abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:09:12 #251
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_132436036
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 14:25 schreef Vlindur het volgende:
Jongens kap nou. Fries is gewoon een taal. Omrop Fryslan heeft gedaan wat ie moest doen. De regionale zenders hadden het gewoon moeten oppikken.
De keuze om te kappen of niet ligt bij de ander. Dingen pik je niet 'gewoon' op. Dingen pik je op door communicatie. Voor communicatie is het essentieel dat beide partijen elkaar verstaan. Dat was niet altijd het geval.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_132436390
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De keuze om te kappen of niet ligt bij de ander. Dingen pik je niet 'gewoon' op. Dingen pik je op door communicatie. Voor communicatie is het essentieel dat beide partijen elkaar verstaan. Dat was niet altijd het geval.
Ik kan me vergissen hoor. Maar binnen 2 uur had er een verslaggever aanwezig kunnen zijn. Dat er bij zo'n brand geen verslaggevers van andere zenders ter plekke waren vind ik echt gewoon ronduit belachelijk.

Om 22:00 was er nog niemand. :{w

Dat ze het niet konden verstaan is één. Maar je kan toch met je eigen doppen zien dat het echt huge was.
Ze hadden gewoon iemand moeten sturen. Maar nee. Het is Friesland maar :')
En Friesland is echt zoooooo ver weg! :|W :|W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_132436491
het was all over social media! IEDEREEN pikte het op!! Journalisten zoeken elkaar echt niet op om te horen wat er gaande is in hun regio.

maar misschien was hun paspoort verlopen en konden ze Friesland niet binnen komen. :+
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:24:24 #254
24533 ACT-F
pi_132436629
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:18 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen hoor. Maar binnen 2 uur had er een verslaggever aanwezig kunnen zijn. Dat er bij zo'n brand geen verslaggevers van andere zenders ter plekke waren vind ik echt gewoon ronduit belachelijk.

Om 22:00 was er nog niemand. :{w

Dat ze het niet konden verstaan is één. Maar je kan toch met je eigen doppen zien dat het echt huge was.
Mooi om te lezen dat je geen kloot van journalistiek weet. Verslaggevers komen niet uit Hilversum, ze hebben doorgaans freelance verslaggevers in de regio. Als er niemand in de regio is die de landelijke media tipt dan weten ze het ook niet. Het zijn NB de eigen Friese verslaggevers die het kennelijk niet belangrijk vinden om het gebeuren met de landelijke media te bespreken :')
pi_132436690
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mooi om te lezen dat je geen kloot van journalistiek weet. Verslaggevers komen niet uit Hilversum, ze hebben doorgaans freelance verslaggevers in de regio. Als er niemand in de regio is die de landelijke media tipt dan weten ze het ook niet. Het zijn NB de eigen Friese verslaggevers die het kennelijk niet belangrijk vinden om het gebeuren met de landelijke media te bespreken :')
nogmaals SOCIAL MEDIA. Overal ter wereld te lezen.
pi_132436810
quote:

Ze hadden gewoon iemand moeten sturen. Maar nee. Het is Friesland maar
En Friesland is echt zoooooo ver weg!
Het Noorden - Randstad is maar een klein stukje.
Randstad - He Noorden is altijd een enorme reis. Ik had kennissen die broodjes gingen smeren voor onderweg als ze naar mijn verjaardag kwamen :D :'( :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:30:28 #257
24533 ACT-F
pi_132436861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Apotheose het volgende:

[..]

nogmaals SOCIAL MEDIA. Overal ter wereld te lezen.
Nogmaals, LOKALE VERSLAGGEVERS.
pi_132436866
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:24 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nee, het is niet mijn afdeling nee. Maar overal was het te lezen. OVERAL in de nieuwsgangen. Alleen de grote zenders bleven stil. Aan wie ligt het dan :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:30:56 #259
24533 ACT-F
pi_132436882
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Nee, het is niet mijn afdeling nee. Maar overal was het te lezen. OVERAL in de nieuwsgangen. Alleen de grote zenders bleven stil. Aan wie ligt het dan :')
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nogmaals, LOKALE VERSLAGGEVERS.
pi_132436911
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Randstad - He Noorden is altijd een enorme reis. Ik had kennissen die broodjes gingen smeren voor onderweg als ze naar mijn verjaardag kwamen :D :'( :D
Herkenbaar, mijn familie ging standaard eten bij de Haje, wanthet was zo'n eind :')
pi_132436944
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het niet met je eens :)
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:33:55 #262
24533 ACT-F
pi_132436989
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:32 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens :)
Het hoeft niet, blijft gerust wachten op Hilversum en blijf je gerust verbazen dat communicatie uitblijft.
pi_132437176
ja maar dan nog... Je kijkt vast wel eens op twitter buiten je werktijd. Dan zie je dat er een heftige brand is in hartje leeuwarden. Fotos en alles. Misschien google je even om toch even de bron te checken. En je hebt nog niks gehoord van die lokale verslaggevers. Een beetje journalist wordt dan toch wakker? Zijn dan ALLE lokale verslaggevers van ALLE niet Friese omroepen lui? Lijkt me sterk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:41:23 #264
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132437251
quote:

[..]

:D Hoorde dat laatst ook al: was er een lunch geregeld voordat het feest begon speciaal voor alle mensen die he-le-maal uit Friesland moesten komen :')
pi_132437276
quote:

[..]

2 uurtjes max :|W Sommige mensen rijden dat dagelijks naar werk.
Beneath the gold, the bitter steel
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:48:58 #266
24533 ACT-F
pi_132437522
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:39 schreef Apotheose het volgende:
ja maar dan nog... Je kijkt vast wel eens op twitter buiten je werktijd. Dan zie je dat er een heftige brand is in hartje leeuwarden. Fotos en alles. Misschien google je even om toch even de bron te checken. En je hebt nog niks gehoord van die lokale verslaggevers. Een beetje journalist wordt dan toch wakker? Zijn dan ALLE lokale verslaggevers van ALLE niet Friese omroepen lui? Lijkt me sterk.
Ik had binnen een kwartier na de eerste melding al door dat er brand was. Maar ik ga vanuit Overijssel echt niet naar Friesland om daar verslag te doen. Ik heb mijn eigen gebied en communiceer dit door naar de landelijke media. De gemaakte beelden leveren misschien geld op, misschien ook niet. Want ik ben echt niet de enige. Kennelijk was er in Friesland niemand die contact heeft met de landelijke media. Tja, dan houdt het op.
pi_132438226
Nee maar jij kunt wel je mannetjes tippen. Nieuws komt niet aanwaaien.

Maar goed.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:23:58 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132438805
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik had binnen een kwartier na de eerste melding al door dat er brand was. Maar ik ga vanuit Overijssel echt niet naar Friesland om daar verslag te doen. Ik heb mijn eigen gebied en communiceer dit door naar de landelijke media. De gemaakte beelden leveren misschien geld op, misschien ook niet. Want ik ben echt niet de enige. Kennelijk was er in Friesland niemand die contact heeft met de landelijke media. Tja, dan houdt het op.
Misschien hadden die landelijke media ook geen zin, weet jij veel. Dat niemand in Friesland contact opnam is nogal een aanname.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132438888
^ inderdaad
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:29:25 #270
24533 ACT-F
pi_132438955
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:23 schreef Lienekien het volgende:

Misschien hadden die landelijke media ook geen zin, weet jij veel. Dat niemand in Friesland contact opnam is nogal een aanname.
Een grote brand wordt meestal wel vermeld, maar over het algemeen wachten ze op beelden die door lokale verslaggevers worden gemaakt. Het is nogal kostbaar om voor elke grote brand een satellietwagen te sturen, terwijl in de meeste gevallen al beelden worden geschoten door lokale verslaggevers. Pas vele uren later kwam er vanuit de kennissenkring van het slachtoffer het bericht dat hij vermist werd. Weer vele uren later werd bekend dat er een slachtoffer gevonden is. Pas toen werd het nieuws groot genoeg om vanuit Hilversum satellietwagens te sturen, maar toen was het al middernacht....
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:31:04 #271
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132439008
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:29 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een grote brand wordt meestal wel vermeld, maar over het algemeen wachten ze op beelden die door lokale verslaggevers worden gemaakt. Het is nogal kostbaar om voor elke grote brand een satellietwagen te sturen, terwijl in de meeste gevallen al beelden worden geschoten door lokale verslaggevers. Pas vele uren later kwam er vanuit de kennissenkring van het slachtoffer het bericht dat hij vermist werd. Weer vele uren later werd bekend dat er een slachtoffer gevonden is. Pas toen werd het nieuws groot genoeg om vanuit Hilversum satellietwagens te sturen, maar toen was het al middernacht....
Oh, ik dacht dat het gebrek aan communicatie was.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:32:18 #272
24533 ACT-F
pi_132439052
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 17:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het gebrek aan communicatie was.
Ja, het initiatief om de beelden te sturen ligt lokaal.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:37:34 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132439244
Ah, helder verhaal.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:16:46 #274
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_132445895
quote:
En Friesland is echt zoooooo ver weg! :|W :|W
Doe eens niet zo zielig zeg. Eenzelfde brand in de Randstad had ook geen onderbroken programmering, extra journaals of urenlange thema-uitzendingen opgeleverd. Het was 'gewoon 'een fikse brand, basta. Vermelding in de reguliere journaals is dan genoeg. Het landsbelang stond niet op het spel of zo.
Stop the world, I want to get out.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:07:40 #275
370431 drakin
vurig typje
pi_132453537
Ken 2 mensen die in het pand ernaast nu alles kwijt zijn, wist helemaal niet dat hun galerij zo pal ernaast zat, wel dat het in die straat zat.
Ik zei steeds mijn favoriete breiwinkeltje zit ernaast, maar het pand van hun zat er ook nog tussen. (8 kunstenaars die sinds kort daar hun ruimte hadden)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')