slechte grap dit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:13 schreef hofferin het volgende:
Ik ben 18. En heb denk ik betere, moelilijkere , boeken gelezen dan jij ts dit is een domme klacht die je alleen baseerd op je vriendenkring dus misschien is het een goed idee om je wereld wat te ver breiden en niet iedereen over de zelfde kam te strijken. Ik lees graag Plato, Nietzsche , copernicus en ook litraire vermaak boeken van Hermans, Reve , celine cremer en andere grote, net als de meeste mensen die ik ken. Dus je observatie klopt niet.
Je hoeft me niet aan te vallen hoor, ik vind het mooi dat je leest.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:13 schreef hofferin het volgende:
Ik ben 18. En heb denk ik betere, moelilijkere , boeken gelezen dan jij ts dit is een domme klacht die je alleen baseerd op je vriendenkring dus misschien is het een goed idee om je wereld wat te ver breiden en niet iedereen over de zelfde kam te strijken. Ik lees graag Plato, Nietzsche , copernicus en ook litraire vermaak boeken van Hermans, Reve , celine cremer en andere grote, net als de meeste mensen die ik ken. Dus je observatie klopt niet.
Brave new world, Huxleyquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:03 schreef Cubs het volgende:
Welke titels zijn aan te raden voor utopie/dystopie genre?
Atlas Shruggedquote:En iemand die Atlas shrudded heeft gelezen?
Geen idee hoe goed de vertaal kwaliteit is, maar er is veel materiaal van hem vertaald naar het Nederlands.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 19:26 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Ja dit spreekt mij aan! Jammer dat het engels-talig is, ik wil graag mijn Nederlands verbeteren maar dat komt dan wel bij andere boeken, ik ga HYPERION denk ik kopen, klinkt tof.
Waarom is zijn schrijfstijl zo zalig?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 17:18 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Zelden zo'n zalige schrijfstijl meegemaakt als die van hem
Veel van George Orwell. Vooral 1984 en Animal Farm. Verder A Clockwork Orange, Lord of the Flies, Battle Royale en V For Vendetta.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:03 schreef Cubs het volgende:
Welke titels zijn aan te raden voor utopie/dystopie genre?
Hij is begonnen als (onsuccesvolle) dichter en dat merk je overal aan. Hij schrijft heel zwierige, mooie en lange zinnenquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is zijn schrijfstijl zo zalig?
Wat onderscheidt hem van andere?
Dat is ook hoe ik er in eerste instantie op kwam. Vaak lees ik liever eerst het boek, voordat ik de film zie, omdat je anders meteen een beeld in je hoofd hebt van hoe alles eruit "hoort" te zien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Topboek![]()
Van de rest heb ik de films gezien
Heb ik ook andersom. Als ik een boek heb gelezen en daarna de film kijk dan denk ik: mmm die hoofdpersoon moet er niet ZO uitzien.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:32 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Dat is ook hoe ik er in eerste instantie op kwam. Vaak lees ik liever eerst het boek, voordat ik de film zie, omdat je anders meteen een beeld in je hoofd hebt van hoe alles eruit "hoort" te zien.
Maar niet op een hinderlijke en langdradige manier?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:32 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Hij is begonnen als (onsuccesvolle) dichter en dat merk je overal aan. Hij schrijft heel zwierige, mooie en lange zinnen
Fahrenheit 451quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:28 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Veel van George Orwell. Vooral 1984 en Animal Farm. Verder A Clockwork Orange, Lord of the Flies, Battle Royale en V For Vendetta.
Overigens zijn deze ook allemaal verfilmd.
Uh, mijn eerste kennismaking met Couperus was toen ik een boek van een vriend kreeg die het na een halve pagina weg heeft gelegd omdat ie het niet trok en ik vroeg of ik het eens mocht zien dan, dus ik denk dat dat van persoon tot persoon verschiltquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar niet op een hinderlijke en langdradige manier?
Had je ooit nog verwacht dat je in klb over literatuur kon praten?!quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:35 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Uh, mijn eerste kennismaking met Couperus was toen ik een boek van een vriend kreeg die het na een halve pagina weg heeft gelegd omdat ie het niet trok en ik vroeg of ik het eens mocht zien dan, dus ik denk dat dat van persoon tot persoon verschilt
Herkenbaar, dit had ik bij American Psychoquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik ook andersom. Als ik een boek heb gelezen en daarna de film kijk dan denk ik: mmm die hoofdpersoon moet er niet ZO uitzien.
Nee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:40 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Had je ooit nog verwacht dat je in klb over literatuur kon praten?!
Die film was trouwens sowieso slecht. Veel minder 'gore' dan in het boek.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:41 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Herkenbaar, dit had ik bij American Psycho.
Inderdaadquote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:43 schreef Nikmans het volgende:
Overigens is Turks Fruit het beste boek ooit geschreven
Op welke auteurs baseer jij dit? Daarnaast bedoelde ik hier ook niet specifiek Nederlandse literatuur mee.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
Van Nederlandse literatuur moet ik helemaal niets hebben. Ik vind Nederlandse schrijvers ontzettende zeikschrijvers. Het verhaal gaat altijd hetzelfde en de manier waarop er geschreven wordt, traag en zeurderig. Aan mij is het niet besteed.
W. F. Hermans? Hugo Claus?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
Van Nederlandse literatuur moet ik helemaal niets hebben. Ik vind Nederlandse schrijvers ontzettende zeikschrijvers. Het verhaal gaat altijd hetzelfde en de manier waarop er geschreven wordt, traag en zeurderig. Aan mij is het niet besteed.
Ik heb een hoop wel geprobeerd, ben uiteraard geen kenner maar ik moet het eerste boek van een Nederlandse schrijver dat ik echt goed vind nog tegenkomen.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:19 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Op welke auteurs baseer jij dit? Daarnaast bedoelde ik hier ook niet specifiek Nederlandse literatuur mee.
W.F. Hermans vind ik nog wel gaan maar ik ben er niet weg van. Ik vind vooral Hermans' polemieken wel vermakelijk.quote:
Zelf ook geen fan van Claus, maar hij schrijft wel bondig, vandaar.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:23 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik heb een hoop wel geprobeerd, ben uiteraard geen kenner maar ik moet het eerste boek van een Nederlandse schrijver dat ik echt goed vind nog tegenkomen.
Ik ben een liefhebber van de boeken van Tolkien (in hoeverre je dat literatuur kunt noemen) en William Faulkner.
[..]
W.F. Hermans vind ik nog wel gaan maar ik ben er niet weg van. Ik vind vooral Hermans' polemieken wel vermakelijk.
Van Claus heb ik alleen De Geruchten gelezen maar dat heb ik halverwege zo ongeveer dicht geslagen om nooit meer te openen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |