Dat moet ik helaas ook constateren... Veel kan er werkelijk niet meer af, dan wordt het water en brood. Of anders werkelijk uitgesloten van elke deelname, zoals internet, telefoon, eventueel televisie etc, Dan is het living poor in a rich man's world!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:38 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zie het nu gebeuren en we vallen wat dat betreft iedere keer weer buiten de boot. En zo zijn er nog duizenden mensen bij wie hetzelfde gebeurt. Het is niet erg om het met wat minder geld te doen hoor, zolang je eten kan kopen en de huur en elektrisch etc kan betalen en af en toe nog wat ontspanning kan hebben is er niks aan de hand. Maar op een gegeven moment gaat het gewoon niet meer, en tegen die grens zitten we onderhand wel.
Ik denk niet dat we dat hoeven te accepteren. Eenieder die dat wel vind gaat zelf maar eens een jaar op water en brood en verder geen televisie of internet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:40 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat moet ik helaas ook constateren... Veel kan er werkelijk niet meer af, dan wordt het water en brood. Of anders werkelijk uitgesloten van elke deelname, zoals internet, telefoon, eventueel televisie etc, Dan is het living poor in a rich man's world!
Er zit niet veel anders op dan te accepteren, omdat een paar duizend demonstranten gewoon weg worden geveegdquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:41 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we dat hoeven te accepteren. Eenieder die dat wel vind gaat zelf maar eens een jaar op water en brood en verder geen televisie of internet.
Het zal me niks meer verbazen in ieder gevalquote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:43 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Er zit niet veel anders op dan te accepteren, omdat een paar duizend demonstranten gewoon weg worden geveegd
Het is te hopen dat er wordt voorkomen dat het zo ver komt.
Wat is er mis met lenen bij de DUO? Superlaag rentepercentage, pas aflossen bij voldoende draagkracht en je kan er enorm goed mee in jezelf investeren.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Daar zijn ze inmiddels wel mee bezig. De tegemoetkoming voor ouderen en gehandicapten gaat eruit en allerlei belastingen gaan omhoog. En dan leef je van alleen bijstand verder he. Wordt er ook doodleuk gezegd dat je kinderen maar moeten lenen bij DUO![]()
Mij ook niet eerlijk gezegd, maar ik pas mij gewoon aan als het zover is. Dan maar een illegaal tuintje opzetten met medestanders!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:43 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Het zal me niks meer verbazen in ieder geval
Ja? Als ik dan ook echt in mezelf zou investeren en niet allerlei kosten (kapotte wasmachine bijv.) zou hoeven opvangen dan was het nog wat ja. En dan kunnen er wel allerlei voordelen aan zitten volgens jou, maar het blijft een lening.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:44 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat is er mis met lenen bij de DUO? Superlaag rentepercentage, pas aflossen bij voldoende draagkracht en je kan er enorm goed mee in jezelf investeren.
Ik zie alleen maar winnaars?
Jij verwacht dat jij of je kinderen alles kado zouden moeten krijgen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja? Als ik dan ook echt in mezelf zou investeren en niet allerlei kosten (kapotte wasmachine bijv.) zou hoeven opvangen dan was het nog wat ja. En dan kunnen er wel allerlei voordelen aan zitten volgens jou, maar het blijft een lening.
Ik heb het niet over alles cadeau krijgen. Wij zullen hier wel weer in een extreme situatie zitten ofzo, maar het is echt belachelijk. Ik wens je veel succes, 700 euro per maand met 2 kinderen die beide studeren. Ga maar lenen, red je reet maar. En... ohja, je partner weigert alimentatie te betalen. Succes.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:46 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Jij verwacht dat jij of je kinderen alles kado zouden moeten krijgen?
Een lening tegen extreem gunstige voorwaarden...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:45 schreef DeLuna het volgende:
Ja? Als ik dan ook echt in mezelf zou investeren en niet allerlei kosten (kapotte wasmachine bijv.) zou hoeven opvangen dan was het nog wat ja. En dan kunnen er wel allerlei voordelen aan zitten volgens jou, maar het blijft een lening.
Wees blij dat je kinderen zonder moeite een studie kunnen doen. Wat is er mis met investeren in jezelf en dat later terug betalen zodra het kan? Werkelijk waar, vind jij het ook raar om geld te lenen om een huis te kopen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:50 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb het niet over alles cadeau krijgen. Wij zullen hier wel weer in een extreme situatie zitten ofzo, maar het is echt belachelijk. Ik wens je veel succes, 700 euro per maand met 2 kinderen die beide studeren. Ga maar lenen, red je reet maar. En... ohja, je partner weigert alimentatie te betalen. Succes.
Nogmaals... als ik er boeken van moet kopen of andere dingen die echt investeren in mijn toekomst dan hoor je mij niet klagen. En als je dat weggeven noemt dan snap je het niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een lening tegen extreem gunstige voorwaarden...
Het is bijna weggeven. Met de vraag of je het wel netjes terug wil betalen als de investering een payoff kent.
Als een kind op een school zit die qua niveau bij hem past dan kan die best nog even de tafel dekken en afwassen ipv huiswerk maken. Als het kind die marge niet heeft dan heeft die het niveau voor die school niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:21 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Moet het allemaal met twee vingers in de neus te halen zijn dan?
Waarom zou een kind niet het hoogst haalbare mogen ambiëren, daar heeft het kind later profijt van als het goed is.
Haha het gaat hier niet over mij hoor, ik ben zelf het kind.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wees blij dat je kinderen zonder moeite een studie kunnen doen. Wat is er mis met investeren in jezelf en dat later terug betalen zodra het kan? Werkelijk waar, vind jij het ook raar om geld te lenen om een huis te kopen?
Ik denk dat ik het prima snap, aangezien ik ook op deze manier in mijzelf heb geïnvesteerd. Dus ik ken het klappen van de zweep.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:53 schreef DeLuna het volgende:
Nogmaals... als ik er boeken van moet kopen of andere dingen die echt investeren in mijn toekomst dan hoor je mij niet klagen. En als je dat weggeven noemt dan snap je het niet.
Jawel hoor, je hebt ook gelijk natuurlijk, maar dat is eigenlijk de discussie niet vind ik, wel het verplichten ervan, direct of indirect. En wat gaan al die mensen doen waar we op gaan bezuinigen? Dat is toch hun dagelijks werk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een kind op een school zit die qua niveau bij hem past dan kan die best nog even de tafel dekken en afwassen ipv huiswerk maken. Als het kind die marge niet heeft dan heeft die het niveau voor die school niet.
Ik zit daar idd niet in, geen behoefte aan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:55 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Haha het gaat hier niet over mij hoor, ik ben zelf het kind.![]()
Maargoed, jij zit niet in deze situatie en jij ziet niet dat alles en iedereen langzaamaan alles duurder maakt en overal wordt er iets van je inkomsten afgetrokken. Als je een maandloon hebt van 5000 is 200 euro minder niet zo'n ramp nee, dat klopt.
Jij zit straks met een diploma en je kan daardoor helemaal zelf je leven bepalen. Je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen, dan heb je geen studieschuld maar ook een andere toekomst.quote:En ik snap niet dat iedereen hier zo heerlijk positief is over dat lenen nee. Ik leen nu ja, maar ik zit straks met een schuld van 20 à 30.000 euro. Fijn begin.
Ik vind een studieschuld van 30.000 euro niet laag nee.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het prima snap, aangezien ik ook op deze manier in mijzelf heb geïnvesteerd. Dus ik ken het klappen van de zweep.
Ik vind het een hoop gezeur. In Nederland kun je voor een appel en een ei een prima opleiding volgen. Studieschulden zijn laag en tegen extreem gunstige voorwaarden.
Schandalig om daar over te zeiken!
Je snapt best dat er hier gewoon een "straf" uitgedeeld wordt aan de verkeerde mensen? Mensen die niet willen werken, laat die maar eens opdraaien. Maar nee, we schaffen de TOG maar af. Snap je wat ik bedoel? Ja iedereen moet inleveren, dat begrijp ik ook echt wel. Maar er zijn grenzen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik zit daar idd niet in, geen behoefte aan.
[..]
Jij zit straks met een diploma en je kan daardoor helemaal zelf je leven bepalen. Je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen, dan heb je geen studieschuld maar ook een andere toekomst.
Studie gewoon onbetaalbaar maken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe willen ze dit gaan doen als kinderen aan de andere kant van het land studeren?
Dan ga je toch lekker ongeschoold werk doen ipv studeren? Dat "kost" je tonnen tot miljoenen, maar je hebt dan wel 30K bespaard.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:58 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind een studieschuld van 30.000 euro niet laag nee.
Die is makkelijk! Goed gedaan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker ongeschoold werk doen ipv studeren? Dat "kost" je tonnen tot miljoenen, maar je hebt dan wel 30K bespaard.
Vrije keuze.
Hoe was dat vroeger geregeld met studeren? Moest men het toen ook al zelf betalen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een lening tegen extreem gunstige voorwaarden...
Het is bijna weggeven. Met de vraag of je het wel netjes terug wil betalen als de investering een payoff kent.
Dankzij mijn studie is 30K nu peanuts voor mij. Maar blijf vooral volhouden dat jij een terechte klacht hebt!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |