quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:11 schreef deadprez het volgende:
Als ik het zo lees heb jij niks fout gedaan en is het gewoon een trieste gast.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:11 schreef deadprez het volgende:
Als ik het zo lees heb jij niks fout gedaan en is het gewoon een trieste gast.
Dat je zo open en spontaan bent, kan er in bepaalde gevallen toe leiden dat mensen zich vergissen in de mate van interesse die je voor ze hebt. Betekent dat dat je het moet minderen? Niet per se. Tenslotte zal het ook een heleboel leuke contacten opleveren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:20 schreef Theeeee het volgende:
Over twee maanden ben ik daar weg. Ik wil dus liever niemand over deze situatie vertellen en de situatie vergeten. Begrijp mij niet verkeerd: ik vind het heus geen super schokkende ervaring dat ik dit aan iedereen moet vertellen. En ik hoop dat hij stopt met berichten sturen en klef doen in het echt maar zoals gezegd: twee maanden en ik ben weg. Het probleem is dat ik aan mijzelf begin te twijfelen. Misschien ben ik veel te open en spontaan en moet ik daarmee minderen. Tijdens de eerste ontmoeting heb ik ook meteen heel open over mijzelf gepraat en veel vragen gesteld aan hem. Maar ik had nooit het idee dat het fout is om open te zijn en om interesse te hebben in andere mensen.
Jaaa dat heb ik ook gezien!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:17 schreef spierbal het volgende:
Dit doet mij denken aan een TVDD fragment:
Een boereslimme maar o zo oude verkooptruc van de twee volendammers. Want wie vindt dat nou niet leuk? Een liedje waar jouw naam in voorkomt...
(17-jarige meisjes)
Alice Alice who the fuck is Alice.
hihihi
jaaaahh:
Evelien Evelien de grote seksmachien.
Reporter: En hoe vind je die?
Evelien: Ja die zingt mijn tennisleraar altijd.
Hoezo JOUW gebrek?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:44 schreef Theeeee het volgende:
Mijn gebrek is ook dat ik sommige intenties van personen niet inzie en daardoor blijkbaar onbewust verkeerde signalen afgeef. Maar ik wil ook niet onaardig doen of overal iets achter zoeken.
Omdat ik niet in heb gezien dat hij het allemaal anders bedoelde en daardoor bleef ik heel vriendelijk, geinteresseerd en spontaan. Dat heeft hij anders opgevat want volgens hem heb ik zijn hoofd op hol gebracht. Terwijl ik niks flirterigs of seksueels heb gezegd, het ligt dus puur aan mijn houding en hoe ik overkom. Ik vind het onaardig om meteen heel afstandelijk te doen tegen iemand waarvan ik niet weet wat de intenties zijn, dat bedoel ik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:37 schreef Argento het volgende:
[..]
Hoezo JOUW gebrek?
Hoezo JOUW verkeerde signalen?
Hoezo zou JIJ onaardig doen?
doe dat ns niet.
Misschien inderdaad wat naïef van je dat je niet doorhad waar hij mee bezig was en je iets te vriendelijk terugreageerde. Maar je hebt verder niet echt iets fouts gedaan. Hopelijk houdt hij op met je berichten te sturen en als-ie wel door blijft gaan ermee misschien nog 1 laatste smsje sturen waarin je zeer duidelijk maakt dat je aboluut geen contact meer wilt. succes ermee iig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:59 schreef Theeeee het volgende:
[..]
Omdat ik niet in heb gezien dat hij het allemaal anders bedoelde en daardoor bleef ik heel vriendelijk, geinteresseerd en spontaan. Dat heeft hij anders opgevat want volgens hem heb ik zijn hoofd op hol gebracht. Terwijl ik niks flirterigs of seksueels heb gezegd, het ligt dus puur aan mijn houding en hoe ik overkom. Ik vind het onaardig om meteen heel afstandelijk te doen tegen iemand waarvan ik niet weet wat de intenties zijn, dat bedoel ik.
Ik ga sowieso geen groot probleem maken van deze situatie al gaat hij alsnog twee maanden door: hij heeft een vriendin en een kind. Ik wil nergens bij betrokken raken en dat is ook weer nergens voor nodig. Het is een stomme actie van hem en hopelijk is het afgelopen. Verwijderen is een goed idee maar ik dacht meer dat ik dat beter kan doen zodra ik definitief weg ben van mijn werk. Inclusief blokkeren.quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:43 schreef Seven. het volgende:
Gluiperd van de bovenste plank. Bewaar die berichten voor het geval er gezeik van komt. Ik persoonlijk zou hem van mijn facebook flikkeren, je bent hem geen verantwoording schuldig en het is een bijzonder duidelijk signaal. Zelfs al is het voor 2 maanden, die zullen nog verrekt lang worden als dit aan blijft slepen.
Ik zou, als ik jou was, toch reageren op zijn eerste facebookbericht. Refereer naar jullie eerdere gesprek en geef aan dat je op geen manier verantwoordelijk bent voor zijn gedrag. Het is belangrijk voor jou om te leren je grenzen duidelijk aan te geven. Dat kan perfect op jouw vriendelijke manier.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:12 schreef Theeeee het volgende:
[..]
Wat zouden jullie doen als het nog twee maanden door blijft gaan? Dan heeft hem aanspreken blijkbaar geen zin. En een probleem wil ik ook niet maken.
En nu heb je er geen last meer van omdat je zulke mensen meteen doorhebt?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:09 schreef jerney het volgende:
Ah, daar had ik vroeger ook erg veel last van.Inderdaad een mengeling van wat naiviteit en een vriendelijke uitstraling. Vooral niet teveel twijfelen aan je eigen intenties, maar je wel bewust worden van hoe je kunt overkomen op mensen die graag gewillige signalen van je zouden willen opvangen.
[..]
Ik zou, als ik jou was, toch reageren op zijn eerste facebookbericht. Refereer naar jullie eerdere gesprek en geef aan dat je op geen manier verantwoordelijk bent voor zijn gedrag. Het is belangrijk voor jou om te leren je grenzen duidelijk aan te geven. Dat kan perfect op jouw vriendelijke manier.
Juist het feit dat je er nog maar zo kort hoeft te blijven werken, maakt dat dit een veilige situatie is om dit te oefenen. Want geloof me, je gaat die grenzen nog vaker moeten gaan aangeven. Profiteer dus van deze situatie.
Daarnaast kan je die vent er ook me helpen om hem te laten nadenken over z'n wanhopige gedrag, maar dat is bijzaak.
Ik zou het nu al doen; precies wat Jerney zegt: ideaal om even te oefenen met je grenzen aangeven. Gewoon iets van, "Ik wil het qua communicatie toch graag beperkt tot het collegiale houden".quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Theeeee het volgende:
Als hij nog een bericht stuurt dan ga ik inderdaad zoiets terugsturen. Ik vind het eigenlijk wel moeilijk om mijn grenzen aan te geven
Wat heeft een kind nou te maken met verliefdheid of flirten?quote:op zo'n manier benaderd terwijl hij ook nog eens een gezin heeft
Soms komt het nog wel eens voor dat ik in het begin nog iets te naief ben; dat komt omdat ik ook niet te snel probeer te oordelen of in te vullen voor een ander.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:25 schreef Theeeee het volgende:
[..]
En nu heb je er geen last meer van omdat je zulke mensen meteen doorhebt?Ik ben mij nu inderdaad meer bewust van mijn houding en hoe ik overkom op mensen dus eigenlijk is het ook wel een situatie waarvan ik leer.
Als hij nog een bericht stuurt dan ga ik inderdaad zoiets terugsturen. Ik vind het eigenlijk wel moeilijk om mijn grenzen aan te geven en dus zal ik daar inderdaad mee aan de slag moeten. Overigens heb ik daar bij leeftijdsgenoten minder moeite mee - ook vreemd maar zo werkt het bij mij wel - dus dat scheelt ook.
En ik ben nog nooit eerder door een oudere man op zo'n manier benaderd terwijl hij ook nog eens een gezin heeft. Ik hoop echt dat dit niet weer gaat gebeuren, eerlijk gezegd. Want het blijft vreemd en moeilijk. Verder valt hier ook zo weinig over te zeggen..
Lekker makkelijk van die opdringerige gluiperd om het dan maar zo te verdraaien. Jij hebt hoe dan ook niks verkeerd gedaan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 23:44 schreef Theeeee het volgende:
Fijne reacties! Het gekke is dat ik de oorzaak toch enigszins bij mijzelf zoek: vooral dat ik misschien aanstoot heb gegeven en het uiteindelijk fout heb aangepakt. Ook omdat hij denkt dat ik zijn hoofd op hol heb willen brengen terwijl ik uiteindelijk enkel beleefd wilde blijven en geen rare situaties wilde creëren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |