ja maar de PVV mist wel een aantal van de belangrijkste punten. het willen beginnen van een dictatuur en volledige controle over mensen willen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 09:40 schreef Tem het volgende:
Als jij 7 van de 10 kenmerken van depressie hebt moet je toch echt in therapie of aan de pillen van de dokter.
Nou, die controle zit er toch wel aardig in volgens mij. Ze willen overal camera's, stadscommando's etc etc.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:11 schreef pokkerdepok het volgende:
de PVV
[..]
ja maar de PVV mist wel een aantal van de belangrijkste punten. het willen beginnen van een dictatuur en volledige controle over mensen willen.
maar ik vind het al erg genoeg dat een partij zonder enige schaamte op zoveel punten die kant op gaat.
Uiteraard niet, de Europese samenwerking is juist ontstaan als reactie op het fascisme.quote:
PVV is van de harde aanpak en repressie.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:33 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is meer de VVD met die camera's e.d
De PVV wil nota bene camera's in de operatiekamer.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:33 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is meer de VVD met die camera's e.d
http://www.gelderlander.n(...)%ABnecheck-1.3872163quote:
Niks mis mee.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:36 schreef Tem het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)%ABnecheck-1.3872163
Je bent hier echt alleen maar tegen omdat het een PVV voorstel is.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:39 schreef Tem het volgende:
Daar gaat het toch godverdomme niet om, of jij er niets mis mee vindt.
Ik ben er tegen dat iedereen maar overal met camera's gecontroleerd moet worden of in de gaten moet worden gehouden. Daar zit iets fundamenteel mis. En ik ben er niet tegen omdat het een PVV voorstel is en ja ik heb het artikel gelezen. Al die regeltjes maakt het voor personeel namelijk niet meer werkbaar, kijk maar naar al die regelgeving in de kinderopvang e.d. Laat die mensen gewoon hun werk doen en vertrouw daar eens een beetje op. Dit is alleen een ziekelijke doorgeslagen manier van controleren.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:40 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Je bent hier echt alleen maar tegen omdat het een PVV voorstel is.
Heb je het wel gelezen ?
de echte facisten zouden het gewoon doen, die stadscommando's.. en dan lekker terroriseren. kijk maar naar de gouden dagenraad in griekenland, bijvoorbeeld.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Nou, die controle zit er toch wel aardig in volgens mij. Ze willen overal camera's, stadscommando's etc etc.
Zou dat niet precies ook hier kunnen plaatsvinden als Nederland in dezelfde positie zou zitten als Griekenland?quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de echte facisten zouden het gewoon doen, die stadscommando's.. en dan lekker terroriseren. kijk maar naar de gouden dagenraad in griekenland, bijvoorbeeld.
ja. criminele organisatie die als doel heeft de democratie omver te werpen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:36 schreef Tem het volgende:
Maar weet iemand toevallig of een fascistische partij bij wet verboden is?
Nee..... niet verboden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 10:36 schreef Tem het volgende:
Maar weet iemand toevallig of een fascistische partij bij wet verboden is?
Nee.. daarom is dat clubje niet verbodenquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:54 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja. criminele organisatie die als doel heeft de democratie omver te werpen.
wikipediaquote:Het Openbaar Ministerie maakte onderwijl werk van de aanklacht uit 1995 en vroeg aan de rechter om vast te stellen dat CP'86 geen politieke partij meer was, maar een criminele organisatie. Op 30 september 1997 werd door de Hoge Raad het toenmalige hoofdbestuur en oud-voorzitter Wijngaarden samen met de partij veroordeeld als criminele organisatie die zich stelselmatig schuldig maakte aan het aanzetten tot vreemdelingenhaat, wat het einde betekende voor de CP'86.
quote:Verschillende maatregelen komen in aanmerking: het korten van subsidies, het beperken van zendtijd op radio en tv, het ontnemen van kiesrecht. De uiterste maatregel is een partijverbod. De aantrekkingskracht van deze optie wordt echter getemperd door het besef dat partijverboden zo ongeveer het eerste middel zijn waarnaar een dictatuur grijpt. Bij de behandeling van een nieuwe wet over het verbieden van rechtspersonen in 1984 stelde de toenmalige minister van Justitie, Korthals Altes, de vrijheid van meningsuiting dan ook nadrukkelijk voorop. Dit grondrecht moet ook in zware tijden worden hooggehouden. Het is immers de waarborg voor het uiten van politieke wensen. Hoe verwerpelijk bepaalde ideeën ook zijn, voor de minister bleef het uitgangspunt: ,,Over dergelijke pleidooien moet de kiezer oordelen, niet de rechter.''
quote:Toch is er een manier om tot verbod van een organisatie te komen: artikel 140 van het Wetboek van Strafrecht. Dat betreft het lidmaatschap van een criminele organisatie. Een strafvervolging op grond van deze bepaling richt zich op het misdadige doel van een samenwerkingverband en niet op de individuele delicten van individuele leden. Historisch gezien was artikel 140 bedoeld tegen roversbenden, maar het is in de moderne tijd vooral bekend geworden door toepassing op groepen krakers. Er is ook kritiek op dit artikel, omdat de bewijslast voor het geheel lager zou zijn dan de optelsom van de individuele aandelen. In 1995 kwam de rechtbank in Amsterdam mede op grond van artikel 140 tot een veroordeling van bestuursleden van CP'86.
Volkskrant vind ik wel de beste krant in Nederland.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:41 schreef De_Coulance het volgende:
De Volkskrant is noch links noch mijn favoriete krant. Ze laten gewoon alle meningen horen. Niets mis mee overigens.
Deden rechtse media als de Telegraaf en Geenstijl dat maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |