Dat heet "een utopie" (ook wel zoals het ultiem zou kunnen zijn, we komen allemaal van dezelfde planeet, en zouden dan ook dezelfde doelen moeten hebben..)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:13 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maar zolang we geen uniformiteit als beschaving hebben blijf je altijd kloten daarmee.
Laatst een boek gelezen, over een vent die op zijn zeiljacht zit en er een ufo landt in het water met 'pech'. Hij helpt ze en de aliens laten hem zien hoe ver zij zijn in hun beschaving
(vrij zweverig en fictie natuurlijk).
Maar de schrijver gaf een visie over hoe je als beschaving naar the next level gaat. Dus meer om gezamelijk als één onvoorwaardelijk inzetten voor je eigen mensheid.
Best interessant ondanks de fictie natuurlijk. Dat geeft wel weer stof tot nadenken om de problemen die we hier hebben op te lossen en religie eigenlijk uit te bannen en met uniformiteit 'samen zijn we sterk' met technologie de problemen als honger, energie, uitlaatgassen, drinkwater etc op te lossen om als beschaving niet alleen rijker te worden, ook meer welvaart, meer technologie etc te krijgen.
Maar goed, dit is enorm offtopic, wil dat gewoon even kwijt
Inderdaadquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:16 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Dat heet "een utopie" (ook wel zoals het ultiem zou kunnen zijn, we komen allemaal van dezelfde planeet, en zouden dan ook dezelfde doelen moeten hebben..)
Maar eigen gewin is in onze maatschappij belangrijker geworden, en dus gaan we daarmee ten onder
Hitler een atheïst?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:59 schreef stephano1990 het volgende:
Hitler was geboren in een christelijk gezin, maar heeft ervoor gekozen om atheïst te zijn.
Ik denk eerder dat het andersom is. Dat wij de klootzakken zijn die op een planeet ergens komen en de bevolking daar aan gort schiet zodat we grondstoffen o.i.d onrechtmatig jatten en die planeet vervolgens helemaal naar de kutkloterij helpenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Beste zou dus een Alien-invasion zijn, dan moeten we wel met zijn allen tegen het kwaad.
Sounds like humans, yesquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:25 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het andersom is. Dat wij de klootzakken zijn die op een planeet ergens komen en de bevolking daar aan gort schiet zodat we grondstoffen o.i.d onrechtmatig jatten en die planeet vervolgens helemaal naar de kutkloterij helpen
A la "Worldwar" van Turtledovequote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Beste zou dus een Alien-invasion zijn, dan moeten we wel met zijn allen tegen het kwaad.
Dat is wat de christenen geloven, ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:01 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Want? God is toch dit alles vergevende wezen, dat iedereen van zijn zonden ontdoet, zolang je maar christelijk bent?
Interessant. Doe eens?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:15 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Nee, jij bent gehersenspoeld door slechts te geloven wat men kan "bewijzen". Je hoeft iets niet perse te kunnen zien en voelen om het bestaan hiervan aan te kunnen tonen en door gebruik te maken van beredenering is het perfect mogelijk om het bestaan van god te bewijzen.
Denk niet dat hem dat gaat worden..quote:
Er staat nergens een "hel" in de bijbel..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:58 schreef Monopoly het volgende:
Maar waarom zullen de Joden naar de hel gaan eigenlijk?
Christus werd zelf de Koning van de Joden genoemd. Vanuit het Christendom is het Joodse geloof een beetje de basis als ik het niet verkeerd heb,
Ah ok. Ik vroeg me af of het woord ook anders gebruikt werd dan ik dacht.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:07 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Levensbeschouwing op de middelbare school, al kan ik me in je verklaring prima vinden
Ik blaatte het gewoon op zoals het in mn leerboekje stond
Ja, maar er is ook Katholiek en Katholiek. Er zijn zoveel stromingen daar binnen, maar die splitsen zich niet af. Een Katholieke Portuguees vindt het horror dat de Katholieke Nederlander geen biecht meer doet, want dat is slecht voor je ziel, maar absoluut normaal hier. Om nog maar niet te spreken van andere vormen waarbij er een mengvorm ontstaat inclusief voorouder-verering of wat dan ook. Kijk maar eens in Haiti of andere plekken. Maar die mensen voelen zich Katholiek en dat is prima zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:10 schreef Grouch het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ruwweg 60% van alle Christenen op aarde Katholiek is, en de protestanten versplinterd zijn over talloze mini-facties. Dat maakt het voor een protestant wat moeilijk te claimen dat zijn versie van het christendom de ware is.
Maar officieel zullen ze wel over Maria-verering beginnen
Als je doet wat er staat ben je een volger, niet als je je Katholiek vòeltquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:15 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ah ok. Ik vroeg me af of het woord ook anders gebruikt werd dan ik dacht.
[..]
Ja, maar er is ook Katholiek en Katholiek. Er zijn zoveel stromingen daar binnen, maar die splitsen zich niet af. Een Katholieke Portuguees vindt het horror dat de Katholieke Nederlander geen biecht meer doet, want dat is slecht voor je ziel, maar absoluut normaal hier. Om nog maar niet te spreken van andere vormen waarbij er een mengvorm ontstaat inclusief voorouder-verering of wat dan ook. Kijk maar eens in Haiti of andere plekken. Maar die mensen voelen zich Katholiek en dat is prima zo
Maar het punt is dat er sommige dingen zijn die er staan en er ook dingen zijn die traditie zijn/zo gegroeid zijn. Er staat nergens in de bijbel dat er een Paus moet zijn, toch is hij er en zijn de Katholieke meningen verdeelt over hoeveel je naar hem moet luisteren en hoe heilig hij is. Als er staat eert u vader en u moeder, is dat dan inclusief of exclusief een eigen altaartje in je huis? Het is niet zo zwart wit.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:22 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Als je doet wat er staat ben je een volger, niet als je je Katholiek vòelt(maar das mijn beleving..)
eren is niet met een altaartje hoor, het is gewoon ze niet te schande makenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:24 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maar het punt is dat er sommige dingen zijn die er staan en er ook dingen zijn die traditie zijn/zo gegroeid zijn. Er staat nergens in de bijbel dat er een Paus moet zijn, toch is hij er en zijn de Katholieke meningen verdeelt over hoeveel je naar hem moet luisteren en hoe heilig hij is. Als er staat eert u vader en u moeder, is dat dan inclusief of exclusief een eigen altaartje in je huis? Het is niet zo zwart wit.
Ik geloof niet klakkeloos wat er in dat boek staat, maar heb in ieder geval niet mijn domme mening klaar over iets wat ik niet gelezen hebquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:27 schreef imikethat het volgende:
Mensen die denken dat er een hemel bestaat![]()
Mensen die een boek geloven dat duizenden jaren oud is
Dat is jouw interpretatie. Er zijn ook mensen die vinden dat je een altaar moet hebben of het graf netjes moet houden of nog regelmatig voor ze moet bidden. Eren is een ruim begrip.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:25 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
eren is niet met een altaartje hoor, het is gewoon ze niet te schande maken![]()
Nou ja, gezien de overige zaken die in datzelfde boek benoemd worden, waarin afgoderij wordt verboden, wordt die interpretatie behoorlijk beperktquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:47 schreef kahlie het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. Er zijn ook mensen die vinden dat je een altaar moet hebben of het graf netjes moet houden of nog regelmatig voor ze moet bidden. Eren is een ruim begrip.
Maar afgoderij is weer het gelijk plaatsen van iets aan God, en dat is (voor)ouderverering niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:05 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Nou ja, gezien de overige zaken die in datzelfde boek benoemd worden, waarin afgoderij wordt verboden, wordt die interpretatie behoorlijk beperkt
Jezelf ergens een beeld voor maken en jezelf daarvoor neer werpen..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:10 schreef kahlie het volgende:
[..]
Maar afgoderij is weer het gelijk plaatsen van iets aan God, en dat is (voor)ouderverering niet.
Ik zei niet dat ik dat persoonlijk zou deed. Ik zei dat er mensen zijn die dat doen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:16 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Jezelf ergens een beeld voor maken en jezelf daarvoor neer werpen..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |