abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131948159
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:29 schreef XSbig het volgende:

[..]

Ja. Ik DP ook maar 32 kg ofzo..
Achja alles op zn tijd.

En een vriend can me haf een artikel waarin Arnold het uitlegde waarom je armen beter apart kon doen. Zal het weer eens opzoeken.
Ja de 1 zal sneller progressie maken dan de ander, maar ik zit zelf binnen 5 maanden op 140KG DL. Ik kan me niet voorstellen dat je zo langzaam gains maakt, hoe zit het met je voeding?

edit: das 1RM 140KG trouwens, ik doe 3x5x110.
pi_131948326
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:29 schreef XSbig het volgende:

[..]

Ja. Ik DP ook maar 32 kg ofzo..
Achja alles op zn tijd.

En een vriend can me haf een artikel waarin Arnold het uitlegde waarom je armen beter apart kon doen. Zal het weer eens opzoeken.
Wel raar dat je aprox. 10kg aankomt, maar je dl nog 45kg is. Je zou verwachten met 10kg bw toename ruim boven dit gewicht zou moeten kunnen. Zie je wel goede progressie in de spiegel?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_131948350
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ja de 1 zal sneller progressie maken dan de ander, maar ik zit zelf binnen 5 maanden op 140KG DL. Ik kan me niet voorstellen dat je zo langzaam gains maakt, hoe zit het met je voeding?

Gebruik geen voedingsschema, ik ken mezelf dit gaat totaal niet werken. Ik eet, tel me kcals en als ik niet boven onderhoud zit eet ik wat meer. Ectolife.

En tja genen he. Achja hard work beats talent op de lange termijn zullen we maar zeggen.
pi_131948394
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:33 schreef esv7 het volgende:

[..]

Wel raar dat je aprox. 10kg aankomt, maar je dl nog 45kg is. Je zou verwachten met 10kg bw toename ruim boven dit gewicht zou moeten kunnen. Zie je wel goede progressie in de spiegel?
Ja. Krijg er zelfs commentaar op dat je het eindelijk een beetje begint te zien.
pi_131948439
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:34 schreef XSbig het volgende:

[..]

Ja. Krijg er zelfs commentaar op dat je het eindelijk een beetje begint te zien.
Oké dat is iig mooi :) .
Heb je wel eens iemand naar je form laten kijken?
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_131948461
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:33 schreef XSbig het volgende:

[..]

Gebruik geen voedingsschema, ik ken mezelf dit gaat totaal niet werken. Ik eet, tel me kcals en als ik niet boven onderhoud zit eet ik wat meer. Ectolife.

En tja genen he. Achja hard work beats talent op de lange termijn zullen we maar zeggen.
Ik gebruik ook geen voedingsschema, maar zorg dat ik gewoon rond de 3500 kcals zit en voldoende eiwitten binnen krijg, werkt prima. Maar zo weinig progressie? Ik weet niet of je dat (alleen) op genen kan gooien hoor..
pi_131948535
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef esv7 het volgende:

[..]

Oké dat is iig mooi :) .
Heb je wel eens iemand naar je form laten kijken?
Ja een vriend van me. Is zelf ook pas begonnen met DL. Zei dat het 'gewoongoed was'.

Voorderest DL er niemand en ik hoorde net de instructeur zeggen dat je met squatten je knieen niet voorbij je tenen mogen komen...
pi_131948606
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:35 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik gebruik ook geen voedingsschema, maar zorg dat ik gewoon rond de 3500 kcals zit en voldoende eiwitten binnen krijg, werkt prima. Maar zo weinig progressie? Ik weet niet of je dat (alleen) op genen kan gooien hoor..
Mijn vader werkt al 30 jaar in de bouw, nogsteeds niet super breed.
pi_131948622
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:37 schreef XSbig het volgende:

[..]

Ja een vriend van me. Is zelf ook pas begonnen met DL. Zei dat het 'gewoongoed was'.

Voorderest DL er niemand en ik hoorde net de instructeur zeggen dat je met squatten je knieen niet voorbij je tenen mogen komen...
je bedoelt 45kg per kant met deadliften?
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)
pi_131948667
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:12 schreef SunTzu het volgende:
Goedenavond lifting bro's,

Lang geleden dat ik hier heb gepost, met de progressie gaat het goed.
Ondertussen zijn dit mijn 1 rep stats:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag ging ik deadliften en een superbrede neger kwam naar mij toe om te vragen waarom ik zo zwaar ga. Hijzelf gaat nooit zo zwaar als ik maar is toch stukken breder, daarbij zei hij ook nog dat hij altijd is verteld dat met deze oefeningen zo zwaar gaan slecht voor de gewrichten is.

Mijn uitzicht hierop is dat ik zo sterk en fit mogelijk wil worden, zou ik eigenlijk lichter moeten gaan tillen om mijn gewrichten niet te verneuken? Hebben jullie jezelf restricties opgelegd bij bepaalde oefeningen?
Nette stats! Nee niet jezef beperken, altijd vooruit blijven gaan. Je kan eventueel je knieeen en ellebogen beschermen met wraps voor bij squatten en deadliften.
pi_131948845
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:30 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Na 5 maanden al 110 zitten met deadlift best netjes. :o

Ik train nu ook al 5 maanden en zit nog op 80-85 ongeveer, ging niet echt hoger omdat mijn vorm er onder begon te lijden maar ik weet nu wat ik fout deed, dus volgende keer zou ik hoger moeten kunne. Squat wel 90.
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:44:53 #212
354147 SunTzu
The Art of War allesssssss
pi_131948862
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:40 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Nette stats! Nee niet jezef beperken, altijd vooruit blijven gaan. Je kan eventueel je knieeen en ellebogen beschermen met wraps voor bij squatten en deadliften.
Heb laatst nog straps en een riem gekocht voor het deadliften, verder geen lichamelijke klachten dus kan nog wel verder. Vraag me alleen af op langer termijn of het wel verstandig is. Stel je hebt je volledig natuurlijke lichamelijke potentie bereikt.
pi_131948923
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:44 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Heb laatst nog straps en een riem gekocht voor het deadliften, verder geen lichamelijke klachten dus kan nog wel verder. Vraag me alleen af op langer termijn of het wel verstandig is. Stel je hebt je volledig natuurlijke lichamelijke potentie bereikt.
Volgens mij is een riem niet per definitie aan te raden, is volgens mij in het vorige deeltje e.e.a. over gezegd n.a.v. een vraag van mij :)

En je volledig natuurlijke lichamelijke potentie merk je wel als je niet meer omhoog gaat in gewichten oftewel een plateau bereikt waar je niet meer natty doorheen kan komen?! Ik zeg dit wel zonder al te veel wetenschappelijke kennis btw.
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:48:37 #214
354147 SunTzu
pi_131949004
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:46 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Volgens mij is een riem niet per definitie aan te raden, is volgens mij in het vorige deeltje e.e.a. over gezegd n.a.v. een vraag van mij :)

En je volledig natuurlijke lichamelijke potentie merk je wel als je niet meer omhoog gaat in gewichten oftewel een plateau bereikt waar je niet meer natty doorheen kan komen?! Ik zeg dit wel zonder al te veel wetenschappelijke kennis btw.
Een riem gebruik ik eigenlijk alleen wanneer ik ga maxen, de sets ervoor doe ik nog zonder dus mijn lichaam moet zich sowieso versterken omdat ik nog in gewicht omhoog ga. :Y
pi_131949006
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:44 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Na 5 maanden al 110 zitten met deadlift best netjes. :o

Ik train nu ook al 5 maanden en zit nog op 80-85 ongeveer, ging niet echt hoger omdat mijn vorm er onder begon te lijden maar ik weet nu wat ik fout deed, dus volgende keer zou ik hoger moeten kunne. Squat wel 90.
Ik heb 3 maanden SL gedaan en m'n DL ging inderdaad idioot hard omhoog altijd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld m'n OHP, ik doe nu 3x8x30kg. M'n squat blijft haken op 70kg, maar dat heeft meer met de bar placement te maken dan met m'n benen volgens mij :{
pi_131949016
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:44 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Geen 1 "top" sport is op langere termijn geheel gezond voor het lichaam. Maar powerliften bijv kan je lichaam ook versterken voor de oudere dag... mits je het goed doet lol. Maar feitelijk gezien zal je op je 70ste wel last hebben van je gewrichten als je je hele leven zwaar squat en deadlift ja.

Je natuurlijke lichamelijk potentie haal je niet, op een gegeven moment gaat progressief overloaden niet meer.. en zal het lichaam soms wel een jaar doen over een 5kg pr op bijvoorbeeld de deadlift of squat... dan duurt het zo lang dat je de ouderdomsverschijnselen zoals testosteron tekort in de weg gaan liggen voor vooruitgang.... we worden te snel oud om onze natuurlijke potentie volledig te kunnen benutten.
pi_131949036
Vandaag 1x90 OHP gedaan. Was daarna wel helemaal duizelig en kapot.

Over een paar maanden OHP ik net zoveel als ik bench (100) :') (190 @ 95kg @ 11%)

Krijg ook last van mijn schouder als ik zwaar bench terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Snap niet wat ik fout doe. Misschien is borst aantikken toch niet zo goed met mijn lengte
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:50:18 #218
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_131949067
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:49 schreef Maoist het volgende:

Over een paar maanden OHP ik net zoveel als ik bench (100) :') (190 @ 95kg @ 11%)

Krijg ook last van mijn schouder als ik zwaar bench terwijl ik daar normaal nooit last van heb. Snap niet wat ik fout doe. Misschien is borst aantikken toch niet zo goed met mijn lengte
Misschien beter het bij 90 graden en niet dieper te houden?
In verband met je aanhechtingen en rotator cuff.
pi_131949105
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:49 schreef Maoist het volgende:

sterke press hoor, doe je dit staand en zonder heup/legdrive ? Beginpunt vanaf je borst?

Er klopt iets niet want je bench zou sterker moeten zijn, lengte is geen excuus voor geen volle rom.. ik ben 193cm en heb geen moeite mijn borst aan te raken met bench. Leer je ellebogen te tucken , en probeer een smallere grip.

Je bench vorm is gewoon slecht, feit. anders zou die verhouding met je OHP niet zo slecht zijn, plus dat je last van je schouder krijgt betekent dat je vorm gewoon compleet verneukt is. 90kg stricte ohp en een 100kg bench is een verhouding die ik echt nog nooit ergens heb gezien of gelezen.

90kg stricte ohp (zeker met jouw lichaams gewicht komt al in de buurt van mini elite).
pi_131949139
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:48 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ik heb 3 maanden SL gedaan en m'n DL ging inderdaad idioot hard omhoog altijd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld m'n OHP, ik doe nu 3x8x30kg. M'n squat blijft haken op 70kg, maar dat heeft meer met de bar placement te maken dan met m'n benen volgens mij :{
Hm, mijn military press zit op 3x5x35, deed vandaag 3x6x35 maar kreeg die laatste rep er niet uitgeperst.
pi_131949159
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:51 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

Hm, mijn military press zit op 3x5x35, deed vandaag 3x6x35 maar kreeg die laatste rep er niet uitgeperst.
Zijn m'n slechte schoudergenen vast en zeker.
  maandag 7 oktober 2013 @ 20:54:17 #222
354147 SunTzu
pi_131949256
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:48 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

Geen 1 "top" sport is op langere termijn geheel gezond voor het lichaam. Maar powerliften bijv kan je lichaam ook versterken voor de oudere dag... mits je het goed doet lol. Maar feitelijk gezien zal je op je 70ste wel last hebben van je gewrichten als je je hele leven zwaar squat en deadlift ja.

Je natuurlijke lichamelijk potentie haal je niet, op een gegeven moment gaat progressief overloaden niet meer.. en zal het lichaam soms wel een jaar doen over een 5kg pr op bijvoorbeeld de deadlift of squat... dan duurt het zo lang dat je de ouderdomsverschijnselen zoals testosteron tekort in de weg gaan liggen voor vooruitgang.... we worden te snel oud om onze natuurlijke potentie volledig te kunnen benutten.
Ik ben wel pas/al 24, zie de Hodgetwins en Frank Yang nu pas ongeveer op hun top zitten nu ze rond de 30 jaar zitten. :P Wel benieuwd naar de komende 6 jaar, hoe ver het kan gaan.
pi_131949363
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:51 schreef dreamerbulk het volgende:

[..]

sterke press hoor, doe je dit staand en zonder heup/legdrive ? Beginpunt vanaf je borst?

Er klopt iets niet want je bench zou sterker moeten zijn, lengte is geen excuus voor geen volle rom.. ik ben 193cm en heb geen moeite mijn borst aan te raken met bench. Leer je ellebogen te tucken , en probeer een smallere grip.

Je bench vorm is gewoon slecht, feit. anders zou die verhouding met je OHP niet zo slecht zijn, plus dat je last van je schouder krijgt betekent dat je vorm gewoon compleet verneukt is.
Ja ik clean het gewicht van de grond, leg het stil op mijn borst en druk het dan uit zonder gebruik van benen. Heb ook genetisch grote schouders.

En ik ben meerdere malen geformcheckt door powerlifters die zelf 180+ drukken en die zagen niks bijzonders.

Ik wil een keer Clean and Jerk doen maar dat is echt lastig in mijn gym ;(
pi_131949387
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:54 schreef SunTzu het volgende:

[..]

Ik ben wel pas/al 24, zie de Hodgetwins en Frank Yang nu pas ongeveer op hun top zitten nu ze rond de 30 jaar zitten. :P Wel benieuwd naar de komende 6 jaar, hoe ver het kan gaan.
Hoe bedoel je precies "top" ?

Hodgetwins als in fysieke? . Ook hun kunnen nog massa winnen

Frank yang als in kracht? Die kan nog veel sterker worden en nog meer massa bouwen

Het zal steeds langzamer gaan maar tot je 40ste kan je echt nog massa gains maken, na je 40ste kan je zelfs nog krachtgains maken.
pi_131949435
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:56 schreef Maoist het volgende:

[..]

Ja ik clean het gewicht van de grond, leg het stil op mijn borst en druk het dan uit zonder gebruik van benen. Heb ook genetisch grote schouders.

En ik ben meerdere malen geformcheckt door powerlifters die zelf 180+ drukken en die zagen niks bijzonders.

Ik wil een keer Clean and Jerk doen maar dat is echt lastig in mijn gym ;(
Ben eigenlijk wel benieuwd naar je bench form, kan je keer filmpje maken, kan ik je misschien nog tips geven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')