Deels eens. Bruce is ook baas, maar ook wel erg Amerikaans. Alles is groot en heeft een doel bij Bruce. Daar kan ik in ieder geval geen uren naar luisteren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:43 schreef Norrage het volgende:
Het beste icoon der iconen is voor mij toch Bruce
Betere muziek dan dit bestaat er niet
Die Drake review van jouquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Techno luister ik nooit
Verder is het me nog nooit gelukt om een hele discografie op een rijtje te luisteren, op die van The Shins na omdat die zo kort is en Outkast omdat ik een vrije zondag had.
De rest ben ik allemaal aan het binnenhalen nu, ik kan vooruit. Houd mijn RYM pagina maar in de gaten als je wil zien wat ik ervan vind, want ik zal 100% vergeten om alles te mentionen hier.
Ik heb volgens mij eens 1500 Bruce plays in 1 week gehad...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Deels eens. Bruce is ook baas, maar ook wel erg Amerikaans. Alles is groot en heeft een doel bij Bruce. Daar kan ik in ieder geval geen uren naar luisteren.
Live is hij samen met Prince op het moment wel een van de eindbazen
Jaga Jazzist moet wel wat zijn dat Kerfty leuk kan vindenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:47 schreef Felagund het volgende:
Damn, Mulatu Astatke treed vandaag op in Londen. Maar daar had ik toch niet heen gekund. Op 25 Oktober ook Jagga Jazzist, is dat niet wat voor jou Kerftminster, op ben je niet van de Jazz?
Epische videoclip trouwens.
Ziggy is idd een goede instapper. Maar als je veel electronic of pop/rock uit dit topic gewend bent, wellicht wel een beetje duf. Al is de uitwerking van het thema geniaal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:48 schreef Arn0 het volgende:
Bowie is wel dé held van de jaren '70 ja.. En toch ook wel experimenteel, zonder daarbij slechte songs te schrijven (toch niet in die era). De Berlijn trilogie is legendarisch, maar ik zou beginnen met Ziggy Stardust. Prima instapmoment voor die fantastische discografie te ontdekken.
Het is ook echt heel moeilijk. Vooral omdat er altijd dat soort namen zijn die, hoe invloedrijk ook, niet in je straatje passen. Ik heb ook wel legendarische albums waarvan ik weet dat mijn bibliotheek zonder ze niet had bestaan, maar die ik toch niet af kan luisterenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Voor mijn 20/22e wist dat soort "opa's" ook nog niet goed op waarde in te schatten. Je moet er gewoon tijd voor nemen. Iets dat ik gelukkig in de jaren daarna kon doen i.v.m. het reizen dat ik toen heb gedaan. Urenlang luisteren naar 1 artiest kun je thuis bijna niet doen, of je moet je internetverbinding tijdelijk uitschakelen
Ja ik was even kwaad toen ik daar een stel 5 sterren reviews zag staan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die Melys, Alamo Race Track en die ander hadden mijn Somalische vrienden niet in de aanbieding dus moet ik nog even zoeken.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Hunky Dory blijf ik zijn absolute beste vinden. Daarna Station to Station. Ziggy vond ik vroeger altijd het beste, maar daar ben ik te oud voor geworden ofzo. Geen idee, voor mij is dat nu "simpele" rock geworden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Ziggy is idd een goede instapper. Maar als je veel electronic of pop/rock uit dit topic gewend bent, wellicht wel een beetje duf. Al is de uitwerking van het thema geniaal.
Diamond Dogs of Station to Station kan misschien sneller gewaardeerd worden in dit topic.
Al moet je eigenlijk beginnen met She's Got Medals, Space Oddity en van daaruit de rest afwerken
Niet kan luisteren omdat je er niet tegen kan? Of omdat je er de tijd niet voor wil of kan nemen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ook echt heel moeilijk. Vooral omdat er altijd dat soort namen zijn die, hoe invloedrijk ook, niet in je straatje passen. Ik heb ook wel legendarische albums waarvan ik weet dat mijn bibliotheek zonder ze niet had bestaan, maar die ik toch niet af kan luisteren
Heroes is een goed album, maar ze hebben dat nummer zo ontzettend vernietigd met die kut-reclame. Ik luister dat album dus nooit meerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:54 schreef Tchock het volgende:
Ik heb "Heroes" (mét aanhalingstekens) hier aan de muur hangen omdat het een prachtige plaat is met een heel erg mooie hoes maar verder ben ik ook totaal geen Bowie-expert. Die staat ook al jaren op de lijst.
Omdat ik het niet mooi vind, of mezelf er in elk geval niet toe kan zetten het zo goed te bestuderen dat ik het ga waarderen. Pet Sounds, om er maar eens eentje bij te pakken, vind ik echt helemaal niets (behalve God Only Knows). Is dat een kwestie van smaak, aandacht, tijd? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet kan luisteren omdat je er niet tegen kan? Of omdat je er de tijd niet voor wil of kan nemen?
En inderdaad.quote:Je hoeft natuurlijk niets geforceerd goed te vinden. Maar soms heeft iets wel rust en tijd nodig om te kunnen vallen. Iets dat erg lastig is vandaag de dag....daar baal ik zelf ook van.
Same here, en daar hebben we al de nodige discussies over gehad hier volgens mij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat ik het niet mooi vind, of mezelf er in elk geval niet toe kan zetten het zo goed te bestuderen dat ik het ga waarderen. Pet Sounds, om er maar eens eentje bij te pakken, vind ik echt helemaal niets (behalve God Only Knows). Is dat een kwestie van smaak, aandacht, tijd? Ik weet het niet.
[..]
En inderdaad.
Precies, je wordt verscheurd tussen een soort plichtsbesef en je eigen smaak.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Same here, en daar hebben we al de nodige discussies over gehad hier volgens mij.
Die Alamo Race Track kan ik trouwens ook niet vinden, ben wss niet scherp genoeg meer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies, je wordt verscheurd tussen een soort plichtsbesef en je eigen smaak.
DM voor torrent.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:58 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Die Alamo Race Track kan ik trouwens ook niet vinden, ben wss niet scherp genoeg meer.
Ohquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:56 schreef Kerftminister het volgende:
Oei van Melys kan ik niks vinden.
Dat is best een lekkere naam om op je cv te zetten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:59 schreef ranja het volgende:
[..]
Ohuit Wales komen ze en John Peel was groot fan
Wat een verschrikkelijk gedateerde kutband dat Beachboys!!!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Same here, en daar hebben we al de nodige discussies over gehad hier volgens mij.
Brian Wilson is geniaal, de Beach Boys zijn aardig.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk gedateerde kutband dat Beachboys!!!
rrrrrrrrr
Kom maar mensen
Of zal ik over the National beginnen?
Niet dat ik weet, maar het klinkt niet heel fijnquote:
Ik vind het maar saai die Beach Boys, doe mij Beastie Boys maarquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk gedateerde kutband dat Beachboys!!!
rrrrrrrrr
Kom maar mensen
Of zal ik over the National beginnen?
Ohja die had ik ook gedownloadquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:05 schreef Tchock het volgende:
Die mix van Dave Harrington die ik eerder noemde is echt perfect om bij te studeren. Er komen allemaal flarden krakerige jazz en blues langs, er is nog geen noot die ik herkend heb. Maar daarom des te fijner; alsof je naar reclameloze radio luistert waarvan alle muziek goed is uitgezocht.
Ik heb jaren van mijn leven besteed aan KinK FM maar sinds dat overleden is heb ik nooit meer expres en bewust radio geluisterd.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ohja die had ik ook gedownloadEcht, die mixen die ik allemaal aan het luisteren ben. Zo heerlijk. Misschien moet ik sowieso weer eens vaker de radio opzetten.
Hebben jullie specifieke radio-stations die jullie draaien? Vroeger draaide ik altijd
http://www.radioparadise.com
Daar draaien ze heel veel indie, maar ook veel klassiek en jazz en alternatieve meuk
Dan hoop ik dat je nooit een kantoorbaan krijgtquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
Radio draai ik echt nooit, wil zelf bepalen wat ik luister ten aller tijden. Heb al moeite om muziek te shufflen.
Oh en een vriendin uit Kroatië vind het ook een leuk nummer en is blij dat ik er af en toe eens wat muziek doorspeel waarvan ik denk dat ze dat wel kan waarderenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:18 schreef brooklyndodger het volgende:
Ranja held
Iemand deze plaat al gehoord? Mijn indie-hart gaat er heel hard van tekeer.
Soma sorryquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Penguin is niet hetzelfde.Somma ken ik niet.
Daarom stond je ook in mijn top-3quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef Felagund het volgende:
Of Gill Scott-Heron:
De "godfather of rap" moet zeker wat voor Kerftminster zijn.
Jaaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef Felagund het volgende:
Of Gill Scott-Heron:
Natuurlijk ken ik Gil Scott-Heron. Al jaren zelfs:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef Felagund het volgende:
Of Gill Scott-Heron:
Pendulum? Huh wat?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:14 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Pearl Jam is heeeel matig....
+ pendulum (geen tuubje van)
/hoogtepunten
Nee niet die van Mark Lanegan.quote:
hoezo matig?quote:
Oeh lekker, panfluit doet me aan iets totaal anders denken, psychedelische jazz-rock van begin jaren 70. Misschien liefhebbers?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef Felagund het volgende:
Of Gill Scott-Heron:
Oh, dat is een nieuw nummer van Pearl Jam. Ik zat even aan de band te denken, dat die wat nieuws hadden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:19 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee niet die van Mark Lanegan.
Of bedoel je iets anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |