Echt zwaar ergerlijk inderdaad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 01:15 schreef kingtoppie het volgende:
Zus: ''word je niet vet depressief van deze muziek? *insert depressief stom gelul*''
Ik: Fuck christus tief eens op doe eens niet zo schijtirritant.
Ik kan daar zo slecht tegen, van die mensen met A kut commentaar, B vervelend zijn (wie gaat voor zijn lol muziek luisteren die hij/zij niet mooi vindt immers?) C depressie nog eens ridiculiseren, tief toch op.
Ook die caberatiere met dat stuk:
Ik snap echt gewoon niet wat daar grappig aan is, wat een triest kut stuk, maargoed, dat mag nog. Ik begrijp alleen oprecht niet wat er grappig aan is en dat is nog het erge. Een stuk wat behoorlijk denigrerend is naar mensen zonder enige clou die grappig is. Dat maakt het net alsof het uitlach gedrag is.![]()
Zal wel aan mijn perceptie liggen uiteraard.
Zonde.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:58 schreef Elvi het volgende:
Shit. Iemand van een lotgenotenforum heeft zelfmoord gepleegd
Ik hecht me sowieso nooit echt aan mensen, plus dat het me bij therapie onverstandig lijkt. Ik snap het wel, maar begrijp het niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Beetje laat, maar voor mij is het belangrijk een soort vertrouwensband te hebben met mijn behandelaar(s). Dat kan alleen maar als je niet steeds van behandelaar wisselt.
Dat lijkt mij een prima plan, het heeft veel raakvlakken en een burnout versterkt vaak (al aanwezige) angst- en depressieklachten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zit me 1 ding af te vragen he? (En dit is even een vraagje aan alle users die gebruik maken van dit topic).
Nou heeft burn-out veel raakvlakken met zowel depressie alsook angstklachten (tenminste dat was in elk geval mijn ervaring)....
Zou het een idee zijn om in de OP ook een stukje over burn-out te plaatsen?
Goed idee?
Slecht idee?![]()
![]()
idee?
Iemand?
Okee, ik snap je eerste stukje niet helemaal maar ik hoop in elk geval voor je dat de overgang goed verloopt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:51 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ze gaat bij een afdeling werken en geen van haar huidige clienten heeft de indicatie om met haar mee te gaan. Nu was het ook wel een aparte constructie hoor... Zij is van Altrecht maar zat 1 keer in de week bij een vrijgevestigde psychologenpraktijk. Ze was daar ook maar een jaar dus dat was erg kort. Ik ben zelf sinds april bij haar in behandeling, daarvoor had ik 2 maanden een eerstelijns psycholoog.
Ik kan bij de praktijk blijven en we gaan ook kijken naar wat een goeie overgang is. Ik dacht zelf misschien een keer met zn 3-en, en dan half uur de 1 en half uur de ander. Een beetje opbouwen.
Het blijft lastig. We begonnen elkaar net een beetje te leren kennen. Het duur al zo lang voor ik iemand vertrouw
Als je meer dan een paar gesprekken hebt met een behandelaar, is het in het belang van jezelf om diegene te vertrouwen. De relatie tussen therapeut en cliënt/patiënt is belangrijk, als die 'klik' er niet is, zullen de gesprekken anders verlopen, zul je waarschijnlijk minder het gevoel hebben openhartig te kunnen zijn. Mensen die in therapie gaan zijn kwetsbaar, zijn blij hun hart te kunnen luchten, de behandelaar kent je verhaal, probeert je te begrijpen en dat schept toch een band. Juist omdat mensen dan kwetsbaar zijn, gaan ze zich hechten of zelfs vastklampen (wat natuurlijk niet de bedoeling is). Maar het idee van therapie is dat je vertrouwen krijgt en geholpen wordt bij wat je niet alleen lukt. Het is logisch dat je je gaat hechten aan iemand die je nodig hebt. Het is de bedoeling dat je in de loop van de therapie dingen zelf leert te doen, steeds meer op eigen benen gaat staan. Op het moment dat het beter gaat en je het idee krijgt dat je het alleen aankan/dingen zijn opgelost/je je gelukkiger voelt, ga je je minder afhankelijk voelen en kan therapie worden afgebouwd en daarmee ook de relatie, en de hechting laat dan zeg maar geleidelijk los.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Zonde.
[..]
Ik hecht me sowieso nooit echt aan mensen, plus dat het me bij therapie onverstandig lijkt. Ik snap het wel, maar begrijp het niet.
Ik vind dat liedje wel grappigquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 01:15 schreef kingtoppie het volgende:
Zus: ''word je niet vet depressief van deze muziek? *insert depressief stom gelul*''
Ik kan daar zo slecht tegen, van die mensen met A kut commentaar, B vervelend zijn (wie gaat voor zijn lol muziek luisteren die hij/zij niet mooi vindt immers?) C depressie nog eens ridiculiseren, tief toch op.
Ik snap echt gewoon niet wat daar grappig aan is, wat een triest kut stuk, maargoed, dat mag nog. Ik begrijp alleen oprecht niet wat er grappig aan is en dat is nog het erge. Een stuk wat behoorlijk denigrerend is naar mensen zonder enige clou die grappig is. Dat maakt het net alsof het uitlach gedrag is.![]()
Ik vind dat liedje geweldig!!!!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 01:15 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, dat dus! En ik denk ook stiekem dat mijn verlatingsangst er ook een beetje mee te maken heeft achteraf gezienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:19 schreef kuolema het volgende:
Even in het kort mijn punt: er wordt bij therapieën belang gehecht aan een goede band tussen hulpzoekende en hulpverlener, bij behandelingen van langere duur is het goed als er hechting is, tot een bepaalde hoogte. Dat kan gunstig zijn en wordt vanzelf weer minder als het beter gaat met de hulpvrager.
Dit dus, het gaat helemaal niet over mensen die depressief zijn, meer over mensen die zich heel zielig vinden. Denk dat iedereen wel zulke personen kent.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:58 schreef Murmeli het volgende:
Omdat ze de draak steekt met mensen die zelfmedelijden hebben, en daarmee zieligheid relativeert.
Als ik loop te mutsen ga ik nog wel eens aan dat liedje denken en dan kan ik meestal wel lachen.
Goed idee. Hoort wel in het rijtje thuis denk ikquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zit me 1 ding af te vragen he? (En dit is even een vraagje aan alle users die gebruik maken van dit topic).
Nou heeft burn-out veel raakvlakken met zowel depressie alsook angstklachten (tenminste dat was in elk geval mijn ervaring)....
Goed idee?
Slecht idee?![]()
![]()
idee?
Iemand?
Graag wat mij betreftquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Goed idee?
Slecht idee?![]()
![]()
idee?
Iemand?
Volgens mij is dit bij mij voor een groot deel van toepassing ipv de burnout, zoals het benoemt is...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:16 schreef hpeopjes het volgende:
Neem de bore-out dan ook gelijk mee. (Ja het bestaat echt!)
Eens. Heb ik ook. Een beetje zelfspot af en toe moet kunnenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:58 schreef Murmeli het volgende:
Omdat ze de draak steekt met mensen die zelfmedelijden hebben, en daarmee zieligheid relativeert.
Als ik loop te mutsen ga ik nog wel eens aan dat liedje denken en dan kan ik meestal wel lachen.
Misschien ligt het aan mij (of dat ik gewoon zo lang al niet meer met m'n broer in 1 huis woon) dat ik je wel heel heftig vind reageren op een opmerking van je zusquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 01:15 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind dergelijke cabaretiers/nr's ook niet leuk. Snap wel wat ze bedoelt en dat het niet denigrerend bedoelt is. Maar ik vind het gewoon niet grappig. Wel jammer dat je het niet begrijpt en daardoor een stuk zwaarder opneemt dan dat het bedoelt is.quote:Ook die caberatiere met dat stuk:
Top man, dat het voor je werkt!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 08:54 schreef kuolema het volgende:
Even terugkomend op dat hechten: daar ben ik zelf helemaal niet van. De eerste keer dat ik in therapie ging was ik van 'flikker op, bemoei je niet met mijn leven' naar mijn psycholoog (ik was 14 en moest van mijn moeder), de tweede keer ging ik wel vrijwillig en ik vond die psycholoog aardig, maar van hechten of iets dergelijks was absoluut geen sprake. Ik had ook niet het gevoel dat ik alles kwijt kon aan haar, maar dat lag waarschijnlijk aan mijzelf. Vond het geen probleem om te stoppen, daar ik ook niet het idee had dat de therapie hielp.
Ik ben moe, beetje verlept...echt amper geslapen vannacht, misschien 1 of 2 uurtjes. Maar dat is niet zo gek met mijn ritme.
Maaarrr...met mijn stemming zit het nog steeds goed sinds zondag.Ik heb energie, ben niet somber. Ik heb heel veel dingen te doen en regelzooi, dus dat komt wel goed uit. Alleen als ik in bed lig kan ik niet wachten tot ik eruit kan want ik wil aan de slag. Klaarwakker en zo. Dat is iets goeds, hoewel ik wel een beetje onrustig ben, kan moeilijk stil zitten en zo. Maar ik ben (de ad?) zo dankbaar dat ik me niet meer zo kut voel!
Cluster A heeft ook raakvlakken met depressie. Moet dat ook meegenomen worden?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Goed idee?
Slecht idee?![]()
![]()
idee?
Iemand?
Nee want burn-out, depressie en angst zijn geen persoonlijkheidsstoornissen en bovendien zou ik die meer onder Cluster C laten vallen (bijvoorbeeld bij een angststoornis).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Cluster A heeft ook raakvlakken met depressie. Moet dat ook meegenomen worden?
Inderdaad! Zelf ben ik autistisch en hoewel mijn autisme voor een (heel?) groot deel hebben bijgedragen aan mijn depressie(s) en angsten, denk ik niet dat autisme in dit topic thuis hoort.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee want burn-out, depressie en angst zijn geen persoonlijkheidsstoornissen en bovendien zou ik die meer onder Cluster C laten vallen (bijvoorbeeld bij een angststoornis).
Er is ook een topic voor persoonlijkheidsstoornissen dus daar zou alles van Cluster A en B (en C) onder kunnen vallen. Je kunt in beide blijven posten, of voor 1 van de topics kiezen. Een depressie en een persoonlijkheidsstoornis sluiten elkaar niet uit natuurlijk, en het is ook lastig om dat te scheiden. Maar ik heb zelf gekozen voor dit topic omdat de depressie en mn angsten me meer dwars zitten dan mijn eventuele persoonlijkheidsstoornis uit Cluster B.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nee want burn-out, depressie en angst zijn geen persoonlijkheidsstoornissen en bovendien zou ik die meer onder Cluster C laten vallen (bijvoorbeeld bij een angststoornis).
Er is ook een topic voor persoonlijkheidsstoornissen dus daar zou alles van Cluster A en B (en C) onder kunnen vallen. Je kunt in beide blijven posten, of voor 1 van de topics kiezen. Een depressie en een persoonlijkheidsstoornis sluiten elkaar niet uit natuurlijk, en het is ook lastig om dat te scheiden. Maar ik heb zelf gekozen voor dit topic omdat de depressie en mn angsten me meer dwars zitten dan mijn eventuele persoonlijkheidsstoornis uit Cluster B.
Er is geen kip dat in de persoonlijkheidstopic post.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Inderdaad! Zelf ben ik autistisch en hoewel mijn autisme voor een (heel?) groot deel hebben bijgedragen aan mijn depressie(s) en angsten, denk ik niet dat autisme in dit topic thuis hoort.
En voor alle anderen die mij antwoord gegeven hebben, heel erg bedankt voor het geven van jullie opinie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |