Ik zal daar eens kijken, bedankt. Maar waar ik naar toe wil is zeer inzichtelijk maken waar precies er teveel aan kosten berekend of uitgegeven worden, dus heel erg de diepte in zeg maar. Waar zit het probleem, in de lonen, de materialen, r&d, reclame, nutteloze constructies waar mensen loon en winst uit trekken, etc. dan kun je goed gaan kijken waar er het meest effectief bespaard dan wel gesneden kan worden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gewoon in de Rijksbegroting kijken, daar vind je het grootste deel van dat bedrag in terug. Het is wel een begroting, maar het geeft wel enig inzicht in wat waar aan uitgegeven wordt.
De cijfers zijn niet vaag, maar ze zijn uitgesplitst naar gelang de organisatie van de overheid.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:08 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik zal daar eens kijken, bedankt. Maar waar ik naar toe wil is zeer inzichtelijk maken waar precies er teveel aan kosten berekend of uitgegeven worden, dus heel erg de diepte in zeg maar. Waar zit het probleem, in de lonen, de materialen, r&d, reclame, nutteloze constructies waar mensen loon en winst uit trekken, etc. dan kun je goed gaan kijken waar er het meest effectief bespaard dan wel gesneden kan worden.
Vage cijfers heb je niet zoveel aan denk ik, je moet juist heel specifiek gaan kijken naar alle kosten en die zeer inzichtelijk maken, evenals de structuren en lange termijn effecten van de huidige opzet.
Zoals al te verwachten viel, onderhandelen kost altijd geld, loopt het begrotingstekort toch weer op. Zowel in het jaar 2013 als 2014 komt er 700 miljoen Euro aan tekort bij. En in de jaren 2015 tot en met 2017 komt er, vermoedelijk ook jaarlijks, 600 miljoen Euro aan tekort bij. Kortom we moeten vaststellen dat, als dit zo blijft, de IMF voorspellingen in de OP al optimistischer zijn dan de werkelijke situatie in 2013 en 2014. Een erg foute tendens dus.quote:CPB: begrotingsakkoord doet begrotingstekort met 700 miljoen oplopen
Door het vrijdag gesloten begrotingsakkoord loopt het begrotingstekort in 2013 en 2014 op met 700 miljoen euro. In de jaren 2015-2017 verslechtert het begrotingstekort met 600 miljoen euro. Dat blijkt uit de doorrekening vanmorgen die het CPB heeft gepubliceerd.
[..]
Als het niet lukt daar dekking voor te vinden komt het tekort dit jaar mogelijk niet op de door het CPB voorspelde 3,2 procent, maar op 3,3 procent uit, en volgend jaar op 3,4 procent.
Zieke shit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:55 schreef Kumerian het volgende:
Ofwel: Zorg er voor dat mensen met exhorbitant hoge spaarrekeningen de keus krijgen: Of aan de staat doneren, of zelf uitgeven.
Wij betalen al lang die 3000 Euro. Kijk even op je loonstrook.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:46 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
De premies worden lager, en verzekeren wordt door private bedrijven geregeld. Hoe kom je erbij dat verzekeren ineens bijna een factor 3 duurder wordt? Beetje schreeuwen noem ik dat.
Wat is de vraag? Het IMF signaleert problemen en draagt een oplossing aan. Dat die verstoken zijn van iedere vorm van moraal is een tweede.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:38 schreef Hexagon het volgende:
Het zou aardig zijn als het IMF ook met onderbouwing komt in zijn communicatie. Waar zit het probleem dan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |