abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:58:56 #226
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_131949499
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:56 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies "top" ?

Hodgetwins als in fysieke? . Ook hun kunnen nog massa winnen

Frank yang als in kracht? Die kan nog veel sterker worden en nog meer massa bouwen
Hodgetwins zijn nog nooit zo sterk geweest als nu, evenals Frank Yang met de deadlift en squat.
pi_131949536
quote:

[..]

Hoe bedoel je precies "top" ?

Hodgetwins als in fysieke? . Ook hun kunnen nog massa winnen

Frank yang als in kracht? Die kan nog veel sterker worden en nog meer massa bouwen

Het zal steeds langzamer gaan maar tot je 40ste kan je echt nog massa gains maken, na je 40ste kan je zelfs nog krachtgains maken.
Als mijn test plat gaat ga ik gewoon aan de TRT :P

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:57 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je bench form, kan je keer filmpje maken, kan ik je misschien nog tips geven!
Is goed, bedankt
pi_131949563
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:58 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Hodgetwins zijn nog nooit zo sterk geweest als nu, evenals Frank Yang met de deadlift en squat.
wat doen hodgetwins voor compounds buiten de bench om ?

Wat doet frank yang nou dan? Want ik zag hem jaren geleden al in de 405/500 zitten. Vind t altijd irritant dat hij de gewichten nummers er nooit bij zet in zijn filmpjes.

Maar iig, je kan niet zeggen op iemand op zijn top zit lol. Powerlifters blijven verbeteren totdat het lichaam afbreekt. Frank yang heeft mutanten genetics, die kan nog veel meer aan haha
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:08:31 #229
354147 SunTzu
pi_131949925
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:00 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

wat doen hodgetwins voor compounds buiten de bench om ?

Wat doet frank yang nou dan? Want ik zag hem jaren geleden al in de 405/500 zitten
Frank Yang zegt dat zijn boxjumps achteruit zijn gegaan maar qua deadlift en squat is hij vooruit gegaan exacte stats weet ik zo niet. Hodgetwins doen geen deadlift of squats meer vanwege onderrug problemen wat ook mede aanleiding was voor mijn vraag of ik mijzelf restricties op zou moeten leggen. Zij trainen uiteraard nog wel rug en benen maar op machines en met dumbells.
pi_131950137
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:08 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Frank Yang zegt dat zijn boxjumps achteruit zijn gegaan maar qua deadlift en squat is hij vooruit gegaan exacte stats weet ik zo niet. Hodgetwins doen geen deadlift of squats meer vanwege onderrug problemen wat ook mede aanleiding was voor mijn vraag of ik mijzelf restricties op zou moeten leggen. Zij trainen uiteraard nog wel rug en benen maar op machines en met dumbells.
Mits je met goede vorm traint zal je geen onderrug problemen ondervinden met squats en deadlifts. Of jij jezelf restricties moet opleggen is aan jezelf... voel jij jezelf comfortabel bij het zwaar deadliften en squatten? Zo ja... waarom ermee stoppen? Het zijn 2 oefeningen die al decennia worden gedaan en altijd geprezen zijn. Uiteraard zullen er altijd blessures ontstaan bij sommige mensen, maar dat gebeurt ook bij benchpress, cleans of zelfs preacher curls(biceps afscheuren etc), calfs raises(achillespees afscheuren).

Zodra je wel problemen ondervind moet je naar je vorm kijken en beslissen of je er mee door wilt gaan of niet.
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:22:24 #231
354147 SunTzu
pi_131950525
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:12 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Mits je met goede vorm traint zal je geen onderrug problemen ondervinden met squats en deadlifts. Of jij jezelf restricties moet opleggen is aan jezelf... voel jij jezelf comfortabel bij het zwaar deadliften en squatten? Zo ja... waarom ermee stoppen? Het zijn 2 oefeningen die al decennia worden gedaan en altijd geprezen zijn. Uiteraard zullen er altijd blessures ontstaan bij sommige mensen, maar dat gebeurt ook bij benchpress, cleans of zelfs preacher curls(biceps afscheuren etc), calfs raises(achillespees afscheuren).

Zodra je wel problemen ondervind moet je naar je vorm kijken en beslissen of je er mee door wilt gaan of niet.
Bedankt voor je post.
Ik voel me er super goed bij en heb tot nu toe nog geen aanleiding gehad om te stoppen. Heb ondertussen toch maar even gegoogled naar artikelen over het verband tussen krachttraining en slechte gewrichten en daar stond dat er geen verband tussen is en dat de slechte gewrichten van sommige mensen zelfs beter werden na training.

http://www.fitness-scienc(...)chade-aan-gewrichten
pi_131950677
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:22 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Bedankt voor je post.
Ik voel me er super goed bij en heb tot nu toe nog geen aanleiding gehad om te stoppen. Heb ondertussen toch maar even gegoogled naar artikelen over het verband tussen krachttraining en slechte gewrichten en daar stond dat er geen verband tussen is en dat de slechte gewrichten van sommige mensen zelfs beter werden na training.

No problemo!

Ja precies, waarschijnlijk is een onderrug die 200kg kan deadliften in betere staat dan een rug die niets deadlift en die het grootste gedeelte van de dag in een stoel/op een bank zit :)

Squatten kan inderdaad ook bepaalde knieproblemen oplossen.

Nogmaals, goeie stats!
pi_131951112
quote:
ezelf... voel jij jezelf comfortabel bij het zwaar deadliften en squatten? Zo ja... waarom ermee stoppen? Het zijn 2 oefeningen die al decennia worden gedaan en altijd geprezen zijn. Uiteraard zullen er altijd blessures ontstaan bij sommige mensen, maar dat gebeurt ook bij benchpress, cleans of zelfs preacher curls(biceps afscheuren etc), calfs raises(achillespees afscheuren).
Hoe kan je met calf raises achillespees afscheuren? :o
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:35:53 #234
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131951182
quote:

Het zal steeds langzamer gaan maar tot je 40ste kan je echt nog massa gains maken, na je 40ste kan je zelfs nog krachtgains maken.
*Kuch*

Net een nieuw kostuum gekocht waarbij ze het jasje voor me hebben moeten bestellen omdat Boss niet zoveel maakt in mijn maat. Maat. :D
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:37:46 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131951266
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:08 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Rippetoe zegt dat hij MOET blijven deadliften, als hij dat niet doet krijgt hij last van zijn rug.
pi_131951349
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:34 schreef Maoist het volgende:

[..]

Als er al een zwak plekje in je pees zit, zal je met hele zware calves raises het risico op afscheuren vergroten. Calf raises worden vaak ook gedaan met een belachelijk zwaar gewicht.

Het gebeurt niet zo vaak als biceps/hamstring/pec afscheuren maar het gebeurt toch wel soms.
pi_131951383
quote:
6s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:35 schreef Snakey het volgende:

[..]

*Kuch*

Net een nieuw kostuum gekocht waarbij ze het jasje voor me hebben moeten bestellen omdat Boss niet zoveel maakt in mijn maat. Maat. :D
Heerlijk gevoel is dat!
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:40:47 #238
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131951404
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:39 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Als er al een zwak plekje in je pees zit, zal je met hele zware calves raises het risico op afscheuren vergroten. Calf raises worden vaak ook gedaan met een belachelijk zwaar gewicht.

Het gebeurt niet zo vaak als biceps/hamstring/pec afscheuren maar het gebeurt toch wel soms.
Ik zie sommige mensen echt belachelijk diep gaan. Die stretch geeft je pezen een goeie opdonder volgens mij.
pi_131951481
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:40 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zie sommige mensen echt belachelijk diep gaan. Die stretch geeft je pezen een goeie opdonder volgens mij.
Ja ook dat inderdaad, gingen ze met squats maar zo diep :')
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:43:26 #240
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131951523
quote:
14s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:40 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Heerlijk gevoel is dat!
Mja, ja. Dat wel. Het is allemaal nogal gedoe. Ik heb ook een wetsuit besteld voor het duiken in NZ. Er is er geen die me past. :')

Edit: en ik moet broek en jasje apart kopen. Een broek bij hetzelfde jasje gaat niet, dan is de broek veels te groot. Dus dat limiteert je enorm in de keuze.

Als m'n schouders en borst passen dan sluit het niet aan om m'n armen en benen. Als het om m'n armen en benen goed aansluit blijft het 20 cm open staan op m'n rug. :D
pi_131951596
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:39 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Heb ze zelden gedaan en mijn kuiten zijn echt gigantisch, vind het ook een vreselijk saaie oefening net als die machines die de binnenkant en buitenkant van je benen trainen die vooral vrouwen gebruiken
pi_131951652
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:43 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mja, ja. Dat wel. Het is allemaal nogal gedoe. Ik heb ook een wetsuit besteld voor het duiken in NZ. Er is er geen die me past. :')

Edit: en ik moet broek en jasje apart kopen. Een broek bij hetzelfde jasje gaat niet, dan is de broek veels te groot. Dus dat limiteert je enorm in de keuze.

Als m'n schouders en borst passen dan sluit het niet aan om m'n armen en benen. Als het om m'n armen en benen goed aansluit blijft het 20 cm open staan op m'n rug. :D
hahaa, het is geven en nemen in het leven.

Broeken kopen met smalle pijp die ook nog eens goed zitten rond mijn glutes met 72cm bovenbenen zijn best lastig te vinden bij de standaard jeans winkels. Ben benieuwd hoe het gaat als ik de 80 raak
pi_131951692
quote:
6s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:45 schreef Maoist het volgende:

[..]

Heb ze zelden gedaan en mijn kuiten zijn echt gigantisch, vind het ook een vreselijk saaie oefening net als die machines die de binnenkant en buitenkant van je benen trainen die vooral vrouwen gebruiken
Ik heb mijn kuiten heel veel getraind, echt heel veel.. groeien ... ho maar... echt minimale groei.
pi_131951711
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:47 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Ik heb mijn kuiten heel veel getraind, echt heel veel.. groeien ... ho maar... echt minimale groei.
Volgens mij de meest genetische spier die er is, terwijl je er weinig aan hebt. De beste atleten in de wereld hebben relatief dunne kuiten (Cristiano Ronaldo en Usain Bolt bijvoorbeeld)
pi_131951769
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:47 schreef Maoist het volgende:

[..]

Volgens mij de meest genetische spier die er is, terwijl je er weinig aan hebt. De beste atleten in de wereld hebben relatief dunne kuiten (Cristiano Ronaldo bijvoorbeeld)
Klopt, ze zijn ook niet echt mini .. maar in vergelijking met mijn enorme bovenbenen lijken ze nog veel kleiner.

Zwaar genetisch.. maatje van me heeft echt enorme kuiten zonder ze uberhaupt te trainen.
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:29:17 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_131953920
quote:

Maar, wat ik met bovenstaande wilde zeggen is dat je na je 40ste nog prima massa gains kan maken. Ik ben nu bijna 48 en de afgelopen 2 jaar heb ik 3x nieuwe shirts moeten kopen omdat ik weer een maat omhoog ben gegaan. En langzamer dan een 20er of 30er ga ik ook niet. Het is dus niet waar dat je na je 40ste geen massa meer zou kunnen bouwen.

Kracht gains precies hetzelfde. Als ik om me heen kijk naar jongere mensen lig ik absoluut niet achter, het tegendeel zelfs vaak. Ik ben wel altijd flink, en redelijk sterk geweest dus in die zin prijs ik mezelf gelukkig. Maar dat wijd ik vooral aan het feit dat ik bijna heel m'n leven wel iets aan sport gedaan heb.

Dus jongelui, dat is in ieder geval 1 ding minder om je druk over te maken. :P
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:32:13 #247
69994 seto
-|||--------|||-
pi_131954075
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:47 schreef Maoist het volgende:

[..]

Volgens mij de meest genetische spier die er is, terwijl je er weinig aan hebt. De beste atleten in de wereld hebben relatief dunne kuiten (Cristiano Ronaldo en Usain Bolt bijvoorbeeld)
Indd.

Links hier Shawn Kemp, één van de hardste dunkers in de NBA ooit maar had toch super smalle kuiten :P

Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_131954547
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:29 schreef Snakey het volgende:

Dus jongelui, dat is in ieder geval 1 ding minder om je druk over te maken.
Klopt, die tot 40 was ook maar gewoon een ruim getal, gainen kan nog tot ver erna zolang je maar blijft eten en trainen.

wel respect hoor!
  maandag 7 oktober 2013 @ 22:48:51 #249
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_131954880
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:46 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Volgens mij is een riem niet per definitie aan te raden, is volgens mij in het vorige deeltje e.e.a. over gezegd n.a.v. een vraag van mij :)

En je volledig natuurlijke lichamelijke potentie merk je wel als je niet meer omhoog gaat in gewichten oftewel een plateau bereikt waar je niet meer natty doorheen kan komen?! Ik zeg dit wel zonder al te veel wetenschappelijke kennis btw.
Een riem is aan te raden wanneer je een zware 1-3RM probeert waardoor je buik/rug musculatuur ergens tegen aan kan duwen. Dit zorgt voor een stabielere core omdat deze steviger is aangespannen. Minder correctie/stabilisatie zal zorgen voor een efficiëntere uitvoering en meer gewicht.

Wanneer je geen relatief zware gewichten pakt is het ook niet nodig, omdat de musculatuur sterk genoeg is.
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:44 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Heb laatst nog straps en een riem gekocht voor het deadliften, verder geen lichamelijke klachten dus kan nog wel verder. Vraag me alleen af op langer termijn of het wel verstandig is. Stel je hebt je volledig natuurlijke lichamelijke potentie bereikt.
Gewichtheffen (met name onder begeleiding) heeft de laagste blessure incidentie. Een voetballer heeft de hoogste kans op blessures en klachten. Dus voor je oude dag kan je beter gewichtheffen dan welke sport dan ook, omdat het minder blessuregevoelig is. daarnaast is het op iedereen aan te passen. Een stang of dumbbell is per kilo(of zelfs minder) te verzwaren en kan zo aansluiten op een individu. Tijdens contactsporten is dit niet te berekenen en in te schatten.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:54 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Ik ben wel pas/al 24, zie de Hodgetwins en Frank Yang nu pas ongeveer op hun top zitten nu ze rond de 30 jaar zitten. :P Wel benieuwd naar de komende 6 jaar, hoe ver het kan gaan.
Rond je 30ste zit je testosteron nog op hoog niveau. Elk jaar hierna zal het met ~1-2% zakken. Is niet echt drastisch, maar je zal het in verloop van de decennia steeds beter merken. Andere waardes zullen ook verslechteren rond de 30-50, blijven trainen zal dit enigszins tegenwerken. Zou zonde zijn om te denken; "Ach, ik ben tevreden en doe het wat rustiger aan (Ja jij panzer!).

quote:

[..]

Deze blessures komen weinig voor, alleen bij de elite zie je dit echt gebeuren. Waar de spier zo sterk is dat hij sterker is dan het bot en een stuk hiervan los trekt. Zoals al eerder vermeld; Gewichtheffen heeft de minste kans op blessures. Om de 100 werk uren zijn er ong 6 blessures bij voetballers en slechts ~0,0012 bij gewichtheffen. En volleybal zelfs 0,0004.
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:22 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Bedankt voor je post.

Atrose heb je al op je 30ste maakt niet uit wie /wat hij doet/ genetisch bevoordeeld of wat dan ook. Bewegen helpt op oudere leeftijd juist de toevoer van voedingstoffen en het behouden van kapsel. Maakt dan niet heel veel uit in wat voor vorm, maar als krachttraining jou plezier brengt hoef je in ieder geval geen zorgen te maken of gewrichtsproblemen. Eerder wanneer je veelzijdig repetitieve bewegingen maakt zoals hardlopen.
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:34 schreef Maoist het volgende:

[..]

Er zijn een aantal plekken waar de achillespees of triceps surea(gastrocnemius en soleus) afscheuren. Dit is aan de onderzijde of bij de spier/pees overgang of aan de bovenkant.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gebeurt vaak bij excentrische bewegingen en bi-articulaire gewrichten(over 2 gewrichten, de kuiten lopen over de enkel en knie).
quote:
7s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:29 schreef Snakey het volgende:

[..]

Maar, wat ik met bovenstaande wilde zeggen is dat je na je 40ste nog prima massa gains kan maken. Ik ben nu bijna 48 en de afgelopen 2 jaar heb ik 3x nieuwe shirts moeten kopen omdat ik weer een maat omhoog ben gegaan. En langzamer dan een 20er of 30er ga ik ook niet. Het is dus niet waar dat je na je 40ste geen massa meer zou kunnen bouwen.

Kracht gains precies hetzelfde. Als ik om me heen kijk naar jongere mensen lig ik absoluut niet achter, het tegendeel zelfs vaak. Ik ben wel altijd flink, en redelijk sterk geweest dus in die zin prijs ik mezelf gelukkig. Maar dat wijd ik vooral aan het feit dat ik bijna heel m'n leven wel iets aan sport gedaan heb.

Dus jongelui, dat is in ieder geval 1 ding minder om je druk over te maken. :P
Wanneer je net begint is er veel ruimte voor verbetering. Dat heb jij dus ook gemerkt en er zal nog genoeg ruimte zijn voor verbetering. :D Gelukkig maar, anders zou iedereen na zijn 40ste achter de geraniums gaan zitten.

#CarbonC mode
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  maandag 7 oktober 2013 @ 23:05:10 #250
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_131955549
Goeie replies, verbosity :Y
Confidence through competence
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties