abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132318270
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 05:07 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik las trouwens dat in de Bijlmer Kenianen door Surinamers voor apen worden uitgemaakt. Is daar al een minstens zo felle actiegroep voor opgericht? Of is dat racisme van het soort dat zó racistisch is dat we ons er maar liever niet mee bezig houden? Of vinden ze dat soort racisme geen probleem omdat ze het zelf bezigen?

:') Waar heb je dit gelezen?:D
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:49:54 #202
66083 Platina
78th Element
pi_132318295
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat toch niet ontkennen dat men al 160 jaar zwarte piet ziet als een neger?
Zo was hij ook bedoeld in de eerste tekeningen van Schenkman.
Waarom moet hij perse zwart zijn ?
Waarom niet blank, getint, ?
Wat maakt het uit of hij zwart is, hij moet nou eenmaal een kleur hebben en er is voor zwart gekozen. Gaan we straks ook klagen dat de kerstman blank is?

quote:
[..]

Als men die relatie als een verheerlijking ziet van het onderdrukken van zwarte mensen dan is het logisch dat men zich niet prettig voelt. Ik zie het niet als een verheerlijking, maar ik vind wel dat je mensen serieus moet nemen en niet agressief tot in het racistische afzeiken ( wat jij ontkent dat dit in deze discussies vaak gebeurt)
En ik vind ook dat je wel heel gemakkelijk bent in het plakken van het etiketje racisme. Iets wat je een zekere groep verwijt.
Ik ontken nergens dat mensen andere tot in het racistische afzeiken, dus hoe je daar aan komt.

Verder, niemand ziet de relatie van Zwarte Piet als verheerlijking van het onderdrukken van zwarte mensen, slechts een handjevol neonazi's en zwarten zelf zien dit zo. Iedereen is er inmiddels over heen dat de slavernij heeft plaatsgevonden, de Duitsers wordt toch ook niet meer kwalijk genomen dat Hitler aan de macht is gekomen, De Fransen en Spanjaarden wordt toch ook niet meer kwalijk genomen dat ze Nederland zijn binnengevallen? Enkel Surinamers en enkele blanke Nederlanders blijven dit thema als een open wond behandelen, en wanneer je aan open wonden peutert zullen deze nooit goed genezen.

Ik ben misschien wat snel in het opplakken van het etiket racisme, maar het begint er toch wel op te lijken.

quote:
[..]

Goeie vraag.. wat denk je?
Omdat ze in het verleden leven en niet het heden?

quote:
[..]

Mensen voelen zich apart gezet, niet erkend als normaal mens. Belachelijk gemaakt door een kind.
Tuurlijk... probeer ermee te lachen. Het is maar een kind.
Maar leuk is het niet voor velen.
Dat zal je toch niet begrijpen, vrees ik.
Niet erkend als normaal mens? Kom op zeg, alleen omdat een folkslore figuur 'dezelfde' huidskleur heeft? En waarom zijn ze apart gezet, omdat zij niet op een paard met staf rondrijden maar moeten lopen?
Dat laatste zal ik inderdaad niet begrijpen.

Ik stel bij deze trouwens ook voor om een club op te richten voor dikke blanke mannen met witte baarden tegen de racistische propaganda van Sinterklaas en de Kerstman. Het is belachelijk om te denken dat mannen met deze uiterlijke kenmerken altijd goedlachs en grote kindervrienden zijn. Dat laatste zou zelfs door kwaadwillenden als pedofiel beschouwd kunnen worden en dat moeten we zien voor te zijn.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:52:07 #203
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132318335
Het zal wel niet in goede aarde vallen bij een hoop mensen maar uit Het gesprek met de burgemeester bleek dat wellicht Piet roetvegen gaat krijgen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132318415
VN stelt een onderzoek in of zwarte piet discriminatie is voordat het sinterklaas feest op een lijst van immaterieel cultuurgoed komt te staan

wheehe
pi_132318420
quote:
het opnemen van de Sinterklaasviering op de UNESCO-lijst voor immaterieel erfgoed
pi_132318435
UNESCO lijst voor immaterieel erfgoed, ....over zinloze conservatieve hobbies gesproken.
pi_132318441
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:18 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.
Het politiseren van een nationale traditie heeft maar een doel, macht. Want door Sinterklaas en/of Zwarte Piet aan te vallen gaan miljoenen (vooral blanken) er emotioneel op reageren, zich ertegen verzetten (dit zorgt voor die miljoenen hun organisatie) en als de politiek het ook nog op de agenda gaat zetten kan die er een politieke slag uit slaan (veel uit die mljoenen op de hand krijgen) Er zit niets anders achter dan macht, want er zijn hier al meer dan vijftig jaar mensen van Afrikaanse afkomst. Het is puur deze tijd met opkomst 'nationalisme' (sp en pvv zijn beide anti EU dus nationalistisch) in de politiek dat dit onderwerp wordt aangehaald (deel #10) Racisme is collectivisme, en ook nog eens selectief, want het gaat altijd om blank en zwart, altijd het stekste contrast wat naar voren komt als het om racisme draait. Geel en mocca bestaat niet in de politiek, alleen blank en zwart, want het draait om organisatie en macht (het gaat de laatste dertien jaar telkens om de grootste groepen, christendom, islam, zwart en/of blank, dit zijn de vier grootste religieuze en etnische groepen)
pi_132318497
Bedoel je nu dat als je macht over een volk wilt hebben je hun culturele tradities moet beheersen, zoals christenen deden bij heidense feesten, of bedoel je het anders?
Zwarte Piet is niet door de Sinterklaasfeestvierders op de agenda gezet.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:11:28 #209
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_132318557
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:15 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

dat je niet zomaar drastische wijzigingen mag doorvoeren. Bekijk het als de pyramide's die op de wereld erfgoedlijst staan. Die mag je ook niet zomaar verbouwen.
het sinterklaasfeest dat jij wil bevriezen is in essentie alleen maar uit sinterklaas en pakjesavond. Zwarte piet is er door een schrijver en de media van de 19e en begin 20e eeuw bij bedacht, en zo 'vastgelegd' zijn die dus niet. Unesco gaat om de erkenning en voortbestaan van folklore, niet om deze traditie te bevriezen in een versie anno 2013. Zo veel effect van een unesco erkenning zou ik dus maar niet verwachten.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:16:18 #210
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_132318623
Nou, ik hoop dan maar dat die commissie zich een beetje gaat inlezen op het onderwerp. Ik ben tenminste niet bekend met een Swarte Piet-viering als onderdeel van een Kerstmanfeest.
quote:
...the Dutch celebration of Black Pete, also known as 'Swarte Piet', which … precedes and accompanies the celebration of Santa Claus.

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-knecht-zwarte-piet/

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 19-10-2013 10:26:34 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:18:56 #211
208890 June.
Seriously?
pi_132318662
En dat terwijl de kerstman eigenlijk is afgeleid van Sinterklaas..
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:20:47 #212
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132318689
WILD GERAAS is een documentaire in wording die de waarheid over Sinterklaas en zijn begeleiders vertelt. Interessante docu.

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Admin zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:25:56 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132318751
Dit heb ik van de week ook al een paar keer op Radio 1 gehoord en nu zie het weer, gaat het niet gewoon om het laatste ( dikgedrukte)?

quote:
Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
Volgende stap is herstelbetaling voor Suriname en daarna moet de Sint een vrouw worden.

}:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_132318862
Ik werd weleens tata (kaaskop) genoemd door surinamers. Dus eerst even naar jezelf kijken voordat er met het vingertje wordt gewezen.
pi_132318880
Was Nederland eigenlijk heel religieus toen zwarte Piet erbij kwam?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:38:15 #216
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_132318896
Ik word langzaam rechts van deze discussie.. is dat wat men hiermee probeert te bereiken? Dat zelfs de meest openminded personen een bepaalde afkeer gaan creeëren tegen een groepje mensen dat zo huilie huilie doet dat ze beter een nekschot kunnen krijgen.

DAMN!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_132318921
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:34 schreef Bombshell het volgende:
Ik werd weleens tata (kaaskop) genoemd door surinamers. Dus eerst even naar jezelf kijken voordat er met het vingertje wordt gewezen.
Persoon A: "We stelen van die tata's."

Persoon B: "We worden bestolen door die negers."

Wie van de twee is racistisch? Wie van de twee moet in de cel? Policor-Nederland weet 't al wel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132318927
quote:
De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.
Oké, ik heb er best begrip voor dat je je gediscrimineerd voelt door de zwarte piet, en vind het niet geheel onlogisch dat het hele gebeuren ter discussie staat maar het is toch jammer dat er weer zo nodig geld bij moet komen kijken :{ Het draait allemaal om principes maar ter genoegdoening moet schijnbaar toch weer de portemonnee worden getrokken.
ze zijn fucking nice.
pi_132318949
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:25 schreef yvonne het volgende:
Dit heb ik van de week ook al een paar keer op Radio 1 gehoord en nu zie het weer, gaat het niet gewoon om het laatste ( dikgedrukte)?

[..]

Volgende stap is herstelbetaling voor Suriname en daarna moet de Sint een vrouw worden.

Dus het gaat om geld. Dat is nog eens een surprise.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:42:56 #220
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_132318967
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:40 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Oké, ik heb er best begrip voor dat je je gediscrimineerd voelt door de zwarte piet, en vind het niet geheel onlogisch dat het hele gebeuren ter discussie staat maar het is toch jammer dat er weer zo nodig geld bij moet komen kijken :{
Nee, het is al voordat er geld bijkomt jammer.

Die mensen horen hier niet thuis, dit zijn mensen die keer op keer op keer op keer iedere mogelijkheid aangrijpen om hun normen en waarden door te drijven. Omdat wij "multiculti" willen zijn houden we zoveel mogelijk rekening met ze, maar worden we uiteindelijk omver gelopen.

Iedereen heeft de vrijheid om thuis te doen wat hij/zij wil. Maar een minderheid die huilie huilie doet over iets wat echt dikke onzin is moet gewoon hun zin niet krijgen.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_132318976
VN gaat ook mee doen_O-
pi_132318990
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:42 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, het is al voordat er geld bijkomt jammer.

Die mensen horen hier niet thuis, dit zijn mensen die keer op keer op keer op keer iedere mogelijkheid aangrijpen om hun normen en waarden door te drijven. Omdat wij "multiculti" willen zijn houden we zoveel mogelijk rekening met ze, maar worden we uiteindelijk omver gelopen.

Iedereen heeft de vrijheid om thuis te doen wat hij/zij wil. Maar een minderheid die huilie huilie doet over iets wat echt dikke onzin is moet gewoon hun zin niet krijgen.
Mja goed, ik heb niet echt de behoefte om daar verder over in discussie te gaan maar dat geld schiet me wel even in het verkeerde keelgat.
ze zijn fucking nice.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:46:30 #223
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_132319006
Janknegers die alles maar aanpakken om over racisme te huilen :r :r
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:47:10 #224
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132319018
Het sinterklaasfeest heeft gewoon geen racistische context. Iedereen die het wel eens gevierd heeft weet dat. Mensen die daarover klagen zijn bij voorbaat kansloos. Dat wil zeggen: tenzij er allerlei kunstmatige en onrealistische argumenten bij getrokken worden.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:47:32 #225
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_132319024
Om te janken deze discussie.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_132319048
Geen respect voor de Nederlandse cultuur maar wel met de halve bevolking van je land hier heen komen. Het gelld is natuurlijk wel prima.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:54:25 #227
38114 beantherio
pi_132319131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 16:19 schreef Grouch het volgende:
En omdat 3x scheepsrecht is :)

[ afbeelding ]

De prijs is dit keer een pop met vlechtjes in het haar. Go !
Dit soort reacties vind ik trouwens tekenend. Op de inhoud kan men het niet winnen dus wordt er maar een grap gemaakt over de heel valide reacties van het gros van de mensen. Men heeft duidelijk geen argumenten in handen om te kunnen bewijzen dat sinterklaas echt een racistisch feest is.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:55:43 #228
66083 Platina
78th Element
pi_132319150
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:54 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dit soort reacties vind ik trouwens tekenend. Op de inhoud kan men het niet winnen dus wordt er maar een grap gemaakt over de heel valide reacties van het gros van de mensen. Men heeft duidelijk geen argumenten in handen om te kunnen bewijzen dat sinterklaas echt een racistisch feest is.
Ah joh dat hoeft toch niet. Het is een blanke vent die geholpen wordt door zwarte mensen, dus dan moet het wel racistisch zijn.

/sarcasme
pi_132319231
Al zegt de VN dat het niet meer mag.. De lokale Sint-optochten gaan echt niet veranderen hoor. Hooguit lokken ze nu uit dat er brandende kruizen bijkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disorder op 19-10-2013 11:10:58 ]
pi_132319275
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je gaat toch niet ontkennen dat men al 160 jaar zwarte piet ziet als een neger?
Zo was hij ook bedoeld in de eerste tekeningen van Schenkman.
Noot: volgens het artikel van Jef de Jager wat hier al een paar keer gepost is is "Pieter-me-knecht" minstens een paar decennia ouder dan Schenkman; en stelt het idd een neger voor.
Hoewel zijn bronnen ook niet duidelijk zijn benoemd komt het aanzienlijk zorgvuldiger over dan het wikipedia artikel dat stelt dat Schenkman de uitvinder is en er voor hem geen knecht was.

Wie te geloven ? Dat is een keuze ;)
pi_132319279
quote:
VN onderzoekt Zwarte Piet

De Verenigde Naties doen onderzoek naar Zwarte Piet. Een commissie onder verantwoordelijkheid van de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten bekijkt of de knecht van Sinterklaas een racistisch stereotype is, meldt NRC Handelsblad.

Het dagblad heeft een brief (pdf) van vier VN-rapporteurs gepubliceerd die zich bezighouden met mensenrechten, culturele rechten, minderhedenrechten en racisme. De brief is gericht aan de Nederlandse regering en is gedateerd op 17 januari.
UNESCO

In de brief staat dat de rapporteurs informatie hadden gekregen dat de traditie van Sinterklaas in de kern racistisch is en dat het beeld van Afrikanen als tweederangs burgers wordt bevestigd door de "domkop en knecht" Zwarte Piet.

Verder stellen de VN-rapporteurs dat het sinterklaasfeest niet op de UNESCO-lijst van immaterieel erfgoed mag, als de "betrokken gemeenschappen" er niet mee instemmen.

In een antwoord aan de rapporteurs schrijft de Nederlandse VN-ambassadeur in Genève Roderick van Schreven op 10 juli dat Nederland geen plannen heeft om het sinterklaasfeest voor te dragen voor de UNESCO-lijst. Ook dit stuk is gepubliceerd door NRC Handelsblad.
Publieke discussie

Verder staat in het antwoord dat de Nederlandse regering Sinterklaas beschouwt als "traditioneel kinderfeest" en ervan op de hoogte is dat "Zwarte Piet soms onderwerp van publieke discussie is".

Eind volgende maand bespreken de VN-rapporteurs het Nederlandse antwoord, meldt NRC.
http://nos.nl/artikel/564253-vn-onderzoekt-zwarte-piet.html

Mag ik dan ook een lijst inleveren met bepaalde mensen en groeperingen in dit land waar IK mij al jarenlang aan irriteer en aanstoot aan neem?

Debiel gedoe.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:06:30 #232
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_132319321
BaukeMollema twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 10:31:19 Wat een belachelijk onderzoek van de VN naar Zwarte Piet! Sint en Zwarte Piet horen gewoon bij Nederland. ZeurPieten zijn het! reageer retweet
Zo en nu is het klaar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:07:31 #233
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_132319337
Ik blijf het apart vinden dat mensen die hier als Immigrant naartoe zijn gekomen nu lopen te klagen en dingen willen veranderen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_132319354
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mag ik dan ook een lijst inleveren met bepaalde mensen en groeperingen in dit land waar IK mij al jarenlang aan irriteer en aanstoot aan neem?

Debiel gedoe.
Tering zeg :r maar lijkt me niet dat de mening van de VN doorslaggevend zal zijn :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132319379
Als de VN het Sinterklaasfeest op de lijst van cultureel erfgoed zet, dan zijn alle anti-zwarte piet roeptoeters voorgoed de mond gesnoerd
pi_132319441
Komt de VN dan wel laat achter. Die oproer hierom is al helemaal knullig, dit gebeurt al tig jaar en nu is er pas eentje die hierover komt janken.
pi_132319477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

De kerstman mag dan ook geen KLEINE hulpjes meer hebben? Is een belediging voor lilliputters?
pi_132319494
Zwarte Piet is aanstootgevend.

Juist ja.

Dan kunnen deze mannen hun borst wel nat gaan maken en zich gaan afvragen hoe lang zij Amsterdam nog mogen binnenvaren op hun stoomboot.

Er is vast wel een fijne actiegroep die nu hun kansen ziet.

pi_132319500
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Debiel gedoe.
Wat een kolder dit. Net alsof dit de Nederlanders zal beletten om het feest thuis gewoon op de normale manier te vieren, dus gewoon met Zwarte Piet.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132319556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:07 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen die hier als Immigrant naartoe zijn gekomen nu lopen te klagen en dingen willen veranderen.
Ach, niks nieuws toch. Zíj komen hier wonen, dus wíj moeten ons maar aanpassen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_132319641
Hahaha... jongens.. jongens... de VN gaat onderzoeken of zwarte piet racistisch is! Hahaha dit meen je niet! Ik ga stuk...!

Ik ga zooooo hard lachen als de VN het racistisch vind... en dat er dan betalingen moeten worden gemaakt vanwege "immateriële schade"... dit is een grap he? toch he?

Deze mensen die zeggen dat zwarte piet racistisch is zijn zelf racisten, zij kennen een dergelijk structuur toe aan iets onschuldigs als een kinderfeestje. Zij zijn zelf degenen die het hele racismespel in stand houden.

En maar roepen dat ze zich getroffen voelen als een kind zwarte piet tegen hun zegt als ze toevallig donkere huidskleur hebben, en dan zeggen dat het racisten zijn. Dat kind snapt er niks van! Nog leuker: de meeste mensen met een donkere huidskleur hebben géén rode lippen noch krullend haar. Als een kind je echt racistisch wou beledigen had ie wel aap, neger of slaaf gezegd. Dan had ie niet zwarte piet gezegd, want dat is voor hem een held en een vriend.
pi_132319646
Kan de regering niet gewoon even 1x zeggen dat dit nooit zal veranderen. Zwarte piet hoort bij het feest. Als klein kind vond ik de zwarte pieten juist nog gaver dan de Sint zelf altijd O+
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:23:51 #243
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_132319662
die nicolaas is ook niet helemaal zuivere koffie saint nicolaas was een rare eend in het christendom.
There is only one religion
pi_132319683
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:19 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ach, niks nieuws toch. Zíj komen hier wonen, dus wíj moeten ons maar aanpassen.
ach, toen wij daar gingen wonen, moesten zij zich ook een beetje aanpassen aan ons.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:25:51 #245
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_132319697
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
-edit- Is al weg
Nee, dat soort opmerkingen helpen. Tering, zeg. :')

-edit- quote was al verwijderd :)

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 19-10-2013 13:59:52 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:25:58 #246
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132319699
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:23 schreef kurk_droog het volgende:
Kan de regering niet gewoon even 1x zeggen dat dit nooit zal veranderen. Zwarte piet hoort bij het feest. Als klein kind vond ik de zwarte pieten juist nog gaver dan de Sint zelf altijd O+
Praktisch iedereen.
Sint is een enge oude man met een enorme baard. Best intimiderend als je 4 bent.

Piet is vrolijk en geeft je snoep. Is niet moeilijk kiezen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_132319711
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ach, toen wij daar gingen wonen, moesten zij zich ook een beetje aanpassen aan ons.
En wat dan nog? Wie zeg dat ik dat wel goedkeur?
pi_132319723
Goed nieuws dat de VN een onderzoek gaat doen. :)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:28:23 #249
38114 beantherio
pi_132319736
Knap trouwens dat men zo'n negatieve draai kan geven aan een feest dat altijd zo positief en zo vrolijk is.
pi_132319768
Het zal uiteindelijk erop uitkomen dat het GEEN racisme is en ik wil daar best een kratje hertog-jan op zetten
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:31:22 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132319789
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:30 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Het zal uiteindelijk erop uitkomen dat het GEEN racisme is en ik wil daar best een kratje hertog-jan op zetten
Jij bent niet bekend met wat voor mensen er in de VN zitten, kennelijk.
pi_132319800
De VN bemoeit zich er ook al mee...... :|W
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_132319814
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Jij bent niet bekend met wat voor mensen er in de VN zitten, kennelijk.
Mwah misschien, ben wel vrij zeker van mn zaak :Y
pi_132319828
DE REL PIET

pi_132319841
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:30 schreef Sunshineboy91 het volgende:
"Blackface is niet racistisch".
Yeah. Succes. De VS alleen al gaat iedere conclusie in die richting veto-en.
pi_132319844
Als dit negatief uitpakt voor Black Pete dan klaag ik Santa Clause aan.. de dierenbeul..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_132319849
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:35 schreef Grouch het volgende:

[..]

Ik ben 99,99% zeker :Y
pi_132319851
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:35 schreef kawotski het volgende:
Als dit negatief uitpakt voor Black Pete dan klaag ik Santa Clause aan.. de dierenbeul..
En met z'n duizenden lilliputter-slaven die in een embarmelijke kou speelgoed moeten maken :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132319857
Tegenstanders van het sinterklaasfeest hoeven hier niet te wonen.
Al dat gezeik altijd.
Moet je eens proberen om het christendom te verspreiden in een moslimland.
pi_132319876
Als je Zwarte Piet alle kleuren mag geven moet je dan weer uitkijken dat je dan niet teveel donkere kleuren gebruikt en als je slechts weer wat vegen mag gebruiken moet je weer uitkijken dat je weer niet teveel strepen zet want dan lijkt het weer op een neger.

Zo klaar mee.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:39:03 #261
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_132319901
Het meest verstandige van de Premier in al zijn regeringsjaren: Zwarte Piet = Zwart.

Nu WimLex nog ff dit roepen en klaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_132319916
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:35 schreef Grouch het volgende:

[..]

Blackface is pas racistisch als het met iets negatiefs wordt gecombineerd, zoals dom gedrag van de figuur die een blackface heeft. Anders is het ook racisme als iemand zich als bv Chinees verkleedt met carnaval.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_132319933
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:36 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Ik ben 99,99% zeker :Y
Dat zwarte Piet niet racistisch is ? Oh zeker.
Dat de VN het politiek gezien kan maken dat te zeggen ? Ietwat twijfelachtig. Blackface ligt gevoelig.
pi_132319948
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dat zwarte Piet niet racistisch is ? Oh zeker.
Dat de VN het politiek gezien kan maken dat te zeggen ? Ietwat twijfelachtig. Blackface ligt gevoelig.
Is het racistisch ja? Waarom is het niet als dusdanig door de rechter opgemerkt?

De VN concludeert ook dat er niks aan de hand is.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:45:46 #267
38114 beantherio
pi_132320024
De familie Doorzon had de oplossing voor dit soort discussies! ^O^

pi_132320043
ie 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

Er waren ook blanke slaven mag ik nu ook geld eisen bij iemand? :') Fucking triest dit. Echt het lijkt wel surrealistisch.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:47:25 #269
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132320058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:32 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Mwah misschien, ben wel vrij zeker van mn zaak :Y
Ik weet vrij zeker dat ze met een uitspraak zullen komen in de trant van: "Het is begrijpelijk dat mensen die beledigend vinden en het heeft racistische trekken. We raden het aan dit te veranderen."

Zonder ook maar een gedegen onderzoek te doen trouwens. Ze zullen wat negers ondervragen die hebben geklaagd en wat blanken die het er mee eens zijn.
pi_132320070
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:46 schreef Sunshineboy91 het volgende:
ie 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden. De VN zal deze 'betrokken groepen' horen over de kwestie Zwarte Piet. De verwachting is dat deze groepen sterk afwijzend tegenover Zwarte Piet staan en mogelijk zelfs een financiële genoegdoening zullen eisen wegens geleden immateriële schade.

Er waren ook blanke slaven mag ik nu ook geld eisen bij iemand? :') Fucking triest dit. Echt het lijkt wel surrealistisch.
Het erge is dat je dan burgemeester en die flut organisatie niet gewoon hard hoort zeggen dat het een Nederlandse traditie is wat nooit zal veranderen.
pi_132320072
Wat is dit voor een land als je als neger niet eens meer met make-up en een vrolijk pakje over straat mag.
DISCRMINAZIE!!
60 HRC
pi_132320079
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef Fascination het volgende:

[..]

Blackface is pas racistisch als het met iets negatiefs wordt gecombineerd, zoals dom gedrag van de figuur die een blackface heeft. Anders is het ook racisme als iemand zich als bv Chinees verkleedt met carnaval.
Tot 20 jaar geleden WAS Piet een imbeciel. 1+1 =3 ring any bells ? En tot 10 jaar geleden sprak hij gebroken Nederlands met een Surinaams accent. Amsterdam heeft toen zelfs een speciale gemeentelijke verordening opgesteld om dat te verbieden nadat de hoeveelheid klachten te groot werd.

Inmiddels is hij echter idd een intelligent figuur met vele positieve kwaliteiten die voor de bijna seniele sint zorgt. Maarja. De klagers zijn allemaal niet van de huidige kindergeneratie.
pi_132320086
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het erge is dat je dan burgemeester en die flut organisatie niet gewoon hard hoort zeggen dat het een Nederlandse traditie is wat nooit zal veranderen.
Gaan ze nog om geld schooien ook nog :r :r
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:48:47 #274
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132320092
Jezus, deeltje 10 ondertussen al?

Wat boeit het. Ook al is het racistisch, ik en mijn kinderen later gaan dit gewoon vieren. Wat willen alle mensen die een collectief volksfeest willen verpesten met hun zure links kut nou bereiken dan? Dat jezelf verkleden al pepernoten strooiende jolige neger verboden wordt? Good luck. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_132320097
Ik las net dat de VN onderzoek doet naar Zwarte Piet en verslikte mij in een Jodekoek.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:49:21 #276
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132320101
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:46 schreef Sunshineboy91 het volgende:

Nee, want blanken hebben niet het monopolie op verdriet.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:49:55 #277
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_132320120
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:32 schreef Hathor het volgende:
De VN bemoeit zich er ook al mee...... :|W
Uit nrc:

'Een van hen [de VN-rapporteurs], de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shephard, gaat eerst naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Financiële genoegdoening voor de slavernij moet in de discussie worden betrokken, zegt zij telefonisch.'
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:50:58 #278
358523 IkStampOpTacos
pi_132320142
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:49 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Uit nrc:

'Een van hen [de VN-rapporteurs], de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shephard, gaat eerst naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Financiële genoegdoening voor de slavernij moet in de discussie worden betrokken, zegt zij telefonisch.'
Typische blakkoe's. Altijd naar geld vissen. :')
-
pi_132320146
Ik heb nog nooit een neger ontmoet die Piet heet, waarom denken sommige negers dan dat het over hun gaat?

Als dat zo was had hij wel Zwarte Churandy geheten.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:51:23 #280
38114 beantherio
pi_132320152
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Jezus, deeltje 10 ondertussen al?
Het maakt wel duidelijk hoe populair Sinterklaas en zwarte Piet zijn. Iedereen valt over elkaar om dat duo te verdedigen. ^O^

Kunnen we nu eindelijk ook eens paal en perk stellen aan het vieren van dat achterlijke verAmerikaniseerde kerstfeest? Dat is on-Nederlands! :r
pi_132320160
-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sunshineboy91 op 19-10-2013 11:54:05 ]
pi_132320162
quote:

[..]

Uit nrc:

_O- :N
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:52:02 #283
358523 IkStampOpTacos
pi_132320168
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het maakt wel duidelijk hoe populair Sinterklaas en zwarte Piet zijn. Iedereen valt over elkaar om dat duo te verdedigen. ^O^

Kunnen we nu eindelijk ook eens paal en perk stellen aan het vieren van dat achterlijke verAmerikaniseerde kerstfeest? Dat is on-Nederlands! :r
Dit.

En om lilliputters nu elfen te noemen. :r
-
pi_132320169
Daaaaaaaaimn :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_132320183
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:48 schreef Grouch het volgende:

[..]

Tot 20 jaar geleden WAS Piet een imbeciel. 1+1 =3 ring any bells ? En tot 10 jaar geleden sprak hij gebroken Nederlands met een Surinaams accent. Amsterdam heeft toen zelfs een speciale gemeentelijke verordening opgesteld om dat te verbieden nadat de hoeveelheid klachten te groot werd.

Inmiddels is hij echter idd een intelligent figuur met vele positieve kwaliteiten die voor de bijna seniele sint zorgt. Maarja. De klagers zijn allemaal niet van de huidige kindergeneratie.
Ja, precies, dat is dus inmiddels niet meer het geval. De claim dat zwarte piet racistisch is, is dus achterhaald.
  Moderator zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:53:12 #286
42184 crew  DaMart
pi_132320195
quote:

[..]

Uit nrc:

Krijgen wij dan ook een financiële genoegdoening voor het telkens moeten aanhoren van dit gejank? :').
pi_132320200
RACISTISCHE PROPAGANDA!!!!

Maskers , kleding , kleurboeken , kleurplaten, schmink , poppen , posters , kaarten , films , winkel versiering etc, etc.

Zal dus ook allemaal moeten verdwijnen....allemaal duidelijk racistisch...

zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:53:51 #288
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132320217
quote:

[..]

Uit nrc:

pi_132320227
http://petities.nl/petitie/zwarte-piet-moet-blijven

Slecht juridisch onderbouwd maar de stemmen tellen.
pi_132320231
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:52 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, precies, dat is dus inmiddels niet meer het geval. De claim dat zwarte piet racistisch is, is dus achterhaald.
Klopt. Maar in de rest van de wereld is blackface net zo'n beladen symbool als de swastika - zeker in de VS en in mindere mate in het Verenigd Koninkrijk.
Die subtiele nuance gaat daar dus waarschijnlijk geen gehoor vinden bij de VN.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:54:49 #291
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132320240
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:51 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dat kleine beetje cultuur wat nog overblijft moeten we koesteren....
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:56:00 #292
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132320269
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:54 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat kleine beetje cultuur wat nog overblijft moeten we koesteren....
Nederlandse cultuur is white guilt.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:56:47 #293
38114 beantherio
pi_132320286
Ik vind Sinterklaas en zwarte Piet trouwens een mooi voorbeeld van integratie en de multiculturele samenleving. Blank en zwart die samenwerken om kinderen een plezier te doen. Hoe kun je daar nu negatief over denken?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:57:09 #294
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132320296
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef DrMabuse het volgende:
RACISTISCHE PROPAGANDA!!!!

Maskers , kleding , kleurboeken , kleurplaten, schmink , poppen , posters , kaarten , films , winkel versiering etc, etc.

Zal dus ook allemaal moeten verdwijnen....allemaal duidelijk racistisch...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Krijgen we witte chocolade pieten zeker?
Niet te vreten man....
  Admin zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:57:24 #295
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132320307
quote:

[..]

Uit nrc:

Money, money, money.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_132320329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

Money, money, money.
must be funny

Zo triest dit :')
pi_132320414
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:54 schreef Grouch het volgende:

[..]

Klopt. Maar in de rest van de wereld is blackface net zo'n beladen symbool als de swastika - zeker in de VS en in mindere mate in het Verenigd Koninkrijk.
Die subtiele nuance gaat daar dus waarschijnlijk geen gehoor vinden bij de VN.
Mag hopen dat de VN haar besluit niet louter baseert op sentiment.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:00:59 #298
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_132320417
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:58 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

must be funny

Zo triest dit :')
Dom ook. Geld vragen aan een land dat miljarden moet bezuinigen per jaar.
pi_132320423
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En met z'n duizenden lilliputter-slaven die in een embarmelijke kou speelgoed moeten maken :{
_O-
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')