Dientje12 | zondag 13 oktober 2013 @ 23:51 |
![]() Total War is een reeks van turn-based strategy computerspellen die ontwikkeld zijn door Creative Assembly en Activision. De Total War-reeks is vooral bekend om haar grootschalige oorlogsvoering waarbij tot wel 10.000 manschappen betrokken zijn. Er zijn onlangs 4 games ontwikkeld. De titel "Total War" slaat op de term Totale oorlog die een staat van oorlog aanduidt waarin alle mogelijke middelen worden gebruikt om de vijand te verslaan. Vorige delen: Shogun: Total War Medieval: Total War Rome: Total War Medieval II: Total War Empire: Total War Napoleon: Total War Total War: Shogun 2 En nu ook Total war: Rome 2 Video's
![]() Rome ![]() Carthage ![]() Macedon ![]() Iceni ![]() Arverni ![]() Suebi ![]() Parthia ![]() Egypt ![]() DLC Factions Pontus ![]() Athens ![]() Epirus ![]() Sparta ![]() The Seleucids ![]()
| |
over_hedge | maandag 14 oktober 2013 @ 08:45 |
Dat is niet erg veel ![]() | |
Young_David | maandag 14 oktober 2013 @ 10:00 |
Ik heb ook een grote meerderheid senatoren. Geen idee wat ik goed doe. Op een gegeven moment had ik ook een burgeroorlog die me m'n net veroverde Frankrijk snel afhanden maakte. Uiteindelijk heb ik die met 3 legers nog redelijk snel weggekregen. | |
over_hedge | zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:35 |
This is sparta!!![]() Steamworkshop werkt nu btw! ![]() | |
Dientje12 | zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:06 |
Nieuwe campange? of oude | |
Kutmanager | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:12 |
![]() Laatste charge in een naval/land battle. Als ze werken, blijf ik ze toch echt awesome vinden. ![]() 10 seconden na deze charge lag Egypte en het rijke Oosten open voor me. kwaliteit in deze afbeelding valt trouwens erg tegen, maar het spel had mijn settings naar beneden gezet omdat deze battle een beetje te zwaar was. (40 schepen, 30 land-units). | |
over_hedge | zaterdag 19 oktober 2013 @ 17:21 |
2 dagen geleden of zo begonnen ![]() ![]() | |
Dientje12 | zondag 20 oktober 2013 @ 15:21 |
Als je in je workshop kijkt moet je zeker closecombat 3.2 subscriben. Je gevechten zien er stuk beter uit ![]() | |
over_hedge | zondag 20 oktober 2013 @ 15:32 |
Zien er beter uit. Maar werkt het ook beter? Wat veranderd aan | |
Polacco | zondag 20 oktober 2013 @ 15:34 |
Je moet het in balans houden. Na mijn civil war was de balans 51% in mijn voordeel. | |
Dientje12 | zondag 20 oktober 2013 @ 17:51 |
Ja, het zorgt ervoor dat als de units met elkaar vechten dat ze niet in elkaar bundelen http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?618795 [ Bericht 11% gewijzigd door Dientje12 op 20-10-2013 18:30:05 ] | |
Dientje12 | zondag 20 oktober 2013 @ 17:53 |
Mijn Parthian campange gaat ten onder.. | |
over_hedge | zondag 20 oktober 2013 @ 21:54 |
Nice ![]() | |
Rhalius | zondag 20 oktober 2013 @ 22:52 |
Toch wel benieuwd wanneer we nu eindelijk die Seleucids gaan krijgen. | |
Dientje12 | zondag 20 oktober 2013 @ 23:17 |
Serieus? Die zijn er al | |
over_hedge | zondag 20 oktober 2013 @ 23:55 |
Die hebben we vrijdag gekregen ![]() | |
2Happy4U | maandag 21 oktober 2013 @ 00:05 |
Elke keer wanneer ik 'm opstart stopt hij ermee ![]() | |
Kutmanager | maandag 21 oktober 2013 @ 05:03 |
Europa. Als je te vroeg het oosten ingaat, wordt je echt kapotgemaakt. ![]() Anyway, net mijn 1e campaign uitgespeeld. ![]() ![]() ![]() Ik had niet zo'n zin meer dus heb ik met mijn 60k inkomen per turn de spanjaarden, engelsen en die oranje bonjo's in het oosten omgekocht om mijn allies te worden, toen had ik ineens + 25 regions. ![]() | |
Augustus_Thijs | maandag 21 oktober 2013 @ 09:43 |
Lijkt me een hele verbetering ![]() Maar draait deze ook goed in combinatie met radious mod? | |
#ANONIEM | maandag 21 oktober 2013 @ 11:32 |
Kijk..ik ben dus niet de enige die dat is overkomen. Toch hoor ik graag wat ik dan fout doe dat ik het nu voor een tweede keer verlies. | |
Dientje12 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:12 |
Je moet alliance met baktria maken.. En dan zorgen dat je het noorden veroverd en de satrapies van de seleucids verslaat | |
#ANONIEM | dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:44 |
Ah! kijk. Dat is een goeie tip. Dank! | |
Kutmanager | dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:58 |
Ja, in plaats van heel radious mod te downloaden, gewoon zijn aparte pakketjes pakken en dan de battle mod er niet bij doen. | |
Young_David | dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:43 |
Nieuwe DLC uit, Nomadic Tribes Pack, gratis als je hem voor 29 oktober download | |
over_hedge | dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:39 |
Wilde het net gaan posten ![]() | |
2Happy4U | dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:02 |
erg leuk maar hij crashed nog steeds bij mij ![]() | |
Dientje12 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:53 |
Net een siege battle gehad, de ladders kwamen aan de muur, 1 unit ging erop en een andere ook.. Dus bij mij werken de sieges al een beetje beter en de AI gebruikt zijn cavalry units nu ook beter door ze terug te laten trekken en weer te chargen.. Dus het gaat beetje bij beetje vooruit.. | |
Dientje12 | dinsdag 22 oktober 2013 @ 23:54 |
Had je niet toevallig mods geinstalleerd? | |
Frag_adder | woensdag 23 oktober 2013 @ 08:21 |
wat is dat gat in de middellandse zee? | |
VulpX | woensdag 23 oktober 2013 @ 09:07 |
Een stukje zee waar je niet kunt varen. Of het kan wel, maar je troepen lijden dan aan zware attrition. | |
Kutmanager | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:10 |
Deep sea, zonder harbour settlements eraan vast, er is daar niks nuttigs. Je ziet een zeeregio pas als je een van de harbour settlements eraan vast inneemt. | |
Frag_adder | woensdag 23 oktober 2013 @ 11:12 |
dankje! | |
over_hedge | woensdag 23 oktober 2013 @ 18:08 |
Ik hoop dat er ooit een goede star wars mod uit komt voor rome 2 ![]() ![]() | |
Salamando | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:06 |
Gratis DLC deze week jongens, downloaden dus! Nomadic Tribes DLC. | |
2Happy4U | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:47 |
Is het voor deze week gratis of kan je het deze week gratis krijgen en blijf je het dan houden? | |
2Happy4U | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:47 |
Yep, dat was het probleem, had er 1 over het hoofd gezien ![]() | |
Salamando | donderdag 24 oktober 2013 @ 19:47 |
Je kan hem deze week gratis downloaden voor zover ik het begrijp. | |
Kutmanager | donderdag 24 oktober 2013 @ 21:59 |
Star wars. ![]() | |
Catkiller | donderdag 24 oktober 2013 @ 22:44 |
Ik ga voor Ewoks. | |
over_hedge | donderdag 24 oktober 2013 @ 23:45 |
Want? leent zich er perfect voor. net zo als lord of the rings. Maar daar zijn ze al mee bezig. ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:25 |
LOTR ben ik absoluut bij, met Nazgul zo net zo absurd groot als Berserkers, maar dat is nog altijd een ander verhaal dan star wars. Ik vind het niet echt passen. | |
over_hedge | vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:29 |
hoezo niet? Het star wars universum is zo groot. Veel groter dan in de films. Kan je heel veel verschillende facties uithalen. Lijkt mij wel vet om jedi s te zien vechten tegen stormtroopers etc te vechten. | |
Dientje12 | vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:40 |
Weet er iemand toevallig hoe je fog of war uit zet in campange map? | |
VulpX | zaterdag 26 oktober 2013 @ 09:25 |
Dat kan niet he, dat hoort erbij. | |
PirE | zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:00 |
Wel realistisch, die attrition heb je nu nog steeds als je rond Malta/Lampedusa vaart ![]() | |
over_hedge | zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:52 |
Bij malte zoeken vroegen ook regelmatig boten in de buurt (tegen woordig ook met al die illigalen maar dat is een ander verhaal ![]() Dat is de reden waardoor ze christenen geworden zijn. Omdat een boot met de paus er op daar gezonken is en toen is de paus op malta gestrand en is zo het christendom gaan verspreiden in malta. ![]() | |
Dientje12 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:01 |
Ik heb nu de STIM mod geinstalleerd. De AI recruteert nu ook zwaardere troepen, plus is veel agressiever velen malen beter dan de radious mod. http://www.twcenter.net/f(...)mpatible-With-Patch5! Zeker een aanrader. Ik zou wel gelijk de 2.1 beta installeren, anders heb je units van mannen met meer dan 120 man erin. Met mijn huidige campange is rome stuk sterker geworden en stuurt ineens zware legionaries en verlies nu mijn veldslagen tegen hem..
Dus nu ga ik Frankrijk italie en libie overnemen en daarna tegelijkertijd samen met egypte de seleucids aanvechten.. | |
Kutmanager | zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:02 |
Pergamon bij jou. Dafack. Mooi om te zien dat de Arverni bij jou voor de verandering niet binnen 10 turns verslagen zijn zoals bij al mijn campaigns. | |
Dientje12 | zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:33 |
Ja pergamon is groot geworden samen met seleucids. En toen besloten de seleucids oorlog te voeren met egypte samen met zijn pergamon en pontus vrienden. Heb ik maar besloten niet te helpen ![]() Want ik heb ook een trade agreement met pergamon hehe | |
cherrycoke | maandag 28 oktober 2013 @ 17:30 |
aparte AI decalre war, twee beurten later. negotiate peace maar geef 5000 geld ![]() carthage was best makkelijk te verslaan als rome. nu is de vraag heb je ze pas echt verslagen als je al hun legers sloopt? | |
over_hedge | maandag 28 oktober 2013 @ 17:33 |
carthage is ook gewoon nog een kleine stad als je begint. Is niet echt lastig dus nee | |
DjUntzUntz | maandag 28 oktober 2013 @ 17:34 |
hoe maak je een foto in Rome 2? heb al control + print screen geprobeerd maar werkt niet? Wil graag mijn verovering tot dusver delen met jullie! ![]() | |
2Happy4U | maandag 28 oktober 2013 @ 17:50 |
F12 op steam. | |
DjUntzUntz | maandag 28 oktober 2013 @ 18:09 |
Dank! zie hier ![]() ![]() | |
Kutmanager | maandag 28 oktober 2013 @ 21:11 |
Wtf doen die spanjolen in Sparta. ![]() | |
Young_David | maandag 28 oktober 2013 @ 21:14 |
Ik heb Germanen in Africa, dus daar kijk ik niet zo van op | |
Augustus_Thijs | maandag 28 oktober 2013 @ 21:18 |
Op zich leuke mod, maar dan moet ik mijn campaign opnieuw beginnen.. Loopt vast als ik mijn campaign wil voortzetten met deze mod. Ook wel begrijpelijk, gezien de aanpassingen. | |
Dientje12 | maandag 28 oktober 2013 @ 21:20 |
Oh, bij mij blijft hij gewoon doorgaan ![]() | |
Augustus_Thijs | maandag 28 oktober 2013 @ 21:25 |
Hm, dat is wel apart dan. Misschien omdat ik met Rome speel, en de mod er voor zorgt dat bepaalde units pas later beschikbaar worden.. | |
Kutmanager | maandag 28 oktober 2013 @ 21:53 |
Dat is meestal wel het probleem ja. | |
DjUntzUntz | maandag 28 oktober 2013 @ 22:04 |
Ik heb die Spanjaarden maar in leven gehouden omdat ik anders met iedereen en alles ruzie heb. Heb ze geholpen sparta in te nemen en de beurt erna verbraken ze de defensive alliance ![]() | |
Augustus_Thijs | maandag 28 oktober 2013 @ 23:17 |
Overnieuw met campaign begonnen, de tering nu zijn ze wel sterk allemaal. Vijand bijna verslagen, heeft nog 1 stad over met een halve stack. Val ik aan, blijken er ineens 3 full stacks te verschijnen. Dat zijn aardig grote garnizoenen.. | |
over_hedge | dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:00 |
Er komt een mini dlc die bloed etc toevoegen ![]() | |
Dientje12 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:21 |
ik had eerder gehoopt op patch 6 ofzo | |
cherrycoke | dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:14 |
godverdOMME! ik ben klaar met deze bugged game de ai is achterlijker dan een slak. je steamrolled alles kapot, waarom maakt de AI geen grote legers? overal zie ik ze ALLEEN GODVERQA|#EWSTF rond steden staan een beetje niks doen, warlordje hier, spy daar. en meer gebeurd er niet. ik zie ook constant boten vanaf egypte naar spanje gaan en dan gaan ze weer terug. de ai @WQEZS|XFGTEA ik ben er voorlopig klaar mee ik wacht wel op patch 10. dit slaat helemaal nergens op !! ! | |
Romanus | dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:31 |
Bij mij hadden ze vaak wel redelijk volle legers maar dan vooral skirmishers, waardoor mijn legioenen te voet helemaal kapot werden gegooid voor ik ook maar 1 melêe-gevecht kon aangaan. (En de missile units rennen natuurlijk voor je weg) | |
cherrycoke | dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:32 |
gebruik elephants elephants rampagen ALLES | |
Dientje12 | dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:40 |
Voor skirmishers moet je paardjes hebben | |
InGebruik | donderdag 31 oktober 2013 @ 08:33 |
Hoe ga je behalve de tech tree corruptie tegen? Heb al ruim 20% corruptie en dat blijft maar oplopen. | |
2Happy4U | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:02 |
Ik hoop serieus dat niemand hier die koopt. | |
over_hedge | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:10 |
ik vast wel ooit in een dronken bui ![]() | |
2Happy4U | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:12 |
Pirateer het man. Zoiets hoort gratis te zijn, steun het en het zal me niets verbazen dat we over een paar jaar 'verbeterde AI DLC' zullen tegenkomen. | |
over_hedge | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:18 |
och voorlopig koop ik het sowieso niet. DInsdag de nieuwe cod. maand later de ps4. Dus zal rome toch een stuk minder spelen | |
2Happy4U | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:27 |
![]() Kunnen ze die DLC niet eens fatsoenlijk maken ![]() | |
Curlbrah | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:50 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
RevolutionNow | donderdag 31 oktober 2013 @ 22:59 |
Waar kun je zien in game welke moeiljikheidsgraad je speelt? Ik ben vergeten wat ik had gekozen.. | |
Freire | vrijdag 1 november 2013 @ 14:42 |
Mijn laptop kan hem niet aan terwijl ik volgens mij iets boven de minimum specs zit ![]() | |
H.FR | vrijdag 1 november 2013 @ 16:07 |
Ik heb eerlijk gezegd geen bug meer kunnen ontdekken sinds de laatste patch. En op de op-een-na hoogste difficulty maken ze bij mij vrij sterke legers, en geniepig als ze zijn, valt een land mij binnen als ik net mijn legers op andere plekken heb (en die daar ook nodig heb). Uiteraard nog wel wat tweaks & balances nodig, maar inmiddels ben ik redelijk blij ![]() | |
H.FR | vrijdag 1 november 2013 @ 16:11 |
Skirmishers slopen met slingers. Ze hebben matige armor meestal. En als je units met veel armor hebt, kan je die de klappen op laten vangen. | |
Kutmanager | vrijdag 1 november 2013 @ 16:34 |
Wat een strategie. Deze man. ![]() | |
H.FR | vrijdag 1 november 2013 @ 16:37 |
Wat is hier mis mee? Dit werkt bij mij als een trein. Ze doen nauwelijks schade bij praetorians, en dan sloop ik er een paar met Balearic slingers, waarna hun moraal kut wordt. Daarna de reguliere units slopen (die krijgen al snel een slechte morale, want een belangrijk deel van het leger is reeds gesloopt) en als ze dan op de vlucht slaan met wat lichte cavelerie en je generaal zo veel mogelijk slachten. Dit werkt uiteraard ook als je sterke hoplites oid hebt. | |
Kutmanager | vrijdag 1 november 2013 @ 21:06 |
Hannibal, Caesar, Napoleon, Rommel, Zjoekov, Alexander, Djengis Khan en Salah Addin zouden zich omdraaien in hun graf. Je elite eenheden als kanonvoer gebruiken. Dat is letterlijk het omgekeerde van wat je zou moeten doen. ![]() | |
Augustus_Thijs | vrijdag 1 november 2013 @ 23:14 |
Zware units als cannon fodder gebruiken is inderdaad niet zo heel handig. Aan de andere kant heb je met die huge inkomsten in dit spel toch in no time een leger met alleen maar zware infanterie ![]() | |
H.FR | zaterdag 2 november 2013 @ 15:42 |
Ik snap je bezwaren, maar er gaat nauwelijks iemand dood vanwege de hoge armor. Dus dan win ik met minimale verliezen. Uiteraard zet ik ze niet als kanonvoer in als ze siege equipment hebben. Dan gaan ze namelijk wél daadwerkelijk dood. Als ik daar matige eenheden neerzet, dan zijn die binnen no-time dood en daar lijdt de moraal van het hele leger onder. | |
H.FR | zaterdag 2 november 2013 @ 15:44 |
Ik gebruik ze ook eigenlijk niet als voer, maar als bliksemafleider, zodat er bijna geen units dood gaan, terwijl mijn slingers die low-armor units van hun intussen afslachten. | |
cherrycoke | donderdag 14 november 2013 @ 19:02 |
zijn war elephants nog steeds achterlijk overpowered? | |
over_hedge | donderdag 14 november 2013 @ 19:41 |
Valt mee. Al verdedigd de ai ze niet echt goed. Maar online vind ik ze nie t OP | |
Kutmanager | zaterdag 16 november 2013 @ 03:26 |
Wat een spel is dit aan het worden jongens. Met de juiste mods is de AI me voor de eerste keer in 2 maanden in de pan aan het hakken. Het is fantastisch. ![]() ![]() ![]() Nog even en de 2 linkse plaatjes zijn werkelijkheid. | |
VulpX | zaterdag 16 november 2013 @ 10:31 |
Welke mods zijn dat? Ik heb al een aantal weken niet meer gespeeld. Ik voldoe echt compleet aan de middelste twee plaatjes. | |
Kutmanager | zaterdag 16 november 2013 @ 16:18 |
radious mod voor de algehele gameplay, en no mo mobs mod waardoor je siege battles interessant worden, aangezien de garrison's dan bestaan uit halve stack semi-elite's. Maar ik ben er ondertussen achter dat de attacking siege AI alsnog niet helemaal goed werkt. Ze doen nu wel redelijk dingen om binnen te komen, maar als er bepaalde events gebeuren waarbij je hun aanval afslaat worden ze alsnog indolent en incapabel. | |
VulpX | zaterdag 16 november 2013 @ 19:37 |
Radious ben ik een beetje huiverig voor. Die verneukt toch je complete economie? | |
Kutmanager | zaterdag 16 november 2013 @ 22:50 |
True, maar je kan zijn mod in delen downloaden. Het is opgesplitst in AI mod, economy mod, battle mod en campaign mod. Ik gebruik de campaign, battle en ai mod. Het enige wat ik jammer vind is dat de tech tree bij hem in de economy mod zit, want hij verkort de langste techs een klein beetje, wat ik persoonlijk wel chill vond. | |
Kutmanager | zaterdag 16 november 2013 @ 22:51 |
Oh hij heeft ook nog een graphics mod trouwens, maar die kan je niet in de steam workshop vinden want dat is een movie format, en geen mod format. Maar die is ook wel chill. Haalt een aantal arcade dingetjes weg uit battles en dergelijke. | |
Kutmanager | zondag 17 november 2013 @ 15:20 |
![]() ![]() | |
Augustus_Thijs | zondag 17 november 2013 @ 22:07 |
Wat is er mis met de economy mod dan? Ik heb gewoon de complete mod draaien, heb niet echt geldproblemen ofzo. | |
VulpX | zondag 17 november 2013 @ 22:12 |
Dat is dus juist het probleem, je krijgt veel te gemakkelijk veel te veel geld, je zult nooit voedselschaarste hebben en happiness is veel te hoog. Tenminste, dat was bij de mod van 2 maanden geleden zo. | |
Kutmanager | maandag 18 november 2013 @ 13:58 |
Kwam dit net tegen:![]() ![]() | |
Augustus_Thijs | maandag 18 november 2013 @ 21:26 |
Nouja, happiness problemen heb ik anders bijzonder vaak.. Zo ongeveer iedere ingenomen stad die niet bij mijn volk hoort geeft wel trouble. Inkomen is op zich wel netjes, maar nou ook weer niet absurd veel. Als ik 3 stacks op de been kan houden met bijvoorbeeld alleen italie is het veel. | |
AthCom | maandag 18 november 2013 @ 22:12 |
Ik kan Rome 2 sinds gisteren niet meer opstarten, maar als ik de mods ontvink in de mod manager start het spel wel op. Alleen jammer dat het spel dan veel minder leuk is. Overigens wist ik niet van de opgesplitste Radious-mods. Ik geloof dat ik alleen de economy-mod heb geïnstalleerd. Ik wil best zoeken naar de andere mods, maar als ik Rome 2 toch niet kan spelen heeft dat weinig zin. ![]() Edit: Duitse taal downloaden voor het spel en het startte in ieder geval op; ik heb mijn campagne niet getest. Daarna weer Engels gedownload en ik kom weer niet in het spel. Beide pogingen met actieve mods. Logica. ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door AthCom op 18-11-2013 22:39:21 ] | |
Kutmanager | maandag 18 november 2013 @ 22:45 |
Is wel logisch als het een mod is die niet in het engels is gemaakt. Het zijn er niet veel, maar ze bestaan. | |
AthCom | maandag 18 november 2013 @ 23:16 |
Ik heb er 'maar' 6 geïnstalleerd: 3 Radious unit packs; Radious Economy & Research mod Radious Rome 2 overhaul mod; Dresden's Two turns per year mod Blijkbaar had ik toch de overhaul, ik dacht enkel de economy-mod, maar goed ... Edit: Radious heeft blijkbaar geüpdatet voor patch 7 beta, vandaar. Eens kijken. [ Bericht 5% gewijzigd door AthCom op 18-11-2013 23:28:02 ] | |
Kutmanager | dinsdag 19 november 2013 @ 01:15 |
Ja, en Radious overhaul is de enige die je nodig hebt. Daar zit zowel economy en research in als een 2 tpy. | |
AthCom | dinsdag 19 november 2013 @ 08:57 |
Ja, had ik later geïnstalleerd, vandaar dat die andere mods er ook nog zijn. ![]() Maar blijkbaar werkt de Radious overhaul enkel met de patch 7 beta, dus vandaar laadde het spel niet meer. Beta heb ik gedownload en nu werkt alles weer naar behoren. ![]() | |
H.FR | dinsdag 19 november 2013 @ 14:26 |
Ik vind het zonder mods inmiddels ook wel heel aardig spelen. | |
#ANONIEM | woensdag 20 november 2013 @ 13:39 |
![]() | |
2Happy4U | maandag 2 december 2013 @ 17:27 |
http://www.gamer.nl/nieuw(...)-in-gaul-uitbreiding Waar zijn mijn updates Sega, je zei dat er updates waren. | |
2Happy4U | maandag 2 december 2013 @ 17:31 |
http://forums.totalwar.co(...)160755904a0b190a2b09 tenminste niet zo veel pikzuigerij in het forum | |
Rhalius | maandag 2 december 2013 @ 23:56 |
de game mist sfeer, bij rome 1 kon je echt lekker opgaan in de game, bij rome 2 heb ik dat absoluut niet. Te arcade, te simpel. | |
Semisane | dinsdag 3 december 2013 @ 07:45 |
Dit soort geluiden, plus alle aanhoudende problemen en nu de aangekondigde uitbreiding (!! ![]() Het alsmaar meer arcade maken van de game play is, naast de bugs en (wederom) problemen met de AI is wel de grootste reden...ik wil Total war niet simpeler, maar juist iets waar een behoorlijke learning-curve in zit! ![]() Jammer. | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 08:32 |
Als je deel 1 leuk vond, ga je rome 2 ook zeker leuk vinden hoor. | |
Rhalius | dinsdag 3 december 2013 @ 09:04 |
Mogelijk over een jaar, wanneer mods de game gefixed hebben. Dat is de enige hoop die ik er nog voor heb. Als iemand die rome 1, medieval 2 en empire total war stuk voor stuk honderden uren heb gespeeld, kan ik zeggen dat rome 2 voor mij een stuk minder plezierig is. Zelfde geld voor shogun 2, maar voor andere redenen. Wolrd divide en alle factions vrijwel identiek maakte die game voor mij erg saai. En bij shogun 2 werd het al een stuk simpeler. Empire total war al een beetje, maar daar werkte het nog wel. Vooral het bouwen van steden is drie keer niks tegenwoordig. Veel te beperkt. | |
Semisane | dinsdag 3 december 2013 @ 10:20 |
Ik heb RTW grijs gespeeld, maar twijfel toch heel erg aan TWR. Met name om de veel genoemde versimpeling van de gameplay. Als er namelijk iets was dat deze game juist niet nodig had, dan was het wel nog meer versimpeling van de gameplay. ![]() | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 10:23 |
Ik heb 1 ook super veel gespeeld. En heb nu 100uur in 2 zitten. En vermaak me er erg goed mee. En zo heel makkelijk is het ook weer niet. Als je hem op hard of nog hoger zet. Zo had ik laatst dat 17 verschillende landen oorlog verklaard hadden aan mij. Nou kan je zeggen dan is het echt niet makkelijk ![]() | |
2Happy4U | dinsdag 3 december 2013 @ 12:55 |
Ik ben me er alleen maar aan gaan storen ![]() | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 12:58 |
Dan ga je deel 1 spelen. Denk dat je dan toch weer erg snel terug naar 2 wilt. | |
2Happy4U | dinsdag 3 december 2013 @ 12:59 |
Neuh, Rome 2 is mij te makkelijk, zelfs op moeilijkere modi, enige wat verandert is dat andere facties geen trade routes meer met je wilt tenzij je je moeder en zus erbij doet. | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 13:01 |
En ongeveer iedereen oorlog met je voert, waardoor je elke keer ver in de minderheid in battles bent omdat hun steeds versterking hebben. | |
2Happy4U | dinsdag 3 december 2013 @ 13:04 |
Wat niet uitmaakt want de AI is toch enorm slecht, heb geen enkel gevecht verloren. | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 13:06 |
Ok. Je bent denk ik te goed voor het spel ![]() | |
Semisane | dinsdag 3 december 2013 @ 13:10 |
het gaat me niet om hoeveel facties me de oorlog verklaren op wat voor een moment, maar om de gameplay, dus bouwopties, diplomatie (hoewel dat altijd ruk is geweest), verschillende agents, diepgang, unitopties en ontwikkeling, economische opties etc. Sinds TWM 2 is CA dat al stukje bij beetje aan het uitkleden. Daar stoor ik me aan. En de gebruikerservaringen die ik lees doen me het ergste vrezen. Natuurlijk gaat het ook om de gevechten, maar total war was meer dan dat...en als ik dan lees dat de BAI gewoon stuk is, maakt dat het er niet beter op. Nee, ik laat deze titel liggen. Wellicht ooit uit de budgetbak voor 5 euro. ![]() | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 13:11 |
Downloaden kuch kuch en zelf uitproberen. ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 3 december 2013 @ 15:04 |
Dat boeit dus echt geen kut aangezien ook de AI maximaal 40 units op de battlefield kan hebben. Dus slacht zijn initiële leger en de units komen daarna een voor een aandruppelen. ![]() | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 15:07 |
Zijn vaak verschillende facties. Sta je dan met je 3k tegen 7/9k. Kan dan best lastig worden. | |
ChocolateJesus. | dinsdag 3 december 2013 @ 15:31 |
Juist niet. Ik kon me er aan het begin wel even mee vermaken, gewoon omdat het iets nieuws was, maar ik begon me steeds meer te storen aan alles dat dit spel fout doet. Deel 1 staat weer op mijn computer en speel ik af en toe nog terwijl ik totaal niet meer naar 2 omkijk. | |
over_hedge | dinsdag 3 december 2013 @ 15:45 |
Achja. iedereen zijn ding. Ik vermaak me er prima mee ![]() ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 3 december 2013 @ 17:27 |
divideetimpera | |
Rhalius | woensdag 4 december 2013 @ 12:17 |
prestaties van rome 2 blijven ook erg slecht. Shogun 2 kan ik volluit draaien en met unit size op normal. Voor rome 2 staan de graphics wat lager op vele vlakken, en unit size is wat kleiner. En nog steeds gaat het wat trager met grote gevechten als beide legers versterkingen hebben. En dan heb ik het nog niet eens over meer dan twee factions in de strijd. Gelukkig gebeurt dat vrijwel nooit met grote legers. Maar het grote probleem blijft dat ik gewoon niet in die game kan komen. Bij rome 1 zit ik er echt helemaal in. Rome 2 is wat dat betreft te veel een game, en te weinig een beleving. Beter kan ik het denk ik niet omschrijven. | |
2Happy4U | zondag 8 december 2013 @ 14:06 |
Weer geprobeerd te spelen. Heb nu veel meer framedrops dan voorheen ![]() | |
Rhalius | zondag 8 december 2013 @ 16:36 |
Toch triest dat Rome 1 total war nog steeds een veel betere game is. | |
AthCom | zondag 8 december 2013 @ 23:58 |
Met mods vind ik het op zich prima te spelen, maar wat ik zojuist besefte was dat ik me de muziek totaal niet kan herinneren. Rome 1-muziek was gewoon fantastisch en weet ik nog steeds. | |
numero_uno | zondag 15 december 2013 @ 14:29 |
Ben weer begonnen met RTW1 met de Julii. Lang geleden maar het voelt weer heerlijk. Net zoals altijd kom ik altijd op zo'n 'dood punt' in mijn campaign. Dat je legers te ver uit elkaar zijn om een echte invasie tegen te houden. Zit nu in Spanje met 2 legers, 2 in Gallie en 1 in Dacia maar ze kunnen niet echt 'meeten' behalve over een turn of 5. Daarnaast zijn ze te geavanceerd Principes etc. om te kunnen retrainen in de veroverde gebieden. Ze bloeden dus langzaam leeg en kan ze maar half aanvullen of moet met mercs gaan werken maar die zijn in Gallie niet heel briljant. Frustrerend! | |
Rhalius | zondag 15 december 2013 @ 16:50 |
Wel lekker dat je in rome 1 niet die limiet van legers heb, en niet al die garrisons. Mischien toch ook maar weer eens terug gaan naar Rome 1. | |
2Happy4U | woensdag 18 december 2013 @ 16:51 |
Iemand die een leuk linkje heeft voor Caesar in Gaul? | |
Kutmanager | woensdag 18 december 2013 @ 18:08 |
http://store.steampowered.com/app/261050/ | |
2Happy4U | woensdag 18 december 2013 @ 18:26 |
Niet leuk genoeg. | |
Kutmanager | woensdag 18 december 2013 @ 20:43 |
Het is het inderdaad niet waard kan ik je vertellen. | |
2Happy4U | woensdag 18 december 2013 @ 20:45 |
Ga in ieder geval niet betalen voor een uitbreiding terwijl het originele spel nog een puinzooi is. | |
Rhalius | woensdag 18 december 2013 @ 21:13 |
Lijkt me meer iets om te kopen wanneer het flink in de aanbieding is, en dan nog alleen voor de extra factions in de campaign. Zo'n egotrip van caesar boeit me niet, napoleon en alexander boeiden me ook niet. Te saai als het allemaal draait om een enkele persoon. | |
2Happy4U | zondag 29 december 2013 @ 14:56 |
Wat de neuk, probeer het weer eens met wat mods als Sparta. Vecht ik tegen Epirus zijn er na 15 minuten vechten bij elkaar misschien 100 man dood. Leuk hoor dat het vechten nu wat langer duurt maar wat is dit ![]() | |
over_hedge | zondag 29 december 2013 @ 15:18 |
Het draait niet om een enkel persoon ![]() | |
Catkiller | woensdag 1 januari 2014 @ 22:03 |
134 turns in de Seleucid campaign en elke keer een vastloper na een turn. ![]() ![]() Kan ik het zelf een vol blijven houden, krijg ik dit. ![]() | |
2Happy4U | donderdag 2 januari 2014 @ 01:31 |
Pikemen zijn zo goed als je een siege verdedigt ![]() | |
Catkiller | donderdag 2 januari 2014 @ 15:14 |
Verdedigen sowieso als je een muur hebt. ![]() Als ze al siege naar je muur krijgen dan breken ze vaak nog de aanval af in plaats van alles over die route te sturen of je schiet ze neer waardoor ze routen en vervolgens gaan ze direct naar je poort waar je ze nog verder naar de klote schiet, breken ze de poort wel af dan staan er rijen vol met troepen om ze tegen te houden, al dan niet met kokende olie. ![]() | |
2Happy4U | donderdag 2 januari 2014 @ 15:32 |
AI is nog steeds bedroevend slecht ja. | |
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 16:07 |
Heeee.... wordt er iemand wakker. Kopen? Of heb je 'm zelf? (j/k... ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2014 16:08:15 ] | |
AntiChrist7 | maandag 6 januari 2014 @ 00:04 |
is ie al wat aggresiever in campaign? Heb twee maand niet gespeeld met ACIV en CK2. Wacht wss tot patch 9 voor ik opnieuw begin (dat de campaign al korter is al goed). Dus als iemand kan zeggen wat er veranderd is, hoor ik het graag. | |
ender_xenocide | zaterdag 11 januari 2014 @ 15:22 |
Wat is een goede plek om je als complete newbie in te lezen in tactieken? | |
AthCom | zondag 12 januari 2014 @ 10:35 |
In ieder geval ietsjes. Mij is namelijk wel de oorlog verklaard ... al kwam dat ook vooral omdat mijn reputatie niet al te best was nadat ik een handelspartner met een non-agressiepact aanviel. In het begin van mijn campagne als Epirus werd ik in de eerste beurt gelijk aangevallen door zowel Athene als Rome en je begint al met een oorlog tegen Sparta. In beurt drie viel Syracusae me ook aan. Daarna heeft het tot beurt 182 of zo geduurd – toen ik praktisch heel West-Europa al had – voordat ik door verschillende Oosterse facties (Sagartia, Arachosia, Aria, Parthava, Parthia) werd aangevallen ... | |
H.FR | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:30 |
Ik heb inmiddels wel gewoon gevechten van 15/20 minuten zonder mods (langer eigenlijk, want ik gebruik de halve snelheid knop vaak) | |
H.FR | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:31 |
Die kokende olie is wel een beetje apart inderdaad, iets te overpowered. | |
H.FR | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:32 |
Speel nu als Sparta, wordt best regelmatig de oorlog aan me verklaard. Averni, Marcomanii, Royal Scythia.. Denk omdat ze de Suebi graag mochten. | |
2Happy4U | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:33 |
Je kan het misschien 15 seconden gebruiken voordat je gate is overgenomen, dat de AI nou al hun troepen daar neerzetten en dus 40% daardoor verliest ligt aan de AI. Vind het wel raar dat je met 2 ventjes de gate kan 'uitschakelen' ook al staat er een heel leger daar. | |
H.FR | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:35 |
Mwa, ik heb nu vooral barbarenlegers die me aanvallen, met laag moraal. Die lopen vaak nog voor ze bij mn pikemen zijn weg. En dat doet dus het hele leger uiteindelijk. Maar wel raar dat je met 2 units al de gate kunt uitschakelen ja. Maar daar tegenover staat een ongelimiteerde hoeveelheid olie. Wat ze nog wel kunnen verbeteren, is zorgen dat de AI ook daadwerkelijk siege apparatuur maakt, zodat ze niet met die 4 trapjes aankomen en als dat mislukt vermoord worden door kokende olie. | |
2Happy4U | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:41 |
Men ging dan over het algemeen met ladders te werk, doet de AI nu ook wel maar op het moment dat ze boven zijn gebruiken ze 'm niet meer. Als je zelf (meerdere) ladders gebruikt kan je heel makkelijk winnen als je je troepen verspreidt. | |
H.FR | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:43 |
Ja, werkt ook niet 100% die ladders. Ik had trouwens laatst ook dat je via een toegangsbrug bij een stad moest komen, daar kon de AI dus niet langs (ik trouwens ook niet, die brug werkte niet goed..). Moest ik ze met cavelry naar een andere gate lokken ![]() | |
2Happy4U | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:48 |
Ja heb zelf ook maar battle limit aangezet voor dat probleem. Verdedigen kan ik sommige battles nog wel winnen maar soms zijn ze gewoon met te veel maar doen ze niks, als ik dan buiten mijn stad ga dan zou ik verliezen ![]() | |
H.FR | dinsdag 14 januari 2014 @ 12:51 |
Inderdaad ja ![]() Wat ik trouwens mis, is het underminen van muren zoals dat in RTW1 kon. | |
AthCom | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:04 |
Ik krijg mijn infanterie maar met moeite die ladders op ... Een daaraan verwant probleem: ik heb ook gemerkt dat het spel erg kan laggen als het kampt met pathfindingproblemen. De AI zet nu wel zijn ladders aan de muren, maar soms blobt de infanterie bovenaan de ladder en gaan ze weer vrolijk naar beneden. Andere troepen van de AI gebruiken nooit ladders — enkel de troepen die bij de start van het gevecht de ladders hebben. In mijn geval is er aan de Siege AI bar weinig veranderd. | |
Curlbrah | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:14 |
Rome 2's gameplay vervangen door die Rome 1 zou een insta-fix zijn voor alle huidige problemen.. ging het maar zo makkelijk. ![]() | |
2Happy4U | dinsdag 14 januari 2014 @ 20:25 |
Yep, ook vreemd dat je bij sommige muren gewoon totaal geen ladder kan plaatsen. Even hoog als andere delen maar helaas. | |
AntiChrist7 | woensdag 15 januari 2014 @ 14:51 |
toch wel frappant hoeveel mensen er naar Rome 1 verwijzen alsof dat de perfecte game was....verre van, die blik is gewoon gekleurd door nostalgie. Overpowerde romeinen, overpowerde chariots, overpowered egypte (waardoor de seleuciden op hun eentje nooit langer dan 20 turns blijven bestaan), weinig variatie in facties, matige diplomatie, veel te veel squalor (waardoor je je eigen steden om de 30jaar moet uitroeien) en familieleden die zich oftewel niet genoeg voortplanten of meteen corrupte eikels worden na ze de 35 gepasseerd zijn. Anyway, hoor toch al veel goeds over 8.1. | |
Curlbrah | woensdag 15 januari 2014 @ 15:35 |
Ik speel het anders nog regelmatig. Vooral de multiplayer community is nog erg leuk. | |
dopfles1 | woensdag 29 januari 2014 @ 23:05 |
Net gekocht voor 16.50 euro ![]() Ben benieuwd. | |
Kutmanager | donderdag 30 januari 2014 @ 10:19 |
Prima prijs voor wat er met de patch 9 beta op je bord komt. | |
dopfles1 | donderdag 30 januari 2014 @ 11:53 |
Zal ik met die beta mee moeten doen??? Of gewoon zonder beta | |
Kutmanager | donderdag 30 januari 2014 @ 12:27 |
Ik heb er nog niet mee gespeeld, maar als ik de patch notes lees, zeker doen. | |
dopfles1 | donderdag 30 januari 2014 @ 13:32 |
Nu ongeveer een uurtje gespeeld. Erg mooi spel maar alles is erg vaag. Met dat food production, upgrades etc. zal er wel wat meer tijd in moeten steken voordat ik het allemaal door heb. Het city management systeem lijkt erg op die van Shogun 2 (vind ik persoonlijk niet heel positief). Het ziet er erg mooi uit, dat wel. Zeker wel die 16.50 eu waard. | |
Augustus_Thijs | donderdag 30 januari 2014 @ 16:07 |
Herkenbaar, irritant probleem ![]() | |
AntiChrist7 | zondag 2 februari 2014 @ 14:45 |
@dopfles: het is uiteindelijk niet zo moeilijk. Main thing is dat je niet alles tot op het maximum kan bouwen want dan heb je voedseltekort en squalor/public order problemen. Veel goeds gehoord over patch 9, het begint toch wat te kriebelen om opnieuw te beginnen. maarja, dan komt patch 10 en moet je weer herbeginnen... | |
dopfles1 | maandag 3 februari 2014 @ 01:06 |
Klopt, ik heb het nu helemaal door, dat management systeem. Werkt opzicht fijn. Heb niets anders dan patch 9 gehad, 0 bugs tot nu toe en nu zo'n 20 uur gespeeld. Echt een bazen spel en ik snap niet waarom mensen het minder dan rome (1) total war vinden. Zal wel door de bugs die in het begin van het spel zaten komen. | |
AntiChrist7 | maandag 3 februari 2014 @ 09:33 |
Bwa technisch was er nooit iets mis (toch niet voor mij). Maar er waren gewoon andere problemen. -1 turn per jaar vind bijna niemand leuk, al wisten ze dat op voorhand, daar kan je gelukkig mods voor downloaden. -Bijna geen sprake van een politiek systeem, ondanks wat ze aankondigden -Vreselijk passieve AI in campaign. Ik heb de veni vidi vici achievement (waarbij je alles wint en alles zelf speelt) gehaald in mijn eerste campaign op hard. Als je weet dat ik ooit de oorlog ben verklaard, en de romeinen bijna alles platwalsen, kan je je indenken hoe saai het was. -campaign was ook te lang, dat hebben ze aangepast in patch 7 -Siege AI was naar het schijnt ook bagger en kon niet met equipment omgaan. Nooit ervaren omdat ik nooit ben aangevallen geweest. Wel gisteren een online battle gedaan met een vriend, parthia vs rome, rome ownd nog altijd. Zou wel een co-op campaign willen spelen, maar die is naar het schijnt nog helemaal niet stabiel | |
dopfles1 | maandag 3 februari 2014 @ 23:48 |
Multiplayer campaign al gespeeld. Nog geen bug ontdekt ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 februari 2014 @ 16:55 |
Allemaal leuk en aardig dat tweede deel van je betoog maar vwb het eerste deel is het natuurlijk wel zo dat ROME 1 niet je irritatiefactor opwekte simpelweg omdat het spel gemiddeld genomen het gewoon dat deed wat de gameplay beloofde. | |
cherrycoke | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:33 |
zijn olifanten nog steeds OP? | |
H.FR | woensdag 5 februari 2014 @ 11:16 |
Volgens mij gaan ze zo Amok als je ze met vuurpijlen oid raakt. Dus ik zou zeggen, nee. | |
Curlbrah | woensdag 5 februari 2014 @ 12:49 |
Net prijsje. | |
2Happy4U | woensdag 5 februari 2014 @ 18:39 |
Ik had 'm voor 25 euro op release ![]() Weet iemand of er een mod is waarmee Rome 1 muziek krijgt? Trouwens, Divide et Impera maakt Rome 2 een stuk beter, aanrader. | |
Chef_M | woensdag 5 februari 2014 @ 21:21 |
Heeft iemand een (goed werkende) mod waarmee de combat AI wordt verbeterd? Als ik nu troeping richting de vijand stuur dan vechten alleen de voorste mannetjes, de rest blijft allemaal achter. ![]() | |
2Happy4U | woensdag 5 februari 2014 @ 21:23 |
Formation attack uitgezet? ![]() | |
Chef_M | woensdag 5 februari 2014 @ 21:24 |
Staat dat standaard aan dan? ![]() | |
2Happy4U | woensdag 5 februari 2014 @ 21:26 |
Als het goed is wel. Maar sowieso Divide et Impera proberen, meer balans en ook wat Helleense facties. | |
Chef_M | woensdag 5 februari 2014 @ 21:27 |
Zat net discription te lezen. Grote mod, zit nog even te kijken of het compatible is met een paar andere mods die ik al gebruik. EDIT: Enigste wat ik eigenlijk wou weten. ![]() | |
H.FR | woensdag 12 februari 2014 @ 10:20 |
Je kunt best alles maxen, alleen moet je dan oppassen wat je waar bouwt. Op gegeven moment kun je bijvoorbeeld een aantal van je barracks (ben de naam even kwijt) gewoon slopen, en daar iets neerzetten wat geen/minder squalor veroorzaakt, of wat voor food supply zorgt. | |
Kutmanager | woensdag 12 februari 2014 @ 10:46 |
DeI is facking vet. | |
2Happy4U | woensdag 12 februari 2014 @ 14:41 |
Geweldige mod alleen vind ik die namen kut ![]() | |
Kutmanager | woensdag 12 februari 2014 @ 15:44 |
Volgens mij is er een submod waarmee je de namen kunt terugveranderen. | |
AntiChrist7 | donderdag 20 februari 2014 @ 13:40 |
leuk artikel/interview: http://www.eurogamer.net/(...)at-creative-assembly Patch 10 beta is "coming soon", en een volgende dlc is wss gericht op Carthago en units | |
Kutmanager | donderdag 20 februari 2014 @ 14:48 |
"Obviously we don't want to feature content that won't be in the game intentionally, especially when it would otherwise be pointless" blablabla what you see here is way pre-alpha. ![]() CA. ![]() ![]() | |
IkStampOpTacos | donderdag 20 februari 2014 @ 16:07 |
Dus... Is het ondertussen al wat of moet ik Shogun 2 weer installeren? Vind het bij Shogun 2 zo jammer dat die campaign map zo kut is en die facties teveel op elkaar leken. Verder vond ik alles beter bij Shogun eigenlijk, vooral de combat die bij Rome binnen 10 seconden over was. ![]() | |
AntiChrist7 | donderdag 20 februari 2014 @ 16:55 |
Heb het al in een tijd niet meer gespeeld, omdat je toch bij elke nieuwe patch opnieuw moet beginnen en mods moeten aangepast worden. Maar na patch 10 ga ik er toch aan beginnen. Anyway, patch 9 was naar het schijnt een hele goeie verbetering. Gooi er dan wat mods op en je zal wel een goeie game hebben. Er is een 4turns per year mod met seizoenen, die ga ik zeker gebruiken. Verder nog één met extra traits/ancillaries voor meer variatie. Al dat gezeur en gedoe soms maakt me toch beschaamd dat ik een gamer ben :p Je hoort nooit mensen die naar de film zijn geweest/nen dvd hebben gekocht na zes maanden "nou dat was het allerergste dat iemand moest doormaken gedurende de hele geschiedenis" | |
Kutmanager | donderdag 20 februari 2014 @ 17:24 |
Het is al wat. Het is echt een prima spel, je moet alleen gewoon niet al die bullshit dlc aanschaffen maar gewoon voor mods gaan. Ik zou je Divide et Impera aan willen raden. | |
IkStampOpTacos | donderdag 20 februari 2014 @ 17:41 |
Aight. Ik heb echt een grafhekel aan DLC. Vooral DLC die tijdens release al wordt aangekondigd. Dan laten ze dus gewoon 30% van het spel weg en releasen ze hem alsnog voor de volle prijs. ![]() | |
2Happy4U | donderdag 20 februari 2014 @ 17:49 |
Daar is het internet dan voor. Waarom zou ik ze geld geven voor content dat ze van mij onthouden? | |
Kutmanager | maandag 24 februari 2014 @ 16:28 |
Net een idioot moeilijke battle gehad. Net veroverde stad, met 1 halfdood legioen, tegen 2 full stacks barbaren met medium/high tier units. Nadat ik een perfect getimede, toch nog bijna misgelopen flanking manoeuvre had gedaan 1 van de 2 legers kunnen routen en vervolgens alles wat ik daar nog over had naar de andere kant gestuurd en uiteindelijk op het nippertje via de timer gewonnen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
2Happy4U | donderdag 13 maart 2014 @ 16:48 |
Hannibal aan de poorten van Rome | |
magnetronkoffie | donderdag 13 maart 2014 @ 18:12 |
Dit zijn altijd de leukste battles ![]() Overigens ben ik pas van plan deel 2 te kopen als je de campaign kunt co-oppen. Tot die tijd blijf ik gewoon RTW1 spelen (die overigens ook niet in coop gespeeld kan worden, maar zonder coop lijkt RTW2 me niet echt een meerwaarde te hebben, zeker niet na al dat modwerk wat ik in deel 1 heb verricht). En verkapte tvp als ik die niet al had ![]() | |
Kutmanager | donderdag 13 maart 2014 @ 18:16 |
Je hebt gewoon een multiplayer coop campaign erin zitten hoor. ![]() | |
magnetronkoffie | donderdag 13 maart 2014 @ 18:18 |
Ow, ik had boven in dit topic begrepen dat daar nog wat probleempjes mee waren. Goed, dan moet ik alleen nog even een vriend van mij zien te porren om dat spel ook te kopen waarna ik er wat mods bijgooi en vervolgens zelf ook nog even met modden aan de slag ga ![]() RTW1 heb ik echt helemaal kapot lopen modden ![]() ![]() | |
2Happy4U | donderdag 13 maart 2014 @ 18:28 |
Bij de release had je wel laadtijden van soms een kwartier. Soms bleef hij ook hangen bij de laadschermen. Geen idee of het inmiddels gefixt is. | |
AntiChrist7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 14:36 |
Die laadtijden liggen er vooral aan dat er minkukels zijn die denken dat ze Rome 2 kunnen draaien op een pc die ze vier jaar geleden in C1000 hebben gekocht. Als je een beetje van pc-gaming kent, heb je al lang een SSD erin gestoken en heb je laad en turn tijden van 10-20seconden. Co-op campaign is, zoals met alle games die sterk draaien op veel data en die dan nog uit te wisselen (Paradox games, Civ), wat onstabiel. Ik heb twee co-op campaigns gespeeld in Shogun 2. De eerste konden we niet afmaken vanwege desync. De tweede (was ook een hele tijd later) wel, al hadden we daar ook regelmatig problemen (camera bug, en regelmatig game moeten herstarten). @magnetronkoffie: ik zou nog wachten met een co-op campaign. Mods breken je campaign wanneer ze niet zijn aangepast aan de nieuwste versie, en momenteel is er een patch in Beta, wat betekent dat die binnen een week of twee wss volledig zal gereleased worden, waardoor de mods weer moeten geupdate worden | |
magnetronkoffie | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:53 |
Hmm, het leuke van Rome 1 vond ik dat veel dingen gewoon te modden waren en je kon gewoon je campaign doorspelen (savegame compatible) | |
AntiChrist7 | vrijdag 14 maart 2014 @ 15:59 |
De warscape engine die ze sinds Empire gebruiken is gewoon veel minder moddable. Al heb je wel een heel aanbod in de workshop. Het is niet zo dat je er minder mee kan modden, het is gewoon de base game die nog altijd wat onstabiel is, en de patches die de code aanpassen. Ik zou zeggen, probeer eerst co-op in vanilla, en als je niet teveel problemen hebt, en we een tijd verder zijn zou ik kijken voor mods in co-op. Mods kan je ng altijd doorlopend gebruiken in SP. Voor co-op (of tegen een vriend), kan je nog altijd naar Napoleon of Shogun 2 kijken | |
over_hedge | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:31 |
Net weer gespeeld. Blijft toch een vet spel. 3 legers met bijna alleen maar infanterie en dan in formatie attack naar voren lopen ziet er zo vet uit ![]() | |
Kutmanager | vrijdag 14 maart 2014 @ 16:48 |
Jup. Jammer alleen dat je door al het micromanagen niet echt kan genieten van de P2P combat. | |
Catkiller | woensdag 19 maart 2014 @ 22:16 |
Baktria campaign pas gedaan, geen problemen, nu Macedon campaign die al een keer een gevecht niet laadde waardoor ik moest auto resolven en nu gewoon een vastloper na de AI zijn ding te hebben laten doen. Als ik net zo veel geluk heb als toen ik met mijn Seleucid campaign bezig was die keer op keer vast bleef lopen dan mag ik dus overnieuw beginnen. ![]() | |
AntiChrist7 | donderdag 20 maart 2014 @ 18:27 |
Patch 10 is officieel, dus nog eens de benchmark gedraaid. Draait met bijna alles op ultra stevig aan gemiddeld 45-50 FPS, met heel soms eens een dipje naar 35. Heb het al eerder gezegd, als je je pc een beetje onderhoudt, en je niet fetished op die 60fps, runt de game heel goed, en ziet ie er schitterend uit. Nu is het wachten op de free content update, die wss samen met the dlc wordt gereleased. En op de mods up to date gemaakt moeten worden | |
over_hedge | donderdag 20 maart 2014 @ 20:46 |
Ik had net wel een leuk gevecht ![]() ![]() Die 2 att schepen van mij hebben al die tegenstanders laten zinken. Ik ging steeds wegvaren. Dan snel paar schepen laten zinken en weer net op tijd wegvaren. Werkte wel goed | |
AthCom | donderdag 20 maart 2014 @ 21:51 |
Ik wacht eigenlijk vooral nog op een competente Siege AI, bij mij is dat het zo'n beetje nog het enige dat echt niet lekker loopt. ... Eigenlijk siege pathfinding ook wel. Extra troepen ladders op laten gaan is bij mij echt een drama. | |
Catkiller | donderdag 20 maart 2014 @ 22:07 |
Gewoon eerst de siege tech researchen en siege mee nemen, hoef je nooit meer te kloten met die belachelijke ladders. ![]() | |
Kutmanager | donderdag 20 maart 2014 @ 22:10 |
Ik had echt een leuke battle vandaag. AI had zich verschanst op een berg en door middel van verdeel en heers en de units 1 voor 1 aan te pakken heb ik ze eraf gekregen. Met pike infantry pincer stijl troepen afzonderlijk ingesloten en als ze van de ene op de andere pike geduwd worden zijn ze zo dood.![]() ![]() Initiële slaglinies zagen er ongeveer zo uit. AI had de beste plek gekozen bovenop een hoge berg, maar door de rand van de map konden ze niet manoeuvreren. Chill voor mij. ![]() ![]() Vervolgens heel voorzichtig elke unit afzonderlijk naar boven gestuurd. Dit moest ik wel zo doen omdat ik niet genoeg troepen had om de hele berg te coveren. ![]() Hier de pincer. ![]() ![]() ![]() Dan steeds verder de berg op. ![]() Nog een pincer manoeuvre. ![]() Cavalerie achterlangs sturen zodra er ruimte is en toen was het binnen 2 minuten gedaan. ![]() Was een erg leuke battle. Moest eindelijk een keer iets van tactiek gebruiken. ![]() | |
AntiChrist7 | vrijdag 21 maart 2014 @ 14:58 |
Mja had het over de gewoon technische kant. je hoort veel over de game die slecht draait en crasht en freezed enzo, maar heb in als ik 10 keer problemen heb gehad in 1000u TW (alle games dus), zal het al veel zijn. Gisteren eens als pontus begonnen, man die hebben crap units met hun eastern spearman :p Klote is wel dat haast elke factie een unit heeft in de dlc @Kutmanager: welke difficulty speel je? heb gisteren nog eens de capaign opgestart, en Pontus genomen op hard, gewoon om te zien. Man wat een crap units :p Eerste veldslag gewoon autoresolve en direct alles kwijt. Zal vandaag of morgens een herbeginnen en het serieus aanpakken Ook wel raar. Je eerste objective is alliantie te maken met galatia. Turn 2: galatia verklaart je de oorlog... [ Bericht 16% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-03-2014 16:24:42 ] | |
Kutmanager | vrijdag 21 maart 2014 @ 17:28 |
Hard, maar in het begin is het inderdaad teringmoeilijk omdat je direct te maken hebt met barbaren naast de deur (Galatia) die echt teringsterke low tier units hebben. Maar ik heb DeI geïnstalleerd, die eigenlijk optimized is voor normal difficulty, dus er gebeuren wat rare dingen (extreme inkomsten voor sommige steden etcetera). En het vanilla rooster van Pontus is inderdaad volledig ruk qua hoeveelheid troepen, die van DeI gelukkig niet. Auxilliary barracks waar je Nomaden cavalerie kan rekruteren. ![]() Je moet een keuze maken trouwens als je Galatia verovert. Of zelf geld binnen krijgen en hun grote stad Ancyra innemen, of een satrapy van ze maken, waardoor je een ally krijgt met bizar sterke units. Ik heb het eerste gedaan, maar achteraf wel een beetje spijt van, want ik kom nou behalve in het noorden nergens meer barbaren tegen. ![]() | |
AthCom | zaterdag 22 maart 2014 @ 00:39 |
Dat gaat moeilijk in het begin van je campagne, hè. ![]() AI die jou belegert is gewoon bar slecht, althans wel bij mij. | |
2Happy4U | zaterdag 22 maart 2014 @ 00:52 |
Siege in DeI is enorm slecht. | |
Kutmanager | zaterdag 22 maart 2014 @ 01:36 |
| |
Romanus | zaterdag 22 maart 2014 @ 02:11 |
Mijn campaign met Macedonië begon wel aardig, had 6 steden. Totdat Sparta (Sparta zelf was van Pergamon en daarna van Knossos) ineens mijn hoofdstad innam, Knossos mijn enige bondgenoot Athene versloeg, Die stammen uit Nicomedia mijn twee oosterlijke steden overnamen en vervolgens de Getae in het noorden mijn legers keer op keer aanvielen met bijna fullstacks ![]() Toen ben ik maar gestopt. Volgende keer begin ik weer met Rome denk ik. | |
2Happy4U | zaterdag 22 maart 2014 @ 10:34 |
Ja sowieso maar ik bedoel die catapults ![]() | |
cherrycoke | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:17 |
![]() ben er gelijk maar weer mee gestopt | |
2Happy4U | zaterdag 22 maart 2014 @ 11:22 |
Die diplomacy tree ![]() | |
Kutmanager | zaterdag 22 maart 2014 @ 14:15 |
Er is een submod, ranged rebalanced, en een submod, onagers re-enabled. Allebei voor DEI. Ik gebruik ze allebei. Werkt perfect. Het probleem is namelijk dat in DeI die stenen niet meer stuiteren dus nauwelijks damage doen. Dat lost ranged rebalanced op, ze stuiteren dan 1 keer en dwars door de linies heen. En het andere probleem is dat onagers gewoon sterker zijn. Je mag raden welke submod dat oplost. | |
AntiChrist7 | zaterdag 22 maart 2014 @ 16:31 |
Ja, in feite kan niemand van ons het spel spelen, maar we liegen en faken screenshots..... Anyway, Pontus gelaten voor wat het is, en met Egypte gestart. Je zit al meteen in de tang tussen cyrenaica en seleuciden, maar toch voorlopig Libya al gepakt, das al één flank afgesloten. Ook veel meer events dan ik me herrinerde, maar nog niet met grote impact | |
Kutmanager | zaterdag 22 maart 2014 @ 16:59 |
Mag gerust even gezegd worden dat na al die patches en met DeI dit een dijk van een spel aan het worden is. Jammer alleen dat ze dat niet al veel eerder gefikst hebben. | |
2Happy4U | zaterdag 22 maart 2014 @ 18:50 |
Mag nog aardig wat aangedaan worden. Sieges zijn nog steeds kut, performance mag beter, nog steeds geen political system. | |
AntiChrist7 | maandag 24 maart 2014 @ 08:42 |
Hoewel er toch al wat goeie stappen zijn gezet in diplomatie (met onder andere meer opties), blijft het vantijd soms frustrerend. Willen ze de helft vd tijd geen trade aanbod aanvaarden, ondanks een neutrale houding. Ben ook al lange tijd defensive allies met een factie, met military acces en alles derbij en +100 opinion, maar volwaardige allies willen ze niet worden, en heb natuurlijk hun gebied ook nodig voor de victory conditions. De redenen waarom ze niet willen zou wel gezegd mogen worden, zoals in Paradox games Het is ook wel wat moeilijker om stabiliteit te houden in je provincies met dat nieuwe culture system | |
over_hedge | dinsdag 25 maart 2014 @ 08:44 |
Ik had gister wel een aparte bug. Bootjes die door het land heen aan het varen waren ![]() Wat ik trouwens erg mis is dat je om een stad kan vragen of weg kan geven. Kan hier ook geen mod voor vinden ![]() | |
AntiChrist7 | dinsdag 25 maart 2014 @ 09:41 |
Das eruit gehaald omdat het zo te makkelijk was om de AI te misbruiken. Trouwns, het uitwisselen van land was niet iets dat werd gedaan in de romeinse periode Heb maar de defensive alliance opgezegd, dan kan ik ze binnen een paar turns aanvallen en die marmer mijn zelf innemen | |
over_hedge | dinsdag 25 maart 2014 @ 09:46 |
Mm oke. Nou ik zou het wel terug willen ook al deden de romeinen dat vroeger niet ![]() Zou nu wel heel goed uitkomen. En alliance opzeggen en het land innemen is ook geen optie. Naja kan wel maar zou dom zijn want die alliance helpt mij juist erg veel. En zijn best sterk op zee op dit moment en heb ik die regio al genoeg gevechten. | |
Catkiller | dinsdag 25 maart 2014 @ 12:45 |
Uitwisselen van provincies of landen zal wel nooit echt zijn gedaan, en toch kon het ook gewoon in de recente delen in de serie. Ik mis het ergens ook wel, je kan iemand niet uitkopen bijvoorbeeld maar een satrapy of military alliance zit er vaak ook niet in, sowieso niet gelijk. ![]() | |
over_hedge | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:30 |
Nou ik ken een land dat wat nu 1 van de grootste steden ter wereld is heeft geruild voor een ander land ![]() ![]() Maar het gaat bij mij juist om een military alliance. Ik wil hem een stuk van zijn provincie geven. inruil voor een stuk van mijn provincie. Als ik nu die provincie wil moet ik oorlog met hun gaan voeren en daar zit ik dus niet op te wachten. | |
Romanus | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:30 |
Ik vind het wel jammer dat je als Romeinen geen steden kunt plunderen. De barbaren kunnen steden plunderen zonder dat ze in hun bezit komen. Ik had in mijn Rome campaign een stad net over de Alpen aangevallen omdat ik die barbaren even beu was, maar ik wilde de stad niet omdat ik me vooral focuste op Carthage. Daarom maar de stad laten overnemen door rebellen uiteindelijk. | |
Catkiller | dinsdag 25 maart 2014 @ 13:49 |
Wat een sukkels, wie doet nu zoiets?! | |
Semisane | dinsdag 25 maart 2014 @ 14:12 |
Dat land was toen nog geen land, maar was een kolonie van weer een ander land en dat land stond op een goede dag met een paar man en een kannonnetje of wat voor de poort van de stad om te vragen of dat eerste landje die dat stadje in bezit had, dat stadje niet wilde ruilen (geheel vrijwillig uiteraard) met een ander gebiedje wat toen ook een kolonie van dat ene land, met dat legertje, was. Snappie? ![]() | |
Kutmanager | dinsdag 25 maart 2014 @ 14:12 |
Dat is echt ontzettend vaak gedaan zelfs. Wat dacht je van ruilverkaveling? Is misschien op kleinere schaal, maar dat gebeurde op grotere schaal ook nog wel hoor. | |
2Happy4U | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:17 |
Heeft Sparta nog steeds een unit-cap met DeI? | |
over_hedge | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:24 |
Geen idee. Maar zag wel mods in de workshop die unit caps weg haalt. Blijft ruilen ![]() | |
2Happy4U | dinsdag 25 maart 2014 @ 16:32 |
Weet ik, maar dat is per unit dat het is aangepast zover ik weet. En aangezien die mods niet werken op units die van mods vandaan komen ![]() | |
2Happy4U | woensdag 26 maart 2014 @ 17:49 |
Mweh, heb 't al met mods. | |
Romanus | woensdag 26 maart 2014 @ 17:54 |
Ik ben blij met de update, in ieder geval veel fixes. Het spel is nu veel beter te spelen dan bij de release. Jammer dat het zo lang heeft geduurd maar ik heb nu wel plezier tijdens het spelen. | |
over_hedge | woensdag 26 maart 2014 @ 18:29 |
Rome start opeens niet meer op bij mij ![]() | |
2Happy4U | woensdag 26 maart 2014 @ 18:57 |
Van meerdere mensen gehoord ja. | |
over_hedge | woensdag 26 maart 2014 @ 19:09 |
Wel kut. Je kan niet eens bij dat scherm komen waar je kan kiezen tussen verder gaan of mod manager . Want ik dacht zal wel door een mod komen. Maar kan die mods dus ook niet uitzetten. | |
AntiChrist7 | woensdag 26 maart 2014 @ 19:35 |
Werkt perfect bij mij, mods ook netjes geupdate. Maar het zijn dan ook kleine mods | |
Kutmanager | woensdag 26 maart 2014 @ 20:38 |
jij zit op twcenter of niet? zag je UI voorbij komen. kan ook toeval zijn natuurlijk. | |
AntiChrist7 | woensdag 26 maart 2014 @ 22:48 |
Ja. Al kom ik er de laatste tijd niet zo vaak, veel zeur en klaagtopics die ni veel bijbrengen :p Al is het nog ni zo erg als op de steamhubs | |
over_hedge | donderdag 27 maart 2014 @ 17:59 |
Hij doet het weer ![]() ![]() ![]() | |
Shakkara | woensdag 2 april 2014 @ 13:45 |
Hey even een vraagje, als jullie de stats op de vanilla gebouwen zouden aanpassen, wat zou je dan doen? Ik heb het idee dat niemand echt op al de -10 public order van squalor zit te wachten bij level 4 gebouwen, en dat het ook niet zo tof is dat gebouwen zo enorm veel verschillende bonusen geven (overal kleine edict modifiers, etc). Ook zijn de inkomstenbonusen te hoog denk ik - met wat city-upgrades en een forumgebouw of twee kom je zo over de +150% voor je inkomsten. Als de city-upgrades nou eens public order zouden geven in plaats van squalor te produceren en de inkomsten uit subsistence en de bonus to all nou eens omlaag zouden gaan, wat denken jullie daarvan? En ik hoor dat veel mensen met de DEI mod spelen, wat doet die mod volgens jullie goed (en fout) voor de gebouwen? | |
AntiChrist7 | woensdag 2 april 2014 @ 16:26 |
De sprong van -4 naar -10 is en beetje te groot volgens mij, maar nu zit er wel wat strategie in zodat je niet alles max uitbouwt zoals in de vorige games. Egypt campaign eindelijk gewonnen. Zeg eindelijk want had lat van end turn crashes waardoor ik eerdere savegames moest laden. Maar ze zijn zich bewust van de problemen volgens het forum, dus dat wordt nog even afwachten. Met extra veel research (200%) na 170 turns toch maar 2/3 vd research gedaan. Enorm veel ge autoresolved (omdat de AI nu eenmaal graag in forced march staat en ze me poison amper weerstand bieden), amper aangevallen geweest (behalve wat in het begin), veel allies gemaakt (carthago, sparta, seleucids, bactria) die vrij groot waren, dus moest weinig veroveren. Ook civil war vermeden Ga toch naar nog wat meer mods die de AI wat aanpassen | |
over_hedge | woensdag 2 april 2014 @ 16:27 |
Ik was echt heel ver in een rome campaign. En nu is die savegame weg ![]() ![]() | |
Romanus | vrijdag 4 april 2014 @ 22:01 |
Wat zijn eigenlijk de beste infantry units in de game? Ik heb even alle stats bekeken en toen kwam ik uit op Oathsworn, hoewel Galatian Royal Guards ook aardig in de buurt komen. Ik heb pikemen niet meegerekend want hun stats zijn over het algemeen iets minder maar als je ze niet kan flanken zijn ze beest. En wat zijn de beste missile units? Ik ga meestal voor de Mercenary Cretan Archers | |
AntiChrist7 | zaterdag 5 april 2014 @ 00:25 |
HeirofCarthage doet momenteel een facion focus op zijn kanaal waar hij de units vd facties vergelijkt. Romeinse infanterie is wss de beste, maar hij bekijkt het naast stats ook vanuit het prijskaarje, iets wat zeker belangrijk is in de game. Qua missile heb ik altijd gehoord dat javelin en daaronder slingers het beste zijn, omdat archers amper armour penetratie hebben. | |
AntiChrist7 | zondag 6 april 2014 @ 16:10 |
De nieuwste drivers van Nvidea zouden blijkbaar een sterke performance boost geven aan Rome 2: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=388074 | |
Kutmanager | zondag 6 april 2014 @ 17:52 |
Echt kul, dat prijskaartje. Als je je rijk enigszins goed managed heb je nooit geld of food problemen. | |
Romanus | zondag 6 april 2014 @ 18:27 |
Het gaat ook over Multiplayer neem ik aan? ![]() | |
AntiChrist7 | zondag 6 april 2014 @ 18:38 |
Ja had ik moeten zeggen, hij focust zich erop of de units het waard zijn in MP en hoe ze zich tegenover elkaar verhouden. kan je ook wel opsteken van voor de SP. Je hebt weinig aan dure, toptier units als die overpriced zijn en hun kosten niet waarmaken | |
Kutmanager | zondag 6 april 2014 @ 19:03 |
Ah oke, custom battle hebben we het dan over lijkt me? MP campaign lijkt me niet. In custom battles is het inderdaad sowieso oathsworn, op de voet gevolgd door royal peltasts oid denk ik. | |
AntiChrist7 | donderdag 10 april 2014 @ 13:52 |
Mp campaign natuurlijk niet, die speelt gewoon als een SP campaign maar met een extra human erbij (voor of tegen je :p) waar de financiele limieten van single battles niet gelden. Mp campaign is wel leuk, maar technisch vrij onstabiel. Ik speel wel eens vd kortere (hannibal of ceasar) als ze in sale staan Heb toch maar radious mod gedownload, mijn laatste egypt campaign was teleurstellend met de AI die teveel forced march gebruikt en daardoor bijna altijd geambushed wordt. En aangezien ze daarin de civil war hebben buitengegooid (omdat je er in de problemen mee kwam door de army limit), dacht ik dat het eens tijd was. Volgende week miss opnieuw campaign doen | |
AntiChrist7 | maandag 14 april 2014 @ 16:09 |
Beta patch 12: http://wiki.totalwar.com/w/Total_War_ROME_II:_Patch_12 | |
Kutmanager | maandag 14 april 2014 @ 16:19 |
Nog steeds geen siege AI. ![]() ![]() | |
AmaninFull | maandag 14 april 2014 @ 16:38 |
Hoi iedereen, ik ben een enorme fan van het RTS genre en al helemaal van de total war franchise, ik heb vroeger Rome, Medieval II en zelfs Barbarian Invasion (uitbreiding van Rome) gespeeld en ik tob er nu over om Rome II te kopen. Kan iemand kort uitleggen wat er veranderd is t.o.v. van Rome en deze vragen beantwoorden: 1. Zijn de niet-Romeinse factions nu sterker en gelijkwaardig aan de Romeinse factions geworden (wat in Rome I niet het geval was)? 2. Wat zijn de veranderingen m.b.t. tot de campaign stijl? dat vond ik altijd het leukste element van het spel. 3. Is de map groter geworden? meer steden? | |
over_hedge | maandag 14 april 2014 @ 16:55 |
Romeinen vind ik nog steeds wel de beste maar er zijn zeker andere factions die niet veel onderdoen aan de Romeinen. De stijl hoe bedoel je dat? Is wel aardig het zelfde zo ver ik die vraag snap dan. ![]() Ja een stuk groter. Zoek maar eens op afbeeldingen op google. | |
AntiChrist7 | maandag 14 april 2014 @ 17:10 |
Er zijn toch verschillende verwijzingen naar de sieges? Ze kunnen er moeilijk "siege AI fixed" insteken, die term is zo vaag als iets 1) yep meer evenwaardigheid, ook qua gebouwen. En met een paar mods heb je nog wat extra units. Romeinse infanterie is nog altijd sterk, maar andere facties zijn ook goed. Al zijn er sommige natuurlijk wel wat beter dan anderen. Maar dat rome zo overpowered was in de eerste game vond ik ook ergerlijk 2) Family tree is eruit gegooid (dus geen gouverneurs meer), politiek stelt ook weinig voor (maar dat was in de eerste rome ook zo) en er is in het algemeen minder micromanagement. Steden zijn bijvoorbeeld gegroepeerd in regio's die je moet managen. Dus niet meer elke stad apart tot het maximum uitbouwen, nu kan/moet je ze specialiseren. Je hebt geen aparte vloot meer nodig om legers te transporteren (dus geen hele 20stack in een galleitje), maar wel om ze te beschermen. Weet niet of je shogun 2 hebt gespeeld, maar de skill tree die daar was voor generaals/agents is er nu ook voor legers. 3) yep, grootste map tot nu toe. Ik denk iets van een 160+ settlements/regios en 117 facties. En dan zijn mensen verbaasd dat de end turns langer duren dan in napoleon :p | |
Kutmanager | maandag 14 april 2014 @ 17:23 |
Man, als ze dat erin zetten en het is ook echt zo, dan ga ik een feestje bouwen. | |
AmaninFull | maandag 14 april 2014 @ 20:41 |
bedankt voor de feedback! | |
AntiChrist7 | zondag 27 april 2014 @ 12:09 |
Iemand tips voor Radious mod? Geen legerlimiet en betere generaals is wel leuk, maar als de AI evenveel legers kan spawnen met 1 settlement als jij met 5, dan kan ik evengoed vanilla spelen | |
2Happy4U | maandag 12 mei 2014 @ 18:16 |
Spionnen gebruiken om vijandige legers tot een halt te zetten. Dan kunnen ze ook niet reinforcen. Of Night Attack gebruiken. | |
AthCom | maandag 12 mei 2014 @ 18:25 |
Dit inderdaad. Een paar goede spionnen die full stacks bijna dood kunnen vergiftigen is wel een pre. Als je echt tegen een overmacht op moet, zou je ook een aanval kunnen uitlokken door jezelf in te graven. Verdedigend spelen tot je een tegenaanval kunt opzetten. | |
Kutmanager | maandag 12 mei 2014 @ 18:30 |
Of gewoon gaan, aangezien de AI zo incapabel is dat je met 1 stack prima 3 stacks aankan in radious mod. | |
AntiChrist7 | maandag 12 mei 2014 @ 18:42 |
Laatste update van radious heeft het overdreven spammen van stacks al wat tegen gegaan (je ziet geen factie met maar 1 stad 5 stacks maken). En ik doe nu meer generaals met cunning. Ja spionnen gebruik ik ook vaak, al is het natuurlijk wat cheap, maar wel heel handig om de garrisons aan te pakken (want ik suck in sieges). Probleem blijft wel dat die stacks dan wel niet kunnen reinforcen, je kan je ook niet terugtrekken na een aanval :p Wat ik ook probeer is één leger op raiding zetten aan de grens, en dan daar net voor een leger in ambush, ze zijn er helaas nog nooit ingetrapt :p AI neemt niet echt het initiatief. Net in een paar turns heel de westkust van klein azie ingenomen terwijl Sardes zich maar terugtrekt... Wie speelt er eigenlijk nog vanilla? Dat er geen forced march meer is in radious is lastig om units op zee te verslaan, en diplomatie is ook niet zoveel beter. Hoe is dat in patch 12? | |
AthCom | maandag 12 mei 2014 @ 21:51 |
Bij mij heeft Rome 2 "zichzelf gedeïnstalleerd"? Gisteren had ik het nog gespeeld, alles staat nog gewoon in de Steam-folder op de D-schijf, maar Steam herkent het niet meer of zo ...? Nog even doorzoeken op internet, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden wat mij verder helpt. | |
Kutmanager | maandag 12 mei 2014 @ 22:09 |
Had ik met al mijn spellen. Gewoon opstarten, dan klopt het weer. | |
AthCom | maandag 12 mei 2014 @ 23:44 |
Bij mij ligt alleen Rome 2 eruit. Steam opnieuw opgestart, computer opnieuw gestart ... heeft niet gewerkt. Bedankt in ieder geval, ik kijk er morgen nog wel even naar. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 mei 2014 @ 10:53 |
Zouden ja. Vervelende is dat je dat niet alleen een flinke duit kost,nieuw, maar er wordt niet bij gezegd in welk opzicht die vooruitgang dan is en ...of het voor een leek die al snel tevreden is zoveel gaat uitmaken. Misschien alleen interessant voor de puriteinse hardcore gamers die specs savy zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2014 10:53:37 ] | |
AntiChrist7 | dinsdag 13 mei 2014 @ 12:23 |
Een driver is een stuurprogramma dat je gratis downloadt voor de grafische kaart die je al hebt.....Kost je dus geen geld, domme opmerking bijgevolg | |
Kutmanager | dinsdag 13 mei 2014 @ 12:50 |
![]() ![]() ![]() | |
AntiChrist7 | dinsdag 13 mei 2014 @ 13:05 |
Verklaart wel de hopen topics van "Rome 2 werkt niet op mijn pc" ![]() ![]() | |
Catkiller | dinsdag 13 mei 2014 @ 19:31 |
Speel nu als Rome, en ben enkel nog rechts gegaan op de kaart, krijg ik een aanbod van een factie in Brittannië die mijn client state zou willen worden, oké dan. ![]() | |
AthCom | woensdag 14 mei 2014 @ 23:38 |
Hm, met de disc maar weer herinstalleerd, en duurde maar even omdat hij alle bestanden in mijn D-schijf herkende. Nu doet Rome 2 het dus gewoon en alles is er nog qua mods / saves ... toch vreemd. | |
Martin-Ssempa | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:15 |
Is er een game mode in Rome total war 1 waarbij je gebouwen kunt bouwen net als in de campaign van Rome total war 1 ? | |
Kutmanager | zaterdag 17 mei 2014 @ 21:33 |
Dat lijkt me wel ja. ![]() | |
2Happy4U | zaterdag 17 mei 2014 @ 23:48 |
RTW1 speelt als RTW1 ja | |
AntiChrist7 | zondag 18 mei 2014 @ 00:05 |
dat zou eraan mankeren, dat een game niet als zichzelf speelt Ben ik trouwens de enige die het een wat retarde vraag vind? | |
#ANONIEM | maandag 26 mei 2014 @ 14:27 |
![]() | |
Super-B | maandag 26 mei 2014 @ 15:59 |
Waarin verschilt deze game met Civilization V en de Anno reeks? | |
2Happy4U | maandag 26 mei 2014 @ 16:11 |
Oorlogvoeren. Legers beheren. Kan niet zelf een stad neerzetten. | |
Super-B | maandag 26 mei 2014 @ 16:24 |
Je kunt alleen maar oorlogvoeren en legers beheren? | |
2Happy4U | maandag 26 mei 2014 @ 16:44 |
Je zal ook je steden moeten beheren. Daar kun je weer gebouwen bouwen. | |
Kutmanager | maandag 26 mei 2014 @ 17:34 |
Heeft iemand nog wat performance increase kunnen merken met de nieuwe nvidia driver? | |
AntiChrist7 | maandag 26 mei 2014 @ 18:16 |
en diplomatie voeren, en je research beheren | |
over_hedge | maandag 26 mei 2014 @ 18:22 |
Als je nou even een lets play opzoekt dan weet je binnen 10 min precies wat voor spel het is. ![]() | |
Super-B | maandag 26 mei 2014 @ 19:26 |
Zijn er nog mensen van jullie die Napoleon: Total War spelen? Of zit iedereen nu op Rome Total War 2? | |
AntiChrist7 | dinsdag 27 mei 2014 @ 09:48 |
Voor de achievements moet je elke campaign al drie keer spelen, dus had er toen al wat genoeg van. Heb wel een paar MP campaigns gespeeld, gewone mp battles deed ik pas vanaf Shogun 2 Pirates en raiders dlc voor als de facties je aanspreken, mij in ieder geval niet. Ben aan het twijfelen tussen Iceni of Suebi voor een this is total war campaign [ Bericht 14% gewijzigd door AntiChrist7 op 27-05-2014 10:03:17 ] | |
AntiChrist7 | dinsdag 17 juni 2014 @ 11:24 |
Rome 1 music mod: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=263097925 | |
Kutmanager | dinsdag 17 juni 2014 @ 12:02 |
Iceni lijkt me makkelijker. | |
AntiChrist7 | dinsdag 17 juni 2014 @ 14:52 |
Ja dacht ik ook, maar HeirofCarthage is net een this is total war campaign begonnen met de Iceni :p Ga dus gewoon met de suebi doen op easy, in de vakantie. Misschien hebben ze tegen dan al een upgrade gekregen | |
Kutmanager | dinsdag 17 juni 2014 @ 18:38 |
Gaat niet om de upgrade, maar om de start positie. Van Iceni is veel gunstiger. | |
AntiChrist7 | dinsdag 17 juni 2014 @ 18:43 |
Weet ik. Maar er wordt regelmaat gepraat over een unit roster update voor de Suebi, daarmee dat ik nog even afhou. Iceni hebben ook diplo-bonusses, kunnen handig van pas komen in een echte campaign | |
Kutmanager | dinsdag 17 juni 2014 @ 18:44 |
Ze zeggen wel meer. | |
over_hedge | dinsdag 17 juni 2014 @ 19:04 |
op easy? really? is dat niet super saai? | |
2Happy4U | dinsdag 17 juni 2014 @ 19:26 |
Gewoon unit roster-mods downloaden. | |
AntiChrist7 | dinsdag 17 juni 2014 @ 19:46 |
Gewone campaign wel, als je iedereen de oorlog verklaart op turn1 zal ik niet hoger kunnen schakelen denk ik. Ben maar een matige TW speler. Met Iceni had normal wss nog gekund (doet HeirofCarthage ook), maar mijn tijd is maar gelimiteerd, wil dus niet na 50 turns ontdekken dat helemaal geen trade hebben en in oorlog zijn langs alle kanten te moeilijk voor me is met die factie :p Enja, uitkijken voor unit mods is misschien geen slecht idee. | |
valek | maandag 7 juli 2014 @ 20:17 |
Ben weer begonnen met het spel. Wat zo irritant is dat bij elke turn 3 steden worden aangevallen. Als ik de computer de aanval laat leiden krijg je de melding dat je gaat verliezen, dus dan moet ik het weer zelf doen en dan weer je de aanval ontzettend makkelijk af. Zo ontzettend irritant is dat. De aanvallen leiden vind ik namelijk het minst leuke van het spel. |