abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137734558
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:36 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

@magnetronkoffie: ik zou nog wachten met een co-op campaign. Mods breken je campaign wanneer ze niet zijn aangepast aan de nieuwste versie, en momenteel is er een patch in Beta, wat betekent dat die binnen een week of twee wss volledig zal gereleased worden, waardoor de mods weer moeten geupdate worden
Hmm, het leuke van Rome 1 vond ik dat veel dingen gewoon te modden waren en je kon gewoon je campaign doorspelen (savegame compatible)
pi_137734786
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 15:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hmm, het leuke van Rome 1 vond ik dat veel dingen gewoon te modden waren en je kon gewoon je campaign doorspelen (savegame compatible)
De warscape engine die ze sinds Empire gebruiken is gewoon veel minder moddable. Al heb je wel een heel aanbod in de workshop. Het is niet zo dat je er minder mee kan modden, het is gewoon de base game die nog altijd wat onstabiel is, en de patches die de code aanpassen.

Ik zou zeggen, probeer eerst co-op in vanilla, en als je niet teveel problemen hebt, en we een tijd verder zijn zou ik kijken voor mods in co-op. Mods kan je ng altijd doorlopend gebruiken in SP.

Voor co-op (of tegen een vriend), kan je nog altijd naar Napoleon of Shogun 2 kijken
  FOK!fotograaf vrijdag 14 maart 2014 @ 16:31:06 #203
364681 over_hedge
pi_137735690
Net weer gespeeld. Blijft toch een vet spel. 3 legers met bijna alleen maar infanterie en dan in formatie attack naar voren lopen ziet er zo vet uit _O_
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:48:21 #204
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_137736178
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 16:31 schreef over_hedge het volgende:
Net weer gespeeld. Blijft toch een vet spel. 3 legers met bijna alleen maar infanterie en dan in formatie attack naar voren lopen ziet er zo vet uit _O_
Jup. Jammer alleen dat je door al het micromanagen niet echt kan genieten van de P2P combat.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  woensdag 19 maart 2014 @ 22:16:59 #205
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_137944982
Baktria campaign pas gedaan, geen problemen, nu Macedon campaign die al een keer een gevecht niet laadde waardoor ik moest auto resolven en nu gewoon een vastloper na de AI zijn ding te hebben laten doen. Als ik net zo veel geluk heb als toen ik met mijn Seleucid campaign bezig was die keer op keer vast bleef lopen dan mag ik dus overnieuw beginnen. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_137972979
Patch 10 is officieel, dus nog eens de benchmark gedraaid. Draait met bijna alles op ultra stevig aan gemiddeld 45-50 FPS, met heel soms eens een dipje naar 35.

Heb het al eerder gezegd, als je je pc een beetje onderhoudt, en je niet fetished op die 60fps, runt de game heel goed, en ziet ie er schitterend uit.

Nu is het wachten op de free content update, die wss samen met the dlc wordt gereleased. En op de mods up to date gemaakt moeten worden
  FOK!fotograaf donderdag 20 maart 2014 @ 20:46:49 #207
364681 over_hedge
pi_137979388
Ik had net wel een leuk gevecht :D

Die 2 att schepen van mij hebben al die tegenstanders laten zinken. Ik ging steeds wegvaren. Dan snel paar schepen laten zinken en weer net op tijd wegvaren. Werkte wel goed
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:51:29 #208
366803 AthCom
Overigens ...
pi_137983128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 18:27 schreef AntiChrist7 het volgende:
Patch 10 is officieel, dus nog eens de benchmark gedraaid. Draait met bijna alles op ultra stevig aan gemiddeld 45-50 FPS, met heel soms eens een dipje naar 35.

Heb het al eerder gezegd, als je je pc een beetje onderhoudt, en je niet fetished op die 60fps, runt de game heel goed, en ziet ie er schitterend uit.

Nu is het wachten op de free content update, die wss samen met the dlc wordt gereleased. En op de mods up to date gemaakt moeten worden
Ik wacht eigenlijk vooral nog op een competente Siege AI, bij mij is dat het zo'n beetje nog het enige dat echt niet lekker loopt. ... Eigenlijk siege pathfinding ook wel. Extra troepen ladders op laten gaan is bij mij echt een drama.
Moira. is tof. :7
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:07:50 #209
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_137984177
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef AthCom het volgende:

[..]

Ik wacht eigenlijk vooral nog op een competente Siege AI, bij mij is dat het zo'n beetje nog het enige dat echt niet lekker loopt. ... Eigenlijk siege pathfinding ook wel. Extra troepen ladders op laten gaan is bij mij echt een drama.
Gewoon eerst de siege tech researchen en siege mee nemen, hoef je nooit meer te kloten met die belachelijke ladders. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:10:48 #210
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_137984369
Ik had echt een leuke battle vandaag. AI had zich verschanst op een berg en door middel van verdeel en heers en de units 1 voor 1 aan te pakken heb ik ze eraf gekregen. Met pike infantry pincer stijl troepen afzonderlijk ingesloten en als ze van de ene op de andere pike geduwd worden zijn ze zo dood.

Initiële slaglinies zagen er ongeveer zo uit. AI had de beste plek gekozen bovenop een hoge berg, maar door de rand van de map konden ze niet manoeuvreren. Chill voor mij.

Vervolgens heel voorzichtig elke unit afzonderlijk naar boven gestuurd. Dit moest ik wel zo doen omdat ik niet genoeg troepen had om de hele berg te coveren.

Hier de pincer. ;) Deze gasten hadden echt geen schijn van kans.

Dan steeds verder de berg op.

Nog een pincer manoeuvre.

Cavalerie achterlangs sturen zodra er ruimte is en toen was het binnen 2 minuten gedaan.

Was een erg leuke battle. Moest eindelijk een keer iets van tactiek gebruiken. :s)
pi_138006438
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 21:51 schreef AthCom het volgende:

[..]

Mja had het over de gewoon technische kant. je hoort veel over de game die slecht draait en crasht en freezed enzo, maar heb in als ik 10 keer problemen heb gehad in 1000u TW (alle games dus), zal het al veel zijn.

Gisteren eens als pontus begonnen, man die hebben crap units met hun eastern spearman :p Klote is wel dat haast elke factie een unit heeft in de dlc

@Kutmanager: welke difficulty speel je? heb gisteren nog eens de capaign opgestart, en Pontus genomen op hard, gewoon om te zien. Man wat een crap units :p Eerste veldslag gewoon autoresolve en direct alles kwijt. Zal vandaag of morgens een herbeginnen en het serieus aanpakken

Ook wel raar. Je eerste objective is alliantie te maken met galatia. Turn 2: galatia verklaart je de oorlog...

[ Bericht 16% gewijzigd door AntiChrist7 op 21-03-2014 16:24:42 ]
  vrijdag 21 maart 2014 @ 17:28:47 #212
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_138011139
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef AntiChrist7 het volgende:

[..]

Mja had het over de gewoon technische kant. je hoort veel over de game die slecht draait en crasht en freezed enzo, maar heb in als ik 10 keer problemen heb gehad in 1000u TW (alle games dus), zal het al veel zijn.

Gisteren eens als pontus begonnen, man die hebben crap units met hun eastern spearman :p Klote is wel dat haast elke factie een unit heeft in de dlc

@Kutmanager: welke difficulty speel je? heb gisteren nog eens de capaign opgestart, en Pontus genomen op hard, gewoon om te zien. Man wat een crap units :p Eerste veldslag gewoon autoresolve en direct alles kwijt. Zal vandaag of morgens een herbeginnen en het serieus aanpakken

Ook wel raar. Je eerste objective is alliantie te maken met galatia. Turn 2: galatia verklaart je de oorlog...
Hard, maar in het begin is het inderdaad teringmoeilijk omdat je direct te maken hebt met barbaren naast de deur (Galatia) die echt teringsterke low tier units hebben. Maar ik heb DeI geïnstalleerd, die eigenlijk optimized is voor normal difficulty, dus er gebeuren wat rare dingen (extreme inkomsten voor sommige steden etcetera). En het vanilla rooster van Pontus is inderdaad volledig ruk qua hoeveelheid troepen, die van DeI gelukkig niet. Auxilliary barracks waar je Nomaden cavalerie kan rekruteren. _O_ Maar ook vanilla Pontus heeft een teringsterk rooster, ook al heb je weinig units waar je uit kan kiezen. Bronze shield pikemen, pontic royal cavalry (companions) en hele sterke missile units uit het oosten.

Je moet een keuze maken trouwens als je Galatia verovert. Of zelf geld binnen krijgen en hun grote stad Ancyra innemen, of een satrapy van ze maken, waardoor je een ally krijgt met bizar sterke units. Ik heb het eerste gedaan, maar achteraf wel een beetje spijt van, want ik kom nou behalve in het noorden nergens meer barbaren tegen. ;(
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:39:32 #213
366803 AthCom
Overigens ...
pi_138028166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 22:07 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Gewoon eerst de siege tech researchen en siege mee nemen, hoef je nooit meer te kloten met die belachelijke ladders. :')
Dat gaat moeilijk in het begin van je campagne, hè. ;)

AI die jou belegert is gewoon bar slecht, althans wel bij mij.
Moira. is tof. :7
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:52:12 #214
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138028540
Siege in DeI is enorm slecht.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 01:36:52 #215
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_138029814
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:52 schreef 2Happy4U het volgende:
Siege in Rome 2 is enorm slecht.
pi_138030293
Mijn campaign met Macedonië begon wel aardig, had 6 steden. Totdat Sparta (Sparta zelf was van Pergamon en daarna van Knossos) ineens mijn hoofdstad innam, Knossos mijn enige bondgenoot Athene versloeg, Die stammen uit Nicomedia mijn twee oosterlijke steden overnamen en vervolgens de Getae in het noorden mijn legers keer op keer aanvielen met bijna fullstacks :')

Toen ben ik maar gestopt. Volgende keer begin ik weer met Rome denk ik.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:34:50 #217
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138032733
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:36 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja sowieso maar ik bedoel die catapults :P Heb je 3 voor nodig om een stukje muur te slopen en doet nauwelijks schade tegen mannetjes.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:17:38 #218
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_138033722

ben er gelijk maar weer mee gestopt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:22:43 #219
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138033826

Die diplomacy tree :') '+15 met [factie]' '+20 met [factie]' had toch op wat meer gehoopt.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:15:22 #220
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_138039866
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:34 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ja sowieso maar ik bedoel die catapults :P Heb je 3 voor nodig om een stukje muur te slopen en doet nauwelijks schade tegen mannetjes.
Er is een submod, ranged rebalanced, en een submod, onagers re-enabled. Allebei voor DEI. Ik gebruik ze allebei. Werkt perfect. Het probleem is namelijk dat in DeI die stenen niet meer stuiteren dus nauwelijks damage doen. Dat lost ranged rebalanced op, ze stuiteren dan 1 keer en dwars door de linies heen. En het andere probleem is dat onagers gewoon sterker zijn. Je mag raden welke submod dat oplost.
pi_138044841
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:17 schreef cherrycoke het volgende:

ben er gelijk maar weer mee gestopt
Ja, in feite kan niemand van ons het spel spelen, maar we liegen en faken screenshots.....

Anyway, Pontus gelaten voor wat het is, en met Egypte gestart. Je zit al meteen in de tang tussen cyrenaica en seleuciden, maar toch voorlopig Libya al gepakt, das al één flank afgesloten. Ook veel meer events dan ik me herrinerde, maar nog niet met grote impact
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:59:39 #222
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_138045841
Mag gerust even gezegd worden dat na al die patches en met DeI dit een dijk van een spel aan het worden is. Jammer alleen dat ze dat niet al veel eerder gefikst hebben.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 18:50:29 #223
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138049871
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef Kutmanager het volgende:
Mag gerust even gezegd worden dat na al die patches en met DeI dit een dijk van een spel aan het worden is. Jammer alleen dat ze dat niet al veel eerder gefikst hebben.
Mag nog aardig wat aangedaan worden. Sieges zijn nog steeds kut, performance mag beter, nog steeds geen political system.
pi_138104825
Hoewel er toch al wat goeie stappen zijn gezet in diplomatie (met onder andere meer opties), blijft het vantijd soms frustrerend. Willen ze de helft vd tijd geen trade aanbod aanvaarden, ondanks een neutrale houding. Ben ook al lange tijd defensive allies met een factie, met military acces en alles derbij en +100 opinion, maar volwaardige allies willen ze niet worden, en heb natuurlijk hun gebied ook nodig voor de victory conditions. De redenen waarom ze niet willen zou wel gezegd mogen worden, zoals in Paradox games

Het is ook wel wat moeilijker om stabiliteit te houden in je provincies met dat nieuwe culture system
  FOK!fotograaf dinsdag 25 maart 2014 @ 08:44:04 #225
364681 over_hedge
pi_138146212
Ik had gister wel een aparte bug. Bootjes die door het land heen aan het varen waren :')

Wat ik trouwens erg mis is dat je om een stad kan vragen of weg kan geven. Kan hier ook geen mod voor vinden :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')