Je mag het rabobank kantoor ook niet zomaar in... In het bos mag je ook niet doen wat je wil (boswachter is ook een BOA)... Hell zelfs op de markt gelden er regels en als je je daar niet aan houdt kan de marktmeester je een boete geven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een private onderneming zomaar een beetje de baas mag spelen over een flinke lap binnenstad met hoe dan ook een openbare functie.
Zomaar een beetje de baas spelen? Sinds wanneer maakt een vervoersbedrijf een wet?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een private onderneming zomaar een beetje de baas mag spelen over een flinke lap binnenstad met hoe dan ook een openbare functie.
Het is totaal geen openbare plek en heeft al helemaal geen openbare functie. Het is een plek waar je alleen als reiziger op dat traject iets te zoeken hebt. En de vervoerder is daar gewoon de baas. Als zij willen dat je een kaartje koopt voor bepaalde gedeelten dan moet je dat doen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is bij wet zo verdeeld ja omdat het OV geprivatiseerd moest worden. Dat had ook anders gekund, en eigendom is ook niet absoluut.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Waarom niet ? Het is hun eigendom.
Je hebt nu wel voldoende geillustreerd dat je het niet snapt, het wordt een beetje irritant zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je mag het rabobank kantoor ook niet zomaar in... In het bos mag je ook niet doen wat je wil (boswachter is ook een BOA)... Hell zelfs op de markt gelden er regels en als je je daar niet aan houdt kan de marktmeester je een boete geven.
Maar vind je het ook raar dat je iemand niet tot de gate uit mag zwaaien? Daar ben je ook niemand mee tot last toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is bij wet zo verdeeld ja omdat het OV geprivatiseerd moest worden. Dat had ook anders gekund, en eigendom is ook niet absoluut.
[..]
Je hebt nu wel voldoende geillustreerd dat je het niet snapt, het wordt een beetje irritant zo.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt nu wel voldoende geillustreerd dat je het niet snapt, het wordt een beetje irritant zo.
zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
ik heb begrip voor de scholieren, de Telegraaf moet gewoon eens stoppenaidsberichten.
Precies; en dat is hoe we rollen in Nederlandquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Alentejana het volgende:
Gedogen kan (uitzwaaien), maar bekeuren ook. Ze staan gewoon in hun recht.
gedogen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Alentejana het volgende:
Er staat gewoon aangegeven dat je alleen op perrons mag met een geldig toegangsbewijs.
En als ze een paar jongens toelaten dan kun je niet tegen de 5 die zich er aan toevoegen gaan roepen dat die er niet mogen zijn want dan overlast.
Het is niemand of allemaal. En ze willen niet allemaal, dus is het gewoon niemand.
Gedogen kan (uitzwaaien), maar bekeuren ook. Ze staan gewoon in hun recht.
Nee, gewoon geld voor vragen. Lossen ze meteen hun geldtekort op.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gedogen?
verdomme, iemand uitzwaaien moeten we gedogen?! dat is toch idioot, GEWOON VERBIEDEN![]()
Ik vind het raar dat gedrag waar je niemand mee tot last bent strafbaar worden gesteld. Of bepaald gedrag moet bestreden worden, en dan handhaad je dus in de regel. Of bepaald gedrag is helemaal niet verkeerd, en dan heb je dus het recht om je zo te gedragen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar vind je het ook raar dat je iemand niet tot de gate uit mag zwaaien? Daar ben je ook niemand mee tot last toch?
Een perron toegangskaartjequote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:41 schreef Grouch het volgende:
Nee, gewoon geld voor vragen. Lossen ze meteen hun geldtekort op.
Ik snap je punt wel; maar het is ook redelijk kostbaar (en juist weer niet te handhaven) om alleen bepaalde mensen/ bepaalt gedrag strafbaar te stellen. Soms is zo'n botte bijl niet verkeerd. En willekeur blijf je altijd houden.quote:
Helaas heeft de NS al besloten dat alle stations gewoon volledig afgesloten gaan worden door poortjes. Dus je komt dan het perron sowieso alleen op als je incheckt (of snel achter iemand anders aanloopt).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Een perron toegangskaartjefuck briljant.
Die shit ga ik pitchen.
Alleen wel een beetje jammer dat sommige stationshallen (zoals Utrecht CS) gebruikt worden als doorgangsroute. En met die poortjes kan dat dan niet meer. Daar is dus slecht over nagedacht, imo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef Grouch het volgende:
[..]
Helaas heeft de NS al besloten dat alle stations gewoon volledig afgesloten gaan worden door poortjes. Dus je komt dan het perron sowieso alleen op als je incheckt (of snel achter iemand anders aanloopt).
Dat systeem is overigens heel normaal in andere landen (zie bijv. de metro van Parijs) - en daar klaagt ook niemand dat ze hun vriendjes niet meer op het perron mogen uitzwaaien.
Het perron-uitzwaaikaartje kan ook prima via de OV-chipquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef Grouch het volgende:
Helaas heeft de NS al besloten dat alle stations gewoon volledig afgesloten gaan worden door poortjes. Dus je komt dan het perron sowieso alleen op als je incheckt (of snel achter iemand anders aanloopt).
Maar dat zijn dat ook allemaal regelgeile tyfusnazi's met een verachtelijke grondhoudingquote:Dat systeem is overigens heel normaal in andere landen (zie bijv. de metro van Parijs) - en daar klaagt ook niemand dat ze hun vriendjes niet meer op het perron mogen uitzwaaien.
Ach, de totale afsluiting had 5 jaar geleden (!) al een feit moeten zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:50 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Alleen wel een beetje jammer dat sommige stationshallen (zoals Utrecht CS) gebruikt worden als doorgangsroute. En met die poortjes kan dat dan niet meer. Daar is dus slecht over nagedacht, imo.
Je kan nog steeds in- en uitlopen volgens mij hoor?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:50 schreef teckna het volgende:
Binnenkort kan je zelfs niet eens meer op de perrons komen op de meeste stations zonder in te checken. Als al die poortjes standaard dicht staan en enkel opengaan als je inchecked.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |