quote:
Welk recht hebben we het hier over? Het recht om je op privéterrein te begeven of het recht om openbaar dronken te zijn?quote:Je laat je maar wat graag een recht ontzeggen, en bent dan dankbaar dat je er, als de kop van de BOA er naar staat, een gunst voor terugkrijgt.
Ik heb bijna nooit met die mensen te maken, maar als een hoofdconducteur mij om een verplicht plaatsbewijs vraagt dan geef ik die.quote:Dus die vooral niks om die man voor het hoofd te stoten, slijm bij hem en kruip voor hem, en je krijgt misschien van hem wat eens je recht was, en daar ben je dan nog blij mee ook
quote:Nou gaat het hier niet om heel dramatische dingen, maar nazi's kunnen alleen maar dromen van zo'n grondhouding.
Mooie beeldvorming.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:31 schreef Red_85 het volgende:
Toch heb ik het idee dat als je vroeger gepest bent op school, totaal kansloos bent in de maatschappij, boos bent op de wereld en geen fatsoenlijke baan kunt krijgen, je de wereld wil terugpakken door een BOA te worden.
En bij de politie zijn ze allemaal universitair geschooldquote:Nee, zelfs bij de politie worden ze '-1 strepertjes' genoemd.
Het recht om je vriendin uit te zwaaien op het perron. Jij hebt liever dat je daarvoor afhankelijk bent van het humeur van een opsporingsambtenaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Welk recht hebben we het hier over? Het recht om je op privéterrein te begeven of het recht om openbaar dronken te zijn?
Dat is dus geen 'recht' vriend.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Het recht om je vriendin uit te zwaaien op het perron. Jij hebt liever dat je daarvoor afhankelijk bent van het humeur van een opsporingsambtenaar.
Dat zeg ik dus, jij wil graag voor het uitzwaaien van je vriendin afhankelijk zijn van een opsporingsambternaar die het behaagt om het door de vingers te zien. Terwijl je het kennelijk wel een voldoende ernstig vergrijp vindt om strafbaar te stellen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:38 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is dus geen 'recht' vriend.Dat is een gunst, geen idee waarom je dat een 'recht' vindt ook.
Dat recht heb je dus niet. Dat is op basis van de wet persoonsvervoer 2000 verboden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het recht om je vriendin uit te zwaaien op het perron. Jij hebt liever dat je daarvoor afhankelijk bent van het humeur van een opsporingsambtenaar.
op basis van die wet is dat niet direct verboden, echter vind de NS dat de perrons bij het OV horen..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat recht heb je dus niet. Dat is op basis van de wet persoonsvervoer 2000 verboden.
Ik heb ook niet het recht om te hard te rijden. Dat ik dat soms wel doe en dat ze me niet op pakken geeft mij nog niet het recht om dat te doen.
quote:Het is verboden zonder hiervoor geldig vervoerbewijs gebruik te maken van het openbaar vervoer, alsmede, voor zover de vervoerder zulks duidelijk kenbaar heeft gemaakt, van de daartoe behorende voorzieningen.
Dat is een keuze die je maakt. Als je daar niet mee geconfronteerd wil worden kun je ervoor kiezen om niet voor dat blok gesteld te worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat zeg ik dus, jij wil graag voor het uitzwaaien van je vriendin afhankelijk zijn van een opsporingsambternaar die het behaagt om het door de vingers te zien.
quote:Terwijl je het kennelijk wel een voldoende ernstig vergrijp vindt om strafbaar te stellen.
Nee, dat hoort dus bij de voorzieningen, niet bij het OV.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:43 schreef mschol het volgende:
[..]
op basis van die wet is dat niet direct verboden, echter vind de NS dat de perrons bij het OV horen..
[..]
in dat geval mag je dus ook niet in een stationshal staan zonder geldigvervoers bewijs aangezien dat ook een voorziening van het OV is..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:44 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, dat hoort dus bij de voorzieningen, niet bij het OV.
Ik ben het daar dus niet mee eens. Als je het daar wel mee eens bent, dan lijkt het me normaal dat je het fatsoen hebt om je zelf niet schuldig te maken aan dergelijk verwijtbaar gedrag.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat recht heb je dus niet. Dat is op basis van de wet persoonsvervoer 2000 verboden.
Het punt is dat het feit dat het meestal door de vingers wordt gezien als argument wordt gebruikt om de strafbaarstelling te verdedigen.quote:Ik heb ook niet het recht om te hard te rijden. Dat ik dat soms wel doe en dat ze me niet op pakken geeft mij nog niet het recht om dat te doen.
Daarom staan er (meestal) bordjes bij de perrons en niet in de stationshal. gvd zeg; zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:45 schreef mschol het volgende:
in dat geval mag je dus ook niet in een stationshal staan zonder geldigvervoers bewijs aangezien dat ook een voorziening van het OV is..
wat dus -volledig- van de zotte is
nog nooit een bordje gezien bij een perron, alleen bij de ingang van een stationshalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Daarom staan er (meestal) bordjes bij de perrons en niet in de stationshal. gvd zeg; zo ingewikkeld is het allemaal niet hoor.
Ik vind dat helemaal niet van de zotte. Overigens gaat het over duidelijk aangegeven voorzieningen. Als je niet gaat reizen blijf je lekker van het perron af. Net zoals je niet op Schiphol airside iemand uit gaat zwaaien als je zelf niet reist.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:45 schreef mschol het volgende:
[..]
in dat geval mag je dus ook niet in een stationshal staan zonder geldigvervoers bewijs aangezien dat ook een voorziening van het OV is..
wat dus -volledig- van de zotte is, maarja dat zijn we gewend van de wetgevers, die kunnen geen deugelijke wetten maken
Het lijkt mij normaal dat je gewoon je vriendin mag uitzwaaien op het perron. Dus dat je dat recht hebt, en niet als gunst van een BOA.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is een keuze die je maakt. Als je daar niet mee geconfronteerd wil worden kun je ervoor kiezen om niet voor dat blok gesteld te worden.
Geen idee waarom je het als een 'recht' ziet om op andermans eigendom te lopen ook... en zwak dat je daar dan weer even geen antwoord op geeft.
Toch mag het niet ook al heeft niemand er last van.quote:Aannames. Ik zei dat ze je hier nooit over lastig zullen vallen; tenzij je met je broek op je enkels en je piemel in je hand doet. Maar dan is het niet het uitzwaaien waar mensen last van hebben.
Op sommige tijden mag je dat ook niet CS in Amsterdam gaat ook geheel of gedeeltelijk dicht op bepaalde tijdstippen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:45 schreef mschol het volgende:
[..]
wat dus -volledig- van de zotte is, maarja dat zijn we gewend van de wetgevers, die kunnen geen deugelijke wetten maken
Het lijkt mij dat dat niet mag, en het is al helemaal geen recht. Het perron is van de NS en die vindt dat je een geldig vervoersbewijs moet hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij normaal dat je gewoon je vriendin mag uitzwaaien op het perron. Dus dat je dat recht hebt, en niet als gunst van een BOA.
quote:Toch mag het niet ook al heeft niemand er last van.
Daar geeft de NS/prorail dus expliciet toestemming voor. Alleen de perrons zijn offlimits.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:45 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat is ook maar bij wet zo geregeld, je zou het ook als openbare weg kunnen aanmerken of wat dan ookquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dat niet mag, en het is al helemaal geen recht. Het perron is van de NS en die vindt dat je een geldig vervoersbewijs moet hebben.
Blijkbaar ontgaat het je dat dat twee kanten van de medaille zijn. Je krijgt dus regels die veel meer strafbaar stellen dan feitelijk onwenselijk of verwijtbaar is, en die regels moeten dan vaak 'menselijk' toegepast worden. Maar daarover kan de opsporingsambtenaar op eigen houtje beslissen, die kan je dan dus terwijl je iets volkomen onschuldigs doet als je vriendin uitzwaaien beboeten omdat je kop hem niet aanstaat, of omdat je iets onaardigs tegen hem gezegd hebt, of wat voor reden hij ook heeft.quote:Dat men wat menselijker met de regels omgaat is juist mooi, niet andersom.
Als jij dat perron niet opgaat heb je ook geen last van die opsporingsambtenaar. Zo kan ik nog wel meer overtredingen bedenken waar je niemand mee tot last bent, maar wat wel verboden is omdat dat de makkelijkste manier van handhaving is. Plus, je kan net zo goed je vriendin gedag zggen bij de ingang van het perron.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is ook maar bij wet zo geregeld, je zou het ook als openbare weg kunnen aanmerken of wat dan ook
[..]
Blijkbaar ontgaat het je dat dat twee kanten van de medaille zijn. Je krijgt dus regels die veel meer strafbaar stellen dan feitelijk onwenselijk of verwijtbaar is, en die regels moeten dan vaak 'menselijk' toegepast worden. Maar daarover kan de opsporingsambtenaar op eigen houtje beslissen, die kan je dan dus terwijl je iets volkomen onschuldigs doet als je vriendin uitzwaaien beboeten omdat je kop hem niet aanstaat, of omdat je iets onaardigs tegen hem gezegd hebt, of wat voor reden hij ook heeft.
Dan heb ik liever een recht om iets te doen waarbij ik niemand tot last ben, en als die opsporingsambtenaar mijn kop niet aanstaat, dat dat zijn probleem is en ik daar verder niks mee te maken heb en niet voor hem hoef te kruipen, want ik doe niks verkeerd en kan dus ook geen boete krjgen.
Ja, ik ook ja. Dat is dus het probleem, want die dingen worden strafbaar gesteld met het argument dat je er toch niet voor bestraft wordt als je in de ogen van de opsporingsambtenaar de allerbraafste burger bent. Maar je bent dan dus wel uitgeleverd aan de nukken van de opsporingsambtenaar. Die heeft dan bijvoorbeeld een hekel aan mannen met lang haar, en gaat die dan wel beboeten voor iets waar een snorremans geen boete voor krijgt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als jij dat perron niet opgaat heb je ook geen last van die opsporingsambtenaar. Zo kan ik nog wel meer overtredingen bedenken waar je niemand mee tot last bent, maar wat wel verboden is omdat dat de makkelijkste manier van handhaving is.
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een private onderneming zomaar een beetje de baas mag spelen over een flinke lap binnenstad met hoe dan ook een openbare functie.quote:Plus, je kan net zo goed je vriendin gedag zggen bij de ingang van het perron.
uberhaupt buiten komen zou een boete moeten opleveren bij vieze mensen overal, wat denken ze wel niet dat we ze moeten aanzien.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:34 schreef Ulx het volgende:
Terecht. Men wil orde en tucht en een gevoel van veiligheid, dus moet men niet zeuren als men dan om het debielste een boete krijgt.
Waarom niet ? Het is hun eigendom.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een private onderneming zomaar een beetje de baas mag spelen over een flinke lap binnenstad met hoe dan ook een openbare functie.
Je mag het rabobank kantoor ook niet zomaar in... In het bos mag je ook niet doen wat je wil (boswachter is ook een BOA)... Hell zelfs op de markt gelden er regels en als je je daar niet aan houdt kan de marktmeester je een boete geven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat een private onderneming zomaar een beetje de baas mag spelen over een flinke lap binnenstad met hoe dan ook een openbare functie.
Zomaar een beetje de baas spelen? Sinds wanneer maakt een vervoersbedrijf een wet?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is totaal geen openbare plek en heeft al helemaal geen openbare functie. Het is een plek waar je alleen als reiziger op dat traject iets te zoeken hebt. En de vervoerder is daar gewoon de baas. Als zij willen dat je een kaartje koopt voor bepaalde gedeelten dan moet je dat doen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is bij wet zo verdeeld ja omdat het OV geprivatiseerd moest worden. Dat had ook anders gekund, en eigendom is ook niet absoluut.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef Grouch het volgende:
[..]
Waarom niet ? Het is hun eigendom.
Je hebt nu wel voldoende geillustreerd dat je het niet snapt, het wordt een beetje irritant zo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Je mag het rabobank kantoor ook niet zomaar in... In het bos mag je ook niet doen wat je wil (boswachter is ook een BOA)... Hell zelfs op de markt gelden er regels en als je je daar niet aan houdt kan de marktmeester je een boete geven.
Maar vind je het ook raar dat je iemand niet tot de gate uit mag zwaaien? Daar ben je ook niemand mee tot last toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is bij wet zo verdeeld ja omdat het OV geprivatiseerd moest worden. Dat had ook anders gekund, en eigendom is ook niet absoluut.
[..]
Je hebt nu wel voldoende geillustreerd dat je het niet snapt, het wordt een beetje irritant zo.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hebt nu wel voldoende geillustreerd dat je het niet snapt, het wordt een beetje irritant zo.
zoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
ik heb begrip voor de scholieren, de Telegraaf moet gewoon eens stoppenaidsberichten.
Precies; en dat is hoe we rollen in Nederlandquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Alentejana het volgende:
Gedogen kan (uitzwaaien), maar bekeuren ook. Ze staan gewoon in hun recht.
gedogen?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Alentejana het volgende:
Er staat gewoon aangegeven dat je alleen op perrons mag met een geldig toegangsbewijs.
En als ze een paar jongens toelaten dan kun je niet tegen de 5 die zich er aan toevoegen gaan roepen dat die er niet mogen zijn want dan overlast.
Het is niemand of allemaal. En ze willen niet allemaal, dus is het gewoon niemand.
Gedogen kan (uitzwaaien), maar bekeuren ook. Ze staan gewoon in hun recht.
Nee, gewoon geld voor vragen. Lossen ze meteen hun geldtekort op.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gedogen?
verdomme, iemand uitzwaaien moeten we gedogen?! dat is toch idioot, GEWOON VERBIEDEN![]()
Ik vind het raar dat gedrag waar je niemand mee tot last bent strafbaar worden gesteld. Of bepaald gedrag moet bestreden worden, en dan handhaad je dus in de regel. Of bepaald gedrag is helemaal niet verkeerd, en dan heb je dus het recht om je zo te gedragen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar vind je het ook raar dat je iemand niet tot de gate uit mag zwaaien? Daar ben je ook niemand mee tot last toch?
Een perron toegangskaartjequote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:41 schreef Grouch het volgende:
Nee, gewoon geld voor vragen. Lossen ze meteen hun geldtekort op.
Ik snap je punt wel; maar het is ook redelijk kostbaar (en juist weer niet te handhaven) om alleen bepaalde mensen/ bepaalt gedrag strafbaar te stellen. Soms is zo'n botte bijl niet verkeerd. En willekeur blijf je altijd houden.quote:
Helaas heeft de NS al besloten dat alle stations gewoon volledig afgesloten gaan worden door poortjes. Dus je komt dan het perron sowieso alleen op als je incheckt (of snel achter iemand anders aanloopt).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:44 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Een perron toegangskaartjefuck briljant.
Die shit ga ik pitchen.
Alleen wel een beetje jammer dat sommige stationshallen (zoals Utrecht CS) gebruikt worden als doorgangsroute. En met die poortjes kan dat dan niet meer. Daar is dus slecht over nagedacht, imo.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef Grouch het volgende:
[..]
Helaas heeft de NS al besloten dat alle stations gewoon volledig afgesloten gaan worden door poortjes. Dus je komt dan het perron sowieso alleen op als je incheckt (of snel achter iemand anders aanloopt).
Dat systeem is overigens heel normaal in andere landen (zie bijv. de metro van Parijs) - en daar klaagt ook niemand dat ze hun vriendjes niet meer op het perron mogen uitzwaaien.
Het perron-uitzwaaikaartje kan ook prima via de OV-chipquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:48 schreef Grouch het volgende:
Helaas heeft de NS al besloten dat alle stations gewoon volledig afgesloten gaan worden door poortjes. Dus je komt dan het perron sowieso alleen op als je incheckt (of snel achter iemand anders aanloopt).
Maar dat zijn dat ook allemaal regelgeile tyfusnazi's met een verachtelijke grondhoudingquote:Dat systeem is overigens heel normaal in andere landen (zie bijv. de metro van Parijs) - en daar klaagt ook niemand dat ze hun vriendjes niet meer op het perron mogen uitzwaaien.
Ach, de totale afsluiting had 5 jaar geleden (!) al een feit moeten zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:50 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Alleen wel een beetje jammer dat sommige stationshallen (zoals Utrecht CS) gebruikt worden als doorgangsroute. En met die poortjes kan dat dan niet meer. Daar is dus slecht over nagedacht, imo.
Je kan nog steeds in- en uitlopen volgens mij hoor?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:50 schreef teckna het volgende:
Binnenkort kan je zelfs niet eens meer op de perrons komen op de meeste stations zonder in te checken. Als al die poortjes standaard dicht staan en enkel opengaan als je inchecked.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |