abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132341619

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit

Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu :') :') :') :') :')
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo en huidig prof. mr. emo.gif)
• Ties02 (Novietenhoeder II)
• Joosie200
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs

Universiteit van Amsterdam
• Yreal
• Tchock
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• Krabs2.0

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• hugecooll

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De OP typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

mag het weten
pi_132341631
Sorry Spot, moet je maar sneller zijn ;) En oh, kamp PEC present w/
mag het weten
pi_132341706
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:09 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik vind het geen gekke vraag, het lijkt alleen of de mensen die antwoord geven alleen maar binnen de bestaande lijnen denken. Dat is niet zo gek, maar jouw vraag gaat juist wat verder en dat lijkt niet helemaal aan te komen ofzo. Helaas heb ik het antwoord ook niet. Het lijkt een beetje een " het-is-zoals-het-is-geval", wat niet perse helemaal logisch is als je er wat verder over nadenkt. ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik vind de vraag van Tchock interessant en ik snap je post niet :)
Wat is volgens jou de vraag van Tchock dan? De bepaling is volstrekt logisch verklaarbaar uit de systematiek van het pandrecht, zeker als je 'wat verder' zegt te denken.
pi_132341775
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef Joosie200 het volgende:
Sorry Spot, moet je maar sneller zijn ;) En oh, kamp PEC present w/
Dank je wel Joosie. Ik heb even geen arrest paraat.
pi_132341801
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dank je wel Joosie. Ik heb even geen arrest paraat.
Speaking of which...

quote:
een enquęte ex 2:346 nieuw BW kan ook worden verzocht als de vennootschap al failliet is verklaard en er op voorhand geen reden lijkt om uiteindelijk voorzieningen te treffen.
Dat is de rechtsregel van OGEM :)
mag het weten
pi_132341861
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:43 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Wat is volgens jou de vraag van Tchock dan? Wat mij betreft is de bepaling volstrekt logisch verklaarbaar uit de systematiek van het pandrecht, al helemaal als je 'wat verder' zegt te denken.
Ik heb geen behoefte om er verder inhoudelijk op in te gaan aangezien ik het antwoord op zijn vraag ook niet heb en lekker voor de buis hang. Ik wilde alleen maar aangeven - dus aan hem laten weten :) - dat ik zijn vraag begrijp en het idee heb dat die hier niet helemaal aankomt. Niets meer niets minder. ^O^
pi_132341903
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:47 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik heb geen behoefte om er verder inhoudelijk op in te gaan aangezien ik het antwoord op zijn vraag ook niet heb en lekker voor de buis hang. Ik wilde alleen maar aangeven - dus aan hem laten weten :) - dat ik zijn vraag begrijp en het idee heb dat die hier niet helemaal aankomt. Niets meer niets minder. ^O^
Ik vraag ook niet of je het antwoord weet, maar wat volgens jou zijn vraag is. Maargoed, fijne avond. ;)
pi_132342200
Ondernemingsrecht is tof, maar de wetgever is er wel erg weinig in geslaagd om de bepalingen te stroomlijnen zeg. :{
pi_132342843
Buh verpanding van vorderingen op naam en inning is kut ;(
pi_132343637
Ik snap de discussie over het pandrecht niet goed. Voor zover ik weet is er niet een heel erg diepere achterliggende gedachte achter de bepaling. Een essentieel kenmerk van een vuistpand is dat het in handen is van de pandhouder. Zodra het in handen van de pandgever komt, loop je uit de definitie van vuistpand. Grammaticaal kan het dan al niet meer een vuistpand zijn.

Zoals hiervoor ergens opgemerkt biedt een vuistpand over het algemeen iets 'meer' zekerheid. Zonder een dergelijke bepaling zou je een constructie krijgen van een soort stil vuistpand met het onderpand niet in handen van de pandhouder. Deze bepaling is niet nodig voor een stil pandrecht, dus geldt die bepaling niet voor een stil pandrecht. Een essentieel kenmerk van een stil pandrecht is immers dat het onderpand niet in handen is van de pandhouder.

That being said, goederenrecht is al een tijdje geleden voor mij.
pi_132343710
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:32 schreef Maharbal het volgende:
Ik snap de discussie over het pandrecht niet goed. Voor zover ik weet is er niet een heel erg diepere achterliggende gedachte achter de bepaling. Een essentieel kenmerk van een vuistpand is dat het in handen is van de pandhouder. Zodra het in handen van de pandgever komt, loop je uit de definitie van vuistpand. Grammaticaal kan het dan al niet meer een vuistpand zijn.

Zoals hiervoor ergens opgemerkt biedt een vuistpand over het algemeen iets 'meer' zekerheid. Zonder een dergelijke bepaling zou je een constructie krijgen van een soort stil vuistpand met het onderpand niet in handen van de pandhouder. Deze bepaling is niet nodig voor een stil pandrecht, dus geldt die bepaling niet voor een stil pandrecht. Een essentieel kenmerk van een stil pandrecht is immers dat het onderpand niet in handen is van de pandhouder.

Mahar is het inhoudelijk met mij eens
pi_132343856
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mahar is het inhoudelijk met mij eens
Je hebt twee willekeurige zinnen opgeschreven.
pi_132343892
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:32 schreef Maharbal het volgende:

Ik zal het nog maar een keer herhalen dan. :P

Wat mij verbaasde, is dat ondanks dat een vuistpand in de regel meer zekerheid biedt dan een stil pandrecht het veel kwetsbaarder is door de bepaling dat het vervalt als het goed in handen van de pandgever komt. Een stil pandrecht heeft zo'n bepaling niet - ook niet voor het geval dat het goed wel uit handen van de pandgever moet raken zoals bij opvordering door de pandhouder. Een stil pandrecht kan dus uiterlijk een vuistpand worden, maar een vuistpand vervalt als het kenmerken van een stil pandrecht krijgt. Ik vroeg me af waarom. Wat is daar de logica achter?

Dat vervolgens iedereen uit gaat leggen dat een vuistpand vervalt als het goed in handen van de pandgever komt, dat een stil pandrecht geen machtsverschaffing vereist, het verschil tussen een notariële akte en een geregistreerde akte of Yreal die alleen maar roept dat ik geen gelijk heb - allemaal ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar compleet voorbij mijn punt.
pi_132343914
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je hebt twee willekeurige zinnen opgeschreven.
Nee nee, mijn gevoel zei al dat het zo was, en na raadplegen van de asser heb ik hetzelfde verhaal opgeschreven
pi_132344035
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zal het nog maar een keer herhalen dan. :P

Wat mij verbaasde, is dat ondanks dat een vuistpand in de regel meer zekerheid biedt dan een stil pandrecht het veel kwetsbaarder is door de bepaling dat het vervalt als het goed in handen van de pandgever komt. Een stil pandrecht heeft zo'n bepaling niet - ook niet voor het geval dat het goed wel uit handen van de pandgever moet raken zoals bij opvordering door de pandhouder. Een stil pandrecht kan dus uiterlijk een vuistpand worden, maar een vuistpand vervalt als het kenmerken van een stil pandrecht krijgt. Ik vroeg me af waarom.

Dat vervolgens iedereen uit gaat leggen dat een vuistpand vervalt als het goed in handen van de pandgever komt, dat een stil pandrecht geen machtsverschaffing vereist, het verschil tussen een notariële akte en een geregistreerde akte of Yreal die alleen maar roept dat ik geen gelijk heb - allemaal ongetwijfeld heel goed bedoeld, maar compleet voorbij mijn punt.
Je vraag is dus eigenlijk waarom een vuistpand niet in een stil pandrecht kan transformeren, maar wel andersom. Als dat het geval is, dan heb je je vraag onmeuig kut geformuleerd.
pi_132344063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:55 schreef Valid het volgende:
Ondernemingsrecht is tof, maar de wetgever is er wel erg weinig in geslaagd om de bepalingen te stroomlijnen zeg. :{
Jammer dat dat wetsvoorstel voor de personenvennootschappen gesneuveld is. Had het ook een stuk makkelijker kunnen maken..
pi_132344094
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je vraag is dus eigenlijk waarom een vuistpand niet in een stil pandrecht kan transformeren, maar wel andersom. Als dat het geval is, dan heb je je vraag onmeuig kut geformuleerd.
Daar komt het in essentie wel op neer, ja. En daar komt het in essentie wel op neer, ja.
pi_132344131
En ja ik heb er spijt van als dat de volgende vraag ging worden.
pi_132344328
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:42 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jammer dat dat wetsvoorstel voor de personenvennootschappen gesneuveld is. Had het ook een stuk makkelijker kunnen maken..
nou ik ben blij dat het wetsvoorstel gesneuveld is.
Generaal?? Pardon??
pi_132344363
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:49 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

nou ik ben blij dat het wetsvoorstel gesneuveld is.
Nee, bw7a is een pareltje...
pi_132344642
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, bw7a is een pareltje...
nee het is wel aan vernieuwing toe, maar er zaten gewoon veel rotte appels in die wetgeving.
Generaal?? Pardon??
pi_132344685
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar komt het in essentie wel op neer, ja. En daar komt het in essentie wel op neer, ja.
Wellicht heeft het te maken met het feit dat je voor vuistpand geen akte nodig hebt, en voor een stil pandrecht wel. In die zin zou het dus logisch zijn dat er van vuistpand naar stil geen 'transformatie' plaats kan vinden. De vereisten voor vestiging zijn immers niet uitgevoerd/voltooid.

Bovendien kan een vuistpand natuurlijk alleen bij roerende zaken. Een stil pandrecht is niet gebonden aan deze beperking.
pi_132344769
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 23:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Bovendien kan een vuistpand natuurlijk alleen bij roerende zaken. Een stil pandrecht is niet gebonden aan deze beperking.
Dat is niet waar (vergelijk 3:236 lid 1 en 3:237 lid 1). Enkel vorderingen op naam kunnen wel met stil pandrecht maar niet met vuistpand bezwaard worden.
pi_132344807
Maar ik denk dat je voor het overige wel gelijk hebt, ja. Stil naar vuistpand levert geen vestigingsgebreken op, vice versa wel. Bedankt! :)

Hiermee zat Spot dus trouwens wel in de goede richting _O_
pi_132344975
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is niet waar (vergelijk 3:236 lid 1 en 3:237 lid 1). Enkel vorderingen op naam kunnen wel met stil pandrecht maar niet met vuistpand bezwaard worden.
Ik was iets te kort door de bocht. Wat ik in ieder geval wilde aangeven is dat er een verschil in te verpanden objecten bestaat tussen de twee.

Serves me right om te lui te zijn om een wetboek te pakken.
pi_132345009
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik was iets te kort door de bocht. Wat ik in ieder geval wilde aangeven is dat er een verschil in te verpanden objecten bestaat tussen de twee.

Serves me right om te lui te zijn om een wetboek te pakken.
Ik dacht ook wel dat je dat bedoelde maar ik wist meteen dat het niet feitelijk juist was dus dat wilde ik dan ook even laten zien. Waar leer ik anders voor.
pi_132345018
Tevens is vuistpand een prachtig synoniem voor sm-club, maar dat terzijde.

Ties heb je vrede met de 1-1?
pi_132345047
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:

Tegenover de straat zit mortuarium Stil Pand.
pi_132345108
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Tegenover de straat zit mortuarium Stil Pand.
_O_
pi_132345208
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:

_O_ _O_
pi_132345499
3:264 is een kutartikel :{ Wat ik bedoel te zeggen is: kan iemand het misschien uitleggen? :@
pi_132345715
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
3:264 is een kutartikel :{ Wat ik bedoel te zeggen is: kan iemand het misschien uitleggen? :@
Zekerheid voor de geldgever. Daarnaast zie je dat het recht aan een eventuele koper wordt overgedragen. Als een woning bijvoorbeeld wordt geveild, is het niet aantrekkelijk als er huurders inzitten. Hiermee kan dat worden afgevangen. Dat is goed voor de prijs.
pi_132345727
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:19 schreef Tchock het volgende:
Wat snap je niet?
pi_132345770
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Zekerheid voor de geldgever. Daarnaast zie je dat het recht aan een eventuele koper wordt overgedragen. Als een woning bijvoorbeeld wordt geveild, is het niet aantrekkelijk als er huurders inzitten. Hiermee kan dat worden afgevangen. Dat is goed voor de prijs.
Maar hoe dan? Er wordt genoemd dat de hypotheekgever in zijn bevoegdheid het goed buiten de toestemming van de hypotheekhouder te verhuren (onder meer). Dat suggereert toch een verbinding tussen de hypotheekgever en -houder, niet tussen de huurder en de hypotheekhouder? Op welke grond moeten ze er dan uit als het beding wordt ingeroepen en is dat niet in strijdt met huurwetgeving?

edit: Oh, mijn boek geeft als voorbeeld dat inroepen van het beding door de hypotheekhouder resulteert in wanprestatie van de hypotheekgever ten opzichte van de huurder. Dat is ook knap lullig :')
pi_132345827
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar hoe dan? Er wordt genoemd dat de hypotheekgever in zijn bevoegdheid het goed buiten de toestemming van de hypotheekhouder te verhuren (onder meer). Dat suggereert toch een verbinding tussen de hypotheekgever en -houder, niet tussen de huurder en de hypotheekhouder? Op welke grond moeten ze er dan uit als het beding wordt ingeroepen en is dat niet in strijdt met huurwetgeving?

edit: Oh, mijn boek geeft als voorbeeld dat inroepen van het beding door de hypotheekhouder resulteert in wanprestatie van de hypotheekgever ten opzichte van de huurder. Dat is ook knap lullig :')
Gay Association/Engelen. dit arrest geeft je een goed beeld. Je kan in de registers kijken, dus je kan nooit ter goeder trouw zijn.
Generaal?? Pardon??
pi_132345885
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:30 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Gay Association/Engelen. dit arrest geeft je een goed beeld. Je kan in de registers kijken, dus je kan nooit ter goeder trouw zijn.
Dus eigenlijk moet je voor je iets gaat huren altijd het kadaster controleren of het pand verhypothekeerd is? :D
pi_132345886
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup, maar dat betekent dus wel dat die huurders wegmoeten. Niks bescherming.
pi_132345924
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus eigenlijk moet je voor je iets gaat huren altijd het kadaster controleren of het pand verhypothekeerd is? :D
Ja. :) ik wist dit ook eerst niet, maar ik vind het toch fijn om het nu te weten:P
Generaal?? Pardon??
pi_132345935
'in strijdt', wat de fuck Tchock :')
pi_132345990
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Jup, maar dat betekent dus wel dat die huurders wegmoeten. Niks bescherming.
Is de grond dan dat de huurovereenkomst nooit geldig was omdat de bevoegdheid van de hypotheekgever om het goed te verhuren beperkt is?
pi_132346018
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:32 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

Ja. :) ik wist dit ook eerst niet, maar ik vind het toch fijn om het nu te weten:P
Ik weet toevallig dat mijn moeder in het kadaster dit huis heeft gecontroleerd voor ik er kwam wonen maar ik heb niet gevraagd of het verhypothekeerd was :D
pi_132346033
quote:
13s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:32 schreef Tchock het volgende:
'in strijdt', wat de fuck Tchock :')
Ik snapte je. Het is gewoon de hypotheekhouder die zich in dekt. Anders kan ik een huis verhuren, voor 30 jaar huur vooraf incasseren en nooit meer een cent aan de bank betalen. Niet reëel natuurlijk, maar er zou wel afbreuk worden gedaan aan de absolute zekerheid die het hypotheekrecht biedt.
pi_132346040
Deze bepaling levert wanprestatie op voor de verhuurder. De huurders moeten wel uit het pand als de hypotheekhouder dat eist (bij executoriale verkoop), maar krijgen wel een ( voorrangs) schadevergoedingsvordering
pi_132346067
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is de grond dan dat de huurovereenkomst nooit geldig was omdat de bevoegdheid van de hypotheekgever om het goed te verhuren beperkt is?
Me dunkt ja.
pi_132346090
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik snapte je. Het is gewoon de hypotheekhouder die zich in dekt. Anders kan ik een huis verhuren, voor 30 jaar huur vooraf incasseren en nooit meer een cent aan de bank betalen. Niet reëel natuurlijk, maar er zou wel afbreuk worden gedaan aan de absolute zekerheid die het hypotheekrecht biedt.
Dat kan toch nog steeds? Huis verhuren, hypotheek er op afsluiten en 3:264 lid 4 laatste zin beschermt alle huurders er na :P
pi_132346121
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:35 schreef Maharbal het volgende:
Deze bepaling levert wanprestatie op voor de verhuurder. De huurders moeten wel uit het pand als de hypotheekhouder dat eist (bij executoriale verkoop), maar krijgen wel een ( voorrangs) schadevergoedingsvordering
Ah! Dat verklaart in elk geval veel. Ik zie het staan. :)
pi_132346157
Je ziet overigens dat de Leegstandswet ook in de geest van dit artikel handelt. Er is heel weinig bescherming voor huurders onder deze wet. Alleen de hypotheekgever en daarmee de hypotheekhouder zijn hier vooral bij gebaat.
pi_132346182
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat kan toch nog steeds? Huis verhuren, hypotheek er op afsluiten en 3:264 lid 4 laatste zin beschermt alle huurders er na :P
Een woord. Taxatiewaarde.

Of nou ja, minder geld lenen, meer rente betalen, extra zekerheid moeten geven.
pi_132346199
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Een woord. Taxatiewaarde.
Die keldert als het verhuurd is? En hoe weet de hypotheekhouder dat?

edit: Dat zal wel zo'n beding zijn waarmee het hele bedrag opeisbaar wordt als blijkt dat de hypotheekgever te kwader trouw beweert dat het niet verhuurd is :')
pi_132346202
Het is overigens een grond voor vernietiging. Lees ook de andere leden voor schadevergoeding etc.
pi_132346237
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:39 schreef Maharbal het volgende:
Het is overigens een grond voor vernietiging. Lees ook de andere leden voor schadevergoeding etc.
Vernietiging van wat? De huur- danwel pachtovereenkomst?
pi_132346288
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Succes met een huis kopen zonder hypothecaire lening. En als dat wel lukt, heb je niet nog eens achteraf een recht van hypotheek nodig.
pi_132346298
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Je ziet overigens dat de Leegstandswet ook in de geest van dit artikel handelt. Er is heel weinig bescherming voor huurders onder deze wet. Alleen de hypotheekgever en daarmee de hypotheekhouder zijn hier vooral bij gebaat.
uitzondering is wel als je het huis verkoopt onder voorwaarde dat je het huis weer direct huurt (situatie van tegelijk oversteken).
Generaal?? Pardon??
pi_132346307
En toch vind ik het oneerlijk. Het oude huis van mijn oma rustte een hypotheek op van ongeveer 10% van de waarde weet ik toevallig. Pand- en hypotheekrecht zijn ondeelbaar, dus in het geval van eventueel tekortschieten van het aflossen van de hypotheek had de bank dan mogen executeren en eventuele huurders op straat mogen zetten, waarop mijn oma 90% van het bedrag terug krijgt :')
pi_132346314
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vernietiging van wat? De huur- danwel pachtovereenkomst?
Uit m'n hoofd wel.
pi_132346343
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:41 schreef Tchock het volgende:
En toch vind ik het oneerlijk. Het oude huis van mijn oma rustte een hypotheek op van ongeveer 10% van de waarde weet ik toevallig. Pand- en hypotheekrecht zijn ondeelbaar, dus in het geval van eventueel tekortschieten van het aflossen van de hypotheek had de bank dan mogen executeren en eventuele huurders op straat mogen zetten, waarop mijn oma 90% van het bedrag terug krijgt :')
Nogmaals, lees de andere leden eens. Is je vraag meteen beantwoord.
pi_132346359
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Uit m'n hoofd wel.
Het staat niet heel duidelijk in het artikel maar ze spreken wel over '...een in strijd met het beding gekomen rechtshandeling slechts wordt vernietigd...' dus zo interpreteer ik het wel :)
pi_132346429
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nogmaals, lees de andere leden eens. Is je vraag meteen beantwoord.
Ja, die lees ik :) Voorzieningenrechter moet vernietiging uitspreken, dat mag hij marginaal toetsen, huurders hebben voorrang op de netto opbrengst van de executie ter grootte van hun schade.
pi_132346465
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:41 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

uitzondering is wel als je het huis verkoopt onder voorwaarde dat je het huis weer direct huurt (situatie van tegelijk oversteken).
Dat wist ik niet; dank je wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpotlessMind00 op 20-10-2013 01:03:09 ]
pi_132346569
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, die lees ik :) Voorzieningenrechter moet vernietiging uitspreken, dat mag hij marginaal toetsen, huurders hebben voorrang op de netto opbrengst van de executie ter grootte van hun schade.
En lid 6?
pi_132346766
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En lid 6?
Rechter wijst verzoek tot ontruiming toe tenzij huuropbrengsten hoger zijn dan de hypotheekschuld en stelt termijn vast van max 1 jaar waarop de huurders moeten ontruimen. Geen hoger beroep mogelijk. Mis ik iets?
pi_132346830
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Rechter wijst verzoek tot ontruiming toe tenzij huuropbrengsten hoger zijn dan de hypotheekschuld en stelt termijn vast van max 1 jaar waarop de huurders moeten ontruimen. Geen hoger beroep mogelijk. Mis ik iets?
Nee, tenzij de executiewaarde van het pand inclusief huurders hoger is dan de schuld. Dus jouw voorbeeld van je oma zou niet opgaan.
pi_132346866
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:54 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nee, tenzij de executiewaarde van het pand inclusief huurders hoger is dan de schuld. Dus jouw voorbeeld van je oma zou niet opgaan.
Huh. Wat zou er in mijn voorbeeld dan gebeuren met de 10% schuld?
pi_132346944
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh. Wat zou er in mijn voorbeeld dan gebeuren met de 10% schuld?
Die wordt afgelost. Het pand wordt dan verkocht met huurders.
pi_132346995
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Die wordt afgelost. Het pand wordt dan verkocht met huurders.
Oohhhh op die manier. Ik was de terugkoppeling met wat ik eigenlijk aan het lezen ben even kwijt :')
pi_132347018
Het wordt een beetje laat :')

Ik ben immer off-topic en op zaterdagavond ga ik beginnen :')
pi_132347074
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 00:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het wordt een beetje laat :')

Ik ben immer off-topic en op zaterdagavond ga ik beginnen :')
Zolang het moment waarop jij inhoudelijk wordt samenvalt met het moment dat ik inhoudelijke vragen heb hoor je mij niet klagen.
pi_132347258
Ik heb zo veel praktijkvragen als ik dit soort stof lees :') Zoals: waarom is de opbrengst van executieveilingen veel lager dan die van onderhandse verkoop? Ik begrijp dat vooral handelaren executieveilingen gebruiken en de prijs kunstmatig laag houden maar dan vraag ik me meteen af waarom niet heel veel meer mensen huizen kopen via executieveilingen (wat de prijs natuurlijk op zou drijven). Beter voor iedereen lijkt me.
pi_132347309
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 01:06 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zo veel praktijkvragen als ik dit soort stof lees :') Zoals: waarom is de opbrengst van executieveilingen veel lager dan die van onderhandse verkoop? Ik begrijp dat vooral handelaren executieveilingen gebruiken en de prijs kunstmatig laag houden maar dan vraag ik me meteen af waarom niet heel veel meer mensen huizen kopen via executieveilingen (wat de prijs natuurlijk op zou drijven). Beter voor iedereen lijkt me.
Dat probeert men momenteel ook te stimuleren. De markt zit gewoon lastig in elkaar: repeat players tegen one-shotters, belemmerende voorwaarden et cetera. Daar wordt aan gewerkt.
pi_132347507
Overigens los van het bovenstaande: ondanks dat de geldgever het recht van parate executie heeft, zie je vaak dat een pand eerst via het reguliere traject te koop wordt aangeboden. De geldgever beslist dan mee. Als zo'n traject niets oplevert is dat natuurlijk al een indicatie van de prijs, los van de veiling.
pi_132347523
Mahar is weer weg ;(
pi_132347569
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 01:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Overigens los van het bovenstaande: ondanks dat de geldgever het recht van parate executie heeft, zie je vaak dat een pand eerst via het reguliere traject te koop wordt aangeboden. De geldgever beslist dan mee. Als zo'n traject niets oplevert is dat natuurlijk al een indicatie van de prijs, los van de veiling.
Hoewel vrijwillige verkoop volgens mijn boek wel oplevert dat het goed niet gezuiverd wordt (3:273 lid 1) waardoor er allerlei nare beperkte rechten en hypotheken aan kunnen blijven plakken. Dat drukt de prijs ook, lijkt me.
pi_132348248
Het is zo lastig dat er allemaal stof uit de Pitlo is voorgeschreven die veel dieper op de stof ingaat dan het tentamen. Dat maakt het moeilijk af te wegen wat de pure essentie is. Al is het volgens mij wel een heel goed teken dat ik dingen uit aan het zoeken ben die te complex zijn voor het tentamen, want vorig jaar was ik meer bezig wie nou de pandgever en wie de pandhouder was en dat soort zaken.
pi_132348677
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 01:43 schreef Tchock het volgende:
Het is zo lastig dat er allemaal stof uit de Pitlo is voorgeschreven die veel dieper op de stof ingaat dan het tentamen. Dat maakt het moeilijk af te wegen wat de pure essentie is. Al is het volgens mij wel een heel goed teken dat ik dingen uit aan het zoeken ben die te complex zijn voor het tentamen, want vorig jaar was ik meer bezig wie nou de pandgever en wie de pandhouder was en dat soort zaken.
Goed teken inderdaad.
pi_132349092
Nou ik ben ook weer thuis
pi_132349159
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 02:21 schreef Ties02 het volgende:
Nachtploeg?
NG?
Meldt*

Spot is slapen, maar hij heeft meermalen gevraagd wat je van de wedstrijd vond vanavond.
pi_132349236
Oh ;(
Ja kut, hadden door moeten drukken na die 1-0 niet laf achteruit gaan spelen dan hadden we het gewoon uitgespeeld, maargoed
uiteindelijk wel terechte uitslag denk ik, wel vervelende nasmaak
pi_132349566
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 02:29 schreef Ties02 het volgende:
Heeft jouw Invorderingswet 1990 een artikel 22bis? :')
pi_132349588
Teringzooi art. 22bis IW 1990 is in werking getreden op 1 januari 2013 :r Moet ik dan echt voor één kutartikel alsnog een nieuwe Kluwer gaan kopen? :{
pi_132349621
Hoezo heb jij een invorderingswet nodig?
En nee ik zou gewoon vragen of je die mag printen
pi_132349625
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:02 schreef Ties02 het volgende:
Hoezo heb jij een invorderingswet nodig?
En nee ik zou gewoon vragen of je die mag printen
Goederenrecht :P En ja, dat zal ik eerst wel doen :Y
pi_132349640
Oh ik heb die alleen nog maar voor fiscale vakken nodig gehad
pi_132349656
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:05 schreef Ties02 het volgende:
Oh ik heb die alleen nog maar voor fiscale vakken nodig gehad
Voorrechten en verhaal (ook voorrecht van de fiscus, bodembeslag en verzet daartegen) hoort bij ons ook bij Goederenrecht.
pi_132349699
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 02:57 schreef Tchock het volgende:
Teringzooi art. 22bis IW 1990 is in werking getreden op 1 januari 2013 :r Moet ik dan echt voor één kutartikel alsnog een nieuwe Kluwer gaan kopen? :{
heb je geen 13/14 bundel? Kijk anders voor een fiscaal wetboek.
pi_132349707
quote:
9s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

heb je geen 13/14 bundel? Kijk anders voor een fiscaal wetboek.
Ik heb alleen een wet nodig bij Goederenrecht en daar kon ik tot vandaag prima af met een BW+Rv bundel :')
pi_132349723
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb alleen een wet nodig bij Goederenrecht en daar kon ik tot vandaag prima af met een BW+Rv bundel :')
je gaat hem bij ondernemingsrecht toch moeten kopen
pi_132349754
Overigens is art. 22bis IW 1990 een absurd artikel. Ik weet zeker dat Eriksd er ook een schijthekel aan heeft :') Het gebeurde te vaak dat stil pandhouders en vervreemders onder eigendomsvoorbehoud bij dreigend faillissement naar de schuldenaar toe gingen om snel hun spullen van de bodem te verplaatsen dus is er per 1 januari een regel toegevoegd dat je dat moet melden aan de fiscus :') :r

"Hé Staat, ik wil graag iets wat ik wettelijk gezien prima mag verplaatsen ook echt verplaatsen omdat ik anders heel veel geld mis loop, is dat goed? Nee? ;("
pi_132349776
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

je gaat hem bij ondernemingsrecht toch moeten kopen
Oh ja, dat zit er dik in. Kijken of ik dan een uitvaller kan slachtofferen :D
pi_132349810
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 02:21 schreef Ties02 het volgende:
Nachtploeg?
NG?
*)
pi_132349826
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:14 schreef Tchock het volgende:
Overigens is art. 22bis IW 1990 een absurd artikel. Ik weet zeker dat Eriksd er ook een schijthekel aan heeft :') Het gebeurde te vaak dat stil pandhouders en vervreemders onder eigendomsvoorbehoud bij dreigend faillissement naar de schuldenaar toe gingen om snel hun spullen van de bodem te verplaatsen dus is er per 1 januari een regel toegevoegd dat je dat moet melden aan de fiscus :') :r

"Hé Staat, ik wil graag iets wat ik wettelijk gezien prima mag verplaatsen ook echt verplaatsen omdat ik anders heel veel geld mis loop, is dat goed? Nee? ;("
daar doet Erik niks mee
pi_132349831
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:18 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

*)
pi_132349848
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar doet Erik niks mee
Dat zeg ik ook niet? Erik houdt niet van overheidsbemoeiing en wanneer de staat burgers met dubieuze rechtvaardiging geld aftroggelt. Derhalve voldoet dit aan alle Erik-criteria.
pi_132349858
Doen jullie

"Het is A" (schakelbepaling waardoor relevant artikel van toepassing is jo. relevant artikel) of (relevant artikel jo. schakelbepaling)?
pi_132349881
De tv staat al een tijdje op de achtergrond aan op Nederland 1 en ik zie ineens allemaal voetbalmannetjes met een geel t-shirt aan waar heel groot "Mandemakers keukens" op staat. Op de voorkant. Dat er sponsors zijn oke, maar dat ziet er toch echt niet uit? :D
pi_132349889
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:26 schreef NotGuilty het volgende:
De tv staat al een tijdje op de achtergrond aan op Nederland 1 en ik zie ineens allemaal voetbalmannetjes met een geel t-shirt aan waar heel groot "Mandemakers keukens" op staat. Op de voorkant. Dat er sponsors zijn oke, maar dat ziet er toch echt niet uit? :D
Nee, maar dat is RKC Waalwijk en die zien er sowieso niet uit.

Al mag ik met de huidige shirtsponsor van PEC eigenlijk niets zeggen want die is ook vrij triest :@
pi_132349903
pi_132349924
Man wat een armoe ik zit gewoon met een lepel uit een pot jam te eten :')
  zondag 20 oktober 2013 @ 03:32:44 #101
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132349925

:') :')

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, maar dat is RKC Waalwijk en die zien er sowieso niet uit.
[ afbeelding ]

Al mag ik met de huidige shirtsponsor van PEC eigenlijk niets zeggen want die is ook vrij triest :@
:') :') :') :')
pi_132349936
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:32 schreef NotGuilty het volgende:
[ afbeelding ]

:') :')
Nou ja, het is wel heel erg lelijk, maar het komt vooral omdat RKC failliet ging en toen de baas van Mandemakers ze heeft gered. Anders had de club niet meer bestaan vandaag. :P
  zondag 20 oktober 2013 @ 03:38:06 #103
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132349952
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:32 schreef Ties02 het volgende:
Man wat een armoe ik zit gewoon met een lepel uit een pot jam te eten :')
Waarom? Ben ik niet van je gewend he. Jij eet varkenshaasjes als je nog maar 10 euro hebt.
pi_132349972
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:38 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Waarom? Ben ik niet van je gewend he. Jij eet varkenshaasjes als je nog maar 10 euro hebt.
Ja.. vergeten inkopen te doen
pi_132349988
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:40 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Is er morgen eigenlijk een supermarkt open?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132349999
Wat een kutfilm is de hangover part 3 zeg.

Ik verwachtte niks maar het was gewoon nog slechter dan dat
pi_132350024
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De AH is nu elke zondag open in m'n straat dus dat probleem hebben we niet meer _O_
  zondag 20 oktober 2013 @ 03:48:24 #108
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132350026
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

SPOILER
_O-
pi_132350105
Pitlo samengevat _O_
pi_132350111
Ik kan echt niet meer normaal typen of schrijven dus tijd om te gaan slapen. :')
  zondag 20 oktober 2013 @ 04:05:53 #112
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132350128
quote:
9s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:43 schreef Speedy_T het volgende:
Wat een kutfilm is de hangover part 3 zeg.

Ik verwachtte niks maar het was gewoon nog slechter dan dat
Ja die vond ik ook echt bagger, maar toch ga ik naar deel 4 kijken als die komt.

Bradley Cooper :9~
  zondag 20 oktober 2013 @ 04:07:07 #113
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132350134
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 03:40 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Heb je ook geen meel in huis, daar is zoveel mee te toveren. Meel _O_
pi_132351185
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 04:07 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Heb je ook geen meel in huis, daar is zoveel mee te toveren. Meel _O_

Tijd voor zelfgebakken brood! Oh nom nom nom :9
mag het weten
pi_132351257
Goedemorgen :)
pi_132351441
'Morgen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_132351734
Hoi!
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:03:32 #118
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132352537
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 09:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tijd voor zelfgebakken brood! Oh nom nom nom :9
:D
pi_132352597
Hier warme afbakbroodjes. Nu 10 uur lang accounting ;(
pi_132352946
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hier warme afbakbroodjes. Nu 10 uur lang accounting ;(
Probeer dit anders eens :D

Ja, die gast is craaaazy _O-
mag het weten
pi_132353452
Ik ben er ook weer bij :W
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:02:59 #122
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132353765
Goedemorgen!
Nou, ik heb dus echt de meest vreemde nacht gehad sinds lange tijd :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132353848
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:02 schreef Boterbartje het volgende:
Goedemorgen!
Nou, ik heb dus echt de meest vreemde nacht gehad sinds lange tijd :')
Je bent gekidnapt door aliens, er is wat technologie in je anus gestopt en je bent weer terug in bed gestopt?
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:14:49 #124
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132354115
@Tchock:
Ik zag dat je wat vragen had over de praktische kant van hypotheekrecht/huurbeding/executieveiling. Ik kan je daar wel wat over vertellen. :)

Heel verhaal:
SPOILER
klerkje
pi_132354265
de claim van 13H VPB die niet onder de deelnemingsvrijstelling valt? wordt die niet direct belast, maar later verrekend bij een nieuwe fusie? of moet je daar over afrekenen?
Generaal?? Pardon??
pi_132354360
quote:
Artikel 3.105.
Specifieke uitbreidingen familierechtelijke uitkeringen
1. Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen voorzover zij zijn overeengekomen in het kader van echtscheiding of scheiding van tafel en bed ter verrekening van:
a. pensioenrechten;
b. lijfrenten en andere inkomensvoorzieningen voorzover de daarvoor betaalde premies als uitgave voor inkomensvoorziening in aanmerking zijn genomen.
2. Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die dienen ter vervanging van dergelijke periodieke uitkeringen en verstrekkingen.
3. Het eerste en het tweede lid zijn uitsluitend van toepassing op periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden gedaan door degene die tot de verrekening respectievelijk de vervanging verplicht is.
Wat staat hier nou? :? :?
pi_132354366
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:24 schreef Yreal het volgende:
Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die dienen ter vervanging van dergelijke periodieke uitkeringen en verstrekkingen.
er staat dit:

Tot de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die worden ontvangen op grond van een rechtstreeks uit het familierecht voortvloeiende verplichting behoren de periodieke uitkeringen en verstrekkingen die dienen ter vervanging van dergelijke periodieke uitkeringen en verstrekkingen.
Generaal?? Pardon??
pi_132354393
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:25 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

er staat dit:

ben ik nou nog niet wakker, of zeggen ze nou, tot de periodieke uitkeringen horen periodieke uitkeringen ter vervanging van periodieke uitkeringen?
pi_132354462
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

ben ik nou nog niet wakker, of zeggen ze nou, tot de periodieke uitkeringen horen periodieke uitkeringen ter vervanging van periodieke uitkeringen?
mobach:

SPOILER
Generaal?? Pardon??
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:32:59 #130
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132354543
quote:
5s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je bent gekidnapt door aliens, er is wat technologie in je anus gestopt en je bent weer terug in bed gestopt?
Nah, ongeveer. Fucking raar hostel, allemaal rare lui. Zelfs een Nederlander waarvan je dacht 'wtf' en een Brit die al 2 maanden in een hostel woonde en om de 2 uur met een verse zak gekoeld aldi bier kwam aanzetten en gewoon de hele dag aan het zuipen was. Dat is denk ik wel een redelijke samenvatting.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_132354551
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:29 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

mobach:

SPOILER
Gracias _O_
pi_132354556
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nah, ongeveer. Fucking raar hostel, allemaal rare lui. Zelfs een Nederlander waarvan je dacht 'wtf' en een Brit die al 2 maanden in een hostel woonde en om de 2 uur met een verse zak gekoeld aldi bier kwam aanzetten en gewoon de hele dag aan het zuipen was. Dat is denk ik wel een redelijke samenvatting.
gezellig :Y
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:34:14 #133
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_132354568
quote:

[..]

A is gelijk aan B?
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:37:06 #134
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_132354628
quote:

[..]

Ik vraag me trouwens af in hoeverre je hiermee 'commercieel' aan de slag kan. Notarissen hebben het moeilijk, private banks worden steeds kleiner, en hoe Mazars en BDO dit invullen weet ik niet precies.
pi_132354659
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:37 schreef Nautilus. het volgende:

[..]

Ik vraag me trouwens af in hoeverre je hiermee 'commercieel' aan de slag kan. Notarissen hebben het moeilijk, private banks worden steeds kleiner, en hoe Mazars en BDO dit invullen weet ik niet precies.
Want mazars en bdo zijn natuurlijk de hele markt
pi_132354672
Maar ik heb dit een half jaar echt heel commercieel gedaan, en dat slaat echt gigantisch aan
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:38:53 #137
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132354683
Hey een noviet
pi_132354701
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef NotGuilty het volgende:
Hey een noviet
hey, een vrouw
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:39:48 #139
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_132354705
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Want mazars en bdo zijn natuurlijk de hele markt
Ik heb niet echt zicht op die estate planners bij andere kantoren, maar het lijkt me wel een niche.
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:39:49 #140
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132354706
quote:
11s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

hey, een vrouw
niet wegjagen realy!
pi_132354708
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef NotGuilty het volgende:
Hey een noviet
hey, lekkere billen
Generaal?? Pardon??
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:41:22 #142
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_132354753
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef Yreal het volgende:
Maar ik heb dit een half jaar echt heel commercieel gedaan, en dat slaat echt gigantisch aan
Bij wat voor soort kantoor? Kantoornaam hoef je niet te noemen.
pi_132354759
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:38 schreef Yreal het volgende:
Niet echt veel blijven hangen dus van dat half jaartje?
pi_132354782
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Bananenman het volgende:

[..]

_O- _O-
pi_132354822
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:41 schreef Bananenman het volgende:

[..]

nee ;( geloof ik 3x een wetboek open gehad
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:45:23 #146
268486 Nautilus.
Sigo siendo
pi_132354845
Ja, 'k wil geen olie op het vuurtje gooien, maar dat artikel dat je noemde is nou niet bepaald ondoorgrondelijk. Pak dan een btw-vrijstelling erbij.
pi_132354922
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:20 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
de claim van 13H VPB die niet onder de deelnemingsvrijstelling valt? wordt die niet direct belast, maar later verrekend bij een nieuwe fusie? of moet je daar over afrekenen?
Wat zegt het artikel?
pi_132354923
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:45 schreef Nautilus. het volgende:
Ja, 'k wil geen olie op het vuurtje gooien, maar dat artikel dat je noemde is nou niet bepaald ondoorgrondelijk. Pak dan een btw-vrijstelling erbij.
als ik alles al wist was ik wel ergens al partner he
pi_132354942
quote:
3s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat zegt het artikel?
de deelnemingsvrijstelling is niet van toepassing, maar 3.57 IB zegt weer dat je het moet doorschuiven. Ik denk dat er een claim blijft hangen die later wordt verrekend.
Generaal?? Pardon??
pi_132354964
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:49 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

de deelnemingsvrijstelling is niet van toepassing, maar 3.57 IB zegt weer dat je het moet doorschuiven. Ik denk dat er een claim blijft hangen die later wordt verrekend.
Zal hoogstwaarschijnlijk bij opvolgende verkoop gebeuren.
pi_132355001
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zal hoogstwaarschijnlijk bij opvolgende verkoop gebeuren.
Oke :) dan is het duidelijk! dankjewel
Generaal?? Pardon??
pi_132355037
zo, 8 gehaald voor een oefententamen.
pi_132355113
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:52 schreef Yreal het volgende:
^O^

Welk vak?
pi_132355150
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:56 schreef Maharbal het volgende:

[..]

^O^

Welk vak?
IB particulieren voor morgen
pi_132355390
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 12:52 schreef Yreal het volgende:
Netjes Yreal.
pi_132355661
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:08 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Netjes Yreal.
Dank spot. Hoe gaat het boekhouden?
pi_132355703
waarom kan ik op kluwer navigator niet gewoon de vakstudie ib 2001 openen? Legalintel ligt eruit hier.
pi_132355705
De voorwaarden: woon je niet in omgeving **** , dan wordt je niet aangenomen. Voor de functie zal het geen verschil uitmaken of je in de omgeving woont. Is er sprake van een verboden onderscheid? of mag iemand je weigeren als het voor de functie niet uitmaakt?

ik denk het haast wel, maar iemand die dit mij kan nader toelichten?
Generaal?? Pardon??
pi_132355753
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:19 schreef Yreal het volgende:
waarom kan ik op kluwer navigator niet gewoon de vakstudie ib 2001 openen? Legalintel ligt eruit hier.
Hier doet LI het gewoon.
pi_132355809
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dank spot. Hoe gaat het boekhouden?
De beperkte gelijktjdige capaciteit, gecombineerd met een slechte verhouding tussen actief en passief is er debet aan dat de balans zoek is ;(
pi_132355837
quote:
13s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

De beperkte gelijktjdige capaciteit, gecombineerd met een slechte verhouding tussen actief en passief is er debet aan dat de balans zoek is ;(
Wanneer heb je tentamen? Ik heb morgen ook bedrijfseconomie
pi_132355857
quote:

[..]

Gewoon onthouden, links is debet en rechts is credit, komt het allemaal goed
pi_132355867
quote:

[..]

Kop op, je hebt vast nog ergens wat reserves om uit te putten. Met een beetje goodwill kom je sowieso een heel eind.
pi_132355884
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:25 schreef Valid het volgende:

[..]

Kop op, je hebt vast nog ergens wat reserves om uit te putten. Met een beetje goodwill kom je sowieso een heel eind.
Bedankt voor je deelneming. Ik zal het resultaat op het journaal posten.
pi_132355889
quote:

[..]

quote:

[..]

En anders de herwaarderingsreserve en/of je liquide middelen maar aanspreken hé :D
mag het weten
pi_132355892
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:24 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Wanneer heb je tentamen? Ik heb morgen ook bedrijfseconomie
Dinsdag om 18:00.
pi_132355903
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hij's mooi _O_
mag het weten
pi_132355939
quote:

[..]

Dank. Ik wacht in spanning af; ik heb er een aanmerkelijk belang bij.
pi_132355950
Heeft er nog iemand z'n aanmerkelijk belang ergens ingebracht dit weekend?
pi_132355979
Mocht je tentamen mislukken, dan komt er helaas wel een aantekening in het Grootboek van sinterklaas. :{
pi_132355990
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:28 schreef Maharbal het volgende:
Neen. Mijn vrouw heeft het roodboek geopend.
pi_132356021
quote:
9s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Neen. Mijn vrouw heeft het roodboek geopend.
Mijn oprechte deelneming.

Anders een vijandige overname?
pi_132356026
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:29 schreef Valid het volgende:
Mocht je tentamen mislukken, dan komt er helaas wel een aantekening in het Grootboek van sinterklaas. :{
Sinterklaas en Debiteuren/Crediteuren is geen mooie combinatie ;(
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:31:34 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132356038
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_132356045
quote:

[..]

quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

En anders de herwaarderingsreserve en/of je liquide middelen maar aanspreken hé :D
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:28 schreef Maharbal het volgende:
Helden _O_ _O_ _O- _O-
pi_132356074
quote:
Dat zijn nog eens nuttige Wob verzoeken _O_
pi_132356118
quote:
8s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mijn oprechte deelneming.

Anders een vijandige overname?
Er is een zustermaatschappij maar dat ligt gevoelig.
pi_132356135
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Geen mogelijkheid tot een driehoeksfusie?
pi_132356138
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik ga helemaal stuk hier _O- _O- _O- _O-
pi_132356170
quote:
6s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Geen mogelijkheid tot een driehoeksfusie?
Dat kost me mijn vennoten vrees ik.
pi_132356231
Veel getoeter in de buurt. Zal wel weer een Turkse trouwerij zijn
pi_132356235
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Dat kost me mijn vennoten vrees ik.
En wat nou als je je aanmerkelijk belang stil inbrengt in de zustervennootschap? Of het volpompt met een aangetrokken financiering?
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:39:40 #184
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132356246
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ga helemaal stuk hier _O- _O- _O- _O-
ik ook! _O- _O- _O-
klerkje
pi_132356302
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:39 schreef Maharbal het volgende:

[..]

En wat nou als je je aanmerkelijk belang stil inbrengt in de zustervennootschap? Of het volpompt met een aangetrokken financiering?
Mja. Periodieke afschrijving blijft toch altijd een probleem.

SPOILER
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:43:30 #186
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132356344
zelfsturende competentie (intrapersoonlijk, beroepsbeoefenaar of professional), WIE.VERZINT.DAT?! :( :( }:| }:|
klerkje
pi_132356353
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

SPOILER
Misschien is het dan inderdaad tijd om te liquideren en je verbondenheid te verbreken. Het is zaak om niet in de rode cijfers te belanden. Misschien alsnog één ultieme poging doen om de zaak te redden met het inbrengen van een hoop vlottende activa.

SPOILER
pi_132356369
Ga nou dooooor
pi_132356388
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Misschien is het dan inderdaad tijd om te liquideren en je verbondenheid te verbreken. Het is zaak om niet in de rode cijfers te belanden. Misschien alsnog één ultieme poging doen om de zaak te redden met het inbrengen van een hoop vlottende activa.

SPOILER
Een high-five emoticon was nu wel op zijn plaats geweest.
pi_132356410
quote:
9s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:43 schreef Spiegelei het volgende:
zelfsturende competentie (intrapersoonlijk, beroepsbeoefenaar of professional), WIE.VERZINT.DAT?! :( :( }:| }:|
pi_132356428
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Een high-five emoticon was nu wel op zijn plaats geweest.
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

SPOILER
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

SPOILER
mag het weten
pi_132356457
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:46 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]
:*
pi_132356520
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

:*
Mooiste postreeks in de SC, mede mogelijk gemaakt door Spot/haarbal :D
mag het weten
pi_132356539
Spot, als je cabaret zou gaan maken zou ik kaarten kopen
pi_132356547
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:50 schreef Yreal het volgende:
Voor jou zou er altijd een gratis stoel zijn.
  zondag 20 oktober 2013 @ 13:51:41 #197
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132356575
quote:
Me too.
pi_132356721
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 13:50 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Voor jou zou er altijd een gratis stoel zijn.
O+ O+
pi_132356774
quote:
Alleen met Floor achter de piano dan
pi_132356804
Mw. De mol-verver _O_ _O_ zo duidelijk spreken dat ze op 1.8 snelheid gewoon goed verstaanbaar is _O_ _O_
pi_132357350
quote:
Het is de afgelopen dagen bijzonder warm en zacht weer voor de tijd van het jaar. Dat geldt ook voor vandaag. Als het niet zo wisselvallig was, had de thermometer al diverse malen de 20 graden kunnen aanwijzen. Dit is dinsdag naar alle waarschijnlijkheid wel het geval: het belooft de warmste dag van de week te worden met 20 graden en hoger.

Normaal ligt de middagtemperatuur in deze tijd van het jaar rond een graad of 13. Daar komen we al een paar dagen (ruim) bovenuit, zo meldt Weerplaza vandaag. Records worden nog net niet gebroken, maar we zitten dicht tegen de maximaal te behalen temperatuur aan voor eind oktober, en dat precies in de herfstvakantie.

Zachte lucht
Dankzij een zuidelijke stroming wordt er veel zachte lucht aangevoerd. Vanwege de verschillende buien werd verhinderd dat het nog niet eerder 20 graden is geworden. Morgen wordt de zachte lucht even verdreven, maar morgenavond en in de nacht naar dinsdag zorgt een warmtefront ervoor dat we opnieuw met warme lucht te maken krijgen.

Terrasweer
Dinsdag wordt het in een groot deel van het land 20 graden en het is dan waarschijnlijk een groot deel van de dag droog met geregeld zonneschijn: lekker terrasweer. Voor De Bilt is dat in deze tijd van het jaar bijzonder hoog.

De warmste 22 oktober werd vorig jaar beleefd, toen werd het 22,0 graden. In totaal is het sinds 1901 slechts negen keer 20 graden of meer geworden in de laatste tien dagen van oktober. In november is de 20 graden in De Bilt nog nooit gehaald.
Dat wordt dus een biertje op het terras na het tentamen handelsrecht a _O_
mag het weten
pi_132357394
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:15 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat wordt dus een biertje op het terras na het tentamen handelsrecht a _O_
Mooi nieuws _O_
pi_132357862
Fussbal O+ Vorige keer werd PEC - ADO 4-2, mooie wedstrijd was dat.
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:29:34 #204
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132357897
Dinsdag maar eens een chilling zetten met dit mooie weer.
pi_132357963
_O_ _O_
pi_132358552
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 01:43 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij was dat laatste nou juist de aanzet van veel onduidelijkheid in de discussie van gisteravond.
pi_132358568
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:49 schreef Valid het volgende:

[..]

Volgens mij was dat laatste nou juist de aanzet van veel onduidelijkheid in de discussie van gisteravond.
Niet overdrijven. Ik zei het één keer verkeerd en corrigeerde mezelf meteen.
pi_132358679
rustig
pi_132358834
Rustig wat?
pi_132358892
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:56 schreef Maharbal het volgende:
Rustig wat?
In het topic. Meestal is het hier voor tentamens op zijn drukst
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:02:17 #211
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132359104
quote:
Dat is maar goed ook, anders was ik persoonlijk naar jou toegekomen om je de huid vol te schelden. }:|

Nu sociale en communicatieve competentie, dat gaat al een stuk makkelijker (al zal ik mijn zin hiervoor niet meenemen in mijn zelfbeoordeling :D ).

Next competentie organiseren....
klerkje
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:03:11 #212
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132359141
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

In het topic. Meestal is het hier voor tentamens op zijn drukst
Ohja, ook nog tentamen ja deze week. Maar die kutcompetenties gooien roet in het eten. Die moet ik vandaag echt af hebben hoor...
klerkje
pi_132359179
PEC overklast ADO weer, hoi! *O*
mag het weten
pi_132359245
Heeft iedereen tentamens dan? Niemand iets spannends aan het doen?
pi_132359318
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:05 schreef Maharbal het volgende:
ik geloof dat op NG na iedereen aan de bak moet.
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:08:30 #216
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132359362
quote:
Ik ben spannende dingen aan het doen
pi_132359378
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:08 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik ben spannende dingen aan het doen
Oe
pi_132359418
quote:
Niets spannends inderdaad. Of je moet het Live Eredivisie-topic spannend vinden.
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:10:13 #219
388977 NotGuilty
Cuéntamelo
pi_132359430
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik geloof dat op NG na iedereen aan de bak moet.
Ik heb er twee weken geleden nog eentje gehad. 9 November mag ik weer.
pi_132359519
quote:
Voetbal kijken O+ Verder niet, nee.
pi_132359548
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

PEC staat alweer op 2-0, waarom durf ik nou nooit de gok te nemen bij toto of unibet :'(
mag het weten
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:14:10 #222
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132359589
quote:
Blijkbaar. Deze week is echt deadline en prestatieweek voor mij. 3 soort van werkstukken inleveren en 1 tentamen (met 2 onderwerpen; arbeidsrecht en stukje burgerlijk procesrecht/verzoekschriften). Maaaaaaar volgend weekend de beloning, dan gaan we naar Essen en Berlijn *O* *O* .

Ben jij niets spannends aan het doen dan?
klerkje
pi_132359608
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Blijkbaar. Deze week is echt deadline en prestatieweek voor mij. 3 soort van werkstukken inleveren en 1 tentamen (met 2 onderwerpen; arbeidsrecht en stukje burgerlijk procesrecht/verzoekschriften). Maaaaaaar volgend weekend de beloning, dan gaan we naar Essen en Berlijn *O* *O* .

Leuk reisje ^O^. Heb ook wel weer zin in een weekendje weg.

Even mezelf een schop onder m'n kont geven.

SPOILER
pi_132359722
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:13 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

PEC staat alweer op 2-0, waarom durf ik nou nooit de gok te nemen bij toto of unibet :'(
3-0 :7
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:17:56 #225
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132359744
quote:
8s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Leuk reisje ^O^. Heb ook wel weer zin in een weekendje weg.

Even mezelf een schop onder m'n kont geven.

SPOILER
Heb er ook echt zin in! :)

En ik ben de kwaadste niet: * Spiegelei geeft Marharbal een goed bedoelde schop onder z'n kont :P
klerkje
pi_132359748
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

3-0 :7
Goh, Benson is het nog niet eens verleerd na al die tijd :')
mag het weten
pi_132359880
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gaat lekker met je cluppie.
pi_132359907
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:14 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Essen, daar zat vroeger een grote hondenunit van het Duitse leger.
pi_132359913
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Gaat lekker met je cluppie.
Mocht ook wel. Vijf wedstrijden op rij niet gewonnen, drie duels op rij niet gescoord :r Ging rampzalig na die goede start. Nu dit zometeen even over de streep trekken, want PEC wil nog wel eens te veel achterover gaan leunen.
pi_132359956
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mocht ook wel. Vijf wedstrijden op rij niet gewonnen, drie duels op rij niet gescoord :r Ging rampzalig na die goede start. Nu dit zometeen even over de streep trekken, want PEC wil nog wel eens te veel achterover gaan leunen.
Welja joh. ADO is toch ook he-le-maal niets (hoewel "we' er ongetwijfeld weer punten aan zullen verliezen)
pi_132360006
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Welja joh. ADO is toch ook he-le-maal niets (hoewel "we' er ongetwijfeld weer punten aan zullen verliezen)
Rationeel gezien heb je gelijk, maar heb je Eagles - NEC gezien vorige week? :P
pi_132360019
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Rationeel gezien heb je gelijk, maar heb je Eagles - NEC gezien vorige week? :P
GAE gewoon gewonnen toch? Wat is je punt?
pi_132360104
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

GAE gewoon gewonnen toch? Wat is je punt?
3-0 voor bij rust, 3-3 twee minuten voor tijd, billenknijpen en met ongelofelijk veel mazzel nog 4-3. Dat hoef ik niet, hoor :D
pi_132360179
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

3-0 voor bij rust, 3-3 twee minuten voor tijd, billenknijpen en met ongelofelijk veel mazzel nog 4-3. Dat hoef ik niet, hoor :D
Ik zie je punt wel, maar PEC is ook een ploeg die heel goed met ruimtes overweg kan. Als ADO echt nog iets wil dan moeten er gaten gaan vallen.
pi_132360217
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik zie je punt wel, maar PEC is ook een ploeg die heel goed met ruimtes overweg kan. Als ADO echt nog iets wil dan moeten er gaten gaan vallen.
Ja, daar heb je ook gelijk in. En ik ken de keeper van ADO niet maar op basis van het tweede kwart is 'ie lang niet zo goed als Coutinho, dus dat helpt ook. :D
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:34:39 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132360412
Boterbartje hoeft niet zo aan de bak. 6 en 8 november tentamentjes van 6 EC voor systeemtheorie en IBK, maar eerste rechten tentamen is pas 18 december :)

Gr gr vanaf Glasgow Airport
pi_132360595
Joosie hoe ga jij dat doen met de arresten? Uitprinten en meenemen?
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:39:51 #238
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132360656
quote:
4s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

We gaan eigenlijk alleen naar Essen voor Spiel.

We zijn nogal fan van bordspellen. Laat de geek-opmerkingen en -grappen maar komen.

Daarna een paar uurtjes naar het oosten rijden voor een hotelletje zodat ik de dag daarna niet al te lang meer hoef te rijden naar Berlijn toe. Manlief heeft namelijk vakantieveilingen ontdekt en 2 overnachtingen in Berlijn geregeld. Dus tja, dan maar even combineren.
klerkje
pi_132360737
quote:
4s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Honten _O_
pi_132360851
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:41 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Honten _O_
Inderdaad.

Het ging trouwens om de Essen-Waf Waf.
pi_132360880
Klich.
pi_132360887
quote:
17s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Inderdaad.

Niet de WafWaf-SS ?
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:45:25 #243
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132360889
quote:

[..]

Inderdaad.

:')
klerkje
  zondag 20 oktober 2013 @ 15:47:12 #245
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_132360967
quote:

[..]

Inderdaad.

ik moest lol iksdeeën.
pi_132360975
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:45 schreef Ties02 het volgende:
edit toch niet
Maar bedankt voor het vertrouwen.
pi_132360988
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Maar bedankt voor het vertrouwen.
Dat hoort erbij als hoeder
pi_132361047
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:47 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat hoort erbij als hoeder
Je doet het goed. Ik zal het missen.
pi_132361680
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 15:38 schreef Ties02 het volgende:
Joosie hoe ga jij dat doen met de arresten? Uitprinten en meenemen?
Weet ik nog niet. Twijfel zelf want mijn lijstje geeft in eigen woorden de rechtsregel per arrest. En niet de letterlijke tekst v/d Hoge Raad zelf zeg maar. Dus ik weet niet of het mag of niet. Vorig jaar controleerden ze er geeneens op, maar ik twijfel dus.
mag het weten
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:09:47 #251
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132361824
quote:
Hoezo?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_132361841
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Weet ik nog niet. Twijfel zelf want mijn lijstje geeft in eigen woorden de rechtsregel per arrest. En niet de letterlijke tekst v/d Hoge Raad zelf zeg maar. Dus ik weet niet of het mag of niet. Vorig jaar controleerden ze er geeneens op, maar ik twijfel dus.
Hij heeft tijdens de werkgroepen gezegd dat dat niet mag, wel de essentie van het arrest zoals ie in de NJ staat ofzo
pi_132361884
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:10 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hij heeft tijdens de werkgroepen gezegd dat dat niet mag, wel de essentie van het arrest zoals ie in de NJ staat ofzo
Essentie = rechtsregel of mis ik wat? :?
mag het weten
pi_132361926
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:10 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Essentie = rechtsregel of mis ik wat? :?
Je mocht niet je eigen samengevatte rechtsregels uitprinten en meenemen
Ik vind het ook nog steeds vaag daarom vroeg ik het jou :D
pi_132361944
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoezo?
Hoe zou jij dat opgeven in de belasting? Simpelweg als box3 inkomen?

Edit : De bitcoins zelf in box3, het genereren daarvan is geen bron omdat het voordeel eigenlijk niet te verwachten is en dus ook onbelast.
pi_132362016
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:12 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je mocht niet je eigen samengevatte rechtsregels uitprinten en meenemen
In dat geval zal het wel allemaal. De WED is all you need en voor de rest maak ik mij er wel mee af door te zeggen: volgens vaste rechtspraak v/d Hoge Raad moet er sprake zijn van... [rechtsregel arrest]
mag het weten
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:15:37 #257
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362059
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hoe zou jij dat opgeven in de belasting? Simpelweg als box3 inkomen?
Opgeven in de belasting als box-3 inkomen. Voor iemand die morgen een tentamen IB-particulieren heeft moet je wat zuiverder formuleren.

De waarde van zijn coins is minder dan 20k dus in het aangifteprogramma hoeft hij het geeneens te specificeren. Voor wat betreft het minen kan hij het braafste jongetje van de klas zijn zoals de Stas wenst.
Bis bis bis
pi_132362127
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:14 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

In dat geval zal het wel allemaal. De WED is all you need en voor de rest maak ik mij er wel mee af door te zeggen: volgens vaste rechtspraak v/d Hoge Raad moet er sprake zijn van... [rechtsregel arrest]
Oh je weet alles uit je hoofd
pi_132362170
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Opgeven in de belasting als box-3 inkomen. Voor iemand die morgen een tentamen IB-particulieren heeft moet je wat zuiverder formuleren.

De waarde van zijn coins is minder dan 20k dus in het aangifteprogramma hoeft hij het geeneens te specificeren. Voor wat betreft het minen kan hij het braafste jongetje van de klas zijn zoals de Stas wenst.
Ik vond de vraag of het inkopen van computercapaciteit om bitcoins te minen, en het minen zelf ook nog betrokken moet worden wel aardig. Ik zou zeggen van niet, het vormt geen bron omdat voordeel niet te verwachten is?
pi_132362195
quote:
11s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Oh je weet alles uit je hoofd
Neuh, maar wel op hoofdlijnen zo'n beetje. Ik ga niet alle arresten in de kop stampen maar sommige zijn klassiekers.

En oh.. PEC over Ajax heen qua stand :D
mag het weten
pi_132362295
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Neuh, maar wel op hoofdlijnen zo'n beetje. Ik ga niet alle arresten in de kop stampen maar sommige zijn klassiekers.

En oh.. PEC over Ajax heen qua stand :D
haha, mooie score van PEC _O_
pi_132362390
Bedankt FC Groningen
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:23:26 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362442
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vond de vraag of het inkopen van computercapaciteit om bitcoins te minen, en het minen zelf ook nog betrokken moet worden wel aardig. Ik zou zeggen van niet, het vormt geen bron omdat voordeel niet te verwachten is?
Dat lijkt mij ook.
Bis bis bis
pi_132362458
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:22 schreef Ties02 het volgende:
Bedankt FC Groningen
Inderdaad! :P

mag het weten
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:25:42 #265
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362546

Met Clapton, Knopfler en Taylor _O_
Bis bis bis
pi_132362588
FC Groningen O+
PEC O+
Tchock O+
Joosie O+
Ties O+
Ajax O+
Accounting ;(
pi_132362593
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Inderdaad! :P

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
groningen _O_ _O_
pi_132362696
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
FC Groningen O+
PEC O+
Tchock O+
Joosie O+
Ties O+
Ajax O+
Accounting ;(
Jammer dat Twente hier niet tussen staat
pi_132362759
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:29 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jammer dat Twente hier niet tussen staat
Zou jij Ajax in je eigen lijstje hebben gezet?
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:33:01 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362799
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Zou jij Ajax in je eigen lijstje hebben gezet?
Niet op fok hangen maar studeren. :{ :{
Bis bis bis
pi_132362820
Goed idee Erik ik klik nu op kruisje rechtsbovenin
pi_132362826
quote:
4s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet studeren, maar werken :'( :'( :'(
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:34:32 #273
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362842
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:33 schreef Ties02 het volgende:
Goed idee Erik ik klik nu op kruisje rechtsbovenin
Ciao!
Bis bis bis
pi_132362872
GTA Online met eigen crew _O_
pi_132362892
quote:
4s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:37:05 #276
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362942
Zing ik lekker mee met Sacrifice terwijl jullie zweten op de balansjes.
Bis bis bis
pi_132362964
quote:
6s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:37 schreef eriksd het volgende:
Wat vind je van toto erik?
pi_132362971
quote:
6s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:37 schreef eriksd het volgende:
Neuh, niet want ik ben al in balans :P Wel over ander zut als vertegenwoordigingsbevoegdheid/rechtsgeldig, nietig of vernietigbaar und so
mag het weten
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:38:26 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132362982
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat vind je van toto erik?
Ik ben gek op Toto.
Bis bis bis
pi_132363004
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik ben gek op Toto.
Net zoals JD?
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:39:38 #281
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132363018
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Net zoals JD?
Geen idee wie of wat dat is.
Bis bis bis
pi_132363028
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:39 schreef eriksd het volgende:

[..]

Geen idee wie of wat dat is.
je kent scrubs toch wel? :'(
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:40:26 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132363036
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

je kent scrubs toch wel? :'(
Ik denk dat die serie (samen met Friends) het beste voorbeeld is van een totaal gebrek aan humor.
Bis bis bis
pi_132363050
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik denk dat die serie (samen met Friends) het beste voorbeeld is van een totaal gebrek aan humor.
:{ :{ :{ :{ :{
pi_132363056
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Net zoals JD?
Ik dacht dat je Johan Derksen bedoelde omdat hij altijd de Toto invult :')
pi_132363058
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Haten op Scrubs :')
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:41:59 #287
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132363081
Die ene hoofdrolspeler heeft ook zo'n irritant blotebillengezicht.
Bis bis bis
pi_132363130

_O_ _O_ _O_

Zo zie ik Erik voor mij...
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:50:47 #289
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132363362
Ik heb geen bad.
Bis bis bis
pi_132363657
Wat een heerlijke middag _O_
pi_132363677
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:00 schreef Paxcon het volgende:
Verdiend gewonnen.
pi_132363708
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:00 schreef Paxcon het volgende:
^O^
pi_132363919
Ik zat m'n markeerstift al de hele tijd te zoeken
Haal ik net de was eruit zat ie daar bij in :')
pi_132363940
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:10 schreef Ties02 het volgende:
Ik zat m'n markeerstift al de hele tijd te zoeken
Haal ik net de was eruit zat ie daar bij in :')
:X Vlekken?
pi_132364007
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

:X Vlekken?
Achja ik wilde toch een beetje voor die hippie look gaan met allemaal kleurtjes enzo
pi_132364823
Zo. Klaar voor vandaag.
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:43:31 #297
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_132364857
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Zo. Klaar voor vandaag.
;( ik nog niet...

Bezig met competentie reguleren, daarna nog 4 te gaan (maar ik ben met de rotste begonnen, na deze wordt het veel makkelijker en alleen beetje aanpassen van de tekst die ik al heb).
klerkje
pi_132364924
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verdiend gewonnen.
Wat is er wel niet bij PEC gebeurd :o Of is ADO gewoon gruwelijk slecht?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2013 17:46:23 ]
pi_132364965
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:46 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Wat is er wel niet bij PEC gebeurtd :o Of is ADO gewoon gruwelijk slecht?
Ging gewoon lekker :D Hebben we wel vaker dit seizoen, bijvoorbeeld 1-5 bij NEC. Alleen de laatste weken ging het heel kut en ADO was precies wat PEC nodig had. :') Ze laten overal gaten vallen, verdedigen waardeloos, schuiven niet mee. Gevolg was dat Klich met vier assists heel ADO kapot kon spelen omdat Saymak en Benson beiden twee keer goed afmaakten. En toen stond het 4-0 en de rest was bonus. :D
pi_132365015
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ging gewoon lekker :D Hebben we wel vaker dit seizoen, bijvoorbeeld 1-5 bij NEC. Alleen de laatste weken ging het heel kut en ADO was precies wat PEC nodig had. :') Ze laten overal gaten vallen, verdedigen waardeloos, schuiven niet mee. Gevolg was dat Klich met vier assists heel ADO kapot kon spelen omdat Saymak en Benson beiden twee keer goed afmaakten. En toen stond het 4-0 en de rest was bonus. :D
Lekker hoor. Ik had vooraf m'n bedenkingen nog omdat PEC een matige reeks had neergezet en ADO van Vitesse won en twee keer in de Kuip scoorde.
pi_132365064
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:49 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Lekker hoor. Ik had vooraf m'n bedenkingen nog omdat PEC een matige reeks had neergezet en ADO van Vitesse won en twee keer in de Kuip scoorde.
Ja, precies. Zeker als je zag met hoe veel gemak Vitesse PEC wegzette een paar weken terug. Maar gelukkig kwam het helemaal goed, afgezien van helemaal in het begin van de wedstrijd en vlak voor en na de 4-1 (kun je nagaan) is ADO geen moment gevaarlijk geweest.

Jammer trouwens dat Groningen er niet gewoon nog twee of drie inschoot. Dan stond PEC nu tweede. :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')