abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132146054
Vanaf nu serieus. Nederlandse media pikken het nu ook op, de 2 bomaanslagen.
pi_132146060
Als ik een nieuw topic wil openen, kunnen anderen dan niet meer?

Niet dat er dan 2 delen 77 zijn of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132146064
Kan, maar maakt niet uit.
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:00:38 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132146074
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 00:59 schreef IPA35 het volgende:
Als ik een nieuw topic wil openen, kunnen anderen dan niet meer?

Niet dat er dan 2 delen 77 zijn of zo.
Kan wel ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_132146097
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan wel ja
:6
  maandag 14 oktober 2013 @ 01:03:23 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132146115
quote:
8s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

:6
Lafaard.. Je wil me niet (kan je geen ongelijk geven), maar zeg het gewoon..
pi_132146134
Voor IPA, misschien interessant;
http://www.scribd.com/doc(...)iteit-en-burgerschap
pi_132146170
quote:
8s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:04 schreef Peunage het volgende:
Voor IPA, misschien interessant;
http://www.scribd.com/doc(...)iteit-en-burgerschap
Ik heb die link opgeslagen.

Scribd is geniaal. Daar heb ik veel dingen gevonden toen ik me ging inlezen in Islamitische sektes.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_132146215
Zie deze kaart:

(Klik voor groot op het plaatje.)

Inmiddels zouden de rebellen de grensovergang bij Daraa overgenomen hebben.
Het goede nieuws is dat de wijk Al-Husseiniya ten zuiden van de voorstad Sayyidah Zaynab volledig in handen is van de SAA en in ieder geval de oosterlijke helft dan de wijk die daartussen ligt Az Zyabeyeh, maar andere bronnen zeggen weer de hele wijk. Ook direct ten zuid-oosten van de voorstad Sbeneh heb je een wijk genaamd Sheikh Omar (oid, niet zichtbaar op de kaart), die is ook in handen van de SAA. Verder nog een stuk of twee kleine dorpjes/wijken die ik niet kan traceren op de kaart.

Bij de Golan hoogte heeft men Khan Arnabeh inmiddels omsingeld.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:10:08 #11
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132148387
quote:
Er zit gewoon een dikke Arabisch Nationalist achter dit account :{
Maar inderdaad, Hatay terug naar Syrië _O_ _O_
Oke als jullie me ook steunen om Noord-Koerdistan(Oost-Turkije) onafhankelijk te maken.

En achter dit account schuilt een dikke Koerdische nationalist.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:14:34 #12
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132148444
quote:
Sjiet dat je er bent! Zwijg :{w
Goedzo.

Ja Peunage haat tegen de Omayyaden begrijp ik wel. Ze onderdrukten sjiieten en sjiieten begonnen de opstand tegen de Omayyaden.
  maandag 14 oktober 2013 @ 09:17:51 #13
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132148486
quote:
Syriers zijn jullie gewoon blijkt wel weer dus nu, jullie hebben niets te zoeken bij die Turken dame :{w Als Syrie weer rustig is gaan we Hatay weer bij Syrie voegen, bint as-Soeria moet herstelt worden. Die Koerden in Syrie mogen eigen land hebben, en jullie weer terug bij Syrie, sa7?
Aloulou ik vind je fantastisch. Van mij mag er inderdaad een Groot-Syrie komen
(Syrisch nationalisme). Maar dan zonder Bahsar erbij.

Dus jij vindt dat Koerdisch Syrie onafhankelijk moet worden. _O_ _O_ _O_

Groot-Koerdistan en Groot-Syrie worden straks Best friends forever.
pi_132149723
Het verhaal van een Nederlandse Jihadist (Abu Jandal) over een andere Nederlandse Jihadist (Abu Baseer). Vrij lang verhaal, maar geeft wel een beeld van hun beweegredenen, en inzicht van gevechten aan het front.

http://alminara.wordpress(...)-massali-abu-baseer/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_132153116
Eid mbarak jongens. *O*
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:17:41 #16
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132153273
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:37 schreef Montagui het volgende:
Het verhaal van een Nederlandse Jihadist (Abu Jandal) over een andere Nederlandse Jihadist (Abu Baseer). Vrij lang verhaal, maar geeft wel een beeld van hun beweegredenen, en inzicht van gevechten aan het front.

http://alminara.wordpress(...)-massali-abu-baseer/
Ze hebben over het algemeen weinig vertrouwen in Allah dat hij het zelf oplost.
pi_132153487
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:17 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ze hebben over het algemeen weinig vertrouwen in Allah dat hij het zelf oplost.
Waarom zou Allah een door de mens begonnen oorlog oplossen? En hoe had je dat in gedachte? Ark van Noah 2.0?
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:26:48 #18
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132153543
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:25 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom zou Allah een door de mens begonnen oorlog oplossen? En hoe had je dat in gedachte? Ark van Noah 2.0?
Waarom zou jij als nietige persoon 'het maar even moeten gaan oplossen'? Waaruit halen islamieten die wijsheden? Op deze manier versterk je het geweld alleen maar.
pi_132153620
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Waarom zou jij als nietige persoon 'het maar even moeten gaan oplossen'? Waaruit halen islamieten die wijsheden? Op deze manier versterk je het geweld alleen maar.
Oh, daar ben ik het volledig mee eens, hoor. Ik keur het ook totaal af.
Maar Allah heeft hier geen 'schuld' aan. Dat wilde ik even duidelijk maken.
  maandag 14 oktober 2013 @ 13:36:15 #20
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132153780
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

quote:
Dus Abu Baseer heeft deze onweerstaanbare transactie afgesloten die elk verstandig persoon zou afsluiten. Hij heeft dit nietige leven ingeruild voor het eeuwige leven van gelukzaligheid en genot. Dit is de handel waartoe Allah ons oproept in de Quran: “Oh jullie die geloven, zal ik jullie een handel tonen die jullie van een pijnlijke bestraffing zal redden? Dat jullie in Allah en Zijn Boodschapper geloven en dat jullie op Het Pad van Allah strijden met jullie bezittingen en jullie zielen. Dat is beter voor jullie, indien jullie het slechts wisten.” (Hoofdstuk As-Saff, vers 10 en 11)
Dat is een interpretatie van een tekst die ik niet volg. Iemand?
  maandag 14 oktober 2013 @ 17:43:54 #21
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132161266
quote:
17s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Eid mbarak jongens. *O*
U ook mevrouw, maar Eid is pas morgen. ;)
pi_132161441
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 01:12 schreef IPA35 het volgende:
Zie deze kaart:

[ afbeelding ]

(Klik voor groot op het plaatje.)

Inmiddels zouden de rebellen de grensovergang bij Daraa overgenomen hebben.
Het goede nieuws is dat de wijk Al-Husseiniya ten zuiden van de voorstad Sayyidah Zaynab volledig in handen is van de SAA en in ieder geval de oosterlijke helft dan de wijk die daartussen ligt Az Zyabeyeh, maar andere bronnen zeggen weer de hele wijk. Ook direct ten zuid-oosten van de voorstad Sbeneh heb je een wijk genaamd Sheikh Omar (oid, niet zichtbaar op de kaart), die is ook in handen van de SAA. Verder nog een stuk of twee kleine dorpjes/wijken die ik niet kan traceren op de kaart.

Bij de Golan hoogte heeft men Khan Arnabeh inmiddels omsingeld.
Dat is wel een slechte zaak. Hopelijk dat daar snel verandering in kan komen.
pi_132161513
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:29 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Allah is toch almachtig? dan mag hij dit ook wel eens gaan oplossen.
pi_132161572
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is wel een slechte zaak. Hopelijk dat daar snel verandering in kan komen.
Zoals je kunt zien is dat niet makkelijk gezien de sterkte van de rebellen in het zuiden.
Wel zou Nawaa op het punt staan volledig ingenomen te worden door het leger.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Allah is toch almachtig? dan mag hij dit ook wel eens gaan oplossen.
Flauw hoor.
pi_132162199
quote:
In het noorden van Syrië is een autobom ontploft midden in een stad die door de rebellen is bezet. Veel mensen kwamen om het leven; de geschatte aantallen lopen uiteen van 15 tot 39. Ook raakten tientallen mensen gewond.

De explosie was in de stad Darkoush, op zo'n twee kilometer van de grens met Turkije. Op beelden is te zien dat veel auto's in brand staan en dat gebouwen zijn verwoest. Ook is te zien hoe gewonden worden gedragen.

Wie de aanslag heeft gepleegd is nog niet bekend.
http://nos.nl/artikel/562(...)j-grens-turkije.html
pi_132162583
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:54 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zoals je kunt zien is dat niet makkelijk gezien de sterkte van de rebellen in het zuiden.
Wel zou Nawaa op het punt staan volledig ingenomen te worden door het leger.

[..]

Flauw hoor.
1: Dat is inderdaad spijtig.

2: Want?
pi_132162612
quote:
Weer een walgelijke daad van die stink terroristen.
pi_132162737
Hier wordt je toch bijna eng van.

maandag 14 oktober 2013 @ 18:37:15 #29
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_132162762
Zullen ze daar inmiddels wel aan gewend zijn.
Say what?
pi_132162822
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:37 schreef UpsideDown het volgende:
Zullen ze daar inmiddels wel aan gewend zijn.
Daar raak je niet aan gewend.

De bevolking wilt echt niet dat dit soort terroristische wereldvreemde Syrië overnemen.
pi_132162895
pi_132162965
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:43 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

U ook mevrouw, maar Eid is pas morgen. ;)
Voor jullie, ja. ;)
pi_132163201
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:21:38 #36
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132164261
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 18:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Voor jullie, ja. ;)
Hu jullie kwamen toch ook uit Turkije. Moslims uit Turkije vieren het morgen pas.
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:32:59 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132164706
quote:
'Nederlandse gaat missie ontwapening Syrië leiden'

De Verenigde Naties hebben besloten dat de Nederlandse Sigrid Kaag de ontwapeningsmissie in Syrië gaat leiden.

Dat meldt het Franse persbureau AFP.

Kaag is momenteel als assistent-secretaris generaal betrokken bij het ontwikkelingsprogramma van de VN.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stemde vrijdag formeel in met de missie die de VN samen met de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens) onderneemt om Syrië van chemische wapens te ontdoen. Toen gingen de geruchten dat VN-chef Ban Ki-Moon wellicht de missie zou leiden.

Donderdag werd bekend dat het kabinet de OPCW geld, logistieke hulp en mensen aanbiedt om te helpen bij de ontmanteling van het chemische wapenarsenaal. De OPCW kreeg vorige week de Nobelprijs voor de Vrede toegekend.

Bron: nu.nl
pi_132165679
quote:
Interview with Bashar Assad: 'In the End, a Lie Is a Lie'

In a SPIEGEL interview, Syrian President Bashar Assad discusses his fight for power, his arsenal of weapons of mass destruction and the special expectations he has for Germany.
Incelfrikandel
pi_132166798
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:21 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Hu jullie kwamen toch ook uit Turkije. Moslims uit Turkije vieren het morgen pas.
Zucht. :')
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:23:28 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167073
Nu in het Nederlands (deels) n.a.v. dat interview dat hier eerder geplaatst is:

quote:
Assad grapt: 'Ik had Nobelprijs voor Vrede moeten krijgen'

De Syrische president Bashar al-Assad heeft in een interview met een Libanese krant gezegd dat hij de Nobelprijs voor Vrede had moeten winnen. Dat schrijft de Britse krant The Independent. De Nobelprijs voor Vrede ging naar het OPWC, de waakhond voor chemische wapens.

'Ik had die prijs eigenlijk moeten krijgen', grapte Assad, toen een interviewer het onderwerp ter sprake bracht. De president wordt ervan verdacht een gifgasaanval te hebben uitgevoerd op zijn eigen volk. Bij die aanval zouden 1.400 mensen het leven hebben gelaten. Wapeninspecteurs van de Verenigde Naties bevestigen dat het om een aanval met chemische wapens gaat, maar vinden onvoldoende bewijs om de dader aan te wijzen.

'We hebben ingestemd onze chemische wapens op te geven omwille van het dreigement van de Verenigde Staten om ons aan te vallen', vertelde Assad verder aan de Libanese krant al-Akhbar.

Handig instrument
Syrië stopte al in 1997 met de vervaardiging van chemische wapens omdat die als afschrikwekkend wapen 'achterhaald' waren, beweert Assad in het interview. Sindsdien richtte Damascus zich op de bouw van langeafstandsraketten. 'De ontwikkeling van een afschrikwekkend raketarsenaal dat onmiddellijk na het uitbreken van oorlog kan worden ingezet maakte chemische wapens overbodig', tekende Al-Akbar op uit de mond van de Syrische president. Het afstaan van de wapens is dan ook een politieke noch psychologische nederlaag, aldus Assad.

Verder bekritiseerde Assad een aantal Arabische landen die Syrië de rug hebben toegekeerd volgens de president. Hij zei zelfs dat het Westen waardiger omgaat met Syrië dan sommige Arabische landen.

'Waardering'
Ondertussen heeft John Kerry, de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken die eerder zei dat Assad 'waardering' verdient voor het opgeven van zijn chemische wapens, nogmaals aangedrongen op een snelle bijeenkomst als vrede in Syrië uitblijft.

Bron: Volkskrant
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:29:30 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167300
Kerry is overigens weer aan het stoken (zie laatste alinea Volkskrantartikel). En artikel hieronder.

[ Bericht 12% gewijzigd door Whiskers2009 op 14-10-2013 20:34:37 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:33:42 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167524
quote:
Kerry wil vredesconferentie en interim-regering Syrië

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, wil dat er 'op zeer korte termijn' een vredesconferentie over Syrië plaatsvindt. Maar voor vrede is er wel een overgangsregering nodig die de huidige president Bashar al-Assad vervangt, zo heeft hij laten weten.

Kerry zat vandaag om de tafel met de speciaal gezant van de VN voor Syrië, Lakhdar Brahimi. 'We vinden het nodig om snel een datum te prikken en iedereen bijeen te roepen om aan een nieuw Syrië te werken', zei hij na afloop.

De Verenigde Naties hebben eerder gesteld halverwege november een tweede conferentie in Genève te willen organiseren. Brahimi zei vandaag deze week nog naar het Midden-Oosten af te reizen om met alle betrokken partijen te overleggen en een datum te vast te stellen.

Assad is volgens Kerry de legitimiteit kwijt die nodig is om weer eenheid in het land te creëren. 'Een interim-regering is noodzakelijk om vrede in Syrië mogelijk te maken.'

Het is nog maar de vraag of de plannen van de grond zullen komen. De Syrische regering heeft eerder laten weten te willen praten, maar wil daar van tevoren geen voorwaarden aan verbinden. De oppositie heeft echter meerdere keren aangegeven dat Assad geen deel kan uitmaken van een overgangsregering.

maandag 14 oktober 2013 @ 20:36:10 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167647
quote:
Wat we tot nu toe weten van Sigrid Kaag, Nederlandse leider VN-missie in Syrië

Hoewel haar benoeming later deze week nog bekrachtigd moet worden, is het bijna zeker dat de Nederlandse Sigrid Kaag (52) door de Verenigde Naties wordt aangewezen om de ontwapeningsmissie in Syrië te leiden. Wie is Kaag? En wat houdt haar nieuwe functie in?

Ze spreekt vloeiend Arabisch! @Laradio: Ah! De Nederlandse @SigridKaag mogelijk hoofd ontwapeningsmissie Syrië >> http://t.co/cqxJyriGrs”

geweldige dame RT De Nederlandse @SigridKaag mogelijk hoofd ontwapeningsmissie Syrië >> http://t.co/bVhehlsLhQ

Over de persoon Sigrid Kaag is vooralsnog weinig bekend. Ze woont in de Verenigde Staten, toont haar profiel op de site van de UNDP (het VN-ontwikkelingsprogramma), en ze spreekt zes talen vloeiend: Nederlands (uiteraard), Engels, Frans, Spaans, Duits en Arabisch.

Vooral die laatste taal zal haar in haar nieuwe functie (indien ze benoemd wordt, wat wel in de lijn der verwachtingen ligt) goed van pas komen. Kaag zal in de Syrische hoofdstad Damascus leiding geven aan een team van ongeveer honderd mensen. Zij hebben tot taak om erop toe te zien dat het Syrische chemische wapenarsenaal voor 30 juni volgend jaar vernietigd wordt, zoals in september is overeengekomen.

Regionaal directeur UNICEF
Kaag kent Syrië en - meer in zijn algemeenheid - het Midden-Oosten goed. Van 2007 en 2010 diende ze de Arabische wereld als regionaal directeur van UNICEF. Dat deed ze vanuit Amman, de hoofdstad van Jordanië. Eerder was ze actief als stafchef van UNICEF's uitvoerende directeur en leidde ze als adjunct-directeur een aantal programma's in New York. Ook was ze VN-adviseur van de plaatsvervangende vertegenwoordiger van de VN-secretaris-generaal in Khartoem, Soedan.

Van 1998 tot 2004 werkte Kaag bij de Internationale Organisatie voor Migratie, als chef donateurs, en was ze programmamanager bij het externe relatie-bureau van het VN-agentschap voor humanitaire hulp en ontwikkeling (UN Relief and Works Agency) in Jeruzalem, die de bezette Palestijnse gebieden, Libanon, Jordanië en Syrië coveren.

Sinds 2004 is Kaag werkzaam voor de Verenigde Naties, al was ze voor die tijd ook al betrokken bij de organisatie - als plaatsvervangend hoofd van het departement politieke zaken van de VN in Den Haag.

Drie masters
Kaag, die drie masters op zak heeft (twee in internationale relaties, onder meer behaald aan de universiteit van Oxford en één in filosofie) heeft ook ervaring in de privésector: ze werkte twee jaar voor de Shell International Petroleum Company in Londen.

De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties stemde vrijdag formeel in met de ontwapeningsmissie die de VN samen met de OPCW (Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens) onderneemt om Syrië zijn chemische wapens te ontnemen. De instemming kwam op de dag dat de OPCW in Oslo de Nobelprijs voor de Vrede kreeg toegekend.

maandag 14 oktober 2013 @ 20:38:45 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_132167801
quote:
Drie medewerkers Rode Kruis vrijgelaten in Syrië

Drie medewerkers van het Rode Kruis en een lokale vrijwilliger van de Rode Halve Maan die zondag in Syrië waren gegijzeld zijn weer vrijgelaten. Ze zijn ongedeerd. Drie anderen worden nog vastgehouden. Dat heeft het Internationaal Comité van het Rode Kruis laten weten.

Good news! We confirm that the Syrian Red Crescent volunteer and 3 out of 6 @ICRC colleagues have been released safe & sound. #Syria.

Robert Mardini, hoofd operaties van het Rode Kruis in het Midden-Oosten, stuurde maandagmiddag een tweet waarin hij het nieuws bekendmaakte.

De zeven hulpverleners werden gisteren in het noordwesten van Syrië ontvoerd door gewapende mannen. Het team was op donderdag afgereisd naar Idlib om de medische situatie in de provincie te evalueren en medische voorraden aan te vullen. Ze waren duidelijk herkenbaar door een logo van het Rode Kruis toen ze bij Sareqeb werden overmeesterd.

Ontvoeringen komen steeds vaker voor in het noorden van Syrië. Rebellen hebben daar een groot deel van het gebied in handen. Maar ook de regeringstroepen zitten er in steden, waardoor er dagelijks gevochten wordt.

maandag 14 oktober 2013 @ 22:02:21 #45
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_132172400
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu in het Nederlands (deels) n.a.v. dat interview dat hier eerder geplaatst is:

[..]

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Goeie grap. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_132177581
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Goeie grap. _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Beetje overdreven van hem inderdaad.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:16:42 #47
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132177971
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Oke als jullie me ook steunen om Noord-Koerdistan(Oost-Turkije) onafhankelijk te maken.

En achter dit account schuilt een dikke Koerdische nationalist.
Salafist lijk je mij eerder soms helaas..... :{
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:19:44 #48
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178072

_O_

Opmars in Kesab (Kasab), gouvernement Latakia, direct aan de Turks-Syrische grens....

Erdogans vrinden van Al Qa'ïda-ISIS, Jabhat al Nusra en VSL lijden grote verliezen en trekken zich elke avond wanhopig terug op Turks grondgebied om in Antakya en Iskenderun de lokale burgers met de dood te bedreigen en een salafi-waterpijp te roken.... :r
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:21:32 #49
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178125
Grappende Assad relativeert chemische wapens

Internationaal • Geplaatst door Redactie op 14-10-2013 @ 18:34

Het afstaan van zijn chemische wapens is voor Syrië een psychologische noch een politieke nederlaag. Dat heeft de Syrische president Bashar Assad gezegd in een vraaggesprek dat maandag in de Libanese krant Al-Akbar is verschenen.

Syrië stopte al in 1997 met de vervaardiging van chemische wapens omdat die als afschrikwekkend wapen 'achterhaald' waren, beweert Assad in het interview. Sindsdien richtte Damascus zich op de bouw van langeafstandsraketten. "De ontwikkeling van een afschrikwekkend raketarsenaal dat onmiddellijk na het uitbreken van oorlog kan worden ingezet maakte chemische wapens overbodig", tekende Al-Akbar op uit de mond van de Syrische president.

Syrië meldde zich een maand geleden aan voor het Verdrag tegen Chemische Wapens en trad maandag officieel toe tot de Organisatie voor het Verbieden van Chemische Wapens (OPCW). De Nobelprijs voor de Vrede die de OPCW vorige week werd toegekend 'had eigenlijk voor mij moeten zijn', grapte Assad volgens Al-Akbar.

Bron: Fok FrontPage
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:23:17 #50
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132178171
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch weer interessant hoe de Westerse, wahabitische, Amerikaanse en Joodse massamedia eromheen 'spinnen' dat de (wanhopig verliezende) rebellenterroristen de hulpverleners hebben gegijzeld en mogelijk drie van hen hebben onthoofd.

Als het Syrische leger schuld had, dan was het overal hoofdnieuws geweest.

De propaganda wordt zó overduidelijk. Zelfs de dommere mensen in het Westen beginnen er doorheen te zien.... En dat zegt veel. Onze 'vrije' en 'kritiese' media.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')