Dit. Niet gelijk naar de baas gaan. Dat kan altijd nog.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Of spreek hem er eens goed op aan? Dan ben je er misschien direct van af.
Hij heeft een keer verteld dat hij teveel druk voelt vanuit zijn omgeving en zei er toen achter dat als het zo doorgaat, hij zijn kop met een hamer zou inslaan. Hij is verder zwakbegaafd. Naar eigen zeggen een IQ van 60. Ben bang dat hij doordraait ofzo als ik hem afwijs.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Of spreek hem er eens goed op aan? Dan ben je er misschien direct van af.
Zo daar zeg je er nogal wat bij. Uit de OP had ik de indruk dat jullie gewoon een normale kantoorbaan hebben. Ga naar je leidinggevende want als hij echt zwakbegaafd is kan hij ook onberekenbaar zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Hij heeft een keer verteld dat hij teveel druk voelt vanuit zijn omgeving en zei er toen achter dat als het zo doorgaat, hij zijn kop met een hamer zou inslaan. Hij is verder zwakbegaafd. Naar eigen zeggen een IQ van 60. Ben bang dat hij doordraait ofzo als ik hem afwijs.
We zitten in de schoonmaak (ik tijdelijk dan).
quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef B-FliP het volgende:
Hij heeft een crush op je.. Kan gebeuren, maar mannen hebben daar een wat minder subtiele hint voor nodig dat het niet wederzijds is.
Moeilijk. Ik ben totaal niet direct van aard. Zo vaak dingen verzwegen omdat ik de ander niet wil kwetsen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:48 schreef DS4 het volgende:
Je had denk ik al eerder duidelijk moeten zijn, maar duidelijk zijn is wat nodig is.
Dit ja.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zo daar zeg je er nogal wat bij. Uit de OP had ik de indruk dat jullie gewoon een normale kantoorbaan hebben. Ga naar je leidinggevende want als hij echt zwakbegaafd is kan hij ook onberekenbaar zijn.
24.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:56 schreef Capt.Hillstrand het volgende:
Hoe oud ben je zelf?
En ik zou hem snel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Ik bedoel, als hij nou al steeds verder gaat en zwakbegaafd is (en misschien dus ook niet door heeft wat wel en niet kan), moet je voorkomen dat hij nog verder gaat.
Dus eerst hem er op aanspreken en als hij niet goed reageert; door naar je baas.
Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vindquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:58 schreef Pikkebaas het volgende:
Simpel.
De volgende keer dat hij weer tegen je aanstaat, schreeuw je keihard "IEIEIEIEIE, BLIJF MET JE POTEN VAN ME AF, VIEZERIK !!!!" en ren je huilend weg.
Problem solved.
Ik zou het niet 'subtiel', zachte heelmeester maken stinkende wonden en wellicht gaat hij dan met een ander verder.
Inderdaad. Kijk, mijn manier is wellicht over de top, je mag zelf invullen hoe hard je schreeuwt. Maar zo krijg je wel aandacht voor je zaak, zo forceer je je leidinggevende om er iets aan te doen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vind
Let op dat 60 nauwelijks nog zwakbegaafd is, maar eerder geestelijk gehandicapt. Zo iemand snapt dat soort signalen waarschijnlijk niet eens.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vind
Dat is wel een behoorlijk hoog creep-gehalte. Hij had je vader kunnen zijnquote:Op maandag 14 oktober 2013 13:59 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
24.
Ik denk dat het beter is om van verdieping te veranderen en dit verder met niemand (noch collega, noch leidinggevende) te bespreken. Het zou daarna alleen maar akward worden. Mijn contract loopt tot eind december, daarna was ik al sowieso van plan om ergens anders te gaan werken (ivm verhuizing).
Donequote:Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Latert het volgende:
Verander eerst eens je poppetje in een vrouwtje, dat maakt topics als deze meteen een stuk duidelijker.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou benieuwd zijn wie die man zijn begeleider is. En dan met die een gesprekje voeren.
Girlygirl was niet duidelijk genoeg?quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Latert het volgende:
Verander eerst eens je poppetje in een vrouwtje, dat maakt topics als deze meteen een stuk duidelijker.
*zucht*quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef iScream. het volgende:
Pics om te beoordelen of de aantrekkingskracht richting de man terecht is?
Ik zou het er zeker met je leidinggevende over hebben. Dit is seksuele intimidatie.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:59 schreef girlygirl8 het volgende:
[..]
24.
Ik denk dat het beter is om van verdieping te veranderen en dit verder met niemand (noch collega, noch leidinggevende) te bespreken. Het zou daarna alleen maar akward worden. Mijn contract loopt tot eind december, daarna was ik al sowieso van plan om ergens anders te gaan werken (ivm verhuizing).
ditquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:53 schreef Argento het volgende:
Met een IQ van minder dan 70 ben je 'officieel' verstandelijk gehandicapt. Dat betekent overigens helemaal niks in deze, althans niet dat zijn gedrag jegens jou daarmee gerechtvaardigd is. Je hoeft dit natuurlijk niet te accepteren.
Dit dus. Ben benieuwd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Hem er (op een vriendelijke doch dringende manier) op aanspreken, en als dat niet helpt leidinggevende opzoeken.
Nee hoor, het enige wat hij heeft gedaan is vlak achter haar gaan staan en haar lichaam kort aanrakend. Maar dat heb ik ook wel eens gehad bij mensen (per ongeluk). Wie niet eigenlijk? En ik neem niet aan dat hij, terwijl zij ergens stond, vlak achter haar is gaan staan? Maar dat het lopend is gebeurt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou het er zeker met je leidinggevende over hebben. Dit is seksuele intimidatie.
Hoe zou jij het verwoorden, tegen deze collega?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:28 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Nee hoor, het enige wat hij heeft gedaan is vlak achter haar gaan staan en haar lichaam kort aanrakend. Maar dat heb ik ook wel eens gehad bij mensen (per ongeluk). Wie niet eigenlijk? En ik neem niet aan dat hij, terwijl zij ergens stond, vlak achter haar is gaan staan? Maar dat het lopend is gebeurt.
Verder stelt ze zich echt heel erg aan: zeg gewoon dat je het niet tof vindt. Zo moeilijk is dat toch niet als je 24 bent? Zulke mannen zijn er zoveel op de werkvloer.
Eerder onhandig gedrag van een man die toenadering heeft gezocht tot TS en aangezien TS zoals ik het hier lees een wat te grote behoefte lijkt te hebben om aardig te worden gevonden heeft bij die man de gedachte postgevat dat TS in hem ook meer dan gewoon een collega ziet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik zou het er zeker met je leidinggevende over hebben. Dit is seksuele intimidatie.
Dat valt denk ik wel mee. Ik ben het met je eens dat gedrag pas ongewenst is als te kennen is gegeven dat het idd. ongewenst is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eerder onhandig gedrag van een man die toenadering heeft gezocht tot TS en aangezien TS zoals ik het hier lees een wat te grote behoefte lijkt te hebben om aardig te worden gevonden heeft bij die man de gedachte postgevat dat TS in hem ook meer dan gewoon een collega ziet.
M.i. moet TS gewoon zelf e.e.a. even rechtzetten. Als die man niet ophoudt nadat hem duidelijk te verstaan is gegeven dat zijn gedrag ongewenst is... dan is het misschien tijd voor het inschakelen van leidinggevenden. Als TS dat nu doet wordt die man wellicht ontslagen terwijl hij van wat ik hier lees alleen maar sociaal enorm onhandig is geweest.
Bij dit soort zaken, ook bij bv. belediging, is er altij sprake van een 'zender' en een 'ontvanger'.. De één zal er geen last van hebben en een grote strot opzetten of een grap terugmaken, de ander voelt zich er ongemakkelijk mee. Als dubbelzinnige opmerkingen, te dicht op iemand gaan staan, iemand steeds achterna lopen en aandacht vragen en 'terloopse' aanrakingen als storend worden ervaren, kan dat in principe wel als intimidatie worden gezien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:28 schreef Letsstaytogether het volgende:
[..]
Nee hoor, het enige wat hij heeft gedaan is vlak achter haar gaan staan en haar lichaam kort aanrakend. Maar dat heb ik ook wel eens gehad bij mensen (per ongeluk). Wie niet eigenlijk? En ik neem niet aan dat hij, terwijl zij ergens stond, vlak achter haar is gaan staan? Maar dat het lopend is gebeurt.
Verder stelt ze zich echt heel erg aan: zeg gewoon dat je het niet tof vindt. Zo moeilijk is dat toch niet als je 24 bent? Zulke mannen zijn er zoveel op de werkvloer.
Berichten over seksuele intimidatie op de werkvloer wil je als bedrijf niet hebben en dus zijn er veel bedrijven die meteen in de stress schieten, waarbij volstrekt idiote overreacties mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat valt denk ik wel mee. Ik ben het met je eens dat gedrag pas ongewenst is als te kennen is gegeven dat het idd. ongewenst is.
Het lijkt me lastig voor een verlegen jong meisje om dat duidelijk te maken aan een man met een verstandelijke handicap, die wrs. niet eens een afwijzing wil horen. Het is dan ook maar de vraag of het helpt.
Ik zou zeker een leidinggevende inschakelen. Die weet wel met wat voor mensen hij werkt en zal dus prima kunnen bemiddelen. Die man wordt heus niet ontslagen vanwege zijn beperking, maar hij moet wel leren wat wel en niet gepast is.
Om de situatie niet al te ingewikkeld en onmogelijk te maken, lijkt het me verstandig om de verantwoordelijkheid voor onprofessionele overreacties vooral te laten bij de personen die daar verantwoordelijk voor zijn en niet de melder daarmee te belasten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Berichten over seksuele intimidatie op de werkvloer wil je als bedrijf niet hebben en dus zijn er veel bedrijven die meteen in de stress schieten, waarbij volstrekt idiote overreacties mogelijk zijn.
Ik ken het bedrijf niet, dus wellicht valt het allemaal heel erg mee, maar voor hetzelfde geld wil iemand 0,0 risico lopen, vliegt die man eruit en zeker zoals hij hier omschreven wordt is de kans dat hij dan een tijd lang inactief wordt best groot.
Maar je hebt een punt dat het voor TS waarschijnlijk niet zo simpel is als ik het breng.
Je mag aannemen dat men wist dat deze man een IQ van 60 heeft. Dat wil niet zeggen dat TS dit gedrag maar moet accepteren, maar met een dergelijke medewerker gaat een bedrijf anders om dan met iemand zonder verstandelijke beperking.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:31 schreef Koral het volgende:
[..]
Om de situatie niet al te ingewikkeld en onmogelijk te maken, lijkt het me verstandig om de verantwoordelijkheid voor onprofessionele overreacties vooral te laten bij de personen die daar verantwoordelijk voor zijn en niet de melder daarmee te belasten.
Daarnaast hebben zelfs daders rechten in dit land dus wat betreft een ongepaste maatregel zal het wel niet zo'n vaart lopen (als men verstandig is, bouwt men eerst een deugdelijk dossier als er niet voldoende grond is voor opstaande voet).
Dat is onzin. Ook de melder heeft een verantwoordelijkheid om eerst te pogen eea onderling op te lossen en bij een te snelle melding draagt deze medeverantwoordelijkheid voor de gevolgen daarvan, ook al heeft zij deze niet meer in eigen hand.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:31 schreef Koral het volgende:
Om de situatie niet al te ingewikkeld en onmogelijk te maken, lijkt het me verstandig om de verantwoordelijkheid voor onprofessionele overreacties vooral te laten bij de personen die daar verantwoordelijk voor zijn en niet de melder daarmee te belasten.
Bij seksuele intimidatie is dat vooral theorie.quote:Daarnaast hebben zelfs daders rechten in dit land dus wat betreft een ongepaste maatregel zal het wel niet zo'n vaart lopen (als men verstandig is, bouwt men eerst een deugdelijk dossier als er niet voldoende grond is voor opstaande voet).
Dat zal ik niet ontkennen. Ik ben het echter niet eens dat melder verantwoordelijk is voor onprofessionele overtrokken reacties van een vertrouwens persoon binnen een bedrijf.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je mag aannemen dat men wist dat deze man een IQ van 60 heeft. Dat wil niet zeggen dat TS dit gedrag maar moet accepteren, maar met een dergelijke medewerker gaat een bedrijf anders om dan met iemand zonder verstandelijke beperking.
Kletskoek. Melder zoekt hulp vanwege een ongewenste situatie. Melder vraagt niet om iemand te ontslaan. als iemand als gevolg van gedrag dan toch wordt ontslagen of geschorst dan is dat omdat hogerhand dat het meest wenselijk acht.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ook de melder heeft een verantwoordelijkheid om eerst te pogen eea onderling op te lossen en bij een te snelle melding draagt deze medeverantwoordelijkheid voor de gevolgen daarvan, ook al heeft zij deze niet meer in eigen hand.
Zo kan ik morgen ook zeggen dat ik vermoed dat de buurman aan kleine kindertjes zit en als er dan iemand in de buurt besluit om hem even een lesje te leren is dat ook "niet mijn verantwoordelijkheid".quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:39 schreef Koral het volgende:
Dat zal ik niet ontkennen. Ik ben het echter niet eens dat melder verantwoordelijk is voor onprofessionele overtrokken reacties van een vertrouwens persoon binnen een bedrijf.
Melder moet gewoon volwassen zijn en eerst zelf de grenzen aangeven. Pas dan is er een moment voor een melding.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:46 schreef Koral het volgende:
Melder zoekt hulp vanwege een ongewenste situatie.
Natuurlijk is een 'slachtoffer' niet zonder verantwoordelijkheden, maar ik blijf van mening dat je geen drempels moet opwerpen om hulp te vragen. Zeker niet bij vertrouwenspersonen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo kan ik morgen ook zeggen dat ik vermoed dat de buurman aan kleine kindertjes zit en als er dan iemand in de buurt besluit om hem even een lesje te leren is dat ook "niet mijn verantwoordelijkheid".
Maar feitelijk is het dat natuurlijk WEL.
Dus als jij niet zo goed weet hoe te handelen (juist vanwege de beperking van de ander) dan mag je geen hulp zoeken en advies in winnen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Melder moet gewoon volwassen zijn en eerst zelf de grenzen aangeven. Pas dan is er een moment voor een melding.
Dat geneuzel van mensen die altijd iemand nodig hebben om het handje vast te houden. Ja, als je een IQ van 60 hebt... maar toch pottedimme niet als je normaal kan functioneren?
We hadden het over klagen bij leidinggevenden...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:14 schreef Koral het volgende:
Natuurlijk is een 'slachtoffer' niet zonder verantwoordelijkheden, maar ik blijf van mening dat je geen drempels moet opwerpen om hulp te vragen. Zeker niet bij vertrouwenspersonen.
Het is niet zo dat als de een verantwoordelijkheid heeft ter zake van iets, dat anderen dat dan niet kunnen hebben.quote:Dat voorbeeld dat jij nu geeft is gewoon smaad als het niet op waarheid berust. Maar als je in al je oprechtheid je zorgen uit maakt dat je niet verantwoordelijk doordat een ander te gaat besluiten voor eigen rechter te gaan spelen. Volgens mij heeft iedere volwassene toch echt een eigen verantwoordelijkheid.
Nee, omdat dat ook helemaal niets daarmee te maken heeft. Maar als jij te hard rijdt en iemand verleent jou geen voorrang en dat wordt een ongeval, dan heb je beiden schuld.quote:Als jij te hard rijdt en je maakt een ongeluk dan ligt de schuld toch ook niet bij de persoon voor je die toevallig ook te hard reed?
Ja, maar je moet niet meteen naar de leidinggevenden stappen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:15 schreef Koral het volgende:
Dus als jij niet zo goed weet hoe te handelen (juist vanwege de beperking van de ander) dan mag je geen hulp zoeken en advies in winnen?
Leidinggevenden in een dergelijke branche weten wel dat ze hele diverse mensen werken. Als TS niet goed weet hoe ze met zo'n figuur om moet gaan, of bang is dat het escaleert als ze wat zegt of als het eea. gewoon niet helpt, dan is het prima om dat eens ter sprake te brengen bij een leidinggevende.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je mag aannemen dat men wist dat deze man een IQ van 60 heeft. Dat wil niet zeggen dat TS dit gedrag maar moet accepteren, maar met een dergelijke medewerker gaat een bedrijf anders om dan met iemand zonder verstandelijke beperking.
Ja, eens.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Leidinggevenden in een dergelijke branche weten wel dat ze hele diverse mensen werken. Als TS niet goed weet hoe ze met zo'n figuur om moet gaan, of bang is dat het escaleert als ze wat zegt of als het eea. gewoon niet helpt, dan is het prima om dat eens ter sprake te brengen bij een leidinggevende.
Er wordt heus niet panisch of buiten proportie gereageerd. Ze weten wat er kan gebeuren als ze een mooi, jong, verlegen meisje naast een zwakzinnige op middelbare leeftijd neerzetten.
Vooral omdat we het hebben over iemand die min of meer zwakzinnig is... Zo iemand duidelijk maken wat wel en niet kan, lukt soms alleen als je het nodige overwicht op hem hebt. Ze hebben maar een klein referentiekader en lopen dus ook niet over van de empathie. Het kan zelfs zijn dat hij agressief wordt als hij terecht wordt gewezen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, eens.
En ik vind het raar om TS te verwijten dat ze niet goed weet hoe ze hiermee om moet gaan. Die dingen moet iedereen een keer leren.
Als je 24 bent mag je het wat mij betreft wel geleerd hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:
En ik vind het raar om TS te verwijten dat ze niet goed weet hoe ze hiermee om moet gaan. Die dingen moet iedereen een keer leren.
Iedereen kan agressief worden. Duidelijk zijn hoeft niet gepaard te gaan met krenking.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Vooral omdat we het hebben over iemand die min of meer zwakzinnig is... Zo iemand duidelijk maken wat wel en niet kan, lukt soms alleen als je het nodige overwicht op hem hebt. Ze hebben maar een klein referentiekader en lopen dus ook niet over van de empathie. Het kan zelfs zijn dat hij agressief wordt als hij terecht wordt gewezen.
Dan moet je het voor je 24ste maar net zijn tegengekomen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je 24 bent mag je het wat mij betreft wel geleerd hebben.
Het verwijt betreft overigens meer het langdurig "lief gevonden willen worden".
Weet jij wat deze man als krenkend kan opvatten?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Iedereen kan agressief worden. Duidelijk zijn hoeft niet gepaard te gaan met krenking.
Kom op, het zal toch niet zo zijn dat TS nog nooit eerder door een man is benaderd?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:58 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je het voor je 24ste maar net zijn tegengekomen.
Ja, morgen kan er ook een vliegtuig op mijn huis vallen, maar dat wil niet zeggen dat ik uit voorzorg morgen de gehele dag elders ga verblijven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:59 schreef Lienekien het volgende:
Weet jij wat deze man als krenkend kan opvatten?
Ik vind het helemaal geen probleem dat ze hier om advies vraagt. Integendeel. Ik geef alleen aan dat ze niet moet gaan klagen bij de leidinggevende en zeker niet in een sfeer van "seksuele intimidatie" (want dat is waar ik op reageerde, al kwam dat voorstel niet van TS), maar gewoon als een volwassene de persoon er op aanspreken, aangezien feitelijk haar gedrag op basis van wat ze zelf hier heeft medegedeeld de oorzaak lijkt te zijn van dat die man denkt dat zijn gedrag gewenst is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Waarom draaf je zo door? Zij heeft dit (zo benaderd worden door een zwakbegaafde collega) niet eerder meegemaakt en is onzeker over hoe ze dat aanpakt. Simpel.
je doet net alsof je leidinggevenden compleet ongeleide projectielen zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar je moet niet meteen naar de leidinggevenden stappen.
Als die er is (en aanspreekbaar voor TS), dan lijkt mij dat ook wel een acceptabele optie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik blijf bij het advies dat ik al gaf. En dat is niet 'klagen' bij de leidinggevende maar praten met de begeleider van die man.
Op dat niveau? Niet zelden...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:15 schreef Koral het volgende:
je doet net alsof je leidinggevenden compleet ongeleide projectielen zijn.
Alsof jouw voorbeeld wat te maken mee heeft met dit topicquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
We hadden het over klagen bij leidinggevenden...
[..]
Het is niet zo dat als de een verantwoordelijkheid heeft ter zake van iets, dat anderen dat dan niet kunnen hebben.
[..]
Nee, omdat dat ook helemaal niets daarmee te maken heeft. Maar als jij te hard rijdt en iemand verleent jou geen voorrang en dat wordt een ongeval, dan heb je beiden schuld.
Zoveel woorden, zo weinig inhoud en nog een ad hominem erbij die zeker hier op fok een baard heeft van hier tot Tokio.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:23 schreef Koral het volgende:
Alsof jouw voorbeeld wat te maken mee heeft met dit topicmaar ik ga niet de hele tijd discuseren met iemand die voorbeelden uit zijn context haalt of andere kaders er om heen gooit.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, behalve op jouw zolderkamer. Daar wordt gewezen naar een splinter in iemands anders zijn ogen als de balk in zijn eigen ogen ter sprake wordt gebracht.
Iemand maakt een onprettige actie, maar wat ga jij doen? De mogelijke reactie veroordelen ;')
Je moet voor rechter gaan leren man, kun je de rest van je leven kromme uitspraken gaan doen.
Op een sociale werkplaats wellicht. Mijn ervaring is dat managers nu juist tactisch en strategisch beter onderlegd zijn dan op de operationele werkvloer. Jouw ervaring is blijkbaar anders.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op dat niveau? Niet zelden...
Het spijt mij wel, maar zelfs managers met kennis en kunde willen nog wel eens snel het straatje schoonvegen bij dit soort flauwekul. Mensen rennen veel te snel weg als het lastig wordt. Zijn veel te snel geneigd om de focus te leggen op het eigen hachje. Lafaards zijn in de meerderheid hoor.
Inhoud is ook in de eye of the beholder. Hartelijk gefeliciteerd terug!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoveel woorden, zo weinig inhoud en nog een ad hominem erbij die zeker hier op fok een baard heeft van hier tot Tokio.
Gefeliciteerd!
Nee, managers zijn natuurlijk van hoger niveau dan op de werkvloer, maar ik stelde dan ook dat ZELFS managers met kennis en kunde rare fratsen uit kunnen halen als ze hun eigen straatje schoon willen vegen en dat er aardig wat mensen in de stress schieten als iemand "seksuele intimidatie" roept.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:26 schreef Koral het volgende:
Op een sociale werkplaats wellicht. Mijn ervaring is dat managers nu juist tactisch en strategisch beter onderlegd zijn dan op de operationele werkvloer. Jouw ervaring is blijkbaar anders.
Nee. Maar als jij dat wil geloven, prima.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef Koral het volgende:
Inhoud is ook in de eye of the beholder.
Zelf opgelost. Heel goed!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:58 schreef girlygirl8 het volgende:
Hallo allemaal,
Even samengevat hoe het vandaag is verlopen:
Hij heeft hij me geen moment benaderd. Ik moet ook toegeven dat ik ook echt mijn best deed om hem zoveel mogelijk te ontwijken. In zoverre dat ik er schrikachtig van werd![]()
Voorlopig onderneem ik geen actie (vragen om overplaatsing). Ik wacht het nog even af en zorg er in ieder geval voor dat ik nooit alleen ben met hem, geen oogcontact maak en kortaf ben.
Topic mag op zich wel verwijderd worden. Ik heb genoeg praktische tips binnengekregen en hiervoor wil ik jullie vriendelijk bedanken
Volgens mij heeft ze nog niks opgelost.. Hij heeft haar gewoon een dag niet benaderdquote:
MIsschien leest hij wel mee. tududuudduuuuuuuquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze nog niks opgelost.. Hij heeft haar gewoon een dag niet benaderd
Dat is hele andere koek dan elke keer benaderen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze nog niks opgelost.. Hij heeft haar gewoon een dag niet benaderd
Ik kan me prima in meegaan in dat je het niet de kleur van een klacht over seksuele intimidatie wil geven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal geen probleem dat ze hier om advies vraagt. Integendeel. Ik geef alleen aan dat ze niet moet gaan klagen bij de leidinggevende en zeker niet in een sfeer van "seksuele intimidatie" (want dat is waar ik op reageerde, al kwam dat voorstel niet van TS), maar gewoon als een volwassene de persoon er op aanspreken, aangezien feitelijk haar gedrag op basis van wat ze zelf hier heeft medegedeeld de oorzaak lijkt te zijn van dat die man denkt dat zijn gedrag gewenst is.
Als zij dat echt niet wil dan is haar voorstel om overplaatsing te vragen zonder concreet aan te geven waarom wat mij betreft ook prima, al denk ik dat het voor haar (en iedereen...) beter is om niet weg te lopen van de situatie, maar er iets aan te doen (er komen nog genoeg situaties die even doorbijten zijn en weglopen daarvan maakt dat je jezelf tekort doet).
Heel graag gedaan! Hopelijk valt het idd. erg mee.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:58 schreef girlygirl8 het volgende:
Hallo allemaal,
Even samengevat hoe het vandaag is verlopen:
Hij heeft hij me geen moment benaderd. Ik moet ook toegeven dat ik ook echt mijn best deed om hem zoveel mogelijk te ontwijken. In zoverre dat ik er schrikachtig van werd![]()
Voorlopig onderneem ik geen actie (vragen om overplaatsing). Ik wacht het nog even af en zorg er in ieder geval voor dat ik nooit alleen ben met hem, geen oogcontact maak en kortaf ben.
Topic mag op zich wel verwijderd worden. Ik heb genoeg praktische tips binnengekregen en hiervoor wil ik jullie vriendelijk bedanken
Aangeven. Bij hemzelf trouwens. :p Hier mijn verhaal daarover trouwens: R&P / Heb ik fout gehandeld?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 06:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe zou jij het verwoorden, tegen deze collega?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |