Hij gaat gebukt onder z'n geweten.quote:
Hoax. PvdA-ers hebben geen geweten.quote:
Ik heb het meegemaakt bij de studentenvereniging van een vriend van me. Daar heeft een penningmeester, die financieel blut bleek te zijn, maandenlang in zijn onderhoud voorzien door uit de kas te graaien. Met als idee natuurlijk dat hij het dan ongemerkt weer terug zou storten. Ik vermoed dat het hier ook zo gegaan is. Die man zal wel problemen gehad (wellicht zoiets als verslaving) hebben en zich op die manier hebben voorgehouden het te kunnen overbruggen in de hoop dat het niet gemerkt zou worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind dat verenigingen en stichtingen wel controle-mechanismen moeten hebben om geldstromen in de gaten te houden. Ik heb genoeg verenigingen en stichtingen gezien en diefstal door de penningmeester of iemand anders dichtbij het geld komt heel vaak voor.
Ik denk dat een op de vijf verenigingen te maken heeft gehad met een stelend (bestuurs)lid. Het is in ieder geval bij de PvdA vaker voor gekomen.
Het blijft gewoon diefstal, punt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het meegemaakt bij de studentenvereniging van een vriend van me. Daar heeft een penningmeester, die financieel blut bleek te zijn, maandenlang in zijn onderhoud voorzien door uit de kas te graaien. Met als idee natuurlijk dat hij het dan ongemerkt weer terug zou storten. Ik vermoed dat het hier ook zo gegaan is. Die man zal wel problemen gehad (wellicht zoiets als verslaving) hebben en zich op die manier hebben voorgehouden het te kunnen overbruggen in de hoop dat het niet gemerkt zou worden.
Het controlemechanisme was er wel, de kascommissie, maar die waren na jaren van goed financieel beheer compleet ingeslapen en hadden zich maandenlang om de tuin laten leiden door de penningmeester in kwestie. Die zijn oneervol uit hun functie gezet op de crisis ALV. En die penningmeester werd natuurlijk direct geroyeerd.
Overigens is er ook voor gekozen om geen aangifte te doen met als voorwaarde dat het geld terugbetaald zou worden. Om negatieve publiciteit te voorkomen maar ook omdat de kans dat ze het geld anders nog terug zouden krijgen helemaal verkeken zou zijn. Uiteindelijk heeft zijn moeder de schuld betaald.
Ik vermoed dus dat het verhaal met deze kerel ongeveer vergelijkbaar zal zijn.
Zekerquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het blijft gewoon diefstal, punt.
Geen dank voor de voorzet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoax. PvdA-ers hebben geen geweten.
Het leek er in eerste instantie toch wel op dat hij er zonder aangifte mee wegkwam.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik lees trouwens dat meneer ermee op vakantie is geweest. Veel lager kan zo ongeveer niet denk ik.![]()
Blijft de vraag hoe hij er gedacht had mee weg te komen.
KLopt ja, mede voor vakantie gebruikt.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik lees trouwens dat meneer ermee op vakantie is geweest. Veel lager kan zo ongeveer niet denk ik.![]()
Blijft de vraag hoe hij er gedacht had mee weg te komen.
quote:Met de 40.000 euro die hij van dakloze stumpers roofde, subsidieerde de PvdA'er zijn theatershowtje, gaf de sociaaldemocraat joviale rondjes in de kroeg en ging de vriend van Hans Spekman op vakantie naar Griekenland
Aangifte of geen aangifte. Deze man heeft zich toch wel voorgoed onmogelijk gemaakt. En de kans dat dit zou uitkomen was 100%. Dan dus de vraag waarom je dan toch zoiets doet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 09:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het leek er in eerste instantie toch wel op dat hij er zonder aangifte mee wegkwam.
Misschien waande hij zich onaantastbaar.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangifte of geen aangifte. Deze man heeft zich toch wel voorgoed onmogelijk gemaakt. En de kans dat dit zou uitkomen was 100%. Dan dus de vraag waarom je dan toch zoiets doet.
Struisvogelpolitiek denk ik.. en op den duur zal het wel iets zijn geweest waaraan hij geen weerstand meer kon bieden. Vond de interviewer van GeenStijl wel vreselijk irritant trouwens.. die flapdrol deed net of er van hem zelf was gestolen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Aangifte of geen aangifte. Deze man heeft zich toch wel voorgoed onmogelijk gemaakt. En de kans dat dit zou uitkomen was 100%. Dan dus de vraag waarom je dan toch zoiets doet.
Mee eens, ze moeten even af van die vreselijk agressieve manier van 'vragen stellen'.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vond de interviewer van GeenStijl wel vreselijk irritant trouwens.. die flapdrol deed net of er van hem zelf was gestolen.
Ze willen de wereld bevrijden van de Islamquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat er 'arbeid' in de naam zit zegt niets.
PVV is ook alles behalve vrij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-XOXO-
Idd. Rutger had er wat mooiers van kunnen maken..quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 19:33 schreef Pleun2011 het volgende:
Vond de interviewer van GeenStijl wel vreselijk irritant trouwens.. die flapdrol deed net of er van hem zelf was gestolen.
Ja maar ja, hij heeft dat wachtgeld nodig om het gestolen geld terug te kunnen betalenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:53 schreef HeatWave het volgende:
Ach, niemand kijkt er meer van op, niets zo achterbaks als een PVDAér.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |