Maar dat is toch zielig voor onze gekleurde medemens!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:26 schreef richolio het volgende:
Ah vet gaar. Rot toch op. Piet is zwart en moet ook zwart blijven gvdBlijf van onze tradities af
Triest toch ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
Dat ze het serieus aan willen passen![]()
Dit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
Wij moeten alle hoofddoekjes etc. maar als zoete koek slikken, maar wel onze eigen cultuur afschaffen, moet niet gekker worden
Als er één schaap over de dam is, volgen er meerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef BasEnAad het volgende:
Het stoort me dat het constant over Amsterdam moet gaan. Ieder gehucht heeft zijn eigen sinterklaascomité en het merendeel van die organisaties gaat zich echt niet aanpassen hoor. Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is.
Geen kind dat echt ooit met de roe is geslagen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:35 schreef MsMessy het volgende:
Hoeveel negers ken jij die Piet heten, keihard werken en klaar staan voor hun oudere medemens wanneer hij presentjes wil geven aan brave kinderen, maar helaas daar wat slecht ter been voor is. Zo'n positief beeld is blijkbaar discriminatie
Die roe zie je al eigenlijk met goed fatsoen niet meer terug in het beeld omdat ze allemaal een zak met snoepgoed dragen. Waarin trouwens ook niemand meer mee gaat naar Spanje, want dat zou alleen maar een vakantiegevoel opwekken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen kind dat echt ooit met de roe is geslagen.
Ken jij kinderen die naar Spanje in de zak werden vervoerd ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:38 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Die roe zie je al eigenlijk met goed fatsoen niet meer terug in het beeld omdat ze allemaal een zak met snoepgoed dragen. Waarin trouwens ook niemand meer mee gaat naar Spanje, want dat zou alleen maar een vakantiegevoel opwekken.
Eensch.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
Wij moeten alle hoofddoekjes etc. maar als zoete koek slikken, maar wel onze eigen cultuur afschaffen, moet niet gekker worden
Nee, maar ik gok dat sommige ouders het wel lekker goedkoop zouden vindenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken jij kinderen die naar Spanje in de zak werden vervoerd ?
En ik mocht gvd nooit mee in de zak naar Spanje....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen kind dat echt ooit met de roe is geslagen.
met schimmel tussen zijn benen en zijn zak op zijn rug.....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:50 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Negers die een ongeschoren pedofiele travestiete vent in een jurk steunen.
Piet Römer de über Piet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:58 schreef RobbieSchuurmans het volgende:
witte piet
gele piet
dat klinkt toch niet
zwarte piet is gewoon beter
Dan heb jij geen hoge pet op en wel heel weinig kennis van de Nederlandse cultuur, als je dat denkt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef jepperdeprep het volgende:
Die flikkers helpen de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis.
De petjes regeren tegenwoordig de straat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dan heb jij geen hoge pet op en wel heel weinig kennis van de Nederlandse cultuur, als je dat denkt.
Je bent gewoon een zeurpiet, knul. Als je dit soort dingen met racisme gaat associëren dan kom je nooit van racisme af. In curacao vinden ze Sinterklaas geweldig en hier in Nederland gaan ze weer huillie huillie doen. Man man man man.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dan heb jij geen hoge pet op en wel heel weinig kennis van de Nederlandse cultuur, als je dat denkt.
Knul?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:22 schreef jepperdeprep het volgende:
[..]
Je bent gewoon een zeurpiet, knul.
Gast Sinterklaas is voor kinderen, dat je hier een pleidooi loopt te houden over dat het vroeger anders was etc. Iemand die alles wat blank of zwart blijft associëren met racisme is pas triest. Dit is een traditie die al jaren loopt en niet eens voor ophef zou mogen zorgen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Knul?![]()
Omdat ik jou wijs op de onzin die je uitkraamt? Als er iemand is die overkomt als een knulletje ben jij het wel.
Niks mis met het willen behouden van de Zwarte Piet hoor, maar doe het dan wel op basis van correcte info. Zelfde geldt overigens voor de tegenstanders van de Zwarte Piet, ook daar wordt een hoop onjuiste info geroepen.
Is het jou bekend dat de intocht v/d Zwarte Piet zoals wij dat nu kennen iets is dat we eigenlijk pas na WO 2 doen?
Zie hier nog blanke Pieten in 1935:
De Zwarte Piet zoals wij die nu kennen is wel iets eerder bedacht, maar kwam toen vooral in enkele kinderboeken voor, voor het eerst ergens rond 1850.
Voor die tijd was de Sint of alleen of werd hij (in een verder verleden) vergezeld door zwarte wezens uit de oudheid, zoals bijv. Krampus.
Wanneer jij dus stelt dat het aanpassen v/d Zwarte Piet de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis brengt, dan impliceer je dus dat de Nederlandse cultuur hoofzakelijk bestaat uit een flinterdun laagje. Een laagje dat ook nog maar pas sinds zo'n 60-70 jaar gebruikelijk is
Nee. Mensen die hun eigen cultuur niet kennen, dat is pas triest. Ik reageer namelijk op deze reactie:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:33 schreef BDIL het volgende:
[..]
Gast Sinterklaas is voor kinderen, dat je hier een pleidooi loopt te houden over dat het vroeger anders was etc. Iemand die alles wat blank of zwart blijft associëren met racisme is pas triest. Dit is een traditie die al jaren loopt en niet eens voor ophef zou mogen zorgen.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:01 schreef jepperdeprep het volgende:
Die flikkers helpen de Nederlandse cultuur naar de verdoemenis.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Knul?![]()
Omdat ik jou wijs op de onzin die je uitkraamt? Als er iemand is die overkomt als een knulletje ben jij het wel.
Niks mis met het willen behouden van de Zwarte Piet hoor, maar doe het dan wel op basis van correcte info. Zelfde geldt overigens voor de tegenstanders van de Zwarte Piet, ook daar wordt een hoop onjuiste info geroepen.
Is het jou bekend dat de intocht v/d Zwarte Piet zoals wij dat nu kennen iets is dat we eigenlijk pas na WO 2 doen?
Zie hier nog blanke Pieten in 1935:
Mijn punt is dat een user suggereert dat de Zwarte Piet de Nederlands cultuur definieert, terwijl het in werkelijkheid nog niet eens zo'n heel oud gebruik is dat ook continu aan verandering onderhevig is geweest. Zoals ik al aangaf stamt het uiterlijk van de Zwarte Piet in huidige vorm uit de boekjes van rond 1850, dus geheel onbekend was het begin 20ste eeuw dus sowieso niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Wie hebben we daar in 1934 op 1:47? Das wel een hele donkere blanke Piet
Maar een filmpje gebruiken als 'bewijs' dat de intocht van zwarte piet eigenlijk pas iets is van na WOII, terwijl zwarte Piet er voor WOII ook gewoon bij was is ook niet echt discussiëren op basis van correcte info. Het is niet iets van de laatste 60-70 jaar zoals je stelt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mijn punt is dat een user suggereert dat de Zwarte Piet de Nederlands cultuur definieert, terwijl het in werkelijkheid nog niet eens zo'n heel oud gebruik is dat ook continu aan verandering onderhevig is geweest. Zoals ik al aangaf stamt het uiterlijk van de Zwarte Piet in huidige vorm uit de boekjes van rond 1850, dus geheel onbekend was het begin 20ste eeuw dus sowieso niet.
Het filmpje was hoofdzakelijk bedoeld om te illustreren dat de Zwarte Piet toen dus nog geen gemeengoed was / dat er toen dus ook andere varianten op waren. En ik was wellicht niet duidelijk genoeg en had moeten spreken over 'het was nog geen gemeengoed'.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar een filmpje gebruiken als 'bewijs' dat de intocht van zwarte piet eigenlijk pas iets is van na WOII, terwijl zwarte Piet er voor WOII ook gewoon bij was is ook niet echt discussiëren op basis van correcte info.
Je hebt je punt gemaakt hoor, chapeau.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:47 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Mijn punt is dat een user suggereert dat de Zwarte Piet de Nederlands cultuur definieert, terwijl het in werkelijkheid nog niet eens zo'n heel oud gebruik is dat ook continu aan verandering onderhevig is geweest. Zoals ik al aangaf stamt het uiterlijk van de Zwarte Piet in huidige vorm uit de boekjes van rond 1850, dus geheel onbekend was het begin 20ste eeuw dus sowieso niet.
Jij wil dus zeggen dat alle mensen die zeggen dat het met de Nederlandse cultuur te maken heeft onzin uitkramen? Want iedereen moeten weten hoe het echt zit zodat iedereen duidelijk een discussie kan voeren over Zwarte Piet? Knul, er zou helemaal geen discussie over moeten zijn. Dat is mijn punt. Veel plezier nog met het verkondigen van al uw kennis over de Zwarte Piet. Sinterklaas is een toffe ouwe peer en Zwarte Piet is een relaxte gozer die wel van een lolletje houd, klaar. Meer dan dat zou het niet moeten zijn en de meeste mensen zien het ook niet als meer dan dat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het filmpje was hoofdzakelijk bedoeld om te illustreren dat de Zwarte Piet toen dus nog geen gemeengoed was / dat er toen dus ook andere varianten op waren. En ik was wellicht niet duidelijk genoeg en had moeten spreken over 'het was nog geen gemeengoed'.
Desalniettemin stel ik jouw filmpje op prijs. Hoe meer info hoe beter.
Kom je uit 1988? En dan blijf je mij 'knul' noemen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:01 schreef jepperdeprep het volgende:
[..]
Je hebt je punt gemaakt hoor, chapeau.
[..]
Jij wil dus zeggen dat alle mensen die zeggen dat het met de Nederlandse cultuur te maken heeft onzin uitkramen? Want iedereen moeten weten hoe het echt zit zodat iedereen duidelijk een discussie kan voeren over Zwarte Piet? Knul, er zou helemaal geen discussie over moeten zijn. Dat is mijn punt. Veel plezier nog met het verkondigen van al uw kennis over de Zwarte Piet. Sinterklaas is een toffe ouwe peer en Zwarte Piet is een relaxte gozer die wel van een lolletje houd, klaar. Meer dan dat zou het niet moeten zijn en de meeste mensen zien het ook niet als meer dan dat.
Iets uit de 19e eeuw geen traditie vinden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:09 schreef SchoneZoon het volgende:
Zwarte Piet zoals wij die kennen is helemaal geen traditie. De huidige Zwarte Piet is 'verzonnen' in de 19de eeuw. Daarvoor werd hij op andere manieren afgebeeld.
Vroeger was hij bijvoorbeeld een boeman en dat hebben ze later ook veranderd. Zwarte Piet blijft gewoon bestaan, alleen willen ze zijn uiterlijk veranderen. Ik zie het probleem niet, in de geschiedenis is Zwarte Piet zovaak veranderd.
Het feest zelf is een traditie, maar Zwarte Piet is in de loop der eeuwen vaak veranderd. Zowel qua uiterlijk als functie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:12 schreef UltraR het volgende:
[..]
Iets uit de 19e eeuw geen traditie vinden.
Het gaat natuurlijk om iets veel diepers. Het principe dat de autochtone Nederlander maar alles moet slikken van de allochtoon onder de noemer 'cultuur en traditie' en dat onze tradities en cultuur tegelijkertijd steeds meer onder druk komen te staan. Dat is de omgekeerde wereld en Zwarte Piet is nu een symbool geworden waarin de onvrede hierover bij de autochtone Nederlander tot uiting komt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:16 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Het feest zelf is een traditie, maar Zwarte Piet is in de loop der eeuwen vaak veranderd. Zowel qua uiterlijk als functie.
Sinterklaas gaat toch niet afgeschaft worden, dus snap die hele heisa niet. Misschien krijgt Zwarte Piet geen afro meer, maar dat boeit die kinderen echt niet.
Ha ha Haquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:18 schreef UltraR het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk om iets veel diepers. Het principe dat de autochtone Nederlander maar alles moet slikken van de allochtoon onder de noemer 'cultuur en traditie' en dat onze tradities en cultuur tegelijkertijd steeds meer onder druk komen te staan. Dat is de omgekeerde wereld en Zwarte Piet is nu een symbool geworden waarin de onvrede hierover bij de autochtone Nederlander tot uiting komt.
nog een foto uit 1920 dan:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het filmpje was hoofdzakelijk bedoeld om te illustreren dat de Zwarte Piet toen dus nog geen gemeengoed was / dat er toen dus ook andere varianten op waren. En ik was wellicht niet duidelijk genoeg en had moeten spreken over 'het was nog geen gemeengoed'.
Desalniettemin stel ik jouw filmpje op prijs. Hoe meer info hoe beter.
Interessant. Ben benieuwd of A'dam nu juist een uitzondering was of omgekeerd. Echte niet-blanke multiculti invloeden had je in de jaren 30 in A'dam volgens mij overigens niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:24 schreef poemojn het volgende:
[..]
nog een foto uit 1920 dan:
[ afbeelding ]
Mijn gok is dat dat filmpje uit de jaren 30 een witte pietenparade laat zien (al vind ik ze meer op spanjaarden lijken eerlijk gezegd) vanwege dezelfde discussie als die nu gevoerd wordt. Waarschijnlijk is Amsterdam altijd al een wat meer vooruitstrevende stad geweest door alle multiculti invloeden.
Een andere verklaring is dat men toen alleen het arische ras in beeld wilde en daarom geen zwarte pieten had, maar tijdens wo2 waren de pieten volgens mij wel gewoon zwart dus dat zal het niet geweest zijn.
-4 jaar oude Dixon : Zwarte piet is zwart omdat hij door de schoorsteen komt en de rodd lippen zodat je ziet dat hij een mens isquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef BlackLining het volgende:
Sowieso is het onzin trouwens.
Ik ben opgegroeid met Zwarte Piet. Daarin was Zwarte Piet altijd een relaxte vriendelijke man die altijd vrolijk was. Sinterklaas daarentegen was een chagrijnige ouwe klaas. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een negatieve gedachte bij Zwarte Piet gehad heb. Dat maakt het voor kleine kinderen ook minder vreemd om een neger die ze op straat tegen komen normaal te behandelen. Immers, Zwarte Piet is ook zwart, en die is leuk. Ik denk serieus dat Zwarte Piet juist het onstaan van racistische gevoelens onder kinderen tegengaat.
Daarnaast ga ik er vanuit dat Sinterklaas zijn eigen werknemers kiest. Sinterklaas kiest daarbij uitsluitend zwarte. Een grotere vorm van positieve discriminatie is er niet. Er wordt toch altijd geklaagd als een werkgever geen negers aan wil nemen? Sinterklaas doet dat wel, uitsluitend zelfs, en dan is het weer niet goed. En gezien aan het humeur van de gemiddelde Zwarte Piet is er met de CAO ook niets mis.
En dan nog het achterlijke voorstel van die Quinsy. Hij wil regenboogpieten. In alle kleuren die er zijn, als ze maar niet zwart zijn. Dat zou ik eens moeten proberen, om dat voor te stellen?! Dan is het land te klein omdat ik een bijzonder racistische opmerking gemaakt zou hebben. Alle kleuren, maar géén zwarten? Hoe racistisch wil je het hebben?! En dat is dan het voorstel van diegene die Zwarte Piet af wil schaffen, juist omdát het racistisch is?!
Te belachelijk voor woorden die hele discussie.
Zwarte Piet moet Zwarte Piet blijven. Wij accepteren hier elementen van culturen uit andere landen, bijvoorbeeld hoofddoekjes, moskeeën die staan te jengelen, de Turkse slager op de hoek, etcetera. En wij hebben hier Zwarte Piet. En omdat wij al de culturele eigenschappen van 'hun' accepteren, ben ik stellig van mening dat 'hun' Zwarte Piet dan maar moeten accepteren. We hebben inmiddels wel genoeg cultuur overboord gedonderd ten faveure van mensen die te pas en te onpas racisme roepen.
En hier komt de aap uit de mouw, uiteindelijk kun je toch niet anders dan denken in: wij vs zij, als in autochtoon vs allochtoon.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef BlackLining het volgende:
Zwarte Piet moet Zwarte Piet blijven. Wij accepteren hier elementen van culturen uit andere landen, bijvoorbeeld hoofddoekjes, moskeeën die staan te jengelen, de Turkse slager op de hoek, etcetera. En wij hebben hier Zwarte Piet. En omdat wij al de culturele eigenschappen van 'hun' accepteren, ben ik stellig van mening dat 'hun' Zwarte Piet dan maar moeten accepteren. We hebben inmiddels wel genoeg cultuur overboord gedonderd ten faveure van mensen die te pas en te onpas racisme roepen.
Erg goeie CDquote:
Tja, mijns inziens zijn het die zeurpieten die nu het wij/zij denken juist aanzwengelen. Bovendien vind ik hen de duidelijke racisten in dit hele verhaal omdat zij degenen zijn die blijkbaar zoveel waarde hechten aan huidskleur.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En hier komt de aap uit de mouw, uiteindelijk kun je toch niet anders dan denken in: wij vs zij, als in autochtoon vs allochtoon.
Wat natuurlijk pure onzin is, genoeg autochtonen die helemaal geen moskeeën accepteren of hoofddoekjes willen accepteren. Genoeg ook die dit wel doen.
En de groep die klaagt over de Zwarte Piet komt voornamelijk uit de Nederlandse koloniën. Deze mensen zijn altijd al onderdeel geweest van de Nederlandse cultuur, alsof je dat kan vergelijken met culturen die niet op die manier verstrengeld zijn geweest met de Nederlandse cultuur.
Maar het blijkt maar weer, vreemdeling = vreemdeling, al hebben van deze vreemdelingen misschien al 5 generaties of meer, nooit een ander paspoort gehad dan het Nederlandse.
Verder is er natuurlijk een verschil tussen kritiek op iets wat iemand op haar hoofd doet, zoals een hoofddoekje, en kritiek op het verkleden op basis van iets, wat hoogstwaarschijnlijk sterk is geïnspireerd door een spotprent van jou.
Hoe kun je een racist zijn omdat je er iets van zegt wanneer een bepaald personage is gebaseerd op een spotprent van jou? Kun je mij dat uitleggen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:21 schreef UltraR het volgende:
[..]
Tja, mijns inziens zijn het die zeurpieten die nu het wij/zij denken juist aanzwengelen. Bovendien vind ik hen de duidelijke racisten in dit hele verhaal omdat zij degenen zijn die blijkbaar zoveel waarde hechten aan huidskleur.
De Kerstman is gebaseerd op Sinterklaas. Maakt dat de Kerstman Sinterklaas?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe kun je een racist zijn omdat je er iets van zegt wanneer een bepaald personage is gebaseerd op een spotprent van jou? Kun je mij dat uitleggen?
Tsja, zoals ik al eerder zei:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:28 schreef UltraR het volgende:
[..]
De Kerstman is gebaseerd op Sinterklaas. Maakt dat de Kerstman Sinterklaas?
Ja, de basis van Zwarte Piet ligt in een tijd waarin racisme heel gewoon was. Maar nu is dat niet meer zo. Er is geen kind, niet 1 (tenzij door gekwetste ouders ingefluisterd) die iets racistisch ziet in Sint en Piet. Geen mens die Sinterklaas viert doet dat met de gedachte 'he, gaan we weer eens lekker die zwarte mensen in de samenleving op hun plek zetten.'
Die anti-piet zeikerds hebben gewoon een ernstig minderwaardigheidscomplex wat ze projecteren op Zwarte Piet. Het afschaffen van Zwarte Piet zal niets, helemaal niets, aan dat minderwaardigheidscomplex veranderen.
Ironisch ook dat deze discussie ook onder bepaalde autochtonen behoorlijk wat racistische reacties veroorzaken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:05 schreef KreKkeR het volgende:
Zwarte Piet is geen racisme, dat is te kort door de bocht. Het uiterlijk v/d Zwarte Piet zoals wij die hier in NL kennen, is echter wel gebaseerd op het beeld dat men toentertijd had van zwarten. Zie bijvoorbeeld ook de oude Kuifje strips.
Voor zowel voor- als tegenstanders is wat te zeggen.
Argument voor de Zwarte Piet is dat er, zeker vandaag de dag, geen racistische gedachte meer achter zit (alhoewel het ironisch is dat een discussie over of Zwarte Piet wel/niet racistisch is, toch behoorlijk wat racistische reacties oproept).
Argument tegen de Zwarte Piet, is dat je dus nog wel gebruik blijft maken van een halve karikatuur v/d neger.
Je kan het met de argumenten eens of oneens zijn. Wat ik jammer vind is dat mensen moord en brand schreeuwen en doen alsof dit een aanval is op de Nederlandse identiteit (alsof die wordt gedefinieerd door een gebruik dat over de eeuwen heen juist continu aan verandering onderhevig is geweest). Ook jammer dat sommige mensen dit koppelen aan andere allochtonenkwesties.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei, dat is het gevolg van het wij/zij denken dat toch echt door de piethaters wordt aangezwengeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Tsja, zoals ik al eerder zei:
[..]
Ironisch ook dat deze discussie ook onder bepaalde autochtonen behoorlijk wat racistische reacties veroorzaken.
Mwoa, mensen die op basis van een dergelijke discussie beginnen over apen en weet ik veel wat, die hebben het naar ik vermoed al gewoon in zich zitten hoor. De discussie is in dat geval niks minder dan een trigger. Maar goed, dat zal je altijd blijven houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:34 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat is het gevolg van het wij/zij denken dat toch echt door de piethaters wordt aangezwengeld.
Deze man weet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:27 schreef datismijnmening het volgende:
Ik heb hem als kind kapot beluistert ; een van mijn favoriete nummers is nog altijd de pakjespolkaquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:21 schreef Dixon het volgende:
[..]
Erg goeie CDde sublimiteit op die CD, Achtergrond gefluister en alcohol gebruik, Hij staat op YouTube
Ja die allochtonen tog!!!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:19 schreef Ludd het volgende:
[..]Wat hebben hoofddoekjes met Sinterklaas te maken?
Allebei cultuur en traditie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:19 schreef Ludd het volgende:
Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen. Maar aan de andere kant moet er dan ook niet gezeurd worden over iets wat bij ons cultuur isquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:19 schreef Ludd het volgende:
Hen? Wtf hebben mensen met hoofddoekjes te maken met de Zwarte Piet discussie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen. Maar aan de andere kant moet er dan ook niet gezeurd worden over iets wat bij ons cultuur is
Gaat om het brede principe van respecteren van cultuuruitingen in de vorm van tradities. Linkse moraalridders zullen dat onmiddellijk roepen wanneer er kritiek wordt geuit op hoofddoekjes, maar ze staan wel vooraan om Zwarte Piet af te schaffen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hen? Wtf hebben mensen met hoofddoekjes te maken met de Zwarte Piet discussie?
Om maar wat te noemen. Het gaat er om dat tolerantie van twee kanten moet komenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:42 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hen? Wtf hebben mensen met hoofddoekjes te maken met de Zwarte Piet discussie?
Van WELKE twee kanten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Om maar wat te noemen. Het gaat er om dat tolerantie van twee kanten moet komen
Waarom zou je racistische cultuur überhaupt willen houden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen. Maar aan de andere kant moet er dan ook niet gezeurd worden over iets wat bij ons cultuur is
Wat een onzin. Misschien (en zeer waarschijnlijk) zitten er tussen de tegenstanders van de Zwarte Piet zowel voor als tegenstanders van de hoofddoekjes.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:43 schreef UltraR het volgende:
[..]
Gaat om het brede principe van respecteren van cultuuruitingen in de vorm van tradities. Linkse moraalridders zullen dat onmiddellijk roepen wanneer er kritiek wordt geuit op hoofddoekjes, maar ze staan wel vooraan om Zwarte Piet af te schaffen.
Waarom zou je er willen wonen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Waarom zou je racistische cultuur überhaupt willen houden?
In een, volgens jou, racistisch land.quote:
Omdat niet alles aan de cultuur racistisch is en omdat je in het land geboren bent misschien?quote:
Hij heeft het niet over een racistisch land. Hij heeft het over een racistische cultuur. Waarbij ik aanneem dat hij doelt op een specifieke cultuuruiting, namelijk de Zwarte Piet (volgens sommigen).quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
In een, volgens jou, racistisch land.
Wil het nou gewoon niet snappenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:48 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Van WELKE twee kanten?
Wat hebben de mensen die kritiek hebben op de Zwarte Piet met hoofddoekjes of moskeeën, etc te maken?
Ik vind het beledigend tegenover vrouwenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
Een hoofddoek is niet beledigend tegenover een ras
Joh er zitten zowel tussen de autochtonen als allochtonen mensen intolerante mensen. Genoeg autochtonen die helemaal geen andere culturen/cultuuruitingen willen accepteren, maar simpelweg geen keus hebben.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wil het nou gewoon niet snappen![]()
Je kunt hoofddoekjes met een willekeurig cultuursverschil vervangen. Wij hebben over de jaren genoeg dingen uit andere culturen geaccepteerd en ons daar aan aangepast.
Je zegt nu precies wat ik eerder ook al zei het moet van twee kanten komenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:07 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Joh er zitten zowel tussen de autochtonen als allochtonen mensen intolerante mensen. Genoeg autochtonen die helemaal geen andere culturen/cultuuruitingen willen accepteren, maar simpelweg geen keus hebben.
Genoeg autochtonen die wel heel open minded zijn. Genoeg allochtonen die goed integreren en helemaal geen andere cultuur opdringen. Genoeg allochtonen die sowieso historisch al sinds eeuwen onderdeel uitmaakten van onze cultuur. Ook genoeg allochtonen die niet integreren maar wel allerlei eisen stellen. ETC.
Met andere woorden: in jouw verhaal schets je groepen die er niet zijn: autochtonen die alles maar accepteren en allochtonen die alleen maar hun dingen opdringen aan die oh zo arme autochtonen. Terwijl dit groepen zijn die in werkelijkheid helemaal niet op die manier bestaan, aangezien er binnen elke groep zoveel verschillende meningen/gedragingen zijn.
Je kunt geen betere argumenten bedenken dus lult maar wat in het rond?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:06 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Het is gewoon pure onzin.
Als het zo doorgaat is alles ineens racistisch.
Noem/definieer die twee kanten dan eens.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:10 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Je zegt nu precies wat ik eerder ook al zei het moet van twee kanten komen
Ja. Nou goed?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:10 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je kunt geen betere argumenten bedenken dus lult maar wat in het rond?
Ik zie genoeg gezeik bij mij op school telkens onder het mum van racisme.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:19 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Onderbouw het dan, voor zover je dat kunt
Dus omdat jij op een pauperschool zit is Zwarte Piet niet racistisch?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:21 schreef GeenInspiratie. het volgende:
[..]
Ik zie genoeg gezeik bij mij op school telkens onder het mum van racisme.
Iemand zegt weer wat slechts tegen iemand die toevallig zwart blijkt te zijn, reactie: "Zeker omdat ik zwart ben hè?". Flikker toch op, joh.
Het is gewoon cultuur en traditie bij ons. Daar moeten ze mee leren leven.
Ja.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:22 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dus omdat jij op een pauperschool zit is Zwarte Piet niet racistisch?
De Nederlandse cultuur en andere culturen die naar Nederland zijn gekomen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Noem/definieer die twee kanten dan eens.
En ik leg je net uit dat deze tweedeling eentje is die alleen in de hoofden van sommige mensen bestaat en niet in de realiteit.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:26 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur en andere culturen die naar Nederland zijn gekomen.
Dus volgens jou zijn er geen cultuurbotsingen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:29 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En ik leg je net uit dat deze tweedeling eentje is die alleen in de hoofden van sommige mensen bestaat en niet in de realiteit.
Dit omdat er binnen de Nederlandse cultuur verschillende visies/meningen/etc zijn. En ook binnen de andere culturen die naar Nederland zijn gekomen zijn verschillende visies/meningen/etc. Waarbij er ook nog een groot onderscheid is tussen culturen die nauw verwant zijn met de Nederlandse cultuur, omdat het koloniën zijn geweest en andere culturen.
Een hoop v/d anti-Zwarte Piet-lui heeft nooit een ander paspoort gehad dan het Nederlandse. En hun voorouders voor vele generaties ook niet. Zowel de allochtone als autochtone anti-ZP'ers.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:24 schreef poemojn het volgende:
[..]
nog een foto uit 1920 dan:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:33 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dus volgens jou zijn er geen cultuurbotsingen.
En een paspoort staat natuurlijk niet gelijk aan een bepaalde cultuur of mate van aanpassing
Nee ik bedoelde ook niet dat ik het aan jou vroeg, ik bedoelde dat ik hoopte dat iemand er nu wel op zou reageren. Misschien moet je je even inlezen, want je begrijpt volgens mij niet wat blackface inhoudtquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:36 schreef poemojn het volgende:
Ik heb niet gezien dat iemand mij dat vroeg, maar ik vind idd zwarte piet niet racistisch, en blackfaces ook niet tenzij er racistische intenties mee gemoeid zijn.
Waarom zou hij zich moeten inlezen met iets waar jij mee op te proppen komt?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:38 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde ook niet dat ik het aan jou vroeg, ik bedoelde dat ik hoopte dat iemand er nu wel op zou reageren. Misschien moet je je even inlezen, want je begrijpt volgens mij niet wat blackface inhoudt
Omdat hij er wel rare uitspraken over doet. Ik zei alleen maar dat er heel veel gelijkenissen zijn tussen zwarte piet en blackface onzin. De meeste mensen zullen het met me eens zijn dat dat nu eenmaal racistisch is, ik vraag me daarom af waarom mensen zwarte piet wel normaal vinden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:39 schreef the-eye het volgende:
[..]
Waarom zou hij zich moeten inlezen met iets waar jij mee op te proppen komt?
We hebben het hier over Zwarte Piet.
Die bovenste probeert een neger na te doen. Die onderste doet Zwarte piet na...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef deadprez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom word de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
Nee, dat is cultuur.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef deadprez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom word de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee, dat is cultuur.
En daar zijn we hier in Nederland zo trots op dat 60% flink wou bezuinigen op cultuur.
Uiteraard is er geen zwart wit situatie, maar dat wil niet zeggen dat culturen niet botsen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar haal je dat in hemelsnaam vandaan????
Ik geef alleen aan dat de tweedeling (oftewel die groepen) die jij schetst niet bestaat (bestaan). Jij maakt er een NLse cultuur versus andere culturen die naar NL zijn gekomen van. Ik geef aan dat dit bullshit is, omdat er zowel binnen de NLse als binnen die andere culturen zowel tolerante als intolerante mensen zitten.
Jij maakt er een 'wij accepteren hun cultuur -hoofddoekjes, etc- verhaal van. Terwijl er genoeg in NL genoeg autochtonen en allochtonen zijn die hoofddoekjes, etc helemaal niet willen accepteren.
Etc. Of moet ik het nog verder tot in detail uitleggen?
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Uiteraard is er geen zwart wit situatie
Waarom moet het per se een zwart geschminkte blanke zijn die dat doet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:54 schreef poemojn het volgende:
De bovenste probeerde negers belachelijk te maken. De onderste helpt een oud mannetje en brengt cadeautjes rond, aan alle Nederlandse kinderen (oke, tenzij de ouders niet mee willen doen).
Een zwart geschminkt bruin persoon is ook prima hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:55 schreef deadprez het volgende:
[..]
Waarom moet het per se een zwart geschminkte blanke zijn die dat doet?
Sterker nog, zelfs nog, zelfs binnen '1 cultuur' zullen er groepen blijven botsen. Ik neem aan dat het jou bekend is dat er in de verschillende Europese landen diverse interne/burgeroorlogen zijn geweest tussen verschillende groepen in 1 land... al ver voor er 'allochtonen' waren. Is gewoon menseigen... helaas....quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:53 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Uiteraard is er geen zwart wit situatie, maar dat wil niet zeggen dat culturen niet botsen.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:56 schreef the-eye het volgende:
[..]
Een zwart geschminkt bruin persoon is ook prima hoor
Zal de kinderen geen zak uitmaken inderdaad. Persoonlijk zal ik me echter wel aan de regenboogpieten storen. Ik ben redelijk saai op dat gebied en wil graag dat dingen (in mijn belevingswereld) ergens op slaan of in ieder geval een soort van historische achtergrond hebben.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:57 schreef deadprez het volgende:
[..]je snapt wat ik bedoel. Wat is precies het verschil tussen regenboogpieten en zwarte pieten bijvoorbeeld? De kinderen die sinterklaas vieren maakt het geen fuck uit in ieder geval.
Zoals ik eerder al postte:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:57 schreef deadprez het volgende:
[..]je snapt wat ik bedoel. Wat is precies het verschil tussen regenboogpieten en zwarte pieten bijvoorbeeld? De kinderen die sinterklaas vieren maakt het geen fuck uit in ieder geval.
Mij wel. Zwarte piet is zwart en niet rood, geel, paars of bruin.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:57 schreef deadprez het volgende:
Dus zwart is wel realistisch en dus lijken ze eigenlijk toch wel echt op zwarten? Of begrijp ik je niet helemaal goed?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al postte:
[ afbeelding ]
Uhm... onrealistische 'kijk mij eens verf op m'n gezicht hebben' shit?
Daar zou ik het inderdaad ook wel mee eens zijn. Denk dat de meeste pro-pietenmensen daar ook wel akkoord mee zouden gaan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zal de kinderen geen zak uitmaken inderdaad. Persoonlijk zal ik me echter wel aan de regenboogpieten storen. Ik ben redelijk saai op dat gebied en wil graag dat dingen (in mijn belevingswereld) ergens op slaan of in ieder geval een soort van historische achtergrond hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar zwart geschminkte gezichten (verwijzing zwarte demonen/krampus/wezens uit oudheid) zonder morenpakje, kroeshaar en rode lippen. Vermoed echter wel dat een deel v/d anti-Pietenmensen het daar niet mee eens zal zijn...
Zo las ik het ook inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus zwart is wel realistisch en dus lijken ze eigenlijk toch wel echt op zwarten? Of begrijp ik je niet helemaal goed?
Waarom is hij volgens jou zwart anders dan dat zijn naam het aangeeft?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mij wel. Zwarte piet is zwart en niet rood, geel, paars of bruin.
Ze lijken niet alleen op zwarten, ze zijn zwart. En dus?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus zwart is wel realistisch en dus lijken ze eigenlijk toch wel echt op zwarten? Of begrijp ik je niet helemaal goed?
Omdat hij door de schoorsteen komtquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom is hij volgens jou zwart anders dan dat zijn naam het aangeeft?
Blackfaces vind jij ook oké?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ze lijken niet alleen op zwarten, ze zijn zwart. En dus?
Ik zeg dat dat helemaal niet racistisch is. Ik ben niet zo'n om lange tenen heen-danser.
dat moet helemaal niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:55 schreef deadprez het volgende:
[..]
Daar zit een racistische bedoeling aan vast. Dit is niet blackface, dit is Zwarte Piet.quote:
watquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:04 schreef poemojn het volgende:
Nu, met vergelijkingen met racistische moorden en de holocaust, creeer je alleen een loopgravenoorlog.
mijn kinderen vinden die regenboogpieten echt niet leuk. Ik heb ze net de foto's laten zien. Het is veel te afwijkend van wat het gebruik is. Niet voor niets is het iets eenmaligs geweest.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:57 schreef deadprez het volgende:
Nee, de holocaust vergelijkingen niet inderdaad.quote:
Je kinderen zijn geboren FOK!kers zo te lezen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef poemojn het volgende:
[..]
mijn kinderen vinden die regenboogpieten echt niet leuk. Ik heb ze net de foto's laten zien. Het is veel te afwijkend van wat het gebruik is. Niet voor niets is het iets eenmaligs geweest.
Zijn je kinderen niet te oud voor Sinterklaas als ze nou nog op zijn?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef poemojn het volgende:
[..]
mijn kinderen vinden die regenboogpieten echt niet leuk. Ik heb ze net de foto's laten zien. Het is veel te afwijkend van wat het gebruik is. Niet voor niets is het iets eenmaligs geweest.
Geen idee. Persoonlijk zie ik het bijna als 1 pot nat pro/anti Zwarte Piet, waarbij ik wel het idee krijg dat er binnen de pro-Zwarte Piet dit keer iets meer 'hardliners' zitten die echt extreem haatdragend zijn jegens de andere groep en de focus niet alleen leggen op de discussie, maar op allerlei niet terz zake doende dingen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Denk dat de meeste pro-pietenmensen daar ook wel akkoord mee zouden gaan.
Coole Piet, 1 van de bekendste tv-pieten, is geen blanke.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:55 schreef deadprez het volgende:
[..]
Met kroeshaar, een morenpakje en rode lippen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:03 schreef the-eye het volgende:
[..]
Omdat hij door de schoorsteen komt
Geen idee maar het staat goed.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Met kroeshaar, een morenpakje en rode lippen?
vakantie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:07 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Zijn je kinderen niet te oud voor Sinterklaas als ze nou nog op zijn?
Waarom voelen die zwarte mensen zich trouwens zo aangesproken door die rode lippen? Dat hebben ze zelf helemaal niet...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Met kroeshaar, een morenpakje en rode lippen?
Er zijn verschillende zaken die spelen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:02 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ze lijken niet alleen op zwarten, ze zijn zwart. En dus?
Ik zeg dat dat helemaal niet racistisch is. Ik ben niet zo'n om lange tenen heen-danser.
Dat is allemaal prachtig, zolang er maar niet getracht wordt de figuur "van ons af te pakken"quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er zijn verschillende zaken die spelen.
Sommigen ontkennen de link tussen Zwarte Piet en negers.
Anderen zien de Zwarte Piet als racistisch
Weer anderen zien de Zwarte Piet op zichzelf niet als racistisch, maar vinden dat het uiterlijk wel gebaseerd is op een karikatuur v/d neger.
En dus ==> hangt er helemaal vanaf wat de visie v/d persoon in kwestie is.
Waarom worden de moslims/Noord Afrikanen/Turken in NL toch steeds bij deze discussie betrokken, ook al is het maar een voorbeeld. Feit dat je het noemt zegt m.i. toch wel wat over hoe je het ziet...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:04 schreef poemojn het volgende:
[..]
Mtsi als ongeschminkte Sint en mohammed, ali, enz als pieten.
'Politiek-correct', wordt volgens mij even vaak misbruikt als die 'racisme-kaart' waar zo vaak over geklaagd wordt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
God, wat zijn politiek-correcte mensen toch onvoorstelbaar vermoeiend.
Waarschijnlijk omdat dit al sinds jaar en dat hoort bij de karikatuur v/d neger?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:11 schreef UltraR het volgende:
[..]
Waarom voelen die zwarte mensen zich trouwens zo aangesproken door die rode lippen? Dat hebben ze zelf helemaal niet...
Ah projectie, de term die beginnende psychologiestudentjes te pas en te onpas misbruikenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:11 schreef UltraR het volgende:
[..]
blijf erbij dat Zwarte Piet slechts als projectie dient voor het intrinsieke minderwaardigheidscomplex van de zeurpietjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Projectie_(psychologie)
Zou wel een mooie oplossing zijn. De zwarte pieten blijven zwart, maar nu is het duidelijk dat het van de schoorsteen komt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zal de kinderen geen zak uitmaken inderdaad. Persoonlijk zal ik me echter wel aan de regenboogpieten storen. Ik ben redelijk saai op dat gebied en wil graag dat dingen (in mijn belevingswereld) ergens op slaan of in ieder geval een soort van historische achtergrond hebben.
Mijn voorkeur gaat uit naar zwart geschminkte gezichten (verwijzing zwarte demonen/krampus/wezens uit oudheid) zonder morenpakje, kroeshaar en rode lippen. Vermoed echter wel dat een deel v/d anti-Pietenmensen het daar niet mee eens zal zijn...
Ik vind die pakken mooi en ze geven de figuur een feestelijke uitstraling. Anders kan ik net zo goed de kolenboer op 5 december uitnodigenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zou wel een mooie oplossing zijn. De zwarte pieten blijven zwart, maar nu is het duidelijk dat het van de schoorsteen komt.
Want negers mogen niet voor de sint werken?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:23 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Zou wel een mooie oplossing zijn. De zwarte pieten blijven zwart, maar nu is het duidelijk dat het van de schoorsteen komt.
Jeetje, wat zijn karikaturen toch verschrikkelijk beledigend.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dit al sinds jaar en dat hoort bij de karikatuur v/d neger?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
waarom? Ik probeerde wat getinte namen te verzinnen omdat die hoorzitting daar vol mee zat. En met sunny bergman idd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom worden de moslims/Noord Afrikanen/Turken in NL toch steeds bij deze discussie betrokken, ook al is het maar een voorbeeld. Feit dat je het noemt zegt m.i. toch wel wat over hoe je het ziet...
Alleen al het feit dat je een link lijkt te leggen tussen de getinte negroïde medemens uit de voormalige koloniën en de licht getinte (vaak kaukasische) medemens uit bijv. Noord-Afrika of Turkije geeft toch een indicatie van jouw wereldbeeld op dat gebied.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:28 schreef poemojn het volgende:
[..]
waarom? Ik probeerde wat getinte namen te verzinnen omdat die hoorzitting daar vol mee zat. En met sunny bergman idd.
Echt ook, dit soort uitspraken:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:28 schreef poemojn het volgende:
[..]
http://www.geenstijl.nl/m(...)_naar_zijn_baan.html
Te triest gewoon hoe men op deze manier mensen wederom monddood/belachelijk probeert te maken door een bepaald stigma te misbruikenquote:Blijkbaar hoefde er niemand te werken vandaag
Wat moeten we met die analyse?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat je een link lijkt te leggen tussen de getinte negroïde medemens uit de voormalige koloniën en de licht getinte (vaak kaukasische) medemens uit bijv. Noord-Afrika of Turkije geeft toch een indicatie van jouw wereldbeeld op dat gebied.
Voor jouw beeldvorming. Veel getinte medemensen uit de voormalige koloniën hebben gewoon typische Nederlandse namen. En niet allemaal.
vervang ze dan door namen naar eigen keus. Ik neem aan dat je de bedoeling begrijpt: vier het op je eigen manier, pas het aan in je eigen kring, en als dat aantrekkelijk genoeg is voor anderen verspreidt dat zich vanzelf.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat je een link lijkt te leggen tussen de getinte negroïde medemens uit de voormalige koloniën en de licht getinte (vaak kaukasische) medemens uit bijv. Noord-Afrika of Turkije geeft toch een indicatie van jouw wereldbeeld op dat gebied.
Voor jouw beeldvorming. Veel getinte medemensen uit de voormalige koloniën hebben gewoon typische Nederlandse namen. En niet allemaal.
Ja komt van al dat gejammer en geklaag, zou ik ook rode lippen van krijgen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat dit al sinds jaar en dat hoort bij de karikatuur v/d neger?
Dat zal het zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:44 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja komt van al dat gejammer en geklaag, zou ik ook rode lippen van krijgen.
Dat het iedereen vrij staat op 5 december de pakjes te laten bezorgen door de paashaas snapt me opoe ook nog wel maar het hele gedonder gaat er over dat er lieden zijn die de uitvoering van de intochten willen veranderen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:41 schreef poemojn het volgende:
[..]
vervang ze dan door namen naar eigen keus. Ik neem aan dat je de bedoeling begrijpt: vier het op je eigen manier, pas het aan in je eigen kring, en als dat aantrekkelijk genoeg is voor anderen verspreidt dat zich vanzelf.
Want?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:38 schreef SugeLucky het volgende:
en ik hoop overigens dat er bij KreKkeR een zwarte Piet vast in zijn schoorsteen komt te zitten die er nooit meer uit kan.
Het illustreert hoe mensen totaal verschillende bevolkingsgroepen op 1 hoop gooien.quote:
ja, en dat vind ik dus niet erg slim van ze.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:46 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat het iedereen vrij staat op 5 december de pakjes te laten bezorgen door de paashaas snapt me opoe ook nog wel maar het hele gedonder gaat er over dat er lieden zijn die de uitvoering van de intochten willen veranderen.
Waarom moeten we Blackface erbij betrekken?quote:
Over blackfaces moeten we onze bek dicht houden werd mij verteld.quote:
Ja, ik faalde een beetjequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:49 schreef deadprez het volgende:
[..]
Over blackfaces moeten we onze bek dicht houden werd mij verteld.
Ninja-edit.dat heb ik al meerdere keren uitgelegd.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Sinterklaas is een van de weinige echte nederlandse cultuursdingetjes
Hoezo want? Er is niks te wanten.quote:
zingen over "ook al ben ik zwart als roet" en dan roze en paarse en blauwe pieten. Tuuuuuurlijk, het is ook zo logisch eigenlijk he?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:57 schreef deadprez het volgende:
Tokkie gespotquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:55 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Hoezo want? Er is niks te wanten.
Je geeft al pagina's lang argumenten en voert een soort verweer wat niemand interesseert.
Zwarte Piet is een traditie waar afgebleven moet worden. En als je er niet tegen kan blijf je lekker binnen op 5 December.
Sinterklaasliedjes zijn al zo vaak aangepast.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
zingen over "ook al ben ik zwart als roet" en dan roze en paarse en blauwe pieten. Tuuuuuurlijk, het is ook zo logisch eigenlijk he?
dit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Sinterklaasliedjes zijn al zo vaak aangepast.
Als je daar al een probleem van maakt
Iets hoeft niet uit nederland te 'komen' om cultuur te zijn, het hoeft slechts ingebakken te zijn in de samenleving voor een goed aantal generaties. Dus doe niet zo simpel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef KreKkeR het volgende:
Geen van allen in NL. Eerste is de Slowaakse versie in Canada, andere twee zijn in Oostenrijk en Duitsland als ik me niet vergis.
Maar waarom? En kom niet met het argument dat het al jaren zo is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:55 schreef SugeLucky het volgende:
Zwarte Piet is een traditie waar afgebleven moet worden.
Daarom, omdat het nostalgisch leuk is. En niemand behalve een minderheid aan racisme jankende bedplassers wilt het anders.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar waarom? En kom niet met het argument dat het al jaren zo is.
Het kan nog steeds "nostalgisch leuk" blijven zonder blackfaces.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:04 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Daarom, omdat het nostalgisch leuk is. En niemand behalve een minderheid aan racisme jankende bedplassers wilt het anders.
Ik zie anders gelijk dat dat niet de echte Sint isquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Sorry hoor, maar je beledigt nu de Nederlandse cultuur door te suggereren dat onze cultuur zo weinig bevat dat Sinterklaas een van de weinige dingen is die we hebben.
Waarbij je ook nog eens stelt dat het een van de weinige ECHT Nederlandse cultuurdingetjes is...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen van allen in NL. Eerste is de Slowaakse versie in Canada, andere twee zijn in Oostenrijk en Duitsland als ik me niet vergis.
Omdat het traditie is en het niet verandert moet worden omdat er een kleine groep is die het er niet mee eens is terwijl een veel grotere groep er wel achter staat. Dit heeft nog niet eens met mijn persoonlijke mening te maken, maar dat het belachelijk is als een kleine groep het kan verpesten voor de rest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:03 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar waarom? En kom niet met het argument dat het al jaren zo is.
Het kan OOK nog steeds "nostalgisch leuk" blijven met zwart geschminkte Zwarte Pieten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het kan nog steeds "nostalgisch leuk" blijven zonder blackfaces.
Stoer man!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:55 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Je geeft al pagina's lang argumenten en voert een soort verweer wat niemand interesseert.
Het is eerder de vraag wat jij in dit topic doet. Dit topic heet 'red onze zwarte piet' niet 'stop de zwarte piet'.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Stoer man!![]()
Wat doe je eigenlijk in dit topic als de discussie je toch niet boeit?
Eerste lijkt sprekend.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:06 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zie anders gelijk dat dat niet de echte Sint is
Dit is een discussieforum. Aan allemaal "ja man echt wel" heb je geen zak.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:12 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Het is eerder de vraag wat jij in dit topic doet. Dit topic heet 'red onze zwarte piet' niet 'stop de zwarte piet'.
Ook goed, ik ben geen kapper dus het zal me worst zijn hoe het heetquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:02 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Zwarte Piet heeft geen kroeshaar,hij heeft krullen.
Wij sturen Zwarte Piet niet weg omdat hij zwart is. Zo zijn wij niet opgevoedquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:14 schreef Montagui het volgende:
Ik denk trouwens dat Zwarte Piet niet gered hoeft te worden. Zwarte Piet is een blijvertje.
Dat heb ik nergens gezegd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Want negers mogen niet voor de sint werken?
Want Zwarte Piet heeft een handicap en kan niet douchen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:47 schreef pepper_961 het volgende:
Ik ga ook voor de ouderwets zwart geschminkte Piet, compleet met zwarte krulletjes en een rode lachende mond.De bruin geschminkte Piet vind ik persoonlijk wat minder,evenals paars,rood,groen of blauwe pieten.
De rode mond is nodig omdat de zwarte schmink altijd ook een beetje op de lippen doorloopt. Met rode lipstick maak je de,anders bijna onzichtbare, mond weer wat duidelijker. Je kunt wel alles willen gaan aanpassen aan de minderheid, dus; anders gekleurde pieten, andere aangepaste liedjes, ander kledingstijl, het verhaal van Piet door de schoorsteen schrappen want, niet zwart meer. Het is dan, wat mij betreft, niet meer het Klaas en pieten feest wat je dan overhoudt.
hebben ze geen rode pakjes? Dat rood zou zo mooi kleuren bij de rode mond.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:51 schreef the-eye het volgende:
Ik ben van plan een Zwarte Pieten pak te gaan kopen,. Ik twijfel nog welke kleur het moet gaan worden. Welke vinden jullie het tofst? (dit topic heet nog steeds "red de Zwarte Piet" dus het leek me een relevante post)
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ja dezequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:56 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
hebben ze geen rode pakjes? Dat rood zou zo mooi kleuren bij de rode mond.
Ja, en hij kan het dak daarom ook niet meer op om pakjes door de schoorsteen te gooien. Daarom ziet rode Piet rood van kwaadheid en groene Piet groen van jaloezie omdat Sint nog wel kan. Tsja kwade en jaloerse pieten verhogen de feestvreugde echt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Want Zwarte Piet heeft een handicap en kan niet douchen?
Dat is irrelevant.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:00 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Ja, en hij kan het dak daarom ook niet meer op om pakjes door de schoorsteen te gooien. Daarom ziet rode Piet rood van kwaadheid en groene Piet groen van jaloezie omdat Sint nog wel kan. Tsja kwade en jaloerse pieten verhogen de feestvreugde echt.
1. Heeft hij of geen zin in of niet altijd tijd voor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat is irrelevant.
Als Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen:
1. Waarom doucht hij dan niet?
2. Waarom zijn zijn kleren dat dan niet?
3. Waarom is hij dan al zwart als hij aankomt?
Onzinquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:06 schreef pepper_961 het volgende:
1. Heeft hij of geen zin in of niet altijd tijd voor.
Waarom wast Piet zich dan niet?quote:2. Die worden elke dag gewassen door waspiet
Want daar moeten ook pakjes door?quote:3. Door het zwart uit de schoorsteen van de stoomboot.
Nou hallo... Bij zo'n feest met lekkers en kadootjes voor de kinderen ben je toch wel met hun gevoelen bezig lijk me zo. Daarom is ook het "in de zak naar Spanje" e.d. er uit gehaald, om rekening te houden met hun gevoelensquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Onzin
[..]
Waarom wast Piet zich dan niet?
[..]
Want daar moeten ook pakjes door?
Gewoon onzin gelul dat tegen kinderen verteld wordt.
Ik zou graag willen weten waarom jij meer waarde hecht aan verzonnen, ondoordachte sprookjes dan aan andermans gevoelens.
Hou gewoon op met trollen man.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Onzin
[..]
[..]
Ik zou graag willen weten waarom jij meer waarde hecht aan verzonnen, ondoordachte sprookjes dan aan andermans gevoelens.
Nee hoor, heel logisch.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:11 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Onzin
[..]
[..]
Omdat het een kinderfeest is mag iemand zich niet gekwetst of gediscrimineerd voelen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:21 schreef pepper_961 het volgende:
Voor mocht je het nog niet door hebben....
Het is een KINDERfeest! Al tientallen jaren lang een kinderfeest. Niet bedoeld dus voor een paar verzuurde jankerds, die niet anders doen, dan elk jaar weer lopen jammeren hoe slecht het allemaal wel niet is.
De poll die momenteel loopt, gemaakt door een donkere gast die dat gejank ook larie vindt, geeft duidelijk aan dat het overgrote merendeel Sint en Pietfeesdt een leuk feest is.
Dat mag wel maar val er anderen niet mee lastigquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Omdat het een kinderfeest is mag iemand zich niet gekwetst of gediscrimineerd voelen?
Tuurlijk mag dat, ik zeg toch niet dat dat niet mag? Die paar mensen mogen zich echt hartstikke gekwetst voelen hoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Omdat het een kinderfeest is mag iemand zich niet gekwetst of gediscrimineerd voelen?
Paar procentjes?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:30 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, ik zeg toch niet dat dat niet mag? Die paar mensen mogen zich echt hartstikke gekwetst voelen hoor.Die kleine paar procentjes zijn verwaarloosbaar.
Nee dat kan het niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het kan nog steeds "nostalgisch leuk" blijven zonder blackfaces.
Die gaan zich dan maar ergens anders gekwetst lopen voelen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:24 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Is nog altijd flink in de minderheid...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Paar procentjes?
13% is alles behalve klein en verwaarloosbaar.
Weer zo'n dwaallicht die de Moslims d'r aan het hoofddoekje bij sleurt op het moment dat een Antiliaan moeite heeft met zwarte piet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:55 schreef BlackLining het volgende:
Ah ja, want er zijn natuurlijk alleen maar Antillianen aan het huilen over Zwarte Piet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Weer zo'n dwaallicht die de Moslims d'r aan het hoofddoekje bij sleurt op het moment dat een Antiliaan moeite heeft met zwarte piet..
Je komt gewoon met een sneue dooddoener.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:46 schreef BlackLining het volgende:
Ah ja, want er zijn natuurlijk alleen maar Antillianen aan het huilen over Zwarte Piet.
Zijn er ook witte? Om zeg maar de mooie zwarte huidskleur te accentueren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:51 schreef the-eye het volgende:
Ik ben van plan een Zwarte Pieten pak te gaan kopen,. Ik twijfel nog welke kleur het moet gaan worden. Welke vinden jullie het tofst? (dit topic heet nog steeds "red de Zwarte Piet" dus het leek me een relevante post)
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Heg je die allemaal bij Wilders zijn Facebook-account gevonden?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nietzman het volgende:
Nogmaals een bloemlezing uit de mening van Neerlands kapsters, beveiligers, huismoeders, bloemisten, dakdekkers en dradentrekkers:
[ afbeelding ]
Arme Moslims, er bij de hoofddoek bij worden gesleurd omdat een Antiliaan moeite heeft met Zwarte Piet.
[ afbeelding ]
Eerlijk, de meest hersendode opmerking die een mens kan maken.
[ afbeelding ]
OH NOES DE NEGERZOEN EN DE HOGE HEEREN IN DEN HAAG IN HET PLUCHE EINZ.
[ afbeelding ]
Wie zijn "ze", dipshit?.
[ afbeelding ]
Gawd..
[ afbeelding ]
Ik heb inmiddels echt te doen met die arme Moslims....
[ afbeelding ]
Okay dus zwarte piet is geen racisme, maar wat ben jij?
[ afbeelding ]
Oh boy.
[ afbeelding ]
De bezem dr door vriend!
[ afbeelding ]
Stay classy.
[ afbeelding ]
Pa-dum-tss.
[ afbeelding ]. Aanwinstje dit.
[ afbeelding ]
Zinnngggg!
[ afbeelding ]
Topper..
[ afbeelding ]
Goeie, Nick.
Ik heb oprecht te doen met al die Moslims die er met de haren bijgetrokken worden.
De voorvechters van onze 'cultuur'... Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Ik vind de vergelijking mank gaan. Zwarte Piet wordt ervaren als racistisch en sommigen voelen zich hierdoor gekleineerd. Hoofddoekjes zijn voor niemand beledigend.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:41 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dat het allemaal een cultuur en traditie etcetera is. Wij mogen niks over hoofddoekjes zeggen want dat is cultuur en wie moeten ons maar aan hen aanpassen.
Dat maak ik zelf wel uitquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking mank gaan. Zwarte Piet wordt ervaren als racistisch en sommigen voelen zich hierdoor gekleineerd. Hoofddoekjes zijn voor niemand beledigend.
87% is wel verwaarloosbaar?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 02:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Paar procentjes?
13% is alles behalve klein en verwaarloosbaar.
Pareltjes, stuk voor stukquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nietzman het volgende:
Nogmaals een bloemlezing uit de mening van Neerlands kapsters, beveiligers, huismoeders, bloemisten, dakdekkers en dradentrekkers:
[ afbeelding ]
Arme Moslims, er bij de hoofddoek bij worden gesleurd omdat een Antiliaan moeite heeft met Zwarte Piet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie zijn "ze", dipshit?.
[ afbeelding ]
Gawd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh boy.
[ afbeelding ]
De bezem dr door vriend!
[ afbeelding ]
Stay classy.
[ afbeelding ]
Pa-dum-tss.
[ afbeelding ]
Zinnngggg!
[ afbeelding ]
Topper..
[ afbeelding ]
Goeie, Nick.
Ik heb oprecht te doen met al die Moslims die er met de haren bijgetrokken worden.
De voorvechters van onze 'cultuur'... Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Jawel, die hoofddoekjes zijn een uiting van de mening dat vrouwen minderwaardig zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik vind de vergelijking mank gaan. Zwarte Piet wordt ervaren als racistisch en sommigen voelen zich hierdoor gekleineerd. Hoofddoekjes zijn voor niemand beledigend.
Dat vind jij, mensen die een hoofddoek dragen hebben die mening niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef UltraR het volgende:
Juist als je denkt dat het dieptepunt toch wel bereikt is:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ken-zwarte-piet.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Jawel, die hoofddoekjes zijn een uiting van de mening dat vrouwen minderwaardig zijn.
Vreemd dat er dan toch dames zijn die na een tijd de hoofddoek dumpen omdat ze het onderdrukkend vinden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat vind jij, mensen die een hoofddoek dragen hebben die mening niet.
Precies!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Non-argument, ik kan jou of ultraR hetzelfde vragen(hebben alle vrouwen die een hoofddoek dragen gezegd dat het onderdrukkend/minderwaardig is?). Waar het om gaat is dat er een bewering is gedaan(hoofddoekjes zijn een uiting van een mening) en die bewering kan op waarheid getest worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vreemd dat er dan toch dames zijn die na een tijd de hoofddoek dumpen omdat ze het onderdrukkend vinden.
Maar kennelijk heb jij alle mensen die ooit een hoofddoek hebben gedragen in het hoofd gekeken.
Moet een grap zijn hopelijk......quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef UltraR het volgende:
De VN is inderdaad een grote grap.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:26 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Moet een grap zijn hopelijk......
Dafuck.....
Jij claimt dat mensen die een hoofddoek dragen dit niet als onderdrukkend ervaren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Non-argument, ik kan jou of ultraR hetzelfde vragen(hebben alle vrouwen die een hoofddoek dragen gezegd dat het onderdrukkend/minderwaardig is?). Waar het om gaat is dat er een bewering is gedaan(hoofddoekjes zijn een uiting van een mening) en die bewering kan op waarheid getest worden.
Maar dat is offtopic.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef UltraR het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Jawel, die hoofddoekjes zijn een uiting van de mening dat vrouwen minderwaardig zijn.
Ja als reactie op de claim van ultraR dat een hoofddoek dragen een uiting is van de mening 'vrouwen zijn minderwaardig'. Niet iedereen heeft die mening. En de wetgever(die het dragen van hoofddoeken bedacht heeft) heeft die mening ook niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:27 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De VN is inderdaad een grote grap.
[..]
Jij claimt dat mensen die een hoofddoek dragen dit niet als onderdrukkend ervaren.
Ik weet 100% zeker dat er mensen zijn die die wel zo ervaren.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:32 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja als reactie op de claim van ultraR dat een hoofddoek dragen een uiting is van de mening 'vrouwen zijn minderwaardig'. Niet iedereen heeft die mening. En de wetgever(die het dragen van hoofddoeken bedacht heeft) heeft die mening ook niet.
Nee.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]!
Tuurlijk vent. Bekijk het nog eens een keer, zou ik zeggen.
Daar gaat dit topic niet over?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:39 schreef pepper_961 het volgende:
Het dragen van die hoofddoek was toch, om te voorkomen dat vrouwen, mannen verleiden met hun mooie lange haar?
Het gaat toch ook niet over die hele kopieënreeks uit "facebook ergernissen" hier neer geplempt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Daar gaat dit topic niet over?
Ja, daarom moeten ze ook binnenblijven en mogen niet naar school of werk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:39 schreef pepper_961 het volgende:
Het dragen van die hoofddoek was toch, om te voorkomen dat vrouwen, mannen verleiden met hun mooie lange haar?
Dus? Open er lekker een ander topic over dan...Ik snap ook niet in hoeverre die toevoeging van jou relevant is aan de OPquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:49 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Het gaat toch ook niet over die hele kopieënreeks uit "facebook ergernissen" hier neer geplempt.
Tering wat slecht juridisch onderbouwdquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:49 schreef Geralt het volgende:
http://petities.nl/petitie/zwarte-piet-moet-blijven
Kom kom, meer dan 2000 views in dit topic maar slechts een handjevol handtekeningen erbij sinds gisteravond.
Dat kan beter
Ja het is slecht, maar het is beter dan niks.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:52 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Tering wat slecht juridisch onderbouwdHelemaal niks
Het was gewoon even een vraagje tussendoor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:50 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dus? Open er lekker een ander topic over dan...Ik snap ook niet in hoeverre die toevoeging van jou relevant is aan de OP
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:17 schreef UltraR het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie zijn "ze", dipshit?.
[ afbeelding ]
Gawd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh boy.
[ afbeelding ]
De bezem dr door vriend!
[ afbeelding ]
Stay classy.
[ afbeelding ]
Pa-dum-tss.
[ afbeelding ]
Zinnngggg!
[ afbeelding ]
Topper..
[ afbeelding ]
Goeie, Nick.
Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:02 schreef the-eye het volgende:
Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?
Je kan hier allerlei zaken naartoe kopiëren maar heb je ook het verslag over die zitting in Amsterdam bekeken. Ook niet echt een fijn clubje wat daar de boventoon voerde.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Alleen al om hun te fucken mag er wel een beetje gesleuteld worden aan de looks van Piet.
Hoofddoekjes zijn beledigend voor vrouwen en staan voor jarenlange onderdrukking.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waar zag je die dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:48 schreef Janiks het volgende:
Ik ben vorig jaar begonnen met het op straat tellen van Zwarten met kroeshaar en rode lippen.
De teller staat intussen al op 00001.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:48 schreef Janiks het volgende:
Ik ben vorig jaar begonnen met het op straat tellen van Zwarten met kroeshaar en rode lippen.
De teller staat intussen al op 00001.
Mooie kroniekquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:51 schreef nietzman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie zijn "ze", dipshit?.
[ afbeelding ]
Gawd..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh boy.
[ afbeelding ]
De bezem dr door vriend!
[ afbeelding ]
Stay classy.
[ afbeelding ]
Pa-dum-tss.
[ afbeelding ]
Zinnngggg!
[ afbeelding ]
Topper..
[ afbeelding ]
Goeie, Nick.
Een CV heeft geen schouw om doorheen te gaan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 18:43 schreef MrTimothy96 het volgende:
en beschouwd als een kindervriend, so what's the problem?
Dat!! En " Wachten Duurt Lang " Waarop het lijkt alsof Ernie Kut zegt als zijn stukje komt met wachten duurt kortquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:20 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik heb hem als kind kapot beluistert ; een van mijn favoriete nummers is nog altijd de pakjespolka![]()
- Dat mensen destijds te achterlijk waren om niet in te zien dat slavenhandel slecht is, betekend niet dat mensen tegenwoordig nog steeds zo denken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:48 schreef deadprez het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog één keer, je kan wel mooie verhaaltjes typen maar waarom wordt de bovenste foto door de meeste mensen wel als racistisch gezien en de tweede foto niet. Dat is toch raar?
Je snapt niet wat ik bedoel, ik zeg sowieso niet dat negers en zwarte pieten hetzelfde zijn, ik zeg dat er op dezelfde manier een karikatuur gemaakt wordt van negers zoals dat bij blackfaces gedaan werd. Dit wordt nu niet meer bewust gedaan natuurlijk, maar je kan de overeenkomsten moeilijk ontkennen. Verschil is er in het uiterlijk nauwelijks. Ik snap dat mensen het niet meer racistisch bedoelen en zich er waarschijnlijk ook helemaal niet van bewust zijn waar dit soort "theater" vandaan komt, maar het is niet gek dat zowel negers als blanken zich eraan storen. Verder, maar dat is ook al honderd keer gezegd, is de Sinterklaas traditie al verschillende keren aangepast in het verleden, omdat het niet meer in die tijd paste. Wat is precies het probleem om het nu aan te passen naar iets dat meer van deze tijd is?quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:03 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
- Dat mensen destijds te achterlijk waren om niet in te zien dat slavenhandel slecht is, betekend niet dat mensen tegenwoordig nog steeds zo denken.
- Dat mensen destijds te achterlijk waren een beter verhaal te verzinnen, betekend niet dat we het hele verhaal moeten aanpassen..
Als kind was Sinterklaas gewoon een oude man, en de Zwarte Pieten de helpers om al het werk uit te voeren voor de Sint en de kinderen omdat Sinterklaas immers oud was/is. Ik heb Zwarte piet nooit met een echt persoon vergeleken, als in rasgebonden. Meer als de 'elfjes/dwergen' van de Kerstman, daar dacht je helemaal niet over na.
En nu moeten mensen het een slecht iets maken, door negers en Zwarte Pieten als 1 en hetzelfde te zien en ernaast het ook nog eens van racisme te beschuldigen. Daarnaast willen ze deze traditie nu ook veranderen?
Ik vind inderdaad dat dat niet moet kunnen. Nederland is zeer tolerant in haar acceptatie van onbekende culturen. Wat ik prima vind, want het is immers leven en laten leven. Alleen graag ontvang ik dit ook terug. Je HOEFT niet mee te doen. Maar beschuldig mij, mijn mede-landbewoners en een kinderfeest niet van iets waar hedendaags niet eens meer van toepassing is.
Net dat Nederlanders Zwarte Piet niet als iets racistisch zien..quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan Zwarte Pieten? Dat hoort er gewoon bij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel, ik zeg sowieso niet dat negers en zwarte pieten hetzelfde zijn, ik zeg dat er op dezelfde manier een karikatuur gemaakt wordt van negers zoals dat bij blackfaces gedaan werd. Dit wordt nu niet meer bewust gedaan natuurlijk, maar je kan de overeenkomsten moeilijk ontkennen. Verschil is er in het uiterlijk nauwelijks. Ik snap dat mensen het niet meer racistisch bedoelen en zich er waarschijnlijk ook helemaal niet van bewust zijn waar dit soort "theater" vandaan komt, maar het is niet gek dat zowel negers als blanken zich eraan storen. Verder, maar dat is ook al honderd keer gezegd, is de Sinterklaas traditie al verschillende keren aangepast in het verleden, omdat het niet meer in die tijd paste. Wat is precies het probleem om het nu aan te passen naar iets dat meer van deze tijd is?
...quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:28 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wat snap jij niet aan Zwarte Pieten? Dat hoort er gewoon bij.
Het is niet eens bedoeld als een neger..
Je kickt alles weer omhoog, zwarte piet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:29 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Wat zeur je nou, ik post toch niet meer in jouw topic?
deze kickte hij nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Je kickt alles weer omhoog, zwarte piet.
Jup. En daar heb ik een conclusie over, maar voordat ik die uit wil ik eerst een vraag stellen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 00:29 schreef deadprez het volgende:
[..]
...
Heb je mijn post überhaupt gelezen?
doe dan, voor het topic vol isquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:31 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Jup. En daar heb ik een conclusie over, maar voordat ik die uit wil ik eerst een vraag stellen.
tfoee zemmel kom vechten danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |