abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132153837
Ik heb een collega (een man van rond de 55 jaar) die met mij op dezelfde verdieping werkt en elke keer als ik hem tegenkom dan probeert hij op de een of andere manier mijn aandacht te trekken. Ik weet niet wat zijn intentie is, maar ik voel me er echt ongemakkelijk bij.

Eerst gingen de gesprekken over koetjes en kalfjes. Gesprekken die ik nooit ben gestart, het kwam altijd vanuit zijn kant. Het enige wat van mijn kant kwam was een vriendelijke groet. En ook al had ik hem nooit wat te vertellen dwong ik mezelf altijd uit beleefdheid het gesprek met hem aan te gaan. Vorige week vrijdag maakte hij de volgende opmerking ''Straks denken andere collega's dat we nog iets met elkaar hebben''. Ik voelde mij zwaar ongemakkelijk bij zijn woorden, want waar sloeg dat in Godsnaam op?! Ik sprak met hem zoals de rest dat deed.

En vandaag is hij nog een stapje verder gegaan. Elke keer wanneer hij mij zag (en aangezien we op dezelfde verdieping werken kom je elkaar vaak tegen) zei hij wat. Zelfs wanneer ik oogcontact vermeed!! (wat hij voorheen nooit deed)
Op een gegeven moment is hij zelfs vlak achter mij gaan staan, bijna mijn lichaam (kont) aanrakend. Toen ik dit doorkreeg gaf ik hem een boze blik.
Later... toen het bijna tijd was om te stoppen met werken en ik richting de lift ging, kwam hij net voorbij lopen en riep in het bijzijn van 2 mensen (ken ze verder niet) ''Elke keer wanneer ik je zie, begint mijn hartje te kloppen''.

Ik word hier dus echt kotsmisselijk van. Eerst ging ik met een fijn gevoel naar werk, maar hoe opdringeriger hij werd, hoe minder ik het naar mijn zin ben gaan krijgen. Ik wil morgen ons leidinggevende vertellen dat ik graag naar een andere verdieping wil, maar weet niet hoe ik dit het best kan overbrengen? Ik weet niet of het verstandig is om haar te vertellen wat mijn collega allemaal gezegd/gedaan heeft. Misschien beeld ik mij dingen in die er niet zijn? Wat voor mij vaststaat is dat ik mij echt niet meer op mijn gemak voel bij hem.

[ Bericht 0% gewijzigd door girlygirl8 op 14-10-2013 14:04:23 ]
pi_132153936
Of spreek hem er eens goed op aan? Dan ben je er misschien direct van af.
pi_132153992
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Dit. Niet gelijk naar de baas gaan. Dat kan altijd nog.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_132154027
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:41 schreef -Strawberry- het volgende:
Hij heeft een keer verteld dat hij teveel druk voelt vanuit zijn omgeving en zei er toen achter dat als het zo doorgaat, hij zijn kop met een hamer zou inslaan. Hij is verder zwakbegaafd. Naar eigen zeggen een IQ van 60. Ben bang dat hij doordraait ofzo als ik hem afwijs.

We zitten in de schoonmaak (ik tijdelijk dan).
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:46:35 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_132154039
Hij heeft een crush op je.. Kan gebeuren, maar mannen hebben daar een wat minder subtiele hint voor nodig dat het niet wederzijds is.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_132154093
Je had denk ik al eerder duidelijk moeten zijn, maar duidelijk zijn is wat nodig is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_132154127
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Hij heeft een keer verteld dat hij teveel druk voelt vanuit zijn omgeving en zei er toen achter dat als het zo doorgaat, hij zijn kop met een hamer zou inslaan. Hij is verder zwakbegaafd. Naar eigen zeggen een IQ van 60. Ben bang dat hij doordraait ofzo als ik hem afwijs.

We zitten in de schoonmaak (ik tijdelijk dan).
Zo daar zeg je er nogal wat bij. Uit de OP had ik de indruk dat jullie gewoon een normale kantoorbaan hebben. Ga naar je leidinggevende want als hij echt zwakbegaafd is kan hij ook onberekenbaar zijn.
pi_132154212
Bij ons vragen ze aan een 16 jarige stagaire of ze lid wilt worden van het clubje en ze even meegaat naar de kelder.
pi_132154288
Hoe oud ben je zelf?

En ik zou hem snel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Ik bedoel, als hij nou al steeds verder gaat en zwakbegaafd is (en misschien dus ook niet door heeft wat wel en niet kan), moet je voorkomen dat hij nog verder gaat.
Dus eerst hem er op aanspreken en als hij niet goed reageert; door naar je baas.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:56:52 #10
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_132154314
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:46 schreef B-FliP het volgende:
Hij heeft een crush op je.. Kan gebeuren, maar mannen hebben daar een wat minder subtiele hint voor nodig dat het niet wederzijds is.
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:48 schreef DS4 het volgende:
Je had denk ik al eerder duidelijk moeten zijn, maar duidelijk zijn is wat nodig is.
Moeilijk. Ik ben totaal niet direct van aard. Zo vaak dingen verzwegen omdat ik de ander niet wil kwetsen.

Ik denk dat ik het subtiel ga overbrengen op mijn leidinggevende. Of ik niet overgeplaatst mag worden omdat ik me hier verveel ofzo. :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:58:05 #11
412436 girlygirl8
pi_132154348
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:49 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zo daar zeg je er nogal wat bij. Uit de OP had ik de indruk dat jullie gewoon een normale kantoorbaan hebben. Ga naar je leidinggevende want als hij echt zwakbegaafd is kan hij ook onberekenbaar zijn.
Dit ja.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:58:54 #12
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_132154385
Simpel.

De volgende keer dat hij weer tegen je aanstaat, schreeuw je keihard "IEIEIEIEIE, BLIJF MET JE POTEN VAN ME AF, VIEZERIK !!!!" en ren je huilend weg.

Problem solved.

Ik zou het niet 'subtiel', zachte heelmeester maken stinkende wonden en wellicht gaat hij dan met een ander verder.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:59:51 #13
412436 girlygirl8
pi_132154417
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:56 schreef Capt.Hillstrand het volgende:
Hoe oud ben je zelf?

En ik zou hem snel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent. Ik bedoel, als hij nou al steeds verder gaat en zwakbegaafd is (en misschien dus ook niet door heeft wat wel en niet kan), moet je voorkomen dat hij nog verder gaat.
Dus eerst hem er op aanspreken en als hij niet goed reageert; door naar je baas.
24.

Ik denk dat het beter is om van verdieping te veranderen en dit verder met niemand (noch collega, noch leidinggevende) te bespreken. Het zou daarna alleen maar akward worden. Mijn contract loopt tot eind december, daarna was ik al sowieso van plan om ergens anders te gaan werken (ivm verhuizing).
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:01:20 #14
412436 girlygirl8
pi_132154464
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:58 schreef Pikkebaas het volgende:
Simpel.

De volgende keer dat hij weer tegen je aanstaat, schreeuw je keihard "IEIEIEIEIE, BLIJF MET JE POTEN VAN ME AF, VIEZERIK !!!!" en ren je huilend weg.

Problem solved.

Ik zou het niet 'subtiel', zachte heelmeester maken stinkende wonden en wellicht gaat hij dan met een ander verder.
Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vind :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:03:03 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_132154510
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Ik vond mijn vernietigende blik van vandaag al ver gaan. Laat staan dat ik zoiets zou durven roepen. Maar ik snap wat je bedoeld. Ik moet wat duidelijker/directer worden. Straks denkt hij nog dat ik het allemaal maar leuk vind :')
Inderdaad. Kijk, mijn manier is wellicht over de top, je mag zelf invullen hoe hard je schreeuwt. Maar zo krijg je wel aandacht voor je zaak, zo forceer je je leidinggevende om er iets aan te doen.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:03:44 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_132154534
Hij vind je leuk, nu is het aan jou om duidelijk je grenzen aan te geven.
Ik zou er niet een te groot probleem van maken eigenlijk, van afdeling veranderen omdat een man op een nogal onhandige wijze met je probeerd te flirten?

Zeg gewoon tegen hem dat hij een aardig vent is, maar dat je dat soort opmerkingen niet waardeerd en dat je geen interesse in hem hebt.
Stopt het dan nog niet kan je verder stappen ondernemen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_132154728
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:01 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Let op dat 60 nauwelijks nog zwakbegaafd is, maar eerder geestelijk gehandicapt. Zo iemand snapt dat soort signalen waarschijnlijk niet eens.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:12:01 #18
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_132154783
Geef gewoon je grenzen aan. Mijn zus heeft ook wel eens last gehad van zo'n kwijlbak die zelfs waar iedereen bijstond riep dat ie wel eens met d'r zou willen vrijen. Na een ferme kaakslag vanuit mijn zus heeft ie nooit meer iets geprobeerd :')
pi_132154823
Zo een snapt prima wat die aan het doen is, ken iemand die een lager iq heeft, ik zou maar eens heel duidelijk tegen hem zeggen dat je niet op hem zit te wachten en als hij zodoorgaat je een melding gaat maken bij de leidinggevende.

Hoe angstiger jij je gaat gedragen hoe meer macht je hem geeft, dit soort types hebben duidelijke taal nodig en weten wat de consequentie's zijn van hun gedrag
pi_132154877
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:59 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

24.

Ik denk dat het beter is om van verdieping te veranderen en dit verder met niemand (noch collega, noch leidinggevende) te bespreken. Het zou daarna alleen maar akward worden. Mijn contract loopt tot eind december, daarna was ik al sowieso van plan om ergens anders te gaan werken (ivm verhuizing).
Dat is wel een behoorlijk hoog creep-gehalte. Hij had je vader kunnen zijn :r

Maar echt, maak het hem duidelijk (met duidelijke woorden, signalen pakken mannen sowieso niet vaak op (no offence), laat staan als ie zwakbegaafd is). En als je dat eng vindt inderdaad vragen om ergens anders te werken maar wel aangeven wat de reden is.
Om eerlijk te zijn zou het me verbazen als hij het niet bij anderen ook probeert, dus het lijkt me dat je niet de eerste of de laatste bent bij wie hij het probeert.
pi_132155143
Verander eerst eens je poppetje in een vrouwtje, dat maakt topics als deze meteen een stuk duidelijker.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:26:27 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132155145
Ik zou benieuwd zijn wie die man zijn begeleider is. En dan met die een gesprekje voeren.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:33:57 #23
412436 girlygirl8
pi_132155334
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:26 schreef Latert het volgende:
Verander eerst eens je poppetje in een vrouwtje, dat maakt topics als deze meteen een stuk duidelijker.
Done
  maandag 14 oktober 2013 @ 14:35:06 #24
412436 girlygirl8
pi_132155363
Iedereen bedankt voor jullie tips :)

Ik hou jullie nog op de hoogte.
pi_132155365
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:33 schreef girlygirl8 het volgende:

[..]

Done