abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132329700
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef minthy het volgende:
Vanmiddag voor de eerste keer naar PMT geweest, ik moet doelen gaan stellen in de richting van leren ontspannen en leren voelen. Heel globaal gezegd komt het erop neer dat ik mezelf ontzettend weinig gun en daardoor ook altijd druk ben (aka vluchten). Ik beredeneer alles veel teveel (dat komt vanuit m'n angst/piekerstoornis), gevoel komt er amper aan te pas. Ik heb een groot empatisch vermogen maar naar mezelf is dit nihil.

M'n huidige staat is erg rommelig. Drukke/spannende week achter de rug en ik ben vanavond zo duizelig als de pest, eng gewoon. Tv kijken, internetten, lezen, ik word er draaierig van. Ik heb het gevoel dat m'n hoofd naar links eraf valt. Ontspannen lukt even niet, ik heb er een slaappil in gemikt en duik er (voor mijn doen) vroeg in.
Daartegenover staat een onwijze onrust die ik op het moment lastig kan handelen, ben allemaal keutelklusjes in het huishouden aan het doen maar daarvan wordt het ook niet echt beter merk ik.

Heeft er iemand ervaring met het aanleren van voelen of zijn er tips? Kort voorbeeldje; de hele dag door doe ik van alles aan activiteiten, pas in de avond (of soms in de middag al) kom ik erachter dat ik teveel heb gedaan en aan het instorten ben.
'Leren voelen' als in 'beter naar je lichaam leren luisteren'?
pi_132329801
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:04 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het helpt ook niet echt. :')
Nee, totaal niet :')
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:02 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leuk idee voor een topic: het leven na de depressie. Al mag het voor mij ook hier.
Ik moet ook nog wennen aan het leven zonder depressie hoor :)
Volgens mij...heb ik er wel eens ooit een topic over gemaakt. Toen zat ik nog in m'n "Okee, wat nu?"-fase. Was weinig animo voor ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik ben sociaal teruggetrokken dus ik ben een rustig persoon.
Waar het mij om ging is, wat vinden anderen dat jij uitstraalt?
pi_132329848
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
Waar het mij om ging is, wat vinden anderen dat jij uitstraalt?
Die vraag telt helaas niet voor mij wegens schizoïde.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:12:22 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132329859
Oh dan zagen we hier lekker door :) ook gezellig 😄
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:12:56 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132329875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Klinkt als bullshit.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132329899
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:12 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Klinkt als bullshit.
Wat ik uitstraal richting anderen is niet hetgeen wat ik van nature uitstraal.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132329954
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:11 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Iedereen straalt "iets" uit, maar misschien straal jij "ik heb het opgegeven" uit, zoals ik jou soms zie posten ;(
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:12 schreef Murmeli het volgende:
Oh dan zagen we hier lekker door :) ook gezellig 😄
Tsja, die fase lijkt een beetje aan het afnemen te zijn en ik ben zo langzaamaan aan het onderzoeken wat ik nu verder wil met mijn leven. Op het moment verloopt het extra traag vanwege dat gekloot met het niet juiste recept aan mij voorschrijven :')
Maar er zit beweging in, steeds 1 stapje vooruit en misschien alleen nog maar heel af en toe een stapje terug. Ik ben nu meer aan het verkennen en probeer te genieten van de goeie momenten (die nu, nog steeds ietswat onwennig, zeer vaak voorkomen)

Hoe heb jij het leven na de depressie ervaren? En hoe lang was je depressief?

Edit: Ik heb een beetje zitten googlen en vond een topic in mei 2013 waarin ik me nog afvroeg wat ik met mijn leven aan moest.
Sjonge, dan ben ik wel erg snel vooruit gegaan zeg in relatief weinig tijd!

Eigenlijk voel ik me een -stuk- beter sinds mijn laatste Berlijnreis geloof ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door magnetronkoffie op 19-10-2013 18:27:26 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:38:32 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132330459
Even crossposten; Gister een jongen ontmoet in de kroeg, beetje gezoend en hij komt vanavond film kijken. vraag me af hoe dit gaat aflopen, want weet verder weinig van hem. Daarbij is t al even geleden voor mij.. ben benieuwd. :{
pi_132330487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:38 schreef Cue_ het volgende:
Even crossposten; Gister een jongen ontmoet in de kroeg, beetje gezoend en hij komt vanavond film kijken. vraag me af hoe dit gaat aflopen, want weet verder weinig van hem. Daarbij is t al even geleden voor mij.. ben benieuwd. :{
Keep us posted ^O^
pi_132330501
Dank jullie! O+
Met een dagboek ben ik al bezig, soms lucht dat op en soms is het een moetje dat ik voor me uit schuif. Daarin moet ik elke activiteit een cijfer geven op 4 vlakken (oa energie en bekwaamheid). Elke afspraak met m'n psych worden de voor mij meest lastige punten uit dat dagboek besproken en proberen we de vaak negatieve gedachten over mezelf om te buigen. Vaak verwarrend omdat ik niet anders gewend ben om mezelf negatief te benaderen. Elke afspraak word ik met m'n neus gedrukt op het feit dat m'n gedachten niet kloppen, dat maakt wiebelig. Stoelpoten onder je kont zaag-verhaal :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:41 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik weet dat je dit niet wil horen.

Maar ik vrees serieus dat je meer je kut gevoelens zal moeten confronteren 'dead on' om beweging in jouw ontwikkeling te krijgen.

Ik zie (helaas) nog steeds enorm veel gedrag bij je wat duidt op vluchten. Je kunt dit niet blijven doen Minth. Ik meen dat. Je kunt wel een graadje minder vluchten, en toch kunnen functioneren, maar je moet jezelf afvragen of jij zo wel het leven wil door gaan.

Ik denk, in hoeverre ik je ken, dat je dat niet zou willen. Je bent niet het type (net zoals mij) om er continu in te blijven hangen. En ook niet een persoon om maar te leven op 80% mits je weer kunt functioneren in je werk.

Ik denk dat je bewust enorme stoor factors in je leven, (je weet welke ik bedoel) keihard ga aanpakken. Verwerken. Doe het stap voor stap.
Het is niet zozeer dat ik het niet wil horen, meer dat ik het (nu) niet voor elkaar krijg om op een adequate manier gevoelens te herkennen. Of de opbouw hiernaartoe. Vaak is het er ineens.
Gister kreeg ik ook weer te horen dat ik veel en veel te snel naar einddoelen wil knallen, ik wil hele stukken in dat proces overslaan.
Ik weet op dit moment gewoon niet hoe ik dat soort dingen voor elkaar kan krijgen, dat voelt ontzettend dom, hierdoor ga ik mezelf weer naar beneden halen ("zie je wel, ik kan het niet. Wat achterlijk ben ik toch ook. Iedereen ziet en snapt het, behalve ik"). Volgens GGZ spreek ik mezelf steeds bestraffend toe en is dit een jarenlang aanhoudend overlevingsmechanisme geweest. Zo heb ik er veel, op dit moment misschien wel wat teveel om het hoofd te bieden.
Wat warrig verhaal misschien, ik hoop dat ie duidelijk is :P
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_132330556
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:40 schreef minthy het volgende:
Dank jullie! O+
Met een dagboek ben ik al bezig, soms lucht dat op en soms is het een moetje dat ik voor me uit schuif. Daarin moet ik elke activiteit een cijfer geven op 4 vlakken (oa energie en bekwaamheid). Elke afspraak met m'n psych worden de voor mij meest lastige punten uit dat dagboek besproken en proberen we de vaak negatieve gedachten over mezelf om te buigen. Vaak verwarrend omdat ik niet anders gewend ben om mezelf negatief te benaderen. Elke afspraak word ik met m'n neus gedrukt op het feit dat m'n gedachten niet kloppen, dat maakt wiebelig. Stoelpoten onder je kont zaag-verhaal :P

[..]

Het is niet zozeer dat ik het niet wil horen, meer dat ik het (nu) niet voor elkaar krijg om op een adequate manier gevoelens te herkennen. Of de opbouw hiernaartoe. Vaak is het er ineens.
Gister kreeg ik ook weer te horen dat ik veel en veel te snel naar einddoelen wil knallen, ik wil hele stukken in dat proces overslaan.
Ik weet op dit moment gewoon niet hoe ik dat soort dingen voor elkaar kan krijgen, dat voelt ontzettend dom, hierdoor ga ik mezelf weer naar beneden halen ("zie je wel, ik kan het niet. Wat achterlijk ben ik toch ook. Iedereen ziet en snapt het, behalve ik"). Volgens GGZ spreek ik mezelf steeds bestraffend toe en is dit een jarenlang aanhoudend overlevingsmechanisme geweest. Zo heb ik er veel, op dit moment misschien wel wat teveel om het hoofd te bieden.
Wat warrig verhaal misschien, ik hoop dat ie duidelijk is :P
Oftewel, je bent weer een stap verder in je leven! ^O^

Wat een hoop goed nieuws vandaag! :)
pi_132330594
quote:
Tof! Succes en probeer te genieten ;)
Tante minthy!! O+
pi_132330707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:07 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

'Leren voelen' als in 'beter naar je lichaam leren luisteren'?
Ja, maar ook met emoties. Ik laat me er ontzettend door overvallen tegenwoordig maar dat kan ook een gevolg zijn van m'n burnout.

Er is me wel een aantal keren gezegd dat m'n spierpijnen abnormaal lang aanhouden, al sinds eind oktober vorig jaar. Het zou fijn zijn om daar eens vanaf te komen :P
Tante minthy!! O+
pi_132330751
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oftewel, je bent weer een stap verder in je leven! ^O^

Wat een hoop goed nieuws vandaag! :)
Ja, misschien wel :P
Tante minthy!! O+
pi_132330809
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:48 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, misschien wel :P
Naja, ik kan ook best wel eigenwijs zijn soms (uhm...naja misschien eerder "meestal" magoed! :P ) en dan wil het nog wel eens wat langer duren voordat het tot je door dringt :P
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:53:16 #166
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132330902
quote:
Veel plezier en gewoon kijken hoe het gaat aflopen.
pi_132330916
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, maar ook met emoties. Ik laat me er ontzettend door overvallen tegenwoordig maar dat kan ook een gevolg zijn van m'n burnout.
Dat heeft er wellicht alles mee te maken. Maar dat betekent niet dat je er niet aan mag toegeven, lijkt me.
quote:
Er is me wel een aantal keren gezegd dat m'n spierpijnen abnormaal lang aanhouden, al sinds eind oktober vorig jaar. Het zou fijn zijn om daar eens vanaf te komen :P
Weleens een goede sauna geprobeerd?
pi_132330996
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Naja, ik kan ook best wel eigenwijs zijn soms (uhm...naja misschien eerder "meestal" magoed! :P ) en dan wil het nog wel eens wat langer duren voordat het tot je door dringt :P
Plus dat je het vaak niet anders gewend bent, het niet anders weet :P
Tante minthy!! O+
pi_132331007
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet he? Zelf lijkt het mij eerder dat je burnout het gevolg is van dat je je er zo ontzettend door laat overvallen :)
Eerder je gevoelens herkennen dus :Y
pi_132331087
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Plus dat je het vaak niet anders gewend bent, het niet anders weet :P
Maar gewoontes zijn af te leren, al kan het wel een poss duren (wat dan weer wat minder is), maar de beloning zal ook groot zijn!
Als je het eenmaal afgeleerd hebt, dan heb je een valkuil minder, zal je veel minder snel weer in een burnout geraken en als je richting burnout gaat, zal dat proces trager lopen...waardoor je weer meer kans hebt het probleem op tijd te herkennen en er naar te handelen!
pi_132331192
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:53 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat heeft er wellicht alles mee te maken. Maar dat betekent niet dat je er niet aan mag toegeven, lijkt me.

[..]

Weleens een goede sauna geprobeerd?
Dat klopt, is misschien ook wel een stukje controle dat ik moet leren loslaten. Ik kan er bijvoorbeeld een paar dagen van balen als m'n psych met tissues moet blijven gooien omdat ik zit te brullen tijdens een gesprek.

En nee. Mijn zelfbeeld is dusdanig negatief dat het me in het voorjaar al moeite kost om in iets met korte mouwen te gaan lopen. Een sauna is me drie bruggen te ver :P
Tante minthy!! O+
pi_132331248
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 18:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar gewoontes zijn af te leren, al kan het wel een poss duren (wat dan weer wat minder is), maar de beloning zal ook groot zijn!
Als je het eenmaal afgeleerd hebt, dan heb je een valkuil minder, zal je veel minder snel weer in een burnout geraken en als je richting burnout gaat, zal dat proces trager lopen...waardoor je weer meer kans hebt het probleem op tijd te herkennen en er naar te handelen!
Ik hoop dat punt te bereiken, lijkt me heerlijk :)
Tante minthy!! O+
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:04:34 #173
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132331273
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:03 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik hoop dat punt te bereiken, lijkt me heerlijk :)
Ga je ook wel bereiken.
One day at a time
pi_132331326
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:04 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ga je ook wel bereiken.
One day at a time
100% zekerheid heb je natuurlijk nooit he? :P

Het kan altijd nog misgaan (vaak door externe omstandigheden), zeker als je er nog niet helemaal klaar voor bent, kan een terugval best hard aankomen.
pi_132331362
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:02 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klopt, is misschien ook wel een stukje controle dat ik moet leren loslaten. Ik kan er bijvoorbeeld een paar dagen van balen als m'n psych met tissues moet blijven gooien omdat ik zit te brullen tijdens een gesprek.
Het heeft bij mij in elke geval ontzettend geholpen om er weer bovenop te komen. De realisatie dat je de wereld om je heen toch sowieso niet onder controle kunt krijgen. Dus probeer dat ook vooral niet. Pas daarna kun je weer 'vrij' in het leven staan. Tenminste, zo ervaar ik het.
quote:
En nee. Mijn zelfbeeld is dusdanig negatief dat het me in het voorjaar al moeite kost om in iets met korte mouwen te gaan lopen. Een sauna is me drie bruggen te ver :P
Ook niet tijdens een 'women only'-dag ofzo?
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:07:56 #176
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132331389
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit he? :P

Het kan altijd nog misgaan (vaak door externe omstandigheden), zeker als je er nog niet helemaal klaar voor bent, kan een terugval best hard aankomen.
De enige zekerheid in het leven is de dood ja.
Maar verder gewoon positief blijven denken.
pi_132331671
Positief denken werkt imho helemaal niet. Het gaat er juist om dat je de controle loslaat en het je durft te permitteren om helemaal niet meer na te denken, en de zaken, goed of slecht, zonder enige moeite accepteert zoals ze zijn.

Zal ook wel per persoon verschillen denk ik. :)
pi_132331813
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:15 schreef hpeopjes het volgende:
Positief denken werkt imho helemaal niet. Het gaat er juist om dat je de controle loslaat en het je durft te permitteren om helemaal niet meer na te denken, en de zaken, goed of slecht, zonder enige moeite accepteert zoals ze zijn.

Zal ook wel per persoon verschillen denk ik. :)
1e en 2e alinea spreken elkaar nogal tegen, niet?

Als ik niet zo positief ingesteld was als ik altijd al ben geweest, dan was ik er nu wsl niet eens meer :')

Just saying...
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:19:52 #179
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132331879
Ik denk dat als je de dingen alleen maar accepteert zoals het is je nooit verder komt.
pi_132332091
Naast acceptatie van alles wat goed of slecht gaat, dien je ook voor jezelf te bepalen wat je uit het leven zou willen halen. Daar kun je dan je volledige aandacht op focussen.
pi_132332378
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:24 schreef hpeopjes het volgende:
Naast acceptatie van alles wat goed of slecht gaat, dien je ook voor jezelf te bepalen wat je uit het leven zou willen halen. Daar kun je dan je volledige aandacht op focussen.
Je bedoelt tijdens een depressie?

Unlikely...
pi_132332595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je bedoelt tijdens een depressie?

Unlikely...
Nee, tijdens een burnout. Eerst acceptatie, pas daarna, wanneer het beter gaat, kun je voor jezelf nieuwe doelen stellen.
pi_132332692
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, tijdens een burnout. Eerst acceptatie, pas daarna, wanneer het beter gaat, kun je voor jezelf nieuwe doelen stellen.
Op die manier!
pi_132332920
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op die manier!
Jep. Ik meen daarstraks ergens gelezen te hebben dat minthy last heeft van een burnout.
pi_132333032
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:41 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jep. Ik meen daarstraks ergens gelezen te hebben dat minthy last heeft van een burnout.
Klopt, weet ze al sinds een paar maandjes :P
Maar dit is het depressie en angsttopic, dus ging er automatisch van uit dat je het, gezien waar je het over had, over depressie had :P
pi_132333213
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:07 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Het heeft bij mij in elke geval ontzettend geholpen om er weer bovenop te komen. De realisatie dat je de wereld om je heen toch sowieso niet onder controle kunt krijgen. Dus probeer dat ook vooral niet. Pas daarna kun je weer 'vrij' in het leven staan. Tenminste, zo ervaar ik het.

[..]

Ook niet tijdens een 'women only'-dag ofzo?
Ik probeer het, maar dat gaat waanzinnig moeizaam.
Nee, ik bezit het vermogen om me altijd minder te voelen dan een ander. Daarbij ben ik niet zo'n vrouwen-fan :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:41 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daaronder liggen nog een gegeneraliseerde angststoornis en een sociale fobie (tegenwoordig ontwijkende persoonlijkheidsstoornis). Het één versterkt het ander en er zijn naar mijn idee veel losse eindjes die ik niet meer aan elkaar krijg. Komt vast wel weer maar ik heb nu het idee tot de grond afgebroken en opnieuw opgebouwd te moeten worden :P
Tante minthy!! O+
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:49:41 #187
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132333356
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Nee, ik bezit het vermogen om me altijd minder te voelen dan een ander. Daarbij ben ik niet zo'n vrouwen-fan :D

[..]

Dat klopt, maar daaronder liggen nog een gegeneraliseerde angststoornis en een sociale fobie (tegenwoordig ontwijkende persoonlijkheidsstoornis). Het één versterkt het ander en er zijn naar mijn idee veel losse eindjes die ik niet meer aan elkaar krijg. Komt vast wel weer maar ik heb nu het idee tot de grond afgebroken en opnieuw opgebouwd te moeten worden :P
Hier in de buurt zit er 1 waar je prive cabines hebt.
pi_132333494
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:49 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Hier in de buurt zit er 1 waar je prive cabines hebt.
Wat bedoel je? :@
Tante minthy!! O+
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:52:25 #189
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132333510
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:51 schreef minthy het volgende:

[..]

Wat bedoel je? :@
Sauna en bubbelbad
pi_132333712
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:52 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Sauna en bubbelbad
Oh, zo! :D
Maar dan nog zou ik dat lastig vinden maar dat komt doordat ik mezelf lastig iets leuks/ontspannends gun.
Tante minthy!! O+
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:57:27 #191
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132333776
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Maar dan nog zou ik dat lastig vinden maar dat komt doordat ik mezelf lastig iets leuks/ontspannends gun.
Terwijl juist jij wel wat ontspanning verdiend he
pi_132334080
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:05 schreef minthy het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het aanleren van voelen of zijn er tips? Kort voorbeeldje; de hele dag door doe ik van alles aan activiteiten, pas in de avond (of soms in de middag al) kom ik erachter dat ik teveel heb gedaan en aan het instorten ben.
Herkenbaar! :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

Daar komt het wel op neer, luisteren naar je eigen gevoel, naar je onderbuikgevoel, je gut feelings :)
Dat zou ik ook graag willen :) Hoe zorg je er alleen voor dat dat gevoel wat harder gaat schreeuwen? ;) Ik merk dat ik gedachten wel meer kan draaien, denk ondertussen wel wat positiever over mezelf en kijk wat meer met compassie naar mijn acties e.d., maar het intuitieve deel in me kan ik maar moeilijk herkennen (ook als het bijv. om keuzes gaat). Probeer het wel met meditatie e.d., alleen nog weinig succes. Geduld misschien...

Daarnaast probeer me tijdens activiteiten tussendoor met enige regelmaat bewust te zijn van mijn lijf. Wat denk ik, voel ik, hoe is mijn ademhaling (en gespannen plekken bewust door ademhaling wat meer te ontspannen)... Zoals iemand hier het eigenlijk al omschreef (even kwijt waar-wie-hoe). Het rare is dat ik me tijdens de activiteit al die keren prima kan voelen vanuit mijn tenen tot aan mijn hoofd, redelijk ontspannen, naar mijn zin, e.d. maar als ik dan eenmaal op de fiets naar huis zit of thuis ben, dan toch pas voel ik hoe moe of beroerd ik ben. Toch weer grens te ver over gegaan, terwijl het op daarvoor (met aandacht en bewustzijn) dus prima voelde... Geen idee of dat typisch iets is voor burnout, maar heb het ook wel eens van anderen gehoord dat zij het ook zo ervaren en vind het vaak maar een irritant iets :+.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_132334081
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:47 schreef minthy het volgende:

[..]

Oké. Lastig hoor. Ik voel mezelf ook geen Brad Pitt, maar eerlijk gezegd ben ik sowieso nauwelijks met m'n uiterlijk bezig. Het onderwerp interesseert me gewoon niet en het heeft ook geen enkele zin.
quote:
Ik denk dat dat laatste ook echt wel een beetje zo is. Geef het tijd en verwacht geen wonderen op al te korte termijn. Het is allemaal in jouw koppie begonnen, en zal daar uiteindelijk ook weer eindigen, wanneer je er klaar voor bent.
pi_132334255
Borderline :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132334478
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:03 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dat zou ik ook graag willen :) Hoe zorg je er alleen voor dat dat gevoel wat harder gaat schreeuwen? ;) Ik merk dat ik gedachten wel meer kan draaien, denk ondertussen wel wat positiever over mezelf en kijk wat meer met compassie naar mijn acties e.d., maar het intuitieve deel in me kan ik maar moeilijk herkennen (ook als het bijv. om keuzes gaat). Probeer het wel met meditatie e.d., alleen nog weinig succes. Geduld misschien...

Daarnaast probeer me tijdens activiteiten tussendoor met enige regelmaat bewust te zijn van mijn lijf. Wat denk ik, voel ik, hoe is mijn ademhaling (en gespannen plekken bewust door ademhaling wat meer te ontspannen)... Zoals iemand hier het eigenlijk al omschreef (even kwijt waar-wie-hoe). Het rare is dat ik me tijdens de activiteit al die keren prima kan voelen vanuit mijn tenen tot aan mijn hoofd, redelijk ontspannen, naar mijn zin, e.d. maar als ik dan eenmaal op de fiets naar huis zit of thuis ben, dan toch pas voel ik hoe moe of beroerd ik ben. Toch weer grens te ver over gegaan, terwijl het op daarvoor (met aandacht en bewustzijn) dus prima voelde... Geen idee of dat typisch iets is voor burnout, maar heb het ook wel eens van anderen gehoord dat zij het ook zo ervaren en vind het vaak maar een irritant iets :+.
Ik weet het niet, meestal is je eigen gevoel een heel subtiel iets. Iets waar je makkelijk overheen kijkt.
Keuzes heb ik altijd al moeite mee gehad! :D

Vaak, als ik weer eens niet kan kiezen (bijvoorbeeld welk paar schoenen ga ik kopen), dan neemt mijn verstand het over en ga ik logisch nadenken, de voors en tegens tegen elkaar afstrepen.

Kan zijn dat het typisch is voor burnout, ik heb dat gevoel vrij vaak als ik iets onderneem dat redelijk energie-verslindend is.
Het is irritant...maar het is wel deel van jezelf.

Het is trouwens niet zo gek dat je pas achteraf de vermoeidheid voelt, dat heb ik zelf ook vaak. Maar mocht het tussendoor al komen (dat vermoeide gevoel), dan kan ik zowat ter plekke in slaap vallen! _O-

Maar zo te horen ben je goed bezig, je probeert echt te luisteren naar jezelf! Iets wat ik jaaarenlang niet gedaan heb!
pi_132334515
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:06 schreef sitting_elfling het volgende:
Borderline :').
Houd het ver bij mij vandaan! :D :P
pi_132335217
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Houd het ver bij mij vandaan! :D :P
Ja, ik ga er ook niet verder op in. Moest het even kwijt. Het woord zegt voldoende. That's all :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132336662
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 19:56 schreef minthy het volgende:

[..]

Heb je wel het idee dat je onderdeel uitmaakt van de samenleving?
pi_132339816
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik weet het niet, meestal is je eigen gevoel een heel subtiel iets. Iets waar je makkelijk overheen kijkt.
Keuzes heb ik altijd al moeite mee gehad! :D

Vaak, als ik weer eens niet kan kiezen (bijvoorbeeld welk paar schoenen ga ik kopen), dan neemt mijn verstand het over en ga ik logisch nadenken, de voors en tegens tegen elkaar afstrepen.

Kan zijn dat het typisch is voor burnout, ik heb dat gevoel vrij vaak als ik iets onderneem dat redelijk energie-verslindend is.
Het is irritant...maar het is wel deel van jezelf.

Het is trouwens niet zo gek dat je pas achteraf de vermoeidheid voelt, dat heb ik zelf ook vaak. Maar mocht het tussendoor al komen (dat vermoeide gevoel), dan kan ik zowat ter plekke in slaap vallen! _O-

Maar zo te horen ben je goed bezig, je probeert echt te luisteren naar jezelf! Iets wat ik jaaarenlang niet gedaan heb!
Dat kan ik me voorstellen ja :)
Ter plekke in slaap vallen? :o Wauw! Ik voel me dan alleen maar hondsberoerd (lichamelijk) op dat moment ;)

Thanks, ik doe mijn best :)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')