Quesadilla?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:41 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Wat is dat voor lekkers in de op?
ot; witlof. Dochterlief nasi.
Een paar uur geleden, curry worstquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:38 schreef MangoLotion het volgende:
De dag begon goed maar naarmate naarmate het vorderde werd mijn eetpatroon trashier
Ontbijt: groene thee met biologische kwark, stukjes peer en bananaan, kaneel en omega 3 mix
Lunch: minestrone soep uit blik
Tussendoor: toffifee, cinnamon rol en de pumpkin spice latte van Starbucks.
Diner: KFC
Nu: toffifee
Gaat goed hier
Confit?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:40 schreef golfer het volgende:
Op lage temperatuur langzaam in olie gegaarde kabeljauwhaas, gebakken krieltjes en een salade van komkommer en ui met sesamzaad en pijnboompitten.
Ja... hoe en wat en alles!quote:
Hihi, pommodori pestoquote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja... hoe en wat en alles!
Dit is info van vanavond eten we aardappelen...
Dan kom ik er zo aanquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:42 schreef habitue het volgende:
stoofpot staat op het vuur van runderwang, met bleekselderij, wortel, ui, goede syrah en kalfsfond. Verder nog verse kruiden ed.
Belt net de persoon met wie ik het zou opeten af!![]()
Da's nieuw of niet? Daar kwam de beeb laatst ook ineens mee aanzetten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:25 schreef Muck het volgende:
[..]
Dan kom ik er zo aan![]()
OT: [ afbeelding ]
Oeh, lekker. Goed idee. Als ik thuis eet, wordt dat 'm.quote:
Het werd de bloemkool met goulash en gekookte aardappelen. En als 'toetje' wat perzik en mandarijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:57 schreef Anne het volgende:
[..]
Oeh, lekker. Goed idee. Als ik thuis eet, wordt dat 'm.
Als ik bij mijn ouders eet wordt het bloemige kool.
Snap ik, klinkt geweldig!quote:
Dat is zoooo erg lekker! Ook een keer gemaakt op mijn werk.quote:
Op zaterdag 12
oktober 2013 13:56 schreef
minilot het
volgende:
Na een week met stamppot rauwe andijvie en hutspot vandaag even geen
behoefte aan Hollandse pot. We eten vandaag bastilla!
Voor wie het niet kent: het is een kruidige Marrokaanse hartige taart
met een flink zoet element erin.![]()
Vanmorgen al mee begonnen: kippendijen (helaas geen duif) gestoofd in
boter met uien, hete groene peper, kaneel, ras-el-haout, saffraan,
gember, zeezout en wat bouillon. Kip eruit zodra gaar, vocht ingekookt
en daarna gemengd met met fijngesneden bos peterselie, bos koriander,
sap van een halve citroen en een lepeltje oranjebloesemwater. Een stel
eieren erdoor, kip in stukje getrokken en door de prut gemengd.
Dat gaat vanavond samen met een zoet en knapperig mengsel van amandelen,
suiker en kaneel in filodeeg (eigenlijk warqa/brik, maar dat heb ik
even niet), en dan nog even de hete oven in.![]()
Wat het maar alvast avond!
Dat is grappig, ik heb ook romige knoflookcourgettesoep met zalmsnippers gemaakt. Maar ik heb het zoutpotje open laten vallen boven de pan; we hebben het toch opgegeten. Nu voel ik me niet zo lekker.quote:
Ik wel... Maar het bij 1 reepje gehouden (bonbonbloc)quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:46 schreef nectarientje het volgende:
kopje thee en enorme zin in chocola maar gelukkig niet in huis
Die kan ik weken in huis hebben zonder eraan te beginnen!quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik wel... Maar het bij 1 reepje gehouden (bonbonbloc)
is dat nou zoveel lekkerder dan in een pita broodje? hb eigenlijk nog nooit shoarma met turks brood gegeten :pquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:08 schreef Anne het volgende:
Straks shoarma met paprika en mais er doorheen, op/in Turks brood met veldsla.
Haha, hier hetzelfde. Pompoen en ui met rozemarijn geroosterd onder de grill. Daarna met wat water in de pan, pureren en scheutje room erbij. Heerlijke fluwelen soep was het.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
Geroosterde pompoensoep met een lik zure room. Erbij mijn allereerste zuurdesembroodje
Hier ook ui (in de schil) mee geroosterd! En rozemarijn én tijmquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:04 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha, hier hetzelfde. Pompoen en ui met rozemarijn geroosterd onder de grill. Daarna met wat water in de pan, pureren en scheutje room erbij. Heerlijke fluwelen soep was het.
Herfst
Ik wil niet weten hoeveel jij kwijt bent aan boodschappen als ik jouw posts zo lees. Klinkt allemaal wel lekkerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Net een heerlijke sappige peer vers van de boom (2 week laten rusten), heelrijk
Zo een blokje pure chocolade
Straks sperziebonen, rode kool met appel, aardappelpuree (zelfgemaakt( en een stoofpot met sucadelappen, zilverui, wortel, ui, knoflook, kasteelbier e.d.
Best veel inderdaad maar geef het liever uit aan lekker eten dan aan andere dingen, geef niks om kleding, kappers oid.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik wil niet weten hoeveel jij kwijt bent aan boodschappen als ik jouw posts zo lees. Klinkt allemaal wel lekker
Dat heb ik ook hoorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Best veel inderdaad maar geef het liever uit aan lekker eten dan aan andere dingen, geef niks om kleding, kappers oid.
De chocolade komt van de Aldi
Bestel dan een verse pizzaquote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Yoghurt met banaan en hagelslag.
Vnv laat waarschijnlijk McDrive
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Ik vind van wel, maar ik vind Turks brood zo ook al lekker om te eten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:24 schreef aadspagaat het volgende:
[..]
is dat nou zoveel lekkerder dan in een pita broodje? hb eigenlijk nog nooit shoarma met turks brood gegeten :p
Oh pizza is heerlijk maar het werden toch 2 McKroket's, met kortingsbonquote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:47 schreef Geerd het volgende:
[..]
Bestel dan een verse pizzaMc is toch niet lekker?
Yum!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh pizza is heerlijk maar het werden toch 2 McKroket's, met kortingsbon
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 18:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Zoete aardappel, dun gesneden en in olijfolie, tijm en rozemarijn gebakken.
Gekookte sperziebonen en draadjesvlees met ui
Ik had laatst weer voor het eerst in tijden een kroket gegeten, na het lopen van een halve marathon. Dat smaakte erg goedquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:44 schreef Myraela het volgende:
Vanavond een wit bolletje met een zelfgemaakt kroketje.
Alles daaraan klinkt tof!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Tijdens het wandelen stond er een kruiwagen vol met appels bij de boer, zakje gratis meegenomen en nu een appelmoes gemaakt met een vleugje speculaaskuiden erbij, superlekker. Zonder suiker, de appels zijn zoet genoeg
Lekker :dquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:15 schreef SEMTEX het volgende:
Biefstuk van de keurslageren broccoli van het groentenboertje. Support your local kleine speciaalzaakjes, ze verdwijnen steeds vaker
Arme keurslagerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:15 schreef SEMTEX het volgende:
Biefstuk van de keurslageren broccoli van het groentenboertje. Support your local kleine speciaalzaakjes, ze verdwijnen steeds vaker
Oohh, lekker! Moet ik ook maar eens regelen, lang geleden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:11 schreef fratsman het volgende:
Voor het eerst deze herfst als ontbijt;balkenbrij
Kwart voor 8? Dat is een redelijk normale tijd toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:45 schreef MangoLotion het volgende:
Ik kan nu pas avondeten![]()
![]()
Rijst geroerbakt met heel veel kruiden, zeevruchten, knoflook, ui en champignon
Hmm, dat maakte mn moeder vroeger altijd zelf voor mn vader. Die lucht die daar af kwam.. Nee, daar was ik geen fan van.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:11 schreef fratsman het volgende:
Voor het eerst deze herfst als ontbijt;balkenbrij
quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:11 schreef MaximusTG het volgende:
Vanavond iets van tortilla's met wat lekkere ham, gegrilde paprika, misschien aardappeltje, etc. Heb net de tortilla's zelf gebakken:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
en ik zie nu dat de Grolsch theedoek waarin ze liggen mooi matcht met de Mexicaanse vlag. Al zijn deze op basis van bloem en niet mais.
Oee! Ik slurp daar elk jaar rond Pasen liters van weg!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Zelfgemaakte advocaat!![]()
![]()
Zo lekker, daar hoeft geen geslagen room meer bij
Dat klinkt lekker, heb je een recept?quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:52 schreef Mainport het volgende:
Later pasta met geitenkaastomatensaus, Spaanse fuet en rucola.
Nu espresso met een sigaret.
Voor die espresso met die sigaret?quote:
Wij hadden ook quiche / hartige taart met kip, paprika, ui, knoflookquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:29 schreef Muck het volgende:
Er staat quiche in de oven met ui, spek en blauwe kaas
Ja hoor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 15:33 schreef minilot het volgende:
Oee! Ik slurp daar elk jaar rond Pasen liters van weg!Uit een in de winkel gekochte fles dan. Heel benieuwd naar zelfgemaakte - mag ik het recept?
Ook een goede combiquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hadden ook quiche / hartige taart met kip, paprika, ui, knoflook
Pasta naar keuzequote:Op maandag 21 oktober 2013 18:26 schreef Ansu het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker, heb je een recept?
Hier staat sinds een uurtje of 3 vanmiddag de hachee lekker op, herfst
Perfect! Gaat lukken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:55 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ja hoor.
5 eidooiers
150 gram witte basterdsuiker
merg van 1 vanillestokje
150 ml wodka
1/2 blikje gecondenseerde melk met suiker
Eidooiers met suiker en vanillemerg au bain marie met elkaar vermengen, drank er in scheutjes bij. Dan de gecondenseerde melk erbij en doorwarmen tot het de gewenste dikte en smaak heeft.
Wodka omdat het in huis wasmaar iets met een wat scherpere dronk kan ook, jonge jenever ofzo. Met Stoli werd het in ieder geval lekker smooth. Was bij elkaar ongeveer 80% van een medium maat sambalpotje
Als je 'm wat dunner wilt, kan je ook de eiwitten erbij gebruiken maar ik heb graag lepel-advocaat en geen slurp-advocaat, zeg maar!
Hahaha lekker!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:42 schreef golfer het volgende:
Omdat het met ruim 20 graden er echt weer voor is maak ik vanavond Boerenkoolstamppot met een rookworst.
Haha, ja alles leegmaken is dan het beste. Wat is de reden voor de verhuizing?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:43 schreef minilot het volgende:
Weer wat restjes opmaken vandaag... Deze ochtend eet ik een tortilla uit de oven met cheddar en appel erin. Ook Griekse yoghurt met walnoten en honing.
Vanavond dit:
http://thepioneerwoman.com/cooking/2009/08/coq-au-vin/
Nog een week tot ik begin met verhuizen: voorraadkast en vriezer zijn praktisch leeg!
Huis gekocht.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:53 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Haha, ja alles leegmaken is dan het beste. Wat is de reden voor de verhuizing?
Dorp, in de buurt van Rotterdam. Ik schuif maar zeven straten op van waar ik nu woon.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:06 schreef rhubarb het volgende:
Gefeliciteerd, spannend of niet? In welke plaats?
Goed idee, ik had nog een halve bloemkool liggen! Dit gaat m worden vanavond.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:53 schreef minilot het volgende:
Het wordt http://thepioneerwoman.com/cooking/2009/01/cauliflower-soup/, want dan hoef ik geen boodschappen te doen
Lekker hoor!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:25 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Goed idee, ik had nog een halve bloemkool liggen! Dit gaat m worden vanavond.
Het was de meest onappetijtelijke soep die ik ooit gezien heb... Smaak was ook niet top, ondanks m'n eigen bouillon uit de diepvries... Was nu wat te bechamel-achtig, doordat ik over de half-and-half had gelezen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Lekker hoor!![]()
Hier op kantoor nu drie dadels en wat pindas, want heb trek en er is pas over drie uur avondeten (op z'n vroegst)
bechamelachtige soep klinkt niet heel lekkerquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:47 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Het was de meest onappetijtelijke soep die ik ooit gezien heb... Smaak was ook niet top, ondanks m'n eigen bouillon uit de diepvries... Was nu wat te bechamel-achtig, doordat ik over de half-and-half had gelezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |