abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:49:02 #101
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132757847
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Je bedoeld hierbij de sightings van piloten tijdens WOII?
De zogenaamde Foo fighters?

Want project blue book starte vanaf 1952 daarbij hadden ze zo'n 701 ongeregsitreerde objecten die niet thuis konden worden gebracht.

Zelf blijf ik er een beetje sceptisch over, ondanks ik wat vreemds heb gezien, zie stukje hierboven.

Ja er is buitenaards leven.
Geen idee wanneer ze langs komen op de c_/
nee dat bedoelde ik niet . de amerikaanse luchtmacht heeft in 1947 een onderzoek gedaan naar Ufo's omdat het toen ook al wemelde van de sightings .

project sign .
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:57:37 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132758134
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:49 schreef huupia het volgende:

[..]

nee dat bedoelde ik niet . de amerikaanse luchtmacht heeft in 1947 een onderzoek gedaan naar Ufo's omdat het toen ook al wemelde van de sightings .

project sign .
Interpretatie...

Project Sign's final report, published in early 1949, stated that while some UFOs appeared to represent actual aircraft there was not enough data to determine their origin. However, prior to this final report, Sign officially argued that UFOs were likely of extraterrestrial origin, and most of the project's personnel came to favor the extraterrestrial hypothesis before this opinion was rejected and Sign was dissolved and replaced with Project Grudge

Likely = vermoedelijk.
Dus ja ze vermoeden het net als jij het vermoed.

Ik zeg ook niet dat het niet zo is, Zolang we geen ontmoeting hebben gehad wat is uit gelekt of een gecrashde ufo ,wat beetje appart is dat ze hun geavanceerde ruimte schip laten crashen.

Maar goed We noemen het UFO omdat we gewoon domweg niet weten wat het is.
Unidentified Flying Object.
Zoals bij geesten the mind can play tricks,

De echte apparte gevallen vind ik Video materiaal, getuigen en zichtbaar op radar. :)

Probleem van tegenwoordig is... dat zoveel beelden wat ik op youtube zie ook CGI kan zijn, zelfs amateurs kunnen zoiets aardig geloofwaardig kunnen laten overkomen :(
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:01:29 #103
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132758247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:57 schreef theguyver het volgende:

[..]

Interpretatie...

Project Sign's final report, published in early 1949, stated that while some UFOs appeared to represent actual aircraft there was not enough data to determine their origin. However, prior to this final report, Sign officially argued that UFOs were likely of extraterrestrial origin, and most of the project's personnel came to favor the extraterrestrial hypothesis before this opinion was rejected and Sign was dissolved and replaced with Project Grudge

Likely = vermoedelijk.
Dus ja ze vermoeden het net als jij het vermoed.

Ik zeg ook niet dat het niet zo is, Zolang we geen ontmoeting hebben gehad wat is uit gelekt of een gecrashde ufo ,wat beetje appart is dat ze hun geavanceerde ruimte schip laten crashen.

Maar goed We noemen het UFO omdat we gewoon domweg niet weten wat het is.
Unidentified Flying Object.
Zoals bij geesten the mind can play tricks,

De echte apparte gevallen vind ik Video materiaal, getuigen en zichtbaar op radar. :)
dat vermoedelijk was de officiele conclusie ...onofficieel werd wel degelijk aangenomen dat het om buitenaardsen ging . ... aangezien zij het niet zelf waren en ook de Russen niet over deze techniek beschikten.

getuigen en radar waarnemingen ? ik zeg de belgische ufo flap begin jaren negentig .

duizenden getuigen en radar confirmatie ..
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:05:00 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132758374
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:01 schreef huupia het volgende:

[..]

dat vermoedelijk was de officiele conclusie ...onofficieel werd wel degelijk aangenomen dat het om buitenaardsen ging . ... aangezien zij het niet zelf waren en ook de Russen niet over deze techniek beschikten.

getuigen en radar waarnemingen ? ik zeg de belgische ufo flap begin jaren negentig .

duizenden getuigen en radar confirmatie ..
onofficieel, dus..... niet echt betrouwbaar. ( sorry zit normaal op BNW ) :P

Jup de vliegende gevaren driehoeken. ( zo noem ik ze)
En zoals ik al zeg... Ik heb een UFO gezien, en of het buitenaards iets was of iets anders.. No IDEA

Ik blijf zoeken!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:07:49 #105
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132758484
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

onofficieel, dus..... niet echt betrouwbaar. ( sorry zit normaal op BNW ) :P

Jup de vliegende gevaren driehoeken. ( zo noem ik ze)
En zoals ik al zeg... Ik heb een UFO gezien, en of het buitenaards iets was of iets anders.. No IDEA

Ik blijf zoeken!
[ afbeelding ]
i want too .... and i do ^O^
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:15:15 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132758722
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:07 schreef huupia het volgende:

[..]

i want too .... and i do ^O^
Rosswel crash was trouwens wel een weerbalon.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:27:05 #107
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132759166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

nee dat was het niet !
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:39:30 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132759610
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:27 schreef huupia het volgende:
nee dat was het niet !
The Roswell UFO Incident involved the recovery of materials near Roswell, New Mexico, USA, on July 7, 1947, and since the early 1980s has become the subject of intense speculation, rumor and questioning. There are widely divergent views on what actually happened and passionate debate about what evidence can be believed. The United States military maintains that what was actually recovered was debris from an experimental high-altitude surveillance balloon belonging to a classified program named "Mogul." Many UFO proponents maintain that a crashed alien craft and bodies were recovered, and that the military engaged in a cover-up. The incident has turned into a widely known pop culture phenomenon, and for some, Roswell is synonymous with UFOs. It ranks as one of the most publicized and controversial UFO incidents ever.

Ik had ergens nog een filmpje met duidelijke uitleg en verklaringen.
WAT ik mijn afvraag op de foto's uit de krant van toen is deze betreffende balon te zien. WAT is er met die balon gebeurt?

Ik had ook liever het verhaal van Taken 2002
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:16:46 #109
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132760823
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

The Roswell UFO Incident involved the recovery of materials near Roswell, New Mexico, USA, on July 7, 1947, and since the early 1980s has become the subject of intense speculation, rumor and questioning. There are widely divergent views on what actually happened and passionate debate about what evidence can be believed. The United States military maintains that what was actually recovered was debris from an experimental high-altitude surveillance balloon belonging to a classified program named "Mogul." Many UFO proponents maintain that a crashed alien craft and bodies were recovered, and that the military engaged in a cover-up. The incident has turned into a widely known pop culture phenomenon, and for some, Roswell is synonymous with UFOs. It ranks as one of the most publicized and controversial UFO incidents ever.

Ik had ergens nog een filmpje met duidelijke uitleg en verklaringen.
WAT ik mijn afvraag op de foto's uit de krant van toen is deze betreffende balon te zien. WAT is er met die balon gebeurt?

Ik had ook liever het verhaal van Taken 2002
tsja dit is de verklaring van de overheid ... die ze trouwens al 3x hebben gewijzigd :') erg betrouwbaar !

de foto uit de krant bevat wel delen van een ballon ( onderdelen zijn verwisseld ) maar dat is gebeurd door orders van bovenaf de volgende dag .

verklaard door Jesse Marcel ..... die trouwens ook op de foto staat met geloof ik uit mijn hoofd general Ramey .
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:26:09 #110
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132761124
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:16 schreef huupia het volgende:

[..]

tsja dit is de verklaring van de overheid ... die ze trouwens al 3x hebben gewijzigd :') erg betrouwbaar !

de foto uit de krant bevat wel delen van een ballon ( onderdelen zijn verwisseld ) maar dat is gebeurd door orders van bovenaf de volgende dag .

verklaard door Jesse Marcel ..... die trouwens ook op de foto staat met geloof ik uit mijn hoofd general Ramey .
Nee.
Dit was van een onafhankelijk uitgebreid onderzoek.
Wat denk jij dat het was dan? Spyplane?
pi_132761872
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:08 schreef huupia het volgende:
verbaas me x op x wat een onzin debunkers hier neerplempen om aliens/ufo's te ontkennen.

Met alle respect Huupia maar je doet zelf aardig mee aan het de-bunken in je eigen posts.

quote:
vermoedelijk was de officiele conclusive
quote:
verklaring van de overheid ... die ze trouwens al 3x hebben gewijzigd
quote:
( onderdelen zijn verwisseld ) maar dat is gebeurd door orders van bovenaf de volgende dag .
quote:
de amerikaanse luchtmacht heeft in 1947 een onderzoek gedaan naar Ufo's omdat het toen ook al wemelde van de sightings .
Als het uitkomt zijn verklaringen van een overheid een bevestiging, als het niet uitkomt dan worden ze erbij gehaald om de bevestiging te zoeken dat ze iets verborgen houden.

Zo kan je wel eindeloos door blijven gaan.

Wil niets af doen aan je overtuiging maar het wordt er allemaal niet geloofwaardiger op.

Een beetje zoals die dvd film, hoe heetie ook al weer, Hunt for Bigfoot of so. dvd docu/film over een onderzoek naar Bigfoot en een cliffhanger op de hoes, hebben ze hem gevonden...???

Nou dacht het niet, anders was het wel wereld nieuws geweest lol.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:06:26 #112
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132762583
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee.
Dit was van een onafhankelijk uitgebreid onderzoek.
Wat denk jij dat het was dan? Spyplane?
onafhankelijk ? geloof er niks van maar mss heb je een link naar het verhaal ?

spyplane ? nee .. ik geloof dat daar een ufo is gecrashed met aliens erin !
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:07:38 #113
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_132762634
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:47 schreef Tengu het volgende:

[..]

Met alle respect Huupia maar je doet zelf aardig mee aan het de-bunken in je eigen posts.

[..]

[..]

[..]

[..]

Als het uitkomt zijn verklaringen van een overheid een bevestiging, als het niet uitkomt dan worden ze erbij gehaald om de bevestiging te zoeken dat ze iets verborgen houden.

Wil niets af doen aan je overtuiging maar het wordt er allemaal niet geloofwaardiger op.

Een beetje zoals die dvd film, hoe heetie ook al weer, Hunt for Bigfoot of so. dvd docu/film over een onderzoek naar Bigfoot en een cliffhanger op de hoes, hebben ze hem gevonden...???

vooral dat laatste zinnetje over dat wereldnieuws :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:09:38 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132762699
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:47 schreef Tengu het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Monsterquest?
Daarmee hebben ze wel aangetoont de Amerkiaanse variant van de chupacabra echt is.
Is een prairie wolf zonder haar, maar geen nieuw diersoort.
pi_132762765
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Monsterquest?
Daarmee hebben ze wel aangetoont de Amerkiaanse variant van de chupacabra echt is.
Is een prairie wolf zonder haar, maar geen nieuw diersoort.
Ik weet het niet meer. Weet wel dat ik in de winkel stond en moest lachen om de sensationele cover. zo kinderachtig :-)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:11:57 #116
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132762790
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:06 schreef huupia het volgende:

[..]

onafhankelijk ? geloof er niks van maar mss heb je een link naar het verhaal ?

spyplane ? nee .. ik geloof dat daar een ufo is gecrashed met aliens erin !
Link verhaal staat hierboven, ben nog opzoek naar de dacumantaire.
En ja onafhankelijk, is dat zo vreemd?
Bedoel alle partijen kwamen aan bod en het werd tot de bodem uitgezocht ik kan ff niet de juiste docu vinden, helaas er zijn er zoveel.
Maar het team kwam tot de conclussie dat het geen spy plane, al helemaal geen ufo was maar een weer balon.

then again jij denkt wel dat het een ruimteship was?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:14:37 #117
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132762912
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:07 schreef huupia het volgende:

[..]

vooral dat laatste zinnetje over dat wereldnieuws :')
Ja wereld nieuws.
Denk ff terug naar 2008
TRU / Bigfoot gevonden?
Was zelfs een persconverentie op CNN of een andere nieuws zender.

Was wel hele goeie aangezien ze een pak in ijs hadden gestopt, de bigfoothunter stond genadeloos in zijn hemd _O-
pi_132763709

De mening van Neil de Grasse Tyson. Hilarisch! _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 31-10-2013 16:45:52 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_132767790
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

Mwaahhh.... daar zou ik niet al te zeker van zijn.

Er is wel vaker een Mogul ballon neergestort en bij die andere ongelukken was er geen enorme druk om het zo snel mogelijk op te ruimen en het gebied af te sluiten.

De Mogul ballon zelf was niet classified, het DOEL van de mogul ballon was classified. De ballon was niets anders dan een weerballon met daaraan wat hoogwaardige microfoons om zo hoog in de atmosfeer te luisteren naar detonaties van nucleaire bommen in de Sovjet Unie. Dat doel, het detecteren van explosies, dat was classified. Maar de ballon en de materialen dus niet.

Het vreemde is dat bij deze zogenaamde crash van een Mogul ballon bij Roswell, het terrein van de boer hermetisch werd afgesloten en dat de boer zelf een aantal dagen lang is vastgehouden, totdat het terrein helemaal was opgeruimd.

Bij deze opruim-operatie zijn door getuigen ook zeer hooggeplaatste officieren waargenomen. Wat doen deze officieren bij het opruimen van een simpele weerballon met daaraan wat microfoons? Nogmaals, de ballon en de microfoons daar was niets speciaals aan.

En de ballon die zou zijn neergestort bij Roswell, die is nooit in de logboeken van de FAA opgenomen. Het was standaardprocedure voor het leger om de FAA te informeren dat ze een ballon de lucht insturen. Zo'n ballon kan nl. nogal gevaarlijk zijn voor de luchtvaart. Alleen in het geval van deze mogul ballon (nr. 4 of 5 uit mn hoofd) is er nooit een melding gemaakt bij de FAA. Toch wel apart en toevallig dat net bij deze ene ballon een hele simpele en standaard veiligheidsprocedure niet werd uitgevoerd.

Ook zijn voor de opruim-operatie op het land van de boer, mensen ingevlogen vanuit andere delen van het land om deel te nemen aan de opruim-operatie. Waarom zou je dat in godsnaam doen bij het neerstorten van een weerballon? In Roswell zelf zat een grote legereenheid die makkelijk het werk alleen had kunnen doen.

En het eerste officiële persbericht (Flying saucer crashed at Roswell) is doorgegeven door het leger zelf. En de eenheid die bij Roswell gestationeerd was, was echt een elite-eenheid van het Amerikaanse leger. Deze eenheid heeft ook de atooombommen op Japan laten vallen. Toch wel grappig dat soldaten en officieren van een elite-eenheid zo dom zijn om een weerballon aan te zien voor een vliegende schotel.

De officiële lezing die rammelt echt aan alle kanten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:39:00 #120
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132767875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Mwaahhh.... daar zou ik niet al te zeker van zijn.

Er is wel vaker een Mogul ballon neergestort en bij die andere ongelukken was er geen enorme druk om het zo snel mogelijk op te ruimen en het gebied af te sluiten.

De Mogul ballon zelf was niet classified, het DOEL van de mogul ballon was classified. De ballon was niets anders dan een weerballon met daaraan wat hoogwaardige microfoons om zo hoog in de atmosfeer te luisteren naar detonaties van nucleaire bommen in de Sovjet Unie. Dat doel, het detecteren van explosies, dat was classified. Maar de ballon en de materialen dus niet.

Het vreemde is dat bij deze zogenaamde crash van een Mogul ballon bij Roswell, het terrein van de boer hermetisch werd afgesloten en dat de boer zelf een aantal dagen lang is vastgehouden, totdat het terrein helemaal was opgeruimd.

Bij deze opruim-operatie zijn door getuigen ook zeer hooggeplaatste officieren waargenomen. Wat doen deze officieren bij het opruimen van een simpele weerballon met daaraan wat microfoons? Nogmaals, de ballon en de microfoons daar was niets speciaals aan.

En de ballon die zou zijn neergestort bij Roswell, die is nooit in de logboeken van de FAA opgenomen. Het was standaardprocedure voor het leger om de FAA te informeren dat ze een ballon de lucht insturen. Zo'n ballon kan nl. nogal gevaarlijk zijn voor de luchtvaart. Alleen in het geval van deze mogul ballon (nr. 4 of 5 uit mn hoofd) is er nooit een melding gemaakt bij de FAA. Toch wel apart en toevallig dat net bij deze ene ballon een hele simpele en standaard veiligheidsprocedure niet werd uitgevoerd.

Ook zijn voor de opruim-operatie op het land van de boer, mensen ingevlogen vanuit andere delen van het land om deel te nemen aan de opruim-operatie. Waarom zou je dat in godsnaam doen bij het neerstorten van een weerballon? In Roswell zelf zat een grote legereenheid die makkelijk het werk alleen had kunnen doen.

En het eerste officiële persbericht (Flying saucer crashed at Roswell) is doorgegeven door het leger zelf. En de eenheid die bij Roswell gestationeerd was, was echt een elite-eenheid van het Amerikaanse leger. Deze eenheid heeft ook de atooombommen op Japan laten vallen. Toch wel grappig dat soldaten en officieren van een elite-eenheid zo dom zijn om een weerballon aan te zien voor een vliegende schotel.

De officiële lezing die rammelt echt aan alle kanten.
dus..... UFO of spionage vliegtuig?
pi_132767904
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:39 schreef theguyver het volgende:

[..]

dus..... UFO of spionage vliegtuig?
Geen flauw idee, ik was er niet bij.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:42:30 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_132767977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Geen flauw idee, ik was er niet bij.
Ik ook niet ver voor mijn tijd, maar ik bedoel wat denk je zelf?
Ik zal nog even verder zoeken naar die documentaire btw.
pi_132768039
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Kijkertje het volgende:

Triest. Iemand als De Grasse Tyson zou beter moeten weten. Hij probeert het hele fenomeen in algemene verklaringen van tafel te vegen.

Hij doet het voorkomen of het hele UFO fenomeen gebaseerd is op de redenatie: het is ongeidentificeerd ---> het moet een buitenaards schip zijn. Dat slaat echt helemaal nergens op en deze kijk van Tyson is echt te kinderachtig voor woorden.

Neem deze getuigenis van astronaut Gordon Cooper:

Dit heeft niets te maken met het beeld dat Tyson probeert te schetsen.

Is het zo dat we in de wetenschap niets hebben aan getuigenissen? Ja natuurlijk. Maar Tyson moet niet zo kinderachtig doen en doen alsof het hele UFO fenomeen maar belachelijk is.
pi_132768066
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:42 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik ook niet ver voor mijn tijd, maar ik bedoel wat denk je zelf?
Ik zal nog even verder zoeken naar die documentaire btw.
Ik denk dat het zeker mogelijk is dat er een vliegende schotel is neergestort.
pi_132769237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Kijkertje het volgende:

Deze is inderdaad heel goed. _O_

Jat een asbak als je een keer wordt ontvoerd! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_132769355
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Zoals Tyson terecht opmerkt: niets is zo onbetrouwbaar als getuigeverklaringen. Zeker als dat het enige bewijs is dat je hebt voor buitengewoon bizarre claims.

"Extraordinary claims require extraordinary evidence." - Christopher Hitchens.

"No testimony is sufficient to establish a miracle (or aliens or anything), unless the testimony be of such a kind, that its falsehood would be more miraculous, than the fact, which it endeavours to establish; and even in that case there is a mutual destruction of arguments." - David Hume.
pi_132769540
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals Tyson terecht opmerkt: niets is zo onbetrouwbaar als getuigeverklaringen. Zeker als dat het enige bewijs is dat je hebt voor buitengewoon bizarre claims.

"Extraordinary claims require extraordinary evidence." - Christopher Hitchens.

"No testimony is sufficient to establish a miracle (or aliens or anything), unless the testimony be of such a kind, that its falsehood would be more miraculous, than the fact, which it endeavours to establish; and even in that case there is a mutual destruction of arguments." - David Hume.
Ja ja ja, als we skeptici als jou moeten geloven dan is de menselijke waarneming zo slecht dat we allemaal een blindegeleide hond nodig hebben.

Feit is dat de menselijke waarneming feilbaar is, maar niet volkomen onbetrouwbaar. 99% van de miljoenen mensen die wereldwijd dagelijks de weg opgaan, komen zonder ongelukken weer thuis. Dus zo onbetrouwbaar is de menselijke waarneming nou ook weer niet.

Kan een waarneming van 1 persoon dienen als wetenschappelijk bewijs? Nee. Maar daarom hoeven we nog niet de waarneming van mensen gelijk compleet onderuit te halen.
pi_132769716
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ja ja ja, als we skeptici als jou moeten geloven dan is de menselijke waarneming zo slecht dat we allemaal een blindegeleide hond nodig hebben.
Correct. Zeker waar het zulke absurde claims betreft.

Er zijn meer dan genoeg voorbeelden van getuigenverklaringen die echt kant noch wal raken. Als getuigenverklaringen een voldoende bewijs zijn kun je *alles* wat je maar wilt bewijzen.

quote:

Feit is dat de menselijke waarneming feilbaar is, maar niet volkomen onbetrouwbaar. 99% van de miljoenen mensen die wereldwijd dagelijks de weg opgaan, komen zonder ongelukken weer thuis. Dus zo onbetrouwbaar is de menselijke waarneming nou ook weer niet.
De menselijke waarneming is 100% onbetrouwbaar ten aanzien van verschijnselen die we niet kennen en niet begrijpen.

Zie bijvoorbeeld:

http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_the_Sun

quote:

Kan een waarneming van 1 persoon dienen als wetenschappelijk bewijs? Nee. Maar daarom hoeven we nog niet de waarneming van mensen gelijk compleet onderuit te halen.
Het probleem is dat mensen vrijwel niet in staat zijn om neutraal verslag te doen van iets dat ze hebben waargenomen maar niet kennen of begrijpen. Het is een typisch menselijke eigenschap om er direct een uitleg aan te geven.

En zeker in situaties waarin mensen iets waarnemen waarvan ze eenvoudig niet weten wat het is kun je er vanuit gaan dat ze er een uitleg aan geven die werkelijk nergens op slaat.

Mooi voorbeeld van Tyson: een politieagent die een UFO achtervolgt die heen en weer vliegt aan de horizon. Bij nader inzien bleek dat hij Venus aan het achtervolgen was op een slingerende weg. Een blindegeleide hond zou daar ook niet geholpen hebben trouwens.

Als je niet weet waar je naar kijkt... dan weet je niet waar je naar kijkt. That's it. Nothing more to it.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 31-10-2013 19:40:49 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:49:45 #129
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132770309
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:44 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Triest. Iemand als De Grasse Tyson zou beter moeten weten. Hij probeert het hele fenomeen in algemene verklaringen van tafel te vegen.

Zou beter moeten weten? :')
Sorry hoor, maar hij heeft gewoon 100% gelijk. Van begin tot eind.
Niks "algemene verklaringen".

Kom aan, jij zou beter moeten weten.
quote:
Hij doet het voorkomen of het hele UFO fenomeen gebaseerd is op de redenatie: het is ongeidentificeerd ---> het moet een buitenaards schip zijn. Dat slaat echt helemaal nergens op en deze kijk van Tyson is echt te kinderachtig voor woorden.
Dat maak jij er van, maar dat is geheel niet hoe hij het doet voorkomen.
Bovendien is het percentage 'believers' dat werkelijk zo redeneert, schrikbarend hoog.

quote:

Dit heeft niets te maken met het beeld dat Tyson probeert te schetsen.
_O-
Hij noemt het zelfs nog specifiek.

De autoriteitsdrogreden.

quote:
Is het zo dat we in de wetenschap niets hebben aan getuigenissen? Ja natuurlijk. Maar Tyson moet niet zo kinderachtig doen en doen alsof het hele UFO fenomeen maar belachelijk is.
Dat doet hij niet, al brengt hij het komisch.
Hij verteld hoe het zit, wetenschappelijk bekeken.

Voor een fenomeen als dit is een getuigenis en/of een foto NIET genoeg om conclusies te trekken.
Verder dan speculatie ga je daar niet mee komen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_132770554
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Correct. Zeker waar het zulke absurde claims betreft.
Hier verraad je je ware positie. Aliens van buiten ons zonnestelsel die hier komen is absurd volgens jou. Wij mensen hebben vrijwel niets gezien van het heelal, maar mensen zoals jij claimen te weten wat zich afspeelt in ons heelal. We zijn zelf nog niet verder geweest dan de maan, we hebben robots naar Mars gestuurd en wat sondes tot de rand van ons eigen zonnestelsel. Maar jij weet wat er plaatsvindt in dat enorme heelal om ons heen.

quote:
De menselijke waarneming is 100% onbetrouwbaar ten aanzien van verschijnselen die we niet kennen en niet begrijpen.
Wat een bullshit zeg _O-

Dus als er morgen daadwerkelijk een ruimteschip over Amsterdam heen vliegt, die landt in het Vondelpark dan is de waarneming van mensen die dat ding zien 100% onbetrouwbaar?

Wat een rare opmerking meneer de wetenschapper :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:59:29 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132770650
Denk dat de waarneming wel wat betrouwbaarder wordt als heel Amsterdam dat schip ziet, hoor ;)
(Un)masking for the greater good.
pi_132770808
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:49 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Zou beter moeten weten? :')
Sorry hoor, maar hij heeft gewoon 100% gelijk. Van begin tot eind.
Niks "algemene verklaringen".

Kom aan, jij zou beter moeten weten.

[..]

Dat maak jij er van, maar dat is geheel niet hoe hij het doet voorkomen.
Bovendien is het percentage 'believers' dat werkelijk zo redeneert, schrikbarend hoog.

[..]

_O-
Hij noemt het zelfs nog specifiek.

De autoriteitsdrogreden.

[..]

Dat doet hij niet, al brengt hij het komisch.
Hij verteld hoe het zit, wetenschappelijk bekeken.

Voor een fenomeen als dit is een getuigenis en/of een foto NIET genoeg om conclusies te trekken.
Verder dan speculatie ga je daar niet mee komen.
Je kunt er een heel leuk verhaal van maken om Tyson te verdedigen, maar DIT is een voorbeeld van een wetenschapper met een volwassen kijk op de materie:

Kaku beweert helemaal nergens dat het wetenschappelijk bewezen is dat sommige UFO's ruimteschepen zijn, maar hij is in ieder geval nog in staat zijn gezonde verstand te gebruiken. Jij en andere skeptici hier die blijven maar doorgaan over wetenschap dit en wetenschap dat, maar je mag ook gewoon zeggen dat de wetenschap geen antwoord heeft en daarnaast even je gezonde verstand gebruiken. En je gezonde verstand hoort je te zeggen dat er op zn minst een serieuze kant zit aan het UFO fenomeen dat meer aandacht verdient.

Als mensen de getuigen uit het Disclosure Project aan de kant willen schuiven met "het is geen wetenschap" dan heb je gelijk, maar dan hoef je niet vervolgens daar te stoppen. Of zoals Kaku zegt over de getuigenissen van hooggeplaatst militair personeel:

"This is as close to the smoking gun that you are going to get."

En hier in dit interview zet Kaku heel duidelijk uiteen dat veel wetenschappers op een nogal simpele manier kijken naar het UFO fenomeen. Tyson heeft in andere filmpjes ook wel eens laten weten dat volgens hem het UFO fenomeen kan worden samengevat als "lichtjes in de lucht".

Kaku's houding is dan toch een stuk evenwichtiger en volwassener:

pi_132770880
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:49 schreef R0N1N het volgende:

De autoriteitsdrogreden.
Het gaat er niet om dat Cooper astronaut is, het gaat erom dat het UFO fenomeen ook bestaat uit zeer specifieke sightings en niet zomaar om lichtjes in de lucht.

En verder dat gezeur de hele tijd over "argument from authority" van de skeptici.... Ik luister liever naar de ervaringen van een astronaut, dan naar de ervaringen van een mijnwerker :')
pi_132770914
quote:
3s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:59 schreef Natalie het volgende:
Denk dat de waarneming wel wat betrouwbaarder wordt als heel Amsterdam dat schip ziet, hoor ;)
Volgens Molurus dus niet:

quote:
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:10:18 #135
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132771098
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

[..]

Die heeft ook recht op z'n eigen visie.
Verheldenend, om verschillende meningen te lezen om dan zelf te beslissen waar je de meeste waarheid in leest :)
pi_132771381
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Wij mensen hebben vrijwel niets gezien van het heelal, maar mensen zoals jij claimen te weten wat zich afspeelt in ons heelal. We zijn zelf nog niet verder geweest dan de maan, we hebben robots naar Mars gestuurd en wat sondes tot de rand van ons eigen zonnestelsel. Maar jij weet wat er plaatsvindt in dat enorme heelal om ons heen.
Als je hier suggereert dat 'mensen zoals ik' beweren dat er geen ander leven in het universum is dan is dat een stroman.

quote:

Dus als er morgen daadwerkelijk een ruimteschip over Amsterdam heen vliegt, die landt in het Vondelpark dan is de waarneming van mensen die dat ding zien 100% onbetrouwbaar?
Als dat een week later het enige is dat je heb, jazeker. Houdbaar bewijs zou niet alleen zeer behulpzaam zijn, als je dat niet hebt dan lijkt me dat een uitermate sterk argument om getuigenverklaringen in twijfel te trekken.

Zoals Tyson zegt: 'anything you grab of the shelve is likely to be very interesting.'
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:17:53 #137
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132771420
02:52 "We know, not only from research and psychology, but simple emperical evidence, in the history of science that the lowest form of evidence that exists in this world, is eyewitness testimony. Which is scary because thats some of the highest forms of evidence in the court of law."

05:41 "Maybe you did see visitors from another part of the galaxy. I need more then your eyewitness testimony and in modern times I need more then your photograph."

06:06 "I'm not saying we haven't been visited, I'm saying the evidence thus far brought forth, does not satisfy the standards of evidence that any scientist would require for any other claim that you can walk into the lab with."

08:48 "We think that if you have a badge or your a pilot or whatever, then your testimony somehow is better then that of an average person, it's all bad! Because we're human."

[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 31-10-2013 20:22:55 ]
pi_132771421
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

[..]

Molorus beweert dat als we niet weten wat zien, de waarneming niet betrouwbaar kan zijn. We kunnen het immers niet in een context plaatsen in interpreteren.
Zelfs als we dat wel kunnen, vullen we een heleboel zelf in.
Dat lijkt me een legitiem standpunt, of niet soms?
pi_132771440
quote:
3s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:59 schreef Natalie het volgende:
The miracle of the sun werd waargenomen door tussen de 30,000 en 100,000 mensen. Mijn punt is dat het aantal er niet zoveel toe doet als die mensen geen idee hebben wat het is waar ze naar kijken. Het kan vanalles zijn, zolang je dat niet *weet*.
pi_132771451
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Molorus beweert dat als we niet weten wat zien, de waarneming niet betrouwbaar kan zijn. We kunnen het immers niet in een context plaatsen in interpreteren.
Dit inderdaad. :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:26:24 #141
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132771743
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Da's waar. Je kleurt met je eigen ervaringen.
Dat zie je ook bijv. als ze ooggetuigen op de grond interviewen na een vliegtuigongeluk: de een beweert dat het vliegtuig ontploft is, de ander zegt dat het brandend naar beneden kwam. Het eerste kan een verklaring zijn voor het brandende vliegtuig, maar dat betekent niet dat hij ook ontploft is.
Wat dat betreft heb je meer aan mensen die puur beschrijven wat ze zien (jongeren/kinderen kunnen dat beter dan volwassenen), dan wat de hersens er van maken.

Betekent niet dat er geen ufo was. Maar dan kun je beter zeggen: er vloog hier iets vreemds wat ik nog nooit eerder gezien heb boven het Vondelpark. Het had die-en-die vorm, en die-en-die kleur, en maakte dit geluid. Dat lijkt me beter dan: 'De aliens zijn er!'
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:30:01 #142
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132771893
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
<snip>
Ik heb het al vaker gezegd, maar bij deze nogmaals:

Ik sluit niets uit. Ik beweer niet dat we niet bezocht worden, erken de (theoretische) mogelijkheid dat zo iets kan gebeuren of al gebeurd is en dat er alleen daarom al een serieuze kant aan zit.

Dat er gevallen zijn waarbij het om buitenaardse voertuigen zou kunnen gaan, zonder meer.

... maar nu het bewijs nog. Eerder neem ik niks aan voor waar.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:30:17 #143
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132771907
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

The miracle of the sun werd waargenomen door tussen de 30,000 en 100,000 mensen. Mijn punt is dat het aantal er niet zoveel toe doet als die mensen geen idee hebben wat het is waar ze naar kijken. Het kan vanalles zijn, zolang je dat niet *weet*.
'Er vloog wat' is zo ver als het komt, wat dat betreft :)
pi_132771948
quote:

Wat een rare opmerking meneer de wetenschapper :')
Hier ga je er bij voorbaat dus al van uit dat het een ruimteschip is?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_132771997
quote:
3s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:26 schreef Natalie het volgende:

[..]

Da's waar. Je kleurt met je eigen ervaringen.
Dat zie je ook bijv. als ze ooggetuigen op de grond interviewen na een vliegtuigongeluk: de een beweert dat het vliegtuig ontploft is, de ander zegt dat het brandend naar beneden kwam. Het eerste kan een verklaring zijn voor het brandende vliegtuig, maar dat betekent niet dat hij ook ontploft is.
Wat dat betreft heb je meer aan mensen die puur beschrijven wat ze zien (jongeren/kinderen kunnen dat beter dan volwassenen), dan wat de hersens er van maken.
Het schijnt dat we maar 10% ofzo van wat we denken waar te nemen ook daadwerkelijk waarnemen. De rest vullen we in op basis van patroonherkenning / verwachtingen.

quote:
3s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:26 schreef Natalie het volgende:

Betekent niet dat er geen ufo was. Maar dan kun je beter zeggen: er vloog hier iets vreemds wat ik nog nooit eerder gezien heb boven het Vondelpark. Het had die-en-die vorm, en die-en-die kleur, en maakte dit geluid. Dat lijkt me beter dan: 'De aliens zijn er!'
Precies. De 'u' in 'ufo' staat nog altijd voor 'unidentified', en niet voor 'alien spaceship'. Als die buitenaardse wezens bestaan en als ze ontwikkeld genoeg zijn om dergelijke afstanden af te leggen en als ze in staat zijn om de aarde te vinden - wat zo ongeveer neerkomt op het vinden van een naald in een hooiberg - dan nog hebben wij eenvoudig geen idee hoe zoiets eruit zou moeten zien.

Dus wat het ook is dat mensen waarnemen... hoe moet je in vredensnaam constateren dat het hier om buitenaardse wezens gaat? Dat zal toch wel veel verder moeten gaan dan 'ze zien vliegen'.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:38:01 #146
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_132772293
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:18 schreef Molurus het volgende:
Het is ook niet de waarneming zelf die ter discussie staat. Men heeft werkelijk "iets" waargenomen.
Het gaat om de interpretatie/uitleg/verklaring (getuigenis) die men er over geeft.
pi_132772333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:38 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het is ook niet de waarneming zelf die ter discussie staat. Men heeft werkelijk "iets" waargenomen.
Het gaat om de interpretatie/uitleg/verklaring (getuigenis) die men er over geeft.
Precies. Dat is de kern van dit 'probleem'.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:44:56 #148
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_132772652
quote:

[..]

Dat zeg je mooi, R0N1N
pi_132773084
quote:

[..]

Inderdaad! Zoals Tyson zegt:"If you don't know what it is, that's where the conversation should stop"
pi_132774546
quote:

[..]

Precies, en er zijn genoeg waarnemingen van dingen die vanuit stilstand met enorme snelheid wegvliegen, die haakse bochten maken op hoge snelheid en die vlak boven de grond wegschieten in een richting zonder daarbij een schokgolf te veroorzaken. Deze dingen worden door getuigen vaak waargenomen in de vorm van een metaal-achtige schotelvorm.

Deze eigenschappen passen niet binnen onze huidige wetenschappelijke kennis. Dus je afvragen of deze zaken van buiten de Aarde komen, is een heel normale vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')