Wel lekker goedkoper enzo.quote:Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen
Kinderen vanaf 5 jaar moeten in de gemeente Gouda verplicht hun zorgbehoevende ouders helpen in de huishouding. Mensen met thuiswonende kinderen komen niet meer in aanmerking voor hulp in de huishouding, meldt het AD.
Kinderen tussen de 5 en de 12 jaar moeten helpen bij klusjes als opruimen, tafeldekken en afwassen. Van kinderen tussen 13 tot 17 jaar wordt verwacht dat ze ook stofzuigen en de bedden verschonen. Meerderjarige kinderen krijgen er nog meer taken bij en wie ouder is dan 23 jaar moet de huishoudelijke taken volledig overnemen.
Gouda loopt hiermee vooruit op de plannen van het kabinet om de regels voor thuiszorg te versoberen. Het plaatselijke Trots op Nederland heeft burgemeester Milo Schoenmaker verzocht het raadsvoorstel, dat al door de gemeenteraad is aangenomen, alsnog in te trekken.
Hoe willen ze dit gaan doen als kinderen aan de andere kant van het land studeren?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:07 schreef Woestijnvos het volgende:
Meerderjarige kinderen krijgen er nog meer taken bij en wie ouder is dan 23 jaar moet de huishoudelijke taken volledig overnemen.
Als ze thuis wonen. Maar thuis wonen wordt ook weer gestimuleerd, omdat OV eraan gaat en stufi een lening wordt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:12 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Hoe willen ze dit gaan doen als kinderen aan de andere kant van het land studeren?
Zorgbehoevende ouders.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:16 schreef GroningseGast het volgende:
Waarom moeten ouders in godsnaam een hulp in de huishouding hebben? What's next elke werkloze een aupair?
Ah sorry, ik zat al in de toekomst waar blijkt dat er nog meer bezuinigd moet worden en dit dus voor iedereen gaat gelden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:13 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Als ze thuis wonen. Maar thuis wonen wordt ook weer gestimuleerd, omdat OV eraan gaat en stufi een lening wordt.
Dat wordt dus lastig.
Als je als ouder hulp nodig hebt bij het afwassen heb ik het gevoel dat dat kind het al moeilijk genoeg heeft.quote:
Je snapt nog steeds niet wat 'zorgbehoevend' betekent?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:21 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Als je als ouder hulp nodig hebt bij het afwassen heb ik het gevoel dat dat kind het al moeilijk genoeg heeft.
Dat je wel kan neuken maar niet je reet kunt afvegen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:23 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet wat 'zorgbehoevend' betekent?
watquote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:26 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Dat je wel kan neuken maar niet je reet kunt afvegen?
Dat kun je best zo stellen. Ik vind dat je moet onderzoeken hoe verstandig het is voor jou om kinderen te nemen. Dus bijvoorbeeld je stamboom checken op ziektes en afwijkingen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:37 schreef 2dope het volgende:
[..]
wat![]()
Dus je redeneert eigenlijk: als je kinderen kan krijgen moet je ook maar zorgen dat er nooit wat met je gebeurd en hulpbehoevend wordt?
Je zit denk ik in het verkeerde topic, dit topic gaat over kinderen waarvan verwacht wordt dat ze een klein beetje terugdoen voor hun aftakelende moeder, niet over het al dan niet kunnen betalen van (de opvoeding van) kinderen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:45 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Dat kun je best zo stellen. Ik vind dat je moet onderzoeken hoe verstandig het is voor jou om kinderen te nemen. Dus bijvoorbeeld je stamboom checken op ziektes en afwijkingen.
En zo'n gezin moet er voor zorgen dat ze zelf alles kunnen doen. Ook als ze ziek worden. Je hebt een verantwoordelijkheid als je kinderen neemt. Hoe verstandig is het om een kind te nemen als je ¤2000,- op je rekening hebt staan.
Je vroeg naar mijn redenatie. En het is niet alleen een geldkwestie. Als je kind 5 is en je takkelt al af moet je dat niet op je kind terecht laten komen. Maar er voor zorgen dat je het zelf kan oplossen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Je zit denk ik in het verkeerde topic, dit topic gaat over kinderen waarvan verwacht wordt dat ze een klein beetje terugdoen voor hun aftakelende moeder, niet over het al dan niet kunnen betalen van (de opvoeding van) kinderen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:59 schreef 3-voud het volgende:
Ze verrekken het uit zichzelf te doen. Dan maar pushen.
Dat kan ik wel verklaren:quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:57 schreef Spatzmann het volgende:
Ik vind het niet zo'n probleem dat het seviceniveau fors omlaag gaat. Maar niet dat de belastingen erbij omhoog gaan
Serieus.quote:
Komt 'ie weer met z'n linkse praat. De tijd van handje ophouden is voorbij vriend.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:59 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe kun je nu van 5 jarige verwachten dat ze het huishouden gaan doen?
Dit zijn serieus derde wereldlanden praktijken.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:08 schreef waht het volgende:
[..]
Komt 'ie weer met z'n linkse praat. De tijd van handje ophouden is voorbij vriend.
Nou, dat ik het serieus meen.quote:
Troll?quote:
Voor een deel correct. Alleen zeggen dat mensen die tegen een Participatie maatschappij "links" zijn is belachelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:15 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Troll?
De verzorgingsstaat is toch gewoon een linkse uitvinding en ideaal?
Want tussen neuken en dat het kind 5 jaar is, kan er niets met je gebeuren?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:26 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Dat je wel kan neuken maar niet je reet kunt afvegen?
Het gaat hier over kinderen van 5 jaar.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:15 schreef 2dope het volgende:
Die leeftijden zijn een beetje sneu (tussen 13 en 17 stofzuigenwant dat kan niet als je 12 bent) maar verder vind ik het vooral hilarisch hoe verbouwereerd er wordt gereageerd door mensen.
'Wat? Ik moet wat voor m'n moeder doen als tegenprestatie dat ik hier woon!? Bespottelijk! Ja ze is kapot aan het gaan van een terminale ziekte, so what? Had ze maar van te voren een genetisch onderzoek moeten laten uitvoeren en geen kinderen moeten nemen. Ik ga weer naar m'n zolderkamer playstation'en!'
Onder andere. En kinderen van 13. En 17. En 23.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat hier over kinderen van 5 jaar.
Dat wordt helemaal niet verwacht. Er wordt verwacht dat ze helpen met opruimen en tafel dekken, wat ook eigenlijk vanzelfsprekend is.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:59 schreef theunderdog het volgende:
Maar hoe kun je nu van 5 jarige verwachten dat ze het huishouden gaan doen?
Dit zijn serieus derde wereldlanden praktijken.
Oh, daar ben ik het mee eens hoor.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:21 schreef 2dope het volgende:
[..]
Onder andere. En kinderen van 13. En 17. En 23.
Het ging mij er om hoe mensen in een verbijsterde houding schieten als blijkt dat iets wat vanzelfsprekend zou moeten zijn ineens opgelegd wordt.
Waarom zou een kind van 5 jaar moeten helpen met de tafel dekken?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet verwacht. Er wordt verwacht dat ze helpen met opruimen en tafel dekken, wat ook eigenlijk vanzelfsprekend is.
Wanneer er elke dag betaalde zorg bij die ouders aan huis komt maar ze 3 gezonde kinderen rond hebben lopen is dat ook gewoon belachelijk. Die kinderen kunnen ook best iets doen.
Nou het maakt je niet meteen links, maar je verdedigt wel een bij uitstek links ideaal.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor een deel correct. Alleen zeggen dat mensen die tegen een Participatie maatschappij "links" zijn is belachelijk.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit moet een grap zijn
Kleine klusjes kan nog wel, op een normale leeftijd (5 is echt te jong) maar het halve huishouden. Na 13 jaar? Die kinderen zijn hun kindertijd al kwijt voordat ze van school af zijn...
Nou, twee keer per week het huis stofzuigen en een keer in de week de bedden verschonen. Wat een aanslag op je kindertijd.quote:Van kinderen tussen 13 tot 17 jaar wordt verwacht dat ze ook stofzuigen en de bedden verschonen.
Dat is ook zo, alleen zou dat een normaal verloop in de opvoeding moeten hebben, afdwingen gaat een hoop tegenwerking oproepen vermoed ik. Zodra de hulp stopt dan begint de ellende misschien bij sommigen, het zal best wel werken dat geloof ik best, maar de manier waarop vind ik te snel en niet doordacht.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:22 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat wordt helemaal niet verwacht. Er wordt verwacht dat ze helpen met opruimen en tafel dekken, wat ook eigenlijk vanzelfsprekend is.
Wanneer er elke dag betaalde zorg bij die ouders aan huis komt maar ze 3 gezonde kinderen rond hebben lopen is dat ook gewoon belachelijk. Die kinderen kunnen ook best iets doen.
Naja, eigenlijk is het compleet irrelevant of iets links of rechts is.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:23 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Nou het maakt je niet meteen links, maar je verdedigt wel een bij uitstek links ideaal.
Als iemand mij zou vragen naar een typisch na-oorlogs links ideaal, zou ik verozorgingstaat zeggen.
Omdat het vanzelfsprekend is dat kinderen helpen in het huishouden. Nu moet dat helaas gedwongen, omdat er een hulpkracht voor x euro per uur langs moet komen om de tafel te komen dekken, terwijl de kinderen lekker met hun PS3 aan het spelen zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou een kind van 5 jaar moeten helpen met de tafel dekken?
Waarom zou het direct ellende veroorzaken? Mensen zijn heel wat veerkrachtiger dan de mensonterende verzorgingsstaat doet vermoeden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:24 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is ook zo, alleen zou dat een normaal verloop in de opvoeding moeten hebben, afdwingen gaat een hoop tegenwerking oproepen vermoed ik. Zodra de hulp stopt dan begint de ellende misschien bij sommigen, het zal best wel werken dat geloof ik best, maar de manier waarop vind ik te snel en niet doordacht.
Waarom is dat vanzelfsprekend?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Omdat het vanzelfsprekend is dat kinderen helpen in het huishouden. Nu moet dat helaas gedwongen, omdat er een hulpkracht voor x euro per uur langs moet komen om de tafel te komen dekken, terwijl de kinderen lekker met hun PS3 aan het spelen zijn.
Hou er wel rekening mee dat het gaat om een alternatief voor thuiszorg hè, dus voor mensen die echt hulpbehoevend zijn.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Dit moet een grap zijn
Kleine klusjes kan nog wel, op een normale leeftijd (5 is echt te jong) maar het halve huishouden. Na 13 jaar? Die kinderen zijn hun kindertijd al kwijt voordat ze van school af zijn...
Nee, er kan altijd iets gebeuren. Maar ik vind een kind zo'n grote verantwoordelijkheid dat ik er voor zou zorgen dat ik de financiële middelen heb om hulp te krijgen. Is het echt zo'n raar idee om te verplichten dat je bijvoorbeeld¤20,000 euro hebt voor dat je een kind neemt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:17 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Want tussen neuken en dat het kind 5 jaar is, kan er niets met je gebeuren?
Goed nagedacht.
Waarom niet? Je woont met z'n allen in dat huis dus ben je ook allemaal verantwoordelijk voor de gang van zaken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is dat vanzelfsprekend?
Dus omdat een stelletje de kinderwens niet meer kon onderdrukken moet het kind daar het slachtoffer van zijn?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom niet? Je woont met z'n allen in dat huis dus ben je ook allemaal verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Normaal gesproken kunnen de ouders prima de tafel dekken, maar als ze hier hulp bij nodig hebben is dat in de eerste plaats aan hun kinderen. Als die het ook niet kunnen kan pas worden gezocht naar externe hulp.
Alleen bij sommige gezinnen denk ik, lang niet allemaal, zelfs niet het merendeel. Ik vind alleen de manier waarop niet geheel juist. Zodra ik het woord verplicht hoor dan doet dat iets met mij...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zou het direct ellende veroorzaken? Mensen zijn heel wat veerkrachtiger dan de mensonterende verzorgingsstaat doet vermoeden.
Slachtofferquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat een stelletje de kinderwens niet meer kon onderdrukken moet het kind daar het slachtoffer van zijn?
Nee, omdat het kind er niet voor heeft gekozen om op de wereld te komen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
SlachtofferOh ze moeten helpen met de tafel afruimen en een keertje per week stofzuigen, dan is het woord slachtoffer wel heel extreem.
En ja, dat klopt. Hadden ze maar geen kinderen moeten nemen. In andere culturen is dit ook heel normaal, dat kinderen voor de ouders gaan zorgen wanneer dat nodig is. Waarom kan dat hier niet? Omdat de kinderen te druk bezig zijn met videogames, whatsapp en jointjes roken op straat?
Juist!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, omdat het kind er niet voor heeft gekozen om op de wereld te komen.
Mensen kunnen hun kinderwens niet onderdrukken, krijgen kinderen en verwachten dan ook nog eens dat hun kinderen hun gaan verzorgen wanneer ze dat zelf niet meer kunnen?
Egoïsme op en top. En wat ze in andere culturele doen is compleet irrelevant.
Voor de een wel voor de ander niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Juist!![]()
We doen altijd maar alsof het een waar geschenk is om hier te vertoeven..
Inderdaad. Zoveel is duidelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor de een wel voor de ander niet.
Op deze manier klinkt het wel goed.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb tijdens mijn huwelijk 3 periodes gehad dat ik uit de running was, zogezegd.
De eerste keer door medische fouten bij de geboorte van mijn oudste, tweede keer na een openhart operatie en jongstleden door kanker. Al die keren hebben we het gered zonder thuiszorg en de twee laatste keren hebben de jongens ook mee moeten helpen. Toen waren ze resp. 9 en 11 en 17 en 19.
Tijdens vakanties moesten ze overigens ook om beurten afwassen. Vanaf 5 jaar. Niks mis mee.
Nu zijn ze 19 en 21 en hebben we afgesproken dat ze eens per week moeten koken.
Ze mogen dan ook zelf kiezen wat, en indien nodig help ik. Heb ze ook al leren wassen en strijken en in de vakanties moeten ze meer taken doen.
Aan de ene kant helpt het mij, omdat ik nog niet volledig hersteld ben, aan de andere kant leren ze ervan, voor als ze zelfstandig gaan wonen.
Niks mis met dit plan. Want zeg nou zelf: hoe vaak komt het voor dat een moeder van een vijfjarige zo zorgbehoeftig is dat er noodzaak is aan betaalde zorg om de afwas te doen! Dat kan pa ook wel doen na het eten. Er staat nergens dat je voor het zwaardere huishoudelijke werk geen hulp krijgt. De hulp hoeft alleen niet af te wassen als er een kind boven de 5 in huis is en niet te stofzuigen als er een kind boven de 12 is.
Waarom zou je kind van 5 je moeten helpen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb tijdens mijn huwelijk 3 periodes gehad dat ik uit de running was, zogezegd.
De eerste keer door medische fouten bij de geboorte van mijn oudste, tweede keer na een openhart operatie en jongstleden door kanker. Al die keren hebben we het gered zonder thuiszorg en de twee laatste keren hebben de jongens ook mee moeten helpen. Toen waren ze resp. 9 en 11 en 17 en 19.
Tijdens vakanties moesten ze overigens ook om beurten afwassen. Vanaf 5 jaar. Niks mis mee.
Ze mogen dan ook zelf kiezen wat, en indien nodig help ik. Heb ze ook al leren wassen en strijken en in de vakanties moeten ze meer taken doen.
Aan de ene kant helpt het mij, omdat ik nog niet volledig hersteld ben, aan de andere kant leren ze ervan, voor als ze zelfstandig gaan wonen.
Niks mis met dit plan. Want zeg nou zelf: hoe vaak komt het voor dat een moeder van een vijfjarige zo zorgbehoeftig is dat er noodzaak is aan betaalde zorg om de afwas te doen! Dat kan pa ook wel doen na het eten. Er staat nergens dat je voor het zwaardere huishoudelijke werk geen hulp krijgt. De hulp hoeft alleen niet af te wassen als er een kind boven de 5 in huis is en niet te stofzuigen als er een kind boven de 12 is.
Is verplicht hockey/voetbal/tennis/piano ook kinderarbeid?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:39 schreef Megumi het volgende:
Doet mij denken aan kinderarbeid. Het wordt steeds gekker.
Dat is sporten. En gezond.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Is verplicht hockey/voetbal/tennis/piano ook kinderarbeid?
Iedereen valt over het woordje '5-jarige', valt wat voor te zeggen - maar kom op zeg, wat huishoudelijke taakjes overnemen... Waar hebben we het over. Maarja dat Nederlanders de grootste egoïsten ter wereld zijn was al langer duidelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:35 schreef De_Coulance het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp.
Kinderen van 5 verplichten dagelijks de tafel te dekken, af te wassen en op te ruimen vind ik behoorlijk schandalig. Dat is wat de zigeuners hier ook met hun kinderen doen. Enige verschil tussen is dat die ook nog moeten bedelen. Maar dat zal de volgende stap in Gouda wel moeten zijn. WAO'tje van mama verlagen omdat kind na school ook wel een uurtje in de hoofdstraat zijn handje op kan houden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Iedereen valt over het woordje '5-jarige', valt wat voor te zeggen - maar kom op zeg, wat huishoudelijke taakjes overnemen... Waar hebben we het over. Maarja dat Nederlanders de grootste egoïsten ter wereld zijn was al langer duidelijk.
Tuurlijk kan het goed op zn plaats vallen, maar dat hoeft niet overal zo te werken...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:37 schreef Gia het volgende:
Ouders die van hun kinderen verwachten dat ze meehelpen met van alles zijn inderdaad grote egoïsten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Iedereen valt over het woordje '5-jarige', valt wat voor te zeggen - maar kom op zeg, wat huishoudelijke taakjes overnemen... Waar hebben we het over. Maarja dat Nederlanders de grootste egoïsten ter wereld zijn was al langer duidelijk.
Van afwassen of stofzuigen ga je ook niet dood hoor.quote:
Kennelijk heb je geen flauw idee hoe de zaken in andere landen staan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
Wat een kankerland wordt dat Nederland, waar alle andere landen vooruitgang lijken te boeken gaan jullie alleen maar achteruit
Ik zie mijn neefje de afwas al doen. Messen, glaswerk etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat hier over kinderen van 5 jaar.
Eens, m.i. ook te jong om al die taken op zich te moeten nemen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Kinderen van 5 verplichten dagelijks de tafel te dekken, af te wassen en op te ruimen vind ik behoorlijk schandalig. Dat is wat de zigeuners hier ook met hun kinderen doen.
Ja, jij bedelt liever bij de overheid begrijp ik? Lekker op je vadsige luie reet hangen en er maar vanuit gaan dat moedertje overheid wat thuiszorgers langs stuurt.quote:Enige verschil tussen is dat die ook nog moeten bedelen. Maar dat zal de volgende stap in Gouda wel moeten zijn. WAO'tje van mama verlagen omdat kind na school ook wel een uurtje in de hoofdstraat zijn handje op kan houden.
Met de afwas! Dat kan ook je man doen en bij afwezigheid daarvan de kinderen ouder dan 5. Lijkt me belachelijk dat een betaalde hulp van de thuiszorg dat moet doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:40 schreef theunderdog het volgende:
Waarom zou je kind van 5 je moeten helpen?
Want zorgen voor een gezinslid is iets dat moet?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij wel een legitieme vraag of de samenleving moet opdraaien voor de kosten van het verwennen van je kinderen.
Het lijkt mij overigens ook helemaal niet slecht voor de kinderen dat ze leren dat ze bij moeten springen wanneer een gezinslid een keer pech heeft.
Dat is wel zo, maar kun je dat structureel verlangen is de vraag?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt mij wel een legitieme vraag of de samenleving moet opdraaien voor de kosten van het verwennen van je kinderen.
Het lijkt mij overigens ook helemaal niet slecht voor de kinderen dat ze leren dat ze bij moeten springen wanneer een gezinslid een keer pech heeft.
Uh ja?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want zorgen voor een gezinslid is iets dat moet?
Jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want zorgen voor een gezinslid is iets dat moet?
Waarom niet? Het gaat niet om 12 uur per dag Nike's in elkaar stikken in een bedompte fabriekshal van 40 graden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar kun je dat structureel verlangen is de vraag?
Weet ik prima. Daar boeken ze dikwijls vooruitgang.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Kennelijk heb je geen flauw idee hoe de zaken in andere landen staan.
Dat is de volgende stap hè.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat niet om 12 uur per dag Nike's in elkaar stikken in een bedompte fabriekshal van 40 graden.
Ik bedoel niet graag bij de overheid, ik snap de opmerking ook niet zo goed. Het gaat hier om hulpbehoevendenquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:52 schreef 2dope het volgende:
[..]
Eens, m.i. ook te jong om al die taken op zich te moeten nemen.
[..]
Ja, jij bedelt liever bij de overheid begrijp ik? Lekker op je vadsige luie reet hangen en er maar vanuit gaan dat moedertje overheid wat thuiszorgers langs stuurt.
Dit. De meesten hebben een vaatwasser.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
Voor de rest zie ik er weinig brood in... Ik bedoel, helpen met afwas, is meestal de afwasmachine inruimen.
Ja en dat is toch belachelijk? En die kinderen komen later waarschijnlijk in dezelfde situatie of leven in een huis vol met troep omdat ze nooit hebben geleerd dat ze op moeten ruimen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:03 schreef sweetlady-o het volgende:
5 jaar is wel veel te jong maar vanaf een jaar of 10 mogen kinderen best meehelpen. Ik ben begonnen met dat werk en heb weleens gewerkt in een huishouden met 2 kinderen van 15 en 17. Moeder was te depressief om het huishouden te doen. Die 2 kinderen deden zelf helemaal niks anders dan extra troep maken. Achteraf bedenk ik mij ook wat je zo'n kind daarmee leert: doe zelf maar niks de overheid regelt het wel voor je.
Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom niet? Het gaat niet om 12 uur per dag Nike's in elkaar stikken in een bedompte fabriekshal van 40 graden.
Bejaarden helpen is niets mis mee.. maar die kids, zijn dan meestal ook al een jaar of 30..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit. De meesten hebben een vaatwasser.
De thuiszorg heeft dat dan niet als taak.
Tafel dekken, opdienen en afruimen gebeurt nu ook al niet door de thuiszorg.
Bij bejaarden is het ook al zo dat ze kijken naar eventuele kinderen, die een deel van de zorg op zich kunnen nemen. Indien zo, krijgen ze geen hulp.
Mijn ouders hebben alleen op dinsdagochtend hulp, voor het zwaardere werk. Meer hulp krijgen ze niet, want met enige moeite kunnen ze nog best zelf een was draaien, ophangen, strijken, koken en afwassen.
Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schemaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.
Ooit van huiswerk gehoord..? en wat dacht je wat er gebeurt als een kind bijv. niet goed kan meekomen op school..?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:15 schreef Platina het volgende:
[..]
Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schema
Kinderen hebben ook behoefte aan rust en plezier in plaats van arbeid en verplichtingen..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:15 schreef Platina het volgende:
[..]
Och, wat hebben die kinderen het toch druk ja. Van half 9 tot half 4 school en 2x in de week sporten. Stel je voor dat ze iedere dag een halfuurtje meehelpen thuis, dat kan niet met hun drukke schema
Kinderen hoeven niet meer naar school ook, laat ze maar uitgebreid lager onderwijs doen en dan met 14 jaar werken...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:18 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ooit van huiswerk gehoord..? en wat dacht je wat er gebeurt als een kind bijv. niet goed kan meekomen op school..?
Sorry juf, ik heb geen tijd voor begeleiding, want ik moet het huishouden doen...
Afwassen! Dat duurt hooguit een kwartiertje. Nou nou, wat erg.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:09 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat, zeker bij de erg jonge kinderen, daarbij hebben de meeste kinderen het zelf al behoorlijk druk met alle andere verplichtingen zoals school en dergelijke. n nu weer dit erbij lijkt mij niet altijd wenselijk, het kan wel, maar ik zou er dan toch eerst eens goed naar kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |