Maria / Jezus verering is ook afgoderij, dus een altaar voor je ouders evengoed..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:18 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik zei niet dat ik dat persoonlijk zou deed. Ik zei dat er mensen zijn die dat doen.
Ik ben heel veel mensen die een altaartje of een plekje hebben met foto's van hun overleden ouders en daar een kaarsje bij branden of bij bidden. En die voelen zich gewoon Katholiek.
Een beeld voor maken en jezelf daarvoor neerwerpen is geen onderdeel van (voor)ouderverering.
Water naar de zee dragen... Kijk naar een bevolkingsstatistiekje. Wereldoorlogen slaan amper een deukje in de groeicurve. En daarna kregen we de babyboom om de schade in te halen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik zat zelf meer in een andere hoek te denken bij het lezen van de TT.
Men zegt toch wel eens dat de natuur zijn weg zoekt bij overbevolking? Wat nou als Hitler en zijn companen nou gewoon de bulldozer waren voor de mensheid? Gewoon even de boel flink reduceren zodat we weer een X tijd vooruit kunnen?
Is dat per definitie slecht als je daarmee de mensheid wel weer 'vooruit' helpt door dat het makkelijker is om voedsel te krijgen etc.
Keur het absoluut niet goed hoe ome Adolf de Joodse bevolking verschrikkelijk heeft vernietigd maar vanuit die hoek dacht ik dus een beetje bij het lezen van de TT
Nu de moslims nogquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:59 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Water naar de zee dragen... Kijk naar een bevolkingsstatistiekje. Wereldoorlogen slaan amper een deukje in de groeicurve. En daarna kregen we de babyboom om de schade in te halen.
Overbevolking krijg je niet weg door oorlog, daar heb je gewoon een laag geboortecijfer voor nodig. In de westerse wereld is dat cijfer nu al zo laag dat de natuurlijke groei negatief is (dus de bevolking krimpt) in de rest van de wereld is het ook sterk dalende, al zal het wel nog enkele decennia duren voor het ook daar omslaat in krimp.
moslim geboortecijfer daalt ook als een razende . Die zijn van 6 kind per vrouw ook al naar 2,7 ofzo (cijfers uit mijn hoofd, kan er een beetje naast zitten, maar het daalt zeker hard)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:04 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Nu de moslims nog
Al zijn die ook wel goed in elkaar om het minste of het geringste de kop in te slaan...
Het punt is, officieel, als je leest wat het woord zelf betekent is afgoderij: verering van afgoden, zegt de Van Dale. In de Bijbel staat een verhaal waarbij mensen voor een goud beeld gaan bidden en dit in de plaats zetten van God.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Maria / Jezus verering is ook afgoderij, dus een altaar voor je ouders evengoed..
En TOCH voelen die mensen zich Katholiek / Christen.. (terwijl ook in hun boeken staat dat dat niet mag..)
Ze lezen gewoon niet, doen maar gewoon mee.. En dat is op zich ook een keuze natuurlijk, maar denk niet dat hun god ze dan nog lief vindt
De meeste fans doen dat niet. Onderbroeken gooien is wat anders hoorde ikquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:22 schreef zwaardegekste het volgende:
Als je jezelf neerwerpt voor een poster lijkt me dat ook het geval
Ik ook niet, maar als je dan toch leest wat er staat, lijkt me zoiets ongeveer de uitkomst...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:22 schreef kahlie het volgende:
[..]
De meeste fans doen dat niet. Onderbroeken gooien is wat anders hoorde ik
Ik ben nooit super fan van iets of iemand geweest.
Wel kan je alleen tot god komen via jezus.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:02 schreef aequus het volgende:
Een paar hints:
Er staat nergens dat je ''christen'' moet zijn om in de hemel te komen
Joden zijn volgens datzelfde geloof het volk van God
Afgoderij, ook in de christelijke bijbel..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wel kan je alleen tot god komen via jezus.
Via mensen, profeten, heiligen tot god komen is diepgeworteld in het christendom, wordt niet als afgoderij gezien, maar als een afslag tot.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:27 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Afgoderij, ook in de christelijke bijbel..
Hoe dat volk zichzelf dus nog serieus kan nemen is me een raadsel
Dat ligt er dus aan hoe je de Bijbel ziet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:25 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar als je dan toch leest wat er staat, lijkt me zoiets ongeveer de uitkomst...
Zeker aan interpretatie onderhevig, maar minder ruim dan je op het eerste gezicht zou denken, het staat er namelijk bijna allemaal prima beschreven(ben ik de laatste maandjes langzaam achter aan het komen, al begrijp ik nog steeds al die ophef over zo'n boek niet, zoveel wat je tegen de borst kan stuiten staat er niet in..)
De auteur van de Torah beschrijft de relatie tussen mens en G'd in een stijl zoals de Midash. Maar de zelfstandig naamwoorden zijn natuurlijk gebasseerd op objecten in deze wereld, zoals Egyptenaren, Babylon, Ezel enz. Er wordt dus met de objecten van deze wereld de hogere wereld beschreven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:04 schreef Grouch het volgende:
[..]
Noot: gij zult niet moorden. Niet gij zult niet doden.
Mensen doden is wat God betreft prima. Sterker nog - een groot deel van de Bijbel omschrijft in detail wanneer en hoe je mensen moet doden.
Het mag alleen niet als het tegen Gods wil ingaat.
Wir haben es nicht gewusst.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inderdaad. En ook dat gefocus op de gaskamers. 20 miljoen russen kapot op het slagveld maar vooral in hun eigen huizen... muah... whatevz.... Die Joden. Daar ging het om. Daar geven we om. WW2 = Jodenvervolging.
Vraag me dan alleen af hoe alle eerstgeborenen komen te overlijden doormiddel van menselijke eigenschappen, allemaal tegelijk...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:10 schreef Skillsy het volgende:
[..]
De auteur van de Torah beschrijft de relatie tussen mens en G'd in een stijl zoals de Midash. Maar de zelfstandig naamwoorden zijn natuurlijk gebasseerd op objecten in deze wereld, zoals Egyptenaren, Babylon, Ezel enz. Er wordt dus met de objecten van deze wereld de hogere wereld beschreven.
Wanneer de Torah spreekt over vernietigen spreekt ze vooral over iemands egoistische eigenschappen. Haman is de voornaamste egoistische eigenschap in een mens, 1 van de eigenschappen die gemanifesteerd wordt in de verhalen Farao, Amalek, enz. De Torah beschrijft innerlijke rollen. De plagen die Egypte heeft gehad is niet echt gebeurd, het beschrijft innerlijke eigenschappen van de mens doormiddel van de zelfstandignaamwoorden.
Neuh dat staat er niet (denk ik) . Mischien letterlijk maar ook het NT moet je allegorish lezen. Maar alles wat we niet snappen lees je letterlijk natuurlijk. Dit komt omdat we maar 5 zintuigen hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over juiste interpretaties kunnen we kibbelen natuurlijk, maar het is ook met name dat de christenen het zo lezen. Dwz, no Jezus, no paradise.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:08 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Neuh dat staat er niet (denk ik) . Mischien letterlijk maar ook het NT moet je allegorish lezen. Maar alles wat we niet snappen lees je letterlijk natuurlijk. Dit komt omdat we maar 5 zintuigen hebben.
En waar staat in dat christelijke oude testament ergens een Jezus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over juiste interpretaties kunnen we kibbelen natuurlijk, maar het is ook met name dat de christenen het zo lezen. Dwz, no Jezus, no paradise.
Dat het Christendom zo denkt is duidelijk. De vraag is : denkt het NT zo? De synoptische evangelieen zijn zo gnostisch als het maar zijn kan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Over juiste interpretaties kunnen we kibbelen natuurlijk, maar het is ook met name dat de christenen het zo lezen. Dwz, no Jezus, no paradise.
Boeken denken niet.quote:
Je mag ook best zelf denken hoorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Boeken denken niet.![]()
Er zijn mensen voor nodig om er een uitleg aan te geven. En kennelijk leggen verschillende mensen het verschillend uit.
En Jezus staat gelijk aan christendom zeker?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Pot verwijt de ketelquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:06 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Maar ze belijden het geloof op een verkeerde manier, waardoor ze alsnog naar de hel gaan, tenminste, dit is mij ooit door een gereformeerde pastoor vertelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |