abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132146054
Vanaf nu serieus. Nederlandse media pikken het nu ook op, de 2 bomaanslagen.
pi_132146060
Als ik een nieuw topic wil openen, kunnen anderen dan niet meer?

Niet dat er dan 2 delen 77 zijn of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132146064
Kan, maar maakt niet uit.
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:00:38 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132146074
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
Als ik een nieuw topic wil openen, kunnen anderen dan niet meer?

Niet dat er dan 2 delen 77 zijn of zo.
Kan wel ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_132146097
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan wel ja
:6
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:03:23 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132146115
quote:
8s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Lafaard.. Je wil me niet (kan je geen ongelijk geven), maar zeg het gewoon..
pi_132146134
Voor IPA, misschien interessant;
http://www.scribd.com/doc(...)iteit-en-burgerschap
pi_132146170
quote:
8s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:04 schreef Peunage het volgende:
Voor IPA, misschien interessant;
http://www.scribd.com/doc(...)iteit-en-burgerschap
Ik heb die link opgeslagen.

Scribd is geniaal. Daar heb ik veel dingen gevonden toen ik me ging inlezen in Islamitische sektes.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132146215
Zie deze kaart:

(Klik voor groot op het plaatje.)

Inmiddels zouden de rebellen de grensovergang bij Daraa overgenomen hebben.
Het goede nieuws is dat de wijk Al-Husseiniya ten zuiden van de voorstad Sayyidah Zaynab volledig in handen is van de SAA en in ieder geval de oosterlijke helft dan de wijk die daartussen ligt Az Zyabeyeh, maar andere bronnen zeggen weer de hele wijk. Ook direct ten zuid-oosten van de voorstad Sbeneh heb je een wijk genaamd Sheikh Omar (oid, niet zichtbaar op de kaart), die is ook in handen van de SAA. Verder nog een stuk of twee kleine dorpjes/wijken die ik niet kan traceren op de kaart.

Bij de Golan hoogte heeft men Khan Arnabeh inmiddels omsingeld.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:10:08 #11
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132148387
quote:
Er zit gewoon een dikke Arabisch Nationalist achter dit account :{
Maar inderdaad, Hatay terug naar Syri _O_ _O_
Oke als jullie me ook steunen om Noord-Koerdistan(Oost-Turkije) onafhankelijk te maken.

En achter dit account schuilt een dikke Koerdische nationalist.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:14:34 #12
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132148444
quote:
Sjiet dat je er bent! Zwijg :{w
Goedzo.

Ja Peunage haat tegen de Omayyaden begrijp ik wel. Ze onderdrukten sjiieten en sjiieten begonnen de opstand tegen de Omayyaden.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:17:51 #13
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132148486
quote:
Syriers zijn jullie gewoon blijkt wel weer dus nu, jullie hebben niets te zoeken bij die Turken dame :{w Als Syrie weer rustig is gaan we Hatay weer bij Syrie voegen, bint as-Soeria moet herstelt worden. Die Koerden in Syrie mogen eigen land hebben, en jullie weer terug bij Syrie, sa7?
Aloulou ik vind je fantastisch. Van mij mag er inderdaad een Groot-Syrie komen
(Syrisch nationalisme). Maar dan zonder Bahsar erbij.

Dus jij vindt dat Koerdisch Syrie onafhankelijk moet worden. _O_ _O_ _O_

Groot-Koerdistan en Groot-Syrie worden straks Best friends forever.
pi_132149723
Het verhaal van een Nederlandse Jihadist (Abu Jandal) over een andere Nederlandse Jihadist (Abu Baseer). Vrij lang verhaal, maar geeft wel een beeld van hun beweegredenen, en inzicht van gevechten aan het front.

http://alminara.wordpress(...)-massali-abu-baseer/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132153116
Eid mbarak jongens. *O*
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:17:41 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132153273
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:37 schreef Montagui het volgende:
Het verhaal van een Nederlandse Jihadist (Abu Jandal) over een andere Nederlandse Jihadist (Abu Baseer). Vrij lang verhaal, maar geeft wel een beeld van hun beweegredenen, en inzicht van gevechten aan het front.

http://alminara.wordpress(...)-massali-abu-baseer/
Ze hebben over het algemeen weinig vertrouwen in Allah dat hij het zelf oplost.
pi_132153487
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ze hebben over het algemeen weinig vertrouwen in Allah dat hij het zelf oplost.
Waarom zou Allah een door de mens begonnen oorlog oplossen? En hoe had je dat in gedachte? Ark van Noah 2.0?
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:26:48 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132153543
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom zou Allah een door de mens begonnen oorlog oplossen? En hoe had je dat in gedachte? Ark van Noah 2.0?
Waarom zou jij als nietige persoon 'het maar even moeten gaan oplossen'? Waaruit halen islamieten die wijsheden? Op deze manier versterk je het geweld alleen maar.
pi_132153620
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom zou jij als nietige persoon 'het maar even moeten gaan oplossen'? Waaruit halen islamieten die wijsheden? Op deze manier versterk je het geweld alleen maar.
Oh, daar ben ik het volledig mee eens, hoor. Ik keur het ook totaal af.
Maar Allah heeft hier geen 'schuld' aan. Dat wilde ik even duidelijk maken.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:36:15 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132153780
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

quote:
Dus Abu Baseer heeft deze onweerstaanbare transactie afgesloten die elk verstandig persoon zou afsluiten. Hij heeft dit nietige leven ingeruild voor het eeuwige leven van gelukzaligheid en genot. Dit is de handel waartoe Allah ons oproept in de Quran: “Oh jullie die geloven, zal ik jullie een handel tonen die jullie van een pijnlijke bestraffing zal redden? Dat jullie in Allah en Zijn Boodschapper geloven en dat jullie op Het Pad van Allah strijden met jullie bezittingen en jullie zielen. Dat is beter voor jullie, indien jullie het slechts wisten.” (Hoofdstuk As-Saff, vers 10 en 11)
Dat is een interpretatie van een tekst die ik niet volg. Iemand?
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:43:54 #21
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132161266
quote:
17s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Eid mbarak jongens. *O*
U ook mevrouw, maar Eid is pas morgen. ;)
pi_132161441
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:12 schreef IPA35 het volgende:
Zie deze kaart:

[ afbeelding ]

Het goede nieuws is dat de wijk Al-Husseiniya ten zuiden van de voorstad Sayyidah Zaynab volledig in handen is van de SAA en in ieder geval de oosterlijke helft dan de wijk die daartussen ligt Az Zyabeyeh, maar andere bronnen zeggen weer de hele wijk. Ook direct ten zuid-oosten van de voorstad Sbeneh heb je een wijk genaamd Sheikh Omar (oid, niet zichtbaar op de kaart), die is ook in handen van de SAA. Verder nog een stuk of twee kleine dorpjes/wijken die ik niet kan traceren op de kaart.

Dat is wel een slechte zaak. Hopelijk dat daar snel verandering in kan komen.
pi_132161513
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Allah is toch almachtig? dan mag hij dit ook wel eens gaan oplossen.
pi_132161572
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is wel een slechte zaak. Hopelijk dat daar snel verandering in kan komen.
Zoals je kunt zien is dat niet makkelijk gezien de sterkte van de rebellen in het zuiden.
Wel zou Nawaa op het punt staan volledig ingenomen te worden door het leger.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allah is toch almachtig? dan mag hij dit ook wel eens gaan oplossen.
Flauw hoor.
pi_132162199
quote:
In het noorden van Syri is een autobom ontploft midden in een stad die door de rebellen is bezet. Veel mensen kwamen om het leven; de geschatte aantallen lopen uiteen van 15 tot 39. Ook raakten tientallen mensen gewond.

De explosie was in de stad Darkoush, op zo'n twee kilometer van de grens met Turkije. Op beelden is te zien dat veel auto's in brand staan en dat gebouwen zijn verwoest. Ook is te zien hoe gewonden worden gedragen.

Wie de aanslag heeft gepleegd is nog niet bekend.
http://nos.nl/artikel/562(...)j-grens-turkije.html
pi_132162583
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:54 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zoals je kunt zien is dat niet makkelijk gezien de sterkte van de rebellen in het zuiden.
Wel zou Nawaa op het punt staan volledig ingenomen te worden door het leger.

[..]

Flauw hoor.
1: Dat is inderdaad spijtig.

2: Want?
pi_132162612
quote:
Weer een walgelijke daad van die stink terroristen.
pi_132162737
Hier wordt je toch bijna eng van.

maandag 14 oktober 2013 @ 18:37:15 #29
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_132162762
Zullen ze daar inmiddels wel aan gewend zijn.
Say what?
pi_132162822
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:37 schreef UpsideDown het volgende:
Zullen ze daar inmiddels wel aan gewend zijn.
Daar raak je niet aan gewend.

De bevolking wilt echt niet dat dit soort terroristische wereldvreemde Syri overnemen.
pi_132162895
pi_132162965
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:43 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

U ook mevrouw, maar Eid is pas morgen. ;)
Voor jullie, ja. ;)
pi_132163201
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:21:38 #36
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132164261
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Voor jullie, ja. ;)
Hu jullie kwamen toch ook uit Turkije. Moslims uit Turkije vieren het morgen pas.
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:32:59 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132164706
quote:
'Nederlandse gaat missie ontwapening Syri leiden'

De Verenigde Naties hebben besloten dat de Nederlandse Sigrid Kaag de ontwapeningsmissie in Syri gaat leiden.

Dat meldt het Franse persbureau AFP.

Kaag is momenteel als assistent-secretaris generaal betrokken bij het ontwikkelingsprogramma van de VN.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stemde vrijdag formeel in met de missie die de VN samen met de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens) onderneemt om Syri van chemische wapens te ontdoen. Toen gingen de geruchten dat VN-chef Ban Ki-Moon wellicht de missie zou leiden.

Donderdag werd bekend dat het kabinet de OPCW geld, logistieke hulp en mensen aanbiedt om te helpen bij de ontmanteling van het chemische wapenarsenaal. De OPCW kreeg vorige week de Nobelprijs voor de Vrede toegekend.

Bron: nu.nl
pi_132165679
quote:
Interview with Bashar Assad: 'In the End, a Lie Is a Lie'

In a SPIEGEL interview, Syrian President Bashar Assad discusses his fight for power, his arsenal of weapons of mass destruction and the special expectations he has for Germany.
Incelfrikandel
pi_132166798
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:21 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hu jullie kwamen toch ook uit Turkije. Moslims uit Turkije vieren het morgen pas.
Zucht. :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:23:28 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167073
Nu in het Nederlands (deels) n.a.v. dat interview dat hier eerder geplaatst is:

quote:
Assad grapt: 'Ik had Nobelprijs voor Vrede moeten krijgen'

De Syrische president Bashar al-Assad heeft in een interview met een Libanese krant gezegd dat hij de Nobelprijs voor Vrede had moeten winnen. Dat schrijft de Britse krant The Independent. De Nobelprijs voor Vrede ging naar het OPWC, de waakhond voor chemische wapens.

'Ik had die prijs eigenlijk moeten krijgen', grapte Assad, toen een interviewer het onderwerp ter sprake bracht. De president wordt ervan verdacht een gifgasaanval te hebben uitgevoerd op zijn eigen volk. Bij die aanval zouden 1.400 mensen het leven hebben gelaten. Wapeninspecteurs van de Verenigde Naties bevestigen dat het om een aanval met chemische wapens gaat, maar vinden onvoldoende bewijs om de dader aan te wijzen.

'We hebben ingestemd onze chemische wapens op te geven omwille van het dreigement van de Verenigde Staten om ons aan te vallen', vertelde Assad verder aan de Libanese krant al-Akhbar.

Handig instrument
Syri stopte al in 1997 met de vervaardiging van chemische wapens omdat die als afschrikwekkend wapen 'achterhaald' waren, beweert Assad in het interview. Sindsdien richtte Damascus zich op de bouw van langeafstandsraketten. 'De ontwikkeling van een afschrikwekkend raketarsenaal dat onmiddellijk na het uitbreken van oorlog kan worden ingezet maakte chemische wapens overbodig', tekende Al-Akbar op uit de mond van de Syrische president. Het afstaan van de wapens is dan ook een politieke noch psychologische nederlaag, aldus Assad.

Verder bekritiseerde Assad een aantal Arabische landen die Syri de rug hebben toegekeerd volgens de president. Hij zei zelfs dat het Westen waardiger omgaat met Syri dan sommige Arabische landen.

'Waardering'
Ondertussen heeft John Kerry, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken die eerder zei dat Assad 'waardering' verdient voor het opgeven van zijn chemische wapens, nogmaals aangedrongen op een snelle bijeenkomst als vrede in Syri uitblijft.

Bron: Volkskrant
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:29:30 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167300
Kerry is overigens weer aan het stoken (zie laatste alinea Volkskrantartikel). En artikel hieronder.

[ Bericht 12% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-10-2013 20:34:37 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:33:42 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167524
quote:
Kerry wil vredesconferentie en interim-regering Syri

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, wil dat er 'op zeer korte termijn' een vredesconferentie over Syri plaatsvindt. Maar voor vrede is er wel een overgangsregering nodig die de huidige president Bashar al-Assad vervangt, zo heeft hij laten weten.

Kerry zat vandaag om de tafel met de speciaal gezant van de VN voor Syri, Lakhdar Brahimi. 'We vinden het nodig om snel een datum te prikken en iedereen bijeen te roepen om aan een nieuw Syri te werken', zei hij na afloop.

De Verenigde Naties hebben eerder gesteld halverwege november een tweede conferentie in Genve te willen organiseren. Brahimi zei vandaag deze week nog naar het Midden-Oosten af te reizen om met alle betrokken partijen te overleggen en een datum te vast te stellen.

Assad is volgens Kerry de legitimiteit kwijt die nodig is om weer eenheid in het land te creren. 'Een interim-regering is noodzakelijk om vrede in Syri mogelijk te maken.'

Het is nog maar de vraag of de plannen van de grond zullen komen. De Syrische regering heeft eerder laten weten te willen praten, maar wil daar van tevoren geen voorwaarden aan verbinden. De oppositie heeft echter meerdere keren aangegeven dat Assad geen deel kan uitmaken van een overgangsregering.

maandag 14 oktober 2013 @ 20:36:10 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167647
quote:
Wat we tot nu toe weten van Sigrid Kaag, Nederlandse leider VN-missie in Syri

Hoewel haar benoeming later deze week nog bekrachtigd moet worden, is het bijna zeker dat de Nederlandse Sigrid Kaag (52) door de Verenigde Naties wordt aangewezen om de ontwapeningsmissie in Syri te leiden. Wie is Kaag? En wat houdt haar nieuwe functie in?

Ze spreekt vloeiend Arabisch! @Laradio: Ah! De Nederlandse @SigridKaag mogelijk hoofd ontwapeningsmissie Syri >> http://t.co/cqxJyriGrs”

geweldige dame RT De Nederlandse @SigridKaag mogelijk hoofd ontwapeningsmissie Syri >> http://t.co/bVhehlsLhQ

Over de persoon Sigrid Kaag is vooralsnog weinig bekend. Ze woont in de Verenigde Staten, toont haar profiel op de site van de UNDP (het VN-ontwikkelingsprogramma), en ze spreekt zes talen vloeiend: Nederlands (uiteraard), Engels, Frans, Spaans, Duits en Arabisch.

Vooral die laatste taal zal haar in haar nieuwe functie (indien ze benoemd wordt, wat wel in de lijn der verwachtingen ligt) goed van pas komen. Kaag zal in de Syrische hoofdstad Damascus leiding geven aan een team van ongeveer honderd mensen. Zij hebben tot taak om erop toe te zien dat het Syrische chemische wapenarsenaal voor 30 juni volgend jaar vernietigd wordt, zoals in september is overeengekomen.

Regionaal directeur UNICEF
Kaag kent Syri en - meer in zijn algemeenheid - het Midden-Oosten goed. Van 2007 en 2010 diende ze de Arabische wereld als regionaal directeur van UNICEF. Dat deed ze vanuit Amman, de hoofdstad van Jordani. Eerder was ze actief als stafchef van UNICEF's uitvoerende directeur en leidde ze als adjunct-directeur een aantal programma's in New York. Ook was ze VN-adviseur van de plaatsvervangende vertegenwoordiger van de VN-secretaris-generaal in Khartoem, Soedan.

Van 1998 tot 2004 werkte Kaag bij de Internationale Organisatie voor Migratie, als chef donateurs, en was ze programmamanager bij het externe relatie-bureau van het VN-agentschap voor humanitaire hulp en ontwikkeling (UN Relief and Works Agency) in Jeruzalem, die de bezette Palestijnse gebieden, Libanon, Jordani en Syri coveren.

Sinds 2004 is Kaag werkzaam voor de Verenigde Naties, al was ze voor die tijd ook al betrokken bij de organisatie - als plaatsvervangend hoofd van het departement politieke zaken van de VN in Den Haag.

Drie masters
Kaag, die drie masters op zak heeft (twee in internationale relaties, onder meer behaald aan de universiteit van Oxford en n in filosofie) heeft ook ervaring in de privsector: ze werkte twee jaar voor de Shell International Petroleum Company in Londen.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stemde vrijdag formeel in met de ontwapeningsmissie die de VN samen met de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens) onderneemt om Syri zijn chemische wapens te ontnemen. De instemming kwam op de dag dat de OPCW in Oslo de Nobelprijs voor de Vrede kreeg toegekend.

maandag 14 oktober 2013 @ 20:38:45 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167801
quote:
Drie medewerkers Rode Kruis vrijgelaten in Syri

Drie medewerkers van het Rode Kruis en een lokale vrijwilliger van de Rode Halve Maan die zondag in Syri waren gegijzeld zijn weer vrijgelaten. Ze zijn ongedeerd. Drie anderen worden nog vastgehouden. Dat heeft het Internationaal Comit van het Rode Kruis laten weten.

Good news! We confirm that the Syrian Red Crescent volunteer and 3 out of 6 @ICRC colleagues have been released safe & sound. #Syria.

Robert Mardini, hoofd operaties van het Rode Kruis in het Midden-Oosten, stuurde maandagmiddag een tweet waarin hij het nieuws bekendmaakte.

De zeven hulpverleners werden gisteren in het noordwesten van Syri ontvoerd door gewapende mannen. Het team was op donderdag afgereisd naar Idlib om de medische situatie in de provincie te evalueren en medische voorraden aan te vullen. Ze waren duidelijk herkenbaar door een logo van het Rode Kruis toen ze bij Sareqeb werden overmeesterd.

Ontvoeringen komen steeds vaker voor in het noorden van Syri. Rebellen hebben daar een groot deel van het gebied in handen. Maar ook de regeringstroepen zitten er in steden, waardoor er dagelijks gevochten wordt.

maandag 14 oktober 2013 @ 22:02:21 #45
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132172400
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Goeie grap. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_132177581
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Goeie grap. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Beetje overdreven van hem inderdaad.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:16:42 #47
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132177971
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Oke als jullie me ook steunen om Noord-Koerdistan(Oost-Turkije) onafhankelijk te maken.

En achter dit account schuilt een dikke Koerdische nationalist.
Salafist lijk je mij eerder soms helaas..... :{
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:19:44 #48
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178072

_O_

Opmars in Kesab (Kasab), gouvernement Latakia, direct aan de Turks-Syrische grens....

Erdogans vrinden van Al Qa'da-ISIS, Jabhat al Nusra en VSL lijden grote verliezen en trekken zich elke avond wanhopig terug op Turks grondgebied om in Antakya en Iskenderun de lokale burgers met de dood te bedreigen en een salafi-waterpijp te roken.... :r
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:21:32 #49
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178125
Grappende Assad relativeert chemische wapens

Internationaal • Geplaatst door Redactie op 14-10-2013 @ 18:34

Het afstaan van zijn chemische wapens is voor Syri een psychologische noch een politieke nederlaag. Dat heeft de Syrische president Bashar Assad gezegd in een vraaggesprek dat maandag in de Libanese krant Al-Akbar is verschenen.

Syri stopte al in 1997 met de vervaardiging van chemische wapens omdat die als afschrikwekkend wapen 'achterhaald' waren, beweert Assad in het interview. Sindsdien richtte Damascus zich op de bouw van langeafstandsraketten. "De ontwikkeling van een afschrikwekkend raketarsenaal dat onmiddellijk na het uitbreken van oorlog kan worden ingezet maakte chemische wapens overbodig", tekende Al-Akbar op uit de mond van de Syrische president.

Syri meldde zich een maand geleden aan voor het Verdrag tegen Chemische Wapens en trad maandag officieel toe tot de Organisatie voor het Verbieden van Chemische Wapens (OPCW). De Nobelprijs voor de Vrede die de OPCW vorige week werd toegekend 'had eigenlijk voor mij moeten zijn', grapte Assad volgens Al-Akbar.

Bron: Fok FrontPage
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:23:17 #50
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178171
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch weer interessant hoe de Westerse, wahabitische, Amerikaanse en Joodse massamedia eromheen 'spinnen' dat de (wanhopig verliezende) rebellenterroristen de hulpverleners hebben gegijzeld en mogelijk drie van hen hebben onthoofd.

Als het Syrische leger schuld had, dan was het overal hoofdnieuws geweest.

De propaganda wordt z overduidelijk. Zelfs de dommere mensen in het Westen beginnen er doorheen te zien.... En dat zegt veel. Onze 'vrije' en 'kritiese' media.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:23:49 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132178179
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:21 schreef Veldkamp het volgende:
Grappende Assad relativeert chemische wapens

Internationaal • Geplaatst door Redactie op 14-10-2013 @ 18:34

[ afbeelding ]
Het afstaan van zijn chemische wapens is voor Syri een psychologische noch een politieke nederlaag. Dat heeft de Syrische president Bashar Assad gezegd in een vraaggesprek dat maandag in de Libanese krant Al-Akbar is verschenen.

Syri stopte al in 1997 met de vervaardiging van chemische wapens omdat die als afschrikwekkend wapen 'achterhaald' waren, beweert Assad in het interview. Sindsdien richtte Damascus zich op de bouw van langeafstandsraketten. "De ontwikkeling van een afschrikwekkend raketarsenaal dat onmiddellijk na het uitbreken van oorlog kan worden ingezet maakte chemische wapens overbodig", tekende Al-Akbar op uit de mond van de Syrische president.

Syri meldde zich een maand geleden aan voor het Verdrag tegen Chemische Wapens en trad maandag officieel toe tot de Organisatie voor het Verbieden van Chemische Wapens (OPCW). De Nobelprijs voor de Vrede die de OPCW vorige week werd toegekend 'had eigenlijk voor mij moeten zijn', grapte Assad volgens Al-Akbar.

Bron: Fok FrontPage
Dat staat hier nu een keer of 4 :P
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:24:11 #52
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178191
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De Verenigde Staten hebben niets meer te willen.

Rusland en Syri hebben een meesterzet gedaan door Syri nu tot IOPCW toe te doen treden. _O_ w/ w/
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:24:34 #53
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178200
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een heerlijke humoristische baas! :Y)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:25:06 #54
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178213
quote:
^O^ w/ w/ w/

Op 1:37 in jouw video zie je de Syrisch-Libanees-Palestijnse kloosterzuster en priorin Moeder Agns-Mariam van het Klooster Sint Jacob de Verminkte in Qra (Syri) die een bejaarde moslimvrouw de tranen afdroogt. Zomaar, tussen de drukte door, als je heel goed kijkt.

Een typisch Syrisch scenario van religieuze tolerantie en wederzijdse hulp (de Rode Halve Maan, Rode Kruis en Libanon bemiddelden). En wat moedig dat deze Moeder Agnes Mariam (op wier hoofd een prijs is uitgeschreven door de terroristen en gewapende oppositie) van de Mussalah (verzoeningsbeweging) zo dicht bij het front durft te komen.

Goed werk van de Syrische soldatenhelden. En zie de diverse Syrische personen uit de lokale burgerbevolking eens juichen! Als de terroristen binnentrekken, steeds lege straten. De terroristen zijn dan ook merendeels niet-Syrirs of buitenlands gefinancierde huurlingen of extremisten.

[ Bericht 10% gewijzigd door Veldkamp op 15-10-2013 00:51:39 ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:27:17 #55
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat staat hier nu een keer of 4 :P
Des te beter! o|O o|O o|O
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:28:42 #56
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178284
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:36 schreef theunderdog het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Overal hetzelfde beeld:

• Lege straten
• Geen vrouwen op straat
• Buitenlandse extremisten uit Tsjetsjeni, Irak, Afghanistan, Pakistan
• Kindsoldaten (kind-jihadisten) uit hongerende, overgebleven extreme families.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:33:00 #57
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178362
Live-video van de bomaanslagen door onze zo lieve NAVO-bewapende, Qatarees-Turks-Saoedisch gefinancierde en halal koppensnellende en kannibaliserende en peutermeisjes huwende 'heldhaftige vrijheidsstrijders' (zelfmoordrebelletjes dit keer):

• Tijdens interview Syrische Staatstelevisie

• Na afloop bericht Al-Ikhbariya Souria

'Four Seasons-hotel van VN-wapeninspecteurs en IOPCW-adviseurs doelwit zelfmoordaanslag rebellen in Damascus'

• De 'vriendjes' van Saoedi-Arabi (en dus VS, Qatar, Isral n Turkije)..... :r :r :r 8)7

Waar zijn deze zelfmoordbomaanslagen (mislukt) en de journalistiek interessante live-beelden op de Westerse, wahabitische (Golfstaten-), Isralische en Amerikaanse media te zien geweest? Wanneer? Juist, zonder video in een kleine randnotitie, zonder enige ruchtbaarheid. Dat is nu een propaganda-oorlog met leugen, verzwijgen van feiten en spins. De mannetjes van Timmermans, Rosenthal, Kerry, OBOMBA, Sulzberger, Larry King, Axel Springer, NOS, BBC MI6 doen hun werk weer goed....van een grote afstand van de onveilige bomaanslagen - lekker aan het strand en promenade van Beiroet (nog even).
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:38:13 #58
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178449
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:12 schreef IPA35 het volgende:
Zie deze kaart:

[ afbeelding ]

Het is belangrijk dat het Syrische regeringsleger het gebied rondom Qra (aan de grens met Libanon) van Al Nusra-terroristen zuivert.

Wel teleurstellend dat de zuidelijke Syrische conservatieve soennitische stammen onvoldoende inzet tonen tegen de takfiri-terroristen en Amerikaanse en Britse VSL-huurlingen en Amerikaans-Brits-Franse inlichtingenofficieren die meevechten tegen het Syrische leger.

Wel is er een saillant vanuit het Syrische druzische gebied As-Suwayda (stad en gouvernement in zuidoostelijk Syri) die de rebellenvoorraadslijn doorsnijden zal binnenkort. In As-Suwayda is alles rustig, slechts enkele zelfmoordaanslagen. De Druzen zijn vrijwel zonder uitzondering pro-Assad.

Ook dient het Libanese leger komaf te maken met radicale takfiri-"soennitische" salafisten en wahabietenpredikers binnen Libanon. Het is zo jammer dat zo vele (vroeger straatarme) soennitische imams en soennitische maatschappelijke organisaties in Libanon (en elders) omgekocht zijn door Qatar en zelfs vaak door Saoedi-Arabi. (Terwijl de meeste soennieten in Libanon geen extremistische takfiri's zijn, maar redelijk gematigd en vroeger zelfs goed samenwerkten met de Libanese Twaalver sjiitische moslims.)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:56:03 #59
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178768

Kardinaal al-Rai, katholiek patriarch van Antiochi der christelijke Maronieten, verklaarde zijn hoop dat Eid al-Adha (islamitisch Offerfeest) een tijd van vrede voor Syri mag brengen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:59:41 #60
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178833
Russische legerinstructeurs onderwijzen Syrische onderofficieren in het gebruik van zware moderne machinegeweren tegen rijdende objecten:

Rusland traint nu openlijk... ^O^
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:02:09 #61
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178865
Engels ondertitelde rapportage van de Russisch-Abchazische heldhaftige onverschrokken journalisten van ANNA News over de zelfmoordaanslagen op televisiegebouw en Four Season-hotel (VN-ontwapeningsmissie) in Damascus en over mortierbeschietingen op Jaramana (een stad nabij Damascus) door de terroristen, in tweede video ook de opmars van het Syrische leger naar het zuiden en oosten van gouvernement Damascus, om de laatste terroristennesten daar uit te roken, veel vernietigd duur VSL- en Jabhat al Nusra-materieel (dure artillerie):

(net twee minuten online!)

Let op: soms zeer gruwelijke details, zoals de smurrie uit darmen en hersenen aan de brugleuningen enz. enz. Als je niet tegen bleod kunt, niet kijken!

http://www.youtube.com/ch(...)40GLlA?feature=watch

[ Bericht 7% gewijzigd door Veldkamp op 15-10-2013 01:11:18 ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 01:06:39 #62
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178929
Rebellen geven zich in de laatste dagen steeds vaker over aan het Syrische Arabische leger, zonder een schot te lossen (zelfs zonder zelfmoordpogingen):

pi_132178964
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:36 schreef theunderdog het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het Westen heeft wel goed werk verricht :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:28 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Overal hetzelfde beeld:

• Lege straten
• Geen vrouwen op straat
Helemaal krankzinnig om pres. Assad alle schuld te geven _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 15-10-2013 01:14:13 ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:46:23 #64
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_132179993
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 01:09 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Het Westen heeft wel goed werk verricht :')

[..]

Helemaal krankzinnig om pres. Assad alle schuld te geven _O-
Assad is de dictator, dus het is zijn schuld of hij is incompetent.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_132180277
Geen idee of deze al gepost is. Een interview met Lavrov van 8 oktober (door RT, mjah), maar goed, hij zegt toch wel iets zeer interessants:

quote:
As to the interviews which President Assad has been giving very generously in the past weeks, I do believe that a situation which we have to handle in Syria is assessed more and more in the same manner by us, by the Americans, by the Europeans, by the countries of the region.

The situation is really deteriorating. The armed groups of the opposition are becoming split more and more. Recently there was news that some 13 field commanders said that they would not be taking orders from the Free Syrian Army and from the National Coalition, which is the political wing of the Free Syrian Army, as far as I understand. And they would create what they called a movement to introduce the Sharia law in Syria, and not only in Syria but in the adjacent areas. And then 40 more groups said they would be creating an Islamic Front. These people are moving closer to Al-Qaeda than to the Free Syrian Army, which is being portrayed as the secular armed opposition. So, the trend is in favor of the jihadists, radicals, among those who fight on the ground.

And it is not only our conviction — it is the conviction of the Americans — that we cannot and must not talk to these people. We can only talk to those who opt for the sovereign, territorially integral, secular, multiethnic and multi-confessional Syria. And therefore — I come back to the beginning of my answer — it is of crucial importance to have the right mix of opposition groups represented at the conference. But, as the G8 leaders said in Lough Erne at the summit in June, we call all of them, all eight of them plus the European Union. They called upon the government and the opposition to join forces to fight the terrorists and extremists in Syria. I think it is a very important message which must not be overlooked.
Volgens mij een hint voor (politieke) samenwerking van de internationale gemeenschap met Assad, de seculiere oppositie n (seculiere) FSA tgen alle Sharia/Al Qaeda partijen.

Zoals de situatie nu is kan dit alleen maar toejuichen. Maar goed, f Geneva II er komt? En dan ook nog met aanwezigheid van alle, zo niet de meeste, relevante partijen?

Een link naar het volledige interview: http://rt.com/politics/of(...)nterview-lavrov-904/
pi_132180709
Laat ik even het belangrijkste herhalen. Chemische wapens waarmee je honderden mensen dood in de buitenlucht kan je niet zomaar maken. Zelfs in een groot laboratorium gebouw met drie verdiepingen niet. Ook smokkel je ze niet zomaar de turkse grens over.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132181623
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 08:47 schreef firefly3 het volgende:
Laat ik even het belangrijkste herhalen. Chemische wapens waarmee je honderden mensen dood in de buitenlucht kan je niet zomaar maken. Zelfs in een groot laboratorium gebouw met drie verdiepingen niet. Ook smokkel je ze niet zomaar de turkse grens over.
Laat ik het nog even een keer aan jou uitleggen, omdat jij het bent. Syri is een CHAOS. De rebellen hebben heel veel steden, wegen en militaire basissen ingenomen. Nu mag jij zelf verder denken. Wat betekent dit? Dat de rebellen mogelijk....
pi_132183176
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:28 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Overal hetzelfde beeld:

• Lege straten
• Geen vrouwen op straat
Dit maakt die jihadisten niet uit. Sterker nog, dat is wat ze willen.

En het lukt ze aardig om delen van Syri over te nemen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:44:54 #69
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132186075
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit maakt die jihadisten niet uit. Sterker nog, dat is wat ze willen.

En het lukt ze aardig om delen van Syri over te nemen.
Lukte.

Niet lang meer. Voltooid verleden tijd. Wees er maar zeker van.....

Het Syrische Arabische Leger zuiverde VEERTIG dorpen in het gouvernement Aleppo van terroristen

De verbindingsroutes voor terreurtransporteurs tussen ar-Raqqa, Deir-Ezzour en de hoofdprijs stad Aleppo worden vandaag doorgesneden.....

'Verscheidene dorpen in de gouvernementen Deir-Ezzour en Daraa gezuiverd van terroristische opstandelingen door Syrische regeringsleger':

dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:50:55 #70
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132186218
Voor het grootschalig offensief tegen terroristen in het zuiden van de provincie Damascus (ten zuiden van de hoofdstad), zijn 2.000 burgers (als gijzelaars vastgehouden) vrij onderhandeld door het Rode Kruis, Rode Halve Maan en lokale stamhoofden.

Zij werden in veilig regeringsgebied door het Syrische Arabische Leger verwelkomd met levensmiddelen na hun bevrijding uit hun dorp Muadamiyet al-Cham (in het Gouvernement Damascus). Ook was er een interreligieuze ontmoeting voor Syrische Moessalaha (verzoening tussen alle bevolkingsgroepen).

http://www.kuna.net.kw/ArticleDetails.aspx?id=2338903&Language=en
pi_132187357
Weet iemand eigenlijk hoe het met die Nederlandse Dennis is? Hoe vordert zijn strijd?
pi_132187493
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:31 schreef Spanjaard5 het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoe het met die Nederlandse Dennis is? Hoe vordert zijn strijd?
Deze jongen dus :)
aka Zakariya al Hollandi
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:11:33 #73
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132188678
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 00:16 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Salafist lijk je mij eerder soms helaas..... :{
Ik ben geen Salafist. Alleen Arabieren en Berbers zijn salafisten.
pi_132189499
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:11 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik ben geen Salafist. Alleen Arabieren en Berbers zijn salafisten.
Onzin. Iedereen kan salafist worden. Het is niet zo dat je bij de sollicitatie afvalt omdat je geen Arabier of Berber bent.
pi_132189808
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Onzin. Iedereen kan salafist worden. Het is niet zo dat je bij de sollicitatie afvalt omdat je geen Arabier of Berber bent.
uiteraard, alleen moet ik nog de eerste turkse salafist nog tegenkomen, omdat het heel ongebruikelijk is
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_132190022
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:44 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Lukte.

Niet lang meer. Voltooid verleden tijd. Wees er maar zeker van.....

Het Syrische Arabische Leger zuiverde VEERTIG dorpen in het gouvernement Aleppo van terroristen

De verbindingsroutes voor terreurtransporteurs tussen ar-Raqqa, Deir-Ezzour en de hoofdprijs stad Aleppo worden vandaag doorgesneden.....

'Verscheidene dorpen in de gouvernementen Deir-Ezzour en Daraa gezuiverd van terroristische opstandelingen door Syrische regeringsleger':

_O_

Wel jammer dat er altijd onschuldige burgers bij dood gaan.
pi_132190025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 13:35 schreef Spanjaard5 het volgende:

[..]

Deze jongen dus :)
aka Zakariya al Hollandi
Nee, die ene is Dennis (Abdelkarim) Honing en die andere Viktor Droste (aka Zakariya al Hollandi)

Van die laatste kan ik alleen deze (ongeverifieerde) bron vinden als meest recente (zou Aleppo eind september 2013 zijn). Hij zou zich gevoegd hebben bij Jabhat Al Nusra:

http://www.bndestem.nl/al(...)syri%C3%AB-1.4035010

Waar Dennis uithangt....geen idee.
pi_132195891
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:50 schreef Peunage het volgende:

[..]

Laat ik het nog even een keer aan jou uitleggen, omdat jij het bent. Syri is een CHAOS. De rebellen hebben heel veel steden, wegen en militaire basissen ingenomen. Nu mag jij zelf verder denken. Wat betekent dit? Dat de rebellen mogelijk....
Zeer onwaarschijnlijk. En als het gestolen was, was assad de eerste die het van de daken zou schreeuwen. Stel al qaeda was het alsnog gelukt, (kleine kans) dan was het eigen schuld dikke bult. Als je een dierentuin hebt moet je ook geen pistolen bij de apen rondslingeren, maar laten ophalen door de russen. Als je een land bestuurd heb je die verantwoordelijkheid. Oh wacht, die heeft hij nooit gehad
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_132196106
Ik heb nog liever dat een extremistische groep wint dan assad. Simpelweg omdat assad zeer schijnheilig is en mensen als veldkamp in kim jong un achtige propaganda fotos trapt. Moet je eens tellen hoeveel doden de familie assad al op hun geweten hebben. Niets seculiers aan lol. Koerden onderdrukken, demonstranten uitmoorden en hun familieleden enz enz.
pi_132196458
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:18 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb nog liever dat een extremistische groep wint dan assad. Simpelweg omdat assad zeer schijnheilig is en mensen als veldkamp in kim jong un achtige propaganda fotos trapt. Moet je eens tellen hoeveel doden de familie assad al op hun geweten hebben. Niets seculiers aan lol. Koerden onderdrukken, demonstranten uitmoorden en hun familieleden enz enz.
En als de Syrische regering verdwijnt. Wat dan? Geef daar eens een antwoord op dan.
pi_132196865
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

En als de Syrische regering verdwijnt. Wat dan? Geef daar eens een antwoord op dan.
Dan gaat de FSA en heel de internationale gemeenschap en burgers tegen al qaeda. Zo simpel.
pi_132196891
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dan gaat de FSA en heel de internationale gemeenschap en burgers tegen al qaeda. Zo simpel.
Net zo simpel als jou redenatie?
pi_132196922
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:41 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De FSA bestaat voornamelijk uit extremistische moslims. Die zijn dus niet beter dan Al Qaida.
pi_132196960
Dan kunnen israelische vliegtuigen het luchtruim in en werken zij aan zij met russische grondtroepen om alles op te schonen. Maarja, de ego he
pi_132196991
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De FSA bestaat voornamelijk uit extremistische moslims. Die zijn dus niet beter dan Al Qaida.
Niet echt. De meesten van de FSA zijn normaal. Ze willen zelfs de islam niet in de politiek.
pi_132197011
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:44 schreef firefly3 het volgende:
Dan kunnen israelische vliegtuigen het luchtruim in en werken zij aan zij met russische grondtroepen om alles op te schonen. Maarja, de ego he
Enige realiteitszin ontbreekt, nietwaar?
pi_132197047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Enige realiteitszin ontbreekt, nietwaar?
Als putin normaal deed had hij al lang geholpen met een gematigde regering.
pi_132197104
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als putin normaal deed had hij al lang geholpen met een gematigde regering.
President Poetin heeft wel wat beters te doen dan een bevriende natie het mes in de rug te steken en malle takfiri's aan de macht te helpen.

President Poetin heeft immers geen zin in genocide en een door Amerikanen gedomineerd Midden-Oosten.
pi_132197164
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Niet echt. De meesten van de FSA zijn normaal. Ze willen zelfs de islam niet in de politiek.
Dat zal mij een worst wezen. Het gaat mij om hun daden.

Of ga jij hier ontkennen dat de FSA niet bestaat uit terroristen?
pi_132197369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:49 schreef IPA35 het volgende:

[..]

President Poetin heeft wel wat beters te doen dan een bevriende natie het mes in de rug te steken en malle takfiri's aan de macht te helpen.

President Poetin heeft immers geen zin in genocide en een door Amerikanen gedomineerd Midden-Oosten.
Assad was de genocide begonnen tijdens de demonstraties. Iets dat de tegenpartij hier altijd vergeet en ontkent. Woonwijken plat gebombardeerd. Toen pas werden mensen extremistisch. Johh
pi_132197427
Al nusra ontstond ook pas toen flatgebouwen gebombardeerd waren. Welke gek doet dat nou. Oh ja, assad
pi_132197624
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Assad was de genocide begonnen tijdens de demonstraties.
Doet Assad aan een systematische poging bepaalde bevolkingsgroepen uit te moorden/te verdrijven?

quote:
Iets dat de tegenpartij hier altijd vergeet en ontkent. Woonwijken plat gebombardeerd. Toen pas werden mensen extremistisch. Johh
Juist ja. Jij begrijpt natuurlijk ook dat er bijna nergens hele woonwijken zijn platgeschoten en als dit wel het geval is dan gaat het om een zwaar bevochten gebied zoals Daraayya en daar zitten geen burgers meer.
pi_132199037
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doet Assad aan een systematische poging bepaalde bevolkingsgroepen uit te moorden/te verdrijven?

[..]

Juist ja. Jij begrijpt natuurlijk ook dat er bijna nergens hele woonwijken zijn platgeschoten en als dit wel het geval is dan gaat het om een zwaar bevochten gebied zoals Daraayya en daar zitten geen burgers meer.
Jawel, moet je maar eens de tijdlijn zien. Het is maar het topje van de ijsberg:

2011
3 February, Syrian opposition groups called on Facebook and Twitter for a "day of rage" on Friday 4 February.[5]

23 March[edit]
15 protesters had been killed by security forces in southern Syria.[46] At least six people were killed by security forces near Al-Omari mosque in Daraa, including a doctor and a paramedic.[46][47] Witnesses reported that a 12-year-old girl had been killed by security forces near the mosque.[46]

25 March[edit]
Tens of thousands took to the streets in protest around the nation .[50]
20 people were killed in uprising in Daraa which drew over 100,000 people

22 April[edit]
On 22 April, the country experienced its biggest and bloodiest day in the current series of uprising as tens of thousands took to the streets.[82] Protests occurred in the capital, Damascus, and in at least ten other cities in the country.[83] Hundreds of protesters in central Damascus were dispersed, but thousands congregated in towns ringing the capital.[83] According to the protesters' own reports, at least 70 people were killed nationwide when security forces opened fire on the demonstrators

May 2011[edit]
1–2 May[edit]
Protesters throughout Syria remained defiant despite intensifying arrests and attacks in Daraa and Douma.[1]
The Syrian military continued shelling homes in Daraa with tanks.[2] As the military siege on Daraa continued, Assad's security forces allegedly killed 40 civilians elsewhere in the town of Tel Kalakh. By 2 May, 4,000 people crossed the border into Lebanon.[3]

11 May[edit]
In an escalation of the siege on Homs, tanks were sent in and began shelling buildings, with at least 5 killed. Secretary general of the UN Ban Ki-moon demanded that the UN have access to Daraa.[22]

2 June[edit]
Witnesses said Syrian forces destroyed a number of buildings in protest stronghold Rastan on 2 June.[56] Human rights groups put the civilian death toll from the crackdown in the Rastan region at 41 or more, including 2 young girls.[56] Human Rights Watch issued a statement asserting, "The Syrian regime has carried out a "systematic" series of abuses against protesters that could "qualify as crimes against humanity," and the United Nations must hold the government accountable".[57] Human Rights Watch makes these assertions in a report titled "'We've Never Seen Such Horror': Crimes against Humanity in Daraa".[57]

19 June[edit]
Opposition activists established a "National Council" to "lead the Syrian revolution, comprising all communities and representatives of national political forces inside and outside Syria," said their spokesmen, Jamil Saib, in a statement near the Turkish border.[85]
Syrian security forces are reportedly blocking refugees from escaping to Turkey, and are also firing at those trying to bring supplies and relief to them. Several thousand are now being prevented from leaving Syria, activists say.[86]

8 October[edit]
More than 50,000 mourners marched through the streets of Qamishli, a city in the Kurdish north-east, to mark Tammo's funeral.[65] At least 14 people were killed after security forces opened fire on the mourners.[66]

4 November – "Friday of God is Greatest"[edit]
At least 20 people have been reported killed by Syrian security forces as massive anti-government demonstrations took place across the country following Friday prayers

14 December[edit]
Loyalist soldiers reportedly fired upon a civilian car on 14 December, killing five people, in response, the Free Syrian Army staged an ambush against a loyalist convoy consisting of four jeeps, killing eight soldiers.[153] FSA _O_

21 December[edit]
Syrian security forces were accused of massacring the entire village of Kfar Owaid, about 30 miles from the Turkish border, with rockets, machine guns, tanks, and nail bombs. The Syrian army surrounded the unarmed villagers in the Budnaya Valley after forcing them to flee their homes, activist groups and a witness said. The troops allegedly killed the more than 100 people trapped inside in an attack that lasted for hours, in one of the deadliest single events of the uprising to date.[164][165]

7 January[edit]
Colonel Afeef Mahmoud Suleima of the Syrian Air Force logistics division defected along with at least 50 of his men, ordering his men to protect protesters in the city of Hama. "We are from the Army and we have defected because the government is killing civilian protesters. _O_
pi_132199199
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 18:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Zeer onwaarschijnlijk. En als het gestolen was, was assad de eerste die het van de daken zou schreeuwen. Stel al qaeda was het alsnog gelukt, (kleine kans) dan was het eigen schuld dikke bult. Als je een dierentuin hebt moet je ook geen pistolen bij de apen rondslingeren, maar laten ophalen door de russen. Als je een land bestuurd heb je die verantwoordelijkheid. Oh wacht, die heeft hij nooit gehad
Waarom is dat onwaarschijnlijk? Zij hebben/hadden hele freaking provincies in handen. Ik snap niet waarom jij dit niet snapt. Een hele provincie, met alle steden daar in, alle dorpjes, alle vliegvelden, alle militaire basissen, alle wapens die daar opgeslagen zijn. Hoe moeilijk is dit nou te snappen?
pi_132199298
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Waarom is dat onwaarschijnlijk? Zij hebben/hadden hele freaking provincies in handen. Ik snap niet waarom jij dit niet snapt. Een hele provincie, met alle steden daar in, alle dorpjes, alle vliegvelden, alle militaire basissen, alle wapens die daar opgeslagen zijn. Hoe moeilijk is dit nou te snappen?
Gezien de "mooie cv" van assad, is het veel waarschijnlijker dat hij zelf het weer niet laten kon. Hij was immers al meer dan een jaar bezig met burgers doodschieten. Van rouwstoeten totaan woningen beschieten met behulp van tanks. Elke dag werden er in het land burgers dood geschoten door het leger. Ook mensen die de grens wilden oversteken om te vluchten. Hoe triest is dat.

Overigens, als al qaeda het heeft weten te bemachtigen, hadden ze het heus niet midden in damascus kunnen brengen (waar de FSA zat, aparte checkpoints), en ook nog eens in de FSA wijk weten te laten ontploffen. De FSA kwam namelijk steeds dichterbij het centrum en toen kwam ineens die chemische aanval op de wijk die de FSA net ingenomen had. How obvious. De FSA was net goed bezig daar, en ineens kan assad de zenuwen niet meer aan toen ze net bij zijn voordeur stonden. Jammer dat ze niet verder konden doorzetten daarna.
pi_132199541
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:45 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Gezien de "mooie cv" van assad, is het veel waarschijnlijker dat hij zelf het weer niet laten kon. Hij was immers al meer dan een jaar bezig met burgers doodschieten. Van rouwstoeten totaan woningen beschieten met behulp van tanks. Elke dag werden er in het land burgers dood geschoten door het leger. Ook mensen die de grens wilden oversteken om te vluchten. Hoe triest is dat.
En hoe ziet het CV van de rebellen er uit? De VN heeft zelf de rebellen beschuldigd van het gebruik van chemische wapens eerder dit jaar.

Verder zou het uitermate dom zijn van Assad om op dt moment, in Damascus, chemische wapens te gebruiken. Net nu het goed met hem ging. En tijdens het bezoek van VN inspecteurs. Lekker slim

Alle argumenten zijn al gegeven. Jij komt echter steeds weer op dat zelfde argument terug, wat ook het zwakst is; de rebellen hebben geen chemische wapens. Niet steekhoudend, absoluut niet.
pi_132199665
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

En hoe ziet het CV van de rebellen er uit? De VN heeft zelf de rebellen beschuldigd van het gebruik van chemische wapens eerder dit jaar.

Verder zou het uitermate dom zijn van Assad om op dt moment, in Damascus, chemische wapens te gebruiken. Net nu het goed met hem ging. En tijdens het bezoek van VN inspecteurs. Lekker slim

Alle argumenten zijn al gegeven. Jij komt echter steeds weer op dat zelfde argument terug, wat ook het zwakst is; de rebellen hebben geen chemische wapens. Niet steekhoudend, absoluut niet.
De rebellen begonnen pas echt met terugschieten toen assad al vele maanden lang bezig was. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat als burger zijnde ^O^

Het was een tactische zet van assad, de FSA was erg goed bezig en was zeer dichtbij. De enige oplossing op dat moment voor hem. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Toen de overgenomen wijk van de FSA aangevallen was, moest men terugtrekken.

Extremisten hebben niet zomaar chemische wapens. Daar zorgen de geheime diensten wel voor, die dan israel even de boel laten plat bombarderen. Toen een chemisch wapen depot ook in handen van extremisten leek te komen, kwam israel alles daar plat bombarderen. Ze houden de boel daar goed in de gaten.
pi_132200578
quote:
De rebellen begonnen pas echt met terugschieten toen assad al vele maanden lang bezig was. Op een gegeven moment ben je het gewoon zat als burger zijnde ^O^
Dus ze begonnen terug te schieten met chemische wapens.

quote:
Het was een tactische zet van assad, de FSA was erg goed bezig en was zeer dichtbij. De enige oplossing op dat moment voor hem. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Toen de overgenomen wijk van de FSA aangevallen was, moest men terugtrekken.
Je bent weer niet goed op de hoogte, verbaasd niemand meer hier. Zelfs Isralische inlichtingendienst zeggen dat Assad toen en zelfs nu meer progressie boekt dan de rebellen.

quote:
Extremisten hebben niet zomaar chemische wapens. Daar zorgen de geheime diensten wel voor, die dan israel even de boel laten plat bombarderen. Toen een chemisch wapen depot ook in handen van extremisten leek te komen, kwam israel alles daar plat bombarderen. Ze houden de boel daar goed in de gaten.
Israel heeft nooit een chemische depot gebombardeerd, eerder geprobeerd de progressie van Assad af te zwakken.

Conclusie: Jij hebt ongelijk(alweer) en Peunage heeft gelijk.
pi_132200923
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:12 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus ze begonnen terug te schieten met chemische wapens.

[..]
De tijdlijn een beetje kwijt? Chemische wapens = 2013, beschietingen demonstranten = 2011. Nope ze begonnen niet op hun eigen veroverde wijk te schieten.
quote:
Je bent weer niet goed op de hoogte, verbaasd niemand meer hier. Zelfs Isralische inlichtingendienst zeggen dat Assad toen en zelfs nu meer progressie boekt dan de rebellen.
Blijkbaar ben je niet op de hoogte dat de FSA flink vooruitgang boekte in die week in Damascus.
quote:
[..]

Israel heeft nooit een chemische depot gebombardeerd, eerder geprobeerd de progressie van Assad af te zwakken.

Israel doet het wel vaker hoor.
quote:
Conclusie: Jij hebt ongelijk(alweer) en Peunage heeft gelijk.
Nope
pi_132201634
quote:
De tijdlijn een beetje kwijt? Chemische wapens = 2013, beschietingen demonstranten = 2011. Nope ze begonnen niet op hun eigen veroverde wijk te schieten.
Wij hadden toen over chemische wapens= 2013.

quote:
Blijkbaar ben je niet op de hoogte dat de FSA flink vooruitgang boekte in die week in Damascus.
Ja man dikke winst :')

quote:
pi_132201730
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:29 schreef Djibril het volgende:

[..]

Wij hadden toen over chemische wapens= 2013.

[..]

Ja man dikke winst :')

[..]

Ter info, de wijk in Damascus waar de FSA vooruitgang boekte, was in die nacht gebombardeerd met een chemisch wapen waardoor ze moesten terugtrekken. Het was voor het eerst dat ze zo dichtbij kwamen. Dezelfde week waren ze bezig met een flinke opmars.
pi_132201940
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:31 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ter info, de wijk in Damascus waar de FSA vooruitgang boekte, was in die nacht gebombardeerd met een chemisch wapen waardoor ze moesten terugtrekken. Het was voor het eerst dat ze zo dichtbij kwamen. Dezelfde week waren ze bezig met een flinke opmars.
Ter info, ze kwamen een keer zo dichtbij de presidentiele paleis dat er mortieren in Assads achtertuin vielen. Toen had hij ook geen chemische aanval erachteraan gedaan.

Ter info, de wijk waar ze volgens jou met een flinke opmars bezig waren was al maanden een niet bewegend slagveld. Beide partijen schoten niet veel op.

Ter info, assad had in die week veel vooruitgang geboekt rondom Aleppo en was bezig met het omsingelen van het zuiden.

Ter info,
quote:
pi_132202136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:35 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ter info, ze kwamen een keer zo dichtbij de presidentiele paleis dat er mortieren in Assads achtertuin vielen. Toen had hij ook geen chemische aanval erachteraan gedaan.

Alsof assad in zijn presidentiele paleis zit te wachten op een aanslag ipv een geheime locatie op te gaan zoeken.
quote:
Ter info, de wijk waar ze volgens jou met een flinke opmars bezig waren was al maanden een niet bewegend slagveld. Beide partijen schoten niet veel op.

Niet als je het nieuws gevolgd had. Sterker nog, het was duidelijk te volgen in het nieuws omdat in dezelfde periode ook de inspecteurs aankwamen.
quote:
Ter info, assad had in die week veel vooruitgang geboekt rondom Aleppo en was bezig met het omsingelen van het zuiden.

Wat heeft Aleppo en het zuiden met Damascus te maken?
quote:
pi_132202547
quote:
Alsof assad in zijn presidentiele paleis zit te wachten op een aanslag ipv een geheime locatie op te gaan zoeken.
Toch gebruikte hij geen chemische wapens toen. Hij kon ze gebruiken want de rebellen waren in mijn ogen toen op hen sterkst en Assad zag ze al van ver aankomen dus hij kon toen chemische wapens gebruiken zodat zijn plek niet vies werd van rebellen of chemische wapens. Maar nee hij zette ze niet in, zelfs niet toen er mortieren in zijn achtertuin vielen.

quote:
Niet als je het nieuws gevolgd had. Sterker nog, het was duidelijk te volgen in het nieuws omdat in dezelfde periode ook de inspecteurs aankwamen.
Welke nieuws? al Jazeera dat laat zien hoe rebellen op op lege gebouwen schieten en dat de commentator zegt dat zich daar soldaten zich in verschuilen?

quote:
Wat heeft Aleppo en het zuiden met Damascus te maken?
Beide Syrie? Beide twee grote steden? Beide die bij een overwinning voor een gigantische motivatie of demotivatie kunnen zorgen? Als je Damascus regio veilig hebt kunnen ze niet naar de noorden toe? Als je Aleppo regio hebt kunnen ze niet naar het Damascus toe? Iets met versterkingen sturen?

quote:
pi_132202721
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:45 schreef Djibril het volgende:

[..]

Toch gebruikte hij geen chemische wapens toen. Hij kon ze gebruiken want de rebellen waren in mijn ogen toen op hen sterkst en Assad zag ze al van ver aankomen dus hij kon toen chemische wapens gebruiken zodat zijn plek niet vies werd van rebellen of chemische wapens. Maar nee hij zette ze niet in, zelfs niet toen er mortieren in zijn achtertuin vielen.

[..]
Zoals ik al zei, was assad thuis? Had je aangebeld? Het paleis staat ergens anders dan de militaire basis.
quote:
Welke nieuws? al Jazeera dat laat zien hoe rebellen op op lege gebouwen schieten en dat de commentator zegt dat zich daar soldaten zich in verschuilen?

Als je je tv had aangezet had je het wel gezien. Het was namelijk een belangrijk onderwerp omdat de inspecteurs er net naartoe gingen.
quote:
[..]

Beide Syrie? Beide twee grote steden? Beide die bij een overwinning voor een gigantische motivatie of demotivatie kunnen zorgen? Als je Damascus regio veilig hebt kunnen ze niet naar de noorden toe? Als je Aleppo regio hebt kunnen ze niet naar het Damascus toe? Iets met versterkingen sturen?

Een beetje zinloos om dingen te concluderen als je het hebt over een woonwijk in Damascus. Geen andere onderwerpen erbij halen, zoals alle hoedjes doen ;) Aleppo ligt 250 kilometer van Damascus lol. Dat is van hier naar Frankrijk.
quote:
[..]

pi_132203110
quote:
Zoals ik al zei, was assad thuis? Had je aangebeld? Het paleis staat ergens anders dan de militaire basis.
Wat? :') Je kan niet vanaf een militaire basis raketten schieten die paar kilometer reizen? Bedoel je dat? Of was er ook een militaire basis in Ghouta en daarom kon Assad chemische raketten afschieten?

Dude...

quote:
Als je je tv had aangezet had je het wel gezien. Het was namelijk een belangrijk onderwerp omdat de inspecteurs er net naartoe gingen.
Wat laat jij je kennen hier :')

quote:
Een beetje zinloos om dingen te concluderen als je het hebt over een woonwijk in Damascus. Geen andere onderwerpen erbij halen, zoals alle hoedjes doen ;) Aleppo ligt 250 kilometer van Damascus lol. Dat is van hier naar Frankrijk.
Jij bent echt een strateeg, we moeten een keer samen age of empires spelen _O_

Jij moet misschien die muts van je omhoog rollen zodat je met je doppen wat kan zien. Gesproken over aluhoedjes :’)
pi_132203205
_O-
pi_132203256
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 20:56 schreef Djibril het volgende:

[..]

Wat? :') Je kan niet vanaf een militaire basis raketten schieten die paar kilometer reizen? Bedoel je dat? Of was er ook een militaire basis in Ghouta en daarom kon Assad chemische raketten afschieten?

Dude...

Ja, zijn prioriteit was echt met chemische wapens zijn paleis verdedigen. Net zoals dagobert duck.
quote:
[..]

Wat laat jij je kennen hier :')

[..]

Jij bent echt een strateeg, we moeten een keer samen age of empires spelen _O_

Jij moet misschien die muts van je omhoog rollen zodat je met je doppen wat kan zien. Gesproken over aluhoedjes :’)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:30:23 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132205305
quote:

Jihadgroep ingezet als rijdende bom

Buitgemaakte pantserwagens worden door de gevreesde jihadgroep Jabhat al-Nusra ingezet als rijdende bommen tegen legereenheden van de Syrische dictator Assad.

In deze video die is vrijgegeven door de jihadstrijdgroep is te zien hoe een van de strijders met de pantserwagen gevuld met explosieven in Damascus een legerstelling totaal verwoest.

De video toont beelden van de jihadist Abu 'Assim al-Muhajir, die voor zijn zelfmoordbomaanslag oefent met het besturen van de pantserwagen. Ook zijn de tanks zichtbaar gevuld met de explosieven. De getoonde 'martelaar' zegt op de video, kort voor zijn vertrek: ,,Een paradijs, zo uitgestrekt als de hemelen en de aarde. Ach man, hoe kan ik niet gelukkig zijn?!"

Bron: www.telegraaf.nl
Open de link voor de video.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:33:39 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132205531
quote:
Assad verschijnt in het openbaar

De Syrische president Bashar al-Assad is dinsdag in Damascus in het openbaar verschenen.

Assad ging volgens het staatspersbureau SANA ter gelegenheid van het Offerfeest naar een moskee waar een prominente voorganger, sjeik Mohamed Tawfiq Ramadan al-Bouti, het woord voerde.

Assad was volgens waarnemers naar een moskee gegaan in een wijk waar getrouwen wonen en die niet ver van een basis van de Republikeinse Garde ligt. Deze elite-eenheid geldt als de lijfwacht van de clan van de Assads.

De Syrische president verschijnt zelden in het openbaar. Leden van de oppositie hebben verklaard dat zijn konvooi op de vorige religieuze feestdag, het Eid al-Fitr op 8 augustus, onder vuur is genomen in de hoofdstad. Hij was toen op weg naar een andere moskee. De regering heeft dat tegengesproken.

Van de straat

De burgeroorlog, die nu al 2 jaar duurt, lijkt de president nu wel 'van de straat te houden'. Assad heeft samen met zijn vrouw Asma eerder de indruk gewekt een vooruitstrevend stel te zijn. Ze betrokken een zeer modern appartement in Damascus en gingen uit eten in de stad.

Assad geeft vanuit zijn zwaar bewaakte hoofdkwartieren nog wel interviews. Pas nog grapte hij tegenover journalisten van de Libanese krant al-Akhbar dat hij eigenlijk op de Nobelprijs voor de Vrede had gerekend.

Wederom: video te zien vialink
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:07:33 #112
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132207671
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wanhopige terroristen dus...... Helder.....
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:08:18 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132207712
quote:
Rusland: militair ingrijpen in Syri vermindert aantal doden niet

De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov uitte vandaag tijdens een toespraak in Brussel in bedekte termen kritiek op het (uitgestelde) Amerikaanse plan voor militair ingrijpen in Syri. 'Militair ingrijpen vermindert het aantal doden niet', zei hij. 'Denk aan Libi, Afghanistan en vooral Irak.'

Lavrov sprak over de relatie tussen de Europese Unie en Rusland, maar ging met Syri ook in op het heetste diplomatieke hangijzer van het moment. De Russische minister zei dat de Verenigde Naties leidend moeten zijn in de internationale politiek.

'Tussenkomst kan enkel op basis van een mandaat van de Verenigde Naties. Dat wil het internationale recht', sprak Lavrov. 'Als dat niet gebeurt, wil dat zeggen dat landen een bepaald belang nastreven.' Volgens Lavrov doet een eenzijdig ingrijpen denken aan 'kolonialisme'.

Hij liet verstaan dat een militaire tussenkomst verschillende nadelen heeft. 'Het vermindert het aantal doden niet. Denk aan Libi, Afghanistan en vooral Irak', verwees hij naar drie landen waar de VS actief tussengekomen zijn. 'Het is ook slecht voor de stabiliteit.' Rusland steunt 'evolutionaire ontwikkelingen, geen revolutionaire', aldus Lavrov.

dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:09:06 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132207748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En gelijk heeft hij!!! ^O^
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:14:41 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132208049
Ik heb trouwens weer wat vragen geformuleerd hier F&L / De stromingen in de Islam IV
mocht iemand zich geroepen voelen me van een antwoord te voorzien ;)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:15:32 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132208104
quote:
Syrir: 'Het eten van honden en katten is zo slecht nog niet'

Syrische geestelijken in Zuid-Damascus hebben een fatwa uitgesproken die stervende Syrirs toestaat om katten en honden te eten. Is dit louter symbolisch, of wordt het juridische advies ook in de praktijk gebracht? 'Helaas wel', zegt de Syrische Hala Darweesh. 'Kinderen gaan hier dood aan ondervoeding.'

'Hoe kan de wereld met goed gevulde magen slapen terwijl er, niet ver van de hoofdstad, hongerige mensen zijn', vroeg een Syrische imam zich af in een toespraak die maandag werd uitgezonden door een mediakantoor in het zuiden van Damascus. Hij vervolgde: 'Hebben jullie al gehoord van de fatwa's die onze straten en moskees hebben gevuld en die mensen toestaan om katten, honden en andere dieren die zijn gedood door bomaanslagen te eten? Zijn jullie aan het wachten tot we het vlees van onze martelaren en doden zullen eten uit angst om onze eigen levens te verliezen?'

Volgens de in Londen gevestigde krant Asharq Al-Awsat was er zondag ook al een Damasceense imam die middels een fatwa toestemming gaf om honden, katten en ezels te eten.

Dat de fatwa's niet alleen een schreeuw om humanitaire hulp zijn, maar ook in de praktijk worden gebracht, blijkt uit een rondgang langs enkele Syrirs die goed op de hoogte zijn van de situatie. 'Sommige wijken, zoals Maadamia en Daraya, worden al meer dan elf maanden bestookt', vertelt Hala Darweesh van persbureau ASML. 'In deze wijken is niets anders te eten dan linzenbrood. Mensen zijn zwak en worden ziek door gebrek aan vitamines en vezels. Sterker nog: kinderen gaan dood aan ondervoeding. Dan is het eten van katten en honden zo slecht nog niet.'

'Voedsel heeft geen toegang'
Volgens de Syrische journalist Yasser al-Hadji zijn er 'tot nu toe enkele tientallen kinderen overleden aan ondervoeding'. Die aantallen kunnen snel toenemen in wijken waar het voedsel zo goed als op is, waarschuwt hij. 'Het probleem is: de wegen naar de bestookte gebieden zijn geblokkeerd, dus er kan geen voedsel van buiten naar binnen gebracht worden.'

Susan Ahmed, een media-activist in een buitenwijk van Damascus, kent de verhalen dat er katten en honden gegeten worden in de belegerde gebieden. Ze vindt de fatwa een goede zaak. 'Natuurlijk, ook zonder fatwa kunnen er honden en katten van de straat geplukt worden. Maar Syrirs in de buitenwijken zijn doorgaans strenge moslims. Ze willen van de imams weten wat geoorloofd is in zulke situaties. Een fatwa biedt houvast.'

'Groentes zijn ontzettend duur'
Zelf heeft Ahmed, die in een relatief veilige wijk woont, genoeg voedsel tot haar beschikking. 'Er is hier geen vlees, maar we hebben wel rijst, bulgur, humus en linzen. Groentes zijn wel verkrijgbaar, maar die zijn ontzettend duur. De meesten van ons kunnen zich dat niet veroorloven.'

Indien er in haar wijk op een gegeven moment ook geen producten meer verkrijgbaar zijn, zou Ahmed er niet over twijfelen om katten en honden te eten. 'Er is geen andere keus', zegt ze monter. 'En zonder eten ga je nu eenmaal dood.'

Rest de vraag hoe je een hond of kat moet slachten. De fatwa biedt daar geen uitsluitsel over. Hala Darweesh heeft wel een vermoeden: 'Het is net als met kip', stelt ze. En wat betreft de bereiding? 'Ik zou er vooral veel kruiden op doen.'

pi_132208988
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vertaling;
Eerste stukje gaat over de explosieven die ze gebruiken. De dader zegt 'Hopelijk kunnen we deze terug(geven/brengen) aan de regering/Assad.
Daarna zegt hij 'Ik bied mijzelf nu aan Allah' etc. Verder krijgt hij een stuk uitleg over de pantserwagen, aangezien hij die zelf gaat besturen. 'Dit is de dop, hier zit het stuur'.

In het artikel staat op het eind dit;
quote:
De getoonde 'martelaar' zegt op de video, kort voor zijn vertrek: ,,Een paradijs, zo uitgestrekt als de hemelen en de aarde. Ach man, hoe kan ik niet gelukkig zijn?!"
Maar dat komt niet eens terug in de video :')
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:33:22 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132209224
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Vertaling;
Eerste stukje gaat over de explosieven die ze gebruiken. De dader zegt 'Hopelijk kunnen we deze terug(geven/brengen) aan de regering/Assad.
Daarna zegt hij 'Ik bied mijzelf nu aan Allah' etc. Verder krijgt hij een stuk uitleg over de pantserwagen, aangezien hij die zelf gaat besturen. 'Dit is de dop, hier zit het stuur'.

In het artikel staat op het eind dit;

[..]

Maar dat komt niet eens terug in de video :')
Bedoelt hij dat ze die munitie gestolen hebben van Assad of is het maar bij wijze van spreken?
pi_132209436
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bedoelt hij dat ze die munitie gestolen hebben van Assad of is het maar bij wijze van spreken?
Zou kunnen. Ik denk eerder aan niet gexplodeerd materiaal.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:38:55 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132209511
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:37 schreef Peunage het volgende:

[..]

Zou kunnen. Ik denk eerder aan niet gexplodeerd materiaal.
Hmm, is dat niet levensgevaarlijk, om daarmee te sollen?
Dan zouden echt helemaal geschift zijn.. Zeker daarmee rondhossen in een pantserwagen..
pi_132209556
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hmm, is dat niet levensgevaarlijk, om daarmee te sollen?
Dan zouden echt helemaal geschift zijn.. Zeker daarmee rondhossen in een pantserwagen..
Wat kan er fout gaan, de zelfmoordterrorist raakt gewond? :P
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:41:17 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132209622
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wat kan er fout gaan, de zelfmoordterrorist raakt gewond? :P
Wat betreft ontploft het ding voortijdig hoor ;)

Maar ik neem aan dat ze toch enige schade willen aanrichten (en niet alleen aan zichzelf) :P
pi_132209682
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat betreft ontploft het ding voortijdig hoor ;)

Maar ik neem aan dat ze toch enige schade willen aanrichten (en niet alleen aan zichzelf) :P
Ach, ze zullen wel weten hoe ze met zo'n ding moeten omgaan. Het schijnt ook niet zo heel erg moeilijk te zijn. Ik zal het maar niet googelen _O- :P
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:43:57 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132209757
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:42 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ach, ze zullen wel weten hoe ze met zo'n ding moeten omgaan. Het schijnt ook niet zo heel erg moeilijk te zijn. Ik zal het maar niet googelen _O- :P
Wat bedoel je? Ik heb het niet over het besturen van die pantserwagen he? ;)
pi_132209805
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik heb het niet over het besturen van die pantserwagen he? ;)
Nee, het maken van autobommen. Ze hebben niks anders gedaan de afgelopen 10 jaar in Irak. ;)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:47:00 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132209928
quote:
8s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:44 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee, het maken van autobommen. Ze hebben niks anders gedaan de afgelopen 10 jaar in Irak. ;)
Nee, ook niet :P

Ik heb het over rondcrossen met een pantserwagen die nokkievol ligt met (jouw aanname) ontontplofte munitie ;)

Maar met die recente zelfmoordautobommen in Damascus ging het ook niet helemaal jofel :P
Of nou ja: de zelfmoordenaars zijn wl dood O-)
pi_132209972
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, ook niet :P

Ik heb het over rondcrossen met een pantserwagen die nokkievol ligt met (jouw aanname) ontontplofte munitie ;)

Maar met die recente zelfmoordautobommen in Damascus ging het ook niet helemaal jofel :P
Of nou ja: de zelfmoordenaars zijn wl dood O-)
Ja, het is niet helemaal compleet risicoloos werk denk ik :P
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:51:05 #128
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132212828
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

uiteraard, alleen moet ik nog de eerste turkse salafist nog tegenkomen, omdat het heel ongebruikelijk is
Ja, Turken zijn meestal seculiere en nationalistische Moslims, daarom zijn voor hun Salafisten een vreemde verschijnsel. Hetzelfde geldt grotendeels voor Koerden en Afghanen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:54:49 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132213003
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:51 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja, Turken zijn meestal seculiere en nationalistische Moslims, daarom zijn voor hun Salafisten een vreemde verschijnsel. Hetzelfde geldt grotendeels voor Koerden en Afghanen.
Even voor mijn begrip: wat is een seculiere moslim?
Een moslim die in een seculiere staat wil wonen ipv in een religieuze?
pi_132213273
Het is sowieso een beetje onzin om zoiets te zeggen. Er zijn niet 'veel' Turkse Salafisten, maar ze zijn er wel. Strijders die naar Tsjetsjeni(Rusland) gingen bijvoorbeeld. Een deel van hen was Turks.

Salafist zijn is niet een etnisch iets. Je wordt niet als Salafist geboren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:04:55 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132213419
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:01 schreef Peunage het volgende:
Het is sowieso een beetje onzin om zoiets te zeggen. Er zijn niet 'veel' Turkse Salafisten, maar ze zijn er wel. Strijders die naar Checheni(Rusland) gingen bijvoorbeeld. Een deel van hen was Turks.

Tsjetsjeni zeggen we hier :P
pi_132213435
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tsjetsjeni zeggen we hier :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:06:03 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132213474
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

:*

Maar Salafist zijn lijkt me idd niet etnisch..
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:09:52 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132213615
Je hebt het aangepast O+
pi_132213785
Niet :{ Het stond al goed :D
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:15:55 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132213840
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:14 schreef Peunage het volgende:
Niet :{ Het stond al goed :D
Je vergeet mijn quote O-)
pi_132213858
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je vergeet mijn quote O-)
:( :6
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:18:57 #138
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132213958
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

:( :6
:s)
pi_132214001
Ok ok, Tsjetsjeni, wie verzint het :{
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:21:18 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132214055
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:20 schreef Peunage het volgende:
Ok ok, Tsjetsjeni, wie verzint het :{
Wat boeit het, uitspraak is zo goed als hetzelfde ;)
pi_132214650
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

dat wordt er meestal wel mee bedoeld idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_132214677
quote:
Het is sowieso een beetje onzin om zoiets te zeggen. Er zijn niet 'veel' Turkse Salafisten, maar ze zijn er wel. Strijders die naar Tsjetsjeni(Rusland) gingen bijvoorbeeld. Een deel van hen was Turks.

omdat ze naar tjetjenie waren gegaan maakt ze salafist?
-Rabia Al-Basri
pi_132214703
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

omdat ze naar tjetjenie waren gegaan maakt ze salafist?
Laat ik het zo zeggen, het waren geen seculieren die daar heen gingen.
pi_132214735
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:44 schreef Peunage het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, het waren geen seculieren die daar heen gingen.
das evident, maar de link naar het salafisme ontbreekt hier
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:49:57 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132214838
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat wordt er meestal wel mee bedoeld idd
Dank voor de verheldering..
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:34:05 #146
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132217761
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een seculiere Moslim is een Moslim die tegen Shariah is en inderdaad een Moslim die liever in een seculiere staat leeft dan een religieuze.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:37:00 #147
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132217806
quote:

Ik zeg niet dat Salafisme iets etnisch is. Alleen de meeste salafisten zijn wel Arabieren. Alle salafistische moskeen in Nederland bijvoorbeeld zijn allemaal Arabische moskeen.

Er zijn nauwelijks Salafi's in Turkije. En daar kijken ze raar op als je dat wel bent. Turken houden niet van radicale Moslims (Islamisten).
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:38:25 #148
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132217837
Hoe hebben we deel 75 van de topic Syri in een nacht vol kunnen maken om daarna deel 76 te openen, en nu met 76 gaat het opeens weer langzaam. _O-
pi_132217866
quote:
IDFA opent met Syrische docu Return to Homs
Film • Geplaatst door dekatophetspek (Willem) op 16-10-2013 @ 04:46
print

Het International Documentary Filmfestival Amsterdam opent dit jaar met de Syrische documentaire The Return to Homs van regisseur Talal Derki. Dat laat de organisatie vandaag weten. De 26e editie van het IDFA loopt van 20 november tot en met 1 december op en rondom het Rembrandtplein.

Derki maakte de opnames van The Return to Homs van augustus 2011 tot augustus 2013. De film gaat over twee vrienden in de grote stad Homs in het westen van Syri, de 19-jarige keeper van het nationale voetbalelftal Basset en de 24-jarige cameraman en media-activist Ossama.

De jongemannen dromen ervan dat hun land wordt verlost van president Bashar Assad, en strijden via vreedzaam protest voor rechtvaardigheid. Naarmate het leger harder optreedt en hun woonplaats in een spookstad verandert, verworden de jongemannen tot gewapende rebellen.

Het IDFA prijst de manier waarop de film de kijker meeneemt met de rebellen, waardoor die het idee krijgt deel uit te maken van de groep. Zo wordt de oorlog van binnenuit getoond. Derki is zelf weinig spraakzaam over zijn film. "De wereld kijkt toe hoe we worden vermoord, een voor een, en zwijgt als het graf", is een van de weinige commentaren van de regisseur.

Bron: Novum
-Rabia Al-Basri
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:14:07 #150
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132223453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:37 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Salafisme iets etnisch is. Alleen de meeste salafisten zijn wel Arabieren. Alle salafistische moskeen in Nederland bijvoorbeeld zijn allemaal Arabische moskeen.

Er zijn nauwelijks Salafi's in Turkije. En daar kijken ze raar op als je dat wel bent. Turken houden niet van radicale Moslims (Islamisten).
Ze zijn er in Turkije wel, maar decennialang tegengegaan door kemalisten. Er was geen leefruimte voor salafisten in het seculiere kemalistische Turkije vroeger.

Bovendien zijn heel veel Turken, ook soennitische moslims, eigenlijk afstammelingen van gedwongen geslamiseerde veroverde/onderworpen Grieken, Armenirs, Servirs, Bulgaren, Lazen, Georgirs, Arameers (Assyrirs), Chaldeers, Fenicirs. Niet alleen bij de Turkse en Koerdische alevieten, maar voor ook bij veel Turkse (en ook Syrische) soennieten leven nog christelijke familiegebruiken en was de traditie om verdraagzaam te zijn rondom religie (vroeger een maatschappelijk aspect om uit jizya en dhimmi weg te komen).

Tegenwoordig bloeit het islamisme, soennitisch sektarisme-extremisme en zelfs takfiri-salafisme onder kansarme Turken helaas wel. En het toen nog officieel seculiere Turkije heeft ook in kemalistische tijden al salafisten naar Tsjetsjeni gestuurd (1994-1995) en zelfs naar Bosni en Albani en Servisch Kosovo.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:15:23 #151
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132223492
Bekijk dit filmpje helemaal tot het einde en lees goed mee (4:27 en vooral vanaf 7:10).

woensdag 16 oktober 2013 @ 13:24:03 #152
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132223756
Gebeden voor het Offerfeest geleid door de Imam Mohammed al-Bouti in Dummar, Damascus.

Imam al-Bouti is de oudste zoon van de omgekomen, belangrijke soennitische conservatieve geleerde dr. Ahmed al Bouti, die altijd het terrorisme van de opstandelingen veroordeelde en door een zelfmoordterrorist werd vermoord tijdens een koranles:

woensdag 16 oktober 2013 @ 13:30:30 #153
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132223963
Beelden van de zuivering en herovering van Talfita door het Syrische Arabische Leger:

Roemenen en Servirs in Roemeni solidair met Syri en met Assad:

De ooit door de Isralische Shin Bet tegenover de meer seculiere PLO opgerichte Hamas heeft haar vroegere gastgeverland Syri verraden en vecht nu mee met de terroristen van de pseudodemocratische islamistische Syrische Moslimbroederschap, in alle openheid, zelfs vanaf de Isralisch-bezette Syrische Golanhoogten:

Hamas heeft jarenlang steun en financile support ontvangen van de Syrische president Assad, voornamelijk voor haar humanitaire problemen in de Gazastrook. Hamas wordt door deze openlijke oorlogshandelingen tegen Syri en de Syrische regering binnenkort van Iran gescheiden. Hamas is omgekocht door Qatar (waarachter direct Isral en de VS steken). Hamas bevecht nu dus andere Arabische regeringen en bevecht niet langer de Isralische bezettingsmacht. (Qatar en KSA zullen nooit iets militairs mogen en kunnen leveren aan Hamas.)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:08:43 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132225300
Tamelijk partijdig stukje (incl. de video's), maar ok.

quote:
Syrisch busje rijdt op mijn: zeker 21 doden

Zeker 21 mensen, onder wie vrouwen en kinderen, zijn in Syri omgekomen toen hun minibus op een mijn reed. Dat meldden Syrische activisten woensdag.

De mijn zou zijn gelegd door het Syrische leger in rebellengebied in het zuiden van Syri. Het busje reed op de mijn in de plaats Noa in de provincie Deraa.

De regering heeft nog geen commentaar geleverd op het incident.

Deraa, dat dichtbij de grens met Jordani ligt, is de plaats waar de opstand tegen de zittende president Bashar al-Assad in maart 2011 begon. Sindsdien heeft het geweld zich over het hele land verspreid. Volgens het in Londen gevestigde Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten zijn er tot nu toe 115.000 doden gevallen.

Ook de laatste dagen, die in het teken staan van het Offerfeest, is er hevig gevochten aan beide zijden. Zo zouden er de laatste twee dagen ten minste 27 regeringssoldaten gedood zijn tijdens gevechten in de oostelijke stad Deir al-Zor. Zie hieronder enkele beelden van de gevechten.

woensdag 16 oktober 2013 @ 14:30:41 #155
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132226133
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:14 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ze zijn er in Turkije wel, maar decennialang tegengegaan door kemalisten. Er was geen leefruimte voor salafisten in het seculiere kemalistische Turkije vroeger.

Bovendien zijn heel veel Turken, ook soennitische moslims, eigenlijk afstammelingen van gedwongen geslamiseerde veroverde/onderworpen Grieken, Armenirs, Servirs, Bulgaren, Lazen, Georgirs, Arameers (Assyrirs), Chaldeers, Fenicirs. Niet alleen bij de Turkse en Koerdische alevieten, maar voor ook bij veel Turkse (en ook Syrische) soennieten leven nog christelijke familiegebruiken en was de traditie om verdraagzaam te zijn rondom religie (vroeger een maatschappelijk aspect om uit jizya en dhimmi weg te komen).

Tegenwoordig bloeit het islamisme, soennitisch sektarisme-extremisme en zelfs takfiri-salafisme onder kansarme Turken helaas wel. En het toen nog officieel seculiere Turkije heeft ook in kemalistische tijden al salafisten naar Tsjetsjeni gestuurd (1994-1995) en zelfs naar Bosni en Albani en Servisch Kosovo.
Die Turken en Koerden die jij bedoeld, zijn niet gedwongen bekeerd tot de Islam, maar hebben er vrijwillig voor gekozen om zich te bekeren. Tijdens de middeleeuwen t/m begin 20e eeuw, konden christenen Joden en andere niet-moslims vreedzaam samenleven met de moslims, als ze maar de jizya betaalden. Als er christenen en Joden gedwongen werden bekeerd, waarom leven er dan nog 0 miljoen christenen in Egypte en vele tientallen christenen in de hele Arabische wereld. Er leefden vroeger ook veel Joden in de islamitische wereld (Marokko had de grootste Joodse gemeenschap van de hele islamitische wereld), maar door de oprichting van de staat Israhell en door Arabisch nationalisme( dus niet door de islam) zijn veel Joden gevlucht naar Israhell.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:34:17 #156
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132226268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:24 schreef Veldkamp het volgende:
Gebeden voor het Offerfeest geleid door de Imam Mohammed al-Bouti in Dummar, Damascus.

Imam al-Bouti is de oudste zoon van de omgekomen, belangrijke soennitische conservatieve geleerde dr. Ahmed al Bouti, die altijd het terrorisme van de opstandelingen veroordeelde en door een zelfmoordterrorist werd vermoord tijdens een koranles:

Hij werd niet door de opstandelingen vermoordt, maar door de mensen van Assad zelf. Assad gaf de schuld aan de rebellen.
Imam al Bouti was een Koerd, dus ik leef ook wel mee met zijn nabestaanden.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:50:39 #157
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132226833
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:30 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Die Turken en Koerden die jij bedoeld, zijn niet gedwongen bekeerd tot de Islam, maar hebben er vrijwillig voor gekozen om zich te bekeren.
Absolute onzin. Bij de Koerden en de chte Oeghoez-Turken (Aziaten) was dat al niet meer nodig.

quote:
Tijdens de middeleeuwen t/m begin 20e eeuw, konden christenen Joden en andere niet-moslims vreedzaam samenleven met de moslims, als ze maar de jizya betaalden.
Eerst zijn tijdens de Hoge Middeleeuwen en ook daarna de Christenen (Grieken, Armenen, Arameers) tot een onderdrukte minderheid gereduceerd, gewoon wegens het 'militaire' en politiek-religieuze gevaar van een grote Christelijke meerderheid. In Al-Andaloes had de Christelijke Mozarabische meerderheid immers de Reconquista ondersteund.

In de eerste eeuwen van Turkse verovering werden honderdduizenden inwoners gedwongen geslamiseerd, met als dreiging anders te worden gedood. Ik weet wat dat de islam dat officieel niet zomaar toestaat (maar alleen tegen vijanden van de islam), maar dat is afhankelijk van de uitleg.

quote:
Als er christenen en Joden gedwongen werden bekeerd, waarom leven er dan nog 0 miljoen christenen in Egypte en vele tientallen christenen in de hele Arabische wereld.
In de 18e eeuw was nog 45 % van Egyptenaren Christen.

Ik zeg ook niet dat overal de Christenen werden uitgeroeid of gedwongen bekeerd, maar wel dt het gebeurde in het Ottomaanse Rijk.

Tot 1077 was Anatoli immers geheel Christelijk. Bekijk zelf de Rotsgraven en Rotskerken in Cappadoci.

quote:
Er leefden vroeger ook veel Joden in de islamitische wereld (Marokko had de grootste Joodse gemeenschap van de hele islamitische wereld), maar door de oprichting van de staat Israhell en door Arabisch nationalisme( dus niet door de islam) zijn veel Joden gevlucht naar Israhell.
Dat is een heel andere kwestie en heel ander tijdperk.

Joden werden veelal minder als bedreiging gezien, omdat in de Middeleeuwen de Joden collaboreerden en sympathiseerden met Al-Andaloes en ook met de Ottomanen later.

De enorme aantallen Christenen of zelfs de Christelijke meerderheidsbevolking werden echter wel degelijk als gevaar gezien (en politiek-strategisch deels terecht) en gedwongen onderdrukt, geslamiseerd (o.a. door de oudste kinderen te roven, zoals Servische en Albanese jongens voor de janitsaren van de sultan).

Arabisch nationalisme en het Zionisme zijn een geheel ander tijdperk met een eigen dynamiek.

En heeft niets met Turkije en de deels gematigde houding van soennitische Turken te maken dus.

Net zoals de verschrikkelijke Armeense, Assyrische, Pontisch-Griekse Genocides niet direct met "de Islam" samenhangen, maar met de (seculiere) Jonge Turken, zondebokdenken en wraakzucht voor vermeende politieke onbetrouwbaarheid.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:53:00 #158
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132226893
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:34 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hij werd niet door de opstandelingen vermoordt, maar door de mensen van Assad zelf. Assad gaf de schuld aan de rebellen.
Imam al Bouti was een Koerd, dus ik leef ook wel mee met zijn nabestaanden.
En zijn zoon en nabestaanden zijn allen pro-Assad (en soennieten, gewoon gematigde, maar conservatieve, soennitische moslims).... Raar, h? En z Koerdisch zijn ze blijkbaar niet, als ze deels lid zijn van de Arabische Baath-partij in Syri.

Jij verdraait alles naar jouw voordeel toe. Zoon Al-Bouti jr. leidde als imam dit gebed!

Jij met jouw eigen samenzweringstheorien zonder bewijzen.

Het is allang bewezen en opgeist, de zelfmoordaanslag op dr. Ahmed al-Bouti door de verschrikkelijke takfiri-terroristen die jij zo steunt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Veldkamp op 16-10-2013 15:03:58 ]
pi_132232107
Zoveel troep propaganda/ opgezette filmpjes van veldkamp.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:55:13 #160
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132232723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:34 schreef firefly3 het volgende:
Zoveel troep propaganda/ opgezette filmpjes van veldkamp.
Bekijk dit filmpje helemaal tot het einde en lees goed mee (4:27 en vooral vanaf 7:10).

woensdag 16 oktober 2013 @ 18:52:22 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132234213
En nu is het definitief:

quote:
Sigrid Kaag leidt ontmantelingsmissie Syri

De Nederlandse Sigrid Kaag is woensdag benoemd tot speciaal cordinator van de missie die alle chemische wapens in Syri moet gaat vernietigen.

Dat heeft secretaris Ban Ki-moon van de Verenigde Naties bekendgemaakt.

De missie is een samenwerking tussen de VN en de OPCW, de in Den Haag gevestigde organisatie voor het verbod op chemische wapens.

Volgens minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) komt Kaags benoeming op een speciaal moment. ''Het belang van deze missie is nog eens onderstreept met de toekenning van de Nobelprijs voor de Vrede aan de OPCW'', vindt Timmermans, die Kaags kandidatuur actief heeft gesteund bij zowel de VN als bij de OPCW.

''Ook ligt de benoeming van Kaag in het verlengde van de Nederlandse betrokkenheid bij de OPCW, hier in Den Haag, en meer in het algemeen bij de strijd tegen massavernietigingswapens.'' Nederland draagt 1,5 miljoen bij aan de ontmantelingsmissie en heeft ook personele en logistieke hulp aangeboden.

Cv

Kaag heeft veel internationale werkervaring op haar cv staan, onder meer bij de Verenigde Naties. Momenteel is ze secretaris-generaal bij het VN-ontwikkelingsprogramma UNDP en eerder werkte ze voor VN-kinderfonds Unicef.

pi_132236075
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 09:37 schreef Baklava95 het volgende:

Dat klopt, en dat komt omdat men geen Arabisch spreekt (Turken en Koerden) en daarom minder direct bloot staat aan salafistische propaganda uit de Golfstaten of Egypte die o.a. via de vele religieuze kanalen en/of boeken direct binnenkomt. Daarnaast moet een Turk om salafist te worden zijn Turkse identiteit opzij zetten, en voor andere Arabieren geldt dat wat minder omdat ze al "Arabisch" zijn. Turken en Koerden willen ondanks religieuziteit nog wel vaak ruimte voor hun culturele tradities. Een Turk die erbij loopt in Turkije als Saoedier wordt zeker uitgelachen of op zijn minst zeer raar benaderd, in Marokko/Libie/Egypte is dat stukken minder. Die kledij ligt cultureel gezien veel "dichterbij".

Daarnaast kijken Turken - terecht - op Arabieren neer :Y)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132236102
Iedkoum mabrouk mensen / happy offerfeest, zelf net 3 kilo lamsvlees in de vriezer gedaan :7 8-)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_132236408
quote:
Daarnaast kijken Turken - terecht - op Arabieren neer :Y)
Waarom is het terecht? Het is dat Arabische landen eigenlijk nog steeds gekolonialiseerd(sommige mensen weten wel wat ik hiermee bedoel) worden door de Westerse landen anders had je misschien nog steeds de bloei gezien van pak em beet 1000 jaar geleden onder de Arabieren. Dan moeten ze inderdaad ook meer hen cultuur oppakken in plaats van de Islam. Ik vind dat er veel potentie is onder Arabieren maar hier wordt geen ruimte aan gegeven.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:27:08 #165
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132240607
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:44 schreef Aloulou het volgende:
Iedkoum mabrouk mensen / happy offerfeest, zelf net 3 kilo lamsvlees in de vriezer gedaan :7 8-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Baklava95 op 16-10-2013 21:33:03 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:30:26 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132240771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:27 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hid Kurbani piroz be.
Vertaling?

Edit: i.p.v. een vertaling haal je het weg.. Apart..
pi_132240780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:55 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ik zie vooral een hoop oudjes die niet met hun tijd willen meegaan lol
pi_132241011
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:30 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik zie vooral een hoop oudjes die niet met hun tijd willen meegaan lol in een massagraf willen eindigen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:36:03 #169
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132241013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vertaling?

Edit: i.p.v. een vertaling haal je het weg.. Apart..
Het betekent prettige feestdag.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:37:21 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132241083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:36 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Het betekent prettige feestdag.
Dank je voor de vertaling.

Ander vraagje: dit is nu de derde dag ik zie dat mensen het Offerfeest vieren. Hoe zit dat?

Beetje offtopic, excuses..
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:37:23 #171
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132241085
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:44 schreef Aloulou het volgende:
Cejn piroz be. (In mijn dialect van het Koerdisch
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:39:29 #172
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132241180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ander vraagje: dit is nu de derde dag ik zie dat mensen het Offerfeest vieren. Hoe zit dat?

Huh voor ons is het nog de tweede dag.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:41:16 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132241282
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:39 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Huh voor ons is het nog de tweede dag.
Isetmyfriendsonfire vierde het al eerder. En ik wist niet dat het iets meerdaags was?
pi_132241369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:36 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Die massagraven waren er al in 2011 toen assad weer eens een flatgebouw gebombardeerd had omdat er een activist in het gebouw leefde. (Niet eens een al qaeda persoon, maar gewoon mensen die op straat hadden gelopen met een spandoek). De meeste burgers groeven toen een groot gat in hun woonwijk om de lijken in te gooien nadat de regering weer de boel had gebombardeerd met F16's.
pi_132241479
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:50 schreef Djibril het volgende:
Waarom is het terecht? Het is dat Arabische landen eigenlijk nog steeds gekolonialiseerd(sommige mensen weten wel wat ik hiermee bedoel) worden door de Westerse landen anders had je misschien nog steeds de bloei gezien van pak em beet 1000 jaar geleden onder de Arabieren. Dan moeten ze inderdaad ook meer hen cultuur oppakken in plaats van de Islam. Ik vind dat er veel potentie is onder Arabieren maar hier wordt geen ruimte aan gegeven.
Dit was al eerder ter sprake gekomen, gaan we niet weer doen ;)
Ken jij Tarek Oulida?
pi_132241547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:37 schreef Baklava95 het volgende:
Cejn piroz be. (In mijn dialect van het Koerdisch
Jij hetzelfde!

quote:

Ligt aan het land en welke dag het start, hier is het vandaag de 2e dag.
pi_132241553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:43 schreef firefly3 het volgende:
nadat de regering weer de boel had gebombardeerd met F16's.
:') :') :') :') :') :') :') _______________________________________!

Je hebt nu officieel alle geloofwaardigheid verloren.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:47:31 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132241610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

[..]

Ligt aan het land en welke dag het start, hier is het vandaag de 2e dag.
Dank voor de toelichting ^O^ en fijne feestdagen dan maar ^O^
En lamsvlees is :9~

Hoeveel dagen duurt het dan?
pi_132241786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oh my god , lamsvlees !!

:9~
pi_132243166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Straaljagers dan. Grappig hoe je discussieert als een klein kind en niet inhoudelijk erop in gaat en huil smileys post.

Was dit ook weer een poging om af te leiden van wat er daadwerkelijk gebeurd was?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:23:47 #181
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132243484
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoezo misschien was dat een tipfout.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:26:39 #182
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132243671
quote:

[..]

Ja echt h lamsvlees is verrukkelijk maar kip is toch iets lekkerder.

Dieptepunt van offtopic gaan. ;( ;( _O- _O- _O- _O- _O-
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:27:24 #183
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132243711
quote:

[..]

Zullen we samen een topic openen over culinaire zaken. :7 8-) _O- _O- _O- _O-
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:27:34 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132243720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:26 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja echt h lamsvlees is verrukkelijk maar kip is toch iets lekkerder.

Dieptepunt van offtopic gaan. ;( ;( _O- _O- _O- _O- _O-
Ik kan me recente dialogen herinneren die veel meer offtopic gingen hoor :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:29:36 #185
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132243840
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kan me recente dialogen herinneren die veel meer offtopic gingen hoor :P
Geef een voorbeeld.

En at vind je van mijn aanbod om samen een topic over culinaire zaken te openen. 8-) 8-)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:30:41 #186
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132243892
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:29 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Geef een voorbeeld.

En at vind je van mijn aanbod om samen een topic over culinaire zaken te openen. 8-) 8-)
De islamdiscussie :P

Lief, maar nee. Kan best leuk koken, maar een CUL-topic hoeft voor mij niet ;)
pi_132243916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:23 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hoezo misschien was dat een tipfout.
Bak met lava jonguh :')
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kan me recente dialogen een heel topic herinneren die veel meer offtopic ging hoor :P
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:33:20 #188
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132244018
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

Bak met lava jonguh :')

[..]

Ja sorry Peunage dat ik fel anti-Assad ben.

Ja die Islamdiscussie ging offtopic door jou en Aloulou. Jullie begonnen over vruchten en olijven. _O- _O- _O- _O- _O_ _O- _O-
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:36:29 #189
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132244169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De islamdiscussie :P

Lief, maar nee. Kan best leuk koken, maar een CUL-topic hoeft voor mij niet ;)
Ik maakte maar een grap hoor over die aanbod.

Ik heb helemaal geen verstand van koken.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:36:36 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132244175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja die Islamdiscussie ging offtopic door jou en Aloulou. Jullie begonnen over vruchten en olijven. _O- _O- _O- _O- _O_ _O- _O-
En daarom geef je mij consequent de schuld? Typisch...
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:36:55 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132244190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:36 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik maakte maar een grap hoor over die aanbod.

Ik heb helemaal geen verstand van koken.
Leer het dan maar eens rap :*
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:37:44 #192
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132244223
Dit is wereldrecord van offtopic gaan.

quote:
Negatief reisadvies voor Egypte
Nederland • Geplaatst door Redactie op 16-10-2013 @ 18:41
print

Het ministerie voor Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Egypte aangescherpt. Alle reizen naar de Sina en naar de kust van de Rode Zee en de Golf van Akaba worden 'ten sterkste ontraden' vanwege de kans op terroristische aanslagen.

Het ministerie meldt dat er 'een rele dreiging is van terroristische aanslagen in het gehele land'. Voor wat betreft reizen naar de Sina geldt daarbij in het bijzonder een dreiging voor het vliegverkeer naar en van hotelresorts gelegen aan de kust van de Rode Zee en de Golf van Akaba. Ook alle niet-essentiele reizen naar Egypte met een andere bestemming dan de Sina worden ontraden.

woensdag 16 oktober 2013 @ 22:38:28 #193
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132244264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En daarom geef je mij consequent de schuld? Typisch...
Huh ik beodelde Peunage en Aloulou.
pi_132244282
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:33 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Van mij mag je anti-paashaas zijn, dat maakt mij helemaal niet uit. Het ging mij meer om je 'tipfout'. En omdat je niet F16 kan typen in plaats van straaljager en dan zeggen dat het een tipfout is. Bij ieder ander zou het nog een typefout kunnen zijn, maar firefly heeft een geschiedenis met militaire kennis.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:39:36 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132244319
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:38 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Huh ik beodelde Peunage en Aloulou.
Maar hier en daar viel je mij er op aan toen het gebeurde. NU pas Peun en Aloulou..
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:39:49 #196
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132244327
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:38 schreef Peunage het volgende:

[..]

Van mij mag je anti-paashaas zijn, dat maakt mij helemaal niet uit. Het ging mij meer om je 'tipfout'. En omdat je niet F16 kan typen in plaats van straaljager en dan zeggen dat het een tipfout is. Bij ieder ander zou het nog een typefout kunnen zijn, maar firefly heeft een geschiedenis met militaire kennis.
Was hij vroeger soldaat, en diende hij in uruzgan. Of had hij alleen millitaire wetenschappen gestudeerd ofzo.
pi_132244344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Straaljagers dan. Grappig hoe je discussieert als een klein kind en niet inhoudelijk erop in gaat en huil smileys post.

Was dit ook weer een poging om af te leiden van wat er daadwerkelijk gebeurd was?
Het geeft aan dat je maar wat roept, dat is voldoende.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:40:30 #198
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132244350
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar hier en daar viel je mij er op aan toen het gebeurde. NU pas Peun en Aloulou..
Whsikers2009 verzint weer wat.

Ik denk dat je hebt gedroomd.
pi_132244400
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:39 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Was hij vroeger soldaat, en diende hij in uruzgan. Of had hij alleen millitaire wetenschappen gestudeerd ofzo.
Af en toe doet hij wel alsof.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:43:56 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132244486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:40 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Whsikers2009 verzint weer wat.

Ik denk dat je hebt gedroomd.
Ik weet zeker van niet, en de posts in de topics bewijzen het (tenzij je ze nu gaat wijzigen).
pi_132244509
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Af en toe doet hij wel alsof.
Tot nu toe heeft hij vooral een gebrek aan militaire kennis tentoongespreid.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:52:51 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132244795
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft hij vooral een gebrek aan militaire kennis tentoongespreid.
Het meest irritante is het "ik ben slim en jullie zijn dom(me aluhoedjes)" naar mijn mening..
pi_132244798
Ondertussen in Syri

3 dorpjes in de buurt van de stad Hamaa bevrijd door het Syrische leger. De rebellen/terroristen hebben wel tientallen IED's achtergelaten toen ze weg gingen.
pi_132244836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:44 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Dit was al eerder ter sprake gekomen, gaan we niet weer doen ;)
Ken jij Tarek Oulida?
Wist ik niet, kom niet meer dagelijks hier lurken.

Ken ik niet, of je bedoel je die voetballer?
pi_132245015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:44 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Tot nu toe heeft hij vooral een gebrek aan militaire en algemene kennis tentoongespreid.
;)
pi_132245340
Hier zie je een aantal IED's die het leger in de buurt van Daraa gevonden heeft.

Het gebeurt steeds vaker dat de rebellen dit soort explosieven achterlaten als ze ergens vertrekken/vluchten. Voordat firefly begint met dat het Assad was die ze neergelegd heeft; het Syrische leger beschikt over mijnen. Veel effectiever, veiliger(voor zichzelf), makkelijker.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:07:12 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132245402
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:05 schreef Peunage het volgende:
Hier zie je een aantal IED's die het leger in de buurt van Daraa gevonden heeft.

Het gebeurt steeds vaker dat de rebellen dit soort explosieven achterlaten als ze ergens vertrekken/vluchten. Voordat firefly begint met dat het Assad was die ze neergelegd heeft; het Syrische leger beschikt over mijnen. Veel effectiever, veiliger(voor zichzelf), makkelijker.
Arabisch.. -O-
pi_132245464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Arabisch.. -O-
Jah, er werd alleen wat verteld over de geografische ligging(stad heeft Tadmur, vlakbij de grote stad Daraa). Gevonden door het Syrische leger, onklaar gemaakt, blablablabla :P

Hier nog een paar, deze lagen op de snelweg Homs-Baghdad.
pi_132245484
Maar Tadmur =/= Palmyra, dat ligt best ver van Daraa vandaan.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 23:09:22 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132245486
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jah, er werd alleen wat verteld over de geografische ligging(stad heeft Tadmur, vlakbij de grote stad Daraa). Gevonden door het Syrische leger, onklaar gemaakt, blablablabla :P

Hier nog een paar, deze lagen op de snelweg Homs-Baghdad.
Dat kan ik niet weten he? ;)
pi_132245628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:09 schreef IPA35 het volgende:
Maar Tadmur =/= Palmyra, dat ligt best ver van Daraa vandaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kan ik niet weten he? ;)
Sorry, verkeerd vertaald. Het eerste stukje ging over iets heel anders. In Daraa zijn 21 rebellen/terroristen omgekomen tijdens het prepareren van zo'n zelfmoordauto.

En in Tadmur hadden ze die IED's gevonden. Niet aan elkaar gerelateerd.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 00:44:58 #212
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132248507
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:52 schreef Peunage het volgende:
Ondertussen in Syri

3 dorpjes in de buurt van de stad Hamaa bevrijd door het Syrische leger. De rebellen/terroristen hebben wel tientallen IED's achtergelaten toen ze weg gingen.
Jubilation & Celebration!
pi_132249000
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:50 schreef Djibril het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 22:54 schreef Djibril het volgende:
Ken ik niet, of je bedoel je die voetballer?
Tarek Oulida had (ook) de meeste potentie ooit, weet jij waar ie succesvol heeft gespeeld en zijn carriere afgesloten? ;)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 16:54:02 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132266263
quote:
Vredesconferentie Syri op 23 en 24 november

De vredesconferentie die Rusland en de VS samen willen houden voor Syri, staat gepland op 23 en 24 november.

Dit zei donderdag de Syrische vicepremier Qadri Jamil, die op bezoek is in Moskou.

Het plan voor zo'n conferentie in Genve stamt uit mei en is nog steeds niet verwezenlijkt door onenigheid over wie er aan tafel zouden moeten aanschuiven en door weerstand bij beoogde deelnemers.

pi_132266456
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hopelijk wordt het wat.
pi_132266598
quote:
70 militant groups reject Syrian National Coalition

Seventy foreign-backed militant groups in Syria have announced their separation from the so-called Syrian National Coalition (SNC) opposition group.

The announcement came in an online video released on Wednesday.

"Having seen the failure of the political groups that claim to represent the opposition and the revolutionary groups... we leaders of the military ... groups in the southern provinces withdraw our recognition from any political group that claims to represent us," said a spokesman for the militants fighting against the government of President Bashar al-Assad in the video.

In late September, thirty foreign-backed militant groups in Syria separated from the so-called SNC opposition group, and so-called Free Syrian Army (FSA).

A recent British defense study shows that about 100,000 foreign-backed militants, fragmented into 1,000 groups, are fighting in Syria. Bron
-
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:08:17 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132266751
quote:
OPCW-inspecteurs Syri redelijk tevreden

De wapeninspecteurs in Syri hebben n van de plekken waar ze hun werk hadden moeten doen, niet kunnen bereiken. Maar over het algemeen zijn ze redelijk tevreden over het verloop van de missie. Dat heeft de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) donderdag tegen de BBC gezegd.

Het was volgens de organisatie de eerste keer dat een gepland bezoek niet doorging omdat er zorgen waren over de veiligheid.

De Nederlandse Sigrid Kaag is woensdag benoemd tot hoofd van de missie die alle chemische wapens in Syri moet vernietigen. De missie is een samenwerking tussen de VN en de in Den Haag gevestigde OPCW, die vorige week de Nobelprijs voor de Vrede kreeg toegekend.

donderdag 17 oktober 2013 @ 17:09:10 #218
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132266778
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 16:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hopelijk wordt het wat.
Totaal zinloze actie. SNC heeft bijna geen aanhang meer, en je krijgt toch niet alle strijdende partijen aan tafel. En al zou dat wel lukken, hoe wou je vredesbesprekingen houden met tientallen partijen?
pi_132266787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Totaal zinloze actie. SNC heeft bijna geen aanhang meer, en je krijgt toch niet alle strijdende partijen aan tafel. En al zou dat wel lukken, hoe wou je vredesbesprekingen houden met tientallen partijen?
Ik ben ook bang dat het op niets loopt .
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:10:44 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132266820
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ben ook bang dat het op niets loopt .
De Volkskrant voegt dit nog toe:
quote:
Het plan voor zo'n conferentie in Genve stamt uit mei en is nog steeds niet verwezenlijkt door onenigheid over wie er aan tafel zouden moeten aanschuiven en door weerstand bij beoogde deelnemers.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-24-november.dhtml
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:11:16 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132266834
quote:
Turks leger beschiet Syrische rebellen

Het Turkse leger heeft Syrische rebellen beschoten, nadat een afgedwaalde mortiergranaat op Turks grondgebied terecht was gekomen. De legertop meldde woensdag dat de artillerie een dag eerder op stellingen van jihadistische strijders heeft gevuurd.

Over doden of gewonden is niets bekend. Schermutselingen aan de Turks-Syrische grens zijn vaker voorgekomen sinds het begin van de opstand in Syri, die in 2011 begon en uitgroeide tot een bloedige burgeroorlog. Het Turkse leger schoot in september nog een Syrische helikopter neer die het Turkse luchtruim zou zijn binnengevlogen.

In het grensgebied zitten ook Nederlandse militairen. Twee Patriot-eenheden beschermen de stad Adana en haar bevolking tegen eventuele raketaanvallen uit Syri.

pi_132268154
En maar blijven negeren dat zoveel gebouwen met straaljagers zijn gebombardeerd waarbij talloze onschuldigen gedood werden. Maar daar zijn jullie goed in, andere onderwerpen aanhalen als jullie de discussie verliezen. Dus geef antwoord.
pi_132268219
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 23:05 schreef Peunage het volgende:

Wat had je dan verwacht, anzichtkaarten?
pi_132268258
Answeeeerrr me. Die bombardementen in woonwijken in 2011. Kunnen jullie het nog herinneren of is jullie geheugen zo klein? :D Lees artikelen over hoe de oorlog begon of ga naar de OOGARTS
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:01:19 #225
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132268390
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:56 schreef firefly3 het volgende:
Answeeeerrr me. Die bombardementen in woonwijken in 2011. Kunnen jullie het nog herinneren of is jullie geheugen zo klein? :D Lees artikelen over hoe de oorlog begon of ga naar de OOGARTS
Ja ik heb begrip voor je hoor firefly.
Mensen zijn waarschijnlijk bang voor de Islam, dus dan zijn ze voor Assad. Of ze hebben sektarische redenen. Of ze zijn gewoon echt zo ACHTERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Zelfs mensen die in het begin anti-Assad waren zijn nu pro-Assad.
pi_132268513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Mensen zijn waarschijnlijk bang voor de Islam, dus dan zijn ze voor Assad. Of ze hebben sektarische redenen. Of ze zijn gewoon echt zo ACHTERLIJK!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Ja idd. Elke dag werd er in het land onschuldige burgers neergeschoten. Extremisten kwamen pas later toen ze bloed roken.
pi_132268523
quote:
Bashar al-Assad de oogarts :?
-
pi_132268575
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:06 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Bashar al-Assad de oogarts :?
Ja die :D
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:10:26 #229
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132268592
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja idd. Elke dag werd er in het land onschuldige burgers neergeschoten. Extremisten kwamen pas later toen ze bloed roken.
En het ergste is nog dat mensen die eerst anti-Assad waren nu opeens pro-Assad zijn. ;( ;( ;( ;(
Ik ken een voorbeeld die vaak hier post, maar ga hem nu niet bij naam noemen, anders krijg ik weer ruzie.
pi_132269018
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

En het ergste is nog dat mensen die eerst anti-Assad waren nu opeens pro-Assad zijn. ;( ;( ;( ;(
Ik ken een voorbeeld die vaak hier post, maar ga hem nu niet bij naam noemen, anders krijg ik weer ruzie.
Had dan je mond gehouden, clown. Want hij weet ook wel dat je het over hem hebt.
pi_132270286
Augustus 2011, artillery beschietingen van assad op een stad. Ze schoten omdat mensen daar protesteerden. Niet omdat extremisten daar zaten.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ig-bombarderen.dhtml
pi_132270596
April 2011:

De Syrische president Assad maakt zich schuldig aan oorlogsmisdaden. Hij laat vliegtuigen en helikopters in Syri bewust op burgers vuren. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch. Zij zeggen dat regeringstroepen soms zelfs op rijen voor een bakkerij of een ziekenhuis schieten.

Bakkerijen
De organisatie heeft acht aanvallen op vier bakkers bestudeerd en concludeert dat in geen van de gevallen een militair doel in de buurt was.

http://nos.nl/op3/artikel(...)ust-burgers-aan.html
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:25:24 #233
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_132270777
ach gut :') laten we de lieve jihadisten nog meer bewapenen :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:38:21 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132271260
quote:
FOK.nl / Nieuws / Syrische generaal gesneuveld / FOK!frontpage

Een van de machtigste legerofficieren in Syri, generaal Jameh Jameh, is 'tijdens de uitoefening van zijn taken' door rebellen in de oostelijke provinciehoofdstad Deir el-Zour gedood. Dat heeft de Syrische staatstelevisie donderdag gemeld.

De televisie zei niet hoe de generaal precies aan zijn eind is gekomen. In de stad Deir el-Zour wordt al meer dan een jaar tussen regeringstroepen en rebellen gevochten.

Jameh was hoofd van het militaire inlichtingendirectoraat in de provincie Deir el-Zour. Hij vervulde een belangrijke rol in Libanon toen Damascus min of meer de dienst uitmaakte in het nietige buurland.

Bron: frontpage.fok.nl
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:46:32 #235
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_132271580
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Dat is toch ook logisch als de situatie verandert?
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
pi_132271720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Alleen als je zwart wit denkt.
pi_132272247
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Of als je niet over principes beschikt.
-
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:10:15 #239
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_132272626
Of je bent niet naef en kijkt wat de beste situatie is voor de bevolking of jouw eigen partij of doelstellingen.
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
pi_132273266
“Few people take the risk of walking in the streets,” Dani said. “The regime kills us daily and no one cares. The streets are empty. The shelling never stops.”

The people here are determined to defend their land and their homes until the last drop of blood, Hakeem, 26, said that he has been physically weakened and exhausted from treating the chemical-weapons victims.

The opposition has been asking international aid agencies and a variety of international leaders, including US Secretary of State John Kerry, to pressure the Syrian regime to create humanitarian corridors that would permit food and medicine to be transferred into the besieged areas.

Promises to help were made but nothing happened yet, as usual, Khalid said.

Khalid told me Russia could change the situation. The Russians have proven they can apply pressure on the regime successfully, when it matters, he said.

Assad is sending a message to Syrians supporting the revolution, Khalid said. Whether hes using chemical weapons or using starvation as a force, hes saying, I own you and I can do whatever I want,' Khalid said, and the international community will do nothing about it.
pi_132273444
Zoals ik al eerder zei, een hoop van de rebellen zijn gewoon FSA burgers die vechten voor de revolutie. Al qaeda dit al qaeda dat, terwijl miljoenen burgers het niet mee eens zijn met assad en zich in het gebied van de rebellen bevinden.
pi_132276635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik weet het zo net nog niet, gezien de laatste ontwikkelingen.
pi_132277186
quote:
AL-BUWAYDHA COMPLETELY DELOUSED as SAA rolls over remnant rats in a stunning operation notable for its suddenness and swift execution. The inferior rodents had no chance and the operation lasted a mere 48 hours. Over 94 rodent carcasses were counted so far by NDF and MI. Most had foreign documents on them. The SAA took in 194 prisoners who surrendered.
pi_132277468
Meer clashes tussen de Koerden en "jihadisten" in Noord-Oost Syrie afgelopen 2 dagen:

quote:
At least 41 killed in Syria Kurd-jihadist fighting: activists

At least 41 fighters have been killed in violent clashes pitting Kurds against jihadists and Islamist rebels in northeastern Syria, a monitoring group said on Wednesday.

Kurdish fighters from several villages in oil-rich Hasake province are engaged in combat against Al-Qaeda affiliated groups the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL) and Al-Nusra Front, said the Syrian Observatory for Human Rights.

"At least 41 fighters were killed, including 29 ISIL, Al-Nusra Front and Islamist fighters," said the Observatory, adding that one of the dead was a local Al-Nusra leader of Egyptian origin.

Also killed were "12 fighters from the Committees for the Protection of the Kurdish People" (YPG), said the Britain-based group.

Clashes have raged in majority Kurdish areas for months, as the jihadist ISIL has sought to expel the YPG from areas under its control.

The latest round of fighting in Hasake broke out Tuesday morning, and resulted in the capture by YPG fighters of an ISIL checkpoint.

Analysts say ISIL aims to crush competition from other armed groups active in areas out of the control of President Bashar al-Assad's regime, and that its war with the Kurds is part of its strategy for control of territory and resources.

dailystar.com
pi_132277889
Ach ja als die figuren hun bloed verspillen aan de Koerden is dat alleen maar positief voor de regering.
pi_132281499
http://www.liveleak.com/view?i=e7c_1380726285&comments=1

Voor diegene die het nog niet wisten, deze kerel dook al een jaar of twee op in propagandafilmpjes voor de FSA.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:27:55 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132281779
quote:
In Syri ontvoerde Canadees na acht maanden vrij

Een in Syri ontvoerde Canadees die verbonden was aan de waarnemersmacht van de Verenigde Naties in de Hoogten van Golan is donderdag vrij.

Volgens een VN-woordvoerder in New York is Carl Campeau weer bij de VN en lijkt hij in goede gezondheid te verkeren. Ook de Canadese regering is blij dat hij weer vrij is.

Carl Campeau verklaarde tegen het Syrische staatspersbureau SANA dat hij kans zag te vluchten toen zijn bewakers waren vergeten zijn kamer op slot te doen. De autoriteiten hadden er volgens onderminister van buitenlandse zaken Faisal Mekdad 'al het mogelijke' aan gedaan om hem te bevrijden.

Campeau noemde zijn ontvoering 'een nachtmerrie', zei SANA. Onder zijn ontvoerders waren Irakezen, Saudirs, Jordanirs en Tsjetsjenen, vervolgde het persbureau.

Campeau werkte als juridisch adviseur voor de UNDOF-missie toen hij in februari werd ontvoerd. UNDOF werd in mei 1974 opgericht om na de oorlog van oktober 1973 toe te zien op de scheiding van Isralische en Syrische strijdkrachten in de Golan. De missie telt ruim duizend militairen.

donderdag 17 oktober 2013 @ 23:36:17 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132282090
Zelfde soort bericht al eerder gepost, maar dit geeft meer info

quote:
Inspecteurs Syri blazen inspectiebezoek af - vrees voor veiligheid

De wapeninspecteurs die in Syri zijn om het chemische wapenarsenaal te ontmantelen, hebben hun bezoek aan een van de locaties om veiligheidsredenen moeten afblazen. Dat heeft een woordvoerder van de OPCW, de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens, laten weten aan de BBC.

Het is de eerste keer dat het team een geplande inspectie moet afzeggen. In de buurt van het hotel waar de onderzoekers verblijven ontploffen af en toe autobommen en granaten, meldt AP. Of de inspecteurs het doelwit zijn van de aanvallen is onduidelijk.

Uit de explosies blijkt dat de missie, die moet worden uitgevoerd terwijl de burgeroorlog in Syri nog volop woedt, niet zonder risico’s is. Toch is de OPCW, die vorige week nog de Nobelprijs voor de Vrede toegekend kreeg, tevreden met het verloop van de missie.

De wapeninspecteurs zijn in Syri om de informatie te checken die de regering heeft gegeven over haar arsenaal aan chemische wapens. De bedoeling is dat zij de productiefaciliteiten voor chemische wapens voor 1 november uitschakelen.

Volgens de OPCW-zegsman is het team halverwege de eerste fase van zijn missie. Sinds begin deze maand bezochten de onderzoekers elf locaties. Zes daarvan worden nu ontmanteld.

Het ontmantelingsproces is tot nu toe vrij simpel. Bedieningspanelen worden stukgeslagen en lege munitiehulzen vernietigd. Later wordt het werk complexer en gevaarlijker, omdat dan de chemische wapens worden vernietigd. Onderhandelingen zijn gaande om te bepalen hoe en waar dit moet gebeuren.

Tot dusverre vonden de inspecteurs geen tegenstrijdigheden met de informatie die Syri heeft opgegeven toen het vorige maand het Verdrag Chemische Wapens ondertekende. Ook is er nog geen chemische munitie gevonden - munitie die kan worden geladen met gif- of zenuwgas.

Bron: Trouw
pi_132282506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen militair dus?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:52:57 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132282595
quote:
8s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:49 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geen militair dus?
Geen idee of die waarnemers militairen zijn. Maar je zou zeggen van wel toch?
pi_132282662
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen idee of die waarnemers militairen zijn. Maar je zou zeggen van wel toch?
Oh het staat gewoon in het artikel;
"Campeau werkte als juridisch adviseur voor de UNDOF-missie toen hij in februari werd ontvoerd. "
  donderdag 17 oktober 2013 @ 23:56:58 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132282714
quote:
8s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oh het staat gewoon in het artikel;
"Campeau werkte als juridisch adviseur voor de UNDOF-missie toen hij in februari werd ontvoerd. "
Opgelost ^O^
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:00:44 #253
365082 IPA35
Patriarch
pi_132282843
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zelfde soort bericht al eerder gepost, maar dit geeft meer info

[..]

As-Safira zeker? Begrijpelijk.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:05:31 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132283010
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:00 schreef IPA35 het volgende:

[..]

As-Safira zeker? Begrijpelijk.
Geen idee, ik weet niet wat op hun lijstje staat...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:59:55 #255
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132287303
quote:
Houd eens op met die Moslimbroederschap-propaganda.

Jij past hier niet in Nederland zo.

Dat terroristen met raketten en zware wapens zichzelf beschermen door burgerlijke schilden te gijzelen, is niet de schuld van Syri noch president Assad.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:00:54 #256
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132287323
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:19 schreef firefly3 het volgende:
April 2011:

De Syrische president Assad maakt zich schuldig aan oorlogsmisdaden. Hij laat vliegtuigen en helikopters in Syri bewust op burgers vuren. Dat zegt mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch. Zij zeggen dat regeringstroepen soms zelfs op rijen voor een bakkerij of een ziekenhuis schieten.

Bakkerijen
De organisatie heeft acht aanvallen op vier bakkers bestudeerd en concludeert dat in geen van de gevallen een militair doel in de buurt was.

http://nos.nl/op3/artikel(...)ust-burgers-aan.html
Amerikaanse propaganda!!!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:01:56 #257
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132287347
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:01 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Waarom toch?

Ik ben vanaf begin pro-Assad geweest. Vanaf 2011, toen media hier nog alle de oppositieterroristen steunden.

Overigens ben ik niet pro-Baath.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:06:07 #258
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132287444
Bedieningspanelen stukslaan? Is dat niet risicovol dan?
pi_132287563
....ondertussen bij het Syrische leger....

http://www.itv.com/news/2(...)-syrias-sniper-game/

quote:
“One day we'd have pregnant women being brought in with gunshot wounds to the uterus. Not just one or two, but seven or eight, which meant to me they (the snipers) must be targeting pregnant women.

And the following day, we would get people coming in with chest wounds to the right side of the chest.

The next day it would be the left side and no other injuries. Then it would be groin wounds; everybody would come in with a groin wound.

So it seemed to me that there was a death game going on with the snipers
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:28:09 #260
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132287949
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:12 schreef Montagui het volgende:
....ondertussen bij het Syrische leger....

http://www.itv.com/news/2(...)-syrias-sniper-game/

[..]

De terroristen schieten nu ook op beginnend leven? Walgelijk....
pi_132291269
BOOM headshot!!!

quote:
(Reuters) - Rebel snipers killed a top-ranking general in Syrian military intelligence on Thursday, state television and opposition activists said.

State TV said General Jama'a Jama'a was shot dead in the eastern city of Deir al-Zor, which is in a province largely held by opposition forces trying to topple President Bashar al-Assad.

The Syrian Observatory for Human Rights, an anti-Assad monitoring group, said Jama'a was a member of Assad's inner circle and one of Syria's most prominent military figures.

"General Jama'a Jama'a has been martyred while carrying out his national duty of defending Syria and its people and pursuing terrorists in Deir al-Zor," a statement on Syria TV said.

The Britain-based Observatory, which has a network of activists across Syria, said snipers shot Jama'a in the midst of a battle with rebel units that it said included some forces linked to al Qaeda.

According to the Observatory, Jama'a was investigated for a suspected role in the assassination of the Lebanese statesman Rafik Hariri in 2005.

Many blamed the Beirut car bombing that killed Hariri on Assad's government and the Lebanese militant group Hezbollah, which is allied to Assad and is now fighting alongside him in Syria against the rebels.

Syria's conflict began two and a half years ago as protests against four decades of Assad family rule that degenerated into a bloody civil war. More than 100,000 people have died in the violence.
-Rabia Al-Basri
pi_132292301
quote:
Saudi Arabia rejects seat on UN Security Council, day after election

Saudi Arabia is rejecting its seat on the U.N. Security Council and says the 15-member body is incapable of resolving world conflicts. The move came just hours after the kingdom was elected as one of the Council's 10 nonpermanent members.

In a statement carried on Friday by the official Saudi Press Agency, the Saudi Foreign Ministry says the Council has failed in its duties toward Syria.

It says this alleged failure enabled Syrian President Bashar Assad's regime to perpetrate the killings of its people, including with chemical weapons, without facing any deterrents or punishment.

The Ministry also says the Council has not been able to resolve the Palestinian-Israeli conflict over the past decades and has failed to transform the Middle East into a zone free of weapons of mass destruction. Bron
-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:10:29 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132292468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:04 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

En in het Nederlands:

quote:
Saoedi-Arabi weigert zetel in VN-Veiligheidsraad

Saoedi-Arabi heeft vrijdag geweigerd zijn roulerende zetel in de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties in te nemen. Volgens het Arabische land is de Veiligheidsraad niet in staat oorlogen te beindigen of conflicten op te lossen.

'Het koninkrijk is van mening dat de werkmethode en de dubbele standaard in de Veiligheidsraad in de weg staat van het goed uitvoeren van haar verantwoordelijkheden richting wereldvrede', liet het Saoedische ministerie van Buitenlandse Zaken weten via het Saoedische persbureau SPA.

De Arabische golfstaat zei de zetel in de raad niet in te kunnen nemen totdat hervormingen zouden zijn doorgevoerd in het hoogste VN-orgaan. Het land maakte niet duidelijk welke hervormingen het precies wenst.

Donderdag kreeg het land voor de eerste keer een tijdelijke zetel in de VN-Veiligheidsraad aangeboden. Ook Tsjaad, Chili, Litouwen en Nigeria wonnen in een verkiezing een plek in de veiligheidsraad. De kandidatuur van de vijf landen werd algemeen aanvaard in de algemene vergadering van de VN. Vijf andere landen, Azerbeidzjan, Guatemala, Marokko, Pakistan en Togo, maken plaats in de raad voor de nieuwkomers.

Veiligheidsraad verdeeld over Syri
De VN-veiligheidsraad toonde zich de afgelopen maanden verdeeld over de aanpak van de Syrische burgeroorlog. De Westerse permanente leden, de VS, Frankrijk en Engeland, drongen aan op een stevige, mogelijk militaire, reactie na een gifgasaanval in Damascus. De andere twee permanente leden, Rusland en China, stelden zich tegen buitenlandse inmenging op.

Rusland heeft zich in het conflict een trouwe bondgenoot van het regime van de Syrische president Assad getoond. Saoedi-Arabi heeft juist de kant van de rebellen gekozen. De vijf permanente leden van de Veiligheidsraad hebben vetorecht. Andere leden rouleren en bezitten dat recht niet.

En buitengewoon hypocriet aangezien ze de rebellen in Syri en andere terroristen actief steunen..
pi_132292735
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

En buitengewoon hypocriet aangezien ze de rebellen in Syri en andere terroristen actief steunen..
ze zijn van mening dat de VN geen conflicten kunnen oplossen

wat maakt deze stelling hypocriet?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:20:19 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132292771
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

ze zijn van mening dat de VN geen conflicten kunnen oplossen

wat maakt deze stelling hypocriet?
Dat ze daar zelf ook niet in het minst hun best voor doen.
pi_132292831
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ze daar zelf ook niet in het minst hun best voor doen.
wat zouden ze moeten doen om dit conflict op te lossen? assad steunen om de oppositie letterlijk uit te roeien?
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:24:57 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132292932
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

wat zouden ze moeten doen om dit conflict op te lossen? assad steunen om de oppositie letterlijk uit te roeien?
Wat dacht je van NIET de vieste onder de rebellen ondersteunen? Wat dacht je van sowieso geen terroristen ondersteunen?
Kom op zeg, S-A financiert Al-Qaida en andere terroristen en gaat vervolgens lopen janken op de VN-Veiligheidsraad??
pi_132293216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat dacht je van NIET de vieste onder de rebellen ondersteunen? Wat dacht je van sowieso geen terroristen ondersteunen?
Kom op zeg, S-A financiert Al-Qaida en andere terroristen en gaat vervolgens lopen janken op de VN-Veiligheidsraad??
Al-Qaeda heeft als doel om het al-Saoed-regime ten val te brengen, Saoedi-Arabi financiert al-Qaeda niet (hetzelfde geldt voor het Westen).
-
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:12:07 #269
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132294405
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:33 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Al-Qaeda heeft als doel om het al-Saoed-regime ten val te brengen, Saoedi-Arabi financiert al-Qaeda niet (hetzelfde geldt voor het Westen).
Ja ze financierden vroeger al-Qaida, totdat al-Qaida zich tegen hun begon de keren nadat het Saoedische koningshuis 500.000 Amerikaanse troepen Saoedi-Arabi binnenliet, om het koninkrijk te beschermen tegen Irakese aanvallen.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:12:48 #270
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132294419
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:01 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Waarom toch?

Ik ben vanaf begin pro-Assad geweest. Vanaf 2011, toen media hier nog alle de oppositieterroristen steunden.

Overigens ben ik niet pro-Baath.
Ik zei niet dat jij vroeger pro-Assad was. Ik zei dat sommigen anderen hier eerst anti-Assad waren en nu opeens pro-Assad.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:21:08 #271
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132294644
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:12 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik zei niet dat jij vroeger pro-Assad was. Ik zei dat sommigen anderen hier eerst anti-Assad waren en nu opeens pro-Assad.
En dat is goed zo! ^O^
pi_132295336
quote:
'Vlaamse Syristrijder (18) verblijft al week in Nederland'

De 18-jarige Vlaamse Syristrijder Jejoen Bontinck, naar wie door zijn ouders een herhaalde zoektocht is ondernomen, blijkt al ruim een week in Nederland te verblijven. Hij zou op het punt staan terug te keren naar Belgi, melden de Vlaamse kranten De Standaard en Het Nieuwsblad vrijdag.

Verschillende bronnen hebben tegenover de kranten bevestigd dat Jejoen Bontinck al meer dan een week in Nederland verblijft en dat zijn terugkeer naar Belgi ophanden is. Zijn vader Dimitri, die donderdag in een krant vertelde dat zijn zoon nog in Syri was, zou op dit moment bij hem zijn.

Het is vooralsnog onduidelijk hoe de 18-jarige uit Syri weg is gekomen en hoe het komt dat hij in Nederland vertoeft. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) was naar verluidt op de hoogte van zijn aanwezigheid in Nederland.

Eenmaal terug in Belgi zal Bontinck uitleg moeten geven aan de onderzoeksrechter en de federale politie. Volgens vader Bontinck is zijn zoon een slachtoffer en werd hij geradicaliseerd en in de val gelokt door Fouad Belkacem, de voorman van Sharia4Belgium. Die zou hem naar Syri hebben gedreven.

Uit verklaringen van andere teruggekeerde Syristrijders blijkt volgens De Standaard dat Jejoen zelf een actieve rol speelde in het ronselen van strijders in Antwerpen. Jejoen zal ook moeten uitleggen wat hij en zijn vrienden van Sharia4Belgium in Syri hebben gedaan. Het is aan de Belgische onderzoeksrechter om te beslissen of hij aangehouden wordt of niet. Bron
-
pi_132295659
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

dat is geen antwoord op mijn vraag, wat zouden ze dan moeten doen om dit conflict op te lossen?
-Rabia Al-Basri
pi_132296277
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is geen antwoord op mijn vraag, wat zouden ze dan moeten doen om dit conflict op te lossen?
Diplomatieke oplossing zoeken tussen de oppositie en de overheid. Oppositie die geen diplomatieke oplossing wenst, de terroristen, uitroeien. Als je ze niet uitroeit dan gaat een diplomatieke oplossing niet werken en als Assad dan uiteindelijk zou vallen dan krijg je gewoon weer een nieuwe burgeroorlog met die terroristen en de nieuwe overheid.
pi_132301325
We weten allemaal dat de joden eigenlijk achter de gifgas aanval zitten, nou achter het hele conflict.

"Obama weet heel goed dat Assad niet achter de aanval zat. Hij en zijn Joodse meesters willen Assad weghebben omdat Assad een nationalist is. Hij buigt niet voor Isral en voor Amerika. Ook Saoedi-Arabi en Turkije willen Assad weg. De Saoedi’s willen zelfs betalen voor de kruisraketten, ze verdienen het allemaal dubbel terug met de hogere olieprijzen en met de onmogelijkheid Syri als doorvoerland voor de gewilde grondstof te gebruiken.

De rebellen bestaan uit een Syrisch onderdeel, het zogenaamde Free Syrian Army, en uit vele buitenlandse strijders die aan hun zijde vechten. De ook in de V.S. als terroristische groep bekend staande Al-Nusra en ook Al Qaida vechten ook tegen Assad. Deze groepen worden van wapens en geld voorzien door de V.S. en ook door Europese regeringen. Hiermee maken deze regeringen zich direct schuldig aan het helpen van de vijand, en dat is landverraad.

De rebellen, met name deze buitenlandse groepen, staan bekend om hun wreedheid. Zo onthoofden ze vaak hun gevangenen, o.a. met broodmessen. Video’s die ik hier niet ga plaatsen maar die eenvoudig online te vinden zijn. Daar maken ze video’s van die ze op internet zetten. Vrouwen en kinderen worden niet gespaard. Onlangs hebben ze een baby van nog geen twee maanden oud, samen met zijn moeder en alle andere passagiers van een bus gedood. Rebellen maken zich ook schuldig aan kannibalisme. Dit zijn de monsters die de Joden en Obama steunen en die de wereld terecht niet wilt steunen

Al Qaida vormt een belangrijk onderdeel van de rebellen. Dit is niet de eerste keer dat Isral, de internationale Joden en Al Qaida samenwerken. De aanslag op 11 september 2001 was een ander hoogtepunt uit hun partnership.

Net zoals de Joden het Christendom hebben genfiltreerd (hier een van de vele voorbeelden) en bezig zijn te vervormen tot een homofiel broednest van perversie, zionisme en omarming van criminelen uit de derde wereld, hebben ze ook de Islam genfiltreerd zoals we zien in het geval van Al Qaida en de filosemitische regimes in Saudi Arabie en Turkije. Hier kunt u een video bekijken over enkele Al Qaida woordvoerders die werden ontmaskerd als Joden.

Ohja, deze info komt van de Neo nazi''s en die zullen natuurlijk gelijk hebben :Y
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:19:10 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132303060
quote:
VN: Europa moet meer Syrische vluchtelingen opvangen

De vluchtelingenorganisatie van de VN wil dat Europese landen meer vluchtelingen uit Syri asiel verlenen. Gemiddeld verlaten per dag zo'n 4000 Syrirs hun thuisland, maar volgens de Unhcr kunnen de buurlanden van Syri de vluchtelingenstroom niet meer aan.

Ook landen verderop in de regio hebben grote moeite met het opvangen van de vluchtelingen. Die proberen steeds vaker vanuit Egypte en Libi de Middellandse Zee over te steken naar Europa.

Volgens de Unhcr zijn alleen al in augustus meer dan 6000 Syrirs en Palestijnen, die als vluchteling in Syri waren, in Itali aangekomen. In heel 2012 ging het om 350 Syrirs.

Uit cijfers van juli bleek dat Egypte inmiddels 300.000 Syrirs huisvest. Sinds de Egyptische president Mohammed Morsi die maand uit de macht werd gezet, zijn die een stuk minder welkom. Libanon, Jordani, Turkije en Irak vangen het leeuwendeel van de inmiddels 2,2 miljoen gevluchte Syrirs op.

In 2013 liet Nederland 50 Syrische vluchtelingen toe en in 2014 worden dat er 200, zo maakte staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in september bekend.

vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:37:55 #277
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132303669
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 14:44 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Dit vindt ik echt opluchtend nieuws voor zijn vader.

Allah(swt) heeft vader en zoon weer herenigd. ^O^ ^O^ ^O^
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:44:57 #278
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132303923
quote:
. Hier kunt u een video bekijken over enkele Al Qaida woordvoerders die werden ontmaskerd als Joden.

Die filmpje had ik al veel eerder gezien. Het klopt inderdaad dat veel al-Qaida terroristen leiders eigenlijk joden zijn.
pi_132304111
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:44 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Die filmpje had ik al veel eerder gezien. Het klopt inderdaad dat veel al-Qaida terroristen leiders eigenlijk joden zijn.
Vergeet de Zwarte Pieten niet.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:05:31 #280
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132304556
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:50 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Vergeet de Zwarte Pieten niet.
Huh wat bedoel je daarmee, zij zijn toch geen joden.
pi_132304718
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Daar ben ik het volkomen mee eens.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:20:43 #282
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132305135
quote:
Turkey
Kurdish Youth in Turkey Become al-Qaeda Recruits
By Uzay Bulut 15/10/2013
Kurdish Youth in Turkey Become al-Qaeda Recruits
Fighters from the Al-Qaeda-affiliated Jabhat al-Nusrah at a Syrian air base they captured in January, 2013. Photo: AFP

ANKARA, Turkey – Al-Qaeda groups are sending fighters and directing the war in Syria from border bases in Turkey’s Kurdish provinces, residents and relatives of recruits said.

They said that Islamist groups affiliated to al-Qaeda are sending young recruits into the “jihad” in Syria in cahoots with certain Islamist and political parties in Turkey.

Men from the Islamist groups have reportedly settled in the provinces of Antep, Adıyaman, Bingol, Batman, Urfa, Diyarbakır and Bitlis.

“Al-Qaeda is a world plague,” said Cemal Babaoglu, head of the Urfa branch of Turkey’s Human Rights Association (IHD).

“We went to the town of Ceylanpınar on the Syrian border. The local people there believe that al-Qaeda is protected by the Turkish state. They say they are definitely sure,” he said.

He added that young men from Urfa are recruited and sent to Syria by certain Islamist political parties and groups, and that one such recruit was his own cousin.

“His father could not stop him. He thinks he will go to heaven if he fights in Syria,” Babaoglu said. “Some of those who went to fight in Syria lost their lives and their remains were sent back here,” Babaoglu added.

He said that locals feel unsafe because of the new settlers, who they believe are from places like Afghanistan and Chechnya.

“There are allegations that about 150 people from Turkey went to Syria to fight but we do not know the exact number,” Osman Suzen, head of the Adiyaman branch of IHD told Rudaw.

“Even the governor of Antep says that the youths from Antep are joining the war in Syria,” said Suzen.

Relatives of missing recruits have to cross into the war-stricken areas of Syria, search through different camps and pay a ransom to have the groups let their children go, the Radikal Daily reported.

“I went to the town of Kilis with a Syrian guide after I learnt that my son joined Ahrar ash-Sham,” the daily quoted an unidentified father as saying.

“I gave some money to the guide so that he would go to Syria and bring him back. When he returned, he said that my son went to the war after completing his training. The organization changed my son’s name to ‘Abu Musa.’ I don’t know if my son is dead or alive now,” the newspaper quoted the father as saying.

Cemal Kılıcparlar’s son joined Al-Qaeda from Antep about 18 months ago.

“When I did not hear from my son for a while I reported to the police department. They said the association my son was attending was an al-Qaeda affiliate. They also said 170 people from Antep have gone to Syria, but they could not do anything because they went there of their own will,” he said. “How could the police not tell me while my son was going to an al-Qaeda affiliated association?”

IHD head Ozturk Turkdogan said that Kurdish youth are sent to Syria with the knowledge of the Turkish intelligence service.

“We have some registered complaints that illegal and radical Islamist organizations organize youths in the name of religion and take them to Syria. It is obvious that those groups are recruiting soldiers for the civil war in Syria, so we are shocked that the police and intelligence units overlook the activities of those organizations,” Turkdogan said.

The families who have filed these reports have also done so at the police headquarters and prosecutor’s office, but no legal action has been taken yet,” he complained.

Meanwhile, the Adıyaman Police Headquarters confirmed in a statement that 11 residents of the town have joined Islamist groups like Jabhat al-Nusrah and other al-Qaeda affiliates.

“After their families lodged complaints at our department, it was found that 25 people are missing in Adıyaman and that 11 of them have gone to Syria. We are following the activities of the extremists who allegedly deceive youth here and take them to Syria,” the statement said.

- See more at: http://rudaw.net/english/(...)sthash.juGtUCTO.dpuf
Ik snap echt niet waarom de Koerdische jeugd zo geintresserd is in de Jihad.
pi_132315641
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:28 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

De terroristen schieten nu ook op beginnend leven? Walgelijk....
Hoezo terroristen? Snipers komen ook voor bij het Syrische leger dat jij zo adoreert.
pi_132316596
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 20:20 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waarom de Koerdische jeugd zo geintresserd is in de Jihad.
kennelijk hebben heeft de koerdische jeugd ook bepaalde idealen, waarom is dit zo verwonderlijk?
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:56:36 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132318395
quote:
Vlaamse Syri-strijder opgepakt - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

De Vlaamse Syri-strijder Jejoen Bontinck is opgepakt. Dat gebeurde toen hij terugkeerde naar Belgi en daar zijn moeder bezocht, aldus zijn vader in een sms aan omroep VRT. De politie viel de woning binnen. Bontick verbleef ruim een week in Nederland na een eerdere reis naar Syri omdat hij bang was bij terugkeer naar Belgi te worden vastgezet.

Jejoen Bontinck gaf eerder vrijdag een interview aan de VRT. Daarin zei hij dat hij zich komende maandag zou melden bij de politie in Belgi. Agenten arresteerden hem vrijdagavond echter toen hij zijn moeder bezocht. Volgens vader Dimitri Bontinck vielen ongeveer 20 agenten het huis binnen. ,,Jejoen wilde eerst de banden met zijn familie aanhalen. Blijkbaar is zelfs dat hem niet gegund", reageerde de vader.

Vrijdag werd bekend dat de jongeman al ruim een week in Nederland is. Het is nog onduidelijk hoe en waarom Bontinck in Nederland verblijft. Zijn vader was donderdag nog in de veronderstelling dat zijn zoon in Syri was.

De AIVD zou al een tijd op de hoogte zijn van zijn aanwezigheid in Nederland. In Belgi moet Bontinck uitleg geven aan de rechter en de politie over zijn verblijf in Syri.

Volgens vader Bontinck, die eerder dit jaar tevergeefs in Syri naar zijn zoon zocht, is zijn zoon een slachtoffer en werd hij geradicaliseerd en in de val gelokt door Fouad Belkacem, de voorman van Sharia4Belgium. Die zou hem naar Syri hebben gedreven. Andere Vlaamse moslims die in Syri zijn geweest, beweren volgens Vlaamse media echter dat Jejoen zelf een actieve rol speelde in het ronselen van strijders in Antwerpen.

In een interview met Het Laatste Nieuws dat zaterdag verschijnt zegt hij dat hij het ,,als moslim zijn plicht vond om de broeders in Syri te gaan helpen''.

Bron: www.telegraaf.nl
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:57:38 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132318416
quote:
'Syri moet voedselhulp doorlaten'

De Verenigde Staten hebben vrijdag (plaatselijke tijd) Syri opgeroepen om onmiddellijk voedselkonvooien door te laten om hongerende burgers in de buitenwijken van Damascus te hulp te komen.

Volgens de VS hebben veel mensen dringend voedsel, water en medicatie nodig. Bovendien zouden op slechts enkele kilometers van het presidentieel paleis van Bashar al-Assad kinderen sterven van de honger.

Het Syrische leger heeft gezegd dat de rebellen zich in de buitenwijken moeten overgeven of zullen verhongeren. Het gaat om de wijken Yarmouk, Oost-Ghouta en Moudamiyah, meldt de BBC.

De situatie is daar zo wanhopig dat afgelopen week moslimleiders speciaal toestemming hebben gegeven om katten, honden en ezels te eten, dieren die normaliter door de islam worden afgewezen voor consumptie.

Alle berichten over Syri

pi_132322101
quote:
Salafi establishment figures voice preference for Jabhat al-Nusra amid reports of radicalized Tripoli youth joining ISIS in Syria

A young fighter of the jihadist group Al-Nusra Front poses with a weapon on April 2, 2013 in the northern Syrian city of Aleppo.
The rift between The Islamic State in Iraq and al-Sham (ISIS) and Jabhat al-Nusra has reverberated through the Lebanese political scene, with reports of growing divisions among Lebanese salafis and news of dozens of Tripoli’s youth traveling to Syria to fight alongside ISIS. NOW investigates.

The rivalry between ISIS and Nusra in Syria has grown to such proportions that Ayman Al-Zawahiri, al-Qaeda’s leader, called recently for greater unity between Islamist factions. In an indirect reference to ISIS practices in the Syrian war, Zawahiri advised jihadists to avoid targeting minorities, to refrain from killing civilians related to enemy fighters and targeting Muslims in their homes or places of worship, or to kill during religious holidays. Zawahiri also recommended that mujahideen promote moral behavior in the areas under their control without provoking the ire of the local population.

The growing perception of ISIS as a stronger and more financially stable faction has led to the weakening of Nusra and an intensification of the rivalry between the two groups. “Nusra also does not agree with certain ISIS practices, such as targeting minorities or cracking down on the local population, which have already backfired in certain Syrian regions,” says Tripoli salafi Sheikh Nabil Rahim.

Members of the salafi community in Lebanon say that most mainstream figures favor Nusra or other jihadist groups such as Ahrar al-Sham and Liwa al-Islam. Liwa al-Islam is a Syrian rebel group operating in the Damascus neighborhoods of Douma and Ghouta. Ahrar al-Sham is a coalition of Islamist and salafi units, while Nusra is an al-Qaeda affiliate led by Abou Mohamad al-Joulani.

“We are not happy with the rivalry between the two factions,” remarks salafi Sheikh Bilal Dokmak, “nor with some of the extreme practices adopted by ISIS. However, our priority is the fight against the regime of Bashar al Assad, and ISIS is doing the job.”

But both sheikhs agree that matters are entirely different when it comes to younger generation of Lebanese jihadists, who have been radicalized by images of the bloody and increasingly sectarian conflict. “We see more and more people from the younger generation taking the side of ISIS,” says Rahim.

Salafi sources say that over a dozen Tripoli youths have traveled through Turkey to reach northern Syria, where jihadist groups such as Nusra and ISIS are most active. “ISIS is attracting this younger generation,” pointed out a salafi source who spoke on condition of anonymity.

“They are often recruited by other Lebanese who live in Europe and have dual citizenship and have fought alongside ISIS in Syria,” he says.

In Ain el-Helweh, Lebanon’s largest Palestinian camp, Sheikh Osama al-Shehabi, the leader of Fatah al-Islam, has called for unity among believers from both sides of the divide.

As in Tripoli, radical leaders in the Palestinian enclave are split between supporters of ISIS and Nusra. However, last year, sources inside the camp repeatedly reported the involvement of Islamist leaders such as Shehabi, Haytham al-Shaabi and Ziad Abul-Naaj in Syrian jihadist activities by providing Islamist groups with technical training on IEDs and booby trapped cars. These leaders were also believed to have pledged their allegiance to al-Joulani. Nusra has also promoted Fatah al-Islam’s jihadist activities on Youtube.

Radical groups in the camp, including former members of Jund al-Sham and Fatah al-Islam, seem to be hesitating as to what faction to support in the wake of the split. “I think that clearer repercussions will be seen on the salafi scene in Lebanon when a winner emerges from the Syrian war,” says Sheikh Dokmak.

But recent events in Tripoli might complicate the picture. Youssef Diab, a resident of Jabal Mohsen, was arrested this weekend in the context of a manhunt for several members of the Arab Democratic Party, an Alawite faction allied with Assad’s regime accused of playing a role in the August twin bombings that targeted Sunni mosques and killed over 45 people. Such developments could further fuel sectarian tensions and exacerbate radical sentiment among Tripoli’s youth and extremist factions elsewhere.
https://now.mmedia.me/lb/(...)ides-tripoli-salafis
pi_132323185
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

worden mooie beelden straks van uitgehongerde mensen in een ghetto, dit maal in kleur in plaats van de oude zwart wit beelden van bv de getto van warschau
-Rabia Al-Basri
pi_132324013
quote:
Syria civil war: British doctor claims snipers ‘shoot at pregnant women’

Lewis Smith Author Biography , James Legge

Friday 18 October 2013

Snipers are deliberately shooting at pregnant women in Syria as they try to win packets of cigarettes for hitting their targets, a British doctor has said.

David Nott, who recently spent five weeks as a volunteer surgeon in a hospital in Syria, said the wounds civilian victims of snipers suffered suggested the gunmen were picking different parts of the body to shoot at each day, and that sometimes it was the bellies of pregnant women selected.

“One day it would be shots to the groin. The next, it would only be the left chest,” he told The Times. “From the first patients that came in in the morning, you could almost tell what you would see for the rest of the day. It was a game. We heard the snipers were winning packets of cigarettes for hitting the correct number of targets.”

The conflict, which was sparked when President Bashar al-Addad's government attempted to crush dissent in 2011, has displaced millions and - according to the UN - claimed more than 100,000 lives.

The international community's failure to intervene strongly in the conflict was one of the reasons given by Saudi Arabia on Friday for declining a non-permanent seat at the UN Security Council.
bron
-Rabia Al-Basri
pi_132324358
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:00 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Amerikaanse propaganda!!!
Jij komt zelf ook zovaak met propaganda hier aan.
Hoe bedoel je hypocriet :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:15:14 #291
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132326235
quote:
Het kan ook zijn dat Al-Nusra en ISIS tegen elkaar gaan vechten.
Hetzelfde gebeurde ook tijdens de bezetting van Irak tussen Ansar Al Sunna en Al-Qaida in Irak.
pi_132326485
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:42 schreef Slayage het volgende:
We heard the snipers were winning packets of cigarettes for hitting the correct number of targets.”
Sick bastards. :N

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
In een interview met Het Laatste Nieuws dat zaterdag verschijnt zegt hij dat hij het ,,als moslim zijn plicht vond om de broeders in Syri te gaan helpen''.
Meer info over Jejoen:

Syristrijder Jejoen aangehouden op verdenking van terrorisme
http://www.hln.be/hln/nl/(...)van-terrorisme.dhtml

Jejoen Bontinck tot diep in de nacht ondervraagd
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ht-ondervraagd.dhtml
-
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:15:32 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132328009
quote:
Ontvoerde Libanezen Syri na jaar vrij

Negen Libanezen zijn vrijgelaten door Syrische rebellen, meer dan een jaar nadat ze waren ontvoerd. Ze gaan via Turkije naar huis.

Dat heeft de Libanese minister Marwan Charbel (Binnenlandse Zaken) vrijdag gezegd.

De negen sjiieten waren in mei vorig jaar gegijzeld door soennitische opstandelingen van de Noordelijke Stormbrigade. Dat gebeurde toen ze op de terugweg waren van een pelgrimstocht naar Iran.

Twee andere gijzelaars waren eerder al vrijgelaten. Volgens de rebellen waren de ontvoerden lid van Hezbollah, een radicale Libanese beweging die het Syrische regime steunt.

Bemiddeling

Familieleden van de ontvoerde Libanezen hadden op hun beurt in augustus twee Turkse piloten gegijzeld. Ze vonden dat Turkije te weinig deed om de Libanezen vrij te krijgen. Mogelijk komen de beide Turken nu ook vrij.

Qatar, een belangrijke bondgenoot van de Syrische rebellen, zegt dat het aan zijn bemiddeling te danken is dat de Libanezen vrij zijn. Het is niet duidelijk of er losgeld voor ze is betaald.

zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:26:09 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132328355
Dubieuze bron weer:

quote:
Zestien Syrische militairen gedood bij aanval met bomauto

In een regeringsgezinde voorstad van Damascus vielen rebellen vanochtend een controlepost aan met een bomauto. Daarbij kwamen zestien militairen om het leven.

Dat heeft het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten gezegd. De Syrische staatstelevisie maakte ook melding van de explosie in de voorstad, Jaramana, en liet weten dat er slachtoffers zijn gevallen.

De aanval werd uitgevoerd door rebellen van de aan Al-Qaeda gelieerde groepering Jabhat al-Nusra. Na de explosie brak een hevig vuurgevecht uit.

In Jaramana wonen veel christenen en druzen, die zich in de Syrische burgeroorlog vooral aan de kant scharen van president Assad. De voorstad is vaker doelwit van aanvallen met bommen en mortieren.

Bron: Trouw
pi_132328399
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

ook de turkse piloten komen/zijn vrij, ze hebben kennelijk een deal gesloten
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:32:04 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132328537
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

ook de turkse piloten komen/zijn vrij, ze hebben kennelijk een deal gesloten
Ok, dank voor de info!
pi_132328625
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:20:36 #298
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132334968
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 17:35 schreef IPA35 het volgende:
[ afbeelding ]
Het is gebeurd!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:42:51 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132336209
Hier de bevestiging dat de piloten ook vrijgelaten zijn:

quote:
Ontvoerde piloten Turkish Airlines weer vrij

Twee piloten van luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines die in augustus in Libanon waren ontvoerd zijn zaterdag weer vrijgelaten. Dat meldde het Turkse persbureau Anadolu Agency.

De mannen werden 2 maanden geleden ontvoerd door verwanten van een van de 11 Libanezen die mei vorig jaar werden gegijzeld door Syrische rebellen. Twee van de Libanezen werden eerder vrijgelaten en zaterdag kwamen de overige negen vrij. Dat zou een voorwaarde zijn voor de bevrijding van de Turkse piloten.

Turkije zou veel invloed kunnen uitoefenen op rebellen die in Syri vechten tegen het regime van president Bashar al-Assad.

pi_132337142
quote:
Teruggekeerde Syrigangers worden in Nederland vooralsnog niet strafrechterlijk vervolgd. Ze komen aan met het verhaal dat ze humanitaire hulp verleenden en zijn getraumatiseerd. Ze worden bijgestaan door hulpverleners. Sommigen hebben een meldingsplicht. .

Volgens de bronnen van de Volkskrant zijn er inmiddels zo'n 25 tot 30 Syrigangers teruggekeerd in Nederland.

Volgens diverse bronnen in Nederlandse moslimgemeenschappen kiezen ook Belgische terugreizigers de 'Nederland-route', vanwege de mildere aanpak.

Zo ook de Belgische bekeerling Jejoen Bontinck. Volgens de Belgische omroep VRT is Bontinck vrijdag in Belgi opgepakt na een verblijf van een week in Nederland. Hij is niet meteen naar Belgi gereisd, zei hij tegen de VRT, omdat hij bang was te worden gearresteerd. Op aanraden van zijn vader Dimitri, die ook op de Nederlandse televisie vertelde over zijn vergeefse zoektocht naar Jejoen in Syri, is hij uiteindelijk toch naar Belgi gegaan.

Daar worden alle teruggekeerde Syrireizigers opgepakt. Sommigen omdat ze verdacht worden van criminele activiteiten in oorlogsgebied. Anderen omdat ze optrokken met Sharia4Belgium, de organisatie die actief zou ronselen voor de jihad.

Geen mededelingen individuen
De AIVD zou op de hoogte zijn geweest van Bontincks verblijf in Nederland. De dienst wil daar niets over zeggen. 'Over individuele zaken doen we geen mededelingen', reageert een woordvoerster. Ze bevestigt wel dat er Syrigangers terug zijn in Nederland, maar noemt geen aantallen. 'We hebben zicht op de terugreizigers. Dat beperkt zich niet tot onze grenzen.'

De verhalen over het humanitaire werk en de trauma's, herkent de AIVD. 'We stellen wel de vraag of dat altijd juist is. Het kan ook zijn dat een rookgordijn wordt opgetrokken.' .

25 tot 30 teruggekeerde Syrigangers
Volgens de bronnen van de Volkskrant zijn er inmiddels zo'n 25 tot 30 Syrigangers teruggekeerd in Nederland. Ze zijn gesignaleerd in Den Haag en Delft (kleine groepjes) en enkelingen in Zeist, Tilburg, Eindhoven, Arnhem.

In maart verhoogde de Nationaal Cordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) het dreigingsniveau terrorisme van beperkt naar substantieel. De cordinator waarschuwde toen vooral voor terugkerende jihadi's , die door hun expertise, ideologische gedrevenheid en strijdervaring een veiligheidsrisico opleveren.

Het Delftse PvdA-raadslid Abdel Maanaoui zegt dat zeker niet alle jongeren met ervaringen in Syri een gevaar zijn voor de samenleving. Hij heeft contact met een aantal van hen. 'We moeten ze niet opsluiten als dat niet nodig is', zegt hij over de repressieve Belgische aanpak. 'Er zijn jongens vertrokken die echt alleen hulp hebben verleend. Anderen hebben gestreden, maar kwamen er daar achter dat de situatie veel ingewikkelder is dan ze hadden verwacht. Dat er niet n vijand is: Assad. Maar dat ze tegen veel meer partijen, ook tegen andere moslims, moesten vechten. Er zijn er ook terug die gevaarlijk zijn, die de jihad uitdragen en het Westen willen vernietigen. Die moeten worden gevolgd door de AIVD.'

Ook terrorismedeskundige Edwin Bakker pleit voor een individuele begeleiding. Hij weet dat meer jongeren willen terugkeren, maar niet durven aankloppen bij een Nederlands consulaat in Turkije om reispapieren te vragen als hun paspoort is ingehouden. 'De politiek laat weinig ruimte voor hulp en een aanpak op maat', zegt hij. Bakker ziet de Kamervragen al voor zich: 'Nederland laat terroristen met noodpaspoort terugkeren.' Hij zegt dat Belgi nog verder is gepolariseerd. 'Niet verwonderlijk dus dat Belgische Syrigangers hier zitten.' .

Ze weten niet wat hun hier te wachten staat. Misschien worden ze in een later stadium alsnog vervolgd.

Twijfel door de telefoon
Ouders van Syrigangers vertellen dat steeds meer twijfel doorklinkt in de telefoongesprekken met hun zonen over hun missie. 'Velen zien het niet meer zitten', zegt een bron. 'Ze kunnen hun draai daar niet vinden, maar durven niet terug te keren. Ze weten niet wat hun hier te wachten staat. Misschien worden ze in een later stadium alsnog vervolgd.'

Bakker waarschuwt dat uit het feit dat er jongeren terugkeren, niet de conclusie getrokken mag worden dat het jihadprobleem is weggebd. In tegendeel.

'De groep potentile jihadreizigers wordt steeds groter en steeds professioneler. Onlangs zijn in Duitsland en in Nederland jihadreizigers opgepakt die niet uit Delft of Den Haag komen.'

http://www.volkskrant.nl/(...)-niet-vervolgd.dhtml
Waarom zouden ze nu terug komen? Veel ontwikkelingen de laatste tijd.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:42:52 #301
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132338856
Belachelijk dat de terroristen die uit vrijwillige takfiri-overweging gegaan zijn, niet bestraft worden! Belachelijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')