Zo, sensatie van Televaag of belachelijk? Een ding is zeker. Het was een duur broodje.quote:97 euro boete voor eten overheerlijke broodjes
Drie scholieren hebben ieder een boete van 97 euro gekregen omdat ze een broodje aten op een bankje op een station in Veenendaal.
De drie hadden geen treinkaartje en waren dus onrechtmatig op het station aanwezig, zo concludeerden twee ijverige Buitengewoon opsporingsambtenaren (Boa's). Ze trokken meteen hun bonnenboekjes en schreven drie bonnen uit met als reden "het kunnen veroorzaken van hinder," zo schrijft de Veenendaalse Krant.
Een woordvoerder van de gemeente bevestigt het bizarre verhaal aan de krant. "De Boa’s hadden de jongelui al eerder gezien. Ze hebben gewacht tot de trein was geweest en hen daarna gevraagd naar een vervoersbewijs." Volgens hem wordt er streng gehandhaafd omdat men de overlast wil terugdringen. Die overlast, in de vorm van zwerfafval of luidruchtig aanwezig zijn, zou vooral door hangjeugd worden veroorzaakt.
De scholieren zijn met stomheid geslagen. "We maakten geen herrie, hadden geen radio aanstaan, dronken geen bier en maakten ook geen rotzooi. We zaten alleen maar even te praten," zegt een van hen. Ze zeggen ook dat ze niet afwisten van het verbod en vragen zich af of het niet beter bij een waarschuwing had kunnen blijven. Volgens de gemeente is er echter op de school van de kinderen aandacht gegeven aan de handhaving.
Twee trappen, of drie, en that's it.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]
geen poortjes? zodat je er alleen kan komen met je kaartje ?
Aha. Ze gaan ver in de handhaving. Je kunt het afkeuren en je kunt het verdedigen. Voor beide standpunten kun je begrip hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef Scuidward het volgende:
Zal wel Veenendaal-West zijn. Volgens mij waren daar wel vaker problemen.
Maar blijft extreem, zo'n boete. Pubers kan je ook wegschoppen natuurlijk.
Klopt. Gewoon ook je broek op je knieën laten hangen, frikandelbroodjes in de ene hand en energy in de andere hand. Zware jeugd enzo.quote:
quote:Deze jeugd kan lezen, en als ze het station naderen,kunnen ze uit de verte de borden al zien: ALLEEN TOEGANG MET EEN GELDIG VERVOERSBEWIJS. En als je het toevallig niet gelezen hebt, weet je het ook wel. Enig medelijden is niet op zijn plaats. En een foto van de vier op het station, in de krant..... al helemaal niet!
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:34 schreef deadprez het volgende:
Typisch Telegraafbericht. Het is natuurlijk wel een belachelijke boete, maar het bericht is echt achterlijk geschreven.
Je kunt voor zowel gemeente als scholieren begrip hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:34 schreef Ulx het volgende:
Terecht. Men wil orde en tucht en een gevoel van veiligheid, dus moet men niet zeuren als men dan om het debielste een boete krijgt.
Zoiets heeft niks met gevoel van veiligheid te maken. Je gaat geen 97 euro boete geven voor het eten van een broodje terwijl je geen geldig vervoersbewijs hebt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:34 schreef Ulx het volgende:
Terecht. Men wil orde en tucht en een gevoel van veiligheid, dus moet men niet zeuren als men dan om het debielste een boete krijgt.
ik heb begrip voor de scholieren, de Telegraaf moet gewoon eens stoppen met die populistische aidsberichten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Je kunt voor zowel gemeente als scholieren begrip hebben.
Pfff, dat station is wel aan renovatie toe.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:33 schreef arjan1112 het volgende:
[ afbeelding ]
geen poortjes? zodat je er alleen kan komen met je kaartje ?
Kom er dagelijks langs... En klopt, station is niet echt top...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Pfff, dat station is wel aan renovatie toe.
Nee, want ik ben niet zo'n onaangepaste die zich zoiets laat overkomen. Als ik allochtoon zou zijn, zou je kunnen zeggen dat ik geintegreerd ben. Nou ben ik autochtoon, dus speelt het niet, maar toch. Ik ben een voorbeeld van hoe het wèl moet als Nederlander.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:38 schreef richolio het volgende:
[..]
Zoiets heeft niks met gevoel van veiligheid te maken. Je gaat geen 97 euro boete geven voor het eten van een broodje terwijl je geen geldig vervoersbewijs hebt.
Door rood rijden met de fiets is ¤85 volgens mij
Dus jij zou niet zeiken als dit gebeurde bij jou?
Nee, een paar machtige mensen met invloed wil die orde en tucht. De rest wil gewoon een leven hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:34 schreef Ulx het volgende:
Als ze lezen en schrijven tijdens school waarom kunnen ze dat dan niet buiten school?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:38 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
[..]
Je kunt voor zowel gemeente als scholieren begrip hebben.
Jij wilt je zeker door hordes broodjes happende hangjongeren een weg moeten banen naar de trein. Dag in, dag uit?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, een paar machtige mensen met invloed wil die orde en tucht. De rest wil gewoon een leven hebben.
Tja! Ik vind het lastig om partij te kiezen. Heel lastig.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:43 schreef Krabs2.0 het volgende:
[..]
Als ze lezen en schrijven tijdens school waarom kunnen ze dat dan niet buiten school?
Het is inderdaad onzin, echter zijn de stations in veenendaal niet zo veilig...'s avonds werden ze vermeden als de pest. Laatste 2 jaar gaat het wel weer de goede kant op...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:38 schreef richolio het volgende:
[..]
Zoiets heeft niks met gevoel van veiligheid te maken. Je gaat geen 97 euro boete geven voor het eten van een broodje terwijl je geen geldig vervoersbewijs hebt.
Door rood rijden met de fiets is ¤85 volgens mij
Dus jij zou niet zeiken als dit gebeurde bij jou?
En het enige om zoiets op te lossen is om streng te gaan handhaven tegen hangjeugd. Zodat mensen weer een veilig gevoel krijgen in hun eigen stad. Maar nee hoor, dan krijg je dit soort gejankquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad onzin, echter zijn de stations in veenendaal niet zo veilig...'s avonds werden ze vermeden als de pest. Laatste 2 jaar gaat het wel weer de goede kant op...
Alsnog, waarschijnlijk gaat dit om jochies van 14...laat ze lekker.
Breng de politiek nou niet op ideeën...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:46 schreef Ulx het volgende:
In landen waar op dit soort zaken een lijfstraf staat zie je dit soort gedrag onder jongeren veel minder vaak voorkomen.
nee hoor, ik heb helemaal geen begrip voor lukraak mensen een boete te geven.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:34 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Aha. Ze gaan ver in de handhaving. Je kunt het afkeuren en je kunt het verdedigen. Voor beide standpunten kun je begrip hebben.
Hoezo is het zijn van allochtoon of autotoon ineens aan bod?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, want ik ben niet zo'n onaangepaste die zich zoiets laat overkomen. Als ik allochtoon zou zijn, zou je kunnen zeggen dat ik geintegreerd ben. Nou ben ik autochtoon, dus speelt het niet, maar toch. Ik ben een voorbeeld van hoe het wèl moet als Nederlander.
Ik snap dan wel dat ze orde willen herstellen ja. Maar precies, het waren waarschijnlijk gewoon jonge gasten, die geen overlast veroorzaaktenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef _NZT_ het volgende:
[..]
Het is inderdaad onzin, echter zijn de stations in veenendaal niet zo veilig...'s avonds werden ze vermeden als de pest. Laatste 2 jaar gaat het wel weer de goede kant op...
Alsnog, waarschijnlijk gaat dit om jochies van 14...laat ze lekker.
Misschien gaat dit wat te ver, maar als er echt overlast is/was, dan is het te verdedigen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:48 schreef Zapata het volgende:
[..]
nee hoor, ik heb helemaal geen begrip voor lukraak mensen een boete te geven.
Ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:49 schreef Zapata het volgende:
hoe zit dat trouwens als je mensen gaat uitzwaaien dan? Dan kun je dus ook een boete krijgen want je hebt geen kaartje.
Met je OV Chipkaart inchecken, mits je binnen 1 uur weer uitchecked op hetzelfde station wordt er niets afgeschreven. Passage recht.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:49 schreef Zapata het volgende:
hoe zit dat trouwens als je mensen gaat uitzwaaien dan? Dan kun je dus ook een boete krijgen want je hebt geen kaartje.
dan begin je met wegsturen, zie je ze daarna nog eens DAN bekeur je ze, niet omdat je ze 2x ziet direct bekeuren, maar die boa's zullen wel niet heel snugger zijn geweest dat ze dat niet hebben kunnen bedenkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:51 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Misschien gaat dit wat te ver, maar als er echt overlast is/was, dan is het te verdedigen.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dan begin je met wegsturen, zie je ze daarna nog eens DAN bekeur je ze, niet omdat je ze 2x ziet direct bekeuren, maar die boa's zullen wel niet heel snugger zijn geweest dat ze dat niet hebben kunnen bedenken
das niet waar. Ik heb al meerdere malen moeten betalen zonder te reizen. En geld terug krijgen wil gewoon niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:57 schreef teckna het volgende:
[..]
Met je OV Chipkaart inchecken, mits je binnen 1 uur weer uitchecked op hetzelfde station wordt er niets afgeschreven. Passage recht.
moet je inchekken dat kost 70 cent ofzoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:49 schreef Zapata het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/60-minutenregel#60-minutenregelquote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:00 schreef Zapata het volgende:
[..]
das niet waar. Ik heb al meerdere malen moeten betalen zonder te reizen. En geld terug krijgen wil gewoon niet.
Dus ze veroorzaakten geen hinder.... een rechter laat hier geen spaan van heel.quote:schreven drie bonnen uit met als reden "het kunnen veroorzaken van hinder,"
Dit dus, neemt niet weg dat het wel flauw is maar ja..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:07 schreef arjan1112 het volgende:
ze kregen geen boete voor het broodje of om hinder.. de enige reden is dat ze niet ingechekt waren.. als ze gewoon op een bankje voor het station waren gaan zitten was er geen probleem.. je mag gewoon niet doelloos rondhangen op het perron
Ik ben het op zich wel met je eens. Het gaat ver, maar goed we weten niet hoe ernstig de overlast in die buurt is. BOA's zullen vast niet bekend staan om hun goede beoordelingsvermogen. Het zijn geen rechters.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:58 schreef mschol het volgende:
[..]
dan begin je met wegsturen, zie je ze daarna nog eens DAN bekeur je ze, niet omdat je ze 2x ziet direct bekeuren, maar die boa's zullen wel niet heel snugger zijn geweest dat ze dat niet hebben kunnen bedenken
Een stad(je) met 62.000 inwoners.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:17 schreef arjan1112 het volgende:
Dat ze in Veenendaal boa's hebben?
Niet iedere gemeente heeft ze.. maar blijkbaar is Veenendaal groot genoeg? ik heb er hier nog nooit een gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |