Speel nu als Sparta, wordt best regelmatig de oorlog aan me verklaard. Averni, Marcomanii, Royal Scythia.. Denk omdat ze de Suebi graag mochten.quote:Op zondag 12 januari 2014 10:35 schreef AthCom het volgende:
[..]
In ieder geval ietsjes. Mij is namelijk wel de oorlog verklaard ... al kwam dat ook vooral omdat mijn reputatie niet al te best was nadat ik een handelspartner met een non-agressiepact aanviel.
In het begin van mijn campagne als Epirus werd ik in de eerste beurt gelijk aangevallen door zowel Athene als Rome en je begint al met een oorlog tegen Sparta. In beurt drie viel Syracusae me ook aan. Daarna heeft het tot beurt 182 of zo geduurd – toen ik praktisch heel West-Europa al had – voordat ik door verschillende Oosterse facties (Sagartia, Arachosia, Aria, Parthava, Parthia) werd aangevallen ...
Je kan het misschien 15 seconden gebruiken voordat je gate is overgenomen, dat de AI nou al hun troepen daar neerzetten en dus 40% daardoor verliest ligt aan de AI. Vind het wel raar dat je met 2 ventjes de gate kan 'uitschakelen' ook al staat er een heel leger daar.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:31 schreef H.FR het volgende:
[..]
Die kokende olie is wel een beetje apart inderdaad, iets te overpowered.
Mwa, ik heb nu vooral barbarenlegers die me aanvallen, met laag moraal. Die lopen vaak nog voor ze bij mn pikemen zijn weg. En dat doet dus het hele leger uiteindelijk. Maar wel raar dat je met 2 units al de gate kunt uitschakelen ja. Maar daar tegenover staat een ongelimiteerde hoeveelheid olie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:33 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Je kan het misschien 15 seconden gebruiken voordat je gate is overgenomen, dat de AI nou al hun troepen daar neerzetten en dus 40% daardoor verliest ligt aan de AI. Vind het wel raar dat je met 2 ventjes de gate kan 'uitschakelen' ook al staat er een heel leger daar.
Men ging dan over het algemeen met ladders te werk, doet de AI nu ook wel maar op het moment dat ze boven zijn gebruiken ze 'm niet meer. Als je zelf (meerdere) ladders gebruikt kan je heel makkelijk winnen als je je troepen verspreidt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:35 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mwa, ik heb nu vooral barbarenlegers die me aanvallen, met laag moraal. Die lopen vaak nog voor ze bij mn pikemen zijn weg. En dat doet dus het hele leger uiteindelijk. Maar wel raar dat je met 2 units al de gate kunt uitschakelen ja. Maar daar tegenover staat een ongelimiteerde hoeveelheid olie.
Wat ze nog wel kunnen verbeteren, is zorgen dat de AI ook daadwerkelijk siege apparatuur maakt, zodat ze niet met die 4 trapjes aankomen en als dat mislukt vermoord worden door kokende olie.
Ja, werkt ook niet 100% die ladders.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Men ging dan over het algemeen met ladders te werk, doet de AI nu ook wel maar op het moment dat ze boven zijn gebruiken ze 'm niet meer. Als je zelf (meerdere) ladders gebruikt kan je heel makkelijk winnen als je je troepen verspreidt.
Ja heb zelf ook maar battle limit aangezet voor dat probleem. Verdedigen kan ik sommige battles nog wel winnen maar soms zijn ze gewoon met te veel maar doen ze niks, als ik dan buiten mijn stad ga dan zou ik verliezenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:43 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, werkt ook niet 100% die ladders.
Ik had trouwens laatst ook dat je via een toegangsbrug bij een stad moest komen, daar kon de AI dus niet langs (ik trouwens ook niet, die brug werkte niet goed..). Moest ik ze met cavelry naar een andere gate lokken
Inderdaad jaquote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ja heb zelf ook maar battle limit aangezet voor dat probleem. Verdedigen kan ik sommige battles nog wel winnen maar soms zijn ze gewoon met te veel maar doen ze niks, als ik dan buiten mijn stad ga dan zou ik verliezen
Ik krijg mijn infanterie maar met moeite die ladders op ... Een daaraan verwant probleem: ik heb ook gemerkt dat het spel erg kan laggen als het kampt met pathfindingproblemen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Men ging dan over het algemeen met ladders te werk, doet de AI nu ook wel maar op het moment dat ze boven zijn gebruiken ze 'm niet meer. Als je zelf (meerdere) ladders gebruikt kan je heel makkelijk winnen als je je troepen verspreidt.
Rome 2's gameplay vervangen door die Rome 1 zou een insta-fix zijn voor alle huidige problemen.. ging het maar zo makkelijk.quote:Op zondag 8 december 2013 16:36 schreef Rhalius het volgende:
Toch triest dat Rome 1 total war nog steeds een veel betere game is.
Yep, ook vreemd dat je bij sommige muren gewoon totaal geen ladder kan plaatsen. Even hoog als andere delen maar helaas.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:04 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ik krijg mijn infanterie maar met moeite die ladders op ... Een daaraan verwant probleem: ik heb ook gemerkt dat het spel erg kan laggen als het kampt met pathfindingproblemen.
De AI zet nu wel zijn ladders aan de muren, maar soms blobt de infanterie bovenaan de ladder en gaan ze weer vrolijk naar beneden. Andere troepen van de AI gebruiken nooit ladders — enkel de troepen die bij de start van het gevecht de ladders hebben. In mijn geval is er aan de Siege AI bar weinig veranderd.
toch wel frappant hoeveel mensen er naar Rome 1 verwijzen alsof dat de perfecte game was....verre van, die blik is gewoon gekleurd door nostalgie.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:14 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Rome 2's gameplay vervangen door die Rome 1 zou een insta-fix zijn voor alle huidige problemen.. ging het maar zo makkelijk.
Ik speel het anders nog regelmatig. Vooral de multiplayer community is nog erg leuk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:51 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
toch wel frappant hoeveel mensen er naar Rome 1 verwijzen alsof dat de perfecte game was....verre van, die blik is gewoon gekleurd door nostalgie.
Overpowerde romeinen, overpowerde chariots, overpowered egypte (waardoor de seleuciden op hun eentje nooit langer dan 20 turns blijven bestaan), weinig variatie in facties, matige diplomatie, veel te veel squalor (waardoor je je eigen steden om de 30jaar moet uitroeien) en familieleden die zich oftewel niet genoeg voortplanten of meteen corrupte eikels worden na ze de 35 gepasseerd zijn.
Anyway, hoor toch al veel goeds over 8.1.
Prima prijs voor wat er met de patch 9 beta op je bord komt.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:05 schreef dopfles1 het volgende:
Net gekocht voor 16.50 euro
Ben benieuwd.
Zal ik met die beta mee moeten doen??? Of gewoon zonder betaquote:Op donderdag 30 januari 2014 10:19 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Prima prijs voor wat er met de patch 9 beta op je bord komt.
Ik heb er nog niet mee gespeeld, maar als ik de patch notes lees, zeker doen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 11:53 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Zal ik met die beta mee moeten doen??? Of gewoon zonder beta
Herkenbaar, irritant probleemquote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:25 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Yep, ook vreemd dat je bij sommige muren gewoon totaal geen ladder kan plaatsen. Even hoog als andere delen maar helaas.
Klopt, ik heb het nu helemaal door, dat management systeem. Werkt opzicht fijn.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:45 schreef AntiChrist7 het volgende:
@dopfles: het is uiteindelijk niet zo moeilijk. Main thing is dat je niet alles tot op het maximum kan bouwen want dan heb je voedseltekort en squalor/public order problemen.
Veel goeds gehoord over patch 9, het begint toch wat te kriebelen om opnieuw te beginnen. maarja, dan komt patch 10 en moet je weer herbeginnen...
Bwa technisch was er nooit iets mis (toch niet voor mij). Maar er waren gewoon andere problemen.quote:Op maandag 3 februari 2014 01:06 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het nu helemaal door, dat management systeem. Werkt opzicht fijn.
Heb niets anders dan patch 9 gehad, 0 bugs tot nu toe en nu zo'n 20 uur gespeeld. Echt een bazen spel en ik snap niet waarom mensen het minder dan rome (1) total war vinden. Zal wel door de bugs die in het begin van het spel zaten komen.
Multiplayer campaign al gespeeld. Nog geen bug ontdektquote:Op maandag 3 februari 2014 09:33 schreef AntiChrist7 het volgende:
[..]
Bwa technisch was er nooit iets mis (toch niet voor mij). Maar er waren gewoon andere problemen.
-1 turn per jaar vind bijna niemand leuk, al wisten ze dat op voorhand, daar kan je gelukkig mods voor downloaden.
-Bijna geen sprake van een politiek systeem, ondanks wat ze aankondigden
-Vreselijk passieve AI in campaign. Ik heb de veni vidi vici achievement (waarbij je alles wint en alles zelf speelt) gehaald in mijn eerste campaign op hard. Als je weet dat ik ooit de oorlog ben verklaard, en de romeinen bijna alles platwalsen, kan je je indenken hoe saai het was.
-campaign was ook te lang, dat hebben ze aangepast in patch 7
-Siege AI was naar het schijnt ook bagger en kon niet met equipment omgaan. Nooit ervaren omdat ik nooit ben aangevallen geweest.
Wel gisteren een online battle gedaan met een vriend, parthia vs rome, rome ownd nog altijd. Zou wel een co-op campaign willen spelen, maar die is naar het schijnt nog helemaal niet stabiel
Allemaal leuk en aardig dat tweede deel van je betoog maar vwb het eerste deel is het natuurlijk wel zo dat ROME 1 niet je irritatiefactor opwekte simpelweg omdat het spel gemiddeld genomen het gewoon dat deed wat de gameplay beloofde.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:51 schreef AntiChrist7 het volgende:
toch wel frappant hoeveel mensen er naar Rome 1 verwijzen alsof dat de perfecte game was....verre van, die blik is gewoon gekleurd door nostalgie.
Overpowerde romeinen, overpowerde chariots, overpowered egypte (waardoor de seleuciden op hun eentje nooit langer dan 20 turns blijven bestaan), weinig variatie in facties, matige diplomatie, veel te veel squalor (waardoor je je eigen steden om de 30jaar moet uitroeien) en familieleden die zich oftewel niet genoeg voortplanten of meteen corrupte eikels worden na ze de 35 gepasseerd zijn.
Volgens mij gaan ze zo Amok als je ze met vuurpijlen oid raakt. Dus ik zou zeggen, nee.quote:
Net prijsje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:05 schreef dopfles1 het volgende:
Net gekocht voor 16.50 euro
Ben benieuwd.
Ik had 'm voor 25 euro op releasequote:
Formation attack uitgezet?quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:21 schreef Chef_M het volgende:
Heeft iemand een (goed werkende) mod waarmee de combat AI wordt verbeterd? Als ik nu troeping richting de vijand stuur dan vechten alleen de voorste mannetjes, de rest blijft allemaal achter.
Staat dat standaard aan dan?quote:
Als het goed is wel. Maar sowieso Divide et Impera proberen, meer balans en ook wat Helleense facties.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:24 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Staat dat standaard aan dan?Vanavond maar een poging wagen, is echt het enigste waar ik me aan irriteer.
Zat net discription te lezen. Grote mod, zit nog even te kijken of het compatible is met een paar andere mods die ik al gebruik.quote:Op woensdag 5 februari 2014 21:26 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als het goed is wel. Maar sowieso Divide et Impera proberen, meer balans en ook wat Helleense facties.
Enigste wat ik eigenlijk wou weten.quote:7. The mod utilizes a blend of 4TPY and 2TPY for the best blend between speed and aging
Je kunt best alles maxen, alleen moet je dan oppassen wat je waar bouwt. Op gegeven moment kun je bijvoorbeeld een aantal van je barracks (ben de naam even kwijt) gewoon slopen, en daar iets neerzetten wat geen/minder squalor veroorzaakt, of wat voor food supply zorgt.quote:Op zondag 2 februari 2014 14:45 schreef AntiChrist7 het volgende:
@dopfles: het is uiteindelijk niet zo moeilijk. Main thing is dat je niet alles tot op het maximum kan bouwen want dan heb je voedseltekort en squalor/public order problemen.
Veel goeds gehoord over patch 9, het begint toch wat te kriebelen om opnieuw te beginnen. maarja, dan komt patch 10 en moet je weer herbeginnen...
Geweldige mod alleen vind ik die namen kutquote:
Volgens mij is er een submod waarmee je de namen kunt terugveranderen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 14:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Geweldige mod alleen vind ik die namen kut
"Obviously we don't want to feature content that won't be in the game intentionally, especially when it would otherwise be pointless"quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:40 schreef AntiChrist7 het volgende:
leuk artikel/interview:
http://www.eurogamer.net/(...)at-creative-assembly
Patch 10 beta is "coming soon", en een volgende dlc is wss gericht op Carthago en units
Heb het al in een tijd niet meer gespeeld, omdat je toch bij elke nieuwe patch opnieuw moet beginnen en mods moeten aangepast worden. Maar na patch 10 ga ik er toch aan beginnen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dus... Is het ondertussen al wat of moet ik Shogun 2 weer installeren?
Vind het bij Shogun 2 zo jammer dat die campaign map zo kut is en die facties teveel op elkaar leken. Verder vond ik alles beter bij Shogun eigenlijk, vooral de combat die bij Rome binnen 10 seconden over was.
Het is al wat. Het is echt een prima spel, je moet alleen gewoon niet al die bullshit dlc aanschaffen maar gewoon voor mods gaan. Ik zou je Divide et Impera aan willen raden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dus... Is het ondertussen al wat of moet ik Shogun 2 weer installeren?
Vind het bij Shogun 2 zo jammer dat die campaign map zo kut is en die facties teveel op elkaar leken. Verder vond ik alles beter bij Shogun eigenlijk, vooral de combat die bij Rome binnen 10 seconden over was.
Aight. Ik heb echt een grafhekel aan DLC. Vooral DLC die tijdens release al wordt aangekondigd. Dan laten ze dus gewoon 30% van het spel weg en releasen ze hem alsnog voor de volle prijs.quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:24 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Het is al wat. Het is echt een prima spel, je moet alleen gewoon niet al die bullshit dlc aanschaffen maar gewoon voor mods gaan. Ik zou je Divide et Impera aan willen raden.
Daar is het internet dan voor. Waarom zou ik ze geld geven voor content dat ze van mij onthouden?quote:Op donderdag 20 februari 2014 17:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Aight. Ik heb echt een grafhekel aan DLC. Vooral DLC die tijdens release al wordt aangekondigd. Dan laten ze dus gewoon 30% van het spel weg en releasen ze hem alsnog voor de volle prijs.
Dit zijn altijd de leukste battlesquote:Op maandag 24 februari 2014 16:28 schreef Kutmanager het volgende:
Net een idioot moeilijke battle gehad. Net veroverde stad, met 1 halfdood legioen, tegen 2 full stacks barbaren met medium/high tier units.
Nadat ik een perfect getimede, toch nog bijna misgelopen flanking manoeuvre had gedaan 1 van de 2 legers kunnen routen en vervolgens alles wat ik daar nog over had naar de andere kant gestuurd en uiteindelijk op het nippertje via de timer gewonnen.40 minuten over gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt gewoon een multiplayer coop campaign erin zitten hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit zijn altijd de leukste battles
Overigens ben ik pas van plan deel 2 te kopen als je de campaign kunt co-oppen. Tot die tijd blijf ik gewoon RTW1 spelen (die overigens ook niet in coop gespeeld kan worden, maar zonder coop lijkt RTW2 me niet echt een meerwaarde te hebben, zeker niet na al dat modwerk wat ik in deel 1 heb verricht).
En verkapte tvp als ik die niet al had
Ow, ik had boven in dit topic begrepen dat daar nog wat probleempjes mee waren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:16 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een multiplayer coop campaign erin zitten hoor.
Bij de release had je wel laadtijden van soms een kwartier. Soms bleef hij ook hangen bij de laadschermen. Geen idee of het inmiddels gefixt is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:16 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een multiplayer coop campaign erin zitten hoor.
Die laadtijden liggen er vooral aan dat er minkukels zijn die denken dat ze Rome 2 kunnen draaien op een pc die ze vier jaar geleden in C1000 hebben gekocht. Als je een beetje van pc-gaming kent, heb je al lang een SSD erin gestoken en heb je laad en turn tijden van 10-20seconden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 18:28 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Bij de release had je wel laadtijden van soms een kwartier. Soms bleef hij ook hangen bij de laadschermen. Geen idee of het inmiddels gefixt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |