quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:09 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik vind het geen gekke vraag, het lijkt alleen of de mensen die antwoord geven alleen maar binnen de bestaande lijnen denken. Dat is niet zo gek, maar jouw vraag gaat juist wat verder en dat lijkt niet helemaal aan te komen ofzo. Helaas heb ik het antwoord ook niet. Het lijkt een beetje een " het-is-zoals-het-is-geval", wat niet perse helemaal logisch is als je er wat verder over nadenkt.
Wat is volgens jou de vraag van Tchock dan? De bepaling is volstrekt logisch verklaarbaar uit de systematiek van het pandrecht, zeker als je 'wat verder' zegt te denken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik vind de vraag van Tchock interessant en ik snap je post niet
Dank je wel Joosie. Ik heb even geen arrest paraat.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef Joosie200 het volgende:
Sorry Spot, moet je maar sneller zijnEn oh, kamp PEC present
![]()
Speaking of which...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dank je wel Joosie. Ik heb even geen arrest paraat.
Dat is de rechtsregel van OGEMquote:een enquęte ex 2:346 nieuw BW kan ook worden verzocht als de vennootschap al failliet is verklaard en er op voorhand geen reden lijkt om uiteindelijk voorzieningen te treffen.
Ik heb geen behoefte om er verder inhoudelijk op in te gaan aangezien ik het antwoord op zijn vraag ook niet heb en lekker voor de buis hang. Ik wilde alleen maar aangeven - dus aan hem laten wetenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:43 schreef Valid het volgende:
[..]
[..]
Wat is volgens jou de vraag van Tchock dan? Wat mij betreft is de bepaling volstrekt logisch verklaarbaar uit de systematiek van het pandrecht, al helemaal als je 'wat verder' zegt te denken.
Ik vraag ook niet of je het antwoord weet, maar wat volgens jou zijn vraag is. Maargoed, fijne avond.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:47 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om er verder inhoudelijk op in te gaan aangezien ik het antwoord op zijn vraag ook niet heb en lekker voor de buis hang. Ik wilde alleen maar aangeven - dus aan hem laten weten- dat ik zijn vraag begrijp en het idee heb dat die hier niet helemaal aankomt. Niets meer niets minder.
Mahar is het inhoudelijk met mij eensquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Ik snap de discussie over het pandrecht niet goed. Voor zover ik weet is er niet een heel erg diepere achterliggende gedachte achter de bepaling. Een essentieel kenmerk van een vuistpand is dat het in handen is van de pandhouder. Zodra het in handen van de pandgever komt, loop je uit de definitie van vuistpand. Grammaticaal kan het dan al niet meer een vuistpand zijn.
Zoals hiervoor ergens opgemerkt biedt een vuistpand over het algemeen iets 'meer' zekerheid. Zonder een dergelijke bepaling zou je een constructie krijgen van een soort stil vuistpand met het onderpand niet in handen van de pandhouder. Deze bepaling is niet nodig voor een stil pandrecht, dus geldt die bepaling niet voor een stil pandrecht. Een essentieel kenmerk van een stil pandrecht is immers dat het onderpand niet in handen is van de pandhouder.
That being said, goederenrecht is al een tijdje geleden voor mij.
Je hebt twee willekeurige zinnen opgeschreven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mahar is het inhoudelijk met mij eens
Ik zal het nog maar een keer herhalen dan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Ik snap de discussie over het pandrecht niet goed. Voor zover ik weet is er niet een heel erg diepere achterliggende gedachte achter de bepaling. Een essentieel kenmerk van een vuistpand is dat het in handen is van de pandhouder. Zodra het in handen van de pandgever komt, loop je uit de definitie van vuistpand. Grammaticaal kan het dan al niet meer een vuistpand zijn.
Zoals hiervoor ergens opgemerkt biedt een vuistpand over het algemeen iets 'meer' zekerheid. Zonder een dergelijke bepaling zou je een constructie krijgen van een soort stil vuistpand met het onderpand niet in handen van de pandhouder. Deze bepaling is niet nodig voor een stil pandrecht, dus geldt die bepaling niet voor een stil pandrecht. Een essentieel kenmerk van een stil pandrecht is immers dat het onderpand niet in handen is van de pandhouder.
That being said, goederenrecht is al een tijdje geleden voor mij.
Nee nee, mijn gevoel zei al dat het zo was, en na raadplegen van de asser heb ik hetzelfde verhaal opgeschrevenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je hebt twee willekeurige zinnen opgeschreven.
Je vraag is dus eigenlijk waarom een vuistpand niet in een stil pandrecht kan transformeren, maar wel andersom. Als dat het geval is, dan heb je je vraag onmeuig kut geformuleerd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zal het nog maar een keer herhalen dan.![]()
Wat mij verbaasde, is dat ondanks dat een vuistpand in de regel meer zekerheid biedt dan een stil pandrecht het veel kwetsbaarder is door de bepaling dat het vervalt als het goed in handen van de pandgever komt. Een stil pandrecht heeft zo'n bepaling niet - ook niet voor het geval dat het goed wel uit handen van de pandgever moet raken zoals bij opvordering door de pandhouder. Een stil pandrecht kan dus uiterlijk een vuistpand worden, maar een vuistpand vervalt als het kenmerken van een stil pandrecht krijgt. Ik vroeg me af waarom.
Dat vervolgens iedereen uit gaat leggen dat een vuistpand vervalt als het goed in handen van de pandgever komt, dat een stil pandrecht geen machtsverschaffing vereist, het verschil tussen een notariële akte en een geregistreerde akte of Yreal die alleen maar roept dat ik geen gelijk heb - allemaal ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar compleet voorbij mijn punt.
Jammer dat dat wetsvoorstel voor de personenvennootschappen gesneuveld is. Had het ook een stuk makkelijker kunnen maken..quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
Ondernemingsrecht is tof, maar de wetgever is er wel erg weinig in geslaagd om de bepalingen te stroomlijnen zeg.
Daar komt het in essentie wel op neer, ja. En daar komt het in essentie wel op neer, ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je vraag is dus eigenlijk waarom een vuistpand niet in een stil pandrecht kan transformeren, maar wel andersom. Als dat het geval is, dan heb je je vraag onmeuig kut geformuleerd.
nou ik ben blij dat het wetsvoorstel gesneuveld is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jammer dat dat wetsvoorstel voor de personenvennootschappen gesneuveld is. Had het ook een stuk makkelijker kunnen maken..
Nee, bw7a is een pareltje...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:49 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
nou ik ben blij dat het wetsvoorstel gesneuveld is.
nee het is wel aan vernieuwing toe, maar er zaten gewoon veel rotte appels in die wetgeving.quote:
Wellicht heeft het te maken met het feit dat je voor vuistpand geen akte nodig hebt, en voor een stil pandrecht wel. In die zin zou het dus logisch zijn dat er van vuistpand naar stil geen 'transformatie' plaats kan vinden. De vereisten voor vestiging zijn immers niet uitgevoerd/voltooid.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar komt het in essentie wel op neer, ja. En daar komt het in essentie wel op neer, ja.
Dat is niet waar (vergelijk 3:236 lid 1 en 3:237 lid 1). Enkel vorderingen op naam kunnen wel met stil pandrecht maar niet met vuistpand bezwaard worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Bovendien kan een vuistpand natuurlijk alleen bij roerende zaken. Een stil pandrecht is niet gebonden aan deze beperking.
Ik was iets te kort door de bocht. Wat ik in ieder geval wilde aangeven is dat er een verschil in te verpanden objecten bestaat tussen de twee.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is niet waar (vergelijk 3:236 lid 1 en 3:237 lid 1). Enkel vorderingen op naam kunnen wel met stil pandrecht maar niet met vuistpand bezwaard worden.
Ik dacht ook wel dat je dat bedoelde maar ik wist meteen dat het niet feitelijk juist was dus dat wilde ik dan ook even laten zien. Waar leer ik anders voor.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik was iets te kort door de bocht. Wat ik in ieder geval wilde aangeven is dat er een verschil in te verpanden objecten bestaat tussen de twee.
Serves me right om te lui te zijn om een wetboek te pakken.
Tegenover de straat zit mortuarium Stil Pand.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Tevens is vuistpand een prachtig synoniem voor sm-club, maar dat terzijde.
Ties heb je vrede met de 1-1?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tegenover de straat zit mortuarium Stil Pand.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Tevens is vuistpand een prachtig synoniem voor sm-club, maar dat terzijde.
Ties heb je vrede met de 1-1?
Zekerheid voor de geldgever. Daarnaast zie je dat het recht aan een eventuele koper wordt overgedragen. Als een woning bijvoorbeeld wordt geveild, is het niet aantrekkelijk als er huurders inzitten. Hiermee kan dat worden afgevangen. Dat is goed voor de prijs.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
3:264 is een kutartikelWat ik bedoel te zeggen is: kan iemand het misschien uitleggen?
Wat snap je niet?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
3:264 is een kutartikelWat ik bedoel te zeggen is: kan iemand het misschien uitleggen?
Maar hoe dan? Er wordt genoemd dat de hypotheekgever in zijn bevoegdheid het goed buiten de toestemming van de hypotheekhouder te verhuren (onder meer). Dat suggereert toch een verbinding tussen de hypotheekgever en -houder, niet tussen de huurder en de hypotheekhouder? Op welke grond moeten ze er dan uit als het beding wordt ingeroepen en is dat niet in strijdt met huurwetgeving?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zekerheid voor de geldgever. Daarnaast zie je dat het recht aan een eventuele koper wordt overgedragen. Als een woning bijvoorbeeld wordt geveild, is het niet aantrekkelijk als er huurders inzitten. Hiermee kan dat worden afgevangen. Dat is goed voor de prijs.
Gay Association/Engelen. dit arrest geeft je een goed beeld. Je kan in de registers kijken, dus je kan nooit ter goeder trouw zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Er wordt genoemd dat de hypotheekgever in zijn bevoegdheid het goed buiten de toestemming van de hypotheekhouder te verhuren (onder meer). Dat suggereert toch een verbinding tussen de hypotheekgever en -houder, niet tussen de huurder en de hypotheekhouder? Op welke grond moeten ze er dan uit als het beding wordt ingeroepen en is dat niet in strijdt met huurwetgeving?
edit: Oh, mijn boek geeft als voorbeeld dat inroepen van het beding door de hypotheekhouder resulteert in wanprestatie van de hypotheekgever ten opzichte van de huurder. Dat is ook knap lullig
Dus eigenlijk moet je voor je iets gaat huren altijd het kadaster controleren of het pand verhypothekeerd is?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:30 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Gay Association/Engelen. dit arrest geeft je een goed beeld. Je kan in de registers kijken, dus je kan nooit ter goeder trouw zijn.
Jup, maar dat betekent dus wel dat die huurders wegmoeten. Niks bescherming.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Er wordt genoemd dat de hypotheekgever in zijn bevoegdheid het goed buiten de toestemming van de hypotheekhouder te verhuren (onder meer). Dat suggereert toch een verbinding tussen de hypotheekgever en -houder, niet tussen de huurder en de hypotheekhouder? Op welke grond moeten ze er dan uit als het beding wordt ingeroepen en is dat niet in strijdt met huurwetgeving?
edit: Oh, mijn boek geeft als voorbeeld dat inroepen van het beding door de hypotheekhouder resulteert in wanprestatie van de hypotheekgever ten opzichte van de huurder. Dat is ook knap lullig
Ja.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet je voor je iets gaat huren altijd het kadaster controleren of het pand verhypothekeerd is?
Is de grond dan dat de huurovereenkomst nooit geldig was omdat de bevoegdheid van de hypotheekgever om het goed te verhuren beperkt is?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jup, maar dat betekent dus wel dat die huurders wegmoeten. Niks bescherming.
Ik weet toevallig dat mijn moeder in het kadaster dit huis heeft gecontroleerd voor ik er kwam wonen maar ik heb niet gevraagd of het verhypothekeerd wasquote:Op zondag 20 oktober 2013 00:32 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja.ik wist dit ook eerst niet, maar ik vind het toch fijn om het nu te weten:P
Ik snapte je. Het is gewoon de hypotheekhouder die zich in dekt. Anders kan ik een huis verhuren, voor 30 jaar huur vooraf incasseren en nooit meer een cent aan de bank betalen. Niet reëel natuurlijk, maar er zou wel afbreuk worden gedaan aan de absolute zekerheid die het hypotheekrecht biedt.quote:
Me dunkt ja.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is de grond dan dat de huurovereenkomst nooit geldig was omdat de bevoegdheid van de hypotheekgever om het goed te verhuren beperkt is?
Dat kan toch nog steeds? Huis verhuren, hypotheek er op afsluiten en 3:264 lid 4 laatste zin beschermt alle huurders er naquote:Op zondag 20 oktober 2013 00:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik snapte je. Het is gewoon de hypotheekhouder die zich in dekt. Anders kan ik een huis verhuren, voor 30 jaar huur vooraf incasseren en nooit meer een cent aan de bank betalen. Niet reëel natuurlijk, maar er zou wel afbreuk worden gedaan aan de absolute zekerheid die het hypotheekrecht biedt.
Ah! Dat verklaart in elk geval veel. Ik zie het staan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:35 schreef Maharbal het volgende:
Deze bepaling levert wanprestatie op voor de verhuurder. De huurders moeten wel uit het pand als de hypotheekhouder dat eist (bij executoriale verkoop), maar krijgen wel een ( voorrangs) schadevergoedingsvordering
Een woord. Taxatiewaarde.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan toch nog steeds? Huis verhuren, hypotheek er op afsluiten en 3:264 lid 4 laatste zin beschermt alle huurders er na
Die keldert als het verhuurd is? En hoe weet de hypotheekhouder dat?quote:
Vernietiging van wat? De huur- danwel pachtovereenkomst?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:39 schreef Maharbal het volgende:
Het is overigens een grond voor vernietiging. Lees ook de andere leden voor schadevergoeding etc.
Succes met een huis kopen zonder hypothecaire lening. En als dat wel lukt, heb je niet nog eens achteraf een recht van hypotheek nodig.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat kan toch nog steeds? Huis verhuren, hypotheek er op afsluiten en 3:264 lid 4 laatste zin beschermt alle huurders er na
uitzondering is wel als je het huis verkoopt onder voorwaarde dat je het huis weer direct huurt (situatie van tegelijk oversteken).quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Je ziet overigens dat de Leegstandswet ook in de geest van dit artikel handelt. Er is heel weinig bescherming voor huurders onder deze wet. Alleen de hypotheekgever en daarmee de hypotheekhouder zijn hier vooral bij gebaat.
Uit m'n hoofd wel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vernietiging van wat? De huur- danwel pachtovereenkomst?
Nogmaals, lees de andere leden eens. Is je vraag meteen beantwoord.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:41 schreef Tchock het volgende:
En toch vind ik het oneerlijk. Het oude huis van mijn oma rustte een hypotheek op van ongeveer 10% van de waarde weet ik toevallig. Pand- en hypotheekrecht zijn ondeelbaar, dus in het geval van eventueel tekortschieten van het aflossen van de hypotheek had de bank dan mogen executeren en eventuele huurders op straat mogen zetten, waarop mijn oma 90% van het bedrag terug krijgt
Het staat niet heel duidelijk in het artikel maar ze spreken wel over '...een in strijd met het beding gekomen rechtshandeling slechts wordt vernietigd...' dus zo interpreteer ik het welquote:
Ja, die lees ikquote:Op zondag 20 oktober 2013 00:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nogmaals, lees de andere leden eens. Is je vraag meteen beantwoord.
Dat wist ik niet; dank je wel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:41 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
uitzondering is wel als je het huis verkoopt onder voorwaarde dat je het huis weer direct huurt (situatie van tegelijk oversteken).
En lid 6?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, die lees ikVoorzieningenrechter moet vernietiging uitspreken, dat mag hij marginaal toetsen, huurders hebben voorrang op de netto opbrengst van de executie ter grootte van hun schade.
Rechter wijst verzoek tot ontruiming toe tenzij huuropbrengsten hoger zijn dan de hypotheekschuld en stelt termijn vast van max 1 jaar waarop de huurders moeten ontruimen. Geen hoger beroep mogelijk. Mis ik iets?quote:
Nee, tenzij de executiewaarde van het pand inclusief huurders hoger is dan de schuld. Dus jouw voorbeeld van je oma zou niet opgaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rechter wijst verzoek tot ontruiming toe tenzij huuropbrengsten hoger zijn dan de hypotheekschuld en stelt termijn vast van max 1 jaar waarop de huurders moeten ontruimen. Geen hoger beroep mogelijk. Mis ik iets?
Huh. Wat zou er in mijn voorbeeld dan gebeuren met de 10% schuld?quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, tenzij de executiewaarde van het pand inclusief huurders hoger is dan de schuld. Dus jouw voorbeeld van je oma zou niet opgaan.
Die wordt afgelost. Het pand wordt dan verkocht met huurders.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Huh. Wat zou er in mijn voorbeeld dan gebeuren met de 10% schuld?
Oohhhh op die manier. Ik was de terugkoppeling met wat ik eigenlijk aan het lezen ben even kwijtquote:Op zondag 20 oktober 2013 00:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die wordt afgelost. Het pand wordt dan verkocht met huurders.
Zolang het moment waarop jij inhoudelijk wordt samenvalt met het moment dat ik inhoudelijke vragen heb hoor je mij niet klagen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 00:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het wordt een beetje laat
Ik ben immer off-topic en op zaterdagavond ga ik beginnen
Dat probeert men momenteel ook te stimuleren. De markt zit gewoon lastig in elkaar: repeat players tegen one-shotters, belemmerende voorwaarden et cetera. Daar wordt aan gewerkt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:06 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zo veel praktijkvragen als ik dit soort stof leesZoals: waarom is de opbrengst van executieveilingen veel lager dan die van onderhandse verkoop? Ik begrijp dat vooral handelaren executieveilingen gebruiken en de prijs kunstmatig laag houden maar dan vraag ik me meteen af waarom niet heel veel meer mensen huizen kopen via executieveilingen (wat de prijs natuurlijk op zou drijven). Beter voor iedereen lijkt me.
Hoewel vrijwillige verkoop volgens mijn boek wel oplevert dat het goed niet gezuiverd wordt (3:273 lid 1) waardoor er allerlei nare beperkte rechten en hypotheken aan kunnen blijven plakken. Dat drukt de prijs ook, lijkt me.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Overigens los van het bovenstaande: ondanks dat de geldgever het recht van parate executie heeft, zie je vaak dat een pand eerst via het reguliere traject te koop wordt aangeboden. De geldgever beslist dan mee. Als zo'n traject niets oplevert is dat natuurlijk al een indicatie van de prijs, los van de veiling.
Goed teken inderdaad.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:43 schreef Tchock het volgende:
Het is zo lastig dat er allemaal stof uit de Pitlo is voorgeschreven die veel dieper op de stof ingaat dan het tentamen. Dat maakt het moeilijk af te wegen wat de pure essentie is. Al is het volgens mij wel een heel goed teken dat ik dingen uit aan het zoeken ben die te complex zijn voor het tentamen, want vorig jaar was ik meer bezig wie nou de pandgever en wie de pandhouder was en dat soort zaken.
Meldt*quote:
Goederenrechtquote:Op zondag 20 oktober 2013 03:02 schreef Ties02 het volgende:
Hoezo heb jij een invorderingswet nodig?
En nee ik zou gewoon vragen of je die mag printen
Voorrechten en verhaal (ook voorrecht van de fiscus, bodembeslag en verzet daartegen) hoort bij ons ook bij Goederenrecht.quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:05 schreef Ties02 het volgende:
Oh ik heb die alleen nog maar voor fiscale vakken nodig gehad
heb je geen 13/14 bundel? Kijk anders voor een fiscaal wetboek.quote:Op zondag 20 oktober 2013 02:57 schreef Tchock het volgende:
Teringzooi art. 22bis IW 1990 is in werking getreden op 1 januari 2013Moet ik dan echt voor één kutartikel alsnog een nieuwe Kluwer gaan kopen?
Ik heb alleen een wet nodig bij Goederenrecht en daar kon ik tot vandaag prima af met een BW+Rv bundelquote:Op zondag 20 oktober 2013 03:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb je geen 13/14 bundel? Kijk anders voor een fiscaal wetboek.
je gaat hem bij ondernemingsrecht toch moeten kopenquote:Op zondag 20 oktober 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb alleen een wet nodig bij Goederenrecht en daar kon ik tot vandaag prima af met een BW+Rv bundel
Oh ja, dat zit er dik in. Kijken of ik dan een uitvaller kan slachtofferenquote:Op zondag 20 oktober 2013 03:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
je gaat hem bij ondernemingsrecht toch moeten kopen
daar doet Erik niks meequote:Op zondag 20 oktober 2013 03:14 schreef Tchock het volgende:
Overigens is art. 22bis IW 1990 een absurd artikel. Ik weet zeker dat Eriksd er ook een schijthekel aan heeftHet gebeurde te vaak dat stil pandhouders en vervreemders onder eigendomsvoorbehoud bij dreigend faillissement naar de schuldenaar toe gingen om snel hun spullen van de bodem te verplaatsen dus is er per 1 januari een regel toegevoegd dat je dat moet melden aan de fiscus
![]()
"Hé Staat, ik wil graag iets wat ik wettelijk gezien prima mag verplaatsen ook echt verplaatsen omdat ik anders heel veel geld mis loop, is dat goed? Nee?"
Dat zeg ik ook niet? Erik houdt niet van overheidsbemoeiing en wanneer de staat burgers met dubieuze rechtvaardiging geld aftroggelt. Derhalve voldoet dit aan alle Erik-criteria.quote:
Nee, maar dat is RKC Waalwijk en die zien er sowieso niet uit.quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:26 schreef NotGuilty het volgende:
De tv staat al een tijdje op de achtergrond aan op Nederland 1 en ik zie ineens allemaal voetbalmannetjes met een geel t-shirt aan waar heel groot "Mandemakers keukens" op staat. Op de voorkant. Dat er sponsors zijn oke, maar dat ziet er toch echt niet uit?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, maar dat is RKC Waalwijk en die zien er sowieso niet uit.
[ afbeelding ]
Al mag ik met de huidige shirtsponsor van PEC eigenlijk niets zeggen want die is ook vrij triest
Nou ja, het is wel heel erg lelijk, maar het komt vooral omdat RKC failliet ging en toen de baas van Mandemakers ze heeft gered. Anders had de club niet meer bestaan vandaag.quote:
Waarom? Ben ik niet van je gewend he. Jij eet varkenshaasjes als je nog maar 10 euro hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:32 schreef Ties02 het volgende:
Man wat een armoe ik zit gewoon met een lepel uit een pot jam te eten
Ja.. vergeten inkopen te doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 03:38 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Waarom? Ben ik niet van je gewend he. Jij eet varkenshaasjes als je nog maar 10 euro hebt.
Is er morgen eigenlijk een supermarkt open?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is er morgen eigenlijk een supermarkt open?De AH is nu elke zondag open in m'n straat dus dat probleem hebben we niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is er morgen eigenlijk een supermarkt open?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja die vond ik ook echt bagger, maar toch ga ik naar deel 4 kijken als die komt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 03:43 schreef Speedy_T het volgende:
Wat een kutfilm is de hangover part 3 zeg.
Ik verwachtte niks maar het was gewoon nog slechter dan dat
quote:Op zondag 20 oktober 2013 04:07 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Heb je ook geen meel in huis, daar is zoveel mee te toveren. Meel
quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tijd voor zelfgebakken brood! Oh nom nom nom
Probeer dit anders eensquote:Op zondag 20 oktober 2013 11:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hier warme afbakbroodjes. Nu 10 uur lang accounting
Je bent gekidnapt door aliens, er is wat technologie in je anus gestopt en je bent weer terug in bed gestopt?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:02 schreef Boterbartje het volgende:
Goedemorgen!
Nou, ik heb dus echt de meest vreemde nacht gehad sinds lange tijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Wat staat hier nou?quote:Artikel 3.105.
Specifieke uitbreidingen familierechtelijke uitkeringen
1. Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen voorzover zij zijn overeengekomen in het kader van echtscheiding of scheiding van tafel en bed ter verrekening van:
a. pensioenrechten;
b. lijfrenten en andere inkomensvoorzieningen voorzover de daarvoor betaalde premies als uitgave voor inkomensvoorziening in aanmerking zijn genomen.
2. Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die dienen ter vervanging van dergelijke periodieke uitkeringen en verstrekkingen.
3. Het eerste en het tweede lid zijn uitsluitend van toepassing op periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden gedaan door degene die tot de verrekening respectievelijk de vervanging verplicht is.
er staat dit:quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:24 schreef Yreal het volgende:
Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die dienen ter vervanging van dergelijke periodieke uitkeringen en verstrekkingen.
ben ik nou nog niet wakker, of zeggen ze nou, tot de periodieke uitkeringen horen periodieke uitkeringen ter vervanging van periodieke uitkeringen?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:25 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
er staat dit:
Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die dienen ter vervanging van dergelijke periodieke uitkeringen en verstrekkingen.
mobach:quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben ik nou nog niet wakker, of zeggen ze nou, tot de periodieke uitkeringen horen periodieke uitkeringen ter vervanging van periodieke uitkeringen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Generaal?? Pardon??
Nah, ongeveer. Fucking raar hostel, allemaal rare lui. Zelfs een Nederlander waarvan je dacht 'wtf' en een Brit die al 2 maanden in een hostel woonde en om de 2 uur met een verse zak gekoeld aldi bier kwam aanzetten en gewoon de hele dag aan het zuipen was. Dat is denk ik wel een redelijke samenvatting.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bent gekidnapt door aliens, er is wat technologie in je anus gestopt en je bent weer terug in bed gestopt?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:29 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
mobach:GraciasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
gezelligquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nah, ongeveer. Fucking raar hostel, allemaal rare lui. Zelfs een Nederlander waarvan je dacht 'wtf' en een Brit die al 2 maanden in een hostel woonde en om de 2 uur met een verse zak gekoeld aldi bier kwam aanzetten en gewoon de hele dag aan het zuipen was. Dat is denk ik wel een redelijke samenvatting.
Ik vraag me trouwens af in hoeverre je hiermee 'commercieel' aan de slag kan. Notarissen hebben het moeilijk, private banks worden steeds kleiner, en hoe Mazars en BDO dit invullen weet ik niet precies.quote:
Want mazars en bdo zijn natuurlijk de hele marktquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:37 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Ik vraag me trouwens af in hoeverre je hiermee 'commercieel' aan de slag kan. Notarissen hebben het moeilijk, private banks worden steeds kleiner, en hoe Mazars en BDO dit invullen weet ik niet precies.
Ik heb niet echt zicht op die estate planners bij andere kantoren, maar het lijkt me wel een niche.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want mazars en bdo zijn natuurlijk de hele markt
niet wegjagen realy!quote:
Bij wat voor soort kantoor? Kantoornaam hoef je niet te noemen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef Yreal het volgende:
Maar ik heb dit een half jaar echt heel commercieel gedaan, en dat slaat echt gigantisch aan
Niet echt veel blijven hangen dus van dat half jaartje?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef Yreal het volgende:
Maar ik heb dit een half jaar echt heel commercieel gedaan, en dat slaat echt gigantisch aan
quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Niet echt veel blijven hangen dus van dat half jaartje?
neequote:Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Niet echt veel blijven hangen dus van dat half jaartje?
Wat zegt het artikel?quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:20 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
de claim van 13H VPB die niet onder de deelnemingsvrijstelling valt? wordt die niet direct belast, maar later verrekend bij een nieuwe fusie? of moet je daar over afrekenen?
als ik alles al wist was ik wel ergens al partner hequote:Op zondag 20 oktober 2013 12:45 schreef Nautilus. het volgende:
Ja, 'k wil geen olie op het vuurtje gooien, maar dat artikel dat je noemde is nou niet bepaald ondoorgrondelijk. Pak dan een btw-vrijstelling erbij.
de deelnemingsvrijstelling is niet van toepassing, maar 3.57 IB zegt weer dat je het moet doorschuiven. Ik denk dat er een claim blijft hangen die later wordt verrekend.quote:
Zal hoogstwaarschijnlijk bij opvolgende verkoop gebeuren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:49 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
de deelnemingsvrijstelling is niet van toepassing, maar 3.57 IB zegt weer dat je het moet doorschuiven. Ik denk dat er een claim blijft hangen die later wordt verrekend.
Okequote:Op zondag 20 oktober 2013 12:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zal hoogstwaarschijnlijk bij opvolgende verkoop gebeuren.
Hier doet LI het gewoon.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:19 schreef Yreal het volgende:
waarom kan ik op kluwer navigator niet gewoon de vakstudie ib 2001 openen? Legalintel ligt eruit hier.
De beperkte gelijktjdige capaciteit, gecombineerd met een slechte verhouding tussen actief en passief is er debet aan dat de balans zoek isquote:
Wanneer heb je tentamen? Ik heb morgen ook bedrijfseconomiequote:Op zondag 20 oktober 2013 13:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De beperkte gelijktjdige capaciteit, gecombineerd met een slechte verhouding tussen actief en passief is er debet aan dat de balans zoek is
Gewoon onthouden, links is debet en rechts is credit, komt het allemaal goedquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De beperkte gelijktjdige capaciteit, gecombineerd met een slechte verhouding tussen actief en passief is er debet aan dat de balans zoek is
Kop op, je hebt vast nog ergens wat reserves om uit te putten. Met een beetje goodwill kom je sowieso een heel eind.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bedankt voor je deelneming. Ik zal het resultaat op het journaal posten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Kop op, je hebt vast nog ergens wat reserves om uit te putten. Met een beetje goodwill kom je sowieso een heel eind.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En anders de herwaarderingsreserve en/of je liquide middelen maar aanspreken héquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Kop op, je hebt vast nog ergens wat reserves om uit te putten. Met een beetje goodwill kom je sowieso een heel eind.
Dinsdag om 18:00.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:24 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wanneer heb je tentamen? Ik heb morgen ook bedrijfseconomie
Hij's mooiquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bedankt voor je deelneming. Ik zal het resultaat op het journaal posten.
Dank. Ik wacht in spanning af; ik heb er een aanmerkelijk belang bij.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Neen. Mijn vrouw heeft het roodboek geopend.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:28 schreef Maharbal het volgende:
Heeft er nog iemand z'n aanmerkelijk belang ergens ingebracht dit weekend?
Mijn oprechte deelneming.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Neen. Mijn vrouw heeft het roodboek geopend.
Sinterklaas en Debiteuren/Crediteuren is geen mooie combinatiequote:Op zondag 20 oktober 2013 13:29 schreef Valid het volgende:
Mocht je tentamen mislukken, dan komt er helaas wel een aantekening in het Grootboek van sinterklaas.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:25 schreef Valid het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:26 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
En anders de herwaarderingsreserve en/of je liquide middelen maar aanspreken hé
Heldenquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:28 schreef Maharbal het volgende:
Heeft er nog iemand z'n aanmerkelijk belang ergens ingebracht dit weekend?
Dat zijn nog eens nuttige Wob verzoekenquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_PvdA_er__.html
Er is een zustermaatschappij maar dat ligt gevoelig.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn oprechte deelneming.
Anders een vijandige overname?
Geen mogelijkheid tot een driehoeksfusie?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er is een zustermaatschappij maar dat ligt gevoelig.
Ik ga helemaal stuk hierquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er is een zustermaatschappij maar dat ligt gevoelig.
Dat kost me mijn vennoten vrees ik.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geen mogelijkheid tot een driehoeksfusie?
En wat nou als je je aanmerkelijk belang stil inbrengt in de zustervennootschap? Of het volpompt met een aangetrokken financiering?quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat kost me mijn vennoten vrees ik.
Mja. Periodieke afschrijving blijft toch altijd een probleem.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En wat nou als je je aanmerkelijk belang stil inbrengt in de zustervennootschap? Of het volpompt met een aangetrokken financiering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mja. Periodieke afschrijving blijft toch altijd een probleem.Misschien is het dan inderdaad tijd om te liquideren en je verbondenheid te verbreken. Het is zaak om niet in de rode cijfers te belanden. Misschien alsnog één ultieme poging doen om de zaak te redden met het inbrengen van een hoop vlottende activa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien is het dan inderdaad tijd om te liquideren en je verbondenheid te verbreken. Het is zaak om niet in de rode cijfers te belanden. Misschien alsnog één ultieme poging doen om de zaak te redden met het inbrengen van een hoop vlottende activa.Een high-five emoticon was nu wel op zijn plaats geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:43 schreef Spiegelei het volgende:
zelfsturende competentie (intrapersoonlijk, beroepsbeoefenaar of professional), WIE.VERZINT.DAT?!![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Een high-five emoticon was nu wel op zijn plaats geweest.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mja. Periodieke afschrijving blijft toch altijd een probleem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Misschien is het dan inderdaad tijd om te liquideren en je verbondenheid te verbreken. Het is zaak om niet in de rode cijfers te belanden. Misschien alsnog één ultieme poging doen om de zaak te redden met het inbrengen van een hoop vlottende activa.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mag het weten
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Voor jou zou er altijd een gratis stoel zijn.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
Spot, als je cabaret zou gaan maken zou ik kaarten kopen
Me too.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Voor jou zou er altijd een gratis stoel zijn.
Alleen met Floor achter de piano danquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
Dat wordt dus een biertje op het terras na het tentamen handelsrecht aquote:Het is de afgelopen dagen bijzonder warm en zacht weer voor de tijd van het jaar. Dat geldt ook voor vandaag. Als het niet zo wisselvallig was, had de thermometer al diverse malen de 20 graden kunnen aanwijzen. Dit is dinsdag naar alle waarschijnlijkheid wel het geval: het belooft de warmste dag van de week te worden met 20 graden en hoger.
Normaal ligt de middagtemperatuur in deze tijd van het jaar rond een graad of 13. Daar komen we al een paar dagen (ruim) bovenuit, zo meldt Weerplaza vandaag. Records worden nog net niet gebroken, maar we zitten dicht tegen de maximaal te behalen temperatuur aan voor eind oktober, en dat precies in de herfstvakantie.
Zachte lucht
Dankzij een zuidelijke stroming wordt er veel zachte lucht aangevoerd. Vanwege de verschillende buien werd verhinderd dat het nog niet eerder 20 graden is geworden. Morgen wordt de zachte lucht even verdreven, maar morgenavond en in de nacht naar dinsdag zorgt een warmtefront ervoor dat we opnieuw met warme lucht te maken krijgen.
Terrasweer
Dinsdag wordt het in een groot deel van het land 20 graden en het is dan waarschijnlijk een groot deel van de dag droog met geregeld zonneschijn: lekker terrasweer. Voor De Bilt is dat in deze tijd van het jaar bijzonder hoog.
De warmste 22 oktober werd vorig jaar beleefd, toen werd het 22,0 graden. In totaal is het sinds 1901 slechts negen keer 20 graden of meer geworden in de laatste tien dagen van oktober. In november is de 20 graden in De Bilt nog nooit gehaald.
Mooi nieuwsquote:Op zondag 20 oktober 2013 14:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat wordt dus een biertje op het terras na het tentamen handelsrecht a
Volgens mij was dat laatste nou juist de aanzet van veel onduidelijkheid in de discussie van gisteravond.quote:Op zondag 20 oktober 2013 01:43 schreef Tchock het volgende:
Het is zo lastig dat er allemaal stof uit de Pitlo is voorgeschreven die veel dieper op de stof ingaat dan het tentamen. Dat maakt het moeilijk af te wegen wat de pure essentie is. Al is het volgens mij wel een heel goed teken dat ik dingen uit aan het zoeken ben die te complex zijn voor het tentamen, want vorig jaar was ik meer bezig wie nou de pandgever en wie de pandhouder was en dat soort zaken.
Niet overdrijven. Ik zei het één keer verkeerd en corrigeerde mezelf meteen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Volgens mij was dat laatste nou juist de aanzet van veel onduidelijkheid in de discussie van gisteravond.
Dat is maar goed ook, anders was ik persoonlijk naar jou toegekomen om je de huid vol te schelden.quote:
Ohja, ook nog tentamen ja deze week. Maar die kutcompetenties gooien roet in het eten. Die moet ik vandaag echt af hebben hoor...quote:Op zondag 20 oktober 2013 14:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
In het topic. Meestal is het hier voor tentamens op zijn drukst
ik geloof dat op NG na iedereen aan de bak moet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Heeft iedereen tentamens dan? Niemand iets spannends aan het doen?
Ik ben spannende dingen aan het doenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Oequote:Op zondag 20 oktober 2013 15:08 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik ben spannende dingen aan het doen
Niets spannends inderdaad. Of je moet het Live Eredivisie-topic spannend vinden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb er twee weken geleden nog eentje gehad. 9 November mag ik weer.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik geloof dat op NG na iedereen aan de bak moet.
Voetbal kijkenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
PEC staat alweer op 2-0, waarom durf ik nou nooit de gok te nemen bij toto of unibetquote:
Blijkbaar. Deze week is echt deadline en prestatieweek voor mij. 3 soort van werkstukken inleveren en 1 tentamen (met 2 onderwerpen; arbeidsrecht en stukje burgerlijk procesrecht/verzoekschriften). Maaaaaaar volgend weekend de beloning, dan gaan we naar Essen en Berlijnquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
Leuk reisjequote:Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Blijkbaar. Deze week is echt deadline en prestatieweek voor mij. 3 soort van werkstukken inleveren en 1 tentamen (met 2 onderwerpen; arbeidsrecht en stukje burgerlijk procesrecht/verzoekschriften). Maaaaaaar volgend weekend de beloning, dan gaan we naar Essen en Berlijn![]()
.
Ben jij niets spannends aan het doen dan?
3-0quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
PEC staat alweer op 2-0, waarom durf ik nou nooit de gok te nemen bij toto of unibet
quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Leuk reisje. Heb ook wel weer zin in een weekendje weg.
Even mezelf een schop onder m'n kont geven.Heb er ook echt zin in!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ik ben de kwaadste niet: * Spiegelei geeft Marharbal een goed bedoelde schop onder z'n kont
klerkje
Essen, daar zat vroeger een grote hondenunit van het Duitse leger.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Blijkbaar. Deze week is echt deadline en prestatieweek voor mij. 3 soort van werkstukken inleveren en 1 tentamen (met 2 onderwerpen; arbeidsrecht en stukje burgerlijk procesrecht/verzoekschriften). Maaaaaaar volgend weekend de beloning, dan gaan we naar Essen en Berlijn![]()
.
Ben jij niets spannends aan het doen dan?
Mocht ook wel. Vijf wedstrijden op rij niet gewonnen, drie duels op rij niet gescoordquote:
Welja joh. ADO is toch ook he-le-maal niets (hoewel "we' er ongetwijfeld weer punten aan zullen verliezen)quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mocht ook wel. Vijf wedstrijden op rij niet gewonnen, drie duels op rij niet gescoordGing rampzalig na die goede start. Nu dit zometeen even over de streep trekken, want PEC wil nog wel eens te veel achterover gaan leunen.
Rationeel gezien heb je gelijk, maar heb je Eagles - NEC gezien vorige week?quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Welja joh. ADO is toch ook he-le-maal niets (hoewel "we' er ongetwijfeld weer punten aan zullen verliezen)
GAE gewoon gewonnen toch? Wat is je punt?quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rationeel gezien heb je gelijk, maar heb je Eagles - NEC gezien vorige week?
3-0 voor bij rust, 3-3 twee minuten voor tijd, billenknijpen en met ongelofelijk veel mazzel nog 4-3. Dat hoef ik niet, hoorquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
GAE gewoon gewonnen toch? Wat is je punt?
Ik zie je punt wel, maar PEC is ook een ploeg die heel goed met ruimtes overweg kan. Als ADO echt nog iets wil dan moeten er gaten gaan vallen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
3-0 voor bij rust, 3-3 twee minuten voor tijd, billenknijpen en met ongelofelijk veel mazzel nog 4-3. Dat hoef ik niet, hoor
Ja, daar heb je ook gelijk in. En ik ken de keeper van ADO niet maar op basis van het tweede kwart is 'ie lang niet zo goed als Coutinho, dus dat helpt ook.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zie je punt wel, maar PEC is ook een ploeg die heel goed met ruimtes overweg kan. Als ADO echt nog iets wil dan moeten er gaten gaan vallen.
We gaan eigenlijk alleen naar Essen voor Spiel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Essen, daar zat vroeger een grote hondenunit van het Duitse leger.
Hontenquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Essen, daar zat vroeger een grote hondenunit van het Duitse leger.
Niet de WafWaf-SS ?quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het ging trouwens om de Essen-Waf Waf.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Inderdaad.
ik moest lol iksdeeën.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat hoort erbij als hoederquote:Op zondag 20 oktober 2013 15:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar bedankt voor het vertrouwen.
Weet ik nog niet. Twijfel zelf want mijn lijstje geeft in eigen woorden de rechtsregel per arrest. En niet de letterlijke tekst v/d Hoge Raad zelf zeg maar. Dus ik weet niet of het mag of niet. Vorig jaar controleerden ze er geeneens op, maar ik twijfel dus.quote:Op zondag 20 oktober 2013 15:38 schreef Ties02 het volgende:
Joosie hoe ga jij dat doen met de arresten? Uitprinten en meenemen?
Hoezo?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:04 schreef Yreal het volgende:
WGR / Bitcoins minen & belasting
leuk topic
Hij heeft tijdens de werkgroepen gezegd dat dat niet mag, wel de essentie van het arrest zoals ie in de NJ staat ofzoquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Twijfel zelf want mijn lijstje geeft in eigen woorden de rechtsregel per arrest. En niet de letterlijke tekst v/d Hoge Raad zelf zeg maar. Dus ik weet niet of het mag of niet. Vorig jaar controleerden ze er geeneens op, maar ik twijfel dus.
Essentie = rechtsregel of mis ik wat?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hij heeft tijdens de werkgroepen gezegd dat dat niet mag, wel de essentie van het arrest zoals ie in de NJ staat ofzo
Je mocht niet je eigen samengevatte rechtsregels uitprinten en meenemenquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Essentie = rechtsregel of mis ik wat?
Hoe zou jij dat opgeven in de belasting? Simpelweg als box3 inkomen?quote:
In dat geval zal het wel allemaal. De WED is all you need en voor de rest maak ik mij er wel mee af door te zeggen: volgens vaste rechtspraak v/d Hoge Raad moet er sprake zijn van... [rechtsregel arrest]quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je mocht niet je eigen samengevatte rechtsregels uitprinten en meenemen
Opgeven in de belasting als box-3 inkomen. Voor iemand die morgen een tentamen IB-particulieren heeft moet je wat zuiverder formuleren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat opgeven in de belasting? Simpelweg als box3 inkomen?
Oh je weet alles uit je hoofdquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
In dat geval zal het wel allemaal. De WED is all you need en voor de rest maak ik mij er wel mee af door te zeggen: volgens vaste rechtspraak v/d Hoge Raad moet er sprake zijn van... [rechtsregel arrest]
Ik vond de vraag of het inkopen van computercapaciteit om bitcoins te minen, en het minen zelf ook nog betrokken moet worden wel aardig. Ik zou zeggen van niet, het vormt geen bron omdat voordeel niet te verwachten is?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:15 schreef eriksd het volgende:
[..]
Opgeven in de belasting als box-3 inkomen. Voor iemand die morgen een tentamen IB-particulieren heeft moet je wat zuiverder formuleren.
De waarde van zijn coins is minder dan 20k dus in het aangifteprogramma hoeft hij het geeneens te specificeren. Voor wat betreft het minen kan hij het braafste jongetje van de klas zijn zoals de Stas wenst.
Neuh, maar wel op hoofdlijnen zo'n beetje. Ik ga niet alle arresten in de kop stampen maar sommige zijn klassiekers.quote:
haha, mooie score van PECquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:18 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Neuh, maar wel op hoofdlijnen zo'n beetje. Ik ga niet alle arresten in de kop stampen maar sommige zijn klassiekers.
En oh.. PEC over Ajax heen qua stand
Dat lijkt mij ook.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik vond de vraag of het inkopen van computercapaciteit om bitcoins te minen, en het minen zelf ook nog betrokken moet worden wel aardig. Ik zou zeggen van niet, het vormt geen bron omdat voordeel niet te verwachten is?
groningenquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:23 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Inderdaad!
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Jammer dat Twente hier niet tussen staatquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
FC Groningen![]()
PEC![]()
Tchock![]()
Joosie![]()
Ties![]()
Ajax![]()
Accounting
Zou jij Ajax in je eigen lijstje hebben gezet?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jammer dat Twente hier niet tussen staat
Niet op fok hangen maar studeren.quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zou jij Ajax in je eigen lijstje hebben gezet?
Ciao!quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:33 schreef Ties02 het volgende:
Goed idee Erik ik klik nu op kruisje rechtsbovenin
Wat vind je van toto erik?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:37 schreef eriksd het volgende:
Zing ik lekker mee met Sacrifice terwijl jullie zweten op de balansjes.
Neuh, niet want ik ben al in balansquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:37 schreef eriksd het volgende:
Zing ik lekker mee met Sacrifice terwijl jullie zweten op de balansjes.
Ik ben gek op Toto.quote:
Geen idee wie of wat dat is.quote:
Ik denk dat die serie (samen met Friends) het beste voorbeeld is van een totaal gebrek aan humor.quote:
quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat die serie (samen met Friends) het beste voorbeeld is van een totaal gebrek aan humor.
Haten op Scrubsquote:Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik denk dat die serie (samen met Friends) het beste voorbeeld is van een totaal gebrek aan humor.
quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:10 schreef Ties02 het volgende:
Ik zat m'n markeerstift al de hele tijd te zoeken
Haal ik net de was eruit zat ie daar bij in
quote:
Wat is er wel niet bij PEC gebeurdquote:
Ging gewoon lekkerquote:Op zondag 20 oktober 2013 17:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat is er wel niet bij PEC gebeurtdOf is ADO gewoon gruwelijk slecht?
Lekker hoor. Ik had vooraf m'n bedenkingen nog omdat PEC een matige reeks had neergezet en ADO van Vitesse won en twee keer in de Kuip scoorde.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ging gewoon lekkerHebben we wel vaker dit seizoen, bijvoorbeeld 1-5 bij NEC. Alleen de laatste weken ging het heel kut en ADO was precies wat PEC nodig had.
Ze laten overal gaten vallen, verdedigen waardeloos, schuiven niet mee. Gevolg was dat Klich met vier assists heel ADO kapot kon spelen omdat Saymak en Benson beiden twee keer goed afmaakten. En toen stond het 4-0 en de rest was bonus.
Ja, precies. Zeker als je zag met hoe veel gemak Vitesse PEC wegzette een paar weken terug. Maar gelukkig kwam het helemaal goed, afgezien van helemaal in het begin van de wedstrijd en vlak voor en na de 4-1 (kun je nagaan) is ADO geen moment gevaarlijk geweest.quote:Op zondag 20 oktober 2013 17:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Lekker hoor. Ik had vooraf m'n bedenkingen nog omdat PEC een matige reeks had neergezet en ADO van Vitesse won en twee keer in de Kuip scoorde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |