abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132153837
Ik heb een collega (een man van rond de 55 jaar) die met mij op dezelfde verdieping werkt en elke keer als ik hem tegenkom dan probeert hij op de een of andere manier mijn aandacht te trekken. Ik weet niet wat zijn intentie is, maar ik voel me er echt ongemakkelijk bij.

Eerst gingen de gesprekken over koetjes en kalfjes. Gesprekken die ik nooit ben gestart, het kwam altijd vanuit zijn kant. Het enige wat van mijn kant kwam was een vriendelijke groet. En ook al had ik hem nooit wat te vertellen dwong ik mezelf altijd uit beleefdheid het gesprek met hem aan te gaan. Vorige week vrijdag maakte hij de volgende opmerking ''Straks denken andere collega's dat we nog iets met elkaar hebben''. Ik voelde mij zwaar ongemakkelijk bij zijn woorden, want waar sloeg dat in Godsnaam op?! Ik sprak met hem zoals de rest dat deed.

En vandaag is hij nog een stapje verder gegaan. Elke keer wanneer hij mij zag (en aangezien we op dezelfde verdieping werken kom je elkaar vaak tegen) zei hij wat. Zelfs wanneer ik oogcontact vermeed!! (wat hij voorheen nooit deed)
Op een gegeven moment is hij zelfs vlak achter mij gaan staan, bijna mijn lichaam (kont) aanrakend. Toen ik dit doorkreeg gaf ik hem een boze blik.
Later... toen het bijna tijd was om te stoppen met werken en ik richting de lift ging, kwam hij net voorbij lopen en riep in het bijzijn van 2 mensen (ken ze verder niet) ''Elke keer wanneer ik je zie, begint mijn hartje te kloppen''.

Ik word hier dus echt kotsmisselijk van. Eerst ging ik met een fijn gevoel naar werk, maar hoe opdringeriger hij werd, hoe minder ik het naar mijn zin ben gaan krijgen. Ik wil morgen ons leidinggevende vertellen dat ik graag naar een andere verdieping wil, maar weet niet hoe ik dit het best kan overbrengen? Ik weet niet of het verstandig is om haar te vertellen wat mijn collega allemaal gezegd/gedaan heeft. Misschien beeld ik mij dingen in die er niet zijn? Wat voor mij vaststaat is dat ik mij echt niet meer op mijn gemak voel bij hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlygirl8 op 14-10-2013 14:04:23 ]
pi_132153936
Of spreek hem er eens goed op aan? Dan ben je er misschien direct van af.
pi_132153992
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit. Niet gelijk naar de baas gaan. Dat kan altijd nog.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_132154027
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Hij heeft een keer verteld dat hij teveel druk voelt vanuit zijn omgeving en zei er toen achter dat als het zo doorgaat, hij zijn kop met een hamer zou inslaan. Hij is verder zwakbegaafd. Naar eigen zeggen een IQ van 60. Ben bang dat hij doordraait ofzo als ik hem afwijs.

We zitten in de schoonmaak (ik tijdelijk dan).
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:46:35 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_132154039
Hij heeft een crush op je.. Kan gebeuren, maar mannen hebben daar een wat minder subtiele hint voor nodig dat het niet wederzijds is.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_132154093
Je had denk ik al eerder duidelijk moeten zijn, maar duidelijk zijn is wat nodig is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_132154127
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hij heeft een keer verteld dat hij teveel druk voelt vanuit zijn omgeving en zei er toen achter dat als het zo doorgaat, hij zijn kop met een hamer zou inslaan. Hij is verder zwakbegaafd. Naar eigen zeggen een IQ van 60. Ben bang dat hij doordraait ofzo als ik hem afwijs.

We zitten in de schoonmaak (ik tijdelijk dan).
Zo daar zeg je er nogal wat bij. Uit de OP had ik de indruk dat jullie gewoon een normale kantoorbaan hebben. Ga naar je leidinggevende want als hij echt zwakbegaafd is kan hij ook onberekenbaar zijn.
pi_132154212
Bij ons vragen ze aan een 16 jarige stagaire of ze lid wilt worden van het clubje en ze even meegaat naar de kelder.
pi_132154288
Hoe oud ben je zelf?

En ik zou hem snel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Ik bedoel, als hij nou al steeds verder gaat en zwakbegaafd is (en misschien dus ook niet door heeft wat wel en niet kan), moet je voorkomen dat hij nog verder gaat.
Dus eerst hem er op aanspreken en als hij niet goed reageert; door naar je baas.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:56:52 #10
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_132154314
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef B-FliP het volgende:
Hij heeft een crush op je.. Kan gebeuren, maar mannen hebben daar een wat minder subtiele hint voor nodig dat het niet wederzijds is.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:48 schreef DS4 het volgende:
Je had denk ik al eerder duidelijk moeten zijn, maar duidelijk zijn is wat nodig is.
Moeilijk. Ik ben totaal niet direct van aard. Zo vaak dingen verzwegen omdat ik de ander niet wil kwetsen.

Ik denk dat ik het subtiel ga overbrengen op mijn leidinggevende. Of ik niet overgeplaatst mag worden omdat ik me hier verveel ofzo. :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:58:05 #11
412436 girlygirl8
pi_132154348
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:49 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zo daar zeg je er nogal wat bij. Uit de OP had ik de indruk dat jullie gewoon een normale kantoorbaan hebben. Ga naar je leidinggevende want als hij echt zwakbegaafd is kan hij ook onberekenbaar zijn.
Dit ja.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:58:54 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_132154385
Simpel.

De volgende keer dat hij weer tegen je aanstaat, schreeuw je keihard "IEIEIEIEIE, BLIJF MET JE POTEN VAN ME AF, VIEZERIK !!!!" en ren je huilend weg.

Problem solved.

Ik zou het niet 'subtiel', zachte heelmeester maken stinkende wonden en wellicht gaat hij dan met een ander verder.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:59:51 #13
412436 girlygirl8
pi_132154417
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:56 schreef Capt.Hillstrand het volgende:
Hoe oud ben je zelf?

En ik zou hem snel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Ik bedoel, als hij nou al steeds verder gaat en zwakbegaafd is (en misschien dus ook niet door heeft wat wel en niet kan), moet je voorkomen dat hij nog verder gaat.
Dus eerst hem er op aanspreken en als hij niet goed reageert; door naar je baas.
24.

Ik denk dat het beter is om van verdieping te veranderen en dit verder met niemand (noch collega, noch leidinggevende) te bespreken. Het zou daarna alleen maar akward worden. Mijn contract loopt tot eind december, daarna was ik al sowieso van plan om ergens anders te gaan werken (ivm verhuizing).
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:01:20 #14
412436 girlygirl8
pi_132154464
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:58 schreef Pikkebaas het volgende:
Simpel.

De volgende keer dat hij weer tegen je aanstaat, schreeuw je keihard "IEIEIEIEIE, BLIJF MET JE POTEN VAN ME AF, VIEZERIK !!!!" en ren je huilend weg.

Problem solved.

Ik zou het niet 'subtiel', zachte heelmeester maken stinkende wonden en wellicht gaat hij dan met een ander verder.
Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vind :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:03:03 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_132154510
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vind :')
Inderdaad. Kijk, mijn manier is wellicht over de top, je mag zelf invullen hoe hard je schreeuwt. Maar zo krijg je wel aandacht voor je zaak, zo forceer je je leidinggevende om er iets aan te doen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:03:44 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132154534
Hij vind je leuk, nu is het aan jou om duidelijk je grenzen aan te geven.
Ik zou er niet een te groot probleem van maken eigenlijk, van afdeling veranderen omdat een man op een nogal onhandige wijze met je probeerd te flirten?

Zeg gewoon tegen hem dat hij een aardig vent is, maar dat je dat soort opmerkingen niet waardeerd en dat je geen interesse in hem hebt.
Stopt het dan nog niet kan je verder stappen ondernemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_132154728
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Let op dat 60 nauwelijks nog zwakbegaafd is, maar eerder geestelijk gehandicapt. Zo iemand snapt dat soort signalen waarschijnlijk niet eens.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:12:01 #18
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_132154783
Geef gewoon je grenzen aan. Mijn zus heeft ook wel eens last gehad van zo'n kwijlbak die zelfs waar iedereen bijstond riep dat ie wel eens met d'r zou willen vrijen. Na een ferme kaakslag vanuit mijn zus heeft ie nooit meer iets geprobeerd :')
pi_132154823
Zo een snapt prima wat die aan het doen is, ken iemand die een lager iq heeft, ik zou maar eens heel duidelijk tegen hem zeggen dat je niet op hem zit te wachten en als hij zodoorgaat je een melding gaat maken bij de leidinggevende.

Hoe angstiger jij je gaat gedragen hoe meer macht je hem geeft, dit soort types hebben duidelijke taal nodig en weten wat de consequentie's zijn van hun gedrag
pi_132154877
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:59 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

24.

Ik denk dat het beter is om van verdieping te veranderen en dit verder met niemand (noch collega, noch leidinggevende) te bespreken. Het zou daarna alleen maar akward worden. Mijn contract loopt tot eind december, daarna was ik al sowieso van plan om ergens anders te gaan werken (ivm verhuizing).
Dat is wel een behoorlijk hoog creep-gehalte. Hij had je vader kunnen zijn :r

Maar echt, maak het hem duidelijk (met duidelijke woorden, signalen pakken mannen sowieso niet vaak op (no offence), laat staan als ie zwakbegaafd is). En als je dat eng vindt inderdaad vragen om ergens anders te werken maar wel aangeven wat de reden is.
Om eerlijk te zijn zou het me verbazen als hij het niet bij anderen ook probeert, dus het lijkt me dat je niet de eerste of de laatste bent bij wie hij het probeert.
pi_132155143
Verander eerst eens je poppetje in een vrouwtje, dat maakt topics als deze meteen een stuk duidelijker.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:26:27 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132155145
Ik zou benieuwd zijn wie die man zijn begeleider is. En dan met die een gesprekje voeren.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:33:57 #23
412436 girlygirl8
pi_132155334
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Latert het volgende:
Verander eerst eens je poppetje in een vrouwtje, dat maakt topics als deze meteen een stuk duidelijker.
Done
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:35:06 #24
412436 girlygirl8
pi_132155363
Iedereen bedankt voor jullie tips :)

Ik hou jullie nog op de hoogte.
pi_132155365
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:33 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Done
Top ^O^
pi_132155666
Hem er (op een vriendelijke doch dringende manier) op aanspreken, en als dat niet helpt leidinggevende opzoeken.
Ja doei.
pi_132155842
Bespreek het met de mensen op je verdieping. Geef aan dat je je onveilig voelt en vraag of ze een oogje in het zeil willen houden. Afhankelijk van de zwakbeschaafdheid van de beste man, zal hij allicht in binden om zelf niet alleen te komen te staan.

Verder in het algemeen hebben veel bedrijven een vertrouwenspersoon aangewezen waar je terecht zou moeten kunnen met ongewenste intimiteiten e.d. Misschien dat deze persoon zich al eerder heeft misdragen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_132155893
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou benieuwd zijn wie die man zijn begeleider is. En dan met die een gesprekje voeren.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132156129
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Latert het volgende:
Girlygirl was niet duidelijk genoeg? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 14 oktober 2013 @ 15:17:42 #30
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_132156623
Pics om te beoordelen of de aantrekkingskracht richting de man terecht is?
pi_132157947
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef iScream. het volgende:
Pics om te beoordelen of de aantrekkingskracht richting de man terecht is?
*zucht*
pi_132161424
Ik zou echt pissig zijn. Echt niet accepteren zoiets.
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:59:30 #33
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_132161746
Ik zou toch maar wat ruggengraat kweken, dat heb je nog wel vaker nodig in het leven.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_132161926
TS, eigenlijk had je meteen al duidelijk moeten zijn dat zijn gedrag jou niet beviel, maar gezien de omstandigheden denk ik dat jouw plan op dit moment misschien toch nog het meest praktische is.
pi_132170699
Ja maar je draagt altijd zo'n leuk truitje.
Ik zie je morgen! Wil je mn bezemsteel dan zien?
pi_132172414
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:59 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

24.

Ik zou het er zeker met je leidinggevende over hebben. Dit is seksuele intimidatie.
pi_132174756
Met een IQ van minder dan 70 ben je 'officieel' verstandelijk gehandicapt. Dat betekent overigens helemaal niks in deze, althans niet dat zijn gedrag jegens jou daarmee gerechtvaardigd is. Je hoeft dit natuurlijk niet te accepteren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_132175171
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:53 schreef Argento het volgende:
Met een IQ van minder dan 70 ben je 'officieel' verstandelijk gehandicapt. Dat betekent overigens helemaal niks in deze, althans niet dat zijn gedrag jegens jou daarmee gerechtvaardigd is. Je hoeft dit natuurlijk niet te accepteren.
dit :) en het betekend ook niet dat hij het niet snapt als je zegt "ik vind het niet fijn als je dit soort dingen zegt en ik wil dat je stopt"

Vermijd wel zo veel mogelijk beeldspraak en dubbelzinnigheid. Zeg wat je wilt en wat niet wilt :) komt wel goed :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 14 oktober 2013 @ 23:08:25 #39
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_132175371
Waar werk je?
pi_132175670
Zo'n zwakbegaafde kun je toch wel van repliek dienen kom op zeg, wees eens een volwassen vrouw
٩๏̯͡๏)۶
pi_132178900
Als je het zelf niet tegen hem durft te zeggen of wanneer dat fout uitpakt; ga naar je leidinggevende.

Ik vrees echter dat je in zijn beleving al bevestiging hebt gegeven dat je hem ook leuk vindt. In ieder geval hoop, zodat hij steeds een stapje verder gaat.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:29:42 #42
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_132179108
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
Hem er (op een vriendelijke doch dringende manier) op aanspreken, en als dat niet helpt leidinggevende opzoeken.
Dit dus. Ben benieuwd.
pi_132179952
Ik vind zijn gedrag eigenlijk wel meevallen, heb 10x erger meegemaakt van niet-zwakbegaafden. :P

Overigens lullig voor je dat hij denkt jou te kunnen krijgen.
pi_132179958
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zou het er zeker met je leidinggevende over hebben. Dit is seksuele intimidatie.
Nee hoor, het enige wat hij heeft gedaan is vlak achter haar gaan staan en haar lichaam kort aanrakend. Maar dat heb ik ook wel eens gehad bij mensen (per ongeluk). Wie niet eigenlijk? En ik neem niet aan dat hij, terwijl zij ergens stond, vlak achter haar is gaan staan? Maar dat het lopend is gebeurt.

Verder stelt ze zich echt heel erg aan: zeg gewoon dat je het niet tof vindt. Zo moeilijk is dat toch niet als je 24 bent? Zulke mannen zijn er zoveel op de werkvloer.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:40:23 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132179978
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 06:28 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Nee hoor, het enige wat hij heeft gedaan is vlak achter haar gaan staan en haar lichaam kort aanrakend. Maar dat heb ik ook wel eens gehad bij mensen (per ongeluk). Wie niet eigenlijk? En ik neem niet aan dat hij, terwijl zij ergens stond, vlak achter haar is gaan staan? Maar dat het lopend is gebeurt.

Verder stelt ze zich echt heel erg aan: zeg gewoon dat je het niet tof vindt. Zo moeilijk is dat toch niet als je 24 bent? Zulke mannen zijn er zoveel op de werkvloer.
Hoe zou jij het verwoorden, tegen deze collega?
pi_132180009
God, wat ben ik blij dat ik me p het werk als een lompe hork vrouw gedraag zeg :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_132180833
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Eerder onhandig gedrag van een man die toenadering heeft gezocht tot TS en aangezien TS zoals ik het hier lees een wat te grote behoefte lijkt te hebben om aardig te worden gevonden heeft bij die man de gedachte postgevat dat TS in hem ook meer dan gewoon een collega ziet.

M.i. moet TS gewoon zelf e.e.a. even rechtzetten. Als die man niet ophoudt nadat hem duidelijk te verstaan is gegeven dat zijn gedrag ongewenst is... dan is het misschien tijd voor het inschakelen van leidinggevenden. Als TS dat nu doet wordt die man wellicht ontslagen terwijl hij van wat ik hier lees alleen maar sociaal enorm onhandig is geweest.
pi_132180988
Als die man daadwerkelijk zwakbegaafd is, zou ik ook een beetje mededogen hebben. Zo'n man weet misschien niet beter en is te naief om in te zien dat TS totaal niet zit te wachten op zijn avances.

Dus gewoon duidelijk zeggen, 'ik zit niet te wachten op je aandacht' of 'ik wil niet dat je steeds toenadering zoekt ik ben daar niet van gediend'. En als het dan nog niet helder is misschien iets dreigender de volgende keer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_132181001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eerder onhandig gedrag van een man die toenadering heeft gezocht tot TS en aangezien TS zoals ik het hier lees een wat te grote behoefte lijkt te hebben om aardig te worden gevonden heeft bij die man de gedachte postgevat dat TS in hem ook meer dan gewoon een collega ziet.

M.i. moet TS gewoon zelf e.e.a. even rechtzetten. Als die man niet ophoudt nadat hem duidelijk te verstaan is gegeven dat zijn gedrag ongewenst is... dan is het misschien tijd voor het inschakelen van leidinggevenden. Als TS dat nu doet wordt die man wellicht ontslagen terwijl hij van wat ik hier lees alleen maar sociaal enorm onhandig is geweest.
Dat valt denk ik wel mee. Ik ben het met je eens dat gedrag pas ongewenst is als te kennen is gegeven dat het idd. ongewenst is.
Het lijkt me lastig voor een verlegen jong meisje om dat duidelijk te maken aan een man met een verstandelijke handicap, die wrs. niet eens een afwijzing wil horen. Het is dan ook maar de vraag of het helpt.
Ik zou zeker een leidinggevende inschakelen. Die weet wel met wat voor mensen hij werkt en zal dus prima kunnen bemiddelen. Die man wordt heus niet ontslagen vanwege zijn beperking, maar hij moet wel leren wat wel en niet gepast is.
pi_132181030
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 06:28 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Bij dit soort zaken, ook bij bv. belediging, is er altij sprake van een 'zender' en een 'ontvanger'.. De één zal er geen last van hebben en een grote strot opzetten of een grap terugmaken, de ander voelt zich er ongemakkelijk mee. Als dubbelzinnige opmerkingen, te dicht op iemand gaan staan, iemand steeds achterna lopen en aandacht vragen en 'terloopse' aanrakingen als storend worden ervaren, kan dat in principe wel als intimidatie worden gezien.
pi_132181123
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dat valt denk ik wel mee. Ik ben het met je eens dat gedrag pas ongewenst is als te kennen is gegeven dat het idd. ongewenst is.
Het lijkt me lastig voor een verlegen jong meisje om dat duidelijk te maken aan een man met een verstandelijke handicap, die wrs. niet eens een afwijzing wil horen. Het is dan ook maar de vraag of het helpt.
Ik zou zeker een leidinggevende inschakelen. Die weet wel met wat voor mensen hij werkt en zal dus prima kunnen bemiddelen. Die man wordt heus niet ontslagen vanwege zijn beperking, maar hij moet wel leren wat wel en niet gepast is.
Berichten over seksuele intimidatie op de werkvloer wil je als bedrijf niet hebben en dus zijn er veel bedrijven die meteen in de stress schieten, waarbij volstrekt idiote overreacties mogelijk zijn.

Ik ken het bedrijf niet, dus wellicht valt het allemaal heel erg mee, maar voor hetzelfde geld wil iemand 0,0 risico lopen, vliegt die man eruit en zeker zoals hij hier omschreven wordt is de kans dat hij dan een tijd lang inactief wordt best groot.

Maar je hebt een punt dat het voor TS waarschijnlijk niet zo simpel is als ik het breng.
pi_132182527
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Berichten over seksuele intimidatie op de werkvloer wil je als bedrijf niet hebben en dus zijn er veel bedrijven die meteen in de stress schieten, waarbij volstrekt idiote overreacties mogelijk zijn.

Ik ken het bedrijf niet, dus wellicht valt het allemaal heel erg mee, maar voor hetzelfde geld wil iemand 0,0 risico lopen, vliegt die man eruit en zeker zoals hij hier omschreven wordt is de kans dat hij dan een tijd lang inactief wordt best groot.

Maar je hebt een punt dat het voor TS waarschijnlijk niet zo simpel is als ik het breng.
Om de situatie niet al te ingewikkeld en onmogelijk te maken, lijkt het me verstandig om de verantwoordelijkheid voor onprofessionele overreacties vooral te laten bij de personen die daar verantwoordelijk voor zijn en niet de melder daarmee te belasten.

Daarnaast hebben zelfs daders rechten in dit land dus wat betreft een ongepaste maatregel zal het wel niet zo'n vaart lopen (als men verstandig is, bouwt men eerst een deugdelijk dossier als er niet voldoende grond is voor opstaande voet).
pi_132182602
Heb ik ook gehad ja, hij is ongv 50 jaar.
Je moet kortaf naar hem doen meestal laten ze je dan wel met rust!
(In mijn geval is dat wel gelukt :o) :{
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:35:39 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132182639
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:31 schreef Koral het volgende:

[..]

Om de situatie niet al te ingewikkeld en onmogelijk te maken, lijkt het me verstandig om de verantwoordelijkheid voor onprofessionele overreacties vooral te laten bij de personen die daar verantwoordelijk voor zijn en niet de melder daarmee te belasten.

Daarnaast hebben zelfs daders rechten in dit land dus wat betreft een ongepaste maatregel zal het wel niet zo'n vaart lopen (als men verstandig is, bouwt men eerst een deugdelijk dossier als er niet voldoende grond is voor opstaande voet).
Je mag aannemen dat men wist dat deze man een IQ van 60 heeft. Dat wil niet zeggen dat TS dit gedrag maar moet accepteren, maar met een dergelijke medewerker gaat een bedrijf anders om dan met iemand zonder verstandelijke beperking.
pi_132182790
Toen hij zei straks denken mensen nog dat wij wat met elkaar hebben... Had jij meteen moeten zeggen dat lijkt me erg vreemd want zoiets gaat natuurlijk nooit gebeuren!

Dus wanneer hij weer een soortgelijke opmerking maakt moet je scherp genoeg zijn iets terug te zeggen wat hem duidelijk maakt dat dat er nooit in zit....
pi_132183244
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:31 schreef Koral het volgende:

Dat is onzin. Ook de melder heeft een verantwoordelijkheid om eerst te pogen eea onderling op te lossen en bij een te snelle melding draagt deze medeverantwoordelijkheid voor de gevolgen daarvan, ook al heeft zij deze niet meer in eigen hand.

quote:
Bij seksuele intimidatie is dat vooral theorie.
pi_132184144
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je mag aannemen dat men wist dat deze man een IQ van 60 heeft. Dat wil niet zeggen dat TS dit gedrag maar moet accepteren, maar met een dergelijke medewerker gaat een bedrijf anders om dan met iemand zonder verstandelijke beperking.
Dat zal ik niet ontkennen. Ik ben het echter niet eens dat melder verantwoordelijk is voor onprofessionele overtrokken reacties van een vertrouwens persoon binnen een bedrijf.
pi_132184315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is onzin. Ook de melder heeft een verantwoordelijkheid om eerst te pogen eea onderling op te lossen en bij een te snelle melding draagt deze medeverantwoordelijkheid voor de gevolgen daarvan, ook al heeft zij deze niet meer in eigen hand.
Kletskoek. Melder zoekt hulp vanwege een ongewenste situatie. Melder vraagt niet om iemand te ontslaan. als iemand als gevolg van gedrag dan toch wordt ontslagen of geschorst dan is dat omdat hogerhand dat het meest wenselijk acht.

In dit geval zal er wellicht een bijzondere zorg zijn of de gevolgen voor zo iemand niet buiten proportioneel zijn en betere begeleiding wellicht wenselijk is. Wat niet wenselijk is om extra barrieres op te werpen voor slachtoffers om melding of een hulpvraag te doen!
pi_132184341
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:39 schreef Koral het volgende:

Dat zal ik niet ontkennen. Ik ben het echter niet eens dat melder verantwoordelijk is voor onprofessionele overtrokken reacties van een vertrouwens persoon binnen een bedrijf.
Zo kan ik morgen ook zeggen dat ik vermoed dat de buurman aan kleine kindertjes zit en als er dan iemand in de buurt besluit om hem even een lesje te leren is dat ook "niet mijn verantwoordelijkheid".

Maar feitelijk is het dat natuurlijk WEL.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:49:15 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132184369
heeft het bedrijf een vertrouwenspersoon?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_132184379
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:46 schreef Koral het volgende:

Melder zoekt hulp vanwege een ongewenste situatie.
Melder moet gewoon volwassen zijn en eerst zelf de grenzen aangeven. Pas dan is er een moment voor een melding.

Dat geneuzel van mensen die altijd iemand nodig hebben om het handje vast te houden. Ja, als je een IQ van 60 hebt... maar toch pottedimme niet als je normaal kan functioneren?
pi_132185090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo kan ik morgen ook zeggen dat ik vermoed dat de buurman aan kleine kindertjes zit en als er dan iemand in de buurt besluit om hem even een lesje te leren is dat ook "niet mijn verantwoordelijkheid".

Maar feitelijk is het dat natuurlijk WEL.
Natuurlijk is een 'slachtoffer' niet zonder verantwoordelijkheden, maar ik blijf van mening dat je geen drempels moet opwerpen om hulp te vragen. Zeker niet bij vertrouwenspersonen.

Dat voorbeeld dat jij nu geeft is gewoon smaad als het niet op waarheid berust. Maar als je in al je oprechtheid je zorgen uit maakt dat je niet verantwoordelijk doordat een ander te gaat besluiten voor eigen rechter te gaan spelen. Volgens mij heeft iedere volwassene toch echt een eigen verantwoordelijkheid.

Als jij te hard rijdt en je maakt een ongeluk dan ligt de schuld toch ook niet bij de persoon voor je die toevallig ook te hard reed?
pi_132185152
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Melder moet gewoon volwassen zijn en eerst zelf de grenzen aangeven. Pas dan is er een moment voor een melding.

Dat geneuzel van mensen die altijd iemand nodig hebben om het handje vast te houden. Ja, als je een IQ van 60 hebt... maar toch pottedimme niet als je normaal kan functioneren?
Dus als jij niet zo goed weet hoe te handelen (juist vanwege de beperking van de ander) dan mag je geen hulp zoeken en advies in winnen?
pi_132186572
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:14 schreef Koral het volgende:

Natuurlijk is een 'slachtoffer' niet zonder verantwoordelijkheden, maar ik blijf van mening dat je geen drempels moet opwerpen om hulp te vragen. Zeker niet bij vertrouwenspersonen.
We hadden het over klagen bij leidinggevenden...

quote:
Dat voorbeeld dat jij nu geeft is gewoon smaad als het niet op waarheid berust. Maar als je in al je oprechtheid je zorgen uit maakt dat je niet verantwoordelijk doordat een ander te gaat besluiten voor eigen rechter te gaan spelen. Volgens mij heeft iedere volwassene toch echt een eigen verantwoordelijkheid.
Het is niet zo dat als de een verantwoordelijkheid heeft ter zake van iets, dat anderen dat dan niet kunnen hebben.

quote:
Als jij te hard rijdt en je maakt een ongeluk dan ligt de schuld toch ook niet bij de persoon voor je die toevallig ook te hard reed?
Nee, omdat dat ook helemaal niets daarmee te maken heeft. Maar als jij te hard rijdt en iemand verleent jou geen voorrang en dat wordt een ongeval, dan heb je beiden schuld.
pi_132186606
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:15 schreef Koral het volgende:

Dus als jij niet zo goed weet hoe te handelen (juist vanwege de beperking van de ander) dan mag je geen hulp zoeken en advies in winnen?
Ja, maar je moet niet meteen naar de leidinggevenden stappen.
pi_132188944
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leidinggevenden in een dergelijke branche weten wel dat ze hele diverse mensen werken. Als TS niet goed weet hoe ze met zo'n figuur om moet gaan, of bang is dat het escaleert als ze wat zegt of als het eea. gewoon niet helpt, dan is het prima om dat eens ter sprake te brengen bij een leidinggevende.
Er wordt heus niet panisch of buiten proportie gereageerd. Ze weten wat er kan gebeuren als ze een mooi, jong, verlegen meisje naast een zwakzinnige op middelbare leeftijd neerzetten.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:33:50 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132189373
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Leidinggevenden in een dergelijke branche weten wel dat ze hele diverse mensen werken. Als TS niet goed weet hoe ze met zo'n figuur om moet gaan, of bang is dat het escaleert als ze wat zegt of als het eea. gewoon niet helpt, dan is het prima om dat eens ter sprake te brengen bij een leidinggevende.
Er wordt heus niet panisch of buiten proportie gereageerd. Ze weten wat er kan gebeuren als ze een mooi, jong, verlegen meisje naast een zwakzinnige op middelbare leeftijd neerzetten.
Ja, eens.

En ik vind het raar om TS te verwijten dat ze niet goed weet hoe ze hiermee om moet gaan. Die dingen moet iedereen een keer leren.
pi_132189700
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, eens.

En ik vind het raar om TS te verwijten dat ze niet goed weet hoe ze hiermee om moet gaan. Die dingen moet iedereen een keer leren.
Vooral omdat we het hebben over iemand die min of meer zwakzinnig is... Zo iemand duidelijk maken wat wel en niet kan, lukt soms alleen als je het nodige overwicht op hem hebt. Ze hebben maar een klein referentiekader en lopen dus ook niet over van de empathie. Het kan zelfs zijn dat hij agressief wordt als hij terecht wordt gewezen.
In een normale situatie zo ik het met DS4 eens zijn: eerst zelf aangeven waar je wel of niet van gediend bent en dan pas andere maatregelen nemen. Als het nl. de vorm van een beschuldiging krijgt, kan deze behoorlijke gevolgen hebben voor de betrokkene.
pi_132190200
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:33 schreef Lienekien het volgende:

Als je 24 bent mag je het wat mij betreft wel geleerd hebben.

Het verwijt betreft overigens meer het langdurig "lief gevonden willen worden".
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:58:22 #70
206580 Luxuria
pi_132190219
Als TS nu ook nog eens reageert...
pi_132190229
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Vooral omdat we het hebben over iemand die min of meer zwakzinnig is... Zo iemand duidelijk maken wat wel en niet kan, lukt soms alleen als je het nodige overwicht op hem hebt. Ze hebben maar een klein referentiekader en lopen dus ook niet over van de empathie. Het kan zelfs zijn dat hij agressief wordt als hij terecht wordt gewezen.
Iedereen kan agressief worden. Duidelijk zijn hoeft niet gepaard te gaan met krenking.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:58:42 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132190231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je 24 bent mag je het wat mij betreft wel geleerd hebben.

Het verwijt betreft overigens meer het langdurig "lief gevonden willen worden".
Dan moet je het voor je 24ste maar net zijn tegengekomen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:59:26 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132190254
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedereen kan agressief worden. Duidelijk zijn hoeft niet gepaard te gaan met krenking.
Weet jij wat deze man als krenkend kan opvatten?
pi_132190315
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:58 schreef Lienekien het volgende:

Dan moet je het voor je 24ste maar net zijn tegengekomen.
Kom op, het zal toch niet zo zijn dat TS nog nooit eerder door een man is benaderd?

Maar nogmaals: het gaat meer om die drang om heel erg aardig gevonden te willen worden. Daar komt niets goeds van.
pi_132190416
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:59 schreef Lienekien het volgende:

Weet jij wat deze man als krenkend kan opvatten?
Ja, morgen kan er ook een vliegtuig op mijn huis vallen, maar dat wil niet zeggen dat ik uit voorzorg morgen de gehele dag elders ga verblijven.

Gewoon normaal doen. De wereld is niet zo eng en dat geldt ook voor zwakbegaafden. En ik ben er aardig wat tegengekomen in mijn leven, mijn broer is geestelijk gehandicapt, dus dan pleeg je in je jeugd nogal eens een instelling binnen te wandelen.

Zelfs met die grote waffel van mij en het feit dat ik wel eens heel naar uit de hoek kan komen ben ik niet één keer belaagd.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:05:51 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132190503
Waarom draaf je zo door? Zij heeft dit (zo benaderd worden door een zwakbegaafde collega) niet eerder meegemaakt en is onzeker over hoe ze dat aanpakt. Simpel.
pi_132190707
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:05 schreef Lienekien het volgende:
Waarom draaf je zo door? Zij heeft dit (zo benaderd worden door een zwakbegaafde collega) niet eerder meegemaakt en is onzeker over hoe ze dat aanpakt. Simpel.
Ik vind het helemaal geen probleem dat ze hier om advies vraagt. Integendeel. Ik geef alleen aan dat ze niet moet gaan klagen bij de leidinggevende en zeker niet in een sfeer van "seksuele intimidatie" (want dat is waar ik op reageerde, al kwam dat voorstel niet van TS), maar gewoon als een volwassene de persoon er op aanspreken, aangezien feitelijk haar gedrag op basis van wat ze zelf hier heeft medegedeeld de oorzaak lijkt te zijn van dat die man denkt dat zijn gedrag gewenst is.

Als zij dat echt niet wil dan is haar voorstel om overplaatsing te vragen zonder concreet aan te geven waarom wat mij betreft ook prima, al denk ik dat het voor haar (en iedereen...) beter is om niet weg te lopen van de situatie, maar er iets aan te doen (er komen nog genoeg situaties die even doorbijten zijn en weglopen daarvan maakt dat je jezelf tekort doet).
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:14:39 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132190820
Ik blijf bij het advies dat ik al gaf. En dat is niet 'klagen' bij de leidinggevende maar praten met de begeleider van die man.
pi_132190856
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, maar je moet niet meteen naar de leidinggevenden stappen.
je doet net alsof je leidinggevenden compleet ongeleide projectielen zijn.
pi_132190860
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:14 schreef Lienekien het volgende:
Ik blijf bij het advies dat ik al gaf. En dat is niet 'klagen' bij de leidinggevende maar praten met de begeleider van die man.
Als die er is (en aanspreekbaar voor TS), dan lijkt mij dat ook wel een acceptabele optie.
pi_132190945
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:15 schreef Koral het volgende:

je doet net alsof je leidinggevenden compleet ongeleide projectielen zijn.
Op dat niveau? Niet zelden...

Het spijt mij wel, maar zelfs managers met kennis en kunde willen nog wel eens snel het straatje schoonvegen bij dit soort flauwekul. Mensen rennen veel te snel weg als het lastig wordt. Zijn veel te snel geneigd om de focus te leggen op het eigen hachje. Lafaards zijn in de meerderheid hoor.
pi_132191069
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

We hadden het over klagen bij leidinggevenden...

[..]

Het is niet zo dat als de een verantwoordelijkheid heeft ter zake van iets, dat anderen dat dan niet kunnen hebben.

[..]

Nee, omdat dat ook helemaal niets daarmee te maken heeft. Maar als jij te hard rijdt en iemand verleent jou geen voorrang en dat wordt een ongeval, dan heb je beiden schuld.
Alsof jouw voorbeeld wat te maken mee heeft met dit topic :') maar ik ga niet de hele tijd discuseren met iemand die voorbeelden uit zijn context haalt of andere kaders er om heen gooit.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, behalve op jouw zolderkamer. Daar wordt gewezen naar een splinter in iemands anders zijn ogen als de balk in zijn eigen ogen ter sprake wordt gebracht.

Iemand maakt een onprettige actie, maar wat ga jij doen? De mogelijke reactie veroordelen ;')

Je moet voor rechter gaan leren man, kun je de rest van je leven kromme uitspraken gaan doen. :P
pi_132191124
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:23 schreef Koral het volgende:

Alsof jouw voorbeeld wat te maken mee heeft met dit topic :') maar ik ga niet de hele tijd discuseren met iemand die voorbeelden uit zijn context haalt of andere kaders er om heen gooit.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, behalve op jouw zolderkamer. Daar wordt gewezen naar een splinter in iemands anders zijn ogen als de balk in zijn eigen ogen ter sprake wordt gebracht.

Iemand maakt een onprettige actie, maar wat ga jij doen? De mogelijke reactie veroordelen ;')

Je moet voor rechter gaan leren man, kun je de rest van je leven kromme uitspraken gaan doen. :P
Zoveel woorden, zo weinig inhoud en nog een ad hominem erbij die zeker hier op fok een baard heeft van hier tot Tokio.

Gefeliciteerd!
pi_132191163
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op dat niveau? Niet zelden...

Het spijt mij wel, maar zelfs managers met kennis en kunde willen nog wel eens snel het straatje schoonvegen bij dit soort flauwekul. Mensen rennen veel te snel weg als het lastig wordt. Zijn veel te snel geneigd om de focus te leggen op het eigen hachje. Lafaards zijn in de meerderheid hoor.
Op een sociale werkplaats wellicht. Mijn ervaring is dat managers nu juist tactisch en strategisch beter onderlegd zijn dan op de operationele werkvloer. Jouw ervaring is blijkbaar anders.
pi_132191227
quote:
16s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoveel woorden, zo weinig inhoud en nog een ad hominem erbij die zeker hier op fok een baard heeft van hier tot Tokio.

Gefeliciteerd!
Inhoud is ook in de eye of the beholder. Hartelijk gefeliciteerd terug! :D
pi_132191311
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:26 schreef Koral het volgende:

Op een sociale werkplaats wellicht. Mijn ervaring is dat managers nu juist tactisch en strategisch beter onderlegd zijn dan op de operationele werkvloer. Jouw ervaring is blijkbaar anders.
Nee, managers zijn natuurlijk van hoger niveau dan op de werkvloer, maar ik stelde dan ook dat ZELFS managers met kennis en kunde rare fratsen uit kunnen halen als ze hun eigen straatje schoon willen vegen en dat er aardig wat mensen in de stress schieten als iemand "seksuele intimidatie" roept.

Hell... dat zie je hier al. Die man heeft sociaal wat onhandig gepoogd om (wellicht!) iemand te versieren en hij is al gebrandmerkt als agressief, eng en weet ik niet wat.

Mug -> olifant.
pi_132191329
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:28 schreef Koral het volgende:

Inhoud is ook in de eye of the beholder.
Nee. Maar als jij dat wil geloven, prima.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:58:22 #88
412436 girlygirl8
pi_132195538
Hallo allemaal,

Even samengevat hoe het vandaag is verlopen:
Hij heeft hij me geen moment benaderd. Ik moet ook toegeven dat ik ook echt mijn best deed om hem zoveel mogelijk te ontwijken. In zoverre dat ik er schrikachtig van werd :')

Voorlopig onderneem ik geen actie (vragen om overplaatsing). Ik wacht het nog even af en zorg er in ieder geval voor dat ik nooit alleen ben met hem, geen oogcontact maak en kortaf ben.

Topic mag op zich wel verwijderd worden. Ik heb genoeg praktische tips binnengekregen en hiervoor wil ik jullie vriendelijk bedanken :*
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:15:28 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132196017
Topics verwijderen op verzoek doen ze hier niet aan.
pi_132198130
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:58 schreef girlygirl8 het volgende:
Hallo allemaal,

Hij heeft hij me geen moment benaderd. Ik moet ook toegeven dat ik ook echt mijn best deed om hem zoveel mogelijk te ontwijken. In zoverre dat ik er schrikachtig van werd :')

Voorlopig onderneem ik geen actie (vragen om overplaatsing). Ik wacht het nog even af en zorg er in ieder geval voor dat ik nooit alleen ben met hem, geen oogcontact maak en kortaf ben.

Topic mag op zich wel verwijderd worden. Ik heb genoeg praktische tips binnengekregen en hiervoor wil ik jullie vriendelijk bedanken :*
Zelf opgelost. Heel goed!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:26:52 #91
206580 Luxuria
pi_132198425
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zelf opgelost. Heel goed!
Volgens mij heeft ze nog niks opgelost.. Hij heeft haar gewoon een dag niet benaderd ;)
pi_132198672
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze nog niks opgelost.. Hij heeft haar gewoon een dag niet benaderd ;)
MIsschien leest hij wel mee. tududuudduuuuuuu
Wie dit leest is een lezer van dit.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:33:53 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132198738
he, geef hem wat subtiele hints _O-
pi_132198957
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:26 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Dat is hele andere koek dan elke keer benaderen.

En ik ben van nature een optimist. ;)
pi_132200093
Neem een leuke vent mee, houdt zen handje vast en geef hem een kus ofzo zodra die ouwe knar in de buurt is. Problem solved. :P
pi_132200292
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal geen probleem dat ze hier om advies vraagt. Integendeel. Ik geef alleen aan dat ze niet moet gaan klagen bij de leidinggevende en zeker niet in een sfeer van "seksuele intimidatie" (want dat is waar ik op reageerde, al kwam dat voorstel niet van TS), maar gewoon als een volwassene de persoon er op aanspreken, aangezien feitelijk haar gedrag op basis van wat ze zelf hier heeft medegedeeld de oorzaak lijkt te zijn van dat die man denkt dat zijn gedrag gewenst is.

Als zij dat echt niet wil dan is haar voorstel om overplaatsing te vragen zonder concreet aan te geven waarom wat mij betreft ook prima, al denk ik dat het voor haar (en iedereen...) beter is om niet weg te lopen van de situatie, maar er iets aan te doen (er komen nog genoeg situaties die even doorbijten zijn en weglopen daarvan maakt dat je jezelf tekort doet).
Ik kan me prima in meegaan in dat je het niet de kleur van een klacht over seksuele intimidatie wil geven.
Dat TS er niks mee kan en daarom er met een leidinggevende over wil praten snap ik heel goed. Deze mensen zijn opgeleid in het omgaan met verschillende mensen. Dat heb je in de schoonmaak. Vandaar dat ik denk dat ze dat rustig kan doen zonder teveel overhoopo te halen. In andere bedrijfstakken ligt dat ongetwijfeld anders.
pi_132200429
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:58 schreef girlygirl8 het volgende:
Hallo allemaal,

Heel graag gedaan! Hopelijk valt het idd. erg mee. :)
pi_132211469
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 06:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe zou jij het verwoorden, tegen deze collega?
Aangeven. Bij hemzelf trouwens. :p Hier mijn verhaal daarover trouwens: R&P / Heb ik fout gehandeld?

Ik vind seksuele intimidatie in de situatie van ts wel ver gaan om het zo te noemen, maar ja, eigen gevoel natuurlijk. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')