Want? God is toch dit alles vergevende wezen, dat iedereen van zijn zonden ontdoet, zolang je maar christelijk bent?quote:
Als je stout bent komt zwarte Piet je halen en ga je in een zak naar Spanje om vervolgens tot het jaar erna geslagen te worden met de roe.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:01 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Want? God is toch dit alles vergevende wezen, dat iedereen van zijn zonden ontdoet, zolang je maar christelijk bent?
Maar ze belijden het geloof op een verkeerde manier, waardoor ze alsnog naar de hel gaan, tenminste, dit is mij ooit door een gereformeerde pastoor vertelt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:02 schreef aequus het volgende:
Een paar hints:
Er staat nergens dat je ''christen'' moet zijn om in de hemel te komen
Joden zijn volgens datzelfde geloof het volk van God
Eeeehm, nee, dat is allang ontkracht hoor, we leven niet meer in de middeleeuwenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:07 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
You can't prove that. De wereld om ons heen is het bewijs dat god bestaat.
Pas op wat je zegt anders gooit TS je op de brandstapelquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehm, nee, dat is allang ontkracht hoor, we leven niet meer in de middeleeuwen.
Sowieso zijn "we" dat natuurlijk enorm aan het tegenwerken, die natuurlijke manieren. Mensen worden ouder en ouder en we vinden steeds meer geneesmiddelen tegen allerlei dodelijke ziektes, we houden de gahandicapten in leven (nee, ik ben daar niet tegen) etc.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:11 schreef Monopoly het volgende:
Ik zat zelf meer in een andere hoek te denken bij het lezen van de TT.
Men zegt toch wel eens dat de natuur zijn weg zoekt bij overbevolking? Wat nou als Hitler en zijn companen nou gewoon de bulldozer waren voor de mensheid? Gewoon even de boel flink reduceren zodat we weer een X tijd vooruit kunnen?
Is dat per definitie slecht als je daarmee de mensheid wel weer 'vooruit' helpt door dat het makkelijker is om voedsel te krijgen etc.
Keur het absoluut niet goed hoe ome Adolf de Joodse bevolking verschrikkelijk heeft vernietigd maar vanuit die hoek dacht ik dus een beetje bij het lezen van de TT
Wij als mensheid zijn 7 miljard kwaadaardige kankergezwellen voor de planeet. Het zou voor de Aarde een zegen zijn als wij er niet meer zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sowieso zijn "we" dat natuurlijk enorm aan het tegenwerken, die natuurlijke manieren. Mensen worden ouder en ouder en we vinden steeds meer geneesmiddelen tegen allerlei dodelijke ziektes, we houden de gahandicapten in leven (nee, ik ben daar niet tegen) etc.
Dus ja, de overbevolking wordt wel steeds meer een probleem.
Eens.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Wij als mensheid zijn 7 miljard kwaadaardige tumoren voor de planeet. Het zou voor de Aarde een zegen zijn als wij er niet meer zijn.
De werkwijze van ome Adolf was dan wel verschrikkelijk, effectief was het wel.
Maar om op het vraagstuk van TS terug te komen:
Ik denk niet dat Hitler spijt had, hij zag het Jodendom en de Joden als de vijand van het Germaanse Rijk. Dus spijt zal hij wel niet hebben gehad.
Mocht hij wel spijt hebben gehad vraag ik me af of je ermee 'weg komt' als je de Joodse bevolking behoorlijk hebt gereduceerd op verschrikkelijke wijze.
(En dan tel ik niet eens alle militaire en burger slachtoffers en de vernietiging van Roma, gehandicapten, andersdenkenden etc).
6 miljoen mensen vergassen op een bevolking van toen misschien 3 miljard vind ik niet erg effectief. Jij wel?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:18 schreef Monopoly het volgende:
[..]
De werkwijze van ome Adolf was dan wel verschrikkelijk, effectief was het wel.
Ja oorlog is veel effectiever en goed voor de economie dus een win win win situatie.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
6 miljoen mensen vergassen op een bevolking van toen misschien 3 miljard vind ik niet erg effectief. Jij wel?
Ik doelde meer op de Joodse populatie. Volgens mij heeft 'ie wel een procent of 10, 15 van de Joodse bevolking systematisch vernietigd.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
6 miljoen mensen vergassen op een bevolking van toen misschien 3 miljard vind ik niet erg effectief. Jij wel?
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:07 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
You can't prove that. De wereld om ons heen is het bewijs dat god bestaat.
Waarheid. Ook wij ontkomen niet aan éénkindpolitiek in de toekomst. Het zou in ieder geval een goede stap zijn. Overbevolking gaat over een jaar of 15, 20 een hot issue worden denk ik.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens.
De mens zou ook gewoon eens moeten nokken met eeuwig doorfokken. Er mogen/moeten nog best kinderen gemaakt worden hoor, maar doe het eens met beleid.
Het probleem lost zichzelf op, kijk naar hoe er met de veestapel omgegaan wordt heir. Als er teveel dieren op mekaar zitten breken er ziektes uit en massasterfte.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Waarheid. Ook wij ontkomen niet aan éénkindpolitiek in de toekomst. Het zou in ieder geval een goede stap zijn. Overbevolking gaat over een jaar of 15, 20 een hot issue worden denk ik.
Dat is als we dan uberhaupt nog leven. Ik las wat nare artikelen over de situatie in Fukushima. Als het daar mis gaat, en die kans is helaas heel groot aanwezig dan zijn we over een jaartje of anderhalf allemaal gewoon pleite.
zelfregulerend apparaat, deze aarde..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Waarheid. Ook wij ontkomen niet aan éénkindpolitiek in de toekomst. Het zou in ieder geval een goede stap zijn. Overbevolking gaat over een jaar of 15, 20 een hot issue worden denk ik.
Dat is als we dan uberhaupt nog leven. Ik las wat nare artikelen over de situatie in Fukushima. Als het daar mis gaat, en die kans is helaas heel groot aanwezig dan zijn we over een jaartje of anderhalf allemaal gewoon pleite.
Eerder de helft.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:22 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de Joodse populatie. Volgens mij heeft 'ie wel een procent of 10, 15 van de Joodse bevolking systematisch vernietigd.
Waren meer dan 6 miljoen. Het was 11 miljoen. Leuk dat iedereen wordt geleerd dat alleen die 6 miljoen ertoe doetquote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef Jeroen128 het volgende:
[..]
Het bewijs van een entiteit als God (of de duivel for that matter) is wetenschappelijk niet te bewijzen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:24 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat? Voor het zelfde geld heeft de duivel jou wijs gemaakt dat hij niet bestaat en ben jij de gene die gehersenspoeld is, dat weet je niet!
Voornamelijk omdat het "bewijs" dat de kerk geeft gebaseerd is op zaken die toen de mens geloof heeft uitgevonden nog niet verklaarbaar waren. Inmiddels zijn die zaken allemaal wetenschappelijk verklaard en zit er dus helemaal geen opperwezen achter.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:24 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Hoe bewijs je dat? Voor het zelfde geld heeft de duivel jou wijs gemaakt dat hij niet bestaat en ben jij de gene die gehersenspoeld is, dat weet je niet!
Dat is een andere discussie. En geeft ook meteen aan wat geloof eigenlijk als doel had, de massa in het gareel houden met angst. De elite moest het gepeupel onder controle houden en daarvoor hebben ze religie uitgevonden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:41 schreef zwaardegekste het volgende:
Niets mis met de normen en waarden uit de bijbel.. om eerlijk te zijn...
En elk mens heeft een vrije wil om te kiezen, en niet kiezen is ook een keuze
Behalve een moslim, die mag niet kiezen
Begging the question, trouwens. Ik snap dat het offtopic is maar volgens mij is er maar weinig reden om te denken dat Hitler christen-af was. Behalve wat dubieus quote minen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 09:59 schreef stephano1990 het volgende:
Hitler was geboren in een christelijk gezin, maar heeft ervoor gekozen om atheïst te zijn.
Inderdaad. En ook dat gefocus op de gaskamers. 20 miljoen russen kapot op het slagveld maar vooral in hun eigen huizen... muah... whatevz.... Die Joden. Daar ging het om. Daar geven we om. WW2 = Jodenvervolging.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Waren meer dan 6 miljoen. Het was 11 miljoen. Leuk dat iedereen wordt geleerd dat alleen die 6 miljoen ertoe doet
Welke Kerk heb je het dan over? De Rooms Katholieke? De Gereformeerde? De Protestanten?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:55 schreef HeatWave het volgende:
Je had toen natuurlijk weinig zelf te interpreteren als Christen, de kerk bepaalde alles.
Het Christendom is een protestantse stroming, heeft niets met de RK Kerk te maken...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:59 schreef kahlie het volgende:
[..]
Welke Kerk heb je het dan over? De Rooms Katholieke? De Gereformeerde? De Protestanten?
De Hervormden? De Orthodoxen? Uh... de rest ga ik allemaal niet noemen, maar er is nog een extra waslijst van andere afsplitsingen.
nee, dat snap ik, maar met het "gij zult niet doden" deel is ook niets mis uit de bijbel. Maar al het andere mbt opperwezens etc is voornamelijk verzonnen om het eerst kracht bij te zetten. Want waarom zou gij niet doden als daar geen straf aan verbonden zou zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:59 schreef zwaardegekste het volgende:
Zelf nadenken is ook lastig
Maar meteen ook de enige manier om verder te komen... Het probleem zit hem inderdaad in de macht die "gegeven" wordt aan bepaalde voorgangers/geestelijken, net hoe je het noemen wil..
Blij dat ik niets met zulke figuren van doen heb
Alleen verschillen ze daarin nogal van mening. Er is best een grote kans dat Hitler oprecht dacht goed bezig te zijn toen hij de Joden probeerde uit te roeien. Net zoals bijv. Breivik er zeker van was (en is) dat het slachten van kleine kinderen "goed" en "gods wil" was.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:44 schreef zwaardegekste het volgende:
Ik lees dat boek en probeer er de zaken die MIJ aanstaan uit de filteren en daar wat mee te doen..
(Elk mens weet immers wat goed en slecht is..)
Noot: gij zult niet moorden. Niet gij zult niet doden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
nee, dat snap ik, maar met het "gij zult niet doden" deel is ook niets mis uit de bijbel.
Ik ken Christendom alleen als overkoepelend woord voor mensen die zichzelf als Christen profileren. En daar horen de Rooms Katholieken en de Orthodoxen dus gewoon bij, net zoals alle andere splintergroepen. Ik zat ff te Googlen maar ik zie het ook zo in het woordenboek en in Wikipedia staan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:00 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Het Christendom is een protestantse stroming, heeft niets met de RK Kerk te maken...
Behalve dan dat ze elkaars boek lenen (maar then again, alle religies hebben hun boek "geleend" uit het jodendom, in ieder geval de helft..)
Ja ok, je hebt een punt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:04 schreef Grouch het volgende:
[..]
Noot: gij zult niet moorden. Niet gij zult niet doden.
Mensen doden is wat God betreft prima. Sterker nog - een groot deel van de Bijbel omschrijft in detail wanneer en hoe je mensen moet doden.
Het mag alleen niet als het tegen Gods wil ingaat.
Dit vind ik een hele interessante gedachte ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:02 schreef Grouch het volgende:
[..]
Alleen verschillen ze daarin nogal van mening. Er is best een grote kans dat Hitler oprecht dacht goed bezig te zijn toen hij de Joden probeerde uit te roeien. Net zoals bijv. Breivik er zeker van was (en is) dat het slachten van kleine kinderen "goed" en "gods wil" was.
Dus wie heeft gelijk? Of is die vraag betekenisloos en is er geen universeel goed/kwaad & moeten we die notities volledig gaan baseren op pragmatisme ?
Levensbeschouwing op de middelbare school, al kan ik me in je verklaring prima vindenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:05 schreef kahlie het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je het Christendom ziet als een protestante stroming?
Als jij mijn fiets steelt, weet je dat het niet goed is..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:06 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele interessante gedachte ja.
Hier kan je uren over lullen en niet tot een eindconclusie komen omdat de mensheid te verziekt is om universeel met regels te komen die voor iedereen als prima normen en waarden zullen gelden. Dat is gelijk de doodsteek voor ons al mensheid.
We zijn te individueel ipv gezamelijk onze beschaving door uniformiteit, non-religie en ruimtelijk inzicht naar een hoger level te tillen.
Waarschijnlijk omdat ruwweg 60% van alle Christenen op aarde Katholiek is, en de protestanten versplinterd zijn over talloze mini-facties. Dat maakt het voor een protestant wat moeilijk te claimen dat zijn versie van het christendom de ware is.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:05 schreef kahlie het volgende:
Mag ik vragen waarom je het Christendom ziet als een protestante stroming?
Wat als ik niet geloof in individueel bezit - of dat zelfs kwaadaardig vind ?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:09 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Als jij mijn fiets steelt, weet je dat het niet goed is..
Ook Ali weet dat, al mag hij dat volgens zijn geschrift van mij weghalen.. (hij snapt ook dat hij zelf niet blij wordt als ik ZIJN fiets meeneem..) Dus er zijn wel degelijk universele regels, je moet er gewoon even over nadenken (ook als je tot de groep behoort die dat volgens hun "religie" niet mag)
Maar zolang we geen uniformiteit als beschaving hebben blijf je altijd kloten daarmee.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:09 schreef zwaardegekste het volgende:
[..]
Als jij mijn fiets steelt, weet je dat het niet goed is..
Ook Ali weet dat, al mag hij dat volgens zijn geschrift van mij weghalen.. (hij snapt ook dat hij zelf niet blij wordt als ik ZIJN fiets meeneem..) Dus er zijn wel degelijk universele regels, je moet er gewoon even over nadenken (ook als je tot de groep behoort die dat volgens hun "religie" niet mag)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |