Dan zijn we NOG verder van huisquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:59 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook het kabinet laten klappen volgens velen. Dan ineens *Poef* het hele probleem opgelost.
Oh wacht,
Maatregelen hebben invloed op gedrag. Als je bijvoorbeeld een accijns maal 2 doet, gaan consumenten minder uitgeven. Als je subsidie op kinderdagverblijven met de helft verlaagt, gaan mensen minder werken. Regelmatig is het zelfs zo dat een maatregel meer geld kost dan het oplevert. Je moet dus in de toekomst kunnen kijken en gedachtenlezen om een waterdichte begroting te hebben, maar zo ver zijn we nog niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:51 schreef datismijnmening het volgende:
Ik snap echt niet hoe het zo moeilijk kan zijn om je begroting op orde te krijgen. Je krijgt zoveel binnen dus je kan maar zoveel uitgeven.
Paars bracht niets goeds?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:11 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Dan zijn we NOG verder van huisDit is een slap aftreksel van paars, en paars brengt niks goeds
Maar de SP en PVV gaan het wel ff oplossen hoorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:59 schreef Hexagon het volgende:
We kunnen ook het kabinet laten klappen volgens velen. Dan ineens *Poef* het hele probleem opgelost.
Oh wacht,
waarschijnlijk het boek van Pim gelezen.quote:
Kijk maar naar wat ze nu hebben afgesproken en wat dat voor onze schulden doet. Het is nu net paars maar dan met Christendemocratenquote:
Vertel, wat hebben ze afgesproken en wat doet dat met onze schulden?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:26 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Kijk maar naar wat ze nu hebben afgesproken en wat dat voor onze schulden doet. Het is nu net paars maar dan met Christendemocraten
Lees de OPquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel, wat hebben ze afgesproken en wat doet dat met onze schulden?
En komen er banen vrij voor mensen in de bijstand.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:13 schreef eleusis het volgende:
Als je subsidie op kinderdagverblijven met de helft verlaagt, gaan mensen minder werken.
Je weet niet wat Paars inhoudt, hè?quote:
Media die lastenverzwaringen en belastingverhogingen nog steeds bezuinigingen noemenquote:
Het voorkomt wel dat er nog weer allerlei extra uitgaven gedaan moeten worden omdat de lijm in het kabinet alweer verdampt is. Ik verheug mij op de dag waarop ik met de VVD af kan rekenen, en wat mij betreft kan die dag niet snel genoeg komen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:59 schreef Hexagon het volgende:
Is gewoon een paraplubegrip. Of moet in elk artikel worden vermeld hoeveel er precies wordt bezuinigd en hoeveel er wordt doorgevoerd aan lastenverzwaringen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:36 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Media die lastenverzwaringen en belastingverhogingen nog steeds bezuinigingen noemen
Op wie ga je dan stemmen? de sgp ofzoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het voorkomt wel dat er nog weer allerlei extra uitgaven gedaan moeten worden omdat de lijm in het kabinet alweer verdampt is. Ik verheug mij op de dag waarop ik met de VVD af kan rekenen, en wat mij betreft kan die dag niet snel genoeg komen.
in frankrijk doen ze dat welquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is gewoon een paraplubegrip. Of moet in elk artikel worden vermeld hoeveel er precies wordt bezuinigd en hoeveel er wordt doorgevoerd aan lastenverzwaringen?
Jaquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet niet wat Paars inhoudt, hè?
Nee, dit heeft niks te maken met uitverdieneffecten maar domweg te weinig politiek doorzettingsvermogen om echt te gaan schrappen in de overheidsuitgaven. Rood pennetje, uitgavenzijde van de begroting er bij, en strepen maar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maatregelen hebben invloed op gedrag. Als je bijvoorbeeld een accijns maal 2 doet, gaan consumenten minder uitgeven. Als je subsidie op kinderdagverblijven met de helft verlaagt, gaan mensen minder werken. Regelmatig is het zelfs zo dat een maatregel meer geld kost dan het oplevert. Je moet dus in de toekomst kunnen kijken en gedachtenlezen om een waterdichte begroting te hebben, maar zo ver zijn we nog niet.
Vertel.quote:
Misschien wel niet, de VVD krijgt mijn stem in ieder geval niet meer totdat Rutte van het toneel verdwenen is en er iemand zit die wel voor thema's als inkrimpen van de overheid en belastingverlaging opkomt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef arjan1112 het volgende:
Op wie ga je dan stemmen? de sgp ofzo
Dit, gewoon genadeloos lekker de onnodige kosten schrappen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, dit heeft niks te maken met uitverdieneffecten maar domweg te weinig politiek doorzettingsvermogen om echt te gaan schrappen in de overheidsuitgaven. Rood pennetje, uitgavenzijde van de begroting er bij, en strepen maar.
Sociaal democratische partijen met liberale zonder christendemocraten. Ik zei: dit lijkt op een soort paars met christendemocraten.quote:
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is gewoon een paraplubegrip. Of moet in elk artikel worden vermeld hoeveel er precies wordt bezuinigd en hoeveel er wordt doorgevoerd aan lastenverzwaringen?
Je zei dat Paars niets goeds heeft gedaan. Met Paars wordt bedoeld, de kabinetten Kok in de jaren '90. Ik wilde graag weten wat die allemaal hebben verpest in jouw ogen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:44 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Sociaal democratische partijen met liberale zonder christendemocraten. Ik zei: dit lijkt op een soort paars met christendemocraten.
Ja, ik ben niet bijster intelligent, maar ik ken het verschil. Wat snap jij niet aan paraplubegrip? 'Bezuinigen' wordt gebruikt voor het hele pakket. Dat is eenvoudiger voor journalist en lezer en elke imbeciel weet inmiddels wel ongeveer wat het pakket inhoudt en dus dat de lasten ook worden verhoogd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:47 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]![]()
Ik zal het speciaal voor jou nog even uitleggen: lastenverzwaringen en belastingverhogingen komen direct extra uit jouw en mijn portemonnee en gaan direct in de grote bodemloze put. Bezuiniging betekent dat de overheid minder van het geld gaat uitgeven dat ze jou en mij reeds afhandig hebben gemaakt.
Uit welke partijen had het kabinet dan moeten bestaan, met de verkiezingsuitslag van 2012quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat je ook van Wilders mag vinden, wat hij zegt snijdt hout:
http://www.dumpert.nl/med(...)matoriumakkoord.html
We hebben momenteel een visieloze club aan het roer van dit land die maar wat aanprutsen. Om hun baggerbeleid te kunnen voortzetten, likken ze nu de kont van Opportunisten66 en de Gristenen. Ik hoop dat de leden van die partijen hun leiders flink afrekenen voor het verkopen van hun ziel aan de economieslopers van Rutte.
Keynes!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat je ook van Wilders mag vinden, wat hij zegt snijdt hout:
http://www.dumpert.nl/med(...)matoriumakkoord.html
We hebben momenteel een visieloze club aan het roer van dit land die maar wat aanprutsen. Om hun baggerbeleid te kunnen voortzetten, likken ze nu de kont van Opportunisten66 en de Gristenen. Ik hoop dat de leden van die partijen hun leiders flink afrekenen voor het verkopen van hun ziel aan de economieslopers van Rutte.
Lastenverzwaring (voor de burger) een (overheids)bezuiniging noemen is een regelrechte leugen. Daar valt niks aan goed te praten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik ben niet bijster intelligent, maar ik ken het verschil. Wat snap jij niet aan paraplubegrip? 'Bezuinigen' wordt gebruikt voor het hele pakket. Dat is eenvoudiger voor journalist en lezer en elke imbeciel weet inmiddels wel ongeveer wat het pakket inhoudt en dus dat de lasten ook worden verhoogd.
Oké man.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:54 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Lastenverzwaring (voor de burger) een (overheids)bezuiniging noemen is een regelrechte leugen. Daar valt niks aan goed te praten.
Jammer dat de naam van die man telkens maar weer misbruikt moet worden. Ook Keynes was geen voorstander van jarenlange gigantische begrotingstekorten.quote:
Ik maak mij zeker druk als het ANP leugens vertelt en die luie 'journalisten' dat klakkeloos copy/pasten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oké man.
Maak je anders effe druk om niks.
Weet ik. Maar hij zag bezuinigen in ieder geval niet als oplossing. Valt ook wat voor te zeggen. Punt is echter dat zijn visie in 2009 nog volop werd beschimpt op dit forum. Maar ja, nu duurt het allemaal wat lang, die crisis, en moet er plots geld in de economie worden gepompt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:57 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Jammer dat de naam van die man telkens maar weer misbruikt moet worden. Ook Keynes was geen voorstander van jarenlange gigantische begrotingstekorten.
Dit soort stukken worden niet geschreven door het ANP, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:57 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik maak mij zeker druk als het ANP leugens vertelt en die luie 'journalisten' dat klakkeloos copy/pasten.
Niet de visie van Keynes, maar de mensen die slechts een helft van de visie van Keynes noemen, die werden en worden beschimpt, en volledig terecht. Uitgaven nu, moeten in de toekomst tot gedwongen bezuinigingen leiden, dat was de visie van Keynes.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:00 schreef KoosVogels het volgende:
Weet ik. Maar hij zag bezuinigen in ieder geval niet als oplossing. Valt ook wat voor te zeggen. Punt is echter dat zijn visie in 2009 nog volop werd beschimpt op dit forum.
Ombuigen, ook al weer zo'n verhullende term. Er zijn slechts twee smaken in het begrotingsland van de overheid, inkomsten en uitgaven. Er hoeven dus ook geen verhullende termen verzonnen te worden en een kritische journalist benoemt dat natuurlijk ook gewoon.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
Maar jij wilt dat wanneer over het pakket wordt gesproken, de schrijver telkens aangeeft hoeveel er wordt bezuinigd, hoeveel er wordt omgebuigdbogen en in hoeverre de lasten worden verzwaard?
Nee, dat is een inkomstenverlaging geen lastenverzwaring.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:08 schreef arjan1112 het volgende:
Mja Kowloon.. de kinderbijslag verlagen is een bezuiniging maar ook een lasten verzwaring dus echt simpel is het nou ook niet
Niks meer aan toe te voegen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ombuigen, ook al weer zo'n verhullende term. Er zijn slechts twee smaken in het begrotingsland van de overheid, inkomsten en uitgaven. Er hoeven dus ook geen verhullende termen verzonnen te worden en een kritische journalist benoemt dat natuurlijk ook gewoon.
Kinderbijslag verlagen valt inderdaad onder beide, maar is wat mij betreft in eerste instantie een bezuiniging voor de overheid.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:08 schreef arjan1112 het volgende:
Mja Kowloon.. de kinderbijslag verlagen is een bezuiniging maar ook een lasten verzwaring dus echt simpel is het nou ook niet
Laat me raden; de HRA versoberen vind je een lastenverzwaring.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:16 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Kinderbijslag verlagen valt inderdaad onder beide, maar is wat mij betreft in eerste instantie een bezuiniging voor de overheid.
Echter, ik verwacht weinig aanpassingen in de kinderbijslag. De gistenen hebben hun ziel niet voor een appel en een ei verkocht.
Klopt helemaal. HRA versoberen zorgt er voor dat de burger meer belasting moet betalen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
Laat me raden; de HRA versoberen vind je een lastenverzwaring.
Het is natuurlijk gewoon een verkapte subsidie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt helemaal. HRA versoberen zorgt er voor dat de burger meer belasting moet betalen.
Sterker nog, het is een subsidie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon een verkapte subsidie.
Ombuigen is gewoon het overhevelen van uitgaven. Daar is niets verhullends aan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ombuigen, ook al weer zo'n verhullende term. Er zijn slechts twee smaken in het begrotingsland van de overheid, inkomsten en uitgaven. Er hoeven dus ook geen verhullende termen verzonnen te worden en een kritische journalist benoemt dat natuurlijk ook gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |