Waarom is het zo soft...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:14 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Pearl Jam is heeeel matig....
+ pendulum (geen tuubje van)
/hoogtepunten
Oh, dacht dat je het over die single had. Ik ken alleen nog de 2 singles en die vind ik wel erg goed, met name de eerste dan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:21 schreef Moody het volgende:
[..]
Op 2 of 3 nummers na niet al te best. Zo beter gezegd?
Vind Backspacer beter.
Mogelijk dat ik van de onderste 3 een enkele scrobbel hebquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
Sowieso ben ik in Soul wel redelijk thuis, deze zul je ook wel in mijn toplijst aller tijden zien:
en de cover die stiekem nog beter is, en dat is een opgave ja:
Tip: de rest van het album dan niet luisterenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, dacht dat je het over die single had. Ik ken alleen nog de 2 singles en die vind ik wel erg goed, met name de eerste dan.
Was het een beetje comfortabel onder die steen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb trouwens recent Woodkid ontdekt
Te weinig nog hoor. mja Soul is vooral een oude lullengenre dus je hebt de tijd nog. Ik ken deze nummers ook vooral door samples in Hip-Hop nummers.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Mogelijk dat ik van de onderste 3 een enkele scrobbel heb
Respect natuurlijkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:22 schreef Kerftminister het volgende:
Sowieso ben ik in Soul wel redelijk thuis, deze zul je ook wel in mijn toplijst aller tijden zien:
en de cover die stiekem nog beter is, en dat is een opgave ja:
Over een half jaar eens Darkside luisterenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Was het een beetje comfortabel onder die steen?
Wat vind je er van? Mijn kleine broertje kwam daar een paar jaar geleden ineens mee (terwijl ik altijd zijn muziek aanleverde) maar ik vind er maar weinig aan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb trouwens recent Woodkid ontdekt
Ik vind hem niet geweldig, had meer verwacht na die 2 nummers die al te luisteren waren. Blijf die nummers wel helemaal geweldig vinden met misschien nog 2 a 3 nummers van het album maar de rest trekt me niet zo.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:27 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Over een half jaar eens Darkside luisteren
Zeker waar wat je zegt, maar Soul is wat mij betreft hét genre dat om de vocalen draait. En heb in elk genre wel iets wat ik speciaal in dat genre zoek en als ik echt naar geweldige zangers wil luisteren ga ik aan de Soul bijvoorbeeld. A House is Not a Home wordt door velen namelijk als een top 2000-achtig nummertje gezien, maar ik vind het echt prachtig. Je komt er pas echter hoe knap het is als je zelf probeert mee te zingen en dan je zusjes je uitlachen omdat het nergens naar klinkt.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Respect natuurlijk
Al kan ik blues vele malen beter hebben dan soul. In blues zit meer voelbare emotie voor mij, hoe eentonig het vaak ook is. Blues is een algemene klaagzang tegen de maatschappij en mensheid, soul is meer een persoonlijke emotie. Moet je echt veel geduld voor hebben om dat veel te kunnen luisteren.
Charles Bradley heeft een geweldige stem, vond zijn laatste album alleen niet echt boeiend genoeg. Maar had meer met de songwriting en instrumentatie te maken dan met zijn stem want die is echt prachtig.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Soul ben ik niet echt in thuis, maar Charles Bradley vind ik wel een baas.
Wilde voor niet echt de obvious choices gaan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:30 schreef Moody het volgende:
Je vergeet de grootsten trouwens wel; Aretha Franklin, Marvin Gaye, Otis Redding, Ray Charles. Evt. Nat King Cole, al was dat nog niet echt soul.
Het is een beetje muziek die ik gemist hebquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je er van? Mijn kleine broertje kwam daar een paar jaar geleden ineens mee (terwijl ik altijd zijn muziek aanleverde) maar ik vind er maar weinig aan.
Wat ik me er van kan herinneren is dat ik heel veel potentie hoorde maar dat die gast toch meer gaat voor de 'soundtrack van Star Wars'-optie.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Het is een beetje muziek die ik gemist hebIk houd wel van elektronische dingetjes, maar als het heel abstract wordt (zoal Eneotrix bv.) trek ik het toch een stuk minder. Dan vind ik zo'n symfonische sound van Woodkid fijner
Funk is voor mij ook nog een redelijk gesloten boek. Isley Brothers is Soul/Funk en verder alles waar George Clinton ingezeten heeft: Parliament en Funkadelic dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:32 schreef Dagoduck het volgende:
Ik weet niet hoe ver jullie een beetje bekend zijn in de funk/r&b? Maar ik was hier laatst in de kroeg en daar draaiden wat DJ's vanaf vinyl jaren 70 funk bijvoorbeeld:
Ook draaiden ze muziek dat Daft Punk had kunnen zijn maar uit de jaren 70 kwam. Weet iemand meer platen zoals deze?
Wat vind je van Ella Fitzgerald en Nat King Cole dan? Dat waren toch wel helden in de jaren '30 en '40, nog voordat de soul begon op te leven.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:30 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Wilde voor niet echt de obvious choices gaan.
What's Going On blijft voor mij namelijk ook de favoriete Soul-plaat denk ik hoor.
Er zijn dagen waar ik minder scrobbles heb.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:34 schreef Dagoduck het volgende:
Nog 5 nummers dan heb ik 25.000 scrobbles, dan is het wel weer mooi geweest voor vandaag
Hoe gaat de soundtrack van Star Wars?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat ik me er van kan herinneren is dat ik heel veel potentie hoorde maar dat die gast toch meer gaat voor de 'soundtrack van Star Wars'-optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |