abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132538106
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:44 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
kunnen we de "hipster" jaren 0 films een beetje mijden hier? voegt niet veel toe buiten het feit dat je mega hipster kan zeggen dat je um eens gezien hebt...
in welk opzicht voegt het niks toe?
genoeg oudere films die beter zijn als de nieuwe..
als nieuwe neem ik even de prutfilm White house down: cliche op cliche, overduidelijke zaken doet men niet, alsof ze werkelijk te dom zijn om zelf te poepen.. ;( Redelijke actie, dat dan wel..

een film als alien kan ik dan eigenlijk beter waarderen..
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 04:17:03 #202
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_132539134
quote:
kunnen we de "hipster" jaren 0 films een beetje mijden hier? voegt niet veel toe buiten het feit dat je mega hipster kan zeggen dat je um eens gezien hebt...
Wat een kkonzin. Ik lees liever een review van een film uit 1960 die ik niet ken, dan van een film die net in de bios is geweest waar je overal dingen over leest en trailers van kan zien.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_132539212
quote:
Jij bent zeker zo iemand die een remake van een klassieker sowieso al bij voorbaad beter vindt omdat moderner, meer special effects, groter budget etc.

Wat een onzin man :') Elke periode in de filmgeschiedenis heeft z'n charmes. Van de jaren 80 nobrain actie films tot aan oude cult films.
Land of the free. Home of the brave.
pi_132539244
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Sommigen (niet veel imo, maar toch), hebben de tand des tijds goed doorstaan. Zo zag ik vorig jaar 12 angry men voor het eerst en vond ik dat een van de betere films die ik dat jaar heb gezien. Dan is het wel mooi als je dat in dit topic kan lezen. Soms ook omdat je een film een keer gemist hebt en weer vergeten was dat ie bestond.
Dat gezegd, ik verdenk enkele reviews wel van een iets teveel rooskleurige blik, of dat de film iets teveel in de toenmalige tijd wordt geplaatst; zo van, toen was deze cinematografie echt revolutionair!, okay nu is het bagger, maar toch 9/10. Ik snap waarom je dat zou doen, maar het is niet erg informatief.
12 Angry Men is inderdaad een film die je gewoon gezien moet hebben. Na die film ben ik ook anders naar films uit die tijd gaan kijken en dan zitten er echt enorm goede films tussen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_132540833
Only God Forgives

Vreemde film met zoals we van hem gewend zijn een zwijgzame Ryan Gossling. Zijn broer wordt ergens in Azie vermoord en een zwaardvechtende opa laat in elke scene weten dat er niet met hem gefokt dient te worden. Veel negatiefs over gehoord maar ik kon de film wel waarderen met zijn aparte sfeer, mooie geschoten beelden en apart verhaal. Een fatsoenlijk einde had de film veel goed gedaan, maar helaas eindigt de film in de stijl van de film: vreemd.

7.0
pi_132546274
Aangebrande hipsters every where!!!! :')
do you have the guts to smell my nuts?
pi_132546565
quote:
Alsof je met films uit de jaren 40 wordt overspoeld in dit topic. :') Stel je niet aan.
pi_132546638
quote:
:') :') :')

(nee, meer dan dit is deze reactie niet waard.)
ze zijn fucking nice.
pi_132546712
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
Goede username.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:25:47 #210
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_132550262
Fok! het enige filmforum waar je wordt aangesproken als je als cinefiel wat verder kijkt dan je neus lang is. :')
pi_132551908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:12 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
ik zie alleen een klein kindje
Wie dit leest is hek.
pi_132552411
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Fok! het enige filmforum waar je wordt aangesproken als je als cinefiel wat verder kijkt dan je neus lang is. :')
Dan moeten het wel echte diamantjes zijn en niet random ouwe meuk, om je eigen kijk mij nou cool en hip wezen ego te boosten
pi_132553016
Shine
Biografie over hoe een Australische pianist een mentale stoornis ontwikkelt. Goed geacteerd, mooi verhaal, geweldige muziek.
8

Melancholia
Fet beste om weinig te weten voordat je deze film gaat kijken, dus ik verklap niets. De film zal voor iedereen een andere boodschap hebben, spiritueel of psychologisch. Geweldig, hier hou ik wel van. Wel een tikje traag met vlagen.
9

Dr. Strangelove
Deze schijnbare klassieker moest ik toch een keer gezien hebben. Een legergeneraal geeft zonder toestemming van de president, zijn eenheden bevel om Rusland aan te vallen. Een nucleaire oorlog hangt in de lucht. Tsja. Ik snap deze humor denk ik gewoon niet. Van de spanning moet je het ook niet echt hebben. Wel orgineel, dat wel.
5

Blood Diamond
Diamandsmokkelaar ontmoet onschuldige slaaf. Alleen daaruit weet je al dat het redelijk voorspelbaar is. Toch wel een goed verhaal, al mocht het wat korter. Ook goed geacteerd.
7

The Place Beyond the Pines
Verhaal in meerdere delen. Emotioneel drama over een motorstuntman die banken overvalt. Klinkt als een standaard actiefilm-script, maar dat is het totaal niet. Ik vond deze film echt geweldig.
10

Crazy, Stupid, Love.
Normaal is het verhaal in comedies echt om te huilsen, maar dit is nu eens een erg goed geschreven comedy! De humor is ook goed.
8

Zo, dat was het voorlopig even.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:47:02 #214
286575 Roces18
Chef de party
pi_132553131
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
_O- Ik vind dat iedereen hier een punt heeft. De hele oude films zijn meer voor een nichemarkt tegenwoordig en dit topic is voor iedereen dus dat botst denk ik :+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_132553495
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:47 schreef Roces18 het volgende:

[..]

_O- Ik vind dat iedereen hier een punt heeft. De hele oude films zijn meer voor een nichemarkt tegenwoordig en dit topic is voor iedereen dus dat botst denk ik :+
Waarom, zo moeilijk is het toch niet om iets niet te lezen?
pi_132553546
troll is successful
pi_132553659
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:25 schreef OnderBroekenPoep het volgende:

[..]

Dan moeten het wel echte diamantjes zijn en niet random ouwe meuk, om je eigen kijk mij nou cool en hip wezen ego te boosten
en wie bepaald of het diamantjes zijn.., jij?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:07:38 #218
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_132553797
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 16:58 schreef rijsttafel het volgende:
troll is successful
Inderdaad. :+

Niet zo happen, mensen. Laten we terug on topic gaan!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_132553938
UP IN THE AIR

Leuke mooie film, film gaat over Clooney werkt voor een bedrijf dat mensen aan andere bedrijven ''verhuurt'' om zo mensen te ontslaan, Clooney geniet ervan om te reizen en van zijn ''status'', dan ontmoet hij iemand en dan.....
Het acteerwerk is ERG sterk, en ook zitten er eenaantal leuke grapjes in.. Op t eind zakt het ietsiepietsie in, maar desondanks blijft het een hele leuke en relaxte film om te zien
7.5
pi_132554280
Gisteren la vie d'Adele gezien.

La vie d'Adèle (2013) - IMDb

Romantisch drama over een tiener die worstelt met haar seksualiteit totdat ze Emma ontmoet. Erg mooi verfilmd, goed geacteerd. Lange zit van 3 uur, maar nergens vond ik hem saai.
Imdb: 7.7, ik geef em een 8.5

Er zit ook veel naakt in, en wat is Adèle Exarchopoulos sexy en mooi O+ ^)

[ Bericht 1% gewijzigd door habitue op 25-10-2013 17:30:24 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_132554637
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:22 schreef habitue het volgende:

Romantisch drama over een tiener die worstelt met haar seksualiteit totdat ze Emma ontmoet. Erg mooi verfilmd, goed geacteerd. Lange zit van 3 uur, maar nergens vond ik hem saai.

[ afbeelding ]
Bedankt voor de tip!
pi_132554841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 17:22 schreef habitue het volgende:

[ afbeelding ]
Thx, draait zo te zien nog even!
pi_132554914
Jep, tevens winnaar van de gouden palm, Cannes.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:05:03 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_132557287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 15:42 schreef Panthera. het volgende:
Batoru rowaiaru (Battle Royale) (2000)

[ afbeelding ]

Gekeken naar aanleiding van commentaren op The Hunger Games, die vertelden dat dit de echte versie was. Dat tezamen met het hoge (7,7) cijfer op IMDb konden mij overtuigen om te gaan kijken, maar ik vond het niks. Veel overacting, waardoor het een soort cartoonachtig gevoel gaf. Ook teveel karakters die komen en verdwijnen zonder dat je er iets mee hebt. Waar Cidade de Deus, om maar wat te noemen, dat wel lukt door een goed verhaal, haalde ik bij BR mijn schouders op. Wellicht komt het doordat ik ook helemaal niks van de taal kan maken, subtiele emoties zullen me dus ook ontgaan. Maar ja, de gezichtsuitdrukkingen waren zo weinig subtiel dat ik dan weer bij overacting uitkom. De flashbacks helpen ook niet mee. De film wordt er te vol door, en de flashbacks zijn te weinig en te warrig om echt het verhaal te helpen. Laatste kwartier was het beste en er zaten wel een paar grappige momenten in, maar overall een onvoldoende.

IMDb: 7,7
Ik: 5

Het boek is beter, leest lekker weg. En het is nog gewelddadiger.
pi_132558238
Ook gelezen ja. Maar ja, zo'n film kijk je in twee uur, voor een boek heb je heel wat langer nodig. En er staan nog zoveel boeken op m'n te lezen lijst :)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:49:47 #226
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_132581992
Wadjda (2012) - IMDb
Deze film is bijzonder omdat het de eerste film is die compleet is opgenomen in Saudi-Arabië is, en dan ook nog eens geregisseerd is door een vrouw. Wat er onder ander voor heeft gezorgd dat ze delen vanuit een busje moest regisseren, omdat in Saudi-Arabië vrouwen en mannen niet samen mogen werken in het openbaar.
De film geeft daarmee een zeldzame inkijk in het leven in Saudi-Arabië, en dan voornamelijk de achterhaalde man-vrouw verhoudingen daar, en is daarom alleen al interessant om te zien.
De film zelf is goed in al zijn simpelheid. Het gaat over een meisje, dat nogal rebels is, en een fiets wilt kopen, wat in Saudi-Arabië als meisje zeer controversieel is. Maar onder dat simpele plotje zitten diepere politieke lagen.
Een debuutfilm die zo degelijk als dit in elkaar zit afleveren, is normaal al een prestatie maar in deze buitengewone omstandigheden nog meer. Maar je merkt er niks tijdens het kijken.
De jonge Waad Mohammed draagt de film uitstekend als de speelse, eigenwijze Wadjda.
Het beste moment van de film vond ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 7.8

Even lekker hipster-doen: :P :
Jeux interdits (1952) - IMDb
Erg ontroerende film over een vijf-jarig Frans meisje dat terwijl ze op de vlucht is haar ouders verliest en terecht komt bij een familie op een boerderij, waar ze een diepe vriendschap met de iets oudere Michel sluit.
Er wordt ongelofelijk goed geacteerd door de twee kinderen. Ze zijn beide zo naturel, dat het bijna geen acteren meer is. Brigitte Fossey is uitmuntend als het kleine meisje, dat op een leeftijd is dat ze begrijpt dat er iets aan de hand is, maar zaken als de dood nog niet compleet helemaal kan beseffen. Georges Poujouly is ook heel degelijk als het jochie dat iets ouder en wijzer is, maar ook nog steeds handelt op emotionele impulsen, die hij (nog) niet begrijpt.
Het is zeker geen kinderfilm. De film toont de harde realiteit van het leven tijdens de oorlog. De dood is constant aanwezig in de film. Het is zeer aangrijpend, maar nooit sentimenteel. Het is gelukkig ook geen loodzwaar drama, zo zorgt de burenruzie voor de nodige komische noot.
Omdat de film veel meer gaat over hoe kinderen omgaan met het ongrijpbare fenomeen de dood in het algemeen dan over een bepaalde tijdsperiode, heeft het de tand des tijds prima doorstaan. Het is een tijdloze vertoning over het verlies van kinderlijke onschuld.
cijfer: 8.2
pi_132592946
WHITE HOUSE DOWN

REDELIJK, het is geen film waarbij je moet nadenken.. maar het is letterlijk popcorn vermaak.
Verhaal lijkt een beetje op die hard, het witte huis is overgenomen door terroristen en natuurlijk 1 man die gaat ze allemaal redden.
De actie is prima en het verhaal is lekker vlot, wel zitten er afentoe wel erg amerikaanse scenes is.. maar ach.. tis gewoon niet te veel denken gewoon relaxed kijken
Gewoon een film waar je een prima avondje mee heb en meer niet
6
pi_132593268
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 20:48 schreef casper019 het volgende:
WHITE HOUSE DOWN

[ afbeelding ]

REDELIJK, het is geen film waarbij je moet nadenken.. maar het is letterlijk popcorn vermaak.
Verhaal lijkt een beetje op die hard, het witte huis is overgenomen door terroristen en natuurlijk 1 man die gaat ze allemaal redden.
De actie is prima en het verhaal is lekker vlot, wel zitten er afentoe wel erg amerikaanse scenes is.. maar ach.. tis gewoon niet te veel denken gewoon relaxed kijken
Gewoon een film waar je een prima avondje mee heb en meer niet
6
Eens! Gisteren ook gezien.

Vond de film trouwens wel een erg lange intro hebben :Y
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:36:32 #229
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_132595046
The Hunger Games

slap aftreksel van een japanse film die ik jaren geleden heb gezien (weet de titel niet meer), voorspelbaar niet intressant langdradig en levert geen amusement. camera werk was sloppy.
3/10
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_132601777
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 21:36 schreef cherrycoke het volgende:
The Hunger Games

slap aftreksel van een japanse film die ik jaren geleden heb gezien (weet de titel niet meer), voorspelbaar niet intressant langdradig en levert geen amusement. camera werk was sloppy.
3/10
Battle Royale
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_132603920
quote:

[..]

Dit dus. laat elkaar toch eens in zijn of haar waarde. Als iemand oude films waardeert en daar iets over wil posten mag dat toch gewoon? Ik heb zelf ook weinig tot geen interesse in oude films en lees een beetje over dat soort posts heen maar ga er ook niet over zeiken. Van de 100en films die ik de laatste jaren heb gezien zijn er hooguit 20-30 die van voor 1985 zijn. Big deal. Mensen afbranden omdat ze iets anders leuk vinden is pas cliché.

OT: ook White House Down gezien. Een no brain actiefilm maar erg vermakelijk en geef het daarom een 7. De film kwam nogal over als Die Hard in een modern jasje: m.a.w. een lone wolf die het op neemt tegen de bad guys.
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:41:47 #232
13148 Shogo
Psycho...
pi_132619518
Man of Steel (2013)
Na de laatste Superman film (gaap) had ik weinig hoop dat het ooit nog iets zou worden. Maar MoS is ontzettend tof gedaan. In het begin wordt je gelijk in de actie gegooid wanneer Kal-El wordt geboren maar General Zod de planeet Krypton wilt overnemen. Goed acteerwerk door Henry Cavill en Michael Shannon was echt heel sterk als Zod. De SFX vond ik ontzettend sterk en mooi uitgewerkt. Het is wel een orgie van geweld naar het einde toe wat eigenlijk wel iets gecontroleerder had gemogen, de stoppen sloegen behoorlijk door. Maar verder ontzettend mee vermaakt. 8,0
  zondag 27 oktober 2013 @ 15:51:18 #233
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_132619779
Wel jammer van het abominabele script, maar dat gold in 2013 voor zowat alle zomerfilms. Ik verwacht geen subliem uitgewerkte diepgang, ik ben al tevreden met wat doordeweekse middelmaat, maar dat is tegenwoordig al teveel gevraagd, ze kunnen daar in Hollywood echt niet meer schrijven als het over blockbusters gaat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_132620135
Ze hoeven helaas niet meer. Men gaat er toch wel voor naar de bioscoop.
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:04:03 #235
67640 SaintOfKillers
pi_132620272
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 15:59 schreef ChickenMan het volgende:
Ze hoeven helaas niet meer. Men gaat er toch wel voor naar de bioscoop.
Verschil is wel dat een film als Avengers winst maakt en Man of Steel niet. Waarmee ik niet ga beweren dat Avengers zo'n briljant verhaal heeft, maar het voldoet wel. Idem voor de films van Nolan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_132620532
quote:
99s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:04 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Verschil is wel dat een film als Avengers winst maakt en Man of Steel niet. Waarmee ik niet ga beweren dat Avengers zo'n briljant verhaal heeft, maar het voldoet wel. Idem voor de films van Nolan.
Huh, ik dacht dat Man of Steel gewoon winst gemaakt heeft eigenlijk. De films van Nolan vind ik anders op de een of andere manier, die hebben niet de standaard blockbuster-feel ofzo.
pi_132620877
Office Space (1999) - IMDb
Gister een random film op Netflix aangeklikt (love Netflix ;)) en deze kwam eruit. Een man is z'n kantoorbaan en baas helemaal zat en besluit op een dag om niet meer op te komen dagen. Prima acteerwerk en leuke humor, het verhaal was echter wat dunnetjes. Een 7,8 - cijfer dat-ie krijgt om imdb - vind ik best hoog voor deze film, zou 'm zelf een 7 geven. Leuk om een keer te zien, maar geen klassieker wat mij betreft!

Turbo (2013) - IMDb
Een slak is geobsedeerd door racen en zou zelf ook snel willen zijn. Dan krijgt hij een soort superpower waardoor hij even snel wordt als een gemiddelde raceauto. Deze was verrassend leuk! Leuke grapjes, mooie animatie, vermakelijk verhaal, goede stemmencast. Zeker ook leuk voor volwassenen. Ook een 7 :)
  zondag 27 oktober 2013 @ 16:29:51 #238
67640 SaintOfKillers
pi_132621532
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:10 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Huh, ik dacht dat Man of Steel gewoon winst gemaakt heeft eigenlijk. De films van Nolan vind ik anders op de een of andere manier, die hebben niet de standaard blockbuster-feel ofzo.
De film moest wereldwijd 1 miljard opbrengen voor een break-even, omdat de studio uiteraard maar een stuk van de winst krijgt, bioscopen krijgen ook een groot deel. Dat waren dan nog de meest bescheiden ramingen (degenen waar de studio zelf mee kwam), misschien is 't zelfs meer. Momenteel zitten ze op 2/3e van dat bedrag.

Vooral de bijhorende reclamecampagne was gewoon belachelijk duur, ze gingen voor een succes zoals Avengers, maar ze haalden niet eens de helft. Het Batman-publiek gaat niet automatisch naar Superman omdat Nolan er ergens mee tussen hangt. Lijkt me wel duidelijk dat er bij Marvel beter over de opbouw van hun franchise wordt nagedacht dan bij Warner Bros. Misschien moeten ze bij DC ook maar eens zelf films gaan maken.
pi_132621780
Succes van de Avengers kwam natuurlijk ook door de opbouw naar de film door van te voren meerdere films over de afzonderlijke personages uit te brengen. Dan lift je mee op het succes van die films (vooral Iron Man) en heb je al jaren voordat de film uitkomt reclame voor je film.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 20:28:27 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132631325

Nighttrain to lisbon

Prachtige verfilming van een nog mooier boek. Het boek had ik een jaar of 5 geleden gelezen en deze verfilming doet zeker recht aan het boek.
Het gaat over een leraar die op een dag terwijl hij naar zijn werk gaat een meisje tegenkomt die van een brug wil springen. Dit moment draait zijn leven om en brengt hem van bern naar lisabon, waar hij dmv een boek verstrengeld raakt in het leven ene dr. Almeida.
Het boek heeft meer diepgang maar de film stipt de onderwerpen erg mooi aan... één van de mooiste films die ik dit jaar gezien heb.

:)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 27 oktober 2013 @ 20:32:11 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132631534
quote:

[..]

Juist dit topic is voor iedereen ook voor de mensen die van de nichemarkt zijn, toch?
pi_132631578
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Nighttrain to lisbon

Prachtige verfilming van een nog mooier boek. Het boek had ik een jaar of 5 geleden gelezen en deze verfilming doet zeker recht aan het boek.
Het gaat over een leraar die op een dag terwijl hij naar zijn werk gaat een meisje tegenkomt die van een brug wil springen. Dit moment draait zijn leven om en brengt hem van bern naar lisabon, waar hij dmv een boek verstrengeld raakt in het leven ene dr. Almeida.
Het boek heeft meer diepgang maar de film stipt de onderwerpen erg mooi aan... één van de mooiste films die ik dit jaar gezien heb.

Dank, was hier erg benieuwd naar
Even a broken clock is right twice a day.
pi_132649579
The Call 2013

Geregisseerd door Brad Anderson van The Machinist, wat ik zelf een zeer goede film vond. Daarna heeft hij wel wat films op de markt gebracht (Transsiberian) maar die konden mij niet meer boeien. Bij The Call draait het vooral om spanning. Daar is de film goed in in geslaagd. Het is weliswaar een typische film waarbij je denkt over de hoofdpersoon (Halle Berry) doe dat nou niet! of de telefoon heeft weer geen bereik maar uiteindelijk heb ik het laatste uur wel geboeid gekeken naar een spannend verhaaltje. Verhaal an sich is vrij magertjes en een beetje cliché maar het werkt.

En dan wil ik nog even zeggen dat The Internship enorme troep is. Cliché na cliché, stom verhaal en totaal niet grappig. Ik kan normaal wel lachen om Vince Vaughn maar dit :N.
  maandag 28 oktober 2013 @ 11:53:00 #244
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_132649677
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien kunnen degenen die hier geregeld posten ook meedoen aan TV / FOK! Film Top 100 2013 - 12e Editie.

Moet niet noodzakelijk een top 100 zijn, top 10 of 25 is ook al leuk, dat moet voor de meesten toch haalbaar zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:02:32 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_132650013
Foreign Correspondent (1940) - IMDb
Onderhoudende avonturenthriller van Hitchcock! Niet de allerbeste, vond het spionage-plot uiteindelijk wat gekunsteld, maar sommige scenes waren prima. Vooral een gedeelte in Nederland is leuk om te zien. Al was het 'Nederlands' van de locals niet echt goed te volgen. Beetje vreemd, maar goed :P. CIjfer: 7

The Picture of Dorian Gray (1945) - IMDb
Een jongeman laat zich vereeuwigen op een schilderij. Hij zelf blijft door de jaren heen jeugdig, maar zijn portret veroudert wel :o! Klinkt op zich leuk en het boek van Oscar Wilde zal best wel sfeervol en gewoonweg goed zijn, maar qua uitwerking valt deze film tegen. Werd nergens meegesleurd met Dorian Gray, laat staan dat de andere personage me konden boeien. Alleen dat gedoe rond dat schilderij zelf was wel geinig, maar de rest stelde me teleur. Cijfer: 5,5

Gravity (2013) - IMDb
Gave beklemmende en uiteraard spannende film! Bullock en Clooney zijn niet meteen mijn favorieten uit het acteersgilde, maar hier vond ik ze erg oke. Al vraag ik me af of al die bijdehande praatjes en Country-muziek van Clooney nou echt moesten. Of gaat dat er echt zo aan toe in de ruimte? Wauwelen over van alles en nog wat in plaats van geconcentreerd bezig te zijn met een missie en daaropvolgende reddingsactie :')?

De film pretendeert overigens realistisch te zijn, maar sommige dingen kwamen op mij toch nogal ongeloofwaardig over, maar ik zie het maar door de vingers. Het realisme slaagt namelijk met vlag en wimpel qua productie. Wat zag en klonk dat subliem! Al met al voorlopig een van de weinige toppers uit 2013, denk ik... Cijfer: 8

Yankee Doodle Dandy (1942) - IMDb
Hmm, ik zie Cagney liever als misdadiger, die grapefruits uitperst over een vrouwengezicht dan een musicalregisseur. Yankee Doodle Dandy is een tamelijk verveelde biografie geworden van iemand die zonder veel tegenslag een grote naam wordt in de musicalwereld. Het gaat allemaal van een leien dakje, waardoor ik dit nogal een saaie en lange bedoening vond.

De musical zit boordevol beruchte vaderlandslievende liederen die iedereen wel half kent, maar niet echt hoogstaand zijn. Deze film is ook overduidelijk bedoeld om nog wat extra moraal te pompen voor tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het wordt bij tijd en wijle wel heel opzichtig en stuitend, maar ja het is dus ook geen film voor niet-Amerikanen. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:03:17 #246
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132650035

World war Z (2013)

Ik heb eerst het boek gelezen van Max Brooks en daarna de film gezien. Het boek is opgebouwd dmv zgn. interviews met overlevenden van de oorlog. De interviews zijn wel chronologisch en beginnen met het ontstaan van de epidemie, het ontkennen van het werkelijke probleem/de besmetting en de uiteindelijke 'Grote Paniek'. Die 'Grote Paniek' is ook eigenlijk waar de film mee begint. Ik denk dat de makers ook niet anders hebben gekund, omdat, wanneer je het boek volledig zou willen verfilmen, World War Z een extreem dure film zou worden qua lokaties, materiaal en figuranten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Kortom: de film is slechts losjes gebaseerd op het boek. Desalniettemin een vermakelijke film, weer een variant op het zombiegenre, vind ik, omdat deze zombies een stuk sneller zijn in hun aanvallen, zich als lemmings op helikopters en muren werpen, binnen no time een compleet land hebben bevolkt en de klassieke zombie een extra beangstigend tintje geven.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132652601
quote:
[ afbeelding ]

Nighttrain to lisbon

gister gekeken op aaraden van jou maar mij wist de film helaas niet helemaal te grijpen...
  Moderator maandag 28 oktober 2013 @ 14:11:06 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_132654716
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:13 schreef casper019 het volgende:

[..]

gister gekeken op aaraden van jou maar mij wist de film helaas niet helemaal te grijpen...
Het kan komen doordat ik het boek al ken, ik vind het gewoon een mooi gegeven je hele wereld omgooien en dan door geïnspireerd te raken door andersmans leven jezelf opnieuw te leren kennen.
pi_132656026
Kick-Ass 2
In sommige opzichten misschien wel leuker dan deel 1. Ik vind het ook leuk dat ze niet soft zijn en dus bepaalde mensen in leven laten of geen bloed gebruiken zeg maar. Sommige dingen verwacht je gewoon niet.

7,5.

Despicable Me 2
Erg kunnen lachen om sommige momenten van de minions, dat is ook eigenlijk waar het om gaat, lachen om die achterlijke gele poppetjes.

7.

Turbo
Nee, dit kon mij niet echt raken.

5,5.
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:59:17 #250
136 V.
Like tears in rain...
pi_132656425
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 14:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wadjda (2012) - IMDb
Deze film is bijzonder omdat het de eerste film is die compleet is opgenomen in Saudi-Arabië is, en dan ook nog eens geregisseerd is door een vrouw. Wat er onder ander voor heeft gezorgd dat ze delen vanuit een busje moest regisseren, omdat in Saudi-Arabië vrouwen en mannen niet samen mogen werken in het openbaar.
De film geeft daarmee een zeldzame inkijk in het leven in Saudi-Arabië, en dan voornamelijk de achterhaalde man-vrouw verhoudingen daar, en is daarom alleen al interessant om te zien.
De film zelf is goed in al zijn simpelheid. Het gaat over een meisje, dat nogal rebels is, en een fiets wilt kopen, wat in Saudi-Arabië als meisje zeer controversieel is. Maar onder dat simpele plotje zitten diepere politieke lagen.
Een debuutfilm die zo degelijk als dit in elkaar zit afleveren, is normaal al een prestatie maar in deze buitengewone omstandigheden nog meer. Maar je merkt er niks tijdens het kijken.
De jonge Waad Mohammed draagt de film uitstekend als de speelse, eigenwijze Wadjda.

cijfer: 7.8
Oeh, naar deze ben ik al een tijdje nieuwsgierig. En nu nog meer.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_132656579
quote:
[ afbeelding ]

Nighttrain to lisbon

Erg benieuwd geworden. Toegevoegd aan watchlist, bedankt.
pi_132662628
Man of Steel

Wat een gedrocht van een film. Superman is al geen interessante held maar dit is gewoon een explosiefest.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_132672549
the lone ranger gezien..
maar pff wat een tegenvaller... t begon leuk maar daarna kakte de hele film in

4
pi_132698927
Despicable Me 2 (2013)
Erg slecht vergeleken met de eerste film. Er is van karakterontwikkeling nauwelijks sprake en van een plot net zo min. De personages van de eerste film dienen hier enkel als etalagepoppen voor de matige grapjes die ditmaal puur gericht zijn op kinderen. Ik heb alleen echt moeten lachen om de introductie van de El Macho superslechterik. Verder heel lauw. Voelt als een verplicht vervolg waar de makers weinig zin in hadden. 4/10

Cleopatra (1934)
Best vermakelijk. Er wordt met het verhaal wel een aantal keer een korte en makkelijke route genomen, maar de presentatie is er dan ook niet één van een historische docu. Ik denk dat je deze meer moet zien als een theateropvoering met veel uitbundige decors en opvoeringen van machtsvertoon ondersteund met muziek. 6/10
pi_132705020
R.I.P.D.

Wat? :')

3.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:52:57 #256
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_132709850
Gravity
Met slechts twee acteurs in een leeg universum weet Alfonso Cuarón één van de meest intense bioscoopervaringen van de laatste jaren op het scherm te toveren. De 3D techniek die wordt gebruikt geeft je echt het gevoel een ruimte wandeling te maken. Dichterbij dan dit zullen de meeste van ons dan ook niet komen. De effecten zijn fantastisch, het ziet er allemaal levensecht uit.
Beklemmend door de manier waarop vooral de eerste helft van de film is geschoten en de geluidsmontage en -design zit je met zweterige handjes te kijken. Het acteerwerk van Sandra Bullock, die de wanhoop fantastisch overbrengt, heeft daar een groot aandeel in.
Het is jammer dat dat niveau van het eerste uur niet tot het einde wordt vast gehouden. Het laatste half uur zakt het verhaal te ver in om tot een bevredigend einde te kunnen komen. Het is veel te overdreven en compleet over the top. Ontzettend jammer dat een film die voor het grootste deel zo geniaal is op zo`n manier afloopt.

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_132710475
ODD THOMAS

wat een tegenvallende film, ik had al geen hoge verwachtingen maar vond het verhaal wel interessant klinken maar vond er weinig aan.
Het verhaal opzich is interessant bedacht, het gaat over een man die een soort connectie met de doden heb en kan zien waar de doden gaan vallen..
En daarnaast heeft hij ook nog een relatie met een vrouw die hem steunt.
Maar het hele verhaal is gewoon slecht uitgewerkt, vaag, niet spannend..
Jammer had meer in gezeten
4
pi_132710764
Odd Thomas vond ik echt supertof juist. Paar maanden geleden nog eenbreview over gepost :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_132711585
effe snel:

The Wolverine (2013) - IMDb

leuk actiefilmpje, wolverine is toch altijd nog beter dan superman en een hoop andere superhelden- in- strakke pakjes.... ook leuk dat het in japan speelt, de ninjas vliegen je om je oren.

alleen, helaas wordt het op het einde wel heel erg absurd. en dan nog absurder. maar dat is ook wel weer grappig eigenlijk.

heb me niet verveeld, een 7.
pi_132714355
The East (2013)

Gaat over een 'operative' die voor een commercieel 'intelligence' bedrijf undercover gaat bij een anarchisten groep. Deze anarchisten groep probeert met grote bedrijven te fucken, zoals farmaceutische- en energiebedrijven.

Had niet verwacht dat ik deze film zo leuk zou vinden. Best een spannende thriller waarin toch een aantal gave dingen gebeuren. De film komt erg realistisch over, wat alleen maar positief is. Verder zit er een mooie cast in die allemaal kunnen acteren. En een bevredigend einde, hoewel ik eigenlijk nog niet klaar was met de film. Goed goed.

8
pi_132725774
Escape from Tomorrow (2013)
Ik weet niet precies wat de regisseur wilde met deze film want het raakt kant noch wal en aan het einde was er van deze prutszooi niks zinnigs meer te maken. Wel is het te prijzen om de ballen te hebben in Disneyland te gaan filmen zonder toestemming. Ook grappig om waarschijnlijk een nederlander te zien lopen met een nederlands elftal Sneijder shirtje aan die niet bewust is dat hij nu in deze baggerfilm zit. Ja uit verveling ga je op rare dingen letten. :') 1,0
pi_132743981
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:43 schreef speknek het volgende:
Gravity (2013) - IMDb

Eigenlijk klopt alles in deze 90 minuten durende zenuwslopende rollercoaster ride. De meest originele film van de laatste jaren heeft ook nog eens geweldige regie, goed acteerwerk en verbluffende special effects. Zelfs het 3d voegt wat toe; het eerste kwartier (min of meer één continue shot) voelde ik me tegelijkertijd duizelig en toepasselijk verlaten. Er gebeurt misschien wel iets teveel in de film, waardoor het de geloofwaardigheid strekt en het ontbreekt aan een duidelijke boodschap, maar bij het laatste shot ben je een hele reeks aan emoties doorgegaan waar je elk moment op het puntje van je stoel hebt gezeten, en daar past alleen ontzag.

10.
Nou ik kan je vertellen dat er in ieder geval één ding keihard niet klopt waar ik me echt aan stoorde.

SPOILER
Hoe dan ook is het lang geleden dat ik zo ontzettend heb genoten van een film en dan met name de prachtige 3D beelden, het perfecte geluid en zeer goede acteerprestaties.

9.5 / 10
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:35:16 #263
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_132746279
Evil Dead (2013)
Zoals bij veel horror remakes het geval is haalt ook deze nieuwe versie het niet bij de oude. Toch is deze remake anders dan bijvoorbeeld die van The Texas Chainsaw Massacre en A Nightmare on Elm Street: deze is wel degelijk kijkbaar.
Op zichzelf is het een geinige, op momenten creepy en vooral erg gore film. Het bloed spat van het scherm en de schrikmomenten werken het grootste deel van de tijd goed. De knipogen naar Raimi`s film zijn erg tof. Wel is het acteerwerk vaak erg matig.
Nergens meet hij zich dus met origineel maar al met al is het wel ok. Blijf trouwens wel zitten tijdens de end credits en kijk ze helemaal uit.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
pi_132746767
This Is the End (2013) - IMDb

Ik wil hier niet meer woorden aan vuil maken dan nodig. Gewoon een zaadfilm.
En dan op imdb een 7 :') __!!! WTF
  donderdag 31 oktober 2013 @ 07:15:08 #265
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132749618

Alice in Wonderland [3D ] - 2010

Ik vond hem vermakelijk, maar ook niet meer dan dat. Het verhaal kabbelde op sommige momenten wel erg traag voort en ik heb maar enkele 3D-effecten gezien die er echt uitsprongen. Dit was bijv. veel beter uitgewerkt in Oz, the great and powerful.

Het tofste waren eigenlijk de uitgerekte lichamen en ledematen van de personages, zoals de hartenkoningin met haar enorme hoofd, haar prins met zijn enorm lange benen en Tweedledee en Tweedledum waarin het hoofd van Matt Lucas was gesoept. Ik denk dat ik een groter fan zou zijn van het wat duisterdere werk van Tim Burton, al moet ik zeggen dat ik er nog niet zo heel veel van heb gezien :@ .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_132750591
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 07:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik denk dat ik een groter fan zou zijn van het wat duisterdere werk van Tim Burton, al moet ik zeggen dat ik er nog niet zo heel veel van heb gezien :@ .
Sleepy Hollow zit het dichtstbij een horrorfilm. Zit ook redelijk wat bloed in voor een Tim Burton-film. Sweeny Todd is ook wel redelijk duister, maar het is tevens een musical en daar moet je van houden. ;)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 10:21:38 #267
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132752171
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 09:04 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Sleepy Hollow zit het dichtstbij een horrorfilm. Zit ook redelijk wat bloed in voor een Tim Burton-film. Sweeny Todd is ook wel redelijk duister, maar het is tevens een musical en daar moet je van houden. ;)
Sleepy Hollow ken ik. Ik wist trouwens niet eens dat Mars Attacks! er ook eentje van Burton is O+
  donderdag 31 oktober 2013 @ 12:31:39 #268
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_132755726
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:51 schreef habitue het volgende:
This Is the End (2013) - IMDb

Ik wil hier niet meer woorden aan vuil maken dan nodig. Gewoon een zaadfilm.
En dan op imdb een 7 :') __!!! WTF
Nou, die 7 klopt wel hoor, het is gewoon een leuke maffe film.
Heel erg 'over the top', en de acteurs schijnen er lol in te hebben zichzelf tot de grond toe af te breken.

Prima vermaak dus.
pi_132756409
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:31 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Heel erg 'over the top', en de acteurs schijnen er lol in te hebben zichzelf tot de grond toe af te breken.

Prima vermaak dus.
Leuke maffe film :'( Door die zin alleen al zou je hem niet moeten kijken. Maar als je van over de top, niet grappige humor houdt zou ik hem zeker kijken ja. En dat de acteurs er lol in hebben is een argument dat het een leuke film is? Misschien als je van tevoren 3 gram wiet rookt is hij nog wel te pruimen.
pi_132756620
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:31 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Prima vermaak dus.
Slechte argumenten waarom hij een 7 waard is.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:00 schreef habitue het volgende:

[..]

Leuke maffe film :'( Door die zin alleen al zou je hem niet moeten kijken. Maar als je van over de top, niet grappige humor houdt zou ik hem zeker kijken ja. En dat de acteurs er lol in hebben is een argument dat het een leuke film is? Misschien als je van tevoren 3 gram wiet rookt is hij nog wel te pruimen.
Dat is het hele punt. De acteurs die er in spelen spelen allemaal in enkele van de beste stonerfilms van de afgelopen 10 jaar. Er zitten daarom ook een hele hoop verwijzingen naar die films in deze film. Dat maakt hem voor liefhebbers van deze acteurs juist ook zo mooi, die snappen alles en kennen alles en dan is dat over the top juist volledig in de stijl van die films en maakt hem dat zo goed.
Het probleem wat ik vaak bij deze film gehoord heb is dan ook precies dat. Mensen die de voorgaande projecten van deze acteurs niet kennen zullen er weinig aan vinden en het maar een ongeregelde troep vinden.

Ik raad je daarom aan om ook eens films als Pineapple Express, Knocked Up, 21 Jump Street (de nieuwe) en een serie als Freaks en Geeks te kijken en dan nogmaals deze film te kijken, dan vind je hem geheid een stuk leuker. Maar al die films moet je wel met de nodige korreltjes zout (en wellicht wat grammetjes wiet) nemen.

Of je doet dat niet, kan ook.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_132757635
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:09 schreef Hoogstaande het volgende:

Dat is het hele punt. De acteurs die er in spelen spelen allemaal in enkele van de beste stonerfilms van de afgelopen 10 jaar. Er zitten daarom ook een hele hoop verwijzingen naar die films in deze film. Dat maakt hem voor liefhebbers van deze acteurs juist ook zo mooi, die snappen alles en kennen alles en dan is dat over the top juist volledig in de stijl van die films en maakt hem dat zo goed.
Het probleem wat ik vaak bij deze film gehoord heb is dan ook precies dat. Mensen die de voorgaande projecten van deze acteurs niet kennen zullen er weinig aan vinden en het maar een ongeregelde troep vinden.

Ik raad je daarom aan om ook eens films als Pineapple Express, Knocked Up, 21 Jump Street (de nieuwe) en een serie als Freaks en Geeks te kijken en dan nogmaals deze film te kijken, dan vind je hem geheid een stuk leuker. Maar al die films moet je wel met de nodige korreltjes zout (en wellicht wat grammetjes wiet) nemen.

Of je doet dat niet, kan ook.
Ik vind het nogal wat kijkwerk voordat ik deze film zou kunnen waarderen. :P Maar nee deze humor is niet mijn kopje thee. Stonerfilms als Harold en Kumar kan ik dan wel weer waarderen.
pi_132758031
Machete Kills

Als fan van het eerste deel hier erg naar uitgekeken maar verbaasd door de veelal negatieve recensies. Desondanks alsnog genoten van begin tot eind. Er zitten wel af en toe stukjes en oneliners in die niet helemaal goed uitpakken maar dat Rodriguez er kwa absurdheid nog een paar schepjes bovenop gedaan heeft kon ik wel waarderen. Het tempo ligt erg hoog, er zijn ontelbare vreemde karakters(waarvan er ook wel een hoop overbodig zijn) en de grappen liggen soms wel meer richting Austin Powers, maar dat past ook wel bij het uitgangspunt van de Machete films. Hopelijk wordt het 3de deel ook gemaakt, Machete Kills Again... In Space! Helaas is deze film financieel behoorlijk geflopt(wat ook te merken was, we zaten met ons gropje helemaal alleen in de zaal, en het was zelfs de enige vertoning vd dag) dus dat zal een moeilijk verhaal worden.

Uitblinker is trouwens Mel Gibson, hilarisch _O_

7.8
pi_132758911
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:54 schreef planethugo het volgende:
Machete Kills
[ afbeelding ]
Als fan van het eerste deel hier erg naar uitgekeken maar verbaasd door de veelal negatieve recensies. Desondanks alsnog genoten van begin tot eind. Er zitten wel af en toe stukjes en oneliners in die niet helemaal goed uitpakken maar dat Rodriguez er kwa absurdheid nog een paar schepjes bovenop gedaan heeft kon ik wel waarderen. Het tempo ligt erg hoog, er zijn ontelbare vreemde karakters(waarvan er ook wel een hoop overbodig zijn) en de grappen liggen soms wel meer richting Austin Powers, maar dat past ook wel bij het uitgangspunt van de Machete films. Hopelijk wordt het 3de deel ook gemaakt, Machete Kills Again... In Space! Helaas is deze film financieel behoorlijk geflopt(wat ook te merken was, we zaten met ons gropje helemaal alleen in de zaal, en het was zelfs de enige vertoning vd dag) dus dat zal een moeilijk verhaal worden.

7.8
En hoe was Charly Sheen als de president?
pi_132759196
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:20 schreef turance het volgende:

[..]

En hoe was Charly Sheen als de president?
wel ok, niet zo over de top kwa acteren als ik verwacht had. Al was het overduidelijk niet de standaard president :) maar hij had uiteindelijk niet zo een grote rol.
pi_132759541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:54 schreef planethugo het volgende:
Machete Kills
[ afbeelding ]

7.8
Deze moet ik gewoon zien omdat deel 1 epic was.
pi_132762683
The East (2013) - IMDb

Agent van geprivatiseerd anti-terrorisme bedrijf gaat undercover bij de anarchistenbeweging The East. En (uiteraard) raakt ze betrokken bij de hippies.

Tja, hoe erg ik ook een hekel heb aan de hippies in de film, zit de film wel goed in elkaar. Goed acteerwerk, bijzonder verhaal. Niet echt verrassend allemaal maar desalniettemin sterk. Extra kudo's voor Brit Marling, hoofdrolspeelster en co-schrijfster. Blijkbaar heeft ze een zomertje als hippie (freegan heet dat blijkbaar :') ) geleefd samen met de regisseur om ideeën op te doen. Vond haar andere film, Another Earth, beter. Binnenkort Sound of my voice maar eens kijken, lijkt me ook wel boeiend.
En fuck Juno, btw.

Imdb: 6.9
Ik: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:05:02 #277
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132766915
Komt morgenvanavond op tv, echter al eerder gedownload:
World Invasion: Battle Los Angeles (2011) - IMDb

Los Angeles krijgt te maken met een kometenregen (denken ze), echter blijken het vijandige aliens die meteen vol de aanval openen op enkele grote steden.

Het is wel duidelijk dat de makers grote fans zijn van het Amerikaanse leger, want er wordt flink gehamerd op het groepsgevoel, heldendaden en moed, tot het soms een beetje ongeloofwaardig en tacky wordt. Ook is het thema niet echt origineel en lijken de aliens behoorlijk gejat van War of the Worlds.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:24:08 #278
286575 Roces18
Chef de party
pi_132769358
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:05 schreef SEMTEX het volgende:
Komt morgenvanavond op tv, echter al eerder gedownload:
World Invasion: Battle Los Angeles (2011) - IMDb

[ afbeelding ]
Los Angeles krijgt te maken met een kometenregen (denken ze), echter blijken het vijandige aliens die meteen vol de aanval openen op enkele grote steden.

Het is wel duidelijk dat de makers grote fans zijn van het Amerikaanse leger, want er wordt flink gehamerd op het groepsgevoel, heldendaden en moed, tot het soms een beetje ongeloofwaardig en tacky wordt. Ook is het thema niet echt origineel en lijken de aliens behoorlijk gejat van War of the Worlds.
Je moet wel het Amerikaans leger in een positief daglicht stellen (niet dat ik het erg vind, ben nogal patriottisch wat Amerika betreft) anders kom je namelijk nooit aan al die tanks, uniformen, helikopters. Dat gaat allemaal via een speciale "film-afdeling".
pi_132770762
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:08 schreef casper019 het volgende:
ODD THOMAS

[ afbeelding ]

wat een tegenvallende film, ik had al geen hoge verwachtingen maar vond het verhaal wel interessant klinken maar vond er weinig aan.
Het verhaal opzich is interessant bedacht, het gaat over een man die een soort connectie met de doden heb en kan zien waar de doden gaan vallen..
En daarnaast heeft hij ook nog een relatie met een vrouw die hem steunt.
Maar het hele verhaal is gewoon slecht uitgewerkt, vaag, niet spannend..
Jammer had meer in gezeten
4
Als Dean Koontz liefhebber en de boeken reeks verslonden te hebben viel mij deze film ook enorm tegen :(
pi_132773273
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:24 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Je moet wel het Amerikaans leger in een positief daglicht stellen (niet dat ik het erg vind, ben nogal patriottisch wat Amerika betreft) anders kom je namelijk nooit aan al die tanks, uniformen, helikopters. Dat gaat allemaal via een speciale "film-afdeling".
En toch werden de Amerikanen flink in de pan gehakt :Y)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:02:10 #281
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_132777058
En vanavond is er natuurlijk maar één film die je kunt kijken:
Halloween
Traditie om deze met Halloween te kijken. Heeft nog steeds niets van z`n kracht (die vooral ligt in het ontbreken van een uitleg over Michael Meyers en het feit dat hij niet spreekt) verloren, nog altijd even spannend en eng. Scream queen Jamie Lee Curtis is een genot en de score maakt het geheel af.
De beste horror allertijden wat mij betreft.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
pi_132778051
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:02 schreef Timo20 het volgende:

Traditie om deze met Halloween te kijken.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 9,5/10
De film is een klassieker maar Halloween is bij ons zeker geen traditie: Sint Maarten FTW *O*

Planes - 2013

Een soort aftreksel van Cars, maar dan met vliegtuigen.
Dusty Crophopper is een sproeivliegtuig met hoogtevrees die graag een race-vliegtuig wil worden... daarvoor moet hij wat drempels overwinnen, samen met zijn mentor, een F4U-Corsair.
Dat is het hele thema van de film, goed je best doen, become more than you where destined to be bla bla bla, dat soort Disney-crap. Voor het verhaal hoef je deze film niet te kijken.

De animaties zijn erg goed, toch bekruipt me een gevoel van 'meer van hetzelfde'. Dat ligt niet per sé aan deze film, ben zelf wat verwend geraakt. Zo te zien is de film door een stel vliegtuigliefhebbers gemaakt, alle techniek klopt.
Binnenkort ga ik 'm nog wel een keer met mijn kleine neefje kijken, die vind alles wat vliegt geweldig interessant en de film is leuk genoeg om nog eens te zien. Kinderen die Cars leuk vinden, vinden dit ook een leuke film.

Geen 'm een 6 / 10
  vrijdag 1 november 2013 @ 08:45:57 #283
286575 Roces18
Chef de party
pi_132785496
quote:
12s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:57 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

En toch werden de Amerikanen flink in de pan gehakt :Y)
Om uiteindelijk altijd de vijand te overwinnen. :P
pi_132787831
Thor the dark world
In dit vervolg op deel een trekt Thor ten strijde tegen de dark elves om zodoende de negen rijken te beschermen tegen de ondergang. Omdat dat toch lastiger blijkt dan gedacht roept hij de hulp van zijn broer Loki in, die na de puinzooi in New York te hebben veroorzaakt (zie de film the Avengers) vastzit in een cel in Asgard.
Leuke beelden, droge humor tussendoor, mooie specials effects. Aan de andere kant zie je dat er 'aansluitende' scenes zijn weggelaten die het verloop van de film net even wat logischer hadden gemaakt. Ook gaat de film nogal over de top met star wars achtige vliegtuigen die op elkaar schieten en buitenaardse schepen die onzichtbaar worden.
Graag had ik ook wat grotere rollen gezien voor de mede-goden Sif en Farndall. Tom Hiddleston (Loki) speelt zijn rol zoals altijd op een heerlijk cynische manier.
Verder een vermakelijke film, die een soort 'tussenfilm' lijkt te zijn met een willekeurig gekozen thema, die het aanzien wel een tweede keer waard is.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_132790017
Kings of Summer

Coming of age film, prachtige film! 9/10

vrijdag 1 november 2013 @ 12:42:46 #286
67640 SaintOfKillers
pi_132790730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 08:45 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Om uiteindelijk altijd de vijand te overwinnen. :P
Waaruit blijkt dat het fictie is.
  vrijdag 1 november 2013 @ 14:39:21 #287
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_132793775
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 12:16 schreef Xan21 het volgende:
Kings of Summer

Coming of age film, prachtige film! 9/10

[ afbeelding ]
Leuk! Staat op mijn To See-lijstje :)
pi_132794564
White House Down

Perfecte film als je bezopen, besnoven of gewoon stoned bent. Popcornrommel met een goede cast, enorm flauwe grappen, overdreven vijanden en meer. Er is niet echt een verhaal en dat werkt prima als je niet helemaal meer 100% bent na een paar blikken bier/glazen wijn.

Aanrader voor de hele alcoholische familie!

IMDB: 6.3
Ik: 6.5 (mits 1,5 tot 3 promille)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:25:18 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_132798421
The Squid and the Whale (2005)
Vond dit een bijzonder sympathiek filmpje, al is het thema 'hoe dealt een familie met een scheiding' nou niet bepaald vrolijk. Af en toe heeft The Squid and the Whale een komische kwinkslag, waar ik om moest grinniken. Het had gaandeweg wat weg van een Woody Allen-filmpje door het hoge intellectuele gehalte en de bijbehorende komische situaties. Cijfer: 7,5

The Paradine Case (1947)
Nah, een schamele voldoende voor dit misdaaddrama. De uitkomst, alhoewel wat dik aangezet, zat nog wel aardig in elkaar. Maar voor de rest is The Paradine Case een matige film van Hitchcock, waarbij de typische Hitchcock-touch niet aanwezig is. Een jonge Gregory Peck speelt een advocaat van een vrouw, die verdacht wordt haar blinde man te hebben vermoord, maar uiteraard zit dr veel meer achter. Hij handelt ook als een detective, waardoor ik meer het idee kreeg naar een uitgerekte aflevering van Baantjer te kijken. Cijfer: 5,5

Mr. & Mrs. Smith (1941)
Vooruit, ik ben gul deze keer voor deze atypische Hitchcock. De beste man komt overduidelijk beter tot zijn recht in het thrillergenre, want met deze komedie was maar bitter weinig te lachen, een paar geinige situaties daargelaten. Toch vond ik het wel nog goed te doen. Ook hier ligt het tempo hoog, zodat je lekker snel de film doorvliegt en het begin en ook het (weliswaar voorspelbare) einde waren nog oke. Iets meer chemie tussen Carole Lombard en haar mannelijke tegenspelers had wel gemogen.

Ohja ook niet te missen is een vrolijk riedeltje wat de hele film doorfluit. Het is erg catchy, maar vond het zelf niet zo irriterend :P. Cijfer: 6,5
pi_132798670
Blue Jasmine

quote:
A New York socialite, deeply troubled and in denial, arrives in San Francisco to impose upon her sister. She looks a million, but isn't bringing money, peace, or love...

Heel herkenbaar een Woody Allen film met een heerlijke rol voor Cate Blanchett. Het verhaal heeft helaas wat minder om het lijf maar is leuk genoeg. Cate mag wat mij betreft een oscar nominatie krijgen voor deze uitstekende rol!
  vrijdag 1 november 2013 @ 23:38:35 #291
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_132811877

Schitterend, zelfs voor de mensen die geen interesse hebben in de sport. Echte beelden, gekoppeld aan korte voice-overs. Je ziet de gedrevenheid en compassie constant op zijn gezicht.

Soms wat traag, maar een mooi raamwerk aan verhalen die allemaal rond 1 gegeven punt draaien.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_132825690

jOBS

Notendop:

De film zoomt in op de jonge jaren van Steve Jobs, oprichter van Apple, en laat zien hoe hij van gewone jongen die stopte op de universiteit uitgroeide tot de baas van een van de grootste technologiebedrijven ter wereld.

Mijn ervaring:

De film is voor een diehard Apple gebruiker/liefhebber niet interessant omdat het een herhaling is van zetten die in de loop der jaren uitvoerig al zijn omschreven en beschreven als het om de persoon Steve Jobs gaat. Voor iemand die nog nooit een Apple product of over Steve Jobs iets heeft gelezen is de film gewoon een aardige film die helaas niet het hele verhaal van Steve Jobs laat zien omdat de film abrupt eindigt en wel op het moment dat Steve Jobs definitief terugkeert bij zijn oude liefde Apple in 1997. Kortom op het moment dat de echte grote successen op stapel staan.

(tevens laatste scene uit de film = ja,hij is al uit op Blu ray/dvd *) )

Daarom is de tv serie genaamd Pirates of Silicon Valley veel leuker,gevarieerder en onderhoudender dat deze film jOBS die het m.i.ook alleen maar moet hebben van de griezelige overeenkomst die hoofdrolspeler Ashton Kutcher met de echte Steve Jobs heeft.

6
/ 10
  zaterdag 2 november 2013 @ 16:42:38 #293
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_132826333
À l'intérieur (2007) - IMDb
Een zwangere vrouw wordt in huis belaagd door een sinistere vrouw, die haar kind wilt stelen. Deze film heeft een reputatie als één van de beste (Franse) horrorfilms van het laatste decennia. Maar die reputatie maakt die jammer genoeg niet waar.
Het is vooral met een uitstekende slechterik waarmee de film zich positief onderscheidt van anderen. I.p.v. een onoverwinnelijke sadist zonder duidelijke motivatie, heeft de moordenares hier een duidelijk motief en wordt ze zelf op enkele momenten ook pijn gedaan door de held, maar ondanks dat blijft ze doorgaan. Het is haar vastberadenheid die haar zo huiveringwekkend maakt. En waardoor de film erg spannend is. Ook zijn er wat paar zwarte humor-momenten.
SPOILER
Wat de film overschat maakt is, dat karakters zich te veel gedragen als typisch domme horrorfilmsslachoffers.
SPOILER
Met als dieptepunt een absurd stukje
SPOILER
Het is door de beklemmende sfeer die er hangt en de spanning zeker beter dan de gemiddelde horror van Amerikaanse bodem, maar verre van één van de beste in jaren.
cijfer: 6.8
  zaterdag 2 november 2013 @ 17:28:33 #294
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_132827484

Na het kijken van Tropa de Elite (staat ook in m'n top 3) werd deze me aangeraden door een braziliaan die ik ontmoette afgelopen week.

Zeer goede film, het geeft een beeld van de drugshandel in Rio uit het perspectief van iemand die in de sloppenwijken opgroeit. Verhaallijn is sterk, en het schetst een realistisch beeld van het drama wat zich daar heeft afgespeeld.

Imdb geeft hem een 8,7, hier maak ik een 9 van.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 3 november 2013 @ 01:00:12 #295
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132843562
The To Do List (2013) - IMDb

Een coming of age film over een nerd dame die sex begint te ontdekken.

Feeling pressured to become more sexually experienced before she goes to college, Brandy Klark makes a list of things to accomplish before hitting campus in the fall.

Ik snap de lage rating van imdb niet echt, het is een erg leuke film juist.
Geen enkele comedy lijkt meer dan een 6je te krijgen op imdb.

Toch heb ik me echt vermaakt me deze film, nergens werd het saai, nergens werd het te serieus.
Het was gewoon een leuke comedy met leuke grappen.
Ik weet niet precies waar het aan ligt maar deze film voelt toch anders dan de meeste andere comedies, en dan denk ik met name aan de hoofdpersonage Aubrey Plaza. Niet de allermooiste maar toch heeft ze iets wat goed doet op film.

imdb: 5,9
Ikke: 7,0
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132845790

Lastige film om te recenseren.

Pluspunten:

• Ondanks het documentaire achtige karakter verveelde de film niet.
• Kutcher speelde een prima rol en lijkt inderdaad griezelig op Jobs

Minpunten:

• Het is meer een docu dan een film, het grijpt nergens.
• Het vliegt in sneltreintempo overal doorheen, en eigenlijk komt nergens echt naar voren waarom Jobs nou zo'n genius is.
• Ook de emotionele zaken in het leven, het hoe en waarom van de persoon Jobs wordt nergens uitgediept
• Ze stoppen te vroeg en missen daarmee de echte grote doorbraak.

Conclusie
Mager 6je, omdat Apple en Jobs :)
pi_132846848
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 01:00 schreef ZodiaX het volgende:
The To Do List (2013) - IMDb

[ afbeelding ]

Een coming of age film over een nerd dame die sex begint te ontdekken.

Feeling pressured to become more sexually experienced before she goes to college, Brandy Klark makes a list of things to accomplish before hitting campus in the fall.

Ik snap de lage rating van imdb niet echt, het is een erg leuke film juist.
Geen enkele comedy lijkt meer dan een 6je te krijgen op imdb.

Toch heb ik me echt vermaakt me deze film, nergens werd het saai, nergens werd het te serieus.
Het was gewoon een leuke comedy met leuke grappen.
Ik weet niet precies waar het aan ligt maar deze film voelt toch anders dan de meeste andere comedies, en dan denk ik met name aan de hoofdpersonage Aubrey Plaza. Niet de allermooiste maar toch heeft ze iets wat goed doet op film.

imdb: 5,9
Ikke: 7,0
ik vond hem ook leuk, het is een beetje een oversexte highschool comedy, alleen dan vanuit vrouwelijk oogpunt, wat wel verfrissend werkt.
pi_132846945
Thor 2 - The Dark World

Na de zure nasmaak van deel 1 ging ik er een beetje bevooroordeeld in. Ik was bang dat het afgeraffeld zou worden zoals deel 1. Toch was die film ontzettend tof, maar het einde was echt waardeloos.

Goed deel 2, de film begint lekker, de bad guy en zijn intentie wordt direct duidelijk gemaakt en vanaf dat moment zit de snelheid er ook wel in. Zoals in deel 1 speelt een groot deel van Thor2 zich in Asgard af, maar geef ze eens ongelijk aangezien het ook een mooie wereld is om te laten zien. De film had wel een aantal twists waar ik echt van zat te kijken en het verhaal ten goede deed. Loki zette ook weer een briljant karakter neer.

Sommige zeggen dat Thor 2 een tussen film is en aanleiding voor andere zaken, maar ik vond het een goede film op zichzelf. En kan zich zeker meten aan de andere Marvel films als Captian America of Iron Man. Nu wordt het wachten op het tweede deel van Captian America, want de trailer belooft echt weer een pareltje!

Thor 2 krijgt van mij een 8!!!
pi_132846990
Thanks, weer best wat nuttige tips opgedaan hier. Nu maar eens The Kings of Summer kijken :)
Schip ahoy!
pi_132847195
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 10:47 schreef Piet__Piraat het volgende:
Thanks, weer best wat nuttige tips opgedaan hier. Nu maar eens The Kings of Summer kijken :)
Dan moet je ook The Way Way Back kijken, die vond ik zelf leuker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')