abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:24:30 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_132300148
Sinterklaasorganisaties zijn bereid het uiterlijk van Zwarte Piet aan te passen. In NRC Handelsblad zeggen vertegenwoordigers van de oganisaties dat de felheid van het debat door voor- en tegenstanders van Zwarte Piet het feest bedreigt.

In januari wil dominee Henk Leegte, voorzitter van het comité dat de Sinterklaasintocht in Amsterdam organiseert, gaan praten met andere organiserende partijen. In NRC zegt Leegte: 'Ik kan me voorstellen dat we om te beginnen honderd van de vijfhonderd Pieten een ander uiterlijk geven.' Concrete voorbeelden van hoe dat uiterlijk zou kunnen veranderen geeft hij niet, maar hij ziet dat de tegenstanders van de huidige gedaante van Zwarte Piet zich ergeren aan de optelsom: donkere schmink, dikke, rode lippen en gouden oorringen.

Ineke Strouken, directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed, stelt in de krant voor om een aanbeveling te maken voor alle Sinterklaasorganisaties om Zwarte Piet 'in stapjes' te transformeren.

Voorzitter Jan van Wijk van het Sint Nicolaasgenootschap: 'Als het Amsterdamse comité ons uitnodigt, schuiven we meteen aan tafel. Het maakt mij niet uit of hij sluik haar of kroeshaar heeft. Maar Zwarte Piet is wel zwart.' De NTR, de omroep die het Sinterklaasjournaal maakt en de intocht van Sinterklaas uitzendt, laat weten dat het niet aan de omroep is om 'zonder maatschappelijke consensus de traditie eenzijdig te wijzigen'. Maar: 'als de traditie verandert, veranderen wij mee.'

'Lokale aangelegenheid'
Minister Jet Bussemaker (Cultuur) wil zich niet mengen in de discussie over de intocht van Sinterklaas en Zwarte Piet in Amsterdam. 'De intocht van Sinterklaas is een lokale aangelegenheid. Het Rijk heeft daar geen bemoeienis mee', schrijft ze vrijdag in antwoord op Kamervragen van de PVV.

Volgens Bussemaker is 'het sinterklaasfeest onderdeel van de Nederlandse cultuur en wordt dit op verschillende manieren gevierd'. Ze schrijft zich ervan bewust te zijn dat de opvattingen over het feest verschillen. Maar 'tot de Nederlandse cultuur behoort ook dat verschillende opvattingen naast elkaar kunnen bestaan.' In Amsterdam is bezwaar ingediend tegen de intocht met zwarte pieten, omdat dit racistisch zou zijn.

Rutte: 'Zwarte Piet is zwart'
De rol van Zwarte Piet bij de sinterklaasviering is geen zaak van de regering, maar van de samenleving. Dat zei minister-president Mark Rutte vandaag in antwoord op vragen over de discussie of Zwarte Piet al of niet racistisch is.

Volgens de premier staat het iedereen vrij om een witte piet op te voeren, maar hij wees erop dat het hulpje van de sint volgens de overlevering altijd zwart is geweest. 'Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen.'

:( :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:26:41 #2
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132300211
Ah vet gaar. Rot toch op. Piet is zwart en moet ook zwart blijven gvd :( Blijf van onze tradities af
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:27:07 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_132300224
Het stoort me dat het constant over Amsterdam moet gaan. Ieder gehucht heeft zijn eigen sinterklaascomité en het merendeel van die organisaties gaat zich echt niet aanpassen hoor. Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is.
pi_132300229
Dat ze het serieus aan willen passen :')
Wij moeten alle hoofddoekjes etc. maar als zoete koek slikken, maar wel onze eigen cultuur afschaffen, moet niet gekker worden :')
-XOXO-
pi_132300264
Ik luisterde Het Land Van van Lange Frans en Baas B terwijl ik de OP las en nu zit ik met heel veel emoties op bed.
-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:28:45 #6
353856 Stoepboer
Stoep met boeren.
pi_132300265
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:26 schreef richolio het volgende:
Ah vet gaar. Rot toch op. Piet is zwart en moet ook zwart blijven gvd :( Blijf van onze tradities af
Maar dat is toch zielig voor onze gekleurde medemens!

_O-
Vervelende stoepboer!
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:29:07 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_132300274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef datismijnmening het volgende:

Triest toch ? :{

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132300288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Triest toch ? :{

In en in ;(
-XOXO-
pi_132300318
quote:
Wij moeten alle hoofddoekjes etc. maar als zoete koek slikken, maar wel onze eigen cultuur afschaffen, moet niet gekker worden :')
Dit.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_132300387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef BasEnAad het volgende:
Het stoort me dat het constant over Amsterdam moet gaan. Ieder gehucht heeft zijn eigen sinterklaascomité en het merendeel van die organisaties gaat zich echt niet aanpassen hoor. Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is.
Als er één schaap over de dam is, volgen er meer
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:35:22 #11
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_132300444
Hoeveel negers ken jij die Piet heten, keihard werken en klaar staan voor hun oudere medemens wanneer hij presentjes wil geven aan brave kinderen, maar helaas daar wat slecht ter been voor is. Zo'n positief beeld is blijkbaar discriminatie :')
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:36:23 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_132300461
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:35 schreef MsMessy het volgende:
Hoeveel negers ken jij die Piet heten, keihard werken en klaar staan voor hun oudere medemens wanneer hij presentjes wil geven aan brave kinderen, maar helaas daar wat slecht ter been voor is. Zo'n positief beeld is blijkbaar discriminatie :')
Geen kind dat echt ooit met de roe is geslagen.

vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:38:14 #13
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_132300516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die roe zie je al eigenlijk met goed fatsoen niet meer terug in het beeld omdat ze allemaal een zak met snoepgoed dragen. Waarin trouwens ook niemand meer mee gaat naar Spanje, want dat zou alleen maar een vakantiegevoel opwekken.
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:40:10 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_132300562
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:38 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Die roe zie je al eigenlijk met goed fatsoen niet meer terug in het beeld omdat ze allemaal een zak met snoepgoed dragen. Waarin trouwens ook niemand meer mee gaat naar Spanje, want dat zou alleen maar een vakantiegevoel opwekken.
Ken jij kinderen die naar Spanje in de zak werden vervoerd ?

vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:40:26 #15
414255 Scrutinise
Rasentertainer
pi_132300569
quote:
Eensch.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:40:40 #16
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_132300574
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:40 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ken jij kinderen die naar Spanje in de zak werden vervoerd ?

Nee, maar ik gok dat sommige ouders het wel lekker goedkoop zouden vinden :D _O-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:42:27 #17
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132300619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:36 schreef tong80 het volgende:

[..]

En ik mocht gvd nooit mee in de zak naar Spanje....
pi_132300679
komt door het roet in de schoorsteen
maar als die mensen zo graag willen discimineren doen ze dat goed
volgens de zijkers zijn het negers en die willen ze nu uit de traditie werken
WIE is hier nu aan het discrimineren!
!wie zeikt mag niet zeiken dat er op hem gezeken wordt!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:47:14 #19
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132300718
Wat willen ze dan? Willen ze die pieten blank maken? Hoe gaan ze dan heten, gewoon Piet? :')

En al maken ze ze blank en heten ze 'Piet', dan ziet elke kleuter dat het zijn oom oid is.

Het lijkt wel alsof ze zich bevoorrecht voelen om bediscrimineerd te worden. Je komt hier, best, laat onze tradities met rust. Ze verpesten het.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132300770
geef hem zwarte roet vlekken en klaar.
pi_132300776
zijn gelukkig maar een paar rukkers zie zo denken
en overal zijn rotte peren, zo kunnen we de discussie van negerzoenen ook terug halen
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:50:44 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_132300806

Negers die een ongeschoren pedofiele travestiete vent in een jurk steunen. :(

pi_132300875
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:50 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]

Negers die een ongeschoren pedofiele travestiete vent in een jurk steunen. :(

met schimmel tussen zijn benen en zijn zak op zijn rug..... :P
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 17:55:26 #24
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_132300916
Gisteren bij Pownews kon je al zien wat voor soort mensen ertegen is .
Ga ertegenin en ze gebruiken geweld tegen je
RED ONS HENNIEGOD
pi_132300925
Sowieso is het onzin trouwens.

Ik ben opgegroeid met Zwarte Piet. Daarin was Zwarte Piet altijd een relaxte vriendelijke man die altijd vrolijk was. Sinterklaas daarentegen was een chagrijnige ouwe klaas. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een negatieve gedachte bij Zwarte Piet gehad heb. Dat maakt het voor kleine kinderen ook minder vreemd om een neger die ze op straat tegen komen normaal te behandelen. Immers, Zwarte Piet is ook zwart, en die is leuk. Ik denk serieus dat Zwarte Piet juist het onstaan van racistische gevoelens onder kinderen tegengaat.

Daarnaast ga ik er vanuit dat Sinterklaas zijn eigen werknemers kiest. Sinterklaas kiest daarbij uitsluitend zwarte. Een grotere vorm van positieve discriminatie is er niet. Er wordt toch altijd geklaagd als een werkgever geen negers aan wil nemen? Sinterklaas doet dat wel, uitsluitend zelfs, en dan is het weer niet goed. En gezien aan het humeur van de gemiddelde Zwarte Piet is er met de CAO ook niets mis.

En dan nog het achterlijke voorstel van die Quinsy. Hij wil regenboogpieten. In alle kleuren die er zijn, als ze maar niet zwart zijn. Dat zou ik eens moeten proberen, om dat voor te stellen?! Dan is het land te klein omdat ik een bijzonder racistische opmerking gemaakt zou hebben. Alle kleuren, maar géén zwarten? Hoe racistisch wil je het hebben?! En dat is dan het voorstel van diegene die Zwarte Piet af wil schaffen, juist omdát het racistisch is?!

Te belachelijk voor woorden die hele discussie.

Zwarte Piet moet Zwarte Piet blijven. Wij accepteren hier elementen van culturen uit andere landen, bijvoorbeeld hoofddoekjes, moskeeën die staan te jengelen, de Turkse slager op de hoek, etcetera. En wij hebben hier Zwarte Piet. En omdat wij al de culturele eigenschappen van 'hun' accepteren, ben ik stellig van mening dat 'hun' Zwarte Piet dan maar moeten accepteren. We hebben inmiddels wel genoeg cultuur overboord gedonderd ten faveure van mensen die te pas en te onpas racisme roepen.

w/
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_132301056
Hoewel in omringende landen Sint-Nicolaas al langer vergezeld werd door een of andere boeman had hij in de Nederlanden aanvankelijk geen helper. Maar in 1850 introduceerde de onderwijzer Jan Schenkman in zijn leesboekje "Sint Nicolaas en zijn Knecht" drie nieuwe zaken, die allemaal zijn blijven hangen in de sinterklaasfolklore: een knecht voor Sinterklaas, de intocht en de stoomboot. Die knecht had in zijn boekje nog geen naam, hij was een gekleurde jongeman, gekleed als een page. In de loop der tijd heeft hij verschillende namen gehad; zo heette hij bijvoorbeeld Jan de knecht, Trappadoeli, Nicodemus, Assiepan, Sabbas, Hans Moef, Pikkie, Robbert, Krik-krak, Micheltje, Hansje van Vese (of Hansje van Kese), Jacques Jour (of Sjaak Sjoor).[16] In 1859 werd voor het eerst een artikel gedrukt waarin hij Pieter wordt genoemd,[noten 7][noten 8] en in 1895 was Zwarte Piet al in zwang geraakt.[noten 9] Het bleef niet bij één Zwarte Piet; in 1880 traden al twee knechten op.[noten 10] Na de Tweede Wereldoorlog organiseerden Canadese militairen in Nederland een sinterklaasviering met een massa Zwarte Pieten.[17] Sindsdien wordt Sinterklaas vergezeld door vele Pieten, tegenwoordig vaak met voor ieder een eigen taak, onder leiding van een Hoofd-Piet. Terwijl Sinterklaas altijd statig en gedistingeerd is, gedragen de Pieten zich als acrobaten en grappenmakers die vaak kwajongensstreken uithalen.
pi_132301623
Gewoon negers vrijwillig verplicht van hun uitkering pepernoten laten strooien.
Some men are born sodomites, some achieve sodomy, and some have sodomy thrust upon them...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:54:00 #28
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132302382
Zwarte piet wordt niet eens minderwaardig afgebeeld. Hij staat vaak gelijk aan Sinterklaas en soms weet hij het zelfs beter.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132302483
witte piet
gele piet
dat klinkt toch niet

zwarte piet is gewoon beter ^O^
pi_132302566
Ik snap er ook niks van. Ik vind degene die het willen veranderen juist de racisten. Zij associëren het Sinterklaasfeest met racisme.

Die flikkers helpen de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis.
pi_132302594
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:03:44 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_132302604
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:58 schreef RobbieSchuurmans het volgende:
witte piet
gele piet
dat klinkt toch niet

zwarte piet is gewoon beter ^O^
Piet Römer de über Piet. _O_

vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:05:32 #33
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132302644
Zwarte Piet is geen racisme, dat is te kort door de bocht. Het uiterlijk v/d Zwarte Piet zoals wij die hier in NL kennen, is echter wel gebaseerd op het beeld dat men toentertijd had van zwarten. Zie bijvoorbeeld ook de oude Kuifje strips.

Voor zowel voor- als tegenstanders is wat te zeggen.

Argument voor de Zwarte Piet is dat er, zeker vandaag de dag, geen racistische gedachte meer achter zit (alhoewel het ironisch is dat een discussie over of Zwarte Piet wel/niet racistisch is, toch behoorlijk wat racistische reacties oproept).

Argument tegen de Zwarte Piet, is dat je dus nog wel gebruik blijft maken van een halve karikatuur v/d neger.

Je kan het met de argumenten eens of oneens zijn. Wat ik jammer vind is dat mensen moord en brand schreeuwen en doen alsof dit een aanval is op de Nederlandse identiteit (alsof die wordt gedefinieerd door een gebruik dat over de eeuwen heen juist continu aan verandering onderhevig is geweest). Ook jammer dat sommige mensen dit koppelen aan andere allochtonenkwesties.

Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:06:29 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132302664
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef jepperdeprep het volgende:
Dan heb jij geen hoge pet op en wel heel weinig kennis van de Nederlandse cultuur, als je dat denkt.
Krekker is de bom!
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:08:32 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_132302718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dan heb jij geen hoge pet op en wel heel weinig kennis van de Nederlandse cultuur, als je dat denkt.
De petjes regeren tegenwoordig de straat.

Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:13:00 #36
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132302839
Wat Tong zegt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132303162
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je bent gewoon een zeurpiet, knul. Als je dit soort dingen met racisme gaat associëren dan kom je nooit van racisme af. In curacao vinden ze Sinterklaas geweldig en hier in Nederland gaan ze weer huillie huillie doen. Man man man man.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:28:21 #38
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:30:45 #39
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132303408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:22 schreef jepperdeprep het volgende:

[..]

Je bent gewoon een zeurpiet, knul.
Knul? :')

Omdat ik jou wijs op de onzin die je uitkraamt? Als er iemand is die overkomt als een knulletje ben jij het wel.

Niks mis met het willen behouden van de Zwarte Piet hoor, maar doe het dan wel op basis van correcte info. Zelfde geldt overigens voor de tegenstanders van de Zwarte Piet, ook daar wordt een hoop onjuiste info geroepen.

Is het jou bekend dat de intocht v/d Zwarte Piet zoals wij dat nu kennen iets is dat we eigenlijk pas na WO 2 doen?

Zie hier nog blanke Pieten in 1935:

De Zwarte Piet zoals wij die nu kennen is wel iets eerder bedacht, maar kwam toen vooral in enkele kinderboeken voor, voor het eerst ergens rond 1850.

Voor die tijd was de Sint of alleen of werd hij (in een verder verleden) vergezeld door zwarte wezens uit de oudheid, zoals bijv. Krampus.

Wanneer jij dus stelt dat het aanpassen v/d Zwarte Piet de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis brengt, dan impliceer je dus dat de Nederlandse cultuur hoofzakelijk bestaat uit een flinterdun laagje. Een laagje dat ook nog maar pas sinds zo'n 60-70 jaar gebruikelijk is :')
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:33:24 #40
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_132303511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Omdat ik jou wijs op de onzin die je uitkraamt? Als er iemand is die overkomt als een knulletje ben jij het wel.

Niks mis met het willen behouden van de Zwarte Piet hoor, maar doe het dan wel op basis van correcte info. Zelfde geldt overigens voor de tegenstanders van de Zwarte Piet, ook daar wordt een hoop onjuiste info geroepen.

Is het jou bekend dat de intocht v/d Zwarte Piet zoals wij dat nu kennen iets is dat we eigenlijk pas na WO 2 doen?

De Zwarte Piet zoals wij die nu kennen is wel iets eerder bedacht, maar kwam toen vooral in enkele kinderboeken voor, voor het eerst ergens rond 1850.

Voor die tijd was de Sint of alleen of werd hij (in een verder verleden) vergezeld door zwarte wezens uit de oudheid, zoals bijv. Krampus.

Wanneer jij dus stelt dat het aanpassen v/d Zwarte Piet de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis brengt, dan impliceer je dus dat de Nederlandse cultuur hoofzakelijk bestaat uit een flinterdun laagje. Een laagje dat ook nog maar pas sinds zo'n 60-70 jaar gebruikelijk is :')
Gast Sinterklaas is voor kinderen, dat je hier een pleidooi loopt te houden over dat het vroeger anders was etc. Iemand die alles wat blank of zwart blijft associëren met racisme is pas triest. Dit is een traditie die al jaren loopt en niet eens voor ophef zou mogen zorgen.
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:35:54 #41
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132303602
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:33 schreef BDIL het volgende:

[..]

Gast Sinterklaas is voor kinderen, dat je hier een pleidooi loopt te houden over dat het vroeger anders was etc. Iemand die alles wat blank of zwart blijft associëren met racisme is pas triest. Dit is een traditie die al jaren loopt en niet eens voor ophef zou mogen zorgen.
Nee. Mensen die hun eigen cultuur niet kennen, dat is pas triest. Ik reageer namelijk op deze reactie:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef jepperdeprep het volgende:
Krekker is de bom!
pi_132303682
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wie hebben we daar in 1934 op 1:47? Das wel een hele donkere blanke Piet :D

En wie is daar bij Sinterklaas in 1920: http://www.filminnederlan(...)rdaan-gelukkig-maakt

Laten we inderdaad correcte info gebruiken ipv zelf dingen te verzinnen :)

[ Bericht 6% gewijzigd door MrBadGuy op 18-10-2013 19:47:52 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:38:53 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_132303705
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:47:18 #44
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132304006
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wie hebben we daar in 1934 op 1:47? Das wel een hele donkere blanke Piet :D
Mijn punt is dat een user suggereert dat de Zwarte Piet de Nederlands cultuur definieert, terwijl het in werkelijkheid nog niet eens zo'n heel oud gebruik is dat ook continu aan verandering onderhevig is geweest. Zoals ik al aangaf stamt het uiterlijk van de Zwarte Piet in huidige vorm uit de boekjes van rond 1850, dus geheel onbekend was het begin 20ste eeuw dus sowieso niet.
Krekker is de bom!
pi_132304105
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mijn punt is dat een user suggereert dat de Zwarte Piet de Nederlands cultuur definieert, terwijl het in werkelijkheid nog niet eens zo'n heel oud gebruik is dat ook continu aan verandering onderhevig is geweest. Zoals ik al aangaf stamt het uiterlijk van de Zwarte Piet in huidige vorm uit de boekjes van rond 1850, dus geheel onbekend was het begin 20ste eeuw dus sowieso niet.
Maar een filmpje gebruiken als 'bewijs' dat de intocht van zwarte piet eigenlijk pas iets is van na WOII, terwijl zwarte Piet er voor WOII ook gewoon bij was is ook niet echt discussiëren op basis van correcte info. Het is niet iets van de laatste 60-70 jaar zoals je stelt.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:52:02 #46
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132304152
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar een filmpje gebruiken als 'bewijs' dat de intocht van zwarte piet eigenlijk pas iets is van na WOII, terwijl zwarte Piet er voor WOII ook gewoon bij was is ook niet echt discussiëren op basis van correcte info.
Het filmpje was hoofdzakelijk bedoeld om te illustreren dat de Zwarte Piet toen dus nog geen gemeengoed was / dat er toen dus ook andere varianten op waren. En ik was wellicht niet duidelijk genoeg en had moeten spreken over 'het was nog geen gemeengoed'.

Desalniettemin stel ik jouw filmpje op prijs. Hoe meer info hoe beter.
Krekker is de bom!
pi_132304414
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je hebt je punt gemaakt hoor, chapeau.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het filmpje was hoofdzakelijk bedoeld om te illustreren dat de Zwarte Piet toen dus nog geen gemeengoed was / dat er toen dus ook andere varianten op waren. En ik was wellicht niet duidelijk genoeg en had moeten spreken over 'het was nog geen gemeengoed'.

Jij wil dus zeggen dat alle mensen die zeggen dat het met de Nederlandse cultuur te maken heeft onzin uitkramen? Want iedereen moeten weten hoe het echt zit zodat iedereen duidelijk een discussie kan voeren over Zwarte Piet? Knul, er zou helemaal geen discussie over moeten zijn. Dat is mijn punt. Veel plezier nog met het verkondigen van al uw kennis over de Zwarte Piet. Sinterklaas is een toffe ouwe peer en Zwarte Piet is een relaxte gozer die wel van een lolletje houd, klaar. Meer dan dat zou het niet moeten zijn en de meeste mensen zien het ook niet als meer dan dat.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:05:13 #48
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132304547
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:01 schreef jepperdeprep het volgende:

[..]

Je hebt je punt gemaakt hoor, chapeau.

[..]

Jij wil dus zeggen dat alle mensen die zeggen dat het met de Nederlandse cultuur te maken heeft onzin uitkramen? Want iedereen moeten weten hoe het echt zit zodat iedereen duidelijk een discussie kan voeren over Zwarte Piet? Knul, er zou helemaal geen discussie over moeten zijn. Dat is mijn punt. Veel plezier nog met het verkondigen van al uw kennis over de Zwarte Piet. Sinterklaas is een toffe ouwe peer en Zwarte Piet is een relaxte gozer die wel van een lolletje houd, klaar. Meer dan dat zou het niet moeten zijn en de meeste mensen zien het ook niet als meer dan dat.
Kom je uit 1988? En dan blijf je mij 'knul' noemen? :') Sowieso triest trouwens, ongeacht je geboortejaar.

Verder kun je m.i. in het vervolg voortaan gewoon beter een duidelijk punt maken ipv dat je met overdreven dramatische opmerkingen komt als 'ze helpen de NL-cultuur naar de verdoemenis'.
Krekker is de bom!
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:07:44 #49
7889 tong80
Spleenheup
pi_132304622
FF pissen

:T
pi_132304700
Zwarte Piet zoals wij die kennen is helemaal geen traditie. De huidige Zwarte Piet is 'verzonnen' in de 19de eeuw. Daarvoor werd hij op andere manieren afgebeeld.

Vroeger was hij bijvoorbeeld een boeman en dat hebben ze later ook veranderd. Zwarte Piet blijft gewoon bestaan, alleen willen ze zijn uiterlijk veranderen. Ik zie het probleem niet, in de geschiedenis is Zwarte Piet zovaak veranderd.
pi_132304791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:09 schreef SchoneZoon het volgende:
Zwarte Piet zoals wij die kennen is helemaal geen traditie. De huidige Zwarte Piet is 'verzonnen' in de 19de eeuw. Daarvoor werd hij op andere manieren afgebeeld.

Vroeger was hij bijvoorbeeld een boeman en dat hebben ze later ook veranderd. Zwarte Piet blijft gewoon bestaan, alleen willen ze zijn uiterlijk veranderen. Ik zie het probleem niet, in de geschiedenis is Zwarte Piet zovaak veranderd.
Iets uit de 19e eeuw geen traditie vinden. :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_132304928
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:12 schreef UltraR het volgende:

[..]

Iets uit de 19e eeuw geen traditie vinden. :')
Het feest zelf is een traditie, maar Zwarte Piet is in de loop der eeuwen vaak veranderd. Zowel qua uiterlijk als functie.

Sinterklaas gaat toch niet afgeschaft worden, dus snap die hele heisa niet. Misschien krijgt Zwarte Piet geen afro meer, maar dat boeit die kinderen echt niet.
pi_132305043
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:16 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Het feest zelf is een traditie, maar Zwarte Piet is in de loop der eeuwen vaak veranderd. Zowel qua uiterlijk als functie.

Sinterklaas gaat toch niet afgeschaft worden, dus snap die hele heisa niet. Misschien krijgt Zwarte Piet geen afro meer, maar dat boeit die kinderen echt niet.
Het gaat natuurlijk om iets veel diepers. Het principe dat de autochtone Nederlander maar alles moet slikken van de allochtoon onder de noemer 'cultuur en traditie' en dat onze tradities en cultuur tegelijkertijd steeds meer onder druk komen te staan. Dat is de omgekeerde wereld en Zwarte Piet is nu een symbool geworden waarin de onvrede hierover bij de autochtone Nederlander tot uiting komt.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_132305119
Terechten klacht.
POTEN AF VAN ONZE CULTUUR
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:22:00 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132305192
Als elke nog levende generatie is opgegroeid met zwarte piet is het al een traditie. Tradities moeten ooit ontstaan :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Trouwste user 2022 vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:23:17 #56
7889 tong80
Spleenheup
pi_132305241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef UltraR het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk om iets veel diepers. Het principe dat de autochtone Nederlander maar alles moet slikken van de allochtoon onder de noemer 'cultuur en traditie' en dat onze tradities en cultuur tegelijkertijd steeds meer onder druk komen te staan. Dat is de omgekeerde wereld en Zwarte Piet is nu een symbool geworden waarin de onvrede hierover bij de autochtone Nederlander tot uiting komt.
Ha ha Ha :D _O_

pi_132305287
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

nog een foto uit 1920 dan:

Mijn gok is dat dat filmpje uit de jaren 30 een witte pietenparade laat zien (al vind ik ze meer op spanjaarden lijken eerlijk gezegd) vanwege dezelfde discussie als die nu gevoerd wordt. Waarschijnlijk is Amsterdam altijd al een wat meer vooruitstrevende stad geweest door alle multiculti invloeden.
Een andere verklaring is dat men toen alleen het arische ras in beeld wilde en daarom geen zwarte pieten had, maar tijdens wo2 waren de pieten volgens mij wel gewoon zwart dus dat zal het niet geweest zijn.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:35:40 #58
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132305697
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:24 schreef poemojn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mijn gok is dat dat filmpje uit de jaren 30 een witte pietenparade laat zien (al vind ik ze meer op spanjaarden lijken eerlijk gezegd) vanwege dezelfde discussie als die nu gevoerd wordt. Waarschijnlijk is Amsterdam altijd al een wat meer vooruitstrevende stad geweest door alle multiculti invloeden.
Een andere verklaring is dat men toen alleen het arische ras in beeld wilde en daarom geen zwarte pieten had, maar tijdens wo2 waren de pieten volgens mij wel gewoon zwart dus dat zal het niet geweest zijn.
Interessant. Ben benieuwd of A'dam nu juist een uitzondering was of omgekeerd. Echte niet-blanke multiculti invloeden had je in de jaren 30 in A'dam volgens mij overigens niet.

Iig een goede aanvulling ^O^
Krekker is de bom!
pi_132305812

_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132305856
En nog 1943

Quinsy verwijst steeds naar een artikel uit de Groene Amsterdammer in die tijd waarin al verwezen wordt naar racistische elementen bij Zwarte Piet. En bij de hoorzitting werd aangehaald dat er in Amsterdam toen ook sprake is geweest van echte negers die de rol van Zwarte Piet vervulden. Dat vonden ze geloof ik minder racistisch.

Zonder Piet. Mercatorplein Amsterdam, 1943
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:43:20 #61
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132306070
Ik ben zelf overigens tegenstander van Pieten in andere kleuren. Maakt me verder niks uit of Zwarte Piet wel/niet blijft bestaan, maar als je 'm laat bestaan moet het uiterlijk naar mijn idee wel ergens op slaan. En al die rare kleuren (geel, paars, etc.), ik kan zelf niet zo goed begrijpen waar deze kleuren precies op slaan.

Als je iets op bepaalde manier niet wil doen, prima, maar dat wil dan niet zeggen dat de manier waarop je het dan wel doet nergens op hoeft te slaan.

Persoonlijk neig ik meer naar zwart geschminkte gezichten zonder die morenpakjes en zonder de rode liepen en grote krullen. De zwart geschminkte gezichten als verwijzing naar de wezens uit de oudheid.
Krekker is de bom!
pi_132306949
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso is het onzin trouwens.

Ik ben opgegroeid met Zwarte Piet. Daarin was Zwarte Piet altijd een relaxte vriendelijke man die altijd vrolijk was. Sinterklaas daarentegen was een chagrijnige ouwe klaas. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een negatieve gedachte bij Zwarte Piet gehad heb. Dat maakt het voor kleine kinderen ook minder vreemd om een neger die ze op straat tegen komen normaal te behandelen. Immers, Zwarte Piet is ook zwart, en die is leuk. Ik denk serieus dat Zwarte Piet juist het onstaan van racistische gevoelens onder kinderen tegengaat.

Daarnaast ga ik er vanuit dat Sinterklaas zijn eigen werknemers kiest. Sinterklaas kiest daarbij uitsluitend zwarte. Een grotere vorm van positieve discriminatie is er niet. Er wordt toch altijd geklaagd als een werkgever geen negers aan wil nemen? Sinterklaas doet dat wel, uitsluitend zelfs, en dan is het weer niet goed. En gezien aan het humeur van de gemiddelde Zwarte Piet is er met de CAO ook niets mis.

En dan nog het achterlijke voorstel van die Quinsy. Hij wil regenboogpieten. In alle kleuren die er zijn, als ze maar niet zwart zijn. Dat zou ik eens moeten proberen, om dat voor te stellen?! Dan is het land te klein omdat ik een bijzonder racistische opmerking gemaakt zou hebben. Alle kleuren, maar géén zwarten? Hoe racistisch wil je het hebben?! En dat is dan het voorstel van diegene die Zwarte Piet af wil schaffen, juist omdát het racistisch is?!

Te belachelijk voor woorden die hele discussie.

Zwarte Piet moet Zwarte Piet blijven. Wij accepteren hier elementen van culturen uit andere landen, bijvoorbeeld hoofddoekjes, moskeeën die staan te jengelen, de Turkse slager op de hoek, etcetera. En wij hebben hier Zwarte Piet. En omdat wij al de culturele eigenschappen van 'hun' accepteren, ben ik stellig van mening dat 'hun' Zwarte Piet dan maar moeten accepteren. We hebben inmiddels wel genoeg cultuur overboord gedonderd ten faveure van mensen die te pas en te onpas racisme roepen.

w/
-4 jaar oude Dixon : Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt en de rodd lippen zodat je ziet dat hij een mens is :D -
Later weet ik wel veel over de roots van dit feest, Maar alsnog zeg ik /Care.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:19:09 #63
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132307678
quote:

En hier komt de aap uit de mouw, uiteindelijk kun je toch niet anders dan denken in: wij vs zij, als in autochtoon vs allochtoon.

Wat natuurlijk pure onzin is, genoeg autochtonen die helemaal geen moskeeën accepteren of hoofddoekjes willen accepteren. Genoeg ook die dit wel doen.

En de groep die klaagt over de Zwarte Piet komt voornamelijk uit de Nederlandse koloniën. Deze mensen zijn altijd al onderdeel geweest van de Nederlandse cultuur, alsof je dat kan vergelijken met culturen die niet op die manier verstrengeld zijn geweest met de Nederlandse cultuur.

En dan nog, binnen elke cultuur zijn er wel mensen die kritiek ergens op hebben. Net zoals er nu zowel autochtonen als allochtonen uit de voormalige koloniën zijn met kritiek op de Zwarte Piet, zijn er ook autochtonen en allochtonen met kritiek op bijv. hoofddoekjes en/of moskeeën.

Maar het blijkt maar weer in jouw ogen blijft een vreemdeling een vreemdeling, al hebben van deze vreemdeling misschien al 5 generaties of meer, nooit een ander paspoort gehad dan het Nederlandse.

Verder is er natuurlijk een verschil tussen kritiek op iets wat iemand op haar hoofd doet, zoals een hoofddoekje, en kritiek op het verkleden op basis van iets, wat hoogstwaarschijnlijk sterk is geïnspireerd door een spotprent van jou.
Krekker is de bom!
pi_132307795
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:38 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

_O_
Erg goeie CD :D de sublimiteit op die CD, Achtergrond gefluister en alcohol gebruik, Hij staat op YouTube :')
pi_132307812
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En hier komt de aap uit de mouw, uiteindelijk kun je toch niet anders dan denken in: wij vs zij, als in autochtoon vs allochtoon.

Wat natuurlijk pure onzin is, genoeg autochtonen die helemaal geen moskeeën accepteren of hoofddoekjes willen accepteren. Genoeg ook die dit wel doen.

En de groep die klaagt over de Zwarte Piet komt voornamelijk uit de Nederlandse koloniën. Deze mensen zijn altijd al onderdeel geweest van de Nederlandse cultuur, alsof je dat kan vergelijken met culturen die niet op die manier verstrengeld zijn geweest met de Nederlandse cultuur.

Maar het blijkt maar weer, vreemdeling = vreemdeling, al hebben van deze vreemdelingen misschien al 5 generaties of meer, nooit een ander paspoort gehad dan het Nederlandse.

Verder is er natuurlijk een verschil tussen kritiek op iets wat iemand op haar hoofd doet, zoals een hoofddoekje, en kritiek op het verkleden op basis van iets, wat hoogstwaarschijnlijk sterk is geïnspireerd door een spotprent van jou.
Tja, mijns inziens zijn het die zeurpieten die nu het wij/zij denken juist aanzwengelen. Bovendien vind ik hen de duidelijke racisten in dit hele verhaal omdat zij degenen zijn die blijkbaar zoveel waarde hechten aan huidskleur.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:23:58 #66
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132307932
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:21 schreef UltraR het volgende:

[..]

Tja, mijns inziens zijn het die zeurpieten die nu het wij/zij denken juist aanzwengelen. Bovendien vind ik hen de duidelijke racisten in dit hele verhaal omdat zij degenen zijn die blijkbaar zoveel waarde hechten aan huidskleur.
Hoe kun je een racist zijn omdat je er iets van zegt wanneer een bepaald personage is gebaseerd op een spotprent van jou? Kun je mij dat uitleggen?
Krekker is de bom!
pi_132308141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoe kun je een racist zijn omdat je er iets van zegt wanneer een bepaald personage is gebaseerd op een spotprent van jou? Kun je mij dat uitleggen?
De Kerstman is gebaseerd op Sinterklaas. Maakt dat de Kerstman Sinterklaas?

Ja, de basis van Zwarte Piet ligt in een tijd waarin racisme heel gewoon was. Maar nu is dat niet meer zo. Er is geen kind, niet 1 (tenzij door gekwetste ouders ingefluisterd) die iets racistisch ziet in Sint en Piet. Geen mens die Sinterklaas viert doet dat met de gedachte 'he, gaan we weer eens lekker die zwarte mensen in de samenleving op hun plek zetten.'

Die anti-piet zeikerds hebben gewoon een ernstig minderwaardigheidscomplex wat ze projecteren op Zwarte Piet. Het afschaffen van Zwarte Piet zal niets, helemaal niets, aan dat minderwaardigheidscomplex veranderen.
Valt me ook op dat die hoorzitting in Amsterdam midden op een werkdag was. Daaruit leidt ik af dat al die klagers blijkbaar geen baan hebben. Dan zou ik de oorzaak van dat minderwaardigheidscomplex eerder zoeken in hun gebrek aan een nuttige levensinvulling dan in Zwarte Piet.
Projectie: een bekend psychologisch gegeven waarbij persoonlijke intrinsieke psychische problemen worden geprojecteerd op een extrinsieke zaak, zodat men het probleem niet bij zichzelf hoeft te zoeken.
pi_132308190
ik wil gewoon mijn pepernoten verder vink alles best
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:32:42 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132308352
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:28 schreef UltraR het volgende:

[..]

De Kerstman is gebaseerd op Sinterklaas. Maakt dat de Kerstman Sinterklaas?

Ja, de basis van Zwarte Piet ligt in een tijd waarin racisme heel gewoon was. Maar nu is dat niet meer zo. Er is geen kind, niet 1 (tenzij door gekwetste ouders ingefluisterd) die iets racistisch ziet in Sint en Piet. Geen mens die Sinterklaas viert doet dat met de gedachte 'he, gaan we weer eens lekker die zwarte mensen in de samenleving op hun plek zetten.'

Die anti-piet zeikerds hebben gewoon een ernstig minderwaardigheidscomplex wat ze projecteren op Zwarte Piet. Het afschaffen van Zwarte Piet zal niets, helemaal niets, aan dat minderwaardigheidscomplex veranderen.
Tsja, zoals ik al eerder zei:

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:05 schreef KreKkeR het volgende:
Zwarte Piet is geen racisme, dat is te kort door de bocht. Het uiterlijk v/d Zwarte Piet zoals wij die hier in NL kennen, is echter wel gebaseerd op het beeld dat men toentertijd had van zwarten. Zie bijvoorbeeld ook de oude Kuifje strips.

Voor zowel voor- als tegenstanders is wat te zeggen.

Argument voor de Zwarte Piet is dat er, zeker vandaag de dag, geen racistische gedachte meer achter zit (alhoewel het ironisch is dat een discussie over of Zwarte Piet wel/niet racistisch is, toch behoorlijk wat racistische reacties oproept).

Argument tegen de Zwarte Piet, is dat je dus nog wel gebruik blijft maken van een halve karikatuur v/d neger.

Je kan het met de argumenten eens of oneens zijn. Wat ik jammer vind is dat mensen moord en brand schreeuwen en doen alsof dit een aanval is op de Nederlandse identiteit (alsof die wordt gedefinieerd door een gebruik dat over de eeuwen heen juist continu aan verandering onderhevig is geweest). Ook jammer dat sommige mensen dit koppelen aan andere allochtonenkwesties.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ironisch ook dat deze discussie ook onder bepaalde autochtonen behoorlijk wat racistische reacties veroorzaken.
Krekker is de bom!
pi_132308448
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tsja, zoals ik al eerder zei:

[..]

Ironisch ook dat deze discussie ook onder bepaalde autochtonen behoorlijk wat racistische reacties veroorzaken.
Zoals ik al zei, dat is het gevolg van het wij/zij denken dat toch echt door de piethaters wordt aangezwengeld.
Ik vind het ook nogal wat wat ze vragen: enkel nog roetvegen op het gezicht van Piet of regenboogpieten. Het eerste haalt het hele principe van anonimiteit van de Piet-speler voor de kinderen onderuit, het tweede ziet er totaal onrealistisch uit. Dat legt mijns inziens toch echt een flinke bom onder het hele feest hoor.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:38:17 #71
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132308597
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:34 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat is het gevolg van het wij/zij denken dat toch echt door de piethaters wordt aangezwengeld.

Mwoa, mensen die op basis van een dergelijke discussie beginnen over apen en weet ik veel wat, die hebben het naar ik vermoed al gewoon in zich zitten hoor. De discussie is in dat geval niks minder dan een trigger. Maar goed, dat zal je altijd blijven houden.

-edit-
Los daarvan zijn er zowel tussen de voor- en tegenstanders autochtonen en allochtonen. Dus het wij-zij gevoel zit, wanneer mensen het linken aan autochtoon versus 'al die allochtonen' toch echt in de hoofden van de mensen die hier een allochtonenkwestie van maken.

[ Bericht 15% gewijzigd door KreKkeR op 18-10-2013 22:12:47 ]
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:06:22 #72
392988 louisdeveertiende
L'état, c'ést moi!
pi_132310119
quote:
Deze man weet.
Shinet al vier eeuwen harder dan de zon
pi_132310857
quote:
:') Wat hebben hoofddoekjes met Sinterklaas te maken? :|W
pi_132310907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 21:21 schreef Dixon het volgende:

[..]

Erg goeie CD :D de sublimiteit op die CD, Achtergrond gefluister en alcohol gebruik, Hij staat op YouTube :')
Ik heb hem als kind kapot beluistert ; een van mijn favoriete nummers is nog altijd de pakjespolka *O* ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:22:40 #75
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132311029
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:19 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ja die allochtonen tog!!! :')
Krekker is de bom!
pi_132311079
quote:

[..]

Allebei cultuur en traditie.
pi_132311784
quote:

[..]

Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen. Maar aan de andere kant moet er dan ook niet gezeurd worden over iets wat bij ons cultuur is
-XOXO-
pi_132311846
Op zich dus eens met bovenstaande redenatie, waarbij wel aangetekend moet worden dat het niet de moslims zijn die bezwaar maken tegen Zwarte Piet.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:42:35 #79
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132311850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:41 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen. Maar aan de andere kant moet er dan ook niet gezeurd worden over iets wat bij ons cultuur is
Hen? Wtf hebben mensen met hoofddoekjes te maken met de Zwarte Piet discussie? :?
Krekker is de bom!
pi_132311889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hen? Wtf hebben mensen met hoofddoekjes te maken met de Zwarte Piet discussie? :?
Gaat om het brede principe van respecteren van cultuuruitingen in de vorm van tradities. Linkse moraalridders zullen dat onmiddellijk roepen wanneer er kritiek wordt geuit op hoofddoekjes, maar ze staan wel vooraan om Zwarte Piet af te schaffen.
pi_132311900
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:42 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen. Het gaat er om dat tolerantie van twee kanten moet komen
-XOXO-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:48:38 #82
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132312115
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:43 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Om maar wat te noemen. Het gaat er om dat tolerantie van twee kanten moet komen
Van WELKE twee kanten? :?

Wat hebben de mensen die kritiek hebben op de Zwarte Piet met hoofddoekjes of moskeeën, etc te maken?
Krekker is de bom!
pi_132312158
quote:

[..]

Waarom zou je racistische cultuur überhaupt willen houden?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:52:15 #84
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132312297
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:43 schreef UltraR het volgende:

[..]

Gaat om het brede principe van respecteren van cultuuruitingen in de vorm van tradities. Linkse moraalridders zullen dat onmiddellijk roepen wanneer er kritiek wordt geuit op hoofddoekjes, maar ze staan wel vooraan om Zwarte Piet af te schaffen.
Wat een onzin. Misschien (en zeer waarschijnlijk) zitten er tussen de tegenstanders van de Zwarte Piet zowel voor als tegenstanders van de hoofddoekjes.

Net zoals dat er tussen de voorstanders van de Zwarte Piet zowel intolerante mensen met een schijthekel aan hoofddoekjes en moskeeën zitten, als dat er tolerante mensen tussen zitten.
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:52:33 #85
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132312310
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waarom zou je racistische cultuur überhaupt willen houden?
Waarom zou je er willen wonen?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_132312326
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:52 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Waar willen wonen?
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:54:10 #87
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_132312375
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:53 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Waar willen wonen?
In een, volgens jou, racistisch land.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:54:26 #88
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132312388
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:52 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Omdat niet alles aan de cultuur racistisch is en omdat je in het land geboren bent misschien?

(En nee, ik zie de Zwarte Piet niet als racistisch gebruik. Ik reageer puur op wat jij bedoelde met jouw vraag: waarom iemand zou willen wonen in een land waar sprake is van racistische gebruiken)
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:55:22 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132312417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:54 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

In een, volgens jou, racistisch land.
Hij heeft het niet over een racistisch land. Hij heeft het over een racistische cultuur. Waarbij ik aanneem dat hij doelt op een specifieke cultuuruiting, namelijk de Zwarte Piet (volgens sommigen).
Krekker is de bom!
  Moderator vrijdag 18 oktober 2013 @ 22:55:22 #90
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_132312418
Een hoofddoek is niet beledigend tegenover een ras
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_132312645
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:48 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Van WELKE twee kanten? :?

Wat hebben de mensen die kritiek hebben op de Zwarte Piet met hoofddoekjes of moskeeën, etc te maken?
Wil het nou gewoon niet snappen :')
Je kunt hoofddoekjes met een willekeurig cultuursverschil vervangen. Wij hebben over de jaren genoeg dingen uit andere culturen geaccepteerd en ons daar aan aangepast.
-XOXO-
pi_132312654
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Een hoofddoek is niet beledigend tegenover een ras
Ik vind het beledigend tegenover vrouwen
-XOXO-
pi_132312771
Het is gewoon pure onzin.
Als het zo doorgaat is alles ineens racistisch.

Ik ben het eens dat het bij ons cultuur en traditie is en dat zij daar ook maar mee moeten leren leven, net zoals wij dat moeten bij hun cultuur.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:07:35 #94
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132312811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:02 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wil het nou gewoon niet snappen :')
Je kunt hoofddoekjes met een willekeurig cultuursverschil vervangen. Wij hebben over de jaren genoeg dingen uit andere culturen geaccepteerd en ons daar aan aangepast.
Joh er zitten zowel tussen de autochtonen als allochtonen mensen intolerante mensen. Genoeg autochtonen die helemaal geen andere culturen/cultuuruitingen willen accepteren, maar simpelweg geen keus hebben.

Genoeg autochtonen die wel heel open minded zijn. Genoeg allochtonen die goed integreren en helemaal geen andere cultuur opdringen. Genoeg allochtonen die sowieso historisch al sinds eeuwen onderdeel uitmaakten van onze cultuur. Ook genoeg allochtonen die niet integreren maar wel allerlei eisen stellen. ETC.

Met andere woorden: in jouw verhaal schets je groepen die er niet zijn: autochtonen die alles maar accepteren en allochtonen die alleen maar hun dingen opdringen aan die oh zo arme autochtonen. Terwijl dit groepen zijn die in werkelijkheid helemaal niet op die manier bestaan, aangezien er binnen elke groep zoveel verschillende meningen/gedragingen zijn.
Krekker is de bom!
pi_132312910
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:07 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Joh er zitten zowel tussen de autochtonen als allochtonen mensen intolerante mensen. Genoeg autochtonen die helemaal geen andere culturen/cultuuruitingen willen accepteren, maar simpelweg geen keus hebben.

Genoeg autochtonen die wel heel open minded zijn. Genoeg allochtonen die goed integreren en helemaal geen andere cultuur opdringen. Genoeg allochtonen die sowieso historisch al sinds eeuwen onderdeel uitmaakten van onze cultuur. Ook genoeg allochtonen die niet integreren maar wel allerlei eisen stellen. ETC.

Met andere woorden: in jouw verhaal schets je groepen die er niet zijn: autochtonen die alles maar accepteren en allochtonen die alleen maar hun dingen opdringen aan die oh zo arme autochtonen. Terwijl dit groepen zijn die in werkelijkheid helemaal niet op die manier bestaan, aangezien er binnen elke groep zoveel verschillende meningen/gedragingen zijn.
Je zegt nu precies wat ik eerder ook al zei het moet van twee kanten komen
-XOXO-
pi_132312912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Het is gewoon pure onzin.
Als het zo doorgaat is alles ineens racistisch.
Je kunt geen betere argumenten bedenken dus lult maar wat in het rond? :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:15:07 #97
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132313041
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:10 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je zegt nu precies wat ik eerder ook al zei het moet van twee kanten komen
Noem/definieer die twee kanten dan eens.
Krekker is de bom!
pi_132313146
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Je kunt geen betere argumenten bedenken dus lult maar wat in het rond? :')
Ja. Nou goed? :')
pi_132313178
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:18 schreef GeenInspiratie. het volgende:

[..]

Ja. Nou goed? :')
Onderbouw het dan, voor zover je dat kunt :')
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:21:06 #100
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132313241
Zoals Jules Deelder al zei: "Wat zwart is, moet zwart blijven".

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_132313242
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Onderbouw het dan, voor zover je dat kunt :')
Ik zie genoeg gezeik bij mij op school telkens onder het mum van racisme.
Iemand zegt weer wat slechts tegen iemand die toevallig zwart blijkt te zijn, reactie: "Zeker omdat ik zwart ben hè?". Flikker toch op, joh.

Het is gewoon cultuur en traditie bij ons. Daar moeten ze mee leren leven.

Mag dat mijn mening zijn, almachtige Guus?
pi_132313294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:

[..]

Ik zie genoeg gezeik bij mij op school telkens onder het mum van racisme.
Iemand zegt weer wat slechts tegen iemand die toevallig zwart blijkt te zijn, reactie: "Zeker omdat ik zwart ben hè?". Flikker toch op, joh.

Het is gewoon cultuur en traditie bij ons. Daar moeten ze mee leren leven.
Dus omdat jij op een pauperschool zit is Zwarte Piet niet racistisch? :')
pi_132313349
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dus omdat jij op een pauperschool zit is Zwarte Piet niet racistisch? :')
Ja.
pi_132313415
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Noem/definieer die twee kanten dan eens.
De Nederlandse cultuur en andere culturen die naar Nederland zijn gekomen.
-XOXO-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:29:55 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132313517
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:26 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De Nederlandse cultuur en andere culturen die naar Nederland zijn gekomen.
En ik leg je net uit dat deze tweedeling eentje is die alleen in de hoofden van sommige mensen bestaat en niet in de realiteit.

Dit omdat er binnen de Nederlandse cultuur verschillende visies/meningen/etc zijn. En ook binnen de andere culturen die naar Nederland zijn gekomen zijn verschillende visies/meningen/etc. Waarbij er ook nog een groot onderscheid is tussen culturen die nauw verwant zijn met de Nederlandse cultuur, omdat het koloniën zijn geweest en andere culturen.

Een hoop v/d anti-Zwarte Piet-lui heeft nooit een ander paspoort gehad dan het Nederlandse. En hun voorouders voor vele generaties ook niet. Zowel de allochtone als autochtone anti-ZP'ers.
Krekker is de bom!
pi_132313650
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En ik leg je net uit dat deze tweedeling eentje is die alleen in de hoofden van sommige mensen bestaat en niet in de realiteit.

Dit omdat er binnen de Nederlandse cultuur verschillende visies/meningen/etc zijn. En ook binnen de andere culturen die naar Nederland zijn gekomen zijn verschillende visies/meningen/etc. Waarbij er ook nog een groot onderscheid is tussen culturen die nauw verwant zijn met de Nederlandse cultuur, omdat het koloniën zijn geweest en andere culturen.

Een hoop v/d anti-Zwarte Piet-lui heeft nooit een ander paspoort gehad dan het Nederlandse. En hun voorouders voor vele generaties ook niet. Zowel de allochtone als autochtone anti-ZP'ers.
Dus volgens jou zijn er geen cultuurbotsingen.
En een paspoort staat natuurlijk niet gelijk aan een bepaalde cultuur of mate van aanpassing
-XOXO-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:34:01 #107
395200 deadprez
One more rail
pi_132313663
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:24 schreef poemojn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik vroeg het in een ander topic ook al en kreeg daar volgens mij geen reactie op, maar wat is precies het verschil en waarom is een blackface wel racistisch en zwarte piet niet? Of vind je blackfaces ook wel kunnen?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_132313759
Ik heb niet gezien dat iemand mij dat vroeg, maar ik vind idd zwarte piet niet racistisch, en blackfaces ook niet tenzij er racistische intenties mee gemoeid zijn.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:38:02 #109
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132313811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:33 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dus volgens jou zijn er geen cultuurbotsingen.
En een paspoort staat natuurlijk niet gelijk aan een bepaalde cultuur of mate van aanpassing
:?

Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan????

Ik geef alleen aan dat de tweedeling (oftewel die groepen) die jij schetst niet bestaat (bestaan). Jij maakt er een NLse cultuur versus andere culturen die naar NL zijn gekomen van. Ik geef aan dat dit bullshit is, omdat er zowel binnen de NLse als binnen die andere culturen zowel tolerante als intolerante mensen zitten.

Jij maakt er een 'wij accepteren hun cultuur -hoofddoekjes, etc- verhaal van. Terwijl er genoeg in NL genoeg autochtonen en allochtonen zijn die hoofddoekjes, etc helemaal niet willen accepteren.

Etc. Of moet ik het nog verder tot in detail uitleggen?
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:38:29 #110
395200 deadprez
One more rail
pi_132313827
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:36 schreef poemojn het volgende:
Ik heb niet gezien dat iemand mij dat vroeg, maar ik vind idd zwarte piet niet racistisch, en blackfaces ook niet tenzij er racistische intenties mee gemoeid zijn.
Nee ik bedoelde ook niet dat ik het aan jou vroeg, ik bedoelde dat ik hoopte dat iemand er nu wel op zou reageren. Misschien moet je je even inlezen, want je begrijpt volgens mij niet wat blackface inhoudt
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:39:37 #111
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132313863
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:38 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde ook niet dat ik het aan jou vroeg, ik bedoelde dat ik hoopte dat iemand er nu wel op zou reageren. Misschien moet je je even inlezen, want je begrijpt volgens mij niet wat blackface inhoudt
Waarom zou hij zich moeten inlezen met iets waar jij mee op te proppen komt?
We hebben het hier over Zwarte Piet.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:42:13 #112
395200 deadprez
One more rail
pi_132313929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:39 schreef the-eye het volgende:

[..]

Waarom zou hij zich moeten inlezen met iets waar jij mee op te proppen komt?
We hebben het hier over Zwarte Piet.
Omdat hij er wel rare uitspraken over doet. Ik zei alleen maar dat er heel veel gelijkenissen zijn tussen zwarte piet en blackface onzin. De meeste mensen zullen het met me eens zijn dat dat nu eenmaal racistisch is, ik vraag me daarom af waarom mensen zwarte piet wel normaal vinden.
Stop the violence
Down with the hate
pi_132313949
Minstrels, Amerikaanse gevoeligheden, terwijl zwarte piet waarschijnlijk teruggeleid kan worden tot heidense europese gebruiken. Incl zwart gezicht om de duivel of de doden voor te stellen, en om goed onherkenbaar te zijn. Later beschaafd omgevormd tot de huidige Zwarte Piet. Maar er lopen teveel topics door elkaar heen nu. :)
Voor huidige gebruiken zie bijv http://m.youtube.com/watch?v=vx1ptSLzJws
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:45:19 #114
395200 deadprez
One more rail
pi_132314006
Het is prima dat je de zwarte piet traditie wil behouden hoor, maar beweren dat racisme er helemaal geen deel van uitmaakt klopt gewoon niet. Dat is mijn mening in ieder geval.
Stop the violence
Down with the hate
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:48:46 #115
395200 deadprez
One more rail
pi_132314096

Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom wordt de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
Stop the violence
Down with the hate
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:50:39 #116
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132314147
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef deadprez het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom word de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
Die bovenste probeert een neger na te doen. Die onderste doet Zwarte piet na...
pi_132314159
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom word de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
Nee, dat is cultuur.
En daar zijn we hier in Nederland zo trots op dat 60% flink wou bezuinigen op cultuur.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:51:26 #118
395200 deadprez
One more rail
pi_132314172
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nee, dat is cultuur.
En daar zijn we hier in Nederland zo trots op dat 60% flink wou bezuinigen op cultuur.
_O_
Stop the violence
Down with the hate
pi_132314233
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:?

Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan????

Ik geef alleen aan dat de tweedeling (oftewel die groepen) die jij schetst niet bestaat (bestaan). Jij maakt er een NLse cultuur versus andere culturen die naar NL zijn gekomen van. Ik geef aan dat dit bullshit is, omdat er zowel binnen de NLse als binnen die andere culturen zowel tolerante als intolerante mensen zitten.

Jij maakt er een 'wij accepteren hun cultuur -hoofddoekjes, etc- verhaal van. Terwijl er genoeg in NL genoeg autochtonen en allochtonen zijn die hoofddoekjes, etc helemaal niet willen accepteren.

Etc. Of moet ik het nog verder tot in detail uitleggen?
Uiteraard is er geen zwart wit situatie, maar dat wil niet zeggen dat culturen niet botsen.
-XOXO-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:54:12 #120
395200 deadprez
One more rail
pi_132314259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:53 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Uiteraard is er geen zwart wit situatie
Stop the violence
Down with the hate
pi_132314260
De bovenste probeerde negers belachelijk te maken. De onderste helpt een oud mannetje en brengt cadeautjes rond, aan alle Nederlandse kinderen (oke, tenzij de ouders niet mee willen doen).
pi_132314271
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:54 schreef deadprez het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
-XOXO-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:55:30 #123
395200 deadprez
One more rail
pi_132314293
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:54 schreef poemojn het volgende:
De bovenste probeerde negers belachelijk te maken. De onderste helpt een oud mannetje en brengt cadeautjes rond, aan alle Nederlandse kinderen (oke, tenzij de ouders niet mee willen doen).
Waarom moet het per se een zwart geschminkte blanke zijn die dat doet?
Stop the violence
Down with the hate
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:56:37 #124
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132314326
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:55 schreef deadprez het volgende:

[..]

Een zwart geschminkt bruin persoon is ook prima hoor
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:56:52 #125
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314337
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:53 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Uiteraard is er geen zwart wit situatie, maar dat wil niet zeggen dat culturen niet botsen.
Sterker nog, zelfs nog, zelfs binnen '1 cultuur' zullen er groepen blijven botsen. Ik neem aan dat het jou bekend is dat er in de verschillende Europese landen diverse interne/burgeroorlogen zijn geweest tussen verschillende groepen in 1 land... al ver voor er 'allochtonen' waren. Is gewoon menseigen... helaas....
Krekker is de bom!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:57:30 #126
395200 deadprez
One more rail
pi_132314355
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:56 schreef the-eye het volgende:

[..]

Een zwart geschminkt bruin persoon is ook prima hoor
:') je snapt wat ik bedoel. Wat is precies het verschil tussen regenboogpieten en zwarte pieten bijvoorbeeld? De kinderen die sinterklaas vieren maakt het geen fuck uit in ieder geval.
Stop the violence
Down with the hate
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:58:44 #127
395200 deadprez
One more rail
pi_132314392
Oh nee, dan winnen de allochtonen zeker, of niet? :')
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:00:00 #128
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:57 schreef deadprez het volgende:

[..]

:') je snapt wat ik bedoel. Wat is precies het verschil tussen regenboogpieten en zwarte pieten bijvoorbeeld? De kinderen die sinterklaas vieren maakt het geen fuck uit in ieder geval.
Zal de kinderen geen zak uitmaken inderdaad. Persoonlijk zal ik me echter wel aan de regenboogpieten storen. Ik ben redelijk saai op dat gebied en wil graag dat dingen (in mijn belevingswereld) ergens op slaan of in ieder geval een soort van historische achtergrond hebben.

Mijn voorkeur gaat uit naar zwart geschminkte gezichten (verwijzing zwarte demonen/krampus/wezens uit oudheid) zonder morenpakje, kroeshaar en rode lippen. Vermoed echter wel dat een deel v/d anti-Pietenmensen het daar niet mee eens zal zijn...
Krekker is de bom!
pi_132314433
quote:

[..]

Zoals ik eerder al postte:

Uhm... onrealistische 'kijk mij eens verf op m'n gezicht hebben' shit? Serieus, wat moet hier dan het verhaal achter zijn? NPS kon in 2006 ook al met niets beters komen dan 'stoomboot is door de regenboog gevaren'.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:00:44 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132314445
quote:

[..]

Mij wel. Zwarte piet is zwart en niet rood, geel, paars of bruin.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:01:16 #131
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314455
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al postte:
[ afbeelding ]

Uhm... onrealistische 'kijk mij eens verf op m'n gezicht hebben' shit?
Dus zwart is wel realistisch en dus lijken ze eigenlijk toch wel echt op zwarten? Of begrijp ik je niet helemaal goed? :P
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:01:28 #132
395200 deadprez
One more rail
pi_132314463
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zal de kinderen geen zak uitmaken inderdaad. Persoonlijk zal ik me echter wel aan de regenboogpieten storen. Ik ben redelijk saai op dat gebied en wil graag dat dingen (in mijn belevingswereld) ergens op slaan of in ieder geval een soort van historische achtergrond hebben.

Mijn voorkeur gaat uit naar zwart geschminkte gezichten (verwijzing zwarte demonen/krampus/wezens uit oudheid) zonder morenpakje, kroeshaar en rode lippen. Vermoed echter wel dat een deel v/d anti-Pietenmensen het daar niet mee eens zal zijn...
Daar zou ik het inderdaad ook wel mee eens zijn. Denk dat de meeste pro-pietenmensen daar ook wel akkoord mee zouden gaan.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:01:48 #133
395200 deadprez
One more rail
pi_132314469
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:01 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dus zwart is wel realistisch en dus lijken ze eigenlijk toch wel echt op zwarten? Of begrijp ik je niet helemaal goed? :P
Zo las ik het ook inderdaad.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:01:53 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314472
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef the-eye het volgende:

[..]

Mij wel. Zwarte piet is zwart en niet rood, geel, paars of bruin.
Waarom is hij volgens jou zwart anders dan dat zijn naam het aangeeft?
Krekker is de bom!
pi_132314492
quote:

[..]

Ze lijken niet alleen op zwarten, ze zijn zwart. En dus?
Ik zeg dat dat helemaal niet racistisch is. Ik ben niet zo'n om lange tenen heen-danser.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:03:44 #136
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132314535
quote:

[..]

Waarom is hij volgens jou zwart anders dan dat zijn naam het aangeeft?
Omdat hij door de schoorsteen komt :)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:04:09 #137
395200 deadprez
One more rail
pi_132314546
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik zeg dat dat helemaal niet racistisch is. Ik ben niet zo'n om lange tenen heen-danser.
Blackfaces vind jij ook oké?
Stop the violence
Down with the hate
pi_132314558
quote:

[..]

dat moet helemaal niet.
Ik snap niet goed waarom mensen die bezwaar hebben tegen de huidige viering het niet gewoon op hun eigen manier gaan vieren. Dus in je eigen wijk, met je eigen straat, met buurman Mtsi als ongeschminkte Sint en mohammed, ali, enz als pieten. Dan verander je een traditie van onderuit. Nu, met vergelijkingen met racistische moorden en de holocaust, creeer je alleen een loopgravenoorlog.
pi_132314586
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:04 schreef deadprez het volgende:

[..]

Daar zit een racistische bedoeling aan vast. Dit is niet blackface, dit is Zwarte Piet.

God, wat zijn politiek-correcte mensen toch onvoorstelbaar vermoeiend.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:05:25 #140
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132314587
quote:

[..]

Sodemieter toch ééns op met je Blackfaces man :)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:05:31 #141
395200 deadprez
One more rail
pi_132314589
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:04 schreef poemojn het volgende:
Nu, met vergelijkingen met racistische moorden en de holocaust, creeer je alleen een loopgravenoorlog.
wat
Stop the violence
Down with the hate
pi_132314605
quote:

[..]

mijn kinderen vinden die regenboogpieten echt niet leuk. Ik heb ze net de foto's laten zien. Het is veel te afwijkend van wat het gebruik is. Niet voor niets is het iets eenmaligs geweest.
pi_132314616
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef deadprez het volgende:

[..]

wat
dat heb je niet meegekregen?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:06:59 #144
395200 deadprez
One more rail
pi_132314637
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:06 schreef poemojn het volgende:

[..]

dat heb je niet meegekregen?
Nee, de holocaust vergelijkingen niet inderdaad.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:07:31 #145
395200 deadprez
One more rail
pi_132314650
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef poemojn het volgende:

[..]

mijn kinderen vinden die regenboogpieten echt niet leuk. Ik heb ze net de foto's laten zien. Het is veel te afwijkend van wat het gebruik is. Niet voor niets is het iets eenmaligs geweest.
Je kinderen zijn geboren FOK!kers zo te lezen. :')
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:07:38 #146
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132314659
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef poemojn het volgende:

[..]

Zijn je kinderen niet te oud voor Sinterklaas als ze nou nog op zijn?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:07:53 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314666
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:01 schreef deadprez het volgende:

[..]

Denk dat de meeste pro-pietenmensen daar ook wel akkoord mee zouden gaan.
Geen idee. Persoonlijk zie ik het bijna als 1 pot nat pro/anti Zwarte Piet, waarbij ik wel het idee krijg dat er binnen de pro-Zwarte Piet dit keer iets meer 'hardliners' zitten die echt extreem haatdragend zijn jegens de andere groep en de focus niet alleen leggen op de discussie, maar op allerlei niet terz zake doende dingen.

Verder vermoed ik dat er binnen groepen een hoop mongolen zitten die zich laten opjutten zonder zich te verdiepen in de zaken, nee ze blèren puur op basis van emoties en/of praten anderen na.

En daarnaast zie ik een iets kleinere groep met wel kennis van zake, waarbij een deel graag chargeert om een punt te maken, terwijl ze de discussie hiermee in werkelijkheid alleen maar heftiger maken. Terwijl er uiteindelijk maar een klein deel is dat graag genuanceerd daadwerkelijk de discussie wil aangaan.

Maar goed, dit is even mijn persoonlijke frustratie en het hoeft dus geen feit/realiteit te zijn :).
Krekker is de bom!
pi_132314689
quote:

[..]

Coole Piet, 1 van de bekendste tv-pieten, is geen blanke.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:08:34 #149
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314696
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Omdat hij door de schoorsteen komt :)
Met kroeshaar, een morenpakje en rode lippen? :?
Krekker is de bom!
pi_132314728
Ik heb die hoorzitting gedeeltelijk online gevolgd. Maar powned of geenstijl heeft dacht ik wel een filmpje online gezet. Iemand vergeleek met de shoa, met gronings gas in gaskamers, met opgesloten zwarte pieten met gele sterren.
Die racistische moord was dacht ik Robert Vuijsjes bij Pauw en Witteman.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:10:27 #151
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132314753
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee maar het staat goed.
pi_132314755
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:07 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Zijn je kinderen niet te oud voor Sinterklaas als ze nou nog op zijn?
vakantie. ;) en ze slapen al een paar uur nu hoor.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:10:48 #153
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132314761
Ik heb helemaal niks met die volksverlakkerij die men Sinterklaas noemt, laat staan Zwarte piet. Ik zal Sinterklaas en zijn mannen dan ook niet missen als het eea wordt verboden. Ik snap dat verstokte Sint-vierders met jonge kinderen angstig vast willen houden aan hun feest, ik snap ook dat bepaalde flink zwarte medemensen het schijtbeu zijn voor zwarte piet uitgemaakt te worden en zich ongemakkelijk te voelen bij zo'n voorbeeld. Dus ik denk dat ik er eens helemaal geen standpunt over in ga nemen :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132314780
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom voelen die zwarte mensen zich trouwens zo aangesproken door die rode lippen? Dat hebben ze zelf helemaal niet...

Maar goed, ik heb voor vandaag weer genoeg van dit gezeik. Ik blijf erbij dat Zwarte Piet slechts als projectie dient voor het intrinsieke minderwaardigheidscomplex van de zeurpietjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:11:41 #155
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:02 schreef UltraR het volgende:

[..]

Er zijn verschillende zaken die spelen.

Sommigen ontkennen de link tussen Zwarte Piet en negers.
Anderen zien de Zwarte Piet als racistisch
Weer anderen zien de Zwarte Piet op zichzelf niet als racistisch, maar vinden dat het uiterlijk wel gebaseerd is op een karikatuur v/d neger.

En dus ==> hangt er helemaal vanaf wat de visie v/d persoon in kwestie is.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:13:09 #156
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132314826
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Er zijn verschillende zaken die spelen.

Sommigen ontkennen de link tussen Zwarte Piet en negers.
Anderen zien de Zwarte Piet als racistisch
Weer anderen zien de Zwarte Piet op zichzelf niet als racistisch, maar vinden dat het uiterlijk wel gebaseerd is op een karikatuur v/d neger.

En dus ==> hangt er helemaal vanaf wat de visie v/d persoon in kwestie is.
Dat is allemaal prachtig, zolang er maar niet getracht wordt de figuur "van ons af te pakken"
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:15:22 #157
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314880
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:04 schreef poemojn het volgende:

[..]

Mtsi als ongeschminkte Sint en mohammed, ali, enz als pieten.
Waarom worden de moslims/Noord Afrikanen/Turken in NL toch steeds bij deze discussie betrokken, ook al is het maar een voorbeeld. Feit dat je het noemt zegt m.i. toch wel wat over hoe je het ziet...
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:16:11 #158
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314902
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef UltraR het volgende:

[..]

God, wat zijn politiek-correcte mensen toch onvoorstelbaar vermoeiend.
'Politiek-correct', wordt volgens mij even vaak misbruikt als die 'racisme-kaart' waar zo vaak over geklaagd wordt.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:18:20 #159
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314962
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:11 schreef UltraR het volgende:

[..]

Waarom voelen die zwarte mensen zich trouwens zo aangesproken door die rode lippen? Dat hebben ze zelf helemaal niet...

Waarschijnlijk omdat dit al sinds jaar en dat hoort bij de karikatuur v/d neger?

Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:19:05 #160
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132314994
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:11 schreef UltraR het volgende:

[..]

blijf erbij dat Zwarte Piet slechts als projectie dient voor het intrinsieke minderwaardigheidscomplex van de zeurpietjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
Ah projectie, de term die beginnende psychologiestudentjes te pas en te onpas misbruiken :)
Krekker is de bom!
pi_132315131
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zou wel een mooie oplossing zijn. De zwarte pieten blijven zwart, maar nu is het duidelijk dat het van de schoorsteen komt.
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:26:45 #162
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132315212
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zou wel een mooie oplossing zijn. De zwarte pieten blijven zwart, maar nu is het duidelijk dat het van de schoorsteen komt.
Ik vind die pakken mooi en ze geven de figuur een feestelijke uitstraling. Anders kan ik net zo goed de kolenboer op 5 december uitnodigen
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:28:39 #163
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132315251
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Want negers mogen niet voor de sint werken?

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat dit al sinds jaar en dat hoort bij de karikatuur v/d neger?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeetje, wat zijn karikaturen toch verschrikkelijk beledigend. ;(
pi_132315254
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom worden de moslims/Noord Afrikanen/Turken in NL toch steeds bij deze discussie betrokken, ook al is het maar een voorbeeld. Feit dat je het noemt zegt m.i. toch wel wat over hoe je het ziet...
waarom? Ik probeerde wat getinte namen te verzinnen omdat die hoorzitting daar vol mee zat. En met sunny bergman idd.

Hier kun je nog een beetje terugkijken http://www.geenstijl.nl/m(...)_naar_zijn_baan.html
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:33:10 #165
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_132315338
Mensen moeten eens niet zo huilen en zich bezig houden met zaken die er toe doen.

Ik ben het eens met het feit dat 'wij' blanke Nederlanders recht hebben op onze tradities en gebruiken, net zoals niet blanke Nederlands daar recht op hebben.

Ik heb zwarte Piet nog nooit met racisme geassocieerd en volgens mij heeft (bijna) niemand in onze huidige tijd dat ooit gedaan, op een paar pruillip negers na dan. Sommigen hebben het gevoel altijd gediscrimineerd te worden. Jammer dat velen zich hier wat van aantrekken en er zelfs wordt gesproken om zwarte Piet af te schaffen. Onzin als je het mij vraagt.

[ Bericht 21% gewijzigd door SugeLucky op 19-10-2013 00:42:40 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:34:27 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132315367
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:28 schreef poemojn het volgende:

[..]

waarom? Ik probeerde wat getinte namen te verzinnen omdat die hoorzitting daar vol mee zat. En met sunny bergman idd.
Alleen al het feit dat je een link lijkt te leggen tussen de getinte negroïde medemens uit de voormalige koloniën en de licht getinte (vaak kaukasische) medemens uit bijv. Noord-Afrika of Turkije geeft toch een indicatie van jouw wereldbeeld op dat gebied.

Voor jouw beeldvorming. Veel getinte medemensen uit de voormalige koloniën hebben gewoon typische Nederlandse namen. En niet allemaal.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:36:07 #167
351676 Groby
Dank Memer
pi_132315405
Worden die negers die anti-piet zijn dan niet juist uitgescholden voor zwarte piet ter frustratie van den Nederlandschen volk?

Een soort scenario als de Belgenmoppen na 1830?
It’s coming home
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:36:37 #168
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132315420
quote:
Echt ook, dit soort uitspraken:

quote:
Blijkbaar hoefde er niemand te werken vandaag
Te triest gewoon hoe men op deze manier mensen wederom monddood/belachelijk probeert te maken door een bepaald stigma te misbruiken :r

Want vrij nemen voor een hoorzitting, dat is natuurlijk onmogelijk :')
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:37:56 #169
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132315443
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat je een link lijkt te leggen tussen de getinte negroïde medemens uit de voormalige koloniën en de licht getinte (vaak kaukasische) medemens uit bijv. Noord-Afrika of Turkije geeft toch een indicatie van jouw wereldbeeld op dat gebied.

Voor jouw beeldvorming. Veel getinte medemensen uit de voormalige koloniën hebben gewoon typische Nederlandse namen. En niet allemaal.
Wat moeten we met die analyse?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:38:25 #170
406944 SugeLucky
pi_132315457
en ik hoop overigens dat er bij KreKkeR een zwarte Piet vast in zijn schoorsteen komt te zitten die er nooit meer uit kan.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:41:03 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132315535
Zowel de zeiklui als de mensen die dit soort dingen opzetten moeten een serieus pak rammel om hun oren krijgen en daarna tussen de pakjes boot en wal ingetieft worden.

Sinterklaas is een van de weinige echte nederlandse cultuursdingetjes en dat zullen ze weer om een groepje jankballen met een minderwaardigheidscomplex verneuken zeker.

FUCK - OFF. echt.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_132315545
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

vervang ze dan door namen naar eigen keus. Ik neem aan dat je de bedoeling begrijpt: vier het op je eigen manier, pas het aan in je eigen kring, en als dat aantrekkelijk genoeg is voor anderen verspreidt dat zich vanzelf.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:44:14 #173
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132315600
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja komt van al dat gejammer en geklaag, zou ik ook rode lippen van krijgen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:45:09 #174
395200 deadprez
One more rail
pi_132315621
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja komt van al dat gejammer en geklaag, zou ik ook rode lippen van krijgen.
Dat zal het zijn inderdaad. :')
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:46:21 #175
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132315634
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:41 schreef poemojn het volgende:

[..]

vervang ze dan door namen naar eigen keus. Ik neem aan dat je de bedoeling begrijpt: vier het op je eigen manier, pas het aan in je eigen kring, en als dat aantrekkelijk genoeg is voor anderen verspreidt dat zich vanzelf.
Dat het iedereen vrij staat op 5 december de pakjes te laten bezorgen door de paashaas snapt me opoe ook nog wel maar het hele gedonder gaat er over dat er lieden zijn die de uitvoering van de intochten willen veranderen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:47:04 #176
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132315649
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:38 schreef SugeLucky het volgende:
en ik hoop overigens dat er bij KreKkeR een zwarte Piet vast in zijn schoorsteen komt te zitten die er nooit meer uit kan.
Want? :?
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:47:58 #177
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132315668
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:37 schreef the-eye het volgende:

[..]

Wat moeten we met die analyse?
Het illustreert hoe mensen totaal verschillende bevolkingsgroepen op 1 hoop gooien.
Krekker is de bom!
pi_132315676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:46 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat het iedereen vrij staat op 5 december de pakjes te laten bezorgen door de paashaas snapt me opoe ook nog wel maar het hele gedonder gaat er over dat er lieden zijn die de uitvoering van de intochten willen veranderen.
ja, en dat vind ik dus niet erg slim van ze. :) en dan vooral niet door hoe ze zich presenteren.
Maar dat schijnt ook te komen doordat ze niet in de rol van zielig, hulpbehoevend willen kruipen.
pi_132315679
quote:

[..]

Waarom moeten we Blackface erbij betrekken?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:48:58 #180
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132315681
godverdomde kansenpieten allemaal te klagen straks zeker dat ze de disco niet in mogen oid
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:49:33 #181
395200 deadprez
One more rail
pi_132315694
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:48 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Over blackfaces moeten we onze bek dicht houden werd mij verteld.

Ninja-edit. :') dat heb ik al meerdere keren uitgelegd.
Stop the violence
Down with the hate
pi_132315781
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:49 schreef deadprez het volgende:

[..]

Over blackfaces moeten we onze bek dicht houden werd mij verteld.

Ninja-edit. :') dat heb ik al meerdere keren uitgelegd.
Ja, ik faalde een beetje :')

Argument blijft onzin. We zijn hier in Nederland, niet in Amerika. Laat Blackface erbuiten. Anders kan ik ook stellen dat we ze verkleden als machtigste president van de wereld.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:53:37 #183
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132315787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Sinterklaas is een van de weinige echte nederlandse cultuursdingetjes

Sorry hoor, maar je beledigt nu de Nederlandse cultuur door te suggereren dat onze cultuur zo weinig bevat dat Sinterklaas een van de weinige dingen is die we hebben.

Waarbij je ook nog eens stelt dat het een van de weinige ECHT Nederlandse cultuurdingetjes is...

Geen van allen in NL. Eerste is de Slowaakse versie in Canada, andere twee zijn in Oostenrijk en Duitsland als ik me niet vergis.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:55:23 #184
406944 SugeLucky
pi_132315830
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want? :?
Hoezo want? Er is niks te wanten.

Je geeft al pagina's lang argumenten en voert een soort verweer wat niemand interesseert.

Zwarte Piet is een traditie waar afgebleven moet worden. En als je er niet tegen kan blijf je lekker binnen op 5 December.
pi_132315834
Ow fak....NOG een Zwarte Pieten topic. Kan dit niet centraal?

NWS / Misschien geen sinterklaasintocht meer in Amsterdam #10
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132315889
quote:

[..]

zingen over "ook al ben ik zwart als roet" en dan roze en paarse en blauwe pieten. Tuuuuuurlijk, het is ook zo logisch eigenlijk he? :|W
The waves you made will always be
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:59:29 #187
406944 SugeLucky
pi_132315900
Is het overigens geen discriminatie dat Sinterklaas geen neger is?
pi_132315910
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:55 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Hoezo want? Er is niks te wanten.

Je geeft al pagina's lang argumenten en voert een soort verweer wat niemand interesseert.

Zwarte Piet is een traditie waar afgebleven moet worden. En als je er niet tegen kan blijf je lekker binnen op 5 December.
Tokkie gespot :')
pi_132315939
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

zingen over "ook al ben ik zwart als roet" en dan roze en paarse en blauwe pieten. Tuuuuuurlijk, het is ook zo logisch eigenlijk he? :|W
Sinterklaasliedjes zijn al zo vaak aangepast.
Als je daar al een probleem van maakt :')
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:01:21 #190
406944 SugeLucky
pi_132315945
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:00 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Tokkie gespot :')
pruillip neger gespot
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:02:25 #191
395200 deadprez
One more rail
pi_132315967
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Sinterklaasliedjes zijn al zo vaak aangepast.
Als je daar al een probleem van maakt :')
dit.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:02:25 #192
406944 SugeLucky
pi_132315968
Het is denk ik beter om Sinterklaas zwart te maken, dan zijn we van het hele gelul af.
pi_132315973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:01 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

pruillip neger gespot
Je bevestigt het wel echt meteen he :')
Verder ben ik blank.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:02:50 #194
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132315976
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef KreKkeR het volgende:

Geen van allen in NL. Eerste is de Slowaakse versie in Canada, andere twee zijn in Oostenrijk en Duitsland als ik me niet vergis.
Iets hoeft niet uit nederland te 'komen' om cultuur te zijn, het hoeft slechts ingebakken te zijn in de samenleving voor een goed aantal generaties. Dus doe niet zo simpel.
pi_132315977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Geen idee maar het staat goed.
Zwarte Piet heeft geen kroeshaar,hij heeft krullen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:03:03 #196
395200 deadprez
One more rail
pi_132315980
quote:
Zwarte Piet is een traditie waar afgebleven moet worden.
Maar waarom? En kom niet met het argument dat het al jaren zo is.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:04:00 #197
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132315997
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:03 schreef deadprez het volgende:

[..]

Daarom, omdat het nostalgisch leuk is. En niemand behalve een minderheid aan racisme jankende bedplassers wilt het anders.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:04:47 #198
395200 deadprez
One more rail
pi_132316017
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Daarom, omdat het nostalgisch leuk is. En niemand behalve een minderheid aan racisme jankende bedplassers wilt het anders.
Het kan nog steeds "nostalgisch leuk" blijven zonder blackfaces.
Stop the violence
Down with the hate
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:06:23 #199
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316042
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je beledigt nu de Nederlandse cultuur door te suggereren dat onze cultuur zo weinig bevat dat Sinterklaas een van de weinige dingen is die we hebben.

Waarbij je ook nog eens stelt dat het een van de weinige ECHT Nederlandse cultuurdingetjes is...

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik zie anders gelijk dat dat niet de echte Sint is
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:08:09 #200
406944 SugeLucky
pi_132316080
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:03 schreef deadprez het volgende:

[..]

Omdat het traditie is en het niet verandert moet worden omdat er een kleine groep is die het er niet mee eens is terwijl een veel grotere groep er wel achter staat. Dit heeft nog niet eens met mijn persoonlijke mening te maken, maar dat het belachelijk is als een kleine groep het kan verpesten voor de rest.
pi_132316088
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:04 schreef deadprez het volgende:

[..]

Het kan OOK nog steeds "nostalgisch leuk" blijven met zwart geschminkte Zwarte Pieten.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:11:38 #202
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132316130
quote:

[..]

Stoer man! ^O^

Wat doe je eigenlijk in dit topic als de discussie je toch niet boeit?
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:12:56 #203
406944 SugeLucky
pi_132316149
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:11 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Stoer man! ^O^

Wat doe je eigenlijk in dit topic als de discussie je toch niet boeit?
Het is eerder de vraag wat jij in dit topic doet. Dit topic heet 'red onze zwarte piet' niet 'stop de zwarte piet'.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:12:59 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132316151
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:06 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ik zie anders gelijk dat dat niet de echte Sint is
Eerste lijkt sprekend.
Krekker is de bom!
pi_132316172
Ik denk trouwens dat Zwarte Piet niet gered hoeft te worden. Zwarte Piet is een blijvertje. ^O^
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:14:46 #206
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132316174
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:12 schreef SugeLucky het volgende:

[..]

Het is eerder de vraag wat jij in dit topic doet. Dit topic heet 'red onze zwarte piet' niet 'stop de zwarte piet'.
Dit is een discussieforum. Aan allemaal "ja man echt wel" heb je geen zak.
Krekker is de bom!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:16:21 #207
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316189
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:02 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Zwarte Piet heeft geen kroeshaar,hij heeft krullen.
Ook goed, ik ben geen kapper dus het zal me worst zijn hoe het heet
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:20:04 #208
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316226
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Eerste lijkt sprekend.
Die gaat nog wel ja
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:22:58 #209
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316256
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:14 schreef Montagui het volgende:
Ik denk trouwens dat Zwarte Piet niet gered hoeft te worden. Zwarte Piet is een blijvertje. ^O^
Wij sturen Zwarte Piet niet weg omdat hij zwart is. Zo zijn wij niet opgevoed ;) :)
pi_132316467
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Want negers mogen niet voor de sint werken?

Dat heb ik nergens gezegd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_132316489
Ik ga ook voor de ouderwets zwart geschminkte Piet, compleet met zwarte krulletjes en een rode lachende mond. :Y De bruin geschminkte Piet vind ik persoonlijk wat minder,evenals paars,rood,groen of blauwe pieten.

De rode mond is nodig omdat de zwarte schmink altijd ook een beetje op de lippen doorloopt. Met rode lipstick maak je de,anders bijna onzichtbare, mond weer wat duidelijker. Je kunt wel alles willen gaan aanpassen aan de minderheid, dus; anders gekleurde pieten, andere aangepaste liedjes, ander kledingstijl, het verhaal van Piet door de schoorsteen schrappen want, niet zwart meer. Het is dan, wat mij betreft, niet meer het Klaas en pieten feest wat je dan overhoudt. :'(
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:51:25 #212
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316520
Ik ben van plan een Zwarte Pieten pak te gaan kopen,. Ik twijfel nog welke kleur het moet gaan worden. Welke vinden jullie het tofst? (dit topic heet nog steeds "red de Zwarte Piet" dus het leek me een relevante post)

pi_132316554
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:47 schreef pepper_961 het volgende:
Ik ga ook voor de ouderwets zwart geschminkte Piet, compleet met zwarte krulletjes en een rode lachende mond. :Y De bruin geschminkte Piet vind ik persoonlijk wat minder,evenals paars,rood,groen of blauwe pieten.

De rode mond is nodig omdat de zwarte schmink altijd ook een beetje op de lippen doorloopt. Met rode lipstick maak je de,anders bijna onzichtbare, mond weer wat duidelijker. Je kunt wel alles willen gaan aanpassen aan de minderheid, dus; anders gekleurde pieten, andere aangepaste liedjes, ander kledingstijl, het verhaal van Piet door de schoorsteen schrappen want, niet zwart meer. Het is dan, wat mij betreft, niet meer het Klaas en pieten feest wat je dan overhoudt. :'(
Want Zwarte Piet heeft een handicap en kan niet douchen? :')
pi_132316559
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:51 schreef the-eye het volgende:
Ik ben van plan een Zwarte Pieten pak te gaan kopen,. Ik twijfel nog welke kleur het moet gaan worden. Welke vinden jullie het tofst? (dit topic heet nog steeds "red de Zwarte Piet" dus het leek me een relevante post)

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
hebben ze geen rode pakjes? Dat rood zou zo mooi kleuren bij de rode mond. :)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:58:25 #215
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316579
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:56 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

hebben ze geen rode pakjes? Dat rood zou zo mooi kleuren bij de rode mond. :)
Ja deze
pi_132316590
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Want Zwarte Piet heeft een handicap en kan niet douchen? :')
Ja, en hij kan het dak daarom ook niet meer op om pakjes door de schoorsteen te gooien. Daarom ziet rode Piet rood van kwaadheid en groene Piet groen van jaloezie omdat Sint nog wel kan. Tsja kwade en jaloerse pieten verhogen de feestvreugde echt. :{

(Hij kan wel douchen natuurlijk maar heeft daar niet altijd zin in want, dat roet krijg je heel moeilijk van je gezicht gewassen. ;) Geef hem eens ongelijk)
pi_132316595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:58 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ja deze
[ afbeelding ]
Nice! ^O^
pi_132316606
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:00 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Ja, en hij kan het dak daarom ook niet meer op om pakjes door de schoorsteen te gooien. Daarom ziet rode Piet rood van kwaadheid en groene Piet groen van jaloezie omdat Sint nog wel kan. Tsja kwade en jaloerse pieten verhogen de feestvreugde echt. :{
Dat is irrelevant.
Als Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen:
1. Waarom doucht hij dan niet?
2. Waarom zijn zijn kleren dat dan niet?
3. Waarom is hij dan al zwart als hij aankomt?
pi_132316637
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dat is irrelevant.
Als Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen:
1. Waarom doucht hij dan niet?
2. Waarom zijn zijn kleren dat dan niet?
3. Waarom is hij dan al zwart als hij aankomt?
1. Heeft hij of geen zin in of niet altijd tijd voor.
2. Die worden elke dag gewassen door waspiet
3. Door het zwart uit de schoorsteen van de stoomboot.
pi_132316663
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:06 schreef pepper_961 het volgende:
1. Heeft hij of geen zin in of niet altijd tijd voor.
Onzin :')
quote:
2. Die worden elke dag gewassen door waspiet
Waarom wast Piet zich dan niet?
quote:
3. Door het zwart uit de schoorsteen van de stoomboot.
Want daar moeten ook pakjes door? :')

Gewoon onzin gelul dat tegen kinderen verteld wordt.
Ik zou graag willen weten waarom jij meer waarde hecht aan verzonnen, ondoordachte sprookjes dan aan andermans gevoelens.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:14:39 #221
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316691
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zou graag willen weten waarom jij meer waarde hecht aan verzonnen, ondoordachte sprookjes dan aan andermans gevoelens.
Nou hallo... Bij zo'n feest met lekkers en kadootjes voor de kinderen ben je toch wel met hun gevoelen bezig lijk me zo. Daarom is ook het "in de zak naar Spanje" e.d. er uit gehaald, om rekening te houden met hun gevoelens
pi_132316742
quote:

[..]

[..]

[..]

Hou gewoon op met trollen man.
pi_132316749
quote:

[..]

[..]

[..]

Nee hoor, heel logisch.
Zoals ik al zei, niet altijd tijd voor of zin in.
Nee die moet geveegd anders krijgen ze brand aan boord.
Voor mocht je het nog niet door hebben....
Het is een KINDERfeest! Al tientallen jaren lang een kinderfeest. Niet bedoeld dus voor een paar verzuurde jankerds, die niet anders doen, dan elk jaar weer lopen jammeren hoe slecht het allemaal wel niet is.
De poll die momenteel loopt, gemaakt door een donkere gast die dat gejank ook larie vindt, geeft duidelijk aan dat het overgrote merendeel Sint en Pietfeest een leuk feest is. Ik houd rekening et de gevoelens van die ruim 80% goed? :6
pi_132316774
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:21 schreef pepper_961 het volgende:
Voor mocht je het nog niet door hebben....
Het is een KINDERfeest! Al tientallen jaren lang een kinderfeest. Niet bedoeld dus voor een paar verzuurde jankerds, die niet anders doen, dan elk jaar weer lopen jammeren hoe slecht het allemaal wel niet is.
De poll die momenteel loopt, gemaakt door een donkere gast die dat gejank ook larie vindt, geeft duidelijk aan dat het overgrote merendeel Sint en Pietfeesdt een leuk feest is.
Omdat het een kinderfeest is mag iemand zich niet gekwetst of gediscrimineerd voelen?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:25:04 #225
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132316780
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Omdat het een kinderfeest is mag iemand zich niet gekwetst of gediscrimineerd voelen?
Dat mag wel maar val er anderen niet mee lastig
pi_132316801
quote:

[..]

Tuurlijk mag dat, ik zeg toch niet dat dat niet mag? Die paar mensen mogen zich echt hartstikke gekwetst voelen hoor. ;) Die kleine paar procentjes zijn verwaarloosbaar. :X
pi_132316837
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:30 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat, ik zeg toch niet dat dat niet mag? Die paar mensen mogen zich echt hartstikke gekwetst voelen hoor. ;) Die kleine paar procentjes zijn verwaarloosbaar. :X
Paar procentjes? :')
13% is alles behalve klein en verwaarloosbaar.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 02:46:20 #228
406944 SugeLucky
pi_132316888
Een echte zwarte piet hoort overigens zwart te zijn.

Zijn negers niet bruin?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:24:29 #229
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132318002
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:04 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nee dat kan het niet.
pi_132318036
quote:

[..]

Die gaan zich dan maar ergens anders gekwetst lopen voelen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:29:21 #231
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132318045
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Is nog altijd flink in de minderheid...
Meeste stemmen gelden in dit geval hopelijk...
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:34:16 #232
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132318095
En nu willen die vieze hippie lutsers met de VN nederland een dictaat geven dat ze negerpieten moeten afschaffen zo.

Ik zeg fucking les mis de barricades op.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:38:25 #233
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_132318130
quote:

w/
Weer zo'n dwaallicht die de Moslims d'r aan het hoofddoekje bij sleurt op het moment dat een Antiliaan moeite heeft met zwarte piet. :').
Ik ga naar huis.
pi_132318228
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:38 schreef nietzman het volgende:

[..]

Weer zo'n dwaallicht die de Moslims d'r aan het hoofddoekje bij sleurt op het moment dat een Antiliaan moeite heeft met zwarte piet. :').
Ah ja, want er zijn natuurlijk alleen maar Antillianen aan het huilen over Zwarte Piet.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:47:35 #235
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_132318247
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:46 schreef BlackLining het volgende:
Ah ja, want er zijn natuurlijk alleen maar Antillianen aan het huilen over Zwarte Piet.
Je komt gewoon met een sneue dooddoener.

En nee, ik heb nog geen Moslims zien mekkeren over zwarte Piet. Wat dat betreft heb ik de popcorn klaar staan voor de dag waarop de Turken hun heilige terug gaan claimen.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:51:03 #236
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_132318318
Nogmaals een bloemlezing uit de mening van Neerlands kapsters, beveiligers, huismoeders, bloemisten, dakdekkers en dradentrekkers:

Arme Moslims, er bij de hoofddoek bij worden gesleurd omdat een Antiliaan moeite heeft met Zwarte Piet.

Eerlijk, de meest hersendode opmerking die een mens kan maken.

OH NOES DE NEGERZOEN EN DE HOGE HEEREN IN DEN HAAG IN HET PLUCHE EINZ.

Wie zijn "ze", dipshit? :').

Gawd. :').

Ik heb inmiddels echt te doen met die arme Moslims... :').

Okay dus zwarte piet is geen racisme, maar wat ben jij?

Oh boy.

De bezem dr door vriend!

Stay classy.

Pa-dum-tss.

O+. Aanwinstje dit.

Zinnngggg!

Topper. O+.

Goeie, Nick.

Ik heb oprecht te doen met al die Moslims die er met de haren bijgetrokken worden.

De voorvechters van onze 'cultuur'... Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Ik ga naar huis.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:09:07 #237
392988 louisdeveertiende
L'état, c'ést moi!
pi_132318528
Ik had op de middelbare school een gekleurde docent voor wiskunde die zich bij wijze van grap nooit schminkte als hij (puur vrijwillig uiteraard) Piet speelde met andere docenten/leerlingen op school. Stel dat een 'zwarte' Piet nu verboden wordt en hij zich voortaan elk jaar wit moet gaan schminken, is dat dan ook niet een soort van discriminatie? :')
Shinet al vier eeuwen harder dan de zon
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:10:50 #238
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_132318549
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:51 schreef the-eye het volgende:

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Zijn er ook witte? Om zeg maar de mooie zwarte huidskleur te accentueren.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:12:17 #239
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132318568
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nietzman het volgende:
Nogmaals een bloemlezing uit de mening van Neerlands kapsters, beveiligers, huismoeders, bloemisten, dakdekkers en dradentrekkers:

[ afbeelding ]

Arme Moslims, er bij de hoofddoek bij worden gesleurd omdat een Antiliaan moeite heeft met Zwarte Piet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh boy.

[ afbeelding ]

De bezem dr door vriend!

[ afbeelding ]

Stay classy.

[ afbeelding ]

Pa-dum-tss.

[ afbeelding ]

O+. Aanwinstje dit.

[ afbeelding ]

Zinnngggg!

[ afbeelding ]

Topper. O+.

[ afbeelding ]

Goeie, Nick.

Ik heb oprecht te doen met al die Moslims die er met de haren bijgetrokken worden.

De voorvechters van onze 'cultuur'... Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Heg je die allemaal bij Wilders zijn Facebook-account gevonden?
pi_132318744
quote:

[..]

Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen.
Ik vind de vergelijking mank gaan. Zwarte Piet wordt ervaren als racistisch en sommigen voelen zich hierdoor gekleineerd. Hoofddoekjes zijn voor niemand beledigend.
pi_132319272
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:25 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik vind de vergelijking mank gaan. Zwarte Piet wordt ervaren als racistisch en sommigen voelen zich hierdoor gekleineerd. Hoofddoekjes zijn voor niemand beledigend.
Dat maak ik zelf wel uit ;)
pi_132319316
quote:
13s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 02:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

87% is wel verwaarloosbaar? :')
pi_132319412
"M-maar zwarte piet is onze cultuur."

En dan vervolgens ieder niet-Westerse cultuur bashen op de frontpage :')
pi_132319414
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh boy.

[ afbeelding ]

De bezem dr door vriend!

[ afbeelding ]

Stay classy.

[ afbeelding ]

Pa-dum-tss.

[ afbeelding ]

O+. Aanwinstje dit.

[ afbeelding ]

Zinnngggg!

[ afbeelding ]

Topper. O+.

[ afbeelding ]

Goeie, Nick.

Pareltjes, stuk voor stuk _O-
Welke page?
pi_132319524
Juist als je denkt dat het dieptepunt toch wel bereikt is:

http://www.nu.nl/binnenla(...)ken-zwarte-piet.html

:') :') :') :') :') :') :|W :|W :|W :|W w/ w/ w/ w/

quote:

[..]

Jawel, die hoofddoekjes zijn een uiting van de mening dat vrouwen minderwaardig zijn.
pi_132319548
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Jawel, die hoofddoekjes zijn een uiting van de mening dat vrouwen minderwaardig zijn.
Dat vind jij, mensen die een hoofddoek dragen hebben die mening niet.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:20:02 #247
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132319574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:19 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vreemd dat er dan toch dames zijn die na een tijd de hoofddoek dumpen omdat ze het onderdrukkend vinden.

Maar kennelijk heb jij alle mensen die ooit een hoofddoek hebben gedragen in het hoofd gekeken.
pi_132319597
quote:

[..]

Precies! :D

En dat is dus het hele punt. Goed zo!
Daarom vraag ik dan ook niet om een verbod op hoofddoekjes en moeten de mensen die zich storen aan zwarte piet dan maar ook lekker een andere kant opkijken! Meningen verschillen, dus lekker leven en laten leven. Je begrijpt het! ^O^
pi_132319700
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:20 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vreemd dat er dan toch dames zijn die na een tijd de hoofddoek dumpen omdat ze het onderdrukkend vinden.

Maar kennelijk heb jij alle mensen die ooit een hoofddoek hebben gedragen in het hoofd gekeken.
Non-argument, ik kan jou of ultraR hetzelfde vragen(hebben alle vrouwen die een hoofddoek dragen gezegd dat het onderdrukkend/minderwaardig is?). Waar het om gaat is dat er een bewering is gedaan(hoofddoekjes zijn een uiting van een mening) en die bewering kan op waarheid getest worden.

Maar dat is offtopic.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:26:06 #250
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132319702
quote:

Moet een grap zijn hopelijk......
Dafuck.....
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:27:50 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132319724
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:26 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Moet een grap zijn hopelijk......
Dafuck.....
De VN is inderdaad een grote grap.

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:25 schreef Peunage het volgende:

[..]

Non-argument, ik kan jou of ultraR hetzelfde vragen(hebben alle vrouwen die een hoofddoek dragen gezegd dat het onderdrukkend/minderwaardig is?). Waar het om gaat is dat er een bewering is gedaan(hoofddoekjes zijn een uiting van een mening) en die bewering kan op waarheid getest worden.

Maar dat is offtopic.
Jij claimt dat mensen die een hoofddoek dragen dit niet als onderdrukkend ervaren.
Ik weet 100% zeker dat er mensen zijn die die wel zo ervaren.
pi_132319750
Drogredenen erbij; Islam bla bla

Het is wel diep treurig dat de VN erbij wordt gehaald. Teken van ultieme triestheid als je het mij vraagt.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:29:18 #253
351676 Groby
Dank Memer
pi_132319756
gewoon massaal emigreren naar belgie, kijken of die tyfusmoraalridders het nog leuk vinden
It’s coming home
pi_132319807
quote:

[..]

_O- Ze moeten hun eigen Disney tiener/kinderseries eens onder de loep nemen. Aziatisch spelers zijn altijd onwaarschijnlijk dom, China uit Zack en Cody, negers zijn standaard of dik of nerds compleet met bril, goodluck Charley of Ned servival gids.
pi_132319813
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De VN is inderdaad een grote grap.

[..]

Jij claimt dat mensen die een hoofddoek dragen dit niet als onderdrukkend ervaren.
Ik weet 100% zeker dat er mensen zijn die die wel zo ervaren.
Ja als reactie op de claim van ultraR dat een hoofddoek dragen een uiting is van de mening 'vrouwen zijn minderwaardig'. Niet iedereen heeft die mening. En de wetgever(die het dragen van hoofddoeken bedacht heeft) heeft die mening ook niet.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:33:47 #256
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132319822
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:32 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ja als reactie op de claim van ultraR dat een hoofddoek dragen een uiting is van de mening 'vrouwen zijn minderwaardig'. Niet iedereen heeft die mening. En de wetgever(die het dragen van hoofddoeken bedacht heeft) heeft die mening ook niet.
:') !
Tuurlijk vent. Bekijk het nog eens een keer, zou ik zeggen.
pi_132319859
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:33 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

:') !
Tuurlijk vent. Bekijk het nog eens een keer, zou ik zeggen.
Nee.
pi_132319910
Het dragen van die hoofddoek was toch, om te voorkomen dat vrouwen, mannen verleiden met hun mooie lange haar? :?
pi_132319919
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:39 schreef pepper_961 het volgende:
Het dragen van die hoofddoek was toch, om te voorkomen dat vrouwen, mannen verleiden met hun mooie lange haar? :?
Daar gaat dit topic niet over?
pi_132319931
Dat van die VN zit al sinds 2006 in de pijpleiding http://www.trouw.nl/tr/nl(...)vernij-excuses.dhtml
pi_132320039
ie 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

Er waren ook blanke slaven mag ik nu ook geld eisen bij iemand? :') Fucking triest dit. Echt het lijkt wel surrealistisch.
pi_132320053
Ik schaam me voor mijn medekleurlingen :')
pi_132320104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Daar gaat dit topic niet over?
Het gaat toch ook niet over die hele kopieënreeks uit "facebook ergernissen" hier neer geplempt.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:49:53 #265
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132320119
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:39 schreef pepper_961 het volgende:
Ja, daarom moeten ze ook binnenblijven en mogen niet naar school of werk.
pi_132320128
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:49 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Het gaat toch ook niet over die hele kopieënreeks uit "facebook ergernissen" hier neer geplempt.
Dus? Open er lekker een ander topic over dan...Ik snap ook niet in hoeverre die toevoeging van jou relevant is aan de OP
pi_132320182
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:52 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Tering wat slecht juridisch onderbouwd :') Helemaal niks
Ja het is slecht, maar het is beter dan niks. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132320324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:50 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Dus? Open er lekker een ander topic over dan...Ik snap ook niet in hoeverre die toevoeging van jou relevant is aan de OP
Het was gewoon even een vraagje tussendoor.
pi_132320355
quote:

"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:02:13 #271
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132320454
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh boy.

[ afbeelding ]

De bezem dr door vriend!

[ afbeelding ]

Stay classy.

[ afbeelding ]

Pa-dum-tss.

[ afbeelding ]

O+. Aanwinstje dit.

[ afbeelding ]

Zinnngggg!

[ afbeelding ]

Topper. O+.

[ afbeelding ]

Goeie, Nick.

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:05:09 #272
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_132320514
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:02 schreef the-eye het volgende:
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Ik ga naar huis.
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:15:02 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_132320710
Dit verzin je toch niet ? :D

zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:16:27 #274
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132320741
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:05 schreef nietzman het volgende:

[..]

Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Je kan hier allerlei zaken naartoe kopiëren maar heb je ook het verslag over die zitting in Amsterdam bekeken. Ook niet echt een fijn clubje wat daar de boventoon voerde.
We hoeven om geen enkele reden aan Zwarte Piet te sleutelen en al helemaal niet om mensen te fucken. Waarom zou je dat willen?
pi_132321314
quote:

[..]

Hoofddoekjes zijn beledigend voor vrouwen en staan voor jarenlange onderdrukking.
-XOXO-
pi_132321367
Ik ben vorig jaar begonnen met het op straat tellen van Zwarten met kroeshaar en rode lippen.

De teller staat intussen al op 00001.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:58:14 #277
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_132321586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:48 schreef Janiks het volgende:
Ik ben vorig jaar begonnen met het op straat tellen van Zwarten met kroeshaar en rode lippen.

Waar zag je die dan?
pi_132321704
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:48 schreef Janiks het volgende:

:X Had die ene persoon ook die enorme oorbellen? :D Schijnt ook iets racistisch te zijn. :? Wordt iig wel bij dat rijtje van kroeshaar en rode lippen blabla genoemd. Ow Sylvana Simons voldoet trouwens wel voor een groot deel aan de beschrijving.

pi_132364720
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oh boy.

[ afbeelding ]

De bezem dr door vriend!

[ afbeelding ]

Stay classy.

[ afbeelding ]

Pa-dum-tss.

[ afbeelding ]

O+. Aanwinstje dit.

[ afbeelding ]

Zinnngggg!

[ afbeelding ]

Topper. O+.

[ afbeelding ]

Goeie, Nick.

Mooie kroniek _O_
-
pi_132366505
Ik neem aan dat deze Sinterklaas-traditie al bestond voor dat deze 'zeurpieten' ons land betraden?
Ik zeg; gewoon niet zo mauwen en het van de positieve kant bekijken: de zwarte medemens wordt in een goed daglicht gezet en beschouwd als een kindervriend, so what's the problem?
'That's what.' - She
  Trouwste user 2022 zondag 20 oktober 2013 @ 19:13:20 #281
7889 tong80
Spleenheup
pi_132367507
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:43 schreef MrTimothy96 het volgende:
en beschouwd als een kindervriend, so what's the problem?
Een CV heeft geen schouw om doorheen te gaan. :(

pi_132374656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 22:20 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik heb hem als kind kapot beluistert ; een van mijn favoriete nummers is nog altijd de pakjespolka *O* ^O^
Dat!! En " Wachten Duurt Lang " Waarop het lijkt alsof Ernie Kut zegt als zijn stukje komt met wachten duurt kort :D
pi_132376680
Ik heb als klein kind toen ik nog in Sinterklaas geloofde echt niet gedacht dat negers tweederangs burgers zijn. Zwarte Piet was Zwarte Piet. Ik maakte ook geen link naar andere donkere mensen, dat die dom zouden zijn ofzo.
pi_132376729
Maar goed. Er is nu eenmaal besloten dat wij volgens de VN het op twee na meest rascistische land ter wereld zijn.
pi_132381117
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom wordt de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
- Dat mensen destijds te achterlijk waren om niet in te zien dat slavenhandel slecht is, betekend niet dat mensen tegenwoordig nog steeds zo denken.
- Dat mensen destijds te achterlijk waren een beter verhaal te verzinnen, betekend niet dat we het hele verhaal moeten aanpassen..

Als kind was Sinterklaas gewoon een oude man, en de Zwarte Pieten de helpers om al het werk uit te voeren voor de Sint en de kinderen omdat Sinterklaas immers oud was/is. Ik heb Zwarte piet nooit met een echt persoon vergeleken, als in rasgebonden. Meer als de 'elfjes/dwergen' van de Kerstman, daar dacht je helemaal niet over na.

En nu moeten mensen het een slecht iets maken, door negers en Zwarte Pieten als 1 en hetzelfde te zien en ernaast het ook nog eens van racisme te beschuldigen. Daarnaast willen ze deze traditie nu ook veranderen?

Ik vind inderdaad dat dat niet moet kunnen. Nederland is zeer tolerant in haar acceptatie van onbekende culturen. Wat ik prima vind, want het is immers leven en laten leven. Alleen graag ontvang ik dit ook terug. Je HOEFT niet mee te doen. Maar beschuldig mij, mijn mede-landbewoners en een kinderfeest niet van iets waar hedendaags niet eens meer van toepassing is.
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:09:00 #286
395200 deadprez
One more rail
pi_132381288
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:03 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

- Dat mensen destijds te achterlijk waren om niet in te zien dat slavenhandel slecht is, betekend niet dat mensen tegenwoordig nog steeds zo denken.
- Dat mensen destijds te achterlijk waren een beter verhaal te verzinnen, betekend niet dat we het hele verhaal moeten aanpassen..

Als kind was Sinterklaas gewoon een oude man, en de Zwarte Pieten de helpers om al het werk uit te voeren voor de Sint en de kinderen omdat Sinterklaas immers oud was/is. Ik heb Zwarte piet nooit met een echt persoon vergeleken, als in rasgebonden. Meer als de 'elfjes/dwergen' van de Kerstman, daar dacht je helemaal niet over na.

En nu moeten mensen het een slecht iets maken, door negers en Zwarte Pieten als 1 en hetzelfde te zien en ernaast het ook nog eens van racisme te beschuldigen. Daarnaast willen ze deze traditie nu ook veranderen?

Ik vind inderdaad dat dat niet moet kunnen. Nederland is zeer tolerant in haar acceptatie van onbekende culturen. Wat ik prima vind, want het is immers leven en laten leven. Alleen graag ontvang ik dit ook terug. Je HOEFT niet mee te doen. Maar beschuldig mij, mijn mede-landbewoners en een kinderfeest niet van iets waar hedendaags niet eens meer van toepassing is.
Je snapt niet wat ik bedoel, ik zeg sowieso niet dat negers en zwarte pieten hetzelfde zijn, ik zeg dat er op dezelfde manier een karikatuur gemaakt wordt van negers zoals dat bij blackfaces gedaan werd. Dit wordt nu niet meer bewust gedaan natuurlijk, maar je kan de overeenkomsten moeilijk ontkennen. Verschil is er in het uiterlijk nauwelijks. Ik snap dat mensen het niet meer racistisch bedoelen en zich er waarschijnlijk ook helemaal niet van bewust zijn waar dit soort "theater" vandaan komt, maar het is niet gek dat zowel negers als blanken zich eraan storen. Verder, maar dat is ook al honderd keer gezegd, is de Sinterklaas traditie al verschillende keren aangepast in het verleden, omdat het niet meer in die tijd paste. Wat is precies het probleem om het nu aan te passen naar iets dat meer van deze tijd is?
Stop the violence
Down with the hate
pi_132381623
quote:

[..]

Net dat Nederlanders Zwarte Piet niet als iets racistisch zien..
pi_132381786
Open er nog een topic over :')
pi_132381914
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Open er nog een topic over :')
Wat is er mis met jou jong?
pi_132381926
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:09 schreef deadprez het volgende:

[..]

Je snapt niet wat ik bedoel, ik zeg sowieso niet dat negers en zwarte pieten hetzelfde zijn, ik zeg dat er op dezelfde manier een karikatuur gemaakt wordt van negers zoals dat bij blackfaces gedaan werd. Dit wordt nu niet meer bewust gedaan natuurlijk, maar je kan de overeenkomsten moeilijk ontkennen. Verschil is er in het uiterlijk nauwelijks. Ik snap dat mensen het niet meer racistisch bedoelen en zich er waarschijnlijk ook helemaal niet van bewust zijn waar dit soort "theater" vandaan komt, maar het is niet gek dat zowel negers als blanken zich eraan storen. Verder, maar dat is ook al honderd keer gezegd, is de Sinterklaas traditie al verschillende keren aangepast in het verleden, omdat het niet meer in die tijd paste. Wat is precies het probleem om het nu aan te passen naar iets dat meer van deze tijd is?
Wat snap jij niet aan Zwarte Pieten? Dat hoort er gewoon bij.

Het is niet eens bedoeld als een neger..
pi_132381943
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat is er mis met jou jong?
Wat zeur je nou, ik post toch niet meer in jouw topic?
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:29:59 #292
395200 deadprez
One more rail
pi_132381959
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:28 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan Zwarte Pieten? Dat hoort er gewoon bij.

Het is niet eens bedoeld als een neger..
...

Heb je mijn post überhaupt gelezen?
Stop the violence
Down with the hate
pi_132381967
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Wat zeur je nou, ik post toch niet meer in jouw topic?
Je kickt alles weer omhoog, zwarte piet.
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:30:53 #294
395200 deadprez
One more rail
pi_132381982
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Je kickt alles weer omhoog, zwarte piet.
deze kickte hij niet
Stop the violence
Down with the hate
pi_132382007
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:29 schreef deadprez het volgende:

[..]

...

Heb je mijn post überhaupt gelezen?
Jup. En daar heb ik een conclusie over, maar voordat ik die uit wil ik eerst een vraag stellen. :)
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:33:33 #296
395200 deadprez
One more rail
pi_132382041
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:31 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Jup. En daar heb ik een conclusie over, maar voordat ik die uit wil ik eerst een vraag stellen. :)
doe dan, voor het topic vol is
Stop the violence
Down with the hate
pi_132382194
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:30 schreef deadprez het volgende:

[..]

deze kickte hij niet
Kom niet tof doen, asopiet.
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:40:57 #298
395200 deadprez
One more rail
pi_132382207
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Kom niet tof doen, asopiet.
tfoee zemmel kom vechten dan
Stop the violence
Down with the hate
pi_132382247
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 00:40 schreef deadprez het volgende:

[..]

tfoee zemmel kom vechten dan
Nee. Koud en laat mattie.
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:43:43 #300
395200 deadprez
One more rail
pi_132382267
ik dacht dat redbullbattie me nog een vraag ging stellen, maar hij is gauw offline gegaan ofzo.
Stop the violence
Down with the hate
  maandag 21 oktober 2013 @ 00:43:54 #301
395200 deadprez
One more rail
pi_132382270
dicht
Stop the violence
Down with the hate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')