Hoog heb je meer kans op overleven, overigens hoef je voor brand niet bang te zijn, voor rook des te meer....quote:Op maandag 21 oktober 2013 11:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd erg bang voor brand geweest. Ik ben zo iemand die in een hotel direct de nooduitgangen gaat opzoeken (ik tel bijv echt het aantal deuren tot de nooduitgang) en ik wil niet hoog in een hotel zitten, altijd zo laag mogelijk.
Ik zou denk ik niet in zo'n kamer zoals hier willen wonen (waar Idsart dus woonde).
Op bovenstaande foto.. (die uit de krant) kun je duidelijk zien dat die icoontjes niet kloppen...quote:Op maandag 21 oktober 2013 13:58 schreef Apotheose het volgende:
http://www.imgur.com/CDCO8FE.jpeg
Met huisnummers.
Ik ook niet.. ik ken het daar niet eens...quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:02 schreef Apotheose het volgende:
okja zo bekend ben ik niet in die straat.
ik ook niet, maar heel vaak is het zo dat de panden in de binnenstad verborgen hofjes hebben of dat achter de huizen meer ruimte is dan het zich in eerste instantie aan laat zienquote:Op maandag 21 oktober 2013 14:02 schreef Apotheose het volgende:
okja zo bekend ben ik niet in die straat.
![]()
quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ook niet, maar heel vaak is het zo dat de panden in de binnenstad verborgen hofjes hebben of dat achter de huizen meer ruimte is dan het zich in eerste instantie aan laat zien
Op Google maps, lijkt het precies tussen blauw en rood in te zitten (direct achter dat witte pand)quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
Bij binnenplaatsje dacht ik eerst aan blauw.
Maar bij Poststr 38 kwam ik meer uit op geel?
[ afbeelding ]
complete doolhof dan ...quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]Echt van die kruip-door-sluip-door-panden, in de loop der jaren / eeuwen van alles op en aan elkaar gebouwd, nauwe gangetjes ertussen, blinde muren etc.
Is ook zo, ik heb daar vlakbij gewoond (voorstreek) en daar zie ik de steeg die naast dat huis was ook amper terug op googlemaps.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:43 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Op Google maps, lijkt het precies tussen blauw en rood in te zitten (direct achter dat witte pand)
Maar net wat de rest ook zegt.. er zijn zoveel van die kleine plekjes te vinden soms...
De kranten zijn altijd op sensatie gericht....quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:34 schreef MakkieR het volgende:
Als ik de kranten zo achteraf lees en de politie er zo over hoor. Dan denk ik dat dit incident nog wel eens een staartje gaat krijgen, omtrent de brandveiligheid en de huisbaas die waarschijnlijk al verdacht is voor nalatigheid. Zelf heb ik ook op kamers in Leeuwarden gewoond en eigenlijk verbaasd het me, dat zo'n tragisch brand nu pas heeft voorgevallen. Het is bekend dat in de binnenstad en de buitenwijken van Leeuwarden heel veel aan huisjesmelken werd gedaan. Goedkope centrales overvolle meterkasten, alles een beetje handig gefabriceerd, even een likje verf en het zag er weer zo goed uit als nieuw. Ik hoop dat Leeuwarden en andere grote steden zijn leer hier uit zullen halen.
Oke.. ik dacht dat dat enkel de eigenaar van de kapperszaak was...quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:55 schreef Isegrim het volgende:
Wyb Feddema is de eigenaar. Geen vrouw. Bekende van me.
Hij meldde in een LC-artikel dat Idsart met hem nooit hierover gesproken had. Dus neem ik aan dat dat pand ook van hem was.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Oke.. ik dacht dat dat enkel de eigenaar van de kapperszaak was...
Hier staat het toch een beetje anders....quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hij meldde in een LC-artikel dat Idsart met hem nooit hierover gesproken had. Dus neem ik aan dat dat pand ook van hem was.
Bronquote:Ons pand, het geboortehuis van MataHari is zwaar getroffen.
Bronquote:Baukje de Vries (61) was eigenares van twee panden die totaal zijn verwoest. Niet alleen bezat ze de winkel waarin de brand is begonnen, ze woonde er ook boven. Nu is ze alles kwijt. Haar katten zijn hoogstwaarschijnlijk in de vuurzee omgekomen.
Ah oke...quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:10 schreef Isegrim het volgende:
Gevonden:
"Verhuurder Wyb Feddema kent de angst van Idsart niet. ,,Hij heeft er met mij nog nooit over gesproken.'' Volgens Feddema voldeed het kamertje bij controles aan alle voorschriften."
Bron: http://m.lc.nl/friesland/regio/article16320693.ece
quote:Laatste update: 21-10-2013 | 15:14
Leeuwarden - Maandag 21 oktober hebben zich naar aanleiding van berichtgeving in de media twee belangrijke getuigen, een jongeman en vrouw, bij de politie gemeld. Beiden waren in de winkel Wonderstyle aan de Kelders 29 in Leeuwarden toen de brand rond 17.20 uur uitbrak.
Naar aanleiding van de oproep in de media heeft de politie al tientallen tips binnengekregen. Het rechercheteam is hier bijzonder blij mee. Alle informatie kan helpen bij het helder krijgen van de oorzaak van de brand.
Onderzoek
Het technische onderzoek op de plaats delict in de panden aan de Poststraat en de Kelders in Leeuwarden is nog in volle gang. Branddeskundigen van de forensische opsporing de politie in Noord Nederland voeren dit onderzoek uit. Dat is de reden waarom bewoners nog niet terug kunnen naar hun woning.
Veilig
Zodra het onderzoek ter plekke is afgerond, worden de panden overgedragen aan de gemeente. Samen met de brandweer wordt dan gekeken of mensen weer veilig terug kunnen naar hun woning. Vanwege instortingsgevaar wordt het afgezette gebied uitgebreid. Gedurende het onderzoek wordt de plaats delict bewaakt door een beveiligingsbedrijf.
Daarom dacht ik ook dat die vrouw de eigenaar was in de eerste instantie...quote:Op maandag 21 oktober 2013 16:16 schreef drakin het volgende:
Maar in het interview zaterdag met Wyb zei hij dat er boven zijn pand 4 mensen wonen en dat ze alle 4 eruit waren. Nu blijkt hij de verhuurder te zijn van Idsarts woning.
Ergens hoop ik dat het niet zoiets stoms als een stofzuiger is want dat maakt het geheel nog triester dan het al is.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:18 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben ook erg benieuwd wat nou de uiteindelijke oorzaak blijkt.
Stofzuiger of gasleiding..
Of misschien wel iets heel anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |