komen vanwege alle panden die afgebrand zijn.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 15:55:21 #284
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132515641
Nou het is weer professioneel geregeld hoor bij die persconferentie.

:')
Microfoon doorgeven en slecht geluid.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 24 oktober 2013 @ 15:59:58 #285
163650 Greys
pi_132515763
Ah, niks te stofzuiger dus :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132515896
De journalisten zijn slecht te verstaan.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_132515938
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef CherryOnTop het volgende:
Medewerker van de winkel is met de gaskachel bezig geweest waar een losse gasfles naast lag
ja lijkt me sowieso niet een fijne combinatie om die 2 bij elkaar te zetten.....
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:06:12 #288
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132515946
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:05 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja lijkt me sowieso niet een fijne combinatie om die 2 bij elkaar te zetten.....
Ik snap überhaupt niet wat een gaskachel in een winkel doet eigenlijk. Heb ik nog nooit gezien ergens moet ik zeggen.
pi_132516051
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:04 schreef flowerbox het volgende:
De journalisten zijn slecht te verstaan.
Op Wout Gerstel na.
pi_132516071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Op Wout Gerstel na.
en de hollander die denkt dat iedereen in Leeuwarden in grotten met kampvuurtjes woont
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:10:33 #291
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132516084
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

en de hollander die denkt dat iedereen in Leeuwarden in grotten met kampvuurtjes woont
_O-
pi_132516148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:10 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

_O-
ja toch :{ "Is het normaal in Leeuwarden dat er een gaskachel in een winkel staat" :%
pi_132516173
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:12 schreef Alexxxxx het volgende:

ja toch :{ "Is het normaal in Leeuwarden dat er een gaskachel in een winkel staat" :%
Wat een typische baggerjournalistenvraag :')
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:15:14 #294
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132516252
quote:

[..]

Ze hadden eigenlijk moeten zeggen: "Ja, hoe verwarm je een ruimte anders dan? :{ "
pi_132516308
quote:

[..]

nee normaal doen we dat met kampvuurtjes, maar het hout was op...
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:17:50 #296
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132516381
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:16 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nee normaal doen we dat met kampvuurtjes, maar het hout was op...
Je ziet het, een persco met microfoons e.d. is ook nog helemaal nieuw voor ons hier in Friesland, normaal gaat dat met rooksignalen.
pi_132516815
Mja, het Zwarte Piet toespelen is begonnen dus. Jammer.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_132517020
quote:
11s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:05 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit? Tenzij hij de lege niet dichtgedraaid heeft.
pi_132517029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:06 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik snap überhaupt niet wat een gaskachel in een winkel doet eigenlijk. Heb ik nog nooit gezien ergens moet ik zeggen.
Zal wel zo'n hitte kanon zijn.
pi_132517060
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Hollanders zijn wereldvreemd.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 oktober 2013 @ 16:51:36 #301
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_132517616
IlseHVNL twitterde op donderdag 24-10-2013 om 15:59:59 Enorme frustratie onder brandweer. Ze zagen slachtoffer op binnenplaatsje liggen maar konden niet meer bij hem. #brand #leeuwarden reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')